Izvješće o provedenom savjetovanju - Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga Zakona o vatrogastvu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Mirsad Ajkić OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Već do sadašnji opravdani komentari su ukazali na probleme koji nastaju u prijedlogu novog zakona o vatrogastvu. Prijedlog ovog zakona o vatrogastvu su uglavnom predlagali zapovjednici s političkom skupinom koja im je pogodovala. Točno je da nije data mogućnost vatrogascu osim određenim pogodnim skupinama data mogućnost da daju svoje prijedloge ovog zakona. Nema odgovornosti odgovornih za sadašnje loše stanje u vatrogastvu jer pojedinim zapovjednicima je omogućeno da glume šerife da nameću svoje ideje iako su protivne struke i svega onoga što bi trebalo biti uzor vatrogastva. Ovim zakonom se ne objedinjavaju DVD i JVP zatim nema pojedinačne odgovornosti gdje bi se jasno reklo zapovjednik JVP ili DVD gdje bi iza toga stalo Ime i Prezime iste osobe je uradio dobro ili loše te se kažnjava zbog prekršaja tog toliko ili ga se nagrađuje zbog iznimnog rada truda i poštivanja zakona. Ne zne se financiranje ili su neke stavke dijelomično regulirane ovim prijedlogom. Nisu regulirana materijalna prava za vatrogasce: Nije u cijelosti reguliran radno pravni status vatrogasca. Inspekcija ne smije biti ustrojena u sklopu vatrogasne zajednice jer bi ista služila da štiti umješanu sadašnju politiku u vatrogastvo i poslušni zapovjedni kadar politike. Vatrogastvo maknuti iz svih političkih grupacija te vodstvo vatrogasno nesmije se baviti politikom dok je u vatrogastvu te isti bi se morali opredjeliti ili politika ili vatrogastvo.Više zajedničkog kontakta sa sindikatima a ovakvu udrugu maknuti iz vatrogastva ili je formulirati sa udruga vatrogasnih zapovjednika. Već su komentatori dosta o svemu rekli pa se nebi nadovezivao ali prvo predlažem obilazak svih vatrogasnih struktura i izrada revizije objavom stanja po istima a onda s novim ljudima gdje to treba ići u zajedničku izradu zakona o vatrogastvu sa samostalnim djelovanjem struke u svim segmentima i naravno sve oni koji nisu se pridržavali zakona iz rano materijalnog prava prikladno kazniti i maknuti sa funkcije te ustrojiti pri državnom inspektoratu i inspektore nadležno za područje vatrogastva i da se ne dogodi da vatrogasci s 40 godina budu šikanirani ucijenjivanji i diskriminirani i da moraju strahovati pod diktaturom zapovjednika i lokalne politike koja ga štiti i svojim potpisom mu daje blagoslov Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
2 VELIBOR TOPOLOVEC OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Prijedlog zakona nije dobar iz više razloga. 1. U prijedlogu zakona sudjelovali su isključivo predstavnici profesionalnih vatrogasaca Što je rezultiralo da zakon u tančine riješava probleme profesionalnih vatrogasaca a dobrovoljci i nadalje ostaju zanemareni. 2. Narečeno će rezultirat ( ako se ovaj zakon donese) da će u potpunosti nestati Dobrovoljna vatrogasna društva, da će svaka općinica ili gradić osnovati Javnu vatrogasnu postrojbu, samo je pitanje koja to država može financirat. Razvijena Njemačka nema profesionalne postrojbe ispod 40.000 stanovnika. 3. Zakonom je trebalo predvidjeti olakšice koje bi stimulirale operativne dobrovoljne vatrogasce. Olakšice su trebale krenut od poslodavca koji zapošljava operativne dobrovoljne vatrogasce. Zatim je kroz jedinise lokalne zajednice trebalo predvidjeti olakšice koje bi bile u komunalnom doprinosu, komunalnoj naknadi, dječjem vrtiću. Nadalje olakšice za dobrovoljce trebalo bi i regulirati kroz bonitete pri osiguranju, imovine, vozila i životnom osiguranju operativnih dobrovoljnih vatrogasaca i.t.d. Da neduljim prijedlog takvog zakona postoji u ladicama HVZ, ali očito nekome neodgovara. 3. Definitivno najveći problem je financiranje vatrogastva koji se ponovno nije riješio ovim prijedlogom zakona. Ponovno se pomažu veliki a mali neka se brinu sami za sebe. Ponovno će država financirati one jedinice lokalne samouprave gdje su osnovane JVP, a one koji imaju DVD njima će baciti prašinu u oći. Umjesto da se decentraliziraju sredstva svima i da svako sebi organizira vatrogastvo prema Planu i Procjeni, ponovno se sufinanciraju oni koji imaju JVP a ostale jedinice lokalne samouprave će novce dobiti po broju stanovnika. KATASTROFA Neznam koji je to pametnjaković predložio? Nije broj stanovnika jedino mjerilo za opasnost od požara. Što sa onima koji imaju malo stanovnika a veliku površinu, kao na primjer moj grad koji je zakinut od 2000 godine. Decentralizirane obaveze bez decentralizirane kune. Slijedi zahtjev za osnivanje JVP, a DVD će kao i većina u Hrvatskoj gdje je osnovana JVP nestat sa lica zemlje. 4. Nema sreće za vatrogastvo dok nebudemo svi jednaki. Ustav ove zemlje garantira jednakost al očito su neki dušebrižnici jači od Ustava, pa već 20 godina u vatrogastvu provode politiku JAČEG. 40 godina sam u vatrogastvu i nikad nije bilo gore, a ovaj prijedlog zakon neriješava baš NIŠTA, jel neriješava najveće probleme od kojih sve kreće. 5. Niko nije prepoznao probleme koji su vezani za regionalnu pokrivenost hrvatske vatrogastvom. Dok svaka općina i grad nebudu imali DVD bit će problema sa požarima otvorenog prostora. Tamo di smo osnovali DVD, uspostavili preventivu i represivu, tamo stvari funkcioniraju, tamo gdje nismo, postoje ozonske rupe koje nemogu pokrit niti profesionalci, niti dobrovoljci. 6. Ukoliko se donese ovaj zakon država će morat osigurat 3 puta više novaca za plaće profesionalaca, i kupit još 20 kanadera. Utom nas pravcu vodi ovaj prijedlog zakona. Sretno van bilo jel će vam trebat puno sreće narednih godina! Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
3 Damir Mirosavljević OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Ovakav prijedlog zakona ce i dalje omoguciti zaposljavanje u profesionalne vatrogasce tatine sinove s kupljenim tecajevima iz susjedne Bosne. Koliko je clanova u udruzi profesiinalnih vatrogasaca od ukupnog broja vatrogasaca? Ta manjina u kojoj su vecinom zapovjednici predlaze ovaj zakon samo za sebe zakon je prerepresivan i pogoduje samo njima. Ovaj prijedlog netreba proci u ovakvom obliku i slazem se da se clanak 86 drugacije doradi. Zar netjo ko cini kaznena djeka i netko tko nakon25,30 godina staza kao vatrogasac moze biti u istom polozaju?!? I potrebno je ukljuciti sindikat sdlsn a anulirati udrugu i strukovno vijece zapovjednika. Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
4 Ivana Kegljen OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Ivo potpuno se slazem s tobom,zakon je raden po mjeri pojedinaca a to su zapovjednici javnih postrojbi koji glume lokalne serife trose novac i nikome ne odgovaraju. Tko ce financirati javne postrojbe? Zakon tj.ovaj prijedlig bi trebalo promjeniti jer je tu imala prste udruga profesionalnih vatrogasaca a ona ne zastupa sve profesionalne vatrogasce. Zakon nije dobar ni za DVD- e,treba ih ojacati i osnaziti.Nama profesionalnim vatrogascima je bilo najbolje u MUP-u ali onda nebi mogli novac trositi kako hoce i zele zapovjednici koju su si digli place na racun vatrogasaca. Sto se tice ckanka 86.to je totalna glupost u isti kos stavljati pocinitelje kaznenih djela i neku provjeru koju bi vecinom inicirali ti isti pocinitelji tih nedjela. Nadam se da ce bit razuma da se zakon nedonese u ovakom obliku i da se u proces donosinja ukljuci i SDLSN Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
5 Mario Mirosavljević OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Mislim da je prihedlog novog Zakona o Vatrogastvu nabacan s brda s dola. Zakon je raden po mjeri pojedinih osoba u vatrogastvu koji bi zadrzali postojece stanje i u stvari nebi nista mjenjali a do se prije svega odnosi na zaoovjednike javnih postrojbi.Trose novac kako zele i koliko zele a da za to nikome neodgovaraju. Zanima me zasto nije navedeno tko ce financirati te postrojbe? Osnivaci su lokalne jedinice a financirati ce ih drzava? Kao i do sada? Opet ce kupovati autumobile lukcuzne i voziti ih 34 sata za privatne potrebe i glumiti lokakne serife. Zasto to nije uneseno u 86.clanak nego je unesena nekakva provjera vatrogasaca i to po volji i samovolji istog toga koji sam cini nedjela. Tu provjeru bi trebalo izbaciti Zakon nikako nebi trebao proci u ovom obliku. Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
6 JURE PILJ OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA Napokon je ovim Zakonom upravo regulirano da netko sa nižom (SSS) stručnom spremom kao zapovjednik vatrogasne zajednice više ne bude bude nadležan višoj stručnoj spremi (VSS) zapovjedniku JVP,a što je po dosadašnjem zakonu bilo moguće, i takvih je slučajeva u praksi bilo.Pripadnici DVD_a moraju biti svjesni da su oni u sredinama gdje postoje Javne postrojbe pomoćna snaga koja podupire rad JVP pri većim intervencijama, a gdje su jedina postrojba naravno da su oni nosioci zaštite od požara na svom području. Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
7 Ivan Štimac OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA Komentar se odnosi na dio teksta: Budući država osigurava financijska sredstva za redovno djelovanje profesionalnih vatrogasnih postrojbi, skoro svake godine neki od gradova osnuje profesionalnu vatrogasnu postrojbu kako bi uprihodio sredstva iz Državnog proračuna. Komentar: "nespretno" je napisano da se profesionalne vatrogasne postrojbe osnivaju kako bi se uprihodio dio sredstava iz Državnog proračuna. Profesionalne vatrogasne postrojbe se ne osnivaju samo radi novčanih sredstava, nego i zbog potrebe i procijene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija. Nije prihvaćen Javne vatrogasne postrojbe osnivaju se temeljom Procjena zaštite od požara, a ne po subjektivnim željama i željom za povlačenje novaca iz Državnog proračuna. Svaka jedinica lokalne samouprave ima pravo, ako to Procjena zaštite od požara nalaže, osnovati javnu vatrogasnu postrojbu.
8 Ivan Štimac OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA U važećem Zakonu o vatrogastvu NN 106/99, 117/01, 36/02, 96/03, 139/04, 174/04, 38/09, 80/10 u članku 33. je jasno definirano koji zapovjednik i kada zapovijeda vatrogasnom intervencijom, te je nejasno što točno na terenu izaziva nesuglasja. Ako se zapovjedniku profesionalne vatrogasne postrojbe odredi da samo on može biti i zapovjednik vatrogasne zajednice na području gdje je osnovana profesionalna vatrogasna postrojba, to će se negativno odraziti na dobrovoljna vatrogasna društva. Zapovjednik profesionalne vatrogasne postrojbe je plaćen da se, između ostalih obaveza brine o profesionalnoj postrojbi, a ne o dobrovoljnim vatrogasnim društvima na području vatrogasne zajednice. Za posljedicu bi moglo doći do stagnacije dobrovoljnih vatrogasnih društava ili slabijeg razvoja, što zasigurno nije cilj i smisao izrade novog Zakona. Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
9 Vatrogasna zajednica Karlovačke županije OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA Smatramo da je potrebno jasno i jednoznačno definirati i koristiti pojmove VATROGASTVO VATROGASNI SUSTAV VATROGASNA SLUŽBA Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.