Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Obrascu prethodne procjene za Zakon o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Darko Car PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE Da li je moguće mijenjati datume tako da praznici budu uvijek u ponedjeljak ili petak. Na taj način bi dobili dugačke vikende bez potrebe spajanja. Mislim da Kanada ima slično rješenje. Nije prihvaćen Nije prihvaćen. Smatra se da se blagdani trebaju obilježavati točno određenog datuma, kako se ne bi stvarala nepotrebna konfuzija oko dana njihovih obilježavanja.
2 Fokus d.o.o. PRILOG 1. Podržavamo prijedlog Inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se članak 8. promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021." Tvrtka Fokus bavi se veleprodajom školskog i uredskog pribora, kao i poklon programa, te proizvodi kalendare i rokovnike pod svojim brandom. Rokovnici i kalendari su sastavni dio našeg asortimana već dugi niz godine, s početkom prodaje u 9. mjesecu svake godine i svaka izmjena bilo kakvih službenih datuma već za narednu godinu nam može prouzročiti velike poslovne štete, jer u svim artiklima – 38 različitih vrsta kalendara i preko 80 vrsta rokovnika su već navedeni važeći blagdani, spomendani i neradni dani prema važećem zakonu, koji smo u trenutku njihove proizvodnje dužni poštivati. Obzirom na izjave pojedinih dužnosnika krajem 6. mjeseca ove godine, naši partneri tvrtke Kalendar d.o.o. i Nikoprom d.o.o. koji se bave isključivo proizvodnjom kalendara su kontaktirali Ministarstvo uprave, uz zamolbu da se eventualne izmjene Zakona usvoje prije početka proizvodnje za narednu godinu, ili s početkom primjene u 2021. godini, na što su 4. srpnja 2019. godine dobili sljedeći odgovor: „zahvaljujemo na Vašem dopisu vezanom za moguće izmjene Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj. U slučaju ako će se pristupiti izmjenama navedenog Zakona nastojat će se voditi računa o i onome što je predmet Vašeg dopisa.“ Kako u međuvremenu do roka kada je proizvodnja kalendara i rokovnika za narednu godinu morala započeti nije bilo nikakvih službeno potvrđenih informacija o mogućim promjenama, svi vodeći proizvođači su morali poštivati važeći Zakon, te je do početka rujna za narednu godinu proizvedena kompletna godišnja naklada kalendara i rokovnika svih proizvođača sa zakonom propisanim važećim službenim datumima blagdana, spomendana i neradnih dana u Republici Hrvatskoj. Stoga bi svaka izmjena tih i sada važećih blagdana, spomendana i neradnih danima u Republici Hrvatskoj s početkom primjene za samo dva mjeseca, već od 1. siječnja naredne 2020. godine prouzročila neprocjenjivu štetu proizvođačima kalendara i rokovnika, jer bi se time ugrozila njihova cjelokupna godišnja proizvodnja, a nesigurnosti izazvana najavama tako brzih promjena već ozbiljno ugrožava njihovu prodaju, jer kupci niti krajem listopada 2019. godine još ne znaju koji blagdani, spomendani i neradni dani će službeno biti na snazi u 2020. godini, radi čega ne mogu ni sami donositi potrebne poslovne odluke. Stoga molimo da uvažite naš prijedlog za odgodu primjene predloženih izmjena do 1. siječnja 2021. godine, što smatramo jedinim prihvatljivim rješenjem da se osiguraju stabilni uvjeti poslovanja proizvođača kalendara i rokovnika u Republici Hrvatskoj i izbjegnu nesagledive gospodarske štete koje bi u protivnom pretrpjeli, jer bi se na taj način osiguralo nužno potrebno vrijeme za prilagodbu poslovnih procesa. Ujedno molimo da se potvrda namjere predložene odgode čim prije i službeno objavi, kako bi se zaustavilo daljnje ugrožavanje prodaje kalendara i rokovnika za iduću godinu u samom vrhuncu prodajne sezone krajem ove godine, jer kupci prije odluke o kupovini inzistiraju na potvrdi da će u kalendarima i rokovnicima biti kalendariji tiskani u skladu s važećim Zakonom o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj o u 2020. godini, odnosno da najavljene izmjene neće stupiti na snagu prije 1. siječnja 2021. godine. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
3 FOTOKOPIRANJE I TISAK ZAMBELLI PRILOG 1. Podržavamo prijedlog inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima , spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se čl. 8 promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1.siječnja 2021." Smatramo da u tako kratkom roku nećemo biti u mogućnosti otisnuti sve nove materijale, a već otisnuti neće biti iskoristivi. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
4 INDIRA FILIPOVIĆ PRILOG 1. Vodim odjel nabave promidžbenog materijala za tvrtku i našli smo se u vrlo nezgodnoj poziciji, da stopiramo tisak 3000 kalendara za 2020. zbog mogućnosti promjene blagdana. Vjerujem da su sve tvrtke u Hrvatskoj u sličnoj situaciji. I očito je da: a) ili nećemo dobiti materijale na vrijeme, kako bi ih dijelili poslovnim partnerima, ili b) imat ćemo kalendare za 2020. s netočnim podacima. Također sam stava da bi se ova odluka, ako se potvrdi promjena, trebala primjeniti tek za 2021. Indira Filipović Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
5 Jami oprema d.o.o. PRILOG 1. Jami oprema d.o.o. podržava prijedlog Inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se članak 8. promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021. Firma smo koja se bavi prodajom uredskog materijala i promotivnog poslovnog programa u što se ubrajaju i kalendari, rokovnici, notesi. Svi ti proizvodi u sebi sadrže kalendare sa u kojem su navedeni i praznici. Samo sada ti praznici postaju problem jer naše stranke ne žele se reklamirati sa neispravnim kalendarima što znači da sav taj promotivni materijal kojio smo naručili i uskladištili možemo samo otpisati. Znajući o kojem se iznosu otpisa radi u slučaju naše firme ne želim ni zamisliti što je tek na nivou Hrvatske. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
6 Kalendar d.o.o. PRILOG 1. U ime Inicijative proizvođača kalendara za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj, predlažemo promjenu članka 8. tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021." OBRAZLOŽENJE: U proizvodnju kalendara za 2020. godinu su uloženi milijunski iznosi, cjelokupna godišnja naklada je već tiskana, za njihovu isporuku preostalo je manje od dva mjeseca, svi kalendari su već u prodaji i bilo kakva promjena datuma s primjenom od 1. siječnja 2020. godine ugrozila bi poslovanje svih proizvođača kalendara i egzistenciju njihovih zaposlenika i tvrtki. Na navedeno smo Ministarstvo uprave upozorili dopisom 1. srpnja 2019. godine, prije početka tiskanja kalendara za narednu godinu, a odgovor koji smo dobili je sljedeći: „zahvaljujemo na Vašem dopisu vezanom za moguće izmjene Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj. U slučaju ako će se pristupiti izmjenama navedenog Zakona nastojat će se voditi računa o i onome što je predmet Vašeg dopisa.“ Kupci trenutno odgađaju narudžbe do konačne potvrde datuma primjene predloženih izmjena Zakona. U slučaju da se predložene izmjene Zakona počnu primjenjivati od 1. siječnja 2020. godine sukladno predloženom tekstu članka 8., najavljuju da neće kupiti već tiskane kalendare, što bi prouzročilo nesagledive štetu svim proizvođačima kalendara, te u ime Inicijative proizvođača kalendara, među kojima su naši poslovni partneri tvrtke Fokus d.o.o. , Nikoprom d.o.o., Tiskara Zelina d.d. ,Tiskara Printex d.o.o. i Tiskara Munger, te niz drugih tvrtki čiji broj se svakodnevno povećava, kao jedino moguće rješenje predlažemo odgodu primjene predloženih izmjena Zakona do 1. siječnja 2021. godine. U protivnom primjena predloženih izmjena Zakona već od 1. siječnja 2020. godine, dakle gotovo odmah nakon što je usvojena ne bi imala samo porazne gospodarske posljedice za nakladnike koji se bave proizvodnjom i prodajom kalendara, već i za za predodžbu o stabilnosti poslovanja u Republici Hrvatskoj kada je riječ o poslovnoj zajednici i potencijalnim investitorima u najširem smislu. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
7 Nikoprom d.o.o. PRILOG 1., 5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA Referiram se na članak 5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESTA: Za sve točke VELIKI DA 51.1. do 5.1.14. obrazloženje – informacije o promjenama datuma nisu došle u pravo vrijeme te svi koji se bave nakladnišvom – kalendarima, rokovnicima, školskim udžbenicima i sl. nisu imali valjanu informaciju u vrijeme kada su išli u tisak. Zamolili smo i predočili situciju, a odgovor je glasio: „Zahvaljujemo na Vašem dopisu vezanom za moguće izmjene Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj. U slučaju ako će se pristupiti izmjenama navedenog Zakona nastojat će se voditi računa o i onome što je predmet Vašeg dopisa.“ Očito da nije tako bilo! 5.1.1. - Ako će se već otisnuti kalendari proglasiti nevaljanom, smanjit će se i bruto proizvod zbog velikog broja poduzeća koje će trpjeti milijunske štete. 5.1.2. - Zaustavit će se slobodno kretanje roba i usluga, jer će se nakladnici naći u situaciji da nemaju adekvatan i valjan proizvod, ne svojom krivnjom. Time se smanjuje funkcioniranje tržišta i konkuretnost gospodarstva te predstavlja prepreku za razmijenu dobra i usluga 5.1.4.. 5.1.5. - Time se i povećavaju cijene roba i usluga, jer se novom proizvodnjom mora nadoknaditi nastala šteta. Zbog svega navedenog, uvjeti za poslovanje na tržištu postaju otežani – 5.1.6. 5.1.7. - Trošak kapitala je nedvojben jer su kalendari već proizvedeni, a na žalost, dovodi se u pitanje njihova vjerodostojnost. 5.1.8. – Trošak zapošljavanja će se povećati jer će se pojaviti neočekivani problemi koji će iziskivati dodatni angažman nove radne snage. Trošak invisticije je povećan – moraju se investirati dodatna sredstava zbog gore navedenog. Iz toga proizlaze i dalji problemi od točke 5.1.11. – 5.1.14. Adresanti: 5.1.16.Mikro i mali poduzetnici – veliki DA 5.1.17. – Srednji veliki poduzetnici – veliki DA 5.2. UTVRĐIVANJE UČINKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE 5.2.1. do 5.2.4. –veliki DA, posebice stvaka 5.2.3. Postojali su diskriminirajući uvjeti, zadržan je pristup privilegiranim podacima. 5.2.6. – 5.2.10. – veliki DA, posebice 5.2.10. – pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinim gospodarskim granama – u ovom slučaju GRAFIČKA DJELATNOST – tisak, izdavaštvo, marketing, promocija... 5.3. UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA 5.3.1. – 5.3.2. – veliki DA Financijski problemi koji mogu zadesiti poduzeća s problemima koje sam navela mogu rezultirati otkazima i migracijom, posebice mladih, zbog nesigurnosti radnog mjesta. Utvrđivanje veličine adresata: veliki DA 5.3.9. – 5.3.13. – zbog već gore navedenog. 5.3.7. – veliki DA – udžbenici su otisnuti s datumima koji, ako se taj Zakon izglasa, neće više biti pravovaljani, djeca će imati pogrešne datume u knjigama i ne baš dobru sliku o ljudima koji im vode državu! Ima još i drugih razloga, ali mislim da su i ovdje navedeni dovoljno jaki da ih se uzme u obzir. Sanja Jagar, vlasnica i direktorica poduzeće Nikoprom iz Zagreba Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
8 Nikoprom d.o.o. PRILOG 1. Nikoprom je tvrtka osnovana 1991 godine. Nama su podatci o državnim praznicima veoma važni jer je naša primarna djelatnost izdavaštvo – kalendari i ostali promidžbeni materijali. Promjena datuma blagdana i državnih praznika u ovo doba godine je ishitrena, bez imalo razmišljanja i analize kako to utječe na gospodarstvo. U više navrata smo ja i moje kolege koje se bave nakladništvom i proizvodnjom kalendara predočili na koji način poslujemo i kako ta grana grafičke industrije funkcionira. Međutim, iako smo dobili odgovor da će se o tome voditi računa, očito nije. Nemam ništa protiv promijene datuma koji se planiraju, samo neka to ne stupa na snagu 2020. već 2021. godine kako bi se privrednici koji se bave tim poslom i svi ostali kojima su ti datumi važni, stigli na vrijeme pripremiti i ne trpiti neizvjesnost i gubitke kojima se sada izlažemo. Sanja Jagar, vlasnica i direktorica Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
9 palamida PRILOG 1., 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA Spomendani za Vukovar i Škabrnju kao i do sada,ali ne i blagdan. Budite malo skromniji,kao šta su i ti ljudi bili. Ako ne možete do groba, zapalite svijeću i pomolite se sami i u tišini, bez kamera i pompe. Pokojnima bi bilo sigurno draže da su vrtići i škle u Hrvatskoj puniji nasmijane djece. Usredotočite se na to,jer ovakvim potezima ljudi će iz inozemstva dolazit u RH slaviti blagdane. Nije prihvaćen Nije prihvaćen. Žrtva Vukovara i Škabnje svojom je simbolikom prešla granice tih mjesta i postala općenacionalnim sinonimom za sve žrtve u Domovinskom ratu, a što se predlaže ovim Zakonom obilježiti na dostojan način blagdanom Danom sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Danom sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.
10 Tiskara i grafika Viškovo d.o.o. PRILOG 1. Podržavamo prijedlog Inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se članak 8. promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021." Tiskara i grafika Viškovo je grafičko poduzeće koje ima svoje stalne stranke i s kojima već sredinom godine krene dogovarati novogodišnji program kako bi se izbjegla gužva krajem godine i na vrijeme isporučila roba. Shodno tome cijeli novogodišnji program u koji su uključeni sve vrste kalendara, planera, rokovnika... je već napravljen i spreman na isporuku ali postoji mogućnost da se neće moći isporučiti jer naručioci se raspituju svakodnevno oko tih promjena kada će stupiti na snagu i da li će imati ispravne proizvode. Kako drugim poduzećima tako i nama bi bila jako velika nanijeta materijana šteta jer nećemo biti u mogućnosti da u tako kratkom roku ispravimo i otisnemo sve nove proizvode, a ove koje imamo neće biti iskoristivi. Također, reskiramo i daljnu suradnju s klijentima koji zbog tih promjena neće imati svoj traženi novogodišnji program pa samim tim mogu prekinuti poslovnu suradnju s nama. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
11 Tomica Zobec - PRINTEX d.o.o. PRILOG 1. U ime tvrtke PRINTEX ČAKOVEC d.o.o., i mi također podržavamo prijedlog Inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se članak 8. promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021." Tiskara Printex je grafičko poduzeće koje ima svoje stalne stranke i s kojima već sredinom godine krene dogovarati novogodišnji program kako bi se izbjegla gužva krajem godine i na vrijeme isporučila roba. Shodno tome cijeli novogodišnji program u koji su uključeni sve vrste kalendara, planera, rokovnika... je već napravljen i spreman na isporuku ali postoji mogućnost da se neće moći isporučiti jer naručioci se raspituju svakodnevno oko tih promjena kada će stupiti na snagu i da li će imati ispravne proizvode. Kako drugim poduzećima tako i nama bi bila jako velika nanijeta materijana šteta jer nećemo biti u mogućnosti da u tako kratkom roku ispravimo i otisnemo sve nove proizvode, a ove koje imamo neće biti iskoristivi. Također, reskiramo i daljnu suradnju s klijentima koji zbog tih promjena neće imati svoj traženi novogodišnji program pa samim tim mogu prekinuti poslovnu suradnju s nama. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
12 VIVATIP d.o.o. PRILOG 1. I tvrtka Vivatip d.o.o. podržava prijedlog Inicijative proizvođača za odgodu primjene predloženih izmjena Zakona o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj da se članak 8. promijeni tako da glasi: "Ovaj Zakon objavit će se u "Narodnim novinama" i stupa na snagu 1. siječnja 2021."Tvrtka Vivatip d.o.o. se bavi i prodajom poklon programa, te su kalendari i rokovnici dugi niz godina dio našeg asortimana. Naše stranke žele kalendare sa ispravno upisanim blagdanima, spomendanima i neradnim danima, te su već počeli otkazivati narudžbe. To se sve automatski reflektira na financijsko stanje naše tvrtke, između ostalog i plaće zaposlenika, prihode, ulaganje u daljnje poslovanje i razvoj tvrtke. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.