Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Antonio Ružnić PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 5. Poštovani, Po Njemačkom modelu Noviji dizelski automobili moći će i dalje prometovati, a neki gradovi će tu zabranu ograničiti samo na strogi centar. Iz toga proizlazi kako samo motori euro normi 1, 2, 3 i 4 će djelomično dobiti zabrane zbog emisija plinova. A motori euro normi 5 i 6 će u cjelosti i dalje moći prometovati. S toga Vas tražim da uvažite moj prijedlog da se uvede i euro norma 5 zajedno sa euro normom 6 kako bi u cjelosti ovaj novi pravilinik bio mnogo fleksibilniji prema vozačima motornih vozila Euro 5 motora. L.P. Nije prihvaćen Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. U Republici Hrvatskoj ne radi se razlika između prijevoza u samim gradovima ili izvan njih, u smislu Euro normi.
2 UDRUŽENJE OBRTNIKA PULA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 4. Iako se protivimo da se ponovo, protivno ustavnim odredbama i odluci Ustavnog suda, propišu izmijenjeni uvjeti sa istim ishodom, napominjemo da je i u čl.23. prijelazni period za usklađivanje propisan samo za taksi vozila a ne i za vozila iz čl.6. stavka 5. (ne znamo koja su to), što smatramo nedopustivim. Također, ako se neki dodatni uvjeti ipak propišu, prijelazni rok za usklađivanje trebao bi bini najmanje do 31.12.2026. godine, odnosno kad prođe epidemija COVID-a i njene ekonomske posljedice. Do tada, prijevoznički sektor treba potpore da preživi, a ne nametanje novih nesavladivih obveza. Djelomično prihvaćen Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila.
3 UDRUŽENJE OBRTNIKA PULA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 3. Stavak 5. počinje malim slovom i nije naznačeno na koga se odnosi - na kombije iz stavka 1. ili na vozila za iznajmljivanje s vozačem iz stavka 4.? Također, za ova vozila (ne znam koja) u čl. 23. nije čak niti predviđen prijelazni period za usklađivanje, što bi značilo da to moraju ispunjavati već 1.01.2022. Neovisno o tome, protivimo se navedenom uvjetu jer je neustavan i dovodi do neravnopravnost na tržištu, bez ikakvog opravdanog razloga. Stoga, stavak 5. treba brisati. Djelomično prihvaćen Ovom normom osim autotaksi prijevoznika obuhvaćena su i vozila kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikro prijevoz.
4 Obrtnička komora Splitsko-dalmatinske županije PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 3. Ceh prijevoznika Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije traži brisanje navedenog članka 5. stavka 6 u cijelosti. Obrazloženje: Prijedlogom se nameće teret samo dijelu poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom i to u vidu ispunjavanja najmanje zahtjeve Euro 6/VI norme električnog pogona ili motora s unutarnjim izgaranjem koje mora zadovoljavati osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno i osam + jedno mjesto, a kojima se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz. Na taj način navedenoj skupini prijevoznika su uskraćena ustavna jamstva jednakosti u usporedbi s ostalim skupinama poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom (izuzev autotaksi prijevoznika). Protivimo se predloženoj promjeni i tražimo brisanje odredbe članka 6. stavka 5. kako se ne bi ponovno propisali uvjeti koji će prouzročiti nejednakost cestovnih prijevoznika. Nije prihvaćen Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila. Ovom normom osim autotaksi prijevoznika obuhvaćena su i vozila kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikro prijevoz.
5 HOK PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 3. Hrvatska obrtnička komora traži brisanje navedenog članka 6. stavka 5 u cijelosti. Obrazloženje: Prijedlogom se nameće teret samo dijelu poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom i to u vidu ispunjavanja najmanje zahtjeve Euro 6/VI norme električnog pogona ili motora s unutarnjim izgaranjem koje mora zadovoljavati osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno i osam + jedno mjesto, a kojima se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz. Na taj način navedenoj skupini prijevoznika su uskraćena ustavna jamstva jednakosti u usporedbi s ostalim skupinama poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom (izuzev autotaksi prijevoznika). Protivimo se predloženoj promjeni i tražimo brisanje odredbe članka 6. stavka 5. kako se ne bi ponovno propisali uvjeti koji će prouzročiti nejednakost cestovnih prijevoznika. Nije prihvaćen Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila. Ovom normom osim autotaksi prijevoznika obuhvaćena su i vozila kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikro prijevoz.
6 Bolt Services HR d.o.o. PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Predlažemo dodavanje stavka 3. u članak 3. kojim bi se propisao vremenski period od 3 (tri) mjeseca odgode primjenjivanja stavka 2. od datuma stupanja na snagu predmetnog Pravilnika. Obrazloženje: S obzirom da do sad nije bila potrebna Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila kojima se obavlja javni prijevoz ili prijevoz za vlastite potrebe, smatramo da je potrebno dati vrijeme prilagodbe kako bi svi dionici imali prilike obaviti nužne pripreme da bi ishodovali Potvrdu. Imajući sve u vidu predlažemo da Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture za tisuće vozila za autotaksi prijevoz omogući razdoblje od 3 (tri) mjeseca prilagodbe za ishodovane predmetne Potvrde. Prihvaćen Prihvaća se.
7 UDRUŽENJE OBRTNIKA PULA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Podstavak 1. treba brisati zbog njegove neustavnosti. Nema opravdanog razloga zašto bi se takav uvjet propisao samo za dvije vrste vozila, a u konačnici rezultiraju time da taksisti moraju nabaviti nova vozila, što u današnjim okolnostima poslovanja nisu u mogućnosti, a što smo više puta obrazlagali. Nije prihvaćen Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila. Ovom normom osim autotaksi prijevoznika obuhvaćena su i vozila kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikro prijevoz.
8 Obrtnička komora Splitsko-dalmatinske županije PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Ceh prijevoznika Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije traži brisanje članka 3. stavka 1. podstavka 1 Pravilnika u potpunosti. Obrazloženje: Ustavni sud RH Odlukom i Rješenjem (NN 127/2021) utvrdio je nezakonitom dosadašnju odredbu članka 3. alineje 1. Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe kojom je bio propisan uvjet maksimalno dopuštene starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza. Novim prijedlogom iznova se nameće teret autotaksi prijevoznicima i to u vidu ispunjavanja najmanje zahtjeva Euro 6/VI norme električnog pogona ili motora s unutarnjim izgaranjem koje mora zadovoljavati osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz. Autotaksi prijevoznicima su time uskraćena ustavna jamstva jednakosti u usporedbi s ostalim skupinama poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom (izuzev poduzetnika koji koriste automobile kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno mjesto, a kojima se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz). Na taj način se predlaže propisati ista vrsta ograničenja i nejednakosti, samo u drugom obliku. Stoga tražimo nezakonitu odredbu brisati i ne propisivati nove uvjete koji će ponovno dovesti do nejednakosti. Nije prihvaćen Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila.
9 RADIO TAKSI ZAGREB PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Predloženim izmjenama autotaksi prijevoznicima uskraćena su ustavna jamstva jednakosti u usporedbi s ostalim skupinama poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom, kako je već upozoreno u odluci Ustavnog suda koja je inicirala ove izmjene. Umjesto predloženih izmjena u članku 1., čl.3. st.1. podst.1. "mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim sagorijevanjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6/VI norme koji su utvrđeni uredbama (EZ)br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama, “ navedeni stavak se mijenja i glasi: „ mora biti tehnički ispravno, što će se utvrđivati češćim periodičnim tehničkim pregledima autotaksi vozila, ovisno o starosti vozila.“ Nije prihvaćen Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila. Ovom normom osim autotaksi prijevoznika obuhvaćena su i vozila kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikro prijevoz.
10 HOK PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Hrvatska obrtnička komora traži brisanje članka 3. stavka 1. podstavka 1. Pravilnika u potpunosti. Obrazloženje: Ustavni sud RH Odlukom i Rješenjem (NN 127/2021) utvrdio je nezakonitom dosadašnju odredbu članka 3. alineje 1. Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe kojom je bio propisan uvjet maksimalno dopuštene starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza. Novim prijedlogom iznova se nameće teret autotaksi prijevoznicima i to u vidu ispunjavanja najmanje zahtjeva Euro 6/VI norme električnog pogona ili motora s unutarnjim izgaranjem koje mora zadovoljavati osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz. Autotaksi prijevoznicima su time uskraćena ustavna jamstva jednakosti u usporedbi s ostalim skupinama poduzetnika koji se bave javnim cestovnim prijevozom (izuzev poduzetnika koji koriste automobile kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno mjesto, a kojima se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz). Na taj način se predlaže propisati ista vrsta ograničenja i nejednakosti, samo u drugom obliku. Stoga tražimo nezakonitu odredbu brisati i ne propisivati nove uvjete koji će ponovno dovesti do nejednakosti. Nije prihvaćen Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila.
11 ..... PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Konačno dobar prijedlog! Očito su ipak prihvačeni komentari prošlog savjetovanja. Ipak će mo vozit vozila starija od 7 godina i nadam se da više nikad nečemo raspravljat o prestrogom 5 godina pravilniku. Što se tiće odluke Ustavnog suda, držim da smo ovime zadovoljili prijašnje nedostatke. Sada smo samo u razlici sa autobusima što se nikako ne može usporedjivat sa osobnim vozilima. Autobus je jedno i gradjeni su za i do 3 miliona kilometara dok su današnja taksi vozila sposobna priječi maksimum 500000km, Stoga ukoliko opet dođe do bilo kakve kolizije prema Ustavnosti pravilnika treba razmislit o zakonskoj mogučnosti razdvajanja autobusa i osobnih vozila što je i u životno i prirodno već razdvojeno! Hvala Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
12 UDRUŽENJE PRIJEVOZNIKA ZAGREB PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Navedeni prijedlozi su u suprotnosti odluci Ustavnog suda od 16.11.2021.g. (U-II-1900/2019, U-II-5249/2020, U-II-5835/2020) i na mala vrata se uvodi prijašnja odluka koja se tiče starosti vozila. Propisivanje ovim Pravilnikom da vozila moraju ispuniti NAJMANJE zahtjeve Euro 6/VI norme - znači da starija vozila više neće zadovoljavati propisane odredbe, a upravo je Ustavni sud u ranije navedenoj odluci osporio propisivanje odredbe o starosti vozila. Dodatno, u uvjetima pandemije virusa COVID-19 kojoj se još ne nazire kraj, a koja je snažno pogodila prijevoznike, posebno one koji se bave javnim prijevozom putnika, propisivanje ovako strogih uvjeta značit će manje poduzetnika i obrtnika u ovoj djelatnosti. Postrožavanje bilo kakvih mjera treba odgoditi minimalno 2 godine od proglašenja kraja pandemije. Također, uvjeti se ne bi trebali odnositi na vozila za vlastite potrebe, jer takva vozila u pravilu nisu komercijalna i poduzetnici i obrtnici ih nabavljaju prema svojim potrebama i mogućnostima. Nije prihvaćen Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila.
13 Bolt Services HR d.o.o. PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Predlažemo brisanje stavaka 9. i 10. članka 20. kojima se utvrđuje izuzeće za osobne automobile kategorije M1 kojima se obavlja autotaksi prijevoz i iznajmljivanje vozila s vozačem kada je riječ o Potvrdi o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila. Imajući u vidu novu odredbu propisanu člankom 3., stavak 2., na taj će se način osigurati usklađenost novih odredaba s postojećim Pravilnikom. Prihvaćen Prihvaća se.
14 Bolt Services HR d.o.o. PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Pozdravljamo inicijativu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za zakonodavnim promjenama uređenja, među ostalim i autotaksi prijevoza. Promjene vidimo kao pozitivan korak kojim će javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe u sljedećim godinama moći ostvariti svoj maksimalni potencijal, odnosno imati stabilne uvjete za daljnji razvoj i ulaganja. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
15 VELIMIR TOTH GENG PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Poštovani, taman kada sam nakon Odluke Ustavnog suda (U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020) pomislio kako je prevladao zdravi razum i pravednost, eto Vas u ovo predblagdansko vrijeme s novim prijedlogom Pravilnika, jednako diskriminatornim kao i onaj „stari“ iz kojeg je Ustavni sud nedavno Odlukom naložio brisanje spornih dijelova. Istina ovoga puta malo drugačije „zapakiran“. Ovog puta postavljam si i pitanje da li je u stvari zakonodavac čl. 13. St. 7. ZoPCP-a dao ovlasti ministru za propisivanje emisijskog razreda, pa tako možemo diskutirati da li se propisani emisijski razred Euro 6 odnosi na izgled, starost ili uređaje i opremu vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz. Kada bi baš želio vrlo "elastično" tumačiti emisijski razred mogao bi ga povezati sa starošću vozila, ali o takvim ograničenjima je Ustavni sud već donio odluku. Prijedlog se donosi po hitnom postupku u trajanju od nekoliko dana i to ovim teškim Covid vremenima kako bi ministar zaštitio prijevoznike i to od starog Pravilnika kojeg je ni manje ni više sam donio?! Valja napomenuti da je u objašnjenju navedeno da je već jedan Prijedlog Pravilnika nedavno bio na Javnom savjetovanju u punom roku, koji je velikodušno odgađao provedbu ograničenja ionako ukinutih Odlukom Ustavnog suda, pa se smatra da je sada opravdano provesti ga ubrzano. Genijalno. Mi prijevoznici svakodnevno zahvaljujemo na tako obzirnom Ministru. Vjerojatno nema potrebe objašnjavati kako prijevoznicima u ovim teškim i izazovnim vremenima utječe na poslovanje činjenica da imamo Zakon koji ministru daje pravo mijenjati pravilnike kada i kako on odluči. Ali zanimljivo je napomenuti i da se prijevoznici nalaze u situaciji da 8 (slovima „osam“) dana prija kraja godine i dalje ne znaju što će biti nakon 01.01., i tako iz godine u godinu. Zanimljivo bi bilo i odgovoriti na pitanje da li je takvim, a Odlukom Ustavnom sudu ne prihvatljivim i ukinutim odredbama starog Pravilnika prijevoznicima nanesena šteta, i ako je kolika? Tko bi za to mogao preuzeti odgovornost? Ili možda kome su takve odredbe pravilnika u stvari bile u interesu. Odbijam prihvatiti činjenicu da živim u zemlji u kojoj ne postoji odgovornost za loše stvari, a nadam se da i Ministar ima barem sličan stav. Ako je ideja novog Pravilnika bila zainteresirati prijevoznike da malo dublje „zagrebu“ u motive ovakvih pravilnika kojima se ponovo selektivno uvode ograničenja za koje ne postoje jasni dokazi benefita moram priznati da ste uspjeli. Greška se radnim ljudima može potkrasti, to je normalno, ali baš više puta, vrlo slična i u tako kratkom roku? Praksa je pokazala da ste nakon liberalizacije taksi tržišta i uvođenja ograničavajućih, a Odlukom Ustavnog suda spornih te ukinutih odredbi Pravilnika svjesno ili nesvjesno uključili dodatnog „igrača“ na tržištu taksi prijevoza, a to su rent-a-car poduzeća koja iznajmljuju vozila često i po više nego duplo većim cijenama od cijene leasinga za takva vozila. Vozila se iznajmljuju onim prijevoznicima koji iz bilo kojeg razloga nemaju mogućnost ili kreditnu sposobnost nabaviti vozilo koje zadovoljava Pravilnik ili onima koji djelatnost prijevoza obavljaju uz neki drugi posao „usput“ ili u mirovini putem raznih digitalnih platformi. Vjerojatno ste upoznati s činjenicom da su banke promijenile uvjete poslovanja i kreditiranja poduzetnika tijekom covid-19 krize Vjerujem da ista rent-a-car poduzeća i Prijedlogom ovog Pravilnika zadovoljno trljaju ruke. Kako ni za sporne odluke starog Pravilnika, a na traženje Ustavnog suda niste dostavili studiju ili postupak procjene učinka propisa (već ste se izjasnili kako isti nisu provedeni), a koja bi opravdala ovakvu vrstu ograničavajuće odluke i to samo nekim prijevoznicima, te s obzirom na to da ju u prilogu ovog „novog“ Pravilnika nisam pronašao pretpostavit ću da niti za ovakve odluke nije provedena studija ili postupak procjene učinaka propisa koja bi iste opravdala i npr. odgovorila na pitanje koliko su „zelenija“ vozila s motorom Euro 6 norme, u odnosu na vozila pogonjena motorom Euro 5 norme i ugrađenom plinskom instalacijom? Ne tvrdim da nisu, samo me zanimaju konkretni benefiti. Dobro je da se prijedlog ovakvog Pravilnika pojavio paralelno s nastojanjima Vlade RH da putem mjere „Biram Hrvatsku“ nagovori ljude na povratak u Hrvatsku. Tako da još (da iskoristim riječ koja je postala popularna u zdanje vrijeme) „promišljam“ da li je od javnog interesa dostaviti medijima, kopiju starog Pravilnika, Odluku Ustavnog suda te Prijedlog novog Pravilnika, a sve u cilju da što brže i bolje informiramo našeg veselog vodoinstalatera povratnika, te budućeg obrtnika i malog poduzetnika kako se neke stvari u Hrvatskoj nisu promijenile i da se ne iznenade ako u budućnosti zakonodavac predvidi zakonsko ovlaštenje ministru graditeljstva da propisuje energetski razred bušilice i minimalnu duljinu svrdla našem vodoinstalateru kojeg Premijer poziva na povratak, dok recimo za obrtnika koji postavlja gips kartonske ploče takve odredbe ne bi vrijedile. Naravno, ja sam prvi koji bi volio živjeti u zemlji u kojoj je svaki prijevoznik u mogućnosti nabaviti električno vozilo bez štetnih utjecaja na okoliš ali isto tako bi volio živjeti u zemlji u kojoj nema kriminala i korupcije ili u kojoj svako bolesno dijete ima odgovarajuću zdravstvenu zaštitu i to bez humanitarnih akcija u kojima to financiraju građani, na žalost moramo biti realni i podsjetiti se da živimo u Hrvatskoj. Vezano za prijedlog da minimalna duljina taksi vozila od 2024. bude baš 4000 mm kao zadovoljavajuća za obavljanje autotaksi prijevoza iz pristojnosti ne želim povlačiti paralelu s jednom drugom stvari u životu čije dimenzije doduše volimo iskazivati u centimetrima, a ne milimetrima. Bez analiza i studija to bi bilo na razini dječačkih debata kojima raspravljamo što je minimalno zadovoljavajuće i za koga, a kasnije u životu metodom pokušaja i promašaja dođemo do zaključka. Dali bi to u konkretnom slučaju za autotaksi prijevoz bilo 3998 mm ili 4217 ili možda 4218 mm? Ni sam se ne mogu odlučiti. Sviđa mi ste jedino da ste detaljno opisali način mjerenja tih dimenzija, jer se u praksi pokazalo da pogotovo mi muškarci volimo malo „varati“ prilikom mjerenja. Jedino ostaje nejasno da li ako je vozilo opremljeno kukom mjerimo s dignutom ili spuštenom? Da rezimiramo prijedlog za one kojima se nije dalo čitati cijeli tekst, ili za one kojima je za školovanja uvijek bilo mrsko čitati odjeljak „za one koji žele znati više“: Ljubazno Vas molim da ne donosite jednako diskriminatoran Pravilnik kao i stari. Ovakav Pravilnik će vrlo brzo nakon donošenja ponovno postati predmet očitovanja Ustavnog suda. Šteta bi bilo da opterećujemo Ustavni sud s vrlo sličnim ograničenjima o kojima se nedavno očitovao. Također zbog svega ranije navedenog ne mogu ne primijetiti da ovakav Prijedlog Pravilnika najbolje opravdava mišljenje Ustavnog suda, citiram: „21.1.1. Premda u konkretnom slučaju nije predmet ustavnopravne ocjene sam ZoPCP, Ustavni sud je ipak dužan upozoriti i na upitnu širinu i "uopćenost" zakonskog ovlaštenja koje je zakonodavac ZoPCP-om dao ministru.“ Unaprijed se ispričavam ako su ranije izneseni stavovi i zaključci nekoga uvrijedili, i napominjem da su isti isključivo osobni, a nikako službeni stavovi udruženja kojeg sam član. Također se unaprijed ispričavam ako se zbog hitnosti postupka potkrala koja greška bilo pravopisna bilo faktična, jer je meni ovo ipak prvi put. Primljeno na znanje Euro 6/IV norma u primjeni je od 1. rujna 2015.god., a sva nova proizvedena vozila su istu normu morala zadovoljiti od 6. rujna 2014. godine., čime su smanjene emisije NOx za dizelske motore za 84%, a emisije čestica čađe (PM) za 90%. Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila. Vozila ukupne duljine veće od 4000 mm imaju volumen prostora za prtljagu 300+ litara.
16 UDRUŽENJE OBRTNIKA PULA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Smatramo da se ovim prijedlogom, odnosno uvjetom propisanom samo za dvije vrste vozila (elektro ili Euro 6/VI motori), ponavlja neustavnost koju je već utvrdio Ustavni sud, samo u malo izmijenjenom obliku, kako bi se i nadalje pogodovalo velikim korporacijama da sa tržišta maknu male prijevoznike - obrtnike. Tome se oštro protivimo. Nije prihvaćen Kako su vozila s kojima se prema do sad važećem Pravilniku obavljao taksi prijevoz morala su biti stara do 7 godina obuhvaćena novim normama Euro 6/IV, propisivanje novih ekoloških normi nije od utjecaja na postojeća autotaksi vozila.
17 PETRIT MADŽAR PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Smatram da bi trebalo uvesti da vozila koja su kraca od 4200mm ne mogu obavljati autotaksi prijevoz,a ne kao sto predlazete od 4000mm,jer bi tako iz taxia uklonili male gradske aute koji nisu predvideni za tu djelatnost zbog premalog prtljaznika i mjesta na zadnjem sjedistu,te da taj clanak pravilnika stupi na snagu 1.6.2022 Nije prihvaćen Vozila ukupne duljine veće od 4000 mm imaju volumen prostora za prtljagu 300+ litara.
18 Zoran Lulić PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Dio tekst koji u prijedlogu glasi: „… motor s unutarnjim sagorijevanjem koji neovisno o …“ treba zamijeniti tekstom „… motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o …“. Riječ je o primjeni standardnog hrvatskog jezika tehničke struke. Izgaranje jest hrvatska riječ, dok sagorijevanje to nije. http://struna.ihjj.hr/search-do/?q=sagorijevanje&naziv=1&polje=0#container Dio tekst koji sada glasi: „… najmanje zahtjeve Euro 6/VI norme …“ treba zamijeniti s tekstom koji bi glasio: „… najmanje emisijske zahtjeve Euro 6 ….“ Obrazloženje: nije riječ o normi (standardnu) jer njih izdaje Hrvatski zavod za normizaciju, nego je riječ o zahtjevu koji proizlazi iz uredbe ili direktive. Iako se sintagma Euro 6 norma često koristi ona je pogrešna te je stoga treba ispraviti. Točnije rečeno ne treba je koristiti. Osim toga, emisijske razine odnosno emisijski zahtjevi se arapskim brojevima označavaju za laka vozila dok se za teška vozila (engl. Heavy-Duty Vehicles) koriste rimske brojke, što u ovom slučaju ne vrijedi. Nitko ne koristi teško gospodarsko vozilo (kamion ili autobus) za taxi namjenu. O EU kategorizaciji vozila: https://ec.europa.eu/growth/sectors/automotive-industry/vehicle-categories_en Navedene pogreške se pojavljuje na tri mjesta u prijedlogu teksta pravilnika. Djelomično prihvaćen Korišteni termin norme usklađen je s terminima predmetnih uredbi.
19 . PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE U nastavku prijedlog dodatnih izmjena i obrazloženje. Članak 20., stavak 7. treba izmijeniti da glasi: (7) Organizacija ovlaštena za obavljanje tehničkih pregleda vozila evidenciju iz stavka 6. ovoga članka razvrstanu prema namjeni vozila objavljuje na svojim internetskim mrežnim stranicama u formatu pogodnom za strojno čitanje i jednostavno pretraživanje, te jednom tjedno elektronički dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove prometa. Obrazloženje: Važno je napraviti javno dostupnim i strojno čitljivim podatke o tome koja vozila zadovoljavaju uvjete za obavljanje prijevoza jer tako platforme (Uber, Bolt i ostali) mogu elektronički provjeriti koja vozila smiju registrirati na svojoj platformi. Članak 20. stavak 9. treba obrisati. Obrazloženje: Ako je članak 3. st. 2. koji eksplicitno propisao obvezu izdavanja potvrde za taksi, onda treba obrisati izuzeće koje je ranije za taksi bilo propisano. Članak 21. treba izmijeniti da glasi: (1) Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo izdaje se prijevozniku, odnosno pravnoj ili fizičkoj osobi – obrtniku koja obavlja prijevoz na temelju važeće prometne dozvole. (2) Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo može se, na njegov zahtjev, izdati svakom vlasniku ili korisniku vozila. Obrazloženje: CVH sada izdaje potvrdu samo prijevoznicima - onima koji u prometnoj imaju upisanu namjenu “autotaksi vozilo”, a uvjet da to mogu upisati je licencija, odnosno da je vlasnik odnosno korisnik vozila prijevoznik. Treba omogućiti da svatko može zatražiti potvrdu, jer zašto rent a car ili bilo tko drugi ne bi mogao vozilo iznajmiti za taksi ako zadovoljava uvjete? Ovako kako predlažem potvrda bi se obvezno izdavala prijevozniku, kao i do sada, ali bi se omogućilo da je na zahtjev dobije i bilo tko drugi. To je jako važno jer sada velik broj taksi vozila nemaju u prometnoj upisano da im je osnovna namjena taksi. Također, treba predvidjeti neki prijelazni period vezano za implementaciju potvrda, na primjer: - za čl. 3. st. 2. šest mjeseci u kojem sva taksi vozila moraju ishoditi potvrdu - za čl. 20. st. 7. tri mjeseca u kojem CVH treba implementirati objavu registra Obrazloženje: Nije moguće s danom stupanja na snagu pravilnika zahtijevati niti da CVH trenutno implementira elektroničku objavu registra, a posebno niti zahtijevati da više tisuća taksi vozila odjednom ima potvrdu koja ranijim propisima nije bila potrebna. Prihvaćen Prihvaćen.
20 Mario Božan PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Prijedlog je kvalitetniji nego prijašnje rješenje. Predlažem i da se uvedu posebne registracijske pločice za TAXI vozila, s čime bi se olakšala kontrola policiji i inspekciji, te zloporaba i nelegalno korištenje TAXI oznaka svela na nulu. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.