Izvješće o provedenom savjetovanju - Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa za Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ANTONIO ŠĆUKANEC PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA, OPĆE INFORMACIJE Pozdrav, ja bih se ovdje osvrnuo na OSOBE S INVALIDITETOM I INVALIDE RADA ! Radi se o diskriminaciji svjesnom zanemarivanju takvih radnika jer ispada da Invalidi rada imaju veća prava nego li ZAPOSLENE osobe s invaliditetom. A tvrtke su sufinancirane od DRŽAVE po raznim područjima... npr, sufinancira se plaća, nabava stolova, stolica, kompjutera i ostale uredske opreme i ostalih stvari materijalnih i nematerijalnih! - Treba nas uključiti u radne skupine poslodavaca kod pregovora o kolektivnim ugovorima i u tripartitivnim tjelima! -Posebna skupina su i HRVATSKI VOJNI RATNI INVALIDI I ZAPOSLENE OSOBE S INVALIDITETOM koje mogu i žele raditi. Primjerice (SRČANE) OSOBE S INVALIDITETOM mogu raditi mnoge UREDSKE POSLOVE pa i u MUP-u i ostalim Ministarstvima. No MI TAKVE OSOBE koji smo operirali srce ne možemo biti niti: Vojnik,Policajac,Vatrogasac,Vozač teretnih vozila,Vozač Autrobusa,Vozač tramvaja u Zetu znači ništa što se smatra PROFESIONALNIM POSLOM ,a shvatite tako su nam srušeni snovi u ranom djetinjstvu! Po materijalnim stvarima i po pravima pa vas molim da u ovom zakonu BALANSIRATE PRAVA kako u KOLEKTIVNIM UGOVORIMA JAVNIH TVRTKI I LOKALNOJ I PODRUČNOJ SAMOUPRAVI . Prijedlog: Osobama s invaliditetom kod zapošljavanja bi trebale dobiti dvojni status! To je da im se da status i INVALIDA RADA što je nekada prije i bilo, ali uz posebnu definiciju da se ne bih dogodilo da Zavod za vještačenje odredi da ta osoba nije sposobna za rad , a u stvarnosti je ! - Beneficirani radni staž za vrijeme trajanja zaposlenja jer je pitanje tko će od nas doživjeti MIROVINU zbog skraćenog životnog vijeka, pa timme i radnog! - U metodologiju kod vještaćenja uvesti da je SRCE GLAVNI ORGAN za preživljavanje u ovom ludom svijetu! Jer mnoge navedene osobe ne mogu raditi razne poslove, mogu samo određene i definirane primjerice u RAZNIM UREDIMA I SL. ! Mislim da treba POD HITNO RIJEŠAVATI OVAKVE INDIVIDUALNE PRIČE ! Primjer: Ja sam osoba s invaliditetom općeg stanja 80% invalidnosti i imam trajno oštećenje srca jer se logično izvodila ZAHTJEVNA I KOMPLICIRANA OPERACIJA SRCA .10.08.1994. godine sam operirao srce u SAD-u u Memphisu gdje me je operirao doktror William Novick koji je kasnije dolazio u RH operirati i druge malene pacijente. Bilo je RATNO STANJE ! Moj otac Mladen Šćukanec bio je u ratu preko 1800 dana u kojima je prošao od Pričuvnog sastava MUP-a na Zagrebačkom Velesajmu . Nadam se da će ovaj tekst do razumnih ljudi doći i da će samim time biti USVOJEN! Na kraju ispričavam se što naglašavam neke bitne stvari u tekstu iznad. S poštovanjem, Nije prihvaćen Zakon o radu je opći propis koji se u RH primjenjuje na radne odnose. Na osobe s invaliditetom se u pogledu zapošljavanja i rada primjenjuju posebni zakoni
2 ANTONIO ŠĆUKANEC PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA Pozdrav, ja bih se ovdje osvrnuo na OSOBE S INVALIDITETOM I INVALIDE RADA ! Radi se o diskriminaciji svjesnom zanemarivanju takvih radnika jer ispada da Invalidi rada imaju veća prava nego li ZAPOSLENE osobe s invaliditetom. A tvrtke su sufinancirane od DRŽAVE po raznim područjima... npr, sufinancira se plaća, nabava stolova, stolica, kompjutera i ostale uredske opreme i ostalih stvari materijalnih i nematerijalnih! - Treba nas uključiti u radne skupine poslodavaca kod pregovora o kolektivnim ugovorima i u tripartitivnim tjelima! -Posebna skupina su i HRVATSKI VOJNI RATNI INVALIDI I ZAPOSLENE OSOBE S INVALIDITETOM koje mogu i žele raditi. Primjerice (SRČANE) OSOBE S INVALIDITETOM mogu raditi mnoge UREDSKE POSLOVE pa i u MUP-u i ostalim Ministarstvima. No MI TAKVE OSOBE koji smo operirali srce ne možemo biti niti: Vojnik,Policajac,Vatrogasac,Vozač teretnih vozila,Vozač Autrobusa,Vozač tramvaja u Zetu znači ništa što se smatra PROFESIONALNIM POSLOM ,a shvatite tako su nam srušeni snovi u ranom djetinjstvu! Po materijalnim stvarima i po pravima pa vas molim da u ovom zakonu BALANSIRATE PRAVA kako u KOLEKTIVNIM UGOVORIMA JAVNIH TVRTKI I LOKALNOJ I PODRUČNOJ SAMOUPRAVI . Prijedlog: Osobama s invaliditetom kod zapošljavanja bi trebale dobiti dvojni status! To je da im se da status i INVALIDA RADA što je nekada prije i bilo, ali uz posebnu definiciju da se ne bih dogodilo da Zavod za vještačenje odredi da ta osoba nije sposobna za rad , a u stvarnosti je ! - Beneficirani radni staž za vrijeme trajanja zaposlenja jer je pitanje tko će od nas doživjeti MIROVINU zbog skraćenog životnog vijeka, pa timme i radnog! - U metodologiju kod vještaćenja uvesti da je SRCE GLAVNI ORGAN za preživljavanje u ovom ludom svijetu! Jer mnoge navedene osobe ne mogu raditi razne poslove, mogu samo određene i definirane primjerice u RAZNIM UREDIMA I SL. ! Mislim da treba POD HITNO RIJEŠAVATI OVAKVE INDIVIDUALNE PRIČE ! Primjer: Ja sam osoba s invaliditetom općeg stanja 80% invalidnosti i imam trajno oštećenje srca jer se logično izvodila ZAHTJEVNA I KOMPLICIRANA OPERACIJA SRCA .10.08.1994. godine sam operirao srce u SAD-u u Memphisu gdje me je operirao doktror William Novick koji je kasnije dolazio u RH operirati i druge malene pacijente. Bilo je RATNO STANJE ! Moj otac Mladen Šćukanec bio je u ratu preko 1800 dana u kojima je prošao od Pričuvnog sastava MUP-a na Zagrebačkom Velesajmu . Nadam se da će ovaj tekst do razumnih ljudi doći i da će samim time biti USVOJEN! Na kraju ispričavam se što naglašavam neke bitne stvari u tekstu iznad. S poštovanjem, Nije prihvaćen Zakon o radu je opći propis koji se u RH primjenjuje na radne odnose. Na osobe s invaliditetom se u pogledu zapošljavanja i rada primjenjuju posebni zakoni.
3 MONIKA DODIK PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA Puna plaća za 4 sata rada za osobe s invaliditetom - veće kazne za poslodavce koji ne žele zaposliti osobe s invaliditetom - povećati nagrade i porezne olakšice za poslodavce koji zaposle jednu ili više osoba s invaliditetom - odrediti da svaki poslodavac u svom kolektivu mora imati zaposlen određeni broj osoba s invaliditetom. Nije prihvaćen Zakon o radu je opći propis koji se u RH primjenjuje na radne odnose. Na osobe s invaliditetom se u pogledu zapošljavanja i rada primjenjuju posebni zakoni.
4 Antonio Milanović PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA Moje ime je Antonio Milanović, rođen sam 14. ožujka 1988. i dolazim iz Zadra. Diplomirani sam prvostupnik informacijskih znanosti i knjižničarstva i magistar novinarstva i odnosa s javnostima. Uz navedeno sam i stopostotni invalid. Zaposlen sam u Gradskoj knjižnici Zadar na radnom mjestu knjižničara i radim u prosjeku za mene maksimalnih 80 sati mjesečno i sukladno tome sam i plaćen. Moje mjesečne potrebe su daleko više od dohotka kojeg ostvarujem, pogotovo uzimajući u obzir moj invaliditet. Naime, kako se i prema meni primjenjuje postojeći Zakon o radu kao i kolektivni ugovor, ja sam zapravo izjednačen sa ljudima s punom radnom sposobnošću i tako sam i plaćen. Osoba s punom radnom sposobnošću ostvaruje 40 sati tjedno za razliku od mojih gore spomenutih 80 mjesečno. 100%-tni sam teški invalid, diplomirao sam, upisujem doktorat, a postojeći Zakon o radu me sprječava u normalnom životu jer i unatoč mojoj diplomi i mom budućem doktoratu ja ću biti plaćen za istih 80 sati, ne uzimajući u obzir da je to moja maksimalna fizička granica. Moji su napori da unatoč ovakvim fizičkim ograničenjima živim normalno onemogućeni i stoga Vas pozivam kao nadležnu instituciju, da poduzmete odgovarajuće mjere odnosno da promijenite postojeći Zakon na način da mogu biti plaćen (unatoč mojih 80 sati mjesečno) kao i svaki drugi moj kolega koji je zaposlen na radnom mjestu knjižničara odnosno da primamo istu plaću jer rad sa stopostotnom teškom invalidnošću čak i 80 sati mjesečno iziskuje puno veći trud od rada potpuno radno sposobne osobe 40 sati tjedno. Primijenimo ga u Zakon prema kojem ću ja čak i s ovakvim fizičkim ograničenjima dobiti priliku za normalan i samostalan život, sukladno svom zaposlenju na radnom mjestu, a koje pravo mi je i zajamčeno čl. 56. Ustava Republike Hrvatske. Naglasio bih da prema načelima Konvencije o pravima osoba s invaliditetom istima treba osigurati ravnopravnu zastupljenost na otvorenom tržištu rada i smanjivati razlike u zaradi i plaćama. Unatoč raznim molbama i pisanjima u proteklih nekoliko godina raznim nadležnim institucijama, pa čak i posjetu uredu tadašnje predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović za moju situaciju, ali i za situacije puno drugih osoba s invaliditetom još ne postoji zakonsko rješenje. Ja nemam umanjenu radnu sposobnost te stoga ni ne ostvarujem prava prema Zakonu o mirovinskom osiguranju. Želim raditi, volim svoj posao, uložio sam puno truda, vremena i znanja kroz fakultetske obveze i kao što sam naglasio želja mi je upisati doktorat, međutim trenutna situacija me odvraća od takve želje obzirom nemam financijskih sredstava, a niti bi na tržištu rada ostvario neka veća postignuća kako na trenutnom radnom mjestu, tako i na nekom drugom radnom mjestu. Naime, pošto radim na pola radnog vremena a kako sam Vam gore podrobnije objasnio, meni se nažalost beneficirani radni staž računa tri mjeseca plus na dvije radne godine, obzirom na pola radnog vremena za jednu radnu godinu mi se priznaje šest mjeseci radnog staža. Smatram da je to nepravedno i da su tu sve osobe sa invaliditetom jako zakinute i da tu stavku pod hitno treba urediti i promijeniti. Gore navodim probleme s kojima se ja osobno kao invalidna osoba susrećem, ali ujedno napominjem da iste probleme vode sve zaposlene osobe s invaliditetom u našoj državi. Smatram da bi gore navedeno trebalo provesti kroz izmjene novog Zakona o radu tako da napokon i invalidne osobe u Republici Hrvatskoj zakorače u kakvu takvu samostalnost i da se i njihov rad cijeni na način na koji to uistinu zaslužuju. Nesumnjivo je da bi takvim promjenama Zakona o radu osobe sa invaliditetom dobile dostojanstvo u današnjem svijetu rada, te bi te promjene potakle i druge osobe sa invaliditetom da se ohrabre na taj za sada težak i veliki korak za njih, posao. Dakle, u konačnici, izmjenom Zakona o radu zahtijevamo da se osobama sa invaliditetom osigura isplata plaće za osam radnih sati dnevno, sukladno stručnoj spremi čime bi se riješio i problem beneficiranog radnog staža. Nije prihvaćen Zakon o radu je opći propis koji se u RH primjenjuje na radne odnose. Na osobe s invaliditetom se u pogledu zapošljavanja i rada primjenjuju posebni zakoni.
5 Dominik Tomislav Vladić PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA, OPĆE INFORMACIJE Programsko područje 1.1. Očuvanje radnih mjesta i socijalna sigurnost; Poticanje rada, zapošljavanja i rast plaće - socijalnu sigurnost i kvalitetu rada ćete osigurati kada se pojedine struke budu priznale kao struke i počele cijeniti. Dok programeri i IT stručnjaci budu radili u javnim službama za ispodprosječne plaće a istovremeno u privatnom sektoru imaju mogućnost ostvariti bolji status, u javnim službama će im zaposlenje biti samo odskočna daska za dalje. Niti su motivirani za rad, niti će davati sve od sebe. Svo znanje će prikupljati, razvijati vještine i otići van ili u privatni sektor koji će tako dobiti gotove ljude. Što se tiče ovog dijela: - veća kvaliteta radnog mjesta obzirom na nove mogućnosti fleksibilnog uređenja obveze i načina obavljanja posla u odnosu na osobne i obiteljske potrebe, - jasnije uređenje materije koja se odnosi na određenje i isplatu plaće te - uređenje uvjeta rada kada se rad obavlja putem digitalnih radnih platformi." uredite sustav da na način kako je to dijelom riješeno u OS i SŠ, tako riješite i u drugim područjima. To što administrativno i stručno osoblje (većinom) nema doktorate, ne znači da nemaju potrebu za usavršavanjem. Smanjivanjem obvezno prisutnog dijela radnog vremena i definiranje obveze usavršavanja tijekom 1 sata na dan, dobit ćemo mogućnost razvoja djelatnika, bit će više motivirani za vlastiti razvoj i time će usluge i proizvodi biti kvalitetniji. Kada je riječ o plaći onda ne treba davati opciju za isplatu bonusa i drugih dodataka. Treba omogućiti 13. plaću a kada je riječ i o javnom i o privatnom sektoru, ne smije se taj dio ostaviti isključivo poslodavcu. Npr. u javnom sektoru ne postoji mogućnost napredovanja iako je formalno i na papiru moguća. Ne postoji sustav nagrađivanja iako formalno i na papiru i to postoji. Sve ovisi o pojedincu. Kao što je vanjsko vrednovanje potrebno za dobivanje pojedinih licenci, sustav treba urediti na način da o eventualnom nagrađivanju ne odlučuju prijatelji visoko pozicioniranih. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.