Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga za e-savjetovanje "ITU – Obnova brownfield lokacija na području Urbane aglomeracije Rijeka"
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | OPĆINA JELENJE | , Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova | Prihvatljivi troškovi iznose više od od maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava koji se može dobiti 3.100.000,00 eur. Prijavitelj bi potraživao maksimalan iznos, a ostatak pokrio iz vlastitih sredstava. Navedeno je prihvatljivo? | Nije prihvaćen | Nije moguće dati odgovor budući da nije jasan prijedlog ili komentar na ključne elemente Poziva na dostavu projektnih priejdloga. Upravljačko tijelo ne može putem e-savjetovanja odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično. |
| 2 | OPĆINA JELENJE | , Prihvatljivost projekta | U Pozivu nisu nigdje navedeni uvjeti za postprojektne aktivnosti - upravljanja objektom? Da li je prihvatljivo da Općina izgradi objekt, a nakon završetka ga preda na uupravljanje javnoj ustanovi osnovanoj od strane Županije koji će upravljati njime kao izdvojenim pogonom? | Primljeno na znanje | Pozivom će biti definirana pravila i uvjeti upravljanja infrastrukturom u kontekstu primjene pravila o državnim potporama. Dodatno, način upravljanja infrastrukturom je predmet provjere u okviru postupka dodjele sukladno kriterijima odabira. |
| 3 | OPĆINA JELENJE | , Prihvatljivost projekta | Načelo nekumulativnosti - ako se investicija financira iz vlastitih sredstava, sredstava županije (koja nije partner) i EU potpore iz predmetnog natječaja- da li je isto prihvatljivo tj. zadovoljava načelo nekumulativnosti? DNHS - ukoliko sva načela nisu vidljiva iz Glavnog projekta, dostavlja li se Izjava projektanta ili nešto drugo da je projektom usklađeno sve s traženim DNSH načelima? | Nije prihvaćen | Nije moguće dati odgovor budući da nije jasan prijedlog ili komentar na ključne elemente Poziva na dostavu projektnih priejdloga. Upravljačko tijelo ne može putem e-savjetovanja odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično. Usklađenost projekta s načelom nekumulativnosti i zabrane dvostrukog financiranja je kriterij prihvatljivosti, i predmet je provjere u postupku dodjele. Usklađenost projekta s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) predstavlja kriterij prihvatljivosti čime se ujedno i osigurava da se projektima ne podupiru i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima. Na razini Poziva temeljem „ne nanosi bitnu štetu“ analize za Specifični cilj RSO5.1 ITP-a identificirane su mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH. Konkretne mjere su navedene u Izjavi prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) (Obrazac 2.) te se ispunjenost kriterija provjerava uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo). Sve mjere na koje se prijavitelj obvezao (u Izjavi prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo), u projektnoj prijavi i projektno-tehničkoj dokumentaciji) kontrolirat će SAFU u fazi provedbe projekta. |
| 4 | OPĆINA JELENJE | , Prihvatljivost prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) | Načelo nekumulativnosti - ako se investicija financira iz vlastitih sredstava, sredstava županije (koja nije partner) i EU potpore iz predmetnog natječaja- da li je isto prihvatljivo tj. zadovoljava načelo nekumulativnosti? DNHS - ukoliko sva načela nisu vidljiva iz Glavnog projekta, dostavlja li se Izjava projektanta ili nešto drugo da je projektom usklađeno sve s traženim DNSH načelima? | Nije prihvaćen | Nije moguće dati odgovor budući da nije jasan prijedlog ili komentar na ključne elemente Poziva na dostavu projektnih priejdloga. Upravljačko tijelo ne može putem e-savjetovanja odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično. Usklađenost projekta s načelom nekumulativnosti i zabrane dvostrukog financiranja je kriterij prihvatljivosti, i predmet je provjere u postupku dodjele. Usklađenost projekta s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) predstavlja kriterij prihvatljivosti čime se ujedno i osigurava da se projektima ne podupiru i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima. Na razini Poziva temeljem „ne nanosi bitnu štetu“ analize za Specifični cilj RSO5.1 ITP-a identificirane su mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH. Konkretne mjere su navedene u Izjavi prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) (Obrazac 2.) te se ispunjenost kriterija provjerava uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo). Sve mjere na koje se prijavitelj obvezao (u Izjavi prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo), u projektnoj prijavi i projektno-tehničkoj dokumentaciji) kontrolirat će SAFU u fazi provedbe projekta. |
| 5 | OPĆINA JELENJE | , Prihvatljivost prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) | Prijavitelj planira dio sredstava osigurati od Županije, da li je navedeno prihvatljivo, ukoliko županije nije partner na projektu? Da li se partnerom nužno smatra pravna osoba koja financijski sudjeluje u izgradnji tj. realizaciji projekta? Prijavitelj planira po izgradnji objekt prepustiti na upravljanje ustanovi u vlasništvu županije. Da li je to prihvatljivo? Da li županija ili takva ustanova moraju ili mogu biti partneri u projektu? Ukoliko da, molimo da se razmotri mogućnost da se u prihvatljive partnere doda mogućnost da povrh jedinica lokalne i područne samouprave, partneri budu i ustanove u njihovom vlasništvu, odnosno tekst "ili ustanove u vlasništvu jedinica lokalne ili područne samouprave" | Djelomično prihvaćen | Prijedlog o dodavanju prihvatljviih partnera se prihvaća. Prihvatljivi partneri su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave s obuhvata UA Rijeka ili pravne osobe kojima je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska. Na preostala pitanja nije moguće dati odgovor budući da nije jasan prijedlog ili komentar na ključne elemente Poziva na dostavu projektnih priejdloga. Upravljačko tijelo ne može putem e-savjetovanja odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično. Sukladno Uputama za prijavitelje, sufinanciranje projekta od strane Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) se obvezuju osigurati: • sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva; • sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova. |
| 6 | OPĆINA JELENJE | , Razdoblje provedbe projekta | Navedeno je inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je 36 mjeseci. Da li navedeno znači da provedba može trajati i 4 godine? Molimo Vas da točno definirate krajni rok za završetak provedbe projekta? Smatra li se provođenje postupka javne nabave početkom projekta? Molimo definirati. | Nije prihvaćen | Trajanje provedbe pojedinog projekta može se razlikovati od inicijalno procijenjenog trajanja provedbe navedenog u Uputama za prijavitelje za cijeli poziv. Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava za svaki projekt pojedinačno. Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Svi troškovi vezani uz projektne aktivnosti moraju nastati u razdoblju provedbe, i svakako biti plaćeni tijekom razdoblja prihvatljivosti koje vrijedi za financijsku perspektivu sukladno st. 2, čl. 63 Uredbe 2021/1060. |
| 7 | OPĆINA JELENJE | , Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Molimo pojašnjenje što znači uljučivanje stručnjaka arhitektonske urbanističke i/ili dizajnerske struke koje se dokazuje npr. kroz javni arhitektonsko-urbanistički ili dizajnerski natječaj, naručenu prostoru ssudiju i dr. Ukoliko je prijavitelj za izradu projekta angažirao arhiteksta sukladno svojim aktima o jednostavnoj nabavi, dakle bez provođenja šposebnih natječaja, da li se uvjet smatra ispunjenim? Da li se smatra angažiranje arhitekata koji su nagrađivani u nekim drugom projektima dovoljnim dokazom da odgovaraju NEB uvjetima? | Nije prihvaćen | Nije moguće dati odgovor budući da nije jasan prijedlog ili komentar na ključne elemente Poziva na dostavu projektnih prijedloga. Upravljačko tijelo ne može putem e-savjetovanja odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično. Svakako, svi uvjeti vezani uz primjenu NEB principa bit će raspisani detaljno u Obrascu za samostalnu procjenu usklađenosti projektnog prijedloga s NEB temeljnim vrijednostima i radnim principima koji će biti sastavni dio dokumentacije Poziva. Ispunjenost NEB kriterija na razini pojedinog projektnog prijedloga je predmet provjere u okviru postupka dodjele sukladno objavljenim kriterijima odabira (u konkretnom slučaju pitanja pod brojem 8). |
| 8 | OPĆINA JELENJE | , OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva) | S obzirom na svrhu poziva, koja se odnosi na rekonstrukciju, izgradnju i opremanje brownfield lokacija i objekata na području Urbane aglomeracije Rijeka te njihovu prenamjenu u funkcionalne javne, prostorne, društvene, kulturne, sportske i socijalne namjene (osim ulaganja u infrastrukturu za institucionalni smještaj), molimo da se u dijelu koji se odnosi na svrhu poziva kao i kod pokazatelja ostvarenja RC076 razmotri izbacivanje dijela "osim ulaganja u infrastrukturu za institucionalni smještaj". Uvidom na stanje na terenu te razgovorom s ostalim članicama UA Rijeka, evidentiran je značajan porast potreba za infrastrukturom institucionalnog smještaja s cjelodnevnom uslugom (24 sata odnosno stalni smještaj). Postojeći kapaciteti više ne mogu zadovoljiti realne potrebe stanovništva, a trendovi demografskog starenja dodatno upućuju na nužnost širenja i prilagodbe dostupnih objekata u tu svrhu. Smatramo da bi zadržavanje ograničenja koje isključuje ulaganja u infrastrukturu za institucionalni smještaj značajno umanjilo stvarni učinak i potencijal ovog poziva. Uklanjanjem navedene odredbe omogućilo bi se: -da se brownfield lokacije prenamijene u objekte koji odgovaraju najizraženijim potrebama zajednice, -da se osigura dugoročna održivost ulaganja kroz funkcije koje imaju stalnu potražnju, -da se unaprijedi kvaliteta života ne samo stanovnika jedne lokalne zajednice (npr. Općine Jelenje), nego i šireg područja Urbane aglomeracije Rijeka. Drugim riječima, proširenjem svrhe poziva odnosno njegovim neograničavanjem na ovaj način dopustilo bi se da rekonstruirani i opremljeni objekti postanu izravna podrška najranjivijim skupinama društva, što bi pridonijelo socijalnoj uključenosti i jačanju kohezije u cijeloj urbanoj aglomeraciji, budući da suvremene tendencije u organizaciji skrbi za starije osobe upravo idu za kombinacijom stalnog smještaja i dnevnog boravka za starije osobe. | Nije prihvaćen | Ulaganja u institucionalni smještaj nisu prihvatljiva za financiranje kroz Integrirani teritorijalni program 2021. - 2027. |
| 9 | MIRO OPAČAK | Predmet: Uključivanje pristupačnosti za gluhe osobe u poziv „Obnova brownfield lokacija – UA Rijeka“ Poštovani, povodom procesa formuliranja Nacrta ključnih elemenata Poziva „ITU – Obnova brownfield lokacija na području Urbane aglomeracije Rijeka“, ističemo važnost osiguravanja pristupačnosti za gluhe i nagluhe osobe u svim fazama projekta. Predlažemo da se u okviru poziva uvedu sljedeći elementi: 1. Poseban kriterij pristupačnosti – da revizija i plan obnova uzima u obzir vizualne prilagodbe za gluhe osobe. 2. Vizualni i tekstualni materijali – poput digitalnih info-pultova, interpretacijskih ploča s titlovima, slikovnih vodiča. 3. Video komunikacija – obvezno uključivanje titlova i/ili znakovnog jezika u projektne video prezentacije (ako ih imate). 4. Suradnja s udrugama gluhih osoba – definiranje smjernica za inkluzivnost kako bi budući projekti bili pristupačni. Ovakve mjere doprinose društvenoj inkluzivnosti, ispunjavanju prava osoba s invaliditetom te poboljšanju kvalitete i konkurentnosti javnih prostora. Srdačno, Miro | Primljeno na znanje | Uputama za prijavitelje jasno su definirani kriteriji prihvatljivosti u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom te obveza usklađenosti sa zakonskim propisima i zahtjevima što obuhvaća i usklađenost s Poveljom Europske unije o temeljnim pravima te s Konvencijom Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom. U sklopu kriterija prihvatljivosti, prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/23) odnosno Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13), ovisno o namjeni građevine. Time će se ujedno osigurati i neutralan utjecaj u smislu pristupa i korištenja usluga za osobe s invaliditetom. Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisano poštivanje zakonskih odredbi, tada projekt aktivno promiče horizontalne politike EU. Aktivno promicanje horizontalnih načela vrednuje se u okviru ocjenjivanja kvalitete projektnih prijedloga. Mjere/aktivnosti koje osiguravaju pristupačnost te promiču horizontalna načela iznad zakonski propisane obveze bit će vrednovane dodatnim bodovima. Na taj će način projekti koji osiguraju veću inkluzivnost i pristupačnost imati prednost u postupku odabira. Primjeri mjera/aktivnosti za promicanje pristupačnosti osobama s invaliditetom predstavljaju sastavni dio Uputa za prijavitelje (poglavlje 2.5. Horizontalna načela) među kojima se nalaze i aktivnosti koje se odnose na povećanje pristupačnosti infrastrukture gluhim osobama. Aktivnosti koje su dostavljene u ovom komentaru razmotrit ćemo, s ciljem dodavanja u tekst poziva u popisu primjera mjera/aktivnosti za promicanje pristupačnosti. |