Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Pravilniku o primjeni Zakona o trošarinama što se odnosi na plavi dizel za namjene u poljoprivredi, ribolovu, akvakulturi te na povrat plaćene trošarine na bezolovni motorni benzin za namjene u ribolovu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Anita Laić PRAVILNIK Iz osobnog primjera mogu Vam ukazati na potrebu, uz plavi dizel, i za određenom količinom motornog benzina na mom OPG-u. Naime, posjedujem žitni kombajn s benzinskim motorom, tri kopačice (freze) također na benzin, motorne trimere i kosilice (dva trimera, dvije samohodne kosilice), tri motorne pile, dvije pumpe za navodnjavanje, sve na benzin. Uz kvotu od 1800 litara dizela (koliko mi pripada po izračunu Agencije) vjerujte da bi mi dobro došla i određena količina benzina. I vjerujem da nisam usamljen slučaj u državi, jer svaki mali (a i malo veći) OPG ima potrebu i za drugim pogonskim gorivima i energentima osim plavog dizela. Zato Vas molim da razmotrite, ako ne već u ovom pravilniku, ali u dogledno vrijeme, da se iziđe u susret našim poljoprivrednim proizvođačima po pitanju motornog benzina. Iz osobnog iskustva znam da na svakih 6 litara plavog dizela trebam i 1 litru motornog benzina da bi sve na OPG-u funkcioniralo. Također bi se moglo razmisliti i o korekciji trošarina na plin za potrošnju u poljoprivredi što je ekološki prihvatljiviji energent od dizela i benzina. Nije prihvaćen U ovom razdoblju donošenja Pravilnika vršila se je terminološka usklada sa novim Zakonskim tekstom. Primjedba se ne prihvaća jer zadire u proširenje prava dodjele potpora poljoprivrednicima, te bi u tu svrhu bila nužna izmjena samog sustava određivanja kvota za potporu. U tom smislu kvotu trebalo povećati umjesto samo na plavi dizel i na BMB, a u međuvremenu prijavljene površine za obradu - dodjelu potpore su ostale iste, kao i broj prijavljenih grla stoke. Te bi obradive površine umjesto za jednu vrstu energenta koji je utvrđen povlasticom za dodjelu prava na godišnju potrošnju plavog dizela za namjene u poljoprivredi, potrebno bi bilo promijeniti na dvije vrste energenta i to na bezolovni motorni benzin i na plavi dizel a sve za namjene u poljoprivredi a za što bi bilo potrebno izraditi sveobuhvatnu fiskalnu studiju s mnogobrojnim pokazateljima. Primjena tog novog sustava zahtijevala bi proporcionalan izračun korištenja svakog pojedinog energenta u pripadajućim radnim strojevima, koji koriste različito pogonsko gorivo, kako bi se mogli odrediti proporcionalni dijelovi količina za obje vrste energenata za pripadajuću kvotu za istu namjenu uz iste obradive površine i isti broj grla stoke. Navedeno zahtijeva pokretanje dodatnih postupaka kod Europske komisije o dodjeli potpora i bila bi rezultatski najvjerojatnije odbijajuća.