Teze za Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost
Naziv propisa: Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
V.) OPOREZIVE TRANSAKCIJE
IX.) STOPE PDV-a
X.) OSLOBOĐENJA OD PDV-a
XI.) ODBITAK PRETPOREZA
XII.) POVRAT PDV-a
XIII). OBVEZE POREZNIH OBVEZNIKA I POJEDINIH OSOBA KOJE NISU POREZNI OBVEZNICI
XV.) POSEBNI POSTUPCI OPOREZIVANJA
Obrazloženje:
I. Predlaže se propisivanje odredbi o vrijednosnim kuponima radi usklađenja s Direktivom Vijeća 2016/1065/EU u vezi s tretmanom vrijednost kupona koja se primjenjuje od 1. siječnja 2019.
II. Predlaže se radi rasterećenja gospodarstva od 1. siječnja 2018. propisivanje smanjenja opće stope PDV-a s 25% na 24% te jedne snižene stopa PDV-a od 12%. Predlaže se propisivanje pojedinih dobra i usluge koja će se oporezivati sniženom stopom dok će se sve ostale isporuke dobara i usluga oporezivati općom stopom PDV-a. U 2017. godini i dalje se primjenjuje opća stopa PDV-a 25% te snižene stope 5% i 13% s tim da će se određene isporuke dobara i usluga na koje se primjenjivala snižena stopa PDV-a oporezivati po općoj stopi, a određene isporuke koje su bile oporezive po općoj stopi PDV-a oporezivat će se po sniženoj stopi.
III. Predlaže se zbog rasterećenja poreznih obveznika te oživljavanja tržišta nekretninama propisivanje mogućnosti izbora za oporezivanje nekretnina koje su oslobođene PDV-om ako porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a u trenutku primitka isporuke u cijelosti ima pravo na odbitak pretporeza po osnovi isporuke na koju se pravo izbora za oporezivanje želi primijeniti.
IV. Predlaže se od 1. siječnja 2018. odbitak pretporeza 50% za automobile i prijevozna sredstva čija vrijednost nije veća od 400.000,00 kuna te za nabavu dobara i usluga u vezi istih. Odbitak pretporeza mora biti omogućen za isporuke koje porezni obveznici koriste u poslovne svrhe pa tako i za prijevozna sredstva i usluge u vezi istih koje se koriste i u poslovne svrhe. Očekuje se da će predlaganje omogućavanja odbitka 50% pretporeza kod prijevoznih sredstava pozitivno utjecati na tržište prijevoznih sredstava.
V. Predlaže se radi pojednostavljenja postupka uspostavljanja uzajamnosti sa trećim zemljama kod povrata PDV-a poreznim obveznicima iz trećih zemalja da se uzajamnost utvrđuje razmjenom obavijesti između poreznog tijela Republike Hrvatske i poreznog tijela treće zemlje.
VI. Kako bi se poreznim obveznicima koji imaju pravo na odbitak pretporeza omogućilo rasterećenje u smislu angažmana financijskih sredstava za plaćanje PDV-a pri uvozu predlaže se od 1. siječnja 2018. da se omogući primjena obračunske kategorije pri uvozu određenih strojeva i opreme.
VII. Za porezne obveznike sa manjim obujmom poslovanja predlaže se od 1. siječnja 2018. povećanje praga za upis u registar obveznika PDV-a na 300.000,00 kuna što bi trebalo pojednostaviti, a time i pojeftiniti poslovanje obzirom da u tom slučaju neće biti obvezni utvrđivati obvezu PDV-a niti podnositi obrasce propisane Zakonom o porezu na dodanu vrijednost. Zbog pojednostavljenja poslovanja od 1. siječnja 2017. predlaže se da porezni obveznici koji su upisani u registar obveznika PDV-a na vlastiti zahtjev ne bi morali biti upisani u registar obveznika PDV-a sljedećih pet kalendarskih godina nego samo tri godine.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Ovim Zakonom provodi se rasterećenje gospodarskog sektora u cjelini zbog smanjenja poreznih stopa, a posebno gospodarskog sektora za koji se propisuje snižena stopa PDV-a. Promjene koje se predlažu imat će utjecaja na prihode Državnog proračuna Republike Hrvatske. Usklađivanje sa odredbama Direktive Vijeća 2016/1065/EU u vezi s tretmanom vrijednosnih kupona koje se primjenjuju od 1. siječnja 2019.
Teze za Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost
Naziv propisa: Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
V.) OPOREZIVE TRANSAKCIJE
IX.) STOPE PDV-a
X.) OSLOBOĐENJA OD PDV-a
XI.) ODBITAK PRETPOREZA
XII.) POVRAT PDV-a
XIII). OBVEZE POREZNIH OBVEZNIKA I POJEDINIH OSOBA KOJE NISU POREZNI OBVEZNICI
XV.) POSEBNI POSTUPCI OPOREZIVANJA
Obrazloženje:
I. Predlaže se propisivanje odredbi o vrijednosnim kuponima radi usklađenja s Direktivom Vijeća 2016/1065/EU u vezi s tretmanom vrijednost kupona koja se primjenjuje od 1. siječnja 2019.
II. Predlaže se radi rasterećenja gospodarstva od 1. siječnja 2018. propisivanje smanjenja opće stope PDV-a s 25% na 24% te jedne snižene stopa PDV-a od 12%. Predlaže se propisivanje pojedinih dobra i usluge koja će se oporezivati sniženom stopom dok će se sve ostale isporuke dobara i usluga oporezivati općom stopom PDV-a. U 2017. godini i dalje se primjenjuje opća stopa PDV-a 25% te snižene stope 5% i 13% s tim da će se određene isporuke dobara i usluga na koje se primjenjivala snižena stopa PDV-a oporezivati po općoj stopi, a određene isporuke koje su bile oporezive po općoj stopi PDV-a oporezivat će se po sniženoj stopi.
III. Predlaže se zbog rasterećenja poreznih obveznika te oživljavanja tržišta nekretninama propisivanje mogućnosti izbora za oporezivanje nekretnina koje su oslobođene PDV-om ako porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a u trenutku primitka isporuke u cijelosti ima pravo na odbitak pretporeza po osnovi isporuke na koju se pravo izbora za oporezivanje želi primijeniti.
IV. Predlaže se od 1. siječnja 2018. odbitak pretporeza 50% za automobile i prijevozna sredstva čija vrijednost nije veća od 400.000,00 kuna te za nabavu dobara i usluga u vezi istih. Odbitak pretporeza mora biti omogućen za isporuke koje porezni obveznici koriste u poslovne svrhe pa tako i za prijevozna sredstva i usluge u vezi istih koje se koriste i u poslovne svrhe. Očekuje se da će predlaganje omogućavanja odbitka 50% pretporeza kod prijevoznih sredstava pozitivno utjecati na tržište prijevoznih sredstava.
V. Predlaže se radi pojednostavljenja postupka uspostavljanja uzajamnosti sa trećim zemljama kod povrata PDV-a poreznim obveznicima iz trećih zemalja da se uzajamnost utvrđuje razmjenom obavijesti između poreznog tijela Republike Hrvatske i poreznog tijela treće zemlje.
VI. Kako bi se poreznim obveznicima koji imaju pravo na odbitak pretporeza omogućilo rasterećenje u smislu angažmana financijskih sredstava za plaćanje PDV-a pri uvozu predlaže se od 1. siječnja 2018. da se omogući primjena obračunske kategorije pri uvozu određenih strojeva i opreme.
VII. Za porezne obveznike sa manjim obujmom poslovanja predlaže se od 1. siječnja 2018. povećanje praga za upis u registar obveznika PDV-a na 300.000,00 kuna što bi trebalo pojednostaviti, a time i pojeftiniti poslovanje obzirom da u tom slučaju neće biti obvezni utvrđivati obvezu PDV-a niti podnositi obrasce propisane Zakonom o porezu na dodanu vrijednost. Zbog pojednostavljenja poslovanja od 1. siječnja 2017. predlaže se da porezni obveznici koji su upisani u registar obveznika PDV-a na vlastiti zahtjev ne bi morali biti upisani u registar obveznika PDV-a sljedećih pet kalendarskih godina nego samo tri godine.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Ovim Zakonom provodi se rasterećenje gospodarskog sektora u cjelini zbog smanjenja poreznih stopa, a posebno gospodarskog sektora za koji se propisuje snižena stopa PDV-a. Promjene koje se predlažu imat će utjecaja na prihode Državnog proračuna Republike Hrvatske. Usklađivanje sa odredbama Direktive Vijeća 2016/1065/EU u vezi s tretmanom vrijednosnih kupona koje se primjenjuju od 1. siječnja 2019.