NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZNOM SAVJETNIŠTVU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakon o poreznom savjetništvu uređuje djelatnost poreznog savjetništva kao neovisnog i samostalnog zanimanja poreznih savjetnika, njihove ovlasti i obveze te osnivanje, položaj i djelatnost Hrvatske komore poreznih savjetnika.
Zakon je donesen u prosincu 2000. godine i objavljen je u „Narodnim novinama“ broj 127/00, a stupio je na snagu 28. prosinca 2000. godine. Jedine izmjene i dopune bile su u lipnju 2013. godine (Narodne novine, broj 76/13), zbog usklađivanja Zakona o poreznom savjetništvu s Direktivom 2006/123/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2006. godine o uslugama na unutarnjem tržištu, i to na način da se izmjenama Zakona omogućilo i stranim poreznim savjetnicima da mogu obavljati djelatnost poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj prema uvjetima koji su propisani Zakonom.
Međutim, Europska komisija kroz proces Europskog semestra dogovora daljnju reformu tržišta usluga, sukladno Direktivi o uslugama. U vezi s time, potrebno je ukloniti eventualne regulatorne prepreke lakšem pristupu tržištu u smislu da se uklone prepreke koje postoje u trenutno važećem Zakonu o poreznom savjetništvu, primjerice: ukidanje ograničenja pravnog oblika za porezne savjetnike, omogućavanje slobode prekograničnog pružanja usluga, omogućavanje razvoja e-procedure za podnošenje zahtjeva i izdavanje odobrenja/rješenja za obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Navedenim normativnim rješenjem predmetni Zakon se usklađuje s pravilima unutarnjeg tržišta Europske unije, odnosno s Direktivom o uslugama radi lakšeg pristupa tržištu u smislu smanjenja administrativnog opterećenja te omogućavanje slobodnog prekograničnog pružanja usluga u djelatnosti poreznog savjetništva.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Trenutno važeći Zakon o poreznom savjetništvu odnosi se na porezne savjetnike koji djelatnost poreznog savjetništva obavljaju kao samostalnu djelatnost, javna trgovačka društva za porezno savjetništvo, te na strane porezne savjetnike koji upisom u Imenik stranih poreznih savjetnika mogu obavljati porezno savjetničku djelatnost, odnosno ako se ne upišu u Imenik mogu obavljati pojedine radnje u okviru porezno savjetničke djelatnosti.
Izmjenom Zakona ukinut će se ograničenje pravnog oblika za porezne savjetnike.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poreznom savjetništvu.
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
1. siječnja 2017. godine.
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
NE
Osim predmetnog Zakona nije potrebno mijenjati druge propise.
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon o poreznom savjetništvu se 2013. godine uskladio s Direktivom o uslugama u smislu da se i stranim poreznim savjetnicima omogućilo obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj. Stoga, predmetne izmjene Zakona nemaju značajan financijski učinak već više administrativni učinak.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno normativno rješenje nema učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ne očekuju se učinci na socijalno osjetljive skupine, interesne skupine te socijalni status gađana.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ne očekuju se učinci na okoliš, održivi razvitak i s tim u vezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Izmjenama Zakona se provodi daljnja reforma tržišta usluga s ciljem uklanjanja regulatornih prepreka i olakšanom pristupu tržišta: ukida se ograničenje pravnog oblika za porezne savjetnike, omogućava se sloboda prekograničnog pružanja usluga te se omogućava razvoj e-procedure za podnošenje zahtjeva i izdavanje odobrenja/rješenja za obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Ne očekuje se povezan rad više tijela državne uprave.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
DA
Porezno savjetništvo nije zakonski uređeno u svim državama članicama Europske unije, u nekim državama članicama (npr. Austrija) porezno savjetništvo je samostalna djelatnost koja je zakonski uređena, dok u nekim državama članicama (npr. Velika Britanija) navedena materija je djelomično regulirana.
PRETHODNA PROCJENA
ZA
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZNOM SAVJETNIŠTVU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakon o poreznom savjetništvu uređuje djelatnost poreznog savjetništva kao neovisnog i samostalnog zanimanja poreznih savjetnika, njihove ovlasti i obveze te osnivanje, položaj i djelatnost Hrvatske komore poreznih savjetnika.
Zakon je donesen u prosincu 2000. godine i objavljen je u „Narodnim novinama“ broj 127/00, a stupio je na snagu 28. prosinca 2000. godine. Jedine izmjene i dopune bile su u lipnju 2013. godine (Narodne novine, broj 76/13), zbog usklađivanja Zakona o poreznom savjetništvu s Direktivom 2006/123/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2006. godine o uslugama na unutarnjem tržištu, i to na način da se izmjenama Zakona omogućilo i stranim poreznim savjetnicima da mogu obavljati djelatnost poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj prema uvjetima koji su propisani Zakonom.
Međutim, Europska komisija kroz proces Europskog semestra dogovora daljnju reformu tržišta usluga, sukladno Direktivi o uslugama. U vezi s time, potrebno je ukloniti eventualne regulatorne prepreke lakšem pristupu tržištu u smislu da se uklone prepreke koje postoje u trenutno važećem Zakonu o poreznom savjetništvu, primjerice: ukidanje ograničenja pravnog oblika za porezne savjetnike, omogućavanje slobode prekograničnog pružanja usluga, omogućavanje razvoja e-procedure za podnošenje zahtjeva i izdavanje odobrenja/rješenja za obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Navedenim normativnim rješenjem predmetni Zakon se usklađuje s pravilima unutarnjeg tržišta Europske unije, odnosno s Direktivom o uslugama radi lakšeg pristupa tržištu u smislu smanjenja administrativnog opterećenja te omogućavanje slobodnog prekograničnog pružanja usluga u djelatnosti poreznog savjetništva.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Trenutno važeći Zakon o poreznom savjetništvu odnosi se na porezne savjetnike koji djelatnost poreznog savjetništva obavljaju kao samostalnu djelatnost, javna trgovačka društva za porezno savjetništvo, te na strane porezne savjetnike koji upisom u Imenik stranih poreznih savjetnika mogu obavljati porezno savjetničku djelatnost, odnosno ako se ne upišu u Imenik mogu obavljati pojedine radnje u okviru porezno savjetničke djelatnosti.
Izmjenom Zakona ukinut će se ograničenje pravnog oblika za porezne savjetnike.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poreznom savjetništvu.
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
1. siječnja 2017. godine.
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
NE
Osim predmetnog Zakona nije potrebno mijenjati druge propise.
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Zakon o poreznom savjetništvu se 2013. godine uskladio s Direktivom o uslugama u smislu da se i stranim poreznim savjetnicima omogućilo obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj. Stoga, predmetne izmjene Zakona nemaju značajan financijski učinak već više administrativni učinak.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno normativno rješenje nema učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ne očekuju se učinci na socijalno osjetljive skupine, interesne skupine te socijalni status gađana.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ne očekuju se učinci na okoliš, održivi razvitak i s tim u vezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Izmjenama Zakona se provodi daljnja reforma tržišta usluga s ciljem uklanjanja regulatornih prepreka i olakšanom pristupu tržišta: ukida se ograničenje pravnog oblika za porezne savjetnike, omogućava se sloboda prekograničnog pružanja usluga te se omogućava razvoj e-procedure za podnošenje zahtjeva i izdavanje odobrenja/rješenja za obavljanje djelatnosti poreznog savjetništva u Republici Hrvatskoj.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Ne očekuje se povezan rad više tijela državne uprave.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
DA
Porezno savjetništvo nije zakonski uređeno u svim državama članicama Europske unije, u nekim državama članicama (npr. Austrija) porezno savjetništvo je samostalna djelatnost koja je zakonski uređena, dok u nekim državama članicama (npr. Velika Britanija) navedena materija je djelomično regulirana.