VII Posebne odredbe o postupku utvrđivanja zlouporabe prava
VIII Pravni lijek
IX Prekršajne odredbe
X Ovlasti ministra financija
XI Ovlasti vlade Republike Hrvatske
XII Prijelazne i završne odredbe
Obrazloženje:
I. U novom Općem poreznom zakonu (dalje u tekstu: OPZ) najvažnija promjena tiče se instituta porezne zastare. Novim odredbama o poreznoj zastari propisuje se jedinstveni rok zastare, te da se na nastup zastare pazi po službenoj dužnosti. Uvođenjem jedinstvenog roka zastare nastoji se pojednostaviti i time učiniti efikasnijim i pravednijim postupak utvrđivanja zastare i primjene instituta porezne zastare u OPZ-u. Pojedinim je zakonima o izmjenama i dopunama OPZ-a  ekst toga Zakona dopunjavan je novim odredbama pa se ukazala potreba renumerirati članke.
II. U odredbama o poreznoj tajni izvršeno je usklađenje sa Stečajnim zakonom i Zakonom o stečaju potrošača, odredba o objavi popisa dospjelih, a neplaćenih dugova modificirana je na način da će se ovi podaci objavljivati jedanput godišnje, dorađene su odredbe o ispravku prijave, institutu upravnog ugovora, dostavi poreznog akta.
III. S obzirom na donošenje drugih zakona, koji utječu na pojmove i sadržaj onih propisanih u OPZ-u, u odredbama kod povezanih osoba, izuzeću službenika poreznog tijela i uskrati obavijesti bilo je potrebno izjednačiti izvanbračnu sa bračnom zajednicom, kako bi se uskladile s odredbama Obiteljskog zakona i Zakona o životnom partnerstvu osoba istog spola te se ujedno daje temelj za postupanje po svim poreznim propisima na jednak način.
IV. Kod odredbi o provedbi ovrhe predlaže se radi ekonomičnosti i svrhovitosti pokretanja postupka ovrhe u slučajevima kada su troškovi postupka veći od iznosa duga za koji se pokreće postupak ovrhe, što je u skladu s načelima ovršnog postupka, budući da je OPZ-om propisan najmanji iznos troškova ovrhe. Također se propisuje da porezno tijelo neće provoditi ovrhu pljenidbom na pokretninama, odnosno podnositi prijedlog za ovrhu na nekretninama ako je iznos poreznog duga manji od iznosa 1000,00 kuna.
V. Iz odredbi dosadašnjeg Općeg poreznog zakona bilo je potrebno izostaviti glave VIII - i IX jer je bilo nužno donijeti posebni Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza kako bi se povećala transparentnost domaćeg zakonodavstva za administrativnu suradnju u području poreza, borba protiv poreznih prijevara i utaja i smanjenje osnovice poreza na dobit i premještanja dobiti, povećala transparentnost oporezivanja multinacionalnih društava, smanjilo agresivno porezno planiranje i štetno porezno natjecanje. Također, nužno je propisati zakonsku osnovu za daljnju nadogradnju sustava suradnje na području poreza i po drugim međunarodnim ugovorima.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Novim OPZ-om odražavaju se nastojanja za izgradnjom odnosa suradnje i povjerenja poreznih obveznika. Nastoji se povećati pravna sigurnost poreznih obveznika te ugraditi norme koje će ublažiti neravnopravnost, a s druge strane Poreznoj upravi se omogućuje veća učinkovitost te dobiva i alate za borbu protiv globalnog problema utaje poreza i zlouporaba. Predloženi bi Zakon trebao pridonijeti pravilnoj, dosljednoj i jedinstvenoj primjeni poreznih propisa i propisa o drugim javnim davanjima i njihovoj transparentnosti, a to su bitni elementi jačanja pravne države i zaštite prava pojedinaca. Cilj je i uklanjanje velikog uzroka pravne nesigurnosti poreznih obveznika ali i neučinkovitosti poreznih tijela te postupanja protivna praksi Europskog suda.
Teze za Opći porezni zakon
Naziv propisa: Opći porezni zakon
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
I Temeljne odredbe
II Načela oporezivanja
III Porezno-pravni odnos
IV Porezno-dužnički odnos
V Opće postupovne odredbe
VI Ovršni postupak
VII Posebne odredbe o postupku utvrđivanja zlouporabe prava
VIII Pravni lijek
IX Prekršajne odredbe
X Ovlasti ministra financija
XI Ovlasti vlade Republike Hrvatske
XII Prijelazne i završne odredbe
Obrazloženje:
I. U novom Općem poreznom zakonu (dalje u tekstu: OPZ) najvažnija promjena tiče se instituta porezne zastare. Novim odredbama o poreznoj zastari propisuje se jedinstveni rok zastare, te da se na nastup zastare pazi po službenoj dužnosti. Uvođenjem jedinstvenog roka zastare nastoji se pojednostaviti i time učiniti efikasnijim i pravednijim postupak utvrđivanja zastare i primjene instituta porezne zastare u OPZ-u. Pojedinim je zakonima o izmjenama i dopunama OPZ-a  ekst toga Zakona dopunjavan je novim odredbama pa se ukazala potreba renumerirati članke.
II. U odredbama o poreznoj tajni izvršeno je usklađenje sa Stečajnim zakonom i Zakonom o stečaju potrošača, odredba o objavi popisa dospjelih, a neplaćenih dugova modificirana je na način da će se ovi podaci objavljivati jedanput godišnje, dorađene su odredbe o ispravku prijave, institutu upravnog ugovora, dostavi poreznog akta.
III. S obzirom na donošenje drugih zakona, koji utječu na pojmove i sadržaj onih propisanih u OPZ-u, u odredbama kod povezanih osoba, izuzeću službenika poreznog tijela i uskrati obavijesti bilo je potrebno izjednačiti izvanbračnu sa bračnom zajednicom, kako bi se uskladile s odredbama Obiteljskog zakona i Zakona o životnom partnerstvu osoba istog spola te se ujedno daje temelj za postupanje po svim poreznim propisima na jednak način.
IV. Kod odredbi o provedbi ovrhe predlaže se radi ekonomičnosti i svrhovitosti pokretanja postupka ovrhe u slučajevima kada su troškovi postupka veći od iznosa duga za koji se pokreće postupak ovrhe, što je u skladu s načelima ovršnog postupka, budući da je OPZ-om propisan najmanji iznos troškova ovrhe. Također se propisuje da porezno tijelo neće provoditi ovrhu pljenidbom na pokretninama, odnosno podnositi prijedlog za ovrhu na nekretninama ako je iznos poreznog duga manji od iznosa 1000,00 kuna.
V. Iz odredbi dosadašnjeg Općeg poreznog zakona bilo je potrebno izostaviti glave VIII - i IX jer je bilo nužno donijeti posebni Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza kako bi se povećala transparentnost domaćeg zakonodavstva za administrativnu suradnju u području poreza, borba protiv poreznih prijevara i utaja i smanjenje osnovice poreza na dobit i premještanja dobiti, povećala transparentnost oporezivanja multinacionalnih društava, smanjilo agresivno porezno planiranje i štetno porezno natjecanje. Također, nužno je propisati zakonsku osnovu za daljnju nadogradnju sustava suradnje na području poreza i po drugim međunarodnim ugovorima.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Novim OPZ-om odražavaju se nastojanja za izgradnjom odnosa suradnje i povjerenja poreznih obveznika. Nastoji se povećati pravna sigurnost poreznih obveznika te ugraditi norme koje će ublažiti neravnopravnost, a s druge strane Poreznoj upravi se omogućuje veća učinkovitost te dobiva i alate za borbu protiv globalnog problema utaje poreza i zlouporaba. Predloženi bi Zakon trebao pridonijeti pravilnoj, dosljednoj i jedinstvenoj primjeni poreznih propisa i propisa o drugim javnim davanjima i njihovoj transparentnosti, a to su bitni elementi jačanja pravne države i zaštite prava pojedinaca. Cilj je i uklanjanje velikog uzroka pravne nesigurnosti poreznih obveznika ali i neučinkovitosti poreznih tijela te postupanja protivna praksi Europskog suda.