Teze za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit
Naziv propisa: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
III.) POREZNA OSNOVICA
V.) POREZNA STOPA
V.a) POREZNE OLAKŠICE I OSLOBOĐENJA ZA POREZNE OBVEZNIKE KOJI
OBAVLJAJU DJELATNOST NA POTPOMOGNUTIM PODRUČJIMA
IX. OBRAČUNAVANJE I PLAĆANJE POREZA
XII.) PREKRŠAJNE ODREDBE
Obrazloženje:
I. Predlaže se smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost, i to smanjenjem osnovne porezne stope sa 20% na 18%, a za porezne obveznike koji ostvaruju prihode do 3 milijuna kuna na 12 %. Paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti predlaže se širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
II. Predlažu se određene izmjene u načinu oporezivanja, načelno, neprofitnih organizacija koje moguće obavljaju određenu oporezivu gospodarsku djelatnost i to na način da svoju osnovicu poreza na dobit mogu utvrditi u paušalnom iznosu, uz uvjet da ostvaruju godišnje prihode po osnovi obavljanja te djelatnosti do propisanog praga za ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost.
III. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu.
IV. Prijedlogom se propisuje, sukladno Nacionalnom programu reformi 2016., mogućnost jednokratnog otpisa, kao iznimne mjere koja će se primijeniti u 2017. godini, a odnosi se na priznavanje rashoda s osnove otpisa potraživanja od dužnika, izvansudskim postupkom između kreditnih institucija i dužnika, ukoliko je riječ o otpisu teško naplativih i nenaplativih potraživanja utvrđenih na dan 31. prosinca 2015. Pored navedenoga, predlažu se izmjene u načinu priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge koje su primjenjive na sve obveznike poreza na dobit.
V. Predlažu se promjene u načinu priznavanja rashoda s osnove korištenja sredstava za osobni prijevoz i reprezentaciju kako bi se izjednačili iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda. Ovim Prijedlogom zakona proširuju se prekršajne odredbe i to za prekršaj u slučaju ponavljanja određenog prethodno izrečenog prekršaja.
VI. Nadalje uvodi se mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Ovim Zakonom provodi se smanjenje ukupnog poreznog opterećenja poreznih obveznika radi poticanja konkurentnosti gospodarstva te izgradnje pravednijeg, stabilnijeg i jednostavnijeg sustava oporezivanja dobiti. Stoga se ovim Zakonom provodi smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost. Ovim Zakonom postiže se ravnomjerniji raspored poreznog tereta i poreznih olakšica obzirom da se paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti, predlaže širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
Ovim Zakonom pojednostavit će se postupak oporezivanja gospodarske djelatnosti načelno neprofitnih organizacija plaćanjem paušalno utvrđene porezne obveze. Nadalje, ovim Zakonom izvršit će se usklađivanje s Nacionalnim programom reformi 2016., koji popisuje mjere koje Vlada Republike Hrvatske poduzima za rješavanje strukturnih izazova s kojima se suočava Republika Hrvatska, sukladno preporukama Vijeća Europske unije iz srpnja 2015. Konkretno, izmjenama u načinu utvrđivanja porezno priznatih rashoda kreditnih institucija izvršava se usklađivanje s ključnom reformskom mjerom kojom se nalaže ubrzanje razduživanja kroz poticanje otpisa potraživanja. Pored navedenoga, ovim Zakonom pojednostavit će se postupak priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja kod ostalih poreznih obveznika.
Teze za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit
Naziv propisa: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
III.) POREZNA OSNOVICA
V.) POREZNA STOPA
V.a) POREZNE OLAKŠICE I OSLOBOĐENJA ZA POREZNE OBVEZNIKE KOJI
OBAVLJAJU DJELATNOST NA POTPOMOGNUTIM PODRUČJIMA
IX. OBRAČUNAVANJE I PLAĆANJE POREZA
XII.) PREKRŠAJNE ODREDBE
Obrazloženje:
I. Predlaže se smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost, i to smanjenjem osnovne porezne stope sa 20% na 18%, a za porezne obveznike koji ostvaruju prihode do 3 milijuna kuna na 12 %. Paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti predlaže se širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
II. Predlažu se određene izmjene u načinu oporezivanja, načelno, neprofitnih organizacija koje moguće obavljaju određenu oporezivu gospodarsku djelatnost i to na način da svoju osnovicu poreza na dobit mogu utvrditi u paušalnom iznosu, uz uvjet da ostvaruju godišnje prihode po osnovi obavljanja te djelatnosti do propisanog praga za ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost.
III. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu.
IV. Prijedlogom se propisuje, sukladno Nacionalnom programu reformi 2016., mogućnost jednokratnog otpisa, kao iznimne mjere koja će se primijeniti u 2017. godini, a odnosi se na priznavanje rashoda s osnove otpisa potraživanja od dužnika, izvansudskim postupkom između kreditnih institucija i dužnika, ukoliko je riječ o otpisu teško naplativih i nenaplativih potraživanja utvrđenih na dan 31. prosinca 2015. Pored navedenoga, predlažu se izmjene u načinu priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge koje su primjenjive na sve obveznike poreza na dobit.
V. Predlažu se promjene u načinu priznavanja rashoda s osnove korištenja sredstava za osobni prijevoz i reprezentaciju kako bi se izjednačili iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda. Ovim Prijedlogom zakona proširuju se prekršajne odredbe i to za prekršaj u slučaju ponavljanja određenog prethodno izrečenog prekršaja.
VI. Nadalje uvodi se mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Ovim Zakonom provodi se smanjenje ukupnog poreznog opterećenja poreznih obveznika radi poticanja konkurentnosti gospodarstva te izgradnje pravednijeg, stabilnijeg i jednostavnijeg sustava oporezivanja dobiti. Stoga se ovim Zakonom provodi smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost. Ovim Zakonom postiže se ravnomjerniji raspored poreznog tereta i poreznih olakšica obzirom da se paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti, predlaže širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
Ovim Zakonom pojednostavit će se postupak oporezivanja gospodarske djelatnosti načelno neprofitnih organizacija plaćanjem paušalno utvrđene porezne obveze. Nadalje, ovim Zakonom izvršit će se usklađivanje s Nacionalnim programom reformi 2016., koji popisuje mjere koje Vlada Republike Hrvatske poduzima za rješavanje strukturnih izazova s kojima se suočava Republika Hrvatska, sukladno preporukama Vijeća Europske unije iz srpnja 2015. Konkretno, izmjenama u načinu utvrđivanja porezno priznatih rashoda kreditnih institucija izvršava se usklađivanje s ključnom reformskom mjerom kojom se nalaže ubrzanje razduživanja kroz poticanje otpisa potraživanja. Pored navedenoga, ovim Zakonom pojednostavit će se postupak priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja kod ostalih poreznih obveznika.