NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O FINANCIRANJU JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakon o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave primarno uređuje izvore sredstava i financiranje poslova iz samoupravnog djelokruga općine, grada i županije (u daljnjem tekstu: jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave). Navedenim Zakonom su propisane i vrste poreza jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kao jedan od izvora financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave a iste su preuzete u novi zakon u lokalnim porezima, koji je također u proceduri donošenja. Ovim zakonom potrebno je dakle staviti izvan snage odredbe zakona koje su preuzete u novi zakon o lokalnim porezima kao i u novi zakon o porezu na promet nekretnina.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Poštujući odredbe o pravnoj sigurnosti te poštujući zahtjev da se ukidanje odredbi nekoga zakona ne provodi kroz odredbe drugog zakona, cilj ovih izmjena Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je ukinuti odredbe koje su preuzete u novi zakon o lokalnim porezima kao i novi zakon o porezu na promet nekretnina kako ne bi došlo do dvostrukog uređivanja iste vrste poreza.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Problem se odnosi na obveznike plaćanja poreza jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave čija se pripadnost prihoda uređuje.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, s konačnim prijedlogom Zakona
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Do rješavanja ove problematike doći će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, s konačnim prijedlogom Zakona čime će se izbjeći dvostruko normiranje istih vrsta poreza
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
DA
U reformskom paketu promjene poreznih zakona uočena je potreba za promjenama u Zakonu o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine, br. 117/93, 33/00, 73/00, 59/01, 107/01, 117/01 – ispravak, 150/02, 147/03, 132/06, 26/07 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 73/08, 25/12, 147/14 i 100/15).
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati nikakav financijski učinak niti na jedan sektor/područje. Ovim normativnim rješenjem potrebno je brisati odredbe Zakona koje će se uređivati drugim propisima.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati nikakav učinak niti na državni proračun niti na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave budući će se ista pitanja uređivati drugim propisima.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati učinak na socijalno osjetljive skupine niti socijalni status građana.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno rješenje neće imati učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno rješenje neće dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje, odnosno neće zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka budući se radi o brisanju odredaba koje će se urediti u drugim propisima.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Navedeno rješenje ne iziskuje povezani radi više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave budući se radi o brisanju odredaba koje se uređuju u drugim propisima koji su također u zakonodavnoj proceduri.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
NE
Radi izbjegavanja dvostrukog normiranja iste vrste poreza s dva različita zakona, potrebno je donijeti ovaj zakon.
MINISTARSTVO FINANCIJA
POREZNA UPRAVA – SREDIŠNJI URED
SEKTOR ZA NORMATIVNU DJELATNOST
I MEĐUNARODNU SURADNJU
KLASA: 011-01/16-02/31
URBROJ: 513-07-21-01/16-1
Zagreb, 18. studenoga 2016. godine.
PRETHODNA PROCJENA
ZA
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O FINANCIRANJU JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakon o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave primarno uređuje izvore sredstava i financiranje poslova iz samoupravnog djelokruga općine, grada i županije (u daljnjem tekstu: jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave). Navedenim Zakonom su propisane i vrste poreza jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kao jedan od izvora financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave a iste su preuzete u novi zakon u lokalnim porezima, koji je također u proceduri donošenja. Ovim zakonom potrebno je dakle staviti izvan snage odredbe zakona koje su preuzete u novi zakon o lokalnim porezima kao i u novi zakon o porezu na promet nekretnina.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Poštujući odredbe o pravnoj sigurnosti te poštujući zahtjev da se ukidanje odredbi nekoga zakona ne provodi kroz odredbe drugog zakona, cilj ovih izmjena Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je ukinuti odredbe koje su preuzete u novi zakon o lokalnim porezima kao i novi zakon o porezu na promet nekretnina kako ne bi došlo do dvostrukog uređivanja iste vrste poreza.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Problem se odnosi na obveznike plaćanja poreza jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave čija se pripadnost prihoda uređuje.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, s konačnim prijedlogom Zakona
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Do rješavanja ove problematike doći će donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, s konačnim prijedlogom Zakona čime će se izbjeći dvostruko normiranje istih vrsta poreza
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
DA
U reformskom paketu promjene poreznih zakona uočena je potreba za promjenama u Zakonu o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine, br. 117/93, 33/00, 73/00, 59/01, 107/01, 117/01 – ispravak, 150/02, 147/03, 132/06, 26/07 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 73/08, 25/12, 147/14 i 100/15).
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati nikakav financijski učinak niti na jedan sektor/područje. Ovim normativnim rješenjem potrebno je brisati odredbe Zakona koje će se uređivati drugim propisima.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati nikakav učinak niti na državni proračun niti na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave budući će se ista pitanja uređivati drugim propisima.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Ovo normativno rješenje neće imati učinak na socijalno osjetljive skupine niti socijalni status građana.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno rješenje neće imati učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
NE
Navedeno rješenje neće dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje, odnosno neće zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka budući se radi o brisanju odredaba koje će se urediti u drugim propisima.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Navedeno rješenje ne iziskuje povezani radi više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave budući se radi o brisanju odredaba koje se uređuju u drugim propisima koji su također u zakonodavnoj proceduri.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
NE
Radi izbjegavanja dvostrukog normiranja iste vrste poreza s dva različita zakona, potrebno je donijeti ovaj zakon.