Teze za Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila
Naziv propisa: Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
XIIII)STJECANJE RABLJENIH MOTORNIH VOZILA U REPUBLICI HRVATSKOJ
XIV)PREKRŠAJNE ODREDBE
XVI)PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Obrazloženje:
Prema članku 26. trenutno važećeg Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, pravne i fizičke osobe sa sjedištem ili prebivalištem u Republici Hrvatskoj plaćaju poseban porez na stjecanje rabljenih motornih vozila u Republici Hrvatskoj na koja je plaćen posebni porez na motorna vozila namijenjena za uporabu na cestama u Republici Hrvatskoj, ako se na to stjecanje, odnosno isporuku ne plaća porez na dodanu vrijednost ili porez na nasljedstva i darove prema posebnim propisima.
Obveznici plaćanja navedenog poreza su stjecatelji rabljenih motornih vozila koji su dužni nastanak porezne obveze prijaviti nadležnoj ispostavi Porezne uprave u roku petnaest dana od dana stjecanja rabljenog motornog vozila radi obračuna i naplate poreza.
Dokaz o plaćenom posebnom porezu na stjecanje rabljenog motornog vozila je uvjet za obavljanje registracije tog vozila kod nadležnog tijela.
Kako bi se ubuduće pojednostavnio i skratio administrativni postupak za stjecatelje rabljenih motornih vozila, na način da se sve radnje u vezi motornog vozila obavljaju na jednom mjestu, potrebno je poslove provedbe i nadzora obračunavanja i plaćanja posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila prenijeti iz nadležnosti Ministarstva financija, Porezne uprave u nadležnost Ministarstva unutarnjih poslova.
Budući je dosadašnja osnova za plaćanje poreza bila vrijednost motornog vozila koja se utvrđivala uvidom u podatke Eurotax-a, izmjenom oblika javnog davanja iz poreza u upravnu pristojbu, potrebno je utvrditi kriterije za naplatu upravne pristojbe prema starosti vozila i snazi motora izraženoj u kilovatima. Upravna pristojba propisati će se u Tarifi upravnih pristojbi iz Priloga I. Uredbe o Tarifi upravnih pristojbi.
Oslobođenja koja su propisana za stjecanje rabljenih motornih vozila koja su namijenjena za potrebe propisane člankom 15. Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kao i oslobođenje u slučaju plaćanja poreza na dodanu vrijednost i primjene posebnog postupka oporezivanja marže primjenjuju se i dalje. U slučaju oslobođenja daroprimatelja odnosno nasljednika kao stjecatelja rabljenog motornog vozila, oslobođenje se primjenjuje samo za bračne drugove, potomke i pretke koji čine uspravnu liniju te posvojenike i posvojitelje koji su u tom odnosu s darovateljem ili ostaviteljem.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Cilj izmjena i dopuna Zakona o posebnom porezu na motorna vozila je postupak prijave, obračuna i naplate posebnog poreza na stjecanje motornih vozila učiniti bržim i jednostavnijim za stjecatelje rabljenih motornih vozila, omogućavanjem obavljanja svih radnji u vezi motornih vozila na jednom mjestu.
Teze za Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila
Naziv propisa: Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
XIIII)STJECANJE RABLJENIH MOTORNIH VOZILA U REPUBLICI HRVATSKOJ
XIV)PREKRŠAJNE ODREDBE
XVI)PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Obrazloženje:
Prema članku 26. trenutno važećeg Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, pravne i fizičke osobe sa sjedištem ili prebivalištem u Republici Hrvatskoj plaćaju poseban porez na stjecanje rabljenih motornih vozila u Republici Hrvatskoj na koja je plaćen posebni porez na motorna vozila namijenjena za uporabu na cestama u Republici Hrvatskoj, ako se na to stjecanje, odnosno isporuku ne plaća porez na dodanu vrijednost ili porez na nasljedstva i darove prema posebnim propisima.
Obveznici plaćanja navedenog poreza su stjecatelji rabljenih motornih vozila koji su dužni nastanak porezne obveze prijaviti nadležnoj ispostavi Porezne uprave u roku petnaest dana od dana stjecanja rabljenog motornog vozila radi obračuna i naplate poreza.
Dokaz o plaćenom posebnom porezu na stjecanje rabljenog motornog vozila je uvjet za obavljanje registracije tog vozila kod nadležnog tijela.
Kako bi se ubuduće pojednostavnio i skratio administrativni postupak za stjecatelje rabljenih motornih vozila, na način da se sve radnje u vezi motornog vozila obavljaju na jednom mjestu, potrebno je poslove provedbe i nadzora obračunavanja i plaćanja posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila prenijeti iz nadležnosti Ministarstva financija, Porezne uprave u nadležnost Ministarstva unutarnjih poslova.
Budući je dosadašnja osnova za plaćanje poreza bila vrijednost motornog vozila koja se utvrđivala uvidom u podatke Eurotax-a, izmjenom oblika javnog davanja iz poreza u upravnu pristojbu, potrebno je utvrditi kriterije za naplatu upravne pristojbe prema starosti vozila i snazi motora izraženoj u kilovatima. Upravna pristojba propisati će se u Tarifi upravnih pristojbi iz Priloga I. Uredbe o Tarifi upravnih pristojbi.
Oslobođenja koja su propisana za stjecanje rabljenih motornih vozila koja su namijenjena za potrebe propisane člankom 15. Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kao i oslobođenje u slučaju plaćanja poreza na dodanu vrijednost i primjene posebnog postupka oporezivanja marže primjenjuju se i dalje. U slučaju oslobođenja daroprimatelja odnosno nasljednika kao stjecatelja rabljenog motornog vozila, oslobođenje se primjenjuje samo za bračne drugove, potomke i pretke koji čine uspravnu liniju te posvojenike i posvojitelje koji su u tom odnosu s darovateljem ili ostaviteljem.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Cilj izmjena i dopuna Zakona o posebnom porezu na motorna vozila je postupak prijave, obračuna i naplate posebnog poreza na stjecanje motornih vozila učiniti bržim i jednostavnijim za stjecatelje rabljenih motornih vozila, omogućavanjem obavljanja svih radnji u vezi motornih vozila na jednom mjestu.