Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima
Naznake i obuhvat materije:
Ovim Zakonom predlaže se brži i jednostavniji postupak zapošljavanja na poslovima neophodnim za izvršavanje obveza preuzetih prema Europskoj uniji u tijelima državne upraveuključenim u sustav upravljanja i kontrole korištenja europskih strukturnih i investicijskih fondova (u daljnjem tekstu: poslovi vezani uz fondove Europske unije) te općenito ubrzavanje i pojednostavljivanje postupka zapošljavanja ostalih državnih službenika.
Obrazloženje problema koji se namjeravaju riješiti i ciljevi:
Slobodna radna mjesta u državnoj službi mogu se popunjavati javnim natječajem, internim oglasom, napredovanjem, premještajem i na temelju ugovora o stipendiranju i školovanju. Postupak javnog natječaja je dugotrajan i kompliciran te se želi postupak zapošljavanja olakšati, pojednostaviti i ubrzati posebice za poslove vezane uz fondove Europske unije, ali i ostale državne službenike. Kako bi se postupak zapošljavanja ubrzao predlaže se jednostavniji postupak testiranja, ukinula bi se obaveza sudjelovanja predstavnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose u komisiji za provedbu natječaja, za provjeru ima li Vlada Republike Hrvatske na raspolaganju službenika koji ispunjavaju uvjete za raspored koristila bi se mrežna aplikacija CIRCA, rješenja o prijmu dostavljala bi se javnom objavom na mrežnoj stranici državnog tijela koje je raspisalo javni natječaj i mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, a dostava bi se smatrala obavljenom istekom osmog dana od dana javne objave na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Imenovanje predsjednika i članova Odbora za državnu službu provodilo bi se, umjesto na temelju internog oglasa iz reda državnih službenika, na temelju javnog natječaja, čime bi se omogućilo širem krugu osoba imenovanje u Odbor.
Umjesto kataloga kaznenih djela koja su zapreka za prijam u državnu službu, predlaže se propisati da se u državnu službu ne mogu primiti osobe protiv kojih se vodi kazneni postupak po službenoj dužnosti ili koje su proglašene krivim za kazneno djelo za koje se kazneni postupak vodi po službenoj dužnosti.
Kao razlog za prestanak službe po sili zakona (u čl. 137.) predlaže se propisati slučaj kada je službenik osuđen na kaznu zatvora ili kaznu dugotrajnog zatvora ili djelomičnu uvjetnu osudu za kazneno djelo za koje se kazneni postupak vodio po službenoj dužnosti – danom saznanja za pravomoćnost presude, osim ako mu je pravomoćnom presudom izrečena novčana kazna, uvjetna osuda ili rad za opće dobro.
Radi usklađivanja dana prestanka državne službe iz članka 137. točke 3. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, broj 92/05, 107/07, 27/08, 34/11 – Zakon o Registru zaposlenih u javnom sektoru, 49/11, 150/11, 49/12- pročišćeni tekst, 37/13, 38/13 i 138/2015 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) s odredbom članka 112. točke 4. Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14), predlaže se propisati da državnom službeniku služba prestaje kad navrši 65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža, osim ako se čelnik tijela i državni službenik drukčije ne dogovore, vodeći računa o potrebama službe.
TEZE O SADRŽAJU PROPISA
Naziv propisa :
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima
Naznake i obuhvat materije:
Ovim Zakonom predlaže se brži i jednostavniji postupak zapošljavanja na poslovima neophodnim za izvršavanje obveza preuzetih prema Europskoj uniji u tijelima državne uprave uključenim u sustav upravljanja i kontrole korištenja europskih strukturnih i investicijskih fondova (u daljnjem tekstu: poslovi vezani uz fondove Europske unije) te općenito ubrzavanje i pojednostavljivanje postupka zapošljavanja ostalih državnih službenika.
Obrazloženje problema koji se namjeravaju riješiti i ciljevi :
Slobodna radna mjesta u državnoj službi mogu se popunjavati javnim natječajem, internim oglasom, napredovanjem, premještajem i na temelju ugovora o stipendiranju i školovanju. Postupak javnog natječaja je dugotrajan i kompliciran te se želi postupak zapošljavanja olakšati, pojednostaviti i ubrzati posebice za poslove vezane uz fondove Europske unije, ali i ostale državne službenike. Kako bi se postupak zapošljavanja ubrzao predlaže se jednostavniji postupak testiranja, ukinula bi se obaveza sudjelovanja predstavnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose u komisiji za provedbu natječaja, za provjeru ima li Vlada Republike Hrvatske na raspolaganju službenika koji ispunjavaju uvjete za raspored koristila bi se mrežna aplikacija CIRCA, rješenja o prijmu dostavljala bi se javnom objavom na mrežnoj stranici državnog tijela koje je raspisalo javni natječaj i mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, a dostava bi se smatrala obavljenom istekom osmog dana od dana javne objave na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Imenovanje predsjednika i članova Odbora za državnu službu provodilo bi se, umjesto na temelju internog oglasa iz reda državnih službenika, na temelju javnog natječaja, čime bi se omogućilo širem krugu osoba imenovanje u Odbor.
Umjesto kataloga kaznenih djela koja su zapreka za prijam u državnu službu, predlaže se propisati da se u državnu službu ne mogu primiti osobe protiv kojih se vodi kazneni postupak po službenoj dužnosti ili koje su proglašene krivim za kazneno djelo za koje se kazneni postupak vodi po službenoj dužnosti.
Kao razlog za prestanak službe po sili zakona (u čl. 137.) predlaže se propisati slučaj kada je službenik osuđen na kaznu zatvora ili kaznu dugotrajnog zatvora ili djelomičnu uvjetnu osudu za kazneno djelo za koje se kazneni postupak vodio po službenoj dužnosti – danom saznanja za pravomoćnost presude, osim ako mu je pravomoćnom presudom izrečena novčana kazna, uvjetna osuda ili rad za opće dobro.
Radi usklađivanja dana prestanka državne službe iz članka 137. točke 3. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, broj 92/05, 107/07, 27/08, 34/11 – Zakon o Registru zaposlenih u javnom sektoru, 49/11, 150/11, 49/12- pročišćeni tekst, 37/13, 38/13 i 138/2015 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) s odredbom članka 112. točke 4. Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14), predlaže se propisati da državnom službeniku služba prestaje kad navrši 65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža, osim ako se čelnik tijela i državni službenik drukčije ne dogovore, vodeći računa o potrebama službe.