Obrazac prethodne procjene učinaka propisa za Zakon o upravljanju državnom imovinom
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo državne imovine
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o upravljanju državnom imovinom
1.3.
Datum:
27. srpnja 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za koordinaciju sustava upravljanja
01/6346-337
Vedran Blažeka, voditelj službe
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
U primjeni važećeg Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske (NN 94/13. i 18/16.) uočeno je da su određeni postupci raspolaganja državnom imovinom neučinkoviti i dugotrajni, te da postoji potreba za njihovim poboljšanjem. Primjerice, potrebno je razgraničiti nadležnosti za upravljanje pojedinim pojavnim oblicima te imovine, olakšati i skratiti postupak raspolaganja putem javnih natječaja, olakšati prijenos određenih infrastrukturnih objekata u vlasništvo JLP(R)S, te se urediti upravljanje pokretninama koje predstavljaju državnu imovinu, a kojima upravlja Ministarstvo.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
S obzirom da je Ministarstvo, kao i druga tijela koja upravljaju i raspolažu državnom imovinom, sukladno načelu zakonitosti, obvezno primjenjivati pozitivne propise Republike Hrvatske, u konkretnom slučaju Zakon o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, potrebno je u odredbe predmetnog Zakona unijeti nova rješenja u odnosu na uočene probleme koji su se pokazali u njegovoj praktičnoj primjeni.
Kako je opseg navedenih novih odredbi velik, pristupa se izradi novog Zakona umjesto Zakona o izmjeni i dopuni Zakon o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu RH koji je bio dio Plana normativnih aktivnosti za2017. godinu.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Pojedini oblici državne imovine, ili dio njih, nisu do sada stavljeni u funkciju jer je primjena važećih propisa ograničavala i otežavala raspolaganje njima. Ovo se osobito odnosi na raspolaganje nekretninama koje koriste bespravni korisnici, određene dionice i poslovne udjele čije raspolaganje je bilo blokirano, te pokretnine povjerene na upravljanje bivšem Državnom uredu, a sada Ministarstvu o kojima postojeći Zakon nema odredbi.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Potrebno je staviti u funkciju što veći dio državne imovine, a to se namjerava postići pojednostavljenjem i skraćenjem postupaka, te propisivanjem jasnijih nadležnosti.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Ministarstvo državne imovine lakše će i u kraćim rokovima staviti u funkciju veći broj nekretnina, poslovnih udjela, dionica i pokretnina, te na taj način rasteretiti portfelj imovine kojim upravlja.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Procijenjeni period u kojem bi prvi učinci zakona trebali biti vidljivi je 1 godina
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje novog propisa
Obrazloženje: Kako bi se postiglo ubrzanje i pojednostavljenje postupaka upravljanja i raspolaganja državnom imovinom, potrebno je postojeće postupke propisati na drugačiji način.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje
Obrazloženje: S obzirom da su sadašnji modeli raspolaganja državnom imovinom propisani pozitivnim propisima, te se u praksi nisu pokazali dovoljno učinkovitima, kako bi se poštivalo načelo zakonitosti nije moguće zadane ciljeve postići nenormativnim rješenjem
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
da
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
da
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
da
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
da
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
da
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
da
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Pojednostavljenjem i preciznijom regulacijom postupaka raspolaganja državnom imovinom omogućit će se stavljanje u funkciju dijela imovine za koji postoji određeni interes, a koji prema važećim propisima zbog prekomplicirane procedure nije stavljen u funkciju. Na taj način postići će se utjecaj na promet imovine, te rasterećenje portfelja državne imovine kojim upravlja ministarstvo.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Odredbom kojom se nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske koje su na dan 1. siječnja 2017. godine bile u naravi škole, domovi zdravlja, bolnice i druge ustanove kojima su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i koje se koriste u obrazovne i zdravstvene svrhe, groblja, mrtvačnice, spomenici, parkovi, dječja igrališta, sportsko rekreacioni objekti, sportska igrališta, društveni domovi, vatrogasni domovi, spomen domovi i tržnice temeljem ovog Zakona trebaju upisati u vlasništvo jedinca lokalne ili područne (regionalne) samouprave ovisno u čijoj je nadležnosti osnivanje pojedinih ustanova olakšat će položaj tih jedinca, te rasteretiti ministarstvo
Nadalje, omogućavanjem otkupa stanova i garaža  zv. bespravnim korisnicima, riješit će se njihov status, uz uvjet mirnog i neprekinutog posjeda.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
da
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
da
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, s obzirom da svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
da
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
da
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
da
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
da
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
ne
da
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
da
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
da
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakon u manjoj mjeri utječe na socijalnu uključenost i zaštitu osjetljivih skupina s obzirom da se određenom krugu adresata, u pravilu slabijeg imovinskog stanja (tzv. bespravni korisnici, te fizičke osobe koje su u postupku ozakonjenja nezakonito izgrađenog objekta od nadležnog tijela ishodile rješenje o izvedenom stanju, a objekt je izgrađen na zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske) omogućava rješavanje njihovog statusa.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
da
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
rješavanjem statusa korisnika navedenih u t. 5.3.8. postiže se učinak na navedene skupine adresata, a s obzirom na broj potencijalnih zahtjeva, procjenjuje se da će učinak imati na manji broj adresata.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
da
ne
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
da
ne
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
da
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
da
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
da
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
da
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Predloženi Zakon neće imati znatniji učinak na rad i tržište rada s obzirom da ne regulira tu materiju. Neizravan manji učinak može se ostvariti kroz olakšano raspolaganje državnom imovinom i kroz njezino stavljanje u funkciju, međutim opseg takvog utjecaja nije moguće procijeniti, s obzirom da ne ovisi isključivo o ovom Zakonu.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da propis ne utječe na područje rada i tržište rada, nema niti adresata na koje bi se odnosio.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
da
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
da
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
da
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
da
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
da
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
da
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
da
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
da
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Predloženi Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša , te stoga nema niti adresata na koje bi se odnosio.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
da
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
da
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
da
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
da
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
da
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
da
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
S obzirom da zakon izravno ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, nema niti adresata na koje se odnosi.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
Predmet ovog zakona nije malo i sitno poduzetništvo, te stoga niti ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
Zakon prije svega propisuje skraćenje i pojednostavljenje postupaka raspolaganja imovinom od strane ministarstva državne imovine prema zainteresiranim strankama,  e nema značajniji izravan učinak na područje tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
Ovim zakonom ne uvode se naknade i davanja
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Zakon nema predviđenih utjecaja na male i srednje poduzetnike, iako postoji mogućnost da će određeni poduzetnici kroz propise ovog zakona koji omogućuju lakše raspolaganje državnom imovinom kroz stjecanje određenog pojavnog oblike te imovine ostvariti poboljšanje svog poslovanja. Ove učinke nije moguće predvidjeti niti procijeniti.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
ne
9.
PRILOZI
-
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum: 08. kolovoza 2017.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Obrazac prethodne procjene učinaka propisa za Zakon o upravljanju državnom imovinom
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo državne imovine
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o upravljanju državnom imovinom
1.3.
Datum:
27. srpnja 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Služba za koordinaciju sustava upravljanja
01/6346-337
Vedran Blažeka, voditelj službe
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
U primjeni važećeg Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske (NN 94/13. i 18/16.) uočeno je da su određeni postupci raspolaganja državnom imovinom neučinkoviti i dugotrajni, te da postoji potreba za njihovim poboljšanjem. Primjerice, potrebno je razgraničiti nadležnosti za upravljanje pojedinim pojavnim oblicima te imovine, olakšati i skratiti postupak raspolaganja putem javnih natječaja, olakšati prijenos određenih infrastrukturnih objekata u vlasništvo JLP(R)S, te se urediti upravljanje pokretninama koje predstavljaju državnu imovinu, a kojima upravlja Ministarstvo.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
S obzirom da je Ministarstvo, kao i druga tijela koja upravljaju i raspolažu državnom imovinom, sukladno načelu zakonitosti, obvezno primjenjivati pozitivne propise Republike Hrvatske, u konkretnom slučaju Zakon o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, potrebno je u odredbe predmetnog Zakona unijeti nova rješenja u odnosu na uočene probleme koji su se pokazali u njegovoj praktičnoj primjeni.
Kako je opseg navedenih novih odredbi velik, pristupa se izradi novog Zakona umjesto Zakona o izmjeni i dopuni Zakon o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu RH koji je bio dio Plana normativnih aktivnosti za2017. godinu.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Pojedini oblici državne imovine, ili dio njih, nisu do sada stavljeni u funkciju jer je primjena važećih propisa ograničavala i otežavala raspolaganje njima. Ovo se osobito odnosi na raspolaganje nekretninama koje koriste bespravni korisnici, određene dionice i poslovne udjele čije raspolaganje je bilo blokirano, te pokretnine povjerene na upravljanje bivšem Državnom uredu, a sada Ministarstvu o kojima postojeći Zakon nema odredbi.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Potrebno je staviti u funkciju što veći dio državne imovine, a to se namjerava postići pojednostavljenjem i skraćenjem postupaka, te propisivanjem jasnijih nadležnosti.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Ministarstvo državne imovine lakše će i u kraćim rokovima staviti u funkciju veći broj nekretnina, poslovnih udjela, dionica i pokretnina, te na taj način rasteretiti portfelj imovine kojim upravlja.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Procijenjeni period u kojem bi prvi učinci zakona trebali biti vidljivi je 1 godina
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje novog propisa
Obrazloženje: Kako bi se postiglo ubrzanje i pojednostavljenje postupaka upravljanja i raspolaganja državnom imovinom, potrebno je postojeće postupke propisati na drugačiji način.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje
Obrazloženje: S obzirom da su sadašnji modeli raspolaganja državnom imovinom propisani pozitivnim propisima, te se u praksi nisu pokazali dovoljno učinkovitima, kako bi se poštivalo načelo zakonitosti nije moguće zadane ciljeve postići nenormativnim rješenjem
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
da
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
da
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
da
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
da
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
da
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
da
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Pojednostavljenjem i preciznijom regulacijom postupaka raspolaganja državnom imovinom omogućit će se stavljanje u funkciju dijela imovine za koji postoji određeni interes, a koji prema važećim propisima zbog prekomplicirane procedure nije stavljen u funkciju. Na taj način postići će se utjecaj na promet imovine, te rasterećenje portfelja državne imovine kojim upravlja ministarstvo.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Odredbom kojom se nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske koje su na dan 1. siječnja 2017. godine bile u naravi škole, domovi zdravlja, bolnice i druge ustanove kojima su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i koje se koriste u obrazovne i zdravstvene svrhe, groblja, mrtvačnice, spomenici, parkovi, dječja igrališta, sportsko rekreacioni objekti, sportska igrališta, društveni domovi, vatrogasni domovi, spomen domovi i tržnice temeljem ovog Zakona trebaju upisati u vlasništvo jedinca lokalne ili područne (regionalne) samouprave ovisno u čijoj je nadležnosti osnivanje pojedinih ustanova olakšat će položaj tih jedinca, te rasteretiti ministarstvo
Nadalje, omogućavanjem otkupa stanova i garaža  zv. bespravnim korisnicima, riješit će se njihov status, uz uvjet mirnog i neprekinutog posjeda.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
da
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
da
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, s obzirom da svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
da
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
da
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
da
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
da
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
ne
da
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
da
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
da
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakon u manjoj mjeri utječe na socijalnu uključenost i zaštitu osjetljivih skupina s obzirom da se određenom krugu adresata, u pravilu slabijeg imovinskog stanja (tzv. bespravni korisnici, te fizičke osobe koje su u postupku ozakonjenja nezakonito izgrađenog objekta od nadležnog tijela ishodile rješenje o izvedenom stanju, a objekt je izgrađen na zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske) omogućava rješavanje njihovog statusa.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
da
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
da
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
rješavanjem statusa korisnika navedenih u t. 5.3.8. postiže se učinak na navedene skupine adresata, a s obzirom na broj potencijalnih zahtjeva, procjenjuje se da će učinak imati na manji broj adresata.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
da
ne
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
da
ne
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
da
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
da
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
da
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
da
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Predloženi Zakon neće imati znatniji učinak na rad i tržište rada s obzirom da ne regulira tu materiju. Neizravan manji učinak može se ostvariti kroz olakšano raspolaganje državnom imovinom i kroz njezino stavljanje u funkciju, međutim opseg takvog utjecaja nije moguće procijeniti, s obzirom da ne ovisi isključivo o ovom Zakonu.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da propis ne utječe na područje rada i tržište rada, nema niti adresata na koje bi se odnosio.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
da
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
da
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
da
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
da
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
da
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
da
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
da
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
da
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Predloženi Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
S obzirom da zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša , te stoga nema niti adresata na koje bi se odnosio.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
da
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
da
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
da
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
da
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
da
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
da
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
S obzirom da zakon izravno ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, nema niti adresata na koje se odnosi .
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
Predmet ovog zakona nije malo i sitno poduzetništvo, te stoga niti ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
Zakon prije svega propisuje skraćenje i pojednostavljenje postupaka raspolaganja imovinom od strane ministarstva državne imovine prema zainteresiranim strankama,  e nema značajniji izravan učinak na područje tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
Ovim zakonom ne uvode se naknade i davanja
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Zakon nema predviđenih utjecaja na male i srednje poduzetnike, iako postoji mogućnost da će određeni poduzetnici kroz propise ovog zakona koji omogućuju lakše raspolaganje državnom imovinom kroz stjecanje određenog pojavnog oblike te imovine ostvariti poboljšanje svog poslovanja. Ove učinke nije moguće predvidjeti niti procijeniti.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
8.
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
ne
9.
PRILOZI
-
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum: 08. kolovoza 2017.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.