PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ČLANARINAMA U TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
N A C R T
Radni tekst
Zagreb, lipanj 2015.
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
I USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona nalazi se u odredbi članka 2. stavka 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10. – pročišćeni tekst i 5/14. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE PROISTEĆI
1. Ocjena stanja
Važećim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama („Narodne novine“, broj 152/08. i 88/10. – u daljnjem tekstu: Zakon) uređuje se obveza plaćanja članarine, osnovice i stope po kojima se obračunava i plaća članarina turističkoj zajednici, način plaćanja članarine, evidencija, obračun i naplata članarine te druga pitanja od značenja za plaćanje i raspoređivanja članarine turističkoj zajednici.
Polazeći od Nacionalnog programa reformi, a sukladno Odluci o smanjenju parafiskalnih nameta u 2015. godini i ciljevima smanjenja u 2016. godini i osnivanju Povjerenstva za praćenje provedbe smanjenja parafiskalnih nameta , predlaže se dodatno smanjenje članarine koja se plaća turističkim zajednicama za 15%. Prema podacima FINA-e za 2014. godinu, ukupni prihod od članarine iznosio je 215.270.441,92 kn. Na taj način će se gospodarstvo u 2016. godini rasteretiti za 32.290.566,28 kuna. Radi pojednostavljenja naplate članarine kao parafiskalnog nameta, a u provedbi jednog od glavnih ciljeva Nacionalnog programa, obveznici plaćanja članarine, članarinu će plaćati kvartalno, a ne više mjesečno.
Slijedom navedenog, očekuje se da će se izmjenama i dopunama Zakona ostvariti slijedeći ciljevi:
stvaranje boljeg poslovnog okruženja
smanjenje administrativnog opterećenja i troškova poslovanja poduzeća
III OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnome proračunu Republike Hrvatske, niti u proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
IV OBRAZLOŽENJE ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOME POSTUPKU
Sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/13.) i članka 28. stavka 6. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 154/11., 121/12., 7/13. i 61/15.), predlaže se donošenje Zakona po hitnome postupku kako bi se do početka 2016. godine mogla provesti mjera smanjenja parafiskalnih nameta koja je dio strukturnih reformi za ostvarenje ciljeva iz Nacionalnog programa reformi za 2015.
Stoga se ocjenjuju da postoje opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
V TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ČLANARINAMA U TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA, S OBRAZLOŽENJEM
ZAKON O IZMJENAMA ZAKONA O ČLANARINAMA U TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA
Članak 1.
U Zakonu o članarinama u turističkim zajednicama („Narodne novine“, broj 152/08. i 88/10.) članak 9. mijenja se i glasi:
„Obveznici plaćanja članarine iz članka 4. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:
|
A |
B |
C |
D |
Prva |
0,1700 |
0,1564 |
0,1360 |
0,1224 |
Druga skupina |
0,1360 |
0,1224 |
0,1020 |
0,0884 |
Treća |
0,1020 |
0,0884 |
0,0680 |
0,0544“ |
Članak 2.
Članak 10. mijenja se i glasi:
»Obveznici plaćanja članarine iz članka 5. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:
|
A |
B |
C |
D |
Prva |
0,0340 |
0,03264 |
0,02924 |
0,0272 |
Druga skupina |
0,0272 |
0,02584 |
0,0238 |
0,02244 |
Treća |
0,0204 |
0,01904 |
0,0170 |
0,01564 |
Četvrta skupina |
0,0136 |
0,00884 |
0,0068 |
0,0068“ |
Članak 3.
U članku 13. stavak 1. mijenja se i glasi:
„ Pravna i fizička osoba plaća predujam članarine kvartalno, po obračunu poslovnog rezultata za prethodnu godinu.“.
Članak 4.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2016 .
O b r a z l o ž e n j e
Uz članak 1. i 2.
Sukladno Odluci o smanjenju parafiskalnih nameta u 2015. godini i ciljevima smanjenja u 2016. godini i osnivanju Povjerenstva za praćenje provedbe smanjenja parafiskalnih nameta, stope za obračun članarine smanjene su za 15%. Procijenjeno smanjenje članarine je za 32,3 mil kuna.
Uz članak 3.
Propisuje se kvartalno plaćanje članarine, a ne više kao do sada plaćanje članarine svaki mjesec, kako bi se na taj način poduzetnicima olakšalo plaćanje ove obveze.
Uz članak 4.
Propisuje se stupanje na snagu Uredbe.
ODREDBE ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 9.
Obveznici plaćanja članarine iz članka 4. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:
|
A |
B |
C |
D |
Prva |
0,2000 |
0,1840 |
0,1600 |
0,1440 |
Druga skupina |
0,1600 |
0,1440 |
0,1200 |
0,1040 |
Treća |
0,1200 |
0,1040 |
0,0800 |
0,0640 |
Članak 10.
Obveznici plaćanja članarine iz članka 5. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:
|
A |
B |
C |
D |
Prva |
0,0400 |
0,0384 |
0,0344 |
0,0320 |
Druga skupina |
0,0320 |
0,0304 |
0,0280 |
0,0264 |
Treća |
0,0240 |
0,0224 |
0,0200 |
0,0184 |
Četvrta skupina |
0,0160 |
0,0104 |
0,0080 |
0,0080 |
Članak 13.
(1) Pravna i fizička osoba plaća mjesečni predujam članarine u visini jedne dvanaestine osnovice po obračunu poslovnog rezultata za prethodnu godinu.
(2) Konačni obračun članarine pravna i fizička osoba obavlja u rokovima i na način propisan za obračun i naplatu poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak.
(3) Ako pravna i fizička osoba u vidu predujma plati više članarine nego što je dužna po konačnom obračunu, preplaćeni dio vraća joj se na njezin zahtjev ili se uračunava u sljedeće razdoblje plaćanja članarine uvećan za eskontnu stopu.
(4) Ako pravna i fizička osoba ne uplati članarinu u zakonom utvrđenom iznosu i roku, postupit će se sukladno propisima i po postupku za prisilnu naplatu poreza.
Komentari