PRIJEDLOG UREDBE O PRAĆENJU I IZVJEŠĆIVANJU O UČINCIMA PANDEMIJE KORONAVIRUSA I MJERA ZA POMOĆ GOSPODARSTVU
Predmet Uredbe
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se prikupljanje i obrada podataka potrebnih radi praćenja učinaka i posljedica pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske, uspostava izvještajnog sustava te davanje podataka iz izvještajnog sustava.
Pojmovi upotrijebljeni u ovoj Uredbi
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju slijedeće značenje:
1.) Kreditna institucija - kreditna institucija kako je uređeno člankom 4. stavkom 1. točkom 1. Uredbe (EU) br. 575/2013 koja je od Hrvatske narodne banke dobila odobrenje za rad i podružnica kreditne institucije sa sjedištem u drugoj državi članici koja posluje u Republici Hrvatskoj.
2.) Financijska institucija –
a. institucija za platni promet koja je od Hrvatske narodne banke dobila odobrenje za pružanje platnih usluga,
b. pravna osoba osnovana u Republici Hrvatskoj koja je dobila odobrenje za izdavanje elektroničkog novca od Hrvatske narodne banke,
c. društvo za osiguranje koje je pravna osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koja obavlja poslove životnog ili neživotnog osiguranja, koja ima odobrenje Agencije za obavljanje poslova osiguranja i upisana je u sudski registar nadležnog trgovačkog suda,
d. leasing-društvo upisano u sudski registar na temelju odobrenja za obavljanje poslova leasinga koje izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga,
e. faktoring društvo upisano u sudski registar na temelju odobrenja za obavljanje poslova faktoringa koje izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
3.) Bankovna tajna - svi podaci, činjenice i okolnosti koje je kreditna institucija saznala na osnovi pružanja usluga klijentima i u obavljanju poslova s pojedinačnim klijentom, a kako je definirano člankom 156. Zakona o kreditnim institucijama (Narodne novine, br. 159/13, 19/15, 102/15, 15/18, 70/19, 47/20 i 146/20).
4.) Gospodarski subjekt - pravna osoba, fizička osoba koja obavlja registriranu gospodarsku djelatnost i fizička osoba koja se bavi slobodnim zanimanjem
5.) Transakcijski račun jest račun za plaćanje, i to tekući račun ili žiroračun, koji na ime jednog ili više korisnika platnih usluga otvara i vodi jedan od pružatelja platnih usluga kako je definirano člankom 74. Zakona o platnom prometu (Narodne novine, br. 66/18).
Uspostava izvještajnog sustava
Članak 3.
(1) Financijska agencija je ovlaštena uspostaviti izvještajni sustav koji bi omogućavao sagledavanje pogođenosti gospodarskih subjekata i fizičkih osoba pandemijom koronavirusa, radi praćenja učinaka i posljedica pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske.
(2) Radi uspostave i vođenja izvještajnog sustava iz stavka 1. ovoga članka, Financijska agencija je ovlaštena prikupljati i obrađivati sve podatke nužne za praćenje učinaka pandemije koronavirusa na gospodarske subjekte, uključujući podatke kojima već raspolaže temeljem drugih pravnih osnova te podatke od kreditnih institucija, financijskih institucija, Porezne uprave, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, te od ostalih tijela i ustanova koje vode relevantne evidencije.
(3) Financijska agencija dužna je na svojim internetskim stranicama javno objaviti informaciju o tome od kojih institucija prikuplja podatke te vrstu i opseg tih podataka.
Podaci od kreditnih i financijskih institucija
Članak 4.
(1) Kreditne i financijske institucije su dužne Financijskoj agenciji dostaviti informacije o mjerama za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa i to o aktivnim mjerama, informacije o odbijenim zahtjevima i informacije o isteklim mjerama.
(2) Kreditne institucije dužne su na zahtjev Financijske agencije dostaviti podatke o prometu po transakcijskim računima gospodarskih subjekata koji su im klijenti.
(3) Financijska agencija uz prethodnu suglasnost Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga odlukom propisuje oblik, sadržaj te način i rokove dostavljanja informacija iz stavka 2. ovoga članka.
(4) Odluku iz stavka 3. ovoga članka Financijska agencija objavljuje na svoj internetskoj stranici www.fina.hr.
(5) Kreditne i financijske institucije dužne su podatke iz stavka 2. ovoga članka dostaviti na zahtjev Financijske agencije i izvan rokova koji su utvrđeni odlukom iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Na razmjenu podataka između kreditnih i financijskih institucija i Financijske agencije iz ovoga članka ne primjenjuje se obveza čuvanja bankovne tajne temeljem propisa kojim se uređuje poslovanje kreditnih institucija.
Pokazatelj pogođenosti
Članak 5.
(1) Na temelju prikupljenih i obrađenih podataka temeljem ove Uredbe i drugih raspoloživih podataka Financijska agencija je ovlaštena izračunavati jedinstvenu ocjenu pogođenosti okolnostima nastalih uslijed pandemije koronavirusa (Covid score) prema metodologiji koju utvrđuje Financijska agencija.
(2) Financijska agencija dužna je na svojim internetskim stranicama javno objaviti metodologiju izračuna Covid score-a.
(3) Financijska agencija će kreditnim i financijskim institucijama za gospodarske subjekte čiji je zahtjev za nekom od mjera Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti kreditnoj ili financijskoj instituciji podnesen putem jedinstvenog online portala koji je u tu svrhu uspostavila Financijska agencija (MJERE portal) ili izravno kreditnoj ili financijskoj instituciji ta kreditna ili financijska institucija odobrila ili o njemu odlučuje, bez naknade dostavljati Covid score i kvartalni reizračun Covid score-a te podatke iz financijskih izvještaja iz članka 7. ove Uredbe.
(4) Financijska agencija će omogućiti uvid u Covid score gospodarskom subjektu na kojeg se odnosi te podatke na temelju kojih je Covid score izračunat, u slučaju kada Covid score služi kao pokazatelj temeljem kojeg kreditna, financijska ili druga institucija odlučuje o dodjeli mjera Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti za koju su zahtjev podnijeli putem jedinstvenog online portala koji je u tu svrhu uspostavila Financijska Agencija (MJERE portal).
(5) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Financijska agencija će na zahtjev kreditne institucije ili bilo koje druge pravne ili fizičke osobe dati podatak o Covid score-u gospodarskog subjekta.
(6) Za dostavu Covid score-a temeljem stavka 5. ovoga člnaka, Financijska agencija ostvaruje pravo na naknadu koja se propisuje Cjenikom Financijske agencije, a koju plaća podnositelj zahtjeva.
Članak 6.
(1) Financijska agencija uspostavlja i vodi digitalnu platformu putem koje se omogućuje elektroničko podnošenje prijave na odgovarajuće mjere za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa, prikupljanje podataka nužnih za odluku o odobrenju mjere te osigurava izvještajni sustav za praćenje realizacije tih mjera (Portal MJERE)
(2) Tijela državne uprave i druge institucije uključene u provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dužni su na zahtjev Financijske agencije dostaviti u elektroničkom obliku podatke o podnesenim zahtjevima, o tome da li su zahtjevi prihvaćeni, odbijeni ili odbačeni, te podatke o provedbi odobrenih mjera radi izrade statističkih izvješća o učincima provedbe mjera.
(3) Tijela državne uprave i druge institucije zadužene za provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dužna su Financijskoj agenciji dostaviti popis mjera koje su pogodne za uspostavu procesa prijave i odobrenja putem Portala MJERE i popis podataka koje je potrebno prikupiti za utvrđenje ispunjavanja uvjeta za odobrenje tih mjera, a za mjere koje zbog svoje prirode nisu pogodne za uspostavu procesa putem Portala MJERE ili za koje već postoji mogućnost elektroničke prijave putem drugog kanala, dostaviti u strojno čitljivom obliku odgovarajuća izvješća o odobrenim mjerama najmanje jednom tjedno radi kreiranja izvještaja.
Financijski izvještaji
Članak 7.
(1) Obveznici poreza na dobit, osim obveznika čije je poslovanje pod nadzorom Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga i Hrvatske narodne banke, dužni su Financijskoj agenciji dostaviti kvartalne financijske izvještaje za razdoblje: siječanj – ožujak, siječanj – lipanj i siječanj – rujan, najkasnije u roku od 20 dana po isteku zadnjeg dana zadnjeg mjeseca izvještajnog razdoblja.
(2) Strukturu, sadržaj i elektronički format za predaju izvještaja iz stavka 1. ovoga članka, način čuvanja kao i način korištenja podataka, utvrđuje Financijska agencija posebnom odlukom uz suglasnost ministra financija te objavljuje na svojoj internetskoj stranici www.fina.hr.
Izvještaji
Članak 8.
(1) Financijska agencija će na temelju prikupljenih i obrađenih podataka temeljem ove Uredbe sastavljati izvještaje o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske te ih dostavljati Vladi Republike Hrvatske, Hrvatskoj narodnoj banci i drugim nadležnim tijelima i institucijama .
(2) Izvještaji o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske će biti dostavljeni i svim kreditnim i financijskim institucijama za koje je evidentirano da su odobrile neku od COVID mjera te da su te mjere još uvijek aktivne.
(3) Izvještaji će se izrađivati najmanje tromjesečno.
Čuvanje i davanje podataka
Članak 9.
(1) Financijska agencija će s prikupljenim podacima postupati u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita takve vrste podataka.
(2) Dostava podataka Financijskoj agenciji za potrebe provedbe ove Uredbe neće se smatrati povredom bankovne, porezne, poslovne ili druge tajne.
(3) Podatak o Covid score-u iz kojega nisu razvidni pojedinačni podaci temeljem kojih je izračunat ne predstavlja povredu bankovne, porezne, poslovne ili druge tajne.
(4) Financijska agencija dužna je podatke koje prikupi od kreditnih institucija dati na raspolaganje Hrvatskoj narodnoj banci.
Prekršajne odredbe
Članak 10.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj obveznik poreza na dobit ako u propisanom roku ne dostavi Financijskoj agenciji dokumentaciju iz članka 7. ove Uredbe.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka i odgovorna osoba obveznika poreza na dobit.
(3) Novčanom kaznom u visini od 20.000,00 kuna kaznit će se kreditna i financijska institucija ako Financijskoj agenciji ne dostavi informacije u skladu s odlukom donesenom na temelju članka 4. stavka 3. ove Uredbe, odnosno sukladno članku 4. stavku 1. ove Uredbe na zahtjev Financijske agencije ne dostavi podatke o prometu po transakcijskom računu gospodarskog subjekta.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 3. ovoga članka i odgovorna osoba u kreditnoj ili financijskoj instituciji.
(5) Financijska agencija je ovlašteni tužitelj za pokretanje prekršajnog postupka protiv:
obveznika poreza na dobit i odgovorne osobe obveznika poreza na dobit koji u propisanom roku ne dostavi Agenciji dokumentaciju iz članka 7. ove uredbe. i
kreditne i financijske institucije koja na način i u rokovima propisanim odlukom iz članka 4. stavka 3. ove Uredbe, odnosno na zahtjev Financijske agencije sukladno članku 4. stavku 1. ove Uredbe
ne dostavi informacije Financijskoj agenciji.
Članak 11.
Novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 kaznit će se Financijska agencija ako postupi suprotno odredbi članka 9. ove Uredbe, odnosno podatke koji su zaštićeni kao bankovna, porezna ili druga tajna obrađuje suprotno odredbama zakona kojim se takav podatak štiti.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 12.
(1) Za potrebe primjene ove Uredbe razmjenjuju se podaci između osoba navedenih u ovoj Uredbi za razdoblje od 1. travnja 2020. ako ti subjekti njima raspolažu, te svi podaci od stupanja na snagu ove Uredbe.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka informacije iz članka 4. stavka 2. ove Uredbe dostavljaju se tromjesečno, a prvi izvještajni datum je 31. ožujka 2021.
(3) Obvezuje se Financijska agencija u roku od 15 dana donijeti odluku iz članka 4. stavka 3. ove Uredbe.
Članak 13.
(1) Ova Uredba objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu sljedećeg radnog dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK
OBRAZLOŽENJE
UREDBE O PRAĆENJU UČINAKA MJERA ZA POMOĆ GOSPODARSTVU USLIJED PANDEMIJE KORONAVIRUSA
Uz članak 1.
Ovim se člankom određuje predmet ove Uredbe te se propisuje da se Uredbom uređuje prikupljanje i obrada podataka potrebnih za praćenje učinaka pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske te izvještavanje o istima.
Uz članak 2.
Odredbama članka 2. propisano je značenje pojmova korištenih u ovoj Uredbi.
Uz članak 3.
Odredbama članka 3. ovlašćuje se Financijska agencija za uspostavljanje i vođenje izvještajnog sustava radi praćenja učinaka pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske, propisana su tijela, institucije i ustanove od kojih je Financijska agencija ovlaštena prikupljati potrebne podatke, kao i obveza Financijskoj agenciji javno objaviti institucije od kojih prikuplja podatke te vrstu i opseg tih podataka.
Time se osigurava potreban obuhvat izvještaja, kao i transparentnost cijelog postupka.
Uz članak 4.
Odredbama članka 4. pobliže su navedeni podaci koje su financijske i kreditne institucije dužne dostaviti Financijskoj agenciji, te je propisana obveza donošenja podzakonskog akta koji će detaljno propisati opseg i način dostave podataka koje su kreditne i financijske institucije dužne dostaviti kao i rokovi u kojima su ih dužni dostaviti.
Na taj način osigurava se kvaliteta i točnost podataka potrebnih za sastav izvještaja kao i pravovremenost dostave istih.
Uz članak 5.
Odredbama članka 5. propisano je ovlaštenje Financijskoj agenciji izrađivati tzv. Covid score kao i obveza javne objave metodologije izrade Covid score-a.
Propisano je i u kojim slučajevima će dostava podataka o Covid scoreu biti naplatna te je ovlaštena Financijska agencija donijeti Cjenik, kojim će se odrediti naknada u slučajevima u kojima je dostava podataka o Covid scoreu naplatna.
Uz članak 6.
Ovim člankom propisano je Financijskoj agenciji uspostavljanje i vođenje portala Mjere, online platforme putem koje je moguće podnijeti prijavu na mjere za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa te putem koje se osigurava i omogućuje izvještajni sustav za praćenje realizacije tih mjera.
Propisana je i obveza tijelima državne uprave i drugim institucijama uključenim u provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dostavljati Financijskoj agenciji određene podatke u elektroničkom obliku.
Tijelima državne uprave i drugim institucijama uključenim u provedbu mjera Vlade RH za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa propisano je i dostaviti Financijskoj agenciji popis mjera iz njihove nadležnosti koje su pogodne za prijavu putem portala Mjere kao i izvještaj o mjerama iz njihove nadležnosti koje nisu pogodne za prijavu putem portala Mjere ili za koje već postoji mogućnost elektroničke prijave putem drugog kanala i to najmanje jednom tjedno.
Na taj način osigurava se jedinstveno mjesto na kojem se može pratiti same mjere Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti kao i podnijeti prijava za njih.
Uz članak 7.
Člankom 7. propisuje se obveza određenim obveznicima poreza na dobit dostave kvartalnih financijskih izvještaja Financijskoj agenciji, a Financijska agencija se ovlašćuje utvrditi strukturu i sadržaj tih izvještaja.
Dostavom financijskih izvještaja u kraćim intervalima omogućuje se pravovremen uvid u utjecaj pandemije koronavirusa na gospodarstvo kao i učinke mjera Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti.
Uz članak 8.
Ovim člankom propisana je obveza Financijskoj agenciji na temelju obrađenih prikupljenih podataka, najmanje jednom u razdoblju od tri mjeseca, sastavljati izvještaje o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske.
Uspostavljanjem takvog centraliziranog sustava izvještavanja omogućit će se učinkovito praćenje učinaka mjera, te olakšati nadzor i sprječavanje zloupotreba.
Uz članak 9.
Ovim člankom Financijskoj agenciji propisana je obveza postupati s prikupljenim podacima u skladu s propisima koji uređuju zaštitu te vrste podataka kao i da se dostava podataka Financijskoj agenciji sukladno ovoj Uredbi ne smatra povredom bankovne, porezne i drugih tajni.
Na taj način se utvrđuje zakonska osnova za dostavu podataka koji se smatraju bankovnom, poreznom ili drugom tajnom čime se omogućava nesmetan protok svih potrebnih podataka između propisanih dionika te se osigurava zaštita tih podataka.
Uz članak 10.
Ovim člankom propisane su novčane kazne za porezne obveznike koji ne dostave financijske izvještaje u roku određenom ovom Uredbom kao i kreditne i financijske institucije koje ne dostave podatke određene ovom Uredbom u rokovima uređenim ovom Uredbom.
Uz članak 11.
Ovim člankom propisana je novčana kazna za Financijsku agenciju u slučaju da podatke prikupljene temeljem ove Uredbe ne obrađuje sukladno propisima kojima se određuje zaštita takve vrste podataka.
Uz članak 12.
Ovim člankom propisano je da subjekti obuhvaćeni ovom Uredbom razmjenjuju podatke s kojima raspolažu za razdoblje od 1. travnja 2020 godine.
Time se osigurava obuhvat relevantnih podataka od početka pandemije koronavirusa te posljedično omogućuje kvalitetno praćenje učinaka kako pandemije koronavirusa, tako i mjera Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti.
Uz članak 13.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ove Uredbe.
PRIJEDLOG UREDBE O PRAĆENJU I IZVJEŠĆIVANJU O UČINCIMA PANDEMIJE KORONAVIRUSA I MJERA ZA POMOĆ GOSPODARSTVU
Predmet Uredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se prikupljanje i obrada podataka potrebnih radi praćenja učinaka i posljedica pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske, uspostava izvještajnog sustava te davanje podataka iz izvještajnog sustava.
Pojmovi upotrijebljeni u ovoj Uredbi
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju slijedeće značenje:
1.) Kreditna institucija - kreditna institucija kako je uređeno člankom 4. stavkom 1. točkom 1. Uredbe (EU) br. 575/2013 koja je od Hrvatske narodne banke dobila odobrenje za rad i podružnica kreditne institucije sa sjedištem u drugoj državi članici koja posluje u Republici Hrvatskoj.
2.) Financijska institucija –
a. institucija za platni promet koja je od Hrvatske narodne banke dobila odobrenje za pružanje platnih usluga,
b. pravna osoba osnovana u Republici Hrvatskoj koja je dobila odobrenje za izdavanje elektroničkog novca od Hrvatske narodne banke,
c. društvo za osiguranje koje je pravna osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koja obavlja poslove životnog ili neživotnog osiguranja, koja ima odobrenje Agencije za obavljanje poslova osiguranja i upisana je u sudski registar nadležnog trgovačkog suda,
d. leasing-društvo upisano u sudski registar na temelju odobrenja za obavljanje poslova leasinga koje izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga,
e. faktoring društvo upisano u sudski registar na temelju odobrenja za obavljanje poslova faktoringa koje izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
3.) Bankovna tajna - svi podaci, činjenice i okolnosti koje je kreditna institucija saznala na osnovi pružanja usluga klijentima i u obavljanju poslova s pojedinačnim klijentom, a kako je definirano člankom 156. Zakona o kreditnim institucijama (Narodne novine, br. 159/13, 19/15, 102/15, 15/18, 70/19, 47/20 i 146/20).
4.) Gospodarski subjekt - pravna osoba, fizička osoba koja obavlja registriranu gospodarsku djelatnost i fizička osoba koja se bavi slobodnim zanimanjem
5.) Transakcijski račun jest račun za plaćanje, i to tekući račun ili žiroračun, koji na ime jednog ili više korisnika platnih usluga otvara i vodi jedan od pružatelja platnih usluga kako je definirano člankom 74. Zakona o platnom prometu (Narodne novine, br. 66/18).
Uspostava izvještajnog sustava
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
(1) Financijska agencija je ovlaštena uspostaviti izvještajni sustav koji bi omogućavao sagledavanje pogođenosti gospodarskih subjekata i fizičkih osoba pandemijom koronavirusa, radi praćenja učinaka i posljedica pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske.
(2) Radi uspostave i vođenja izvještajnog sustava iz stavka 1. ovoga članka, Financijska agencija je ovlaštena prikupljati i obrađivati sve podatke nužne za praćenje učinaka pandemije koronavirusa na gospodarske subjekte, uključujući podatke kojima već raspolaže temeljem drugih pravnih osnova te podatke od kreditnih institucija, financijskih institucija, Porezne uprave, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, te od ostalih tijela i ustanova koje vode relevantne evidencije.
(3) Financijska agencija dužna je na svojim internetskim stranicama javno objaviti informaciju o tome od kojih institucija prikuplja podatke te vrstu i opseg tih podataka.
Podaci od kreditnih i financijskih institucija
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
(1) Kreditne i financijske institucije su dužne Financijskoj agenciji dostaviti informacije o mjerama za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa i to o aktivnim mjerama, informacije o odbijenim zahtjevima i informacije o isteklim mjerama.
(2) Kreditne institucije dužne su na zahtjev Financijske agencije dostaviti podatke o prometu po transakcijskim računima gospodarskih subjekata koji su im klijenti.
(3) Financijska agencija uz prethodnu suglasnost Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga odlukom propisuje oblik, sadržaj te način i rokove dostavljanja informacija iz stavka 2. ovoga članka.
(4) Odluku iz stavka 3. ovoga članka Financijska agencija objavljuje na svoj internetskoj stranici www.fina.hr.
(5) Kreditne i financijske institucije dužne su podatke iz stavka 2. ovoga članka dostaviti na zahtjev Financijske agencije i izvan rokova koji su utvrđeni odlukom iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Na razmjenu podataka između kreditnih i financijskih institucija i Financijske agencije iz ovoga članka ne primjenjuje se obveza čuvanja bankovne tajne temeljem propisa kojim se uređuje poslovanje kreditnih institucija.
Pokazatelj pogođenosti
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
(1) Na temelju prikupljenih i obrađenih podataka temeljem ove Uredbe i drugih raspoloživih podataka Financijska agencija je ovlaštena izračunavati jedinstvenu ocjenu pogođenosti okolnostima nastalih uslijed pandemije koronavirusa (Covid score) prema metodologiji koju utvrđuje Financijska agencija.
(2) Financijska agencija dužna je na svojim internetskim stranicama javno objaviti metodologiju izračuna Covid score-a.
(3) Financijska agencija će kreditnim i financijskim institucijama za gospodarske subjekte čiji je zahtjev za nekom od mjera Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti kreditnoj ili financijskoj instituciji podnesen putem jedinstvenog online portala koji je u tu svrhu uspostavila Financijska agencija (MJERE portal) ili izravno kreditnoj ili financijskoj instituciji ta kreditna ili financijska institucija odobrila ili o njemu odlučuje, bez naknade dostavljati Covid score i kvartalni reizračun Covid score-a te podatke iz financijskih izvještaja iz članka 7. ove Uredbe.
(4) Financijska agencija će omogućiti uvid u Covid score gospodarskom subjektu na kojeg se odnosi te podatke na temelju kojih je Covid score izračunat, u slučaju kada Covid score služi kao pokazatelj temeljem kojeg kreditna, financijska ili druga institucija odlučuje o dodjeli mjera Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti za koju su zahtjev podnijeli putem jedinstvenog online portala koji je u tu svrhu uspostavila Financijska Agencija (MJERE portal).
(5) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Financijska agencija će na zahtjev kreditne institucije ili bilo koje druge pravne ili fizičke osobe dati podatak o Covid score-u gospodarskog subjekta.
(6) Za dostavu Covid score-a temeljem stavka 5. ovoga člnaka, Financijska agencija ostvaruje pravo na naknadu koja se propisuje Cjenikom Financijske agencije, a koju plaća podnositelj zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 6.
(1) Financijska agencija uspostavlja i vodi digitalnu platformu putem koje se omogućuje elektroničko podnošenje prijave na odgovarajuće mjere za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa, prikupljanje podataka nužnih za odluku o odobrenju mjere te osigurava izvještajni sustav za praćenje realizacije tih mjera (Portal MJERE)
(2) Tijela državne uprave i druge institucije uključene u provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dužni su na zahtjev Financijske agencije dostaviti u elektroničkom obliku podatke o podnesenim zahtjevima, o tome da li su zahtjevi prihvaćeni, odbijeni ili odbačeni, te podatke o provedbi odobrenih mjera radi izrade statističkih izvješća o učincima provedbe mjera.
(3) Tijela državne uprave i druge institucije zadužene za provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dužna su Financijskoj agenciji dostaviti popis mjera koje su pogodne za uspostavu procesa prijave i odobrenja putem Portala MJERE i popis podataka koje je potrebno prikupiti za utvrđenje ispunjavanja uvjeta za odobrenje tih mjera, a za mjere koje zbog svoje prirode nisu pogodne za uspostavu procesa putem Portala MJERE ili za koje već postoji mogućnost elektroničke prijave putem drugog kanala, dostaviti u strojno čitljivom obliku odgovarajuća izvješća o odobrenim mjerama najmanje jednom tjedno radi kreiranja izvještaja.
Financijski izvještaji
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 7.
(1) Obveznici poreza na dobit, osim obveznika čije je poslovanje pod nadzorom Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga i Hrvatske narodne banke, dužni su Financijskoj agenciji dostaviti kvartalne financijske izvještaje za razdoblje: siječanj – ožujak, siječanj – lipanj i siječanj – rujan, najkasnije u roku od 20 dana po isteku zadnjeg dana zadnjeg mjeseca izvještajnog razdoblja.
(2) Strukturu, sadržaj i elektronički format za predaju izvještaja iz stavka 1. ovoga članka, način čuvanja kao i način korištenja podataka, utvrđuje Financijska agencija posebnom odlukom uz suglasnost ministra financija te objavljuje na svojoj internetskoj stranici www.fina.hr.
Izvještaji
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 8.
(1) Financijska agencija će na temelju prikupljenih i obrađenih podataka temeljem ove Uredbe sastavljati izvještaje o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske te ih dostavljati Vladi Republike Hrvatske, Hrvatskoj narodnoj banci i drugim nadležnim tijelima i institucijama .
(2) Izvještaji o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske će biti dostavljeni i svim kreditnim i financijskim institucijama za koje je evidentirano da su odobrile neku od COVID mjera te da su te mjere još uvijek aktivne.
(3) Izvještaji će se izrađivati najmanje tromjesečno.
Čuvanje i davanje podataka
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 9.
(1) Financijska agencija će s prikupljenim podacima postupati u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita takve vrste podataka.
(2) Dostava podataka Financijskoj agenciji za potrebe provedbe ove Uredbe neće se smatrati povredom bankovne, porezne, poslovne ili druge tajne.
(3) Podatak o Covid score-u iz kojega nisu razvidni pojedinačni podaci temeljem kojih je izračunat ne predstavlja povredu bankovne, porezne, poslovne ili druge tajne.
(4) Financijska agencija dužna je podatke koje prikupi od kreditnih institucija dati na raspolaganje Hrvatskoj narodnoj banci.
Prekršajne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 10.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj obveznik poreza na dobit ako u propisanom roku ne dostavi Financijskoj agenciji dokumentaciju iz članka 7. ove Uredbe.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka i odgovorna osoba obveznika poreza na dobit.
(3) Novčanom kaznom u visini od 20.000,00 kuna kaznit će se kreditna i financijska institucija ako Financijskoj agenciji ne dostavi informacije u skladu s odlukom donesenom na temelju članka 4. stavka 3. ove Uredbe, odnosno sukladno članku 4. stavku 1. ove Uredbe na zahtjev Financijske agencije ne dostavi podatke o prometu po transakcijskom računu gospodarskog subjekta.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 3. ovoga članka i odgovorna osoba u kreditnoj ili financijskoj instituciji.
(5) Financijska agencija je ovlašteni tužitelj za pokretanje prekršajnog postupka protiv:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 11.
Novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 kaznit će se Financijska agencija ako postupi suprotno odredbi članka 9. ove Uredbe, odnosno podatke koji su zaštićeni kao bankovna, porezna ili druga tajna obrađuje suprotno odredbama zakona kojim se takav podatak štiti.
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 12.
(1) Za potrebe primjene ove Uredbe razmjenjuju se podaci između osoba navedenih u ovoj Uredbi za razdoblje od 1. travnja 2020. ako ti subjekti njima raspolažu, te svi podaci od stupanja na snagu ove Uredbe.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka informacije iz članka 4. stavka 2. ove Uredbe dostavljaju se tromjesečno, a prvi izvještajni datum je 31. ožujka 2021.
(3) Obvezuje se Financijska agencija u roku od 15 dana donijeti odluku iz članka 4. stavka 3. ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
(1) Ova Uredba objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu sljedećeg radnog dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
OBRAZLOŽENJE
UREDBE O PRAĆENJU UČINAKA MJERA ZA POMOĆ GOSPODARSTVU USLIJED PANDEMIJE KORONAVIRUSA
Uz članak 1.
Ovim se člankom određuje predmet ove Uredbe te se propisuje da se Uredbom uređuje prikupljanje i obrada podataka potrebnih za praćenje učinaka pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske te izvještavanje o istima.
Uz članak 2.
Odredbama članka 2. propisano je značenje pojmova korištenih u ovoj Uredbi.
Uz članak 3.
Odredbama članka 3. ovlašćuje se Financijska agencija za uspostavljanje i vođenje izvještajnog sustava radi praćenja učinaka pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske, propisana su tijela, institucije i ustanove od kojih je Financijska agencija ovlaštena prikupljati potrebne podatke, kao i obveza Financijskoj agenciji javno objaviti institucije od kojih prikuplja podatke te vrstu i opseg tih podataka.
Time se osigurava potreban obuhvat izvještaja, kao i transparentnost cijelog postupka.
Uz članak 4.
Odredbama članka 4. pobliže su navedeni podaci koje su financijske i kreditne institucije dužne dostaviti Financijskoj agenciji, te je propisana obveza donošenja podzakonskog akta koji će detaljno propisati opseg i način dostave podataka koje su kreditne i financijske institucije dužne dostaviti kao i rokovi u kojima su ih dužni dostaviti.
Na taj način osigurava se kvaliteta i točnost podataka potrebnih za sastav izvještaja kao i pravovremenost dostave istih.
Uz članak 5.
Odredbama članka 5. propisano je ovlaštenje Financijskoj agenciji izrađivati tzv. Covid score kao i obveza javne objave metodologije izrade Covid score-a.
Propisano je i u kojim slučajevima će dostava podataka o Covid scoreu biti naplatna te je ovlaštena Financijska agencija donijeti Cjenik, kojim će se odrediti naknada u slučajevima u kojima je dostava podataka o Covid scoreu naplatna.
Uz članak 6.
Ovim člankom propisano je Financijskoj agenciji uspostavljanje i vođenje portala Mjere, online platforme putem koje je moguće podnijeti prijavu na mjere za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa te putem koje se osigurava i omogućuje izvještajni sustav za praćenje realizacije tih mjera.
Propisana je i obveza tijelima državne uprave i drugim institucijama uključenim u provedbu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa dostavljati Financijskoj agenciji određene podatke u elektroničkom obliku.
Tijelima državne uprave i drugim institucijama uključenim u provedbu mjera Vlade RH za pomoć gospodarstvu uslijed pandemije koronavirusa propisano je i dostaviti Financijskoj agenciji popis mjera iz njihove nadležnosti koje su pogodne za prijavu putem portala Mjere kao i izvještaj o mjerama iz njihove nadležnosti koje nisu pogodne za prijavu putem portala Mjere ili za koje već postoji mogućnost elektroničke prijave putem drugog kanala i to najmanje jednom tjedno.
Na taj način osigurava se jedinstveno mjesto na kojem se može pratiti same mjere Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti kao i podnijeti prijava za njih.
Uz članak 7.
Člankom 7. propisuje se obveza određenim obveznicima poreza na dobit dostave kvartalnih financijskih izvještaja Financijskoj agenciji, a Financijska agencija se ovlašćuje utvrditi strukturu i sadržaj tih izvještaja.
Dostavom financijskih izvještaja u kraćim intervalima omogućuje se pravovremen uvid u utjecaj pandemije koronavirusa na gospodarstvo kao i učinke mjera Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti.
Uz članak 8.
Ovim člankom propisana je obveza Financijskoj agenciji na temelju obrađenih prikupljenih podataka, najmanje jednom u razdoblju od tri mjeseca, sastavljati izvještaje o učincima pandemije koronavirusa na gospodarstvo i živote građana Republike Hrvatske.
Uspostavljanjem takvog centraliziranog sustava izvještavanja omogućit će se učinkovito praćenje učinaka mjera, te olakšati nadzor i sprječavanje zloupotreba.
Uz članak 9.
Ovim člankom Financijskoj agenciji propisana je obveza postupati s prikupljenim podacima u skladu s propisima koji uređuju zaštitu te vrste podataka kao i da se dostava podataka Financijskoj agenciji sukladno ovoj Uredbi ne smatra povredom bankovne, porezne i drugih tajni.
Na taj način se utvrđuje zakonska osnova za dostavu podataka koji se smatraju bankovnom, poreznom ili drugom tajnom čime se omogućava nesmetan protok svih potrebnih podataka između propisanih dionika te se osigurava zaštita tih podataka.
Uz članak 10.
Ovim člankom propisane su novčane kazne za porezne obveznike koji ne dostave financijske izvještaje u roku određenom ovom Uredbom kao i kreditne i financijske institucije koje ne dostave podatke određene ovom Uredbom u rokovima uređenim ovom Uredbom.
Uz članak 11.
Ovim člankom propisana je novčana kazna za Financijsku agenciju u slučaju da podatke prikupljene temeljem ove Uredbe ne obrađuje sukladno propisima kojima se određuje zaštita takve vrste podataka.
Uz članak 12.
Ovim člankom propisano je da subjekti obuhvaćeni ovom Uredbom razmjenjuju podatke s kojima raspolažu za razdoblje od 1. travnja 2020 godine.
Time se osigurava obuhvat relevantnih podataka od početka pandemije koronavirusa te posljedično omogućuje kvalitetno praćenje učinaka kako pandemije koronavirusa, tako i mjera Vlade Republike Hrvatske za očuvanje razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti.
Uz članak 13.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija