MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 8. stavka 2. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/15) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI ŠKOLSKE SHEME
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
UVODNE ODREDBE
Članak 1.
a) ciljna skupina
b) područje i razdoblje provedbe
c) prihvatljivi proizvodi
d) učestalost i način isporuke i raspodijele
e) prateće edukativne mjer e
f) prihvatljivi troškovi
g) način odabira dobavljača
h) nadležna tijela
i) administrativna kontrola i kontrola na terenu i
j) inspekcijski nadzor.
Članak 2.
Ovim Pravilnikom se osigurava provedba sljedećih propisa Europske unije:
– Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007 (SL L 347, 20. 12. 2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća)
– Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 оd 3. studenoga 2016. o pravilima za primjenu Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu potpore Unije za opskrbu voćem i povrćem, bananama te mlijekom u obrazovnim ustanovama (u daljnjem tekstu: Provedbena Uredba Komisije (EU) 2017/39)
– Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 оd 3. studenoga 2016. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu potpore Unije za isporuku voća i povrća, banana i mlijeka u obrazovnim ustanovama i izmjeni Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 (u daljnjem tekstu: Delegirana Uredba Komisije (EU) 2017/40) i
– Delegirane Uredbe Komisije (EU) br. 907/2014 od 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu agencija za plaćanja i ostalih tijela, financijskog upravljanja, poravnanja računa, jamstava i upotrebe eura (u daljnjem tekstu: Delegirana Uredba Komisije (EU) br. 907/2014).
Definicije
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1) Š kolska shema je sustav koji ima za cilj promicanje uravnotežene prehrane i dobrih prehrambenih navika djece u odgojno-obrazovnim ustanovama
2) ciljana skupina su učenici osnovnih i srednjih škola na području Republike Hrvatske
3) razdoblje provedbe je razdoblje koje počinje 1. kolovoza u godini u kojoj započinje školska godina, a završava 31. srpnja u godini u kojoj završava školska godina
4) dobavljač je pravna ili fizička osoba koja isporučuje voće i povrće i/ili mlijeko školama koje sudjeluju u Školskoj shemi
5) škola je odgojno-obrazovna ustanova koja sudjeluje u Školskoj shemi , a nadležna je za raspodjelu voća i povrća i/ili mlijeka i organiziranje pratećih edukativnih mjera
6) podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka je dobavljač voća i povrća i/ili mlijeka odobren za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka školama koje sudjeluju u Školskoj shemi
7) podnositelj Zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje je tijelo odobreno za praćenje i ocjenjivanje utjecaja Školske sheme na prehrambene navike i zdravlje školske djece
8) podnositelj Zahtjeva za potporu za promociju je tijelo odobreno za promociju u okviru Školske sheme
9) podnositelj Zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere je tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme .
Nadležna tijela
Članak 4.
(1) Nadležna tijela i njihove zadaće u provedbi uredbi iz članka 2. ovoga Pravilnika su:
– ministarstvo nadležno za poljoprivredu koje:
a) odobrava podnositelja Zahtjeva za potporu za promociju u okviru Školske sheme i
b) odobrava podnositelja Zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme
– ministarstvo nadležno za zdravstvo koje:
a) odobrava podnositelja Zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje u okviru Školske sheme i
b) potvrđuje Listu prihvatljivih proizvoda
– ministarstvo nadležno za znanost i obrazovanje koje:
a) potvrđuje spisak škola i broj učenika u osnovnim i srednjim školama koji sudjeluju u Školskoj shemi
– Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) koja:
a) odobrava podnositelja Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka djeci u osnovnim i srednjim školama u okviru Školske sheme
b) isplaćuje potporu i
c) obavlja administrativnu kontrolu i kontrolu na terenu podnositelja Zahtjeva za potporu u okviru Školske sheme u skladu sa člancima 9. i 10. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 .
(2) Ministarstva iz stavka 1. podstavaka 1., 2. i 3. ovoga članka nadležna su i za:
– informiranje javnosti o važnosti voća i povrća i/ili mlijeka u pravilnoj prehrani i
– promoviranje konzumiranja voća i povrća i/ili mlijeka na jednostavan i zanimljiv način.
Područje provedbe
Članak 5.
Školska shema provodi se na čitavom teritoriju Republike Hrvatske.
Prihvatljivi proizvodi
Članak 6.
Lista prihvatljivih proizvoda koje je u okviru Školske sheme potvrdilo ministarstvo nadležno za zdravstvo nalazi se u Prilogu I ovoga Pravilnika.
Prihvatljivi troškovi
Članak 7.
(1) Troškovi prihvatljivi za potporu u okviru Školske sheme su:
1. troškovi proizvoda isporučenog franco škola u okviru Školske sheme i raspodijeljenog djeci u osnovnim i srednjim školama u dane održavanja nastave u skladu sa školskim kalendarom tijekom razdoblja provedbe Školske sheme i
2. troškovi pratećih obrazovnih mjera, koji uključuju:
a) troškove organiziranja tečajeva kušanja, sjetve, sadnje i održavanja školskih vrtova, organiziranja posjeta poljoprivrednim gospodarstvima te sličnih aktivnosti u cilju povezivanja djece s poljoprivredom
b) troškove obrazovanja djece o poljoprivredi, zdravim prehrambenim navikama, lokalnim lancima opskrbe hranom, ekološkoj proizvodnji, održivoj proizvodnji i borbi protiv rasipanja hrane
3. troškovi promocije koji su izravno usmjereni na upoznavanje šire javnosti sa Školskom shemom, uključujući sljedeće:
a) troškove izrade plakata u skladu sa člankom 12. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40
b) troškove informativnih kampanja koje se provode putem radiodifuzije, sredstava elektroničke komunikacije, tiska i sličnih sredstava informiranja
c) troškove informativnih sastanaka, konferencija, seminara i radionica posvećenih upoznavanju šire javnosti sa Školskom shemom te sličnih događaja
d) troškove informativnih i promotivnih materijala kao što su pisma, leci, brošure, proizvodi i slično
4. troškovi mjera umrežavanja u cilju razmjene iskustava i primjera najbolje prakse u pogledu provedbe Školske sheme
5. troškovi koji se odnose na obvezu praćenja i ocjenjivanja učinkovitosti Školske sheme.
(2) Troškovi iz stavka 1. ovoga članka ne mogu se financirati iz drugih programa, mjera ili operacija potpore Europske unije.
(3) Porez na dodanu vrijednost (PDV) nije prihvatljiv za potporu Europske unije, ali je prihvatljiv za državnu potporu.
(4) Rashodi povezani s troškovima za osoblje nisu prihvatljivi za potporu Europske unije ako se ti troškovi osoblja financiraju iz državnog proračuna.
(5) Iznos potpore za troškove prihvatljive u okviru Školske sheme isplatit će se u skladu s Delegiranom Uredbom Komisije (EU) br. 907/2014.
(6) Iznos potpore po učeniku izračunava se na osnovi broja učenika upisanih u osnovne i srednje škole koje sudjeluju u provedbi Školske sheme i iznosa planiranog za troškove za voće i povrće i/ili mlijeko isporučeno školi.
(7) Prilikom isporuke školi dobavljač će isporučiti voće i povrće i/ili mlijeko u količini dovoljnoj da se raspodijeli na ukupan broj učenika u školi koji sudjeluju u provedbi Školske sheme , a da količina obroka po učeniku iznosi:
- od 100 do 150 g voća ili povrća
- 0,20 l mlijeka ili ekvivalenta mlijeka.
(8) Za količine voća i povrća i/ili mlijeka koje iznose iznad 150 g ili ispod 100 g mase obroka odnosno za mlijeko ili ekvivalent mlijeka iznad ili ispod 0,20 l po učeniku na mjesečnoj razini neće se isplatiti potpora.
(9) Administrativna kontrola isporučenih količina voća i povrća i/ili mlijeka obavlja se na mjesečnoj razini.
Europski plakat Školska shema
Članak 8.
Europski plakat Školska shema izrađuje tijelo odobreno za promociju u skladu s Prilogom Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
Javni poziv
Članak 9.
(1) Agencija za plaćanja će:
– najkasnije 5. svibnja u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme objavit javni poziv za odabir dobavljača voća i povrća i/ili mlijeka i
– najkasnije 30. svibnja u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme na web-stranici objaviti:
a) popis dobavljača koji ispunjavaju uvjete javnog poziva
b) popis škola koje mogu sudjelovati u Školskoj shemi s brojem učenika po školi i
c) iznos potpore po školi prema broju učenika koji mogu sudjelovati u Školskoj shemi .
(2) Ministarstvo nadležno za znanost i obrazovanje dostavit će Agenciji za plaćanja:
– najkasnije 20. svibnja u godini u kojoj počinje razdoblje provedbe Školske sheme ukupan broj učenika po svakoj školi u tekućoj školskoj godini
– najkasnije 25. kolovoza u godini u kojoj počinje razdoblje provedbe Školske sheme privremeni broj učenika po svakoj školi upisanih u novu školsku godinu i
– najkasnije 15. listopada u godini u kojoj počinje razdoblje provedbe Školske sheme konačan broj učenika po svakoj školi upisanih u novu školsku godinu.
(3) Prilikom prijave na javni poziv iz stavka 1. ovoga članka, dobavljač voća i povrća i/ili mlijeka će dostaviti Agenciji za plaćanja:
– dokaz da je u Sudskom ili Obrtnom registru registriran za djelatnost trgovine hranom
– presliku potpisnog kartona deponiranog u FINA-i ili poslovnoj banci
– informacije o području koje planira pokrivati pri isporukama voća i povrća i/ili mlijeka (županija/e ili cijela Republika Hrvatska) i
– pisanu izjavu prema kojoj će:
a) osigurati da proizvodi koje financira Europska unija u okviru Školske sheme za koje se prijavljuju za potporu budu na raspolaganju za konzumaciju djeci u školi
b) potporu dodijeljenu za prateće obrazovne mjere i mjere praćenja, ocjenjivanja i promocije koristiti u skladu s ciljevima Školske sheme
c) vratiti svu neopravdano primljenu potporu zajedno sa zakonskim kamatama za količine za koje je utvrđeno da proizvodi nisu distribuirani djeci ili da nisu prihvatljivi za potporu Europske unije ili je primljena za proizvode koji ne ispunjavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom
d) vratiti neopravdano primljenu potporu za prateće obrazovne mjere i mjere praćenja, ocjenjivanja i promocije ako se ustanovi da se te mjere ili aktivnosti ne provode pravilno
e) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju
f) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola i kontrola na terenu te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije
4) Iznimno od stavka 3. alineje 4. ovoga članka na podnositelja zahtjeva za potporu za isporuku i/ili distribuciju proizvoda ne primjenjuju se točke b) i d) alineje 4. stavka 3. ovoga članka. Podnositelji zahtjeva moraju dati pisanu izjavu da će voditi evidenciju o nazivima i adresama škola koja primaju njihove proizvode i o količinama proizvoda koje su isporučili školama.
5) Iznimno od stavka 3. alineje 4. ovoga članka na podnositelja zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere ne primjenjuju se točke a) i c) alineje 4. stavka 3. ovoga članka.
6) Iznimno od stavka 3. alineje 4. ovoga članka na podnositelja zahtjeva za potporu za mjere praćenja, ocjenjivanja i promocije, ne primjenjuju se točke (a) i (c) alineje 4. stavka 3. ovoga članka.
Odobravanje podnositelja zahtjeva za potporu
Članak 10.
(1) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu će u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme :
– najkasnije 15. lipnja odlukom u skladu s člankom 6. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 odobriti tijelo nadležno za promociju i tijelo nadležno za prateće obrazovne mjere u okviru Školske sheme i njihov godišnji plan aktivnosti
(2) Ministarstvo nadležno za zdravstvo će u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme :
– najkasnije 15. lipnja odlukom u skladu s člankom 6. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 odobriti tijelo nadležno za praćenje i ocjenjivanje utjecaja Školske sheme na prehrambene navike i zdravlje školske djece i godišnji plan aktivnosti
(3) Tijelo odobreno za promociju, tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere i tijelo odobreno za praćenje i ocjenjivanje iz stavaka 1. i 2. ovoga članka dostavit će Agenciji za plaćanja:
– najkasnije 30. lipnja u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme odobreni godišnji plan aktivnosti i pisanu izjavu prema kojoj će:
a) u skladu s ovim Pravilnikom, koristiti potporu za promociju, prateće obrazovne mjere, praćenje i ocjenjivanje u okviru Školske sheme
b) u slučaju prijevare ili svjesnog nehaja vratiti dodatno i iznos u visini razlike između uplaćenog iznosa i iznosa na koji je podnositelj Zahtjeva za potporu za promociju, prateće obrazovne mjere, praćenje i ocjenjivanje imao pravo i
c) na zahtjev dostaviti prateće dokumente
(4) Agencija za plaćanja će u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme :
– najkasnije 5. rujna odlukom u skladu s člankom 6. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 privremeno odobriti dobavljača i odrediti iznos prava na potporu po pojedinoj školi u okviru Školske sheme i
– najkasnije 30. listopada odlukom odrediti iznos prava na potporu po pojedinoj školi koja sudjeluje u Školskoj shemi i konačni iznos potpore po dobavljaču za svaku školu s kojom je sklopio ugovor o pristupanju Školskoj shemi iz članka 11. ovoga Pravilnika.
(5) Konačni iznos potpore po dobavljaču za svaku školu s kojom je sklopio ugovor o pristupanju Školskoj shemi se ne može naknadno mijenjati .
(6) Podnositelji zahtjeva za potporu odabiru se u skladu s člankom 5. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
Ugovor
Članak 11.
(1) Dobavljači i škole iz članka 9. stavka 1. ovoga Pravilnika će sklopiti Ugovor o pristupanju Školskoj shemi (u daljnjem tekstu: Ugovor).
(2) Ugovor iz stavka 1. ovoga članka dobavljači će dostaviti Agenciji za plaćanja najkasnije 20. srpnja u godini u kojoj započinje razdoblje provedbe Školske sheme .
(3) Ugovor iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati najmanje ove obavezne dijelove:
– ugovorne strane
– predmet ugovora
– prava i obveze ugovornih strana
– klauzulu o pristupanju Školskoj shemi i prihvaćanju odredbi ovoga Pravilnika
– učestalost isporuke i raspodjele voća i povrća i/ili mlijeka
– vrstu voća i povrća i/ili mlijeka koje će se isporučivati i raspodijeliti
– obveze ugovornih strana u pogledu isporuke, prijema i raspodijele voća i povrća i/ili mlijeka
– obveze ugovornih strana u pogledu kvalitete isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka
– okvirni broj učenika koji sudjeluju u Školskoj shemi po školi
– okvirni tjedni raspored voća i povrća i/ili mlijeka koje dobavljač isporučuje školi tijekom nastavne godine sa naznačenim danom u tjednu i vremenom isporuke
– obvezu škole da potpiše i ovjeri otpremnicu dobavljača za isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko (dva primjerka otpremnice ostaju dobavljaču, a treći primjerak ostaje školi za vlastitu evidenciju)
– klauzulu prema kojoj ugovorne strane prihvaćaju obvezu podvrgavanja administrativnoj kontroli i kontroli na terenu te inspekcijskom nadzoru
– klauzulu o sudu nadležnom u slučaju spora i
– odredbu da će se izmjene i dopune ugovora odrediti aneksom
(4) Ugovor se podnosi u elektronskom obliku putem AGRONET sustava (u daljnjem tekstu: AGRONET).
(5) Po elektronskom popunjavanju i učitavanju Ugovora u AGRONET, potpisan i ovjeren Ugovor u papirnatom obliku potrebno je preporučeno s povratnicom ili osobno dostaviti Agenciji za plaćanja.
(6) Nakon donošenja odluka iz članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika i sklapanja Ugovora iz stavka 1. ovoga članka, škola i dobavljač mogu izmijeniti ili dopuniti Ugovor u dijelu odredaba iz stavka 3. podstavaka 6., 8. i 9. ovoga članka kako bi se isporuke uskladile s konačnim financijskim iznosom potpore utvrđenim odlukom iz članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika.
(7) Izmjenu ili dopunu Ugovora iz stavka 6. ovoga članka dobavljač je obavezan dostaviti Agenciji za plaćanja prije izdavanja konačne odluke iz članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika.
(8) U tijeku provedbe Školske sheme dobavljač može sklopiti Ugovor s više škola dok škola može sklopiti Ugovor samo s jednim dobavljačem.
(9) Iznimno od stavka 8. ovoga članka, u slučaju nepoštivanja ugovornih obveza od strane dobavljača i oduzimanja odobrenja dobavljaču, škola će obavijestiti Agenciju za plaćanja o raskidu ugovora i sklopiti novi Ugovor s drugim dobavljačem s popisa dobavljača pri čemu zadržava pravo na financijski okvir koji je utvrđen odlukom iz članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika za prvog dobavljača uz korekciju financijskog iznosa za već isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko.
Učestalost isporuke
Članak 12.
(1) Isporuka voća i povrća i/ili mlijeka u okviru Školske sheme odvijat će se najmanje jednom tjedno u nastavne dane u skladu sa školskim kalendarom tijekom cijele školske godine.
(2) Dobavljač će započeti isporuku voća i povrća i/ili mlijeka nakon izdavanja privremene odluke iz članka 10. stavka 4. podstavka 1. ovoga Pravilnika.
(3) Raspodjela voća i povrća i/ili mlijeka u okviru Školske sheme odvijat će se istoga dana kada je bila isporuka ili najkasnije u roku od 24 h od isporuke.
(4) Dobavljač će izdati školi otpremnicu za isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko na kojoj će stajati napomena: »Troškove za voće i povrće i/ili mlijeko (nepotrebno prekrižiti) isporučeno u školu po ovoj otpremnici podmirit će Ministarstvo poljoprivrede.«
(5) Škola je dužna potpisati otpremnicu, uzeti jedan primjerak otpremnice te voditi posebnu evidenciju preuzetih količina voća i povrća i/ili mlijeka u okviru Školske sheme .
Prateće obrazovne mjere
Članak 13.
(1) Prateće obrazovne mjere izravno su povezane s ciljevima Školske sheme i njima se podupire distribucija voća i povrća i/ili mlijeka u školama.
(2) U okviru Školske sheme provodit će se jedna ili više sljedećih pratećih obrazovnih mjera:
– satovi kušanja voća i povrća i/ili mlijeka
– sjetva, sadnja i održavanje školskih vrtova
– posjet poljoprivrednim gospodarstvima i slične aktivnosti usmjerene na povezivanje djece s poljoprivredom i
– edukacija djece o poljoprivredi, zdravim prehrambenim navikama, lokalnim lancima hrane i ekološkoj proizvodnji, održivoj proizvodnji i sprečavanju rasipanja hrane
(3) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu, ministarstvo nadležno za znanost i obrazovanje te ministarstvo nadležno za zdravstvo provodit će mjere iz stavaka 1. i 2. ovoga članka u okviru svojih nadležnosti, zajedno s tijelom odobrenim za prateće obrazovne mjere.
(4) Škole i dobavljači sukladno ugovoru zajedno sa tijelom odobrenim za prateće obrazovne mjere, organizirat će provedbu pratećih obrazovnih mjera iz stavaka 1. i 2. ovoga članka u okviru Školske sheme.
(5) Tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere napravit će godišnje izvješće o provedbi pratećih obrazovnih mjera u okviru Školske sheme s podacima o:
– vrsti prateće obrazovne mjere
– mjestu provedbe
– datumu održavanja
– broju sudionika i
– samoj aktivnosti.
(6) Izvješće iz stavka 5. ovoga članka tijelo odobreno za prateće obrazovne mjere dostavit će ministarstvu nadležnom za poljoprivredu do 31. srpnja za prethodnu školsku godinu.
Praćenje i ocjenjivanje
Članak 14.
(1) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu obavlja praćenje provedbe Školske sheme i dostavlja Europskoj komisiji godišnje izvješće o praćenju u skladu s člankom 8. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39.
(2) Agencija za plaćanja obavlja kontrole na terenu u okviru provedbe Školske sheme i dostavlja Europskoj komisiji godišnje izvješće o kontrolama i povezanim nalazima u skladu s člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
(3) Tijelo iz članka 10. stavka 2. ovoga Pravilnika obavlja praćenje provedbe Školske sheme na godišnjoj razini, ocjenjuje njenu učinkovitost u odnosu na ciljeve u skladu s člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 i dostavlja izvješće ministarstvu nadležnom za poljoprivredu do 31. prosinca nakon kraja školske godine na koju se praćenje odnosi.
(4) Ako se izvješće iz stavka 1. ovoga članka ne dostavi do roka propisanog člankom 8. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 iznos potpore smanjit će se u skladu s člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
Suspenzija i povlačenje odobrenja
Članak 15.
(1) Ako se utvrdi da podnositelj Zahtjeva za potporu ne poštuje obveze u okviru Školske sheme , nadležno tijelo iz članka 10. ovoga Pravilnika će suspendirati ili povući odobrenje podnositelju Zahtjeva za potporu u skladu s člankom 7. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
(2) Ako su razlozi za povlačenje odobrenja otklonjeni i na zahtjev podnositelja Zahtjeva za potporu nadležno tijelo iz članka 10. ovoga Pravilnika može ponovno odobriti podnositelja Zahtjeva za potporu u skladu s člankom 7. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
Uvjeti za odobravanje potpore
Članak 16.
(1) Podnositelji Zahtjeva za potporu u Školskoj shemi podnosi Zahtjev za potporu Agenciji za plaćanja.
(2) Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka u skladu s obrascem iz Priloga IV ovoga Pravilnika vodi tabličnu evidenciju u elektroničkom obliku s podacima o:
– nazivu i adresi škole kojoj je isporučio voće i povrće i/ili mlijeko
– broju učenika u školi koji sudjeluju u Školskoj shemi
– datumu, vrsti i količini isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka i
– cijeni isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka.
(3) Podnositelj Zahtjeva za potporu za praćenje i ocjenjivanje, podnositelj Zahtjeva za potporu za promociju i podnositelj Zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere u skladu s obrascem iz Priloga V ovoga Pravilnika vodit će tabličnu evidenciju u elektroničkom obliku s podacima o:
– nazivu i adresi škole u kojoj je provedeno praćenje i ocjenjivanje odnosno aktivnost u vezi s promocijom ili pratećim obrazovnim mjerama i
– provedenim aktivnostima.
(4) Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka vodit će evidenciju o isporuci voća i povrća/mlijeka na način da iznos prava na potporu po pojedinoj školi s kojom je dobavljač sklopio Ugovor bude raspoređen na sve tjedne školske godine.
Zahtjev za potporu
Članak 17.
(1) Zahtjev za potporu u skladu s člankom 4. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 može podnijeti samo odobreni podnositelj Zahtjeva za potporu u okviru Školske sheme .
(2) Potpora za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka može se odobriti samo za voće i povrće i/ili mlijeko koje se nalazi na Listi prihvatljivih proizvoda iz Priloga I ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka mora biti ispravno popunjen i potpun i mora ga pratiti dokumentacija u skladu s Prilogom IV ovoga Pravilnika.
(4) Zahtjev za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka pokrit će obračunsko razdoblje od kalendarskih mjesec dana, a može se podnijeti Agenciji za plaćanja prvog dana nakon isteka obračunskog razdoblja za koje se podnosi.
(5) Zahtjev za potporu za praćenje i ocjenjivanje, promociju ili prateće obrazovne mjere mora biti ispravno popunjen i potpun, a može se podnijeti Agenciji za plaćanja tijekom njihove provedbe.
(6) Zahtjevi za potporu moraju biti podneseni najkasnije posljednjeg dana trećeg mjeseca nakon isteka razdoblja na koje se odnose, osim u slučajevima više sile.
(7) Zahtjev za potporu za izvješće o ocjenjivanju izvršeno u skladu s člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40 podnosi se najkasnije posljednjeg dana prvog mjeseca nakon isteka roka predviđenog za ocjenjivanje.
(8) Ako se rok iz stavka 6. prekorači za manje od 60 kalendarskih dana, potpora će se isplatiti, ali će se smanjiti u skladu s člankom 4. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39.
(9) Neispravno popunjen i nepotpun Zahtjev za potporu neće se obrađivati niti se temeljem njega može isplatiti potpora. Agencija za plaćanja obavijestit će podnositelja Zahtjeva za potporu o potrebi njegove izmjene ili dopune.
(10) Zajedno sa Zahtjevom za potporu u okviru Školske sheme :
– podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka dostavit će Agenciji za plaćanja tablične evidencije iz članka 16. stavka 2. ovoga Pravilnika zajedno sa dokumentacijom (račun ili dokaz o plaćanju) o isporuci voća i povrća i/ili mlijeka u kojemu je navedena cijena isporučenih proizvoda
– podnositelji Zahtjeva za potporu za promociju i podnositelj Zahtjeva za potporu za prateće obrazovne mjere dostavit će Agenciji za plaćanja tablične evidencije iz članka 16. stavka 3. ovoga Pravilnika zajedno sa dokumentacijom (račun ili dokaz o plaćanju) o isporuci materijala ili usluga u kojemu je navedena cijena isporučene usluge ili materijala.
Ako se zahtjev za potporu odnosi na prateće obrazovne mjere, praćenje, ocjenjivanje i promociju, dokumentacija će sadržavati i financijske podatke raščlanjene po aktivnostima te podatke o povezanim troškovima.
Podnošenje Zahtjeva za potporu
Članak 18.
(1) Zahtjev za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka podnosi se u elektronskom obliku putem AGRONET-a.
(2) Način podnošenja Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka pojašnjen je u Korisničkim uputama za Školsku shemu – AGRONET II (u daljnjem tekstu: Korisničke upute) koje se nalaze na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja www.apprrr.hr.
(3) AGRONET je zaštićena mrežna aplikacija namijenjena korisnicima potpora u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
(4) Korisnici AGRONET-a imaju mogućnost elektronskog popunjavanja Zahtjeva za odobrenje podnositelja, Zahtjeva za potporu, Zahtjeva za promjenu, Zahtjeva za isplatu i Zahtjeva za odustajanje.
(5) Korisnici AGRONET-a imaju mogućnost preuzimanja:
a) Odluke o odobrenju/Obavijesti o nepotpunosti
b) Odluke o odbijanju Zahtjeva i
c) Odluke o isplati.
(6) Korisnici AGRONET-a imaju mogućnost slanja:
a) Zahtjeva za odobravanje podnositelja
b) Ugovora
c) Aneksa Ugovora
d) Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka i
e) pratećih dokumenata.
(7) Korisnik se upisuje u Registar korisnika potpora tržišnih mjera (u daljnjem tekstu: ZOT registar) kako bi mu se na AGRONET-u omogućilo podnošenje zahtjeva, slanje dokumenata i preuzimanje odluka. Svaki korisnik AGRONET-a prilikom upisa na AGRONET dobiva jedinstveno korisničko ime i šifru s kojom se registrira na AGRONET-u.
(8) Po elektronskom popunjavanju i učitavanju Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća/mlijeka u AGRONET-u, potpisan i ovjeren Zahtjev za potporu za isporuku voća i povrća/mlijeka zajedno s propisanom dokumentacijom u papirnatom obliku potrebno je dostaviti Agenciji za plaćanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno.
(9) Obrasci Zahtjeva za potporu nalaze se u Prilogu IV i V ovoga Pravilnika.
Isplata potpore
Članak 19.
(1) Potpora Školskoj shemi isplatit će se u skladu s člankom 5. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39, a na temelju:
– Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka uz koji su priloženi dokazi o isporuci:
a) izvornik ili preslika otpremnice za isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko potpisane i ovjerene od škole i dobavljača u kojoj je izražena vrsta i količina isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka, naziv i adresa škole, broj djece koja imaju pravo primati voće i povrće i/ili mlijeko i datum isporuke i
b) izvornik ili preslika računa potpisanog i ovjerenog od dobavljača u kojemu je izražena vrsta i količina isporučenog voća i povrća i/ili mlijeka, broj djece koja imaju pravo primati voće i povrće i/ili mlijeko ili broj obroka po datumu/ima isporuke i cijena isporučenog voća ili povrća/mlijeka
– Zahtjeva za potporu za praćenje uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi tijekom provedbe praćenja) i izvješće o praćenju po završetku provedbe
– Zahtjeva za potporu za izvješće o ocjenjivanju uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi tijekom provedbe ocjenjivanja) i izvješće o ocjenjivanju po završetku provedbe i
– Zahtjeva za potporu za promociju ili prateće obrazovne mjere uz koji su priloženi dokazi o plaćanju (računi za robe i usluge).
(2) Račun iz stavka 1. podstavka 1. točke b) ovoga članka glasi na Ministarstvo poljoprivrede, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb.
(3) Potpora Školskoj shemi isplatit će se u roku od tri mjeseca od dana zaprimanja pravilno ispunjenog i potpunog Zahtjeva za potporu.
(4) Agencija za plaćanja isplatit će potporu u roku od tri mjeseca od datuma podnošenja zahtjeva za potporu.
Inspekcijski nadzor
Članak 20.
(1) Ministarstvo nadležno za poljoprivredu poduzet će sve potrebne mjere kako bi se osiguralo poštivanje odredbi ovoga Pravilnika.
(2) Mjere iz stavka 1. ovoga članka odnose se na inspekcijski nadzor nad primjenom ovoga Pravilnika.
Povrat potpore
Članak 21.
(1) U slučaju neopravdano primljene potpore primjenjuje se članak 7. Provedbene Uredbe (EU) br. 809/2014 оd 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava, mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti .
(2) Korisnik je dužan u roku od 60 dana od dana zaprimanja Odluke o povratu neopravdano primljene potpore vratiti Agenciji za plaćanja primljeni iznos.
(3) Ukoliko povrat sredstava nije izvršen u roku iz stavka 2. ovoga članka, na iznos primljene potpore obračunat će se zakonska zatezna kamata za razdoblje koje je proteklo od krajnjeg roka plaćanja navedenog u Odluci o povratu neopravdano primljene potpore i datuma povrata.
(4) Kamatna stopa obračunava se u skladu sa zakonodavstvom kojim se uređuju kamatne stope.
(5) Povrat isplaćenog iznosa potpore uvećanog za kamate ne primjenjuje se ako je potpora isplaćena greškom Agencije za plaćanje i ako podnositelj Zahtjeva za potporu nije otkrio grešku u isplaćenoj potpori. U tom slučaju podnositelj Zahtjeva za potporu mora vratiti Agenciji za plaćanja samo isplaćeni iznos potpore.
(6) U slučaju nepoštivanja obaveza utvrđenih u okviru Školske sheme podnositelj Zahtjeva za potporu uz povrat neopravdano primljene potpore plaća administrativnu kaznu u iznosu razlike između iznosa koji je prvotno tražio i iznosa na koji je imao pravo.
Obavijesti
Članak 22.
(1) U skladu s člankom 8. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 Ministarstvo poljoprivrede obavijestit će Europsku komisiju o rezultatima aktivnosti praćenja i ocjenjivanja provedenih u skladu sa člankom 9. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2017/40.
(2) U skladu s člankom 10. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2017/39 Agencija za plaćanja obavijestit će Europsku komisiju o kontrolama na terenu i nalazima kontrola provedenim u skladu s člankom 9. i 10. Provedbene Uredbe Komisije (EU) br. 2017/39.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
(1) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o provedbi Sheme školskog voća i povrća („Narodne novine“, broj 40/16.) i Pravilnik o provedbi Programa mlijeka u školama za razdoblje od 1. kolovoza 2016. do 31. srpnja 2017. godine („Narodne novine“, broj 79/16., 81/16.).
(2) Postupci u provedbi Sheme školskog voća i povrća i Programa mlijeka u školama za kalendarsku godinu 2016./2017. dovršit će se prema odredbama Pravilnika o provedbi Sheme školskog voća i povrća („Narodne novine“, broj 40/16.) i Pravilnika o provedbi Programa mlijeka u školama za razdoblje od 1. kolovoza 2016. do 31. srpnja 2017. godine („Narodne novine“, broj 79/16., 81/16.).
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvi dan od dana njegove objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb, __________ travnja 2017.
Ministar
Tomislav Tolušić,
v. r.
PRILOG I
LISTA PRIHVATLJIVIH PROIZVODA
TARIFNA OZNAKA |
PROIZVOD |
0805 20 |
mandarina |
0808 |
jabuka |
0808 |
kruška |
0809 |
šljiva |
0809 |
breskva |
0809 |
nektarina |
0809 |
trešnja |
0810 10 00 |
jagoda |
0702 00 00 |
rajčica |
0706 |
mrkva |
TARIFNA OZNAKA |
PROIZVOD |
0401 |
mlijeko |
PRILOG II
ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA ISPORUKU VOĆA I POVRĆA I/ILI MLIJEKA
Zahtjev se šalje poštom na adresu:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI,
RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Ulica grada Vukovara 269 d
10 000 ZAGREB
PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA
naziv dobavljača |
|
OIB dobavljača |
|
upisnički broj iz Upisnika trgovaca voćem i povrćem |
|
ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje |
|
adresa (ulica, poštanski broj, mjesto) |
|
telefonski broj |
|
|
|
područje koje planira pokrivati pri isporukama voća i povrća
- županija/e ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- cijela Republika Hrvatska __________________________________________________
razdoblje provedbe Sheme školskog voća i povrća
- školska godina _______/_______
raspoložive vrste proizvoda za isporuku
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
IZJAVA iz članka 9. stavka 3. alineje 4. ovoga Pravilnika:
Svojim potpisom potvrđujem da ću:
a) osigurati da proizvodi koje financira Europska unija u okviru Školske sheme za koje se prijavljuju za potporu budu na raspolaganju za konzumaciju djeci u školi
b) potporu dodijeljenu za prateće obrazovne mjere i mjere praćenja, ocjenjivanja i promocije koristiti u skladu s ciljevima Školske sheme
c) vratiti svu neopravdano primljenu potporu zajedno sa zakonskim kamatama za količine za koje je utvrđeno da proizvodi nisu distribuirani djeci ili da nisu prihvatljivi za potporu Europske unije ili je primljena za proizvode koji ne ispunjavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom
d) vratiti neopravdano primljenu potporu za prateće obrazovne mjere i mjere praćenja, ocjenjivanja i promocije ako se ustanovi da se te mjere ili aktivnosti ne provode pravilno
e) nadležnom tijelu na zahtjev omogućiti uvid u prateću dokumentaciju
f) nadležnom tijelu dopustiti provedbu administrativnih kontrola i kontrola na terenu te inspekcijskog nadzora, a posebno kontrole evidencije
potpis osobe ovlaštene za zastupanje i pečat podnositelja |
|
PRILOG III
ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA PRAĆENJE I OCJENJIVANJE, PROMOCIJU ILI PRATEĆE OBRAZOVNE MJERE
Zahtjev se šalje poštom na adresu:
MINISTARSTVO ZDRAVLJA
Ksaver 200a
10 000 ZAGREB
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Ulica grada Vukovara 78
10 000 ZAGREB
PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA
naziv tijela |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
osoba, ovlaštena za zastupanje |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
porezni broj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||||||||||
adresa |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
poštanski broj |
|
|
|
|
|
mjesto |
|
IZJAVE iz članka 10. stavka 3. ovoga Pravilnika:
Svojim potpisom potvrđujem, da ću:
a) u skladu s ovim Pravilnikom, koristiti potporu za promociju, prateće obrazovne mjere, praćenje i ocjenjivanje u okviru Školske sheme
b) u slučaju prijevare ili svjesnog nehaja vratiti dodatno i iznos u visini razlike između uplaćenog iznosa i iznosa na koji je podnositelj Zahtjeva za potporu za promociju, prateće obrazovne mjere, praćenje i ocjenjivanje imao pravo i
c) na zahtjev dostaviti prateće dokumente
potpis osobe ovlaštene za zastupanje i pečat podnositelja |
|
PRILOG IV
ZAHTJEV ZA POTPORU ZA ISPORUKU VOĆA I POVRĆA I/ILI MLIJEKA
Zahtjev se šalje poštom na adresu:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI,
RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Ulica grada Vukovara 269 d
10 000 ZAGREB
PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA
naziv dobavljača |
|
|
pravni oblik |
||
osoba ovlaštena za zastupanje podnositelja zahtjeva |
|
|
OIB |
|
|
adresa (ulica, kućni broj, poštanski broj, mjesto) |
|
|
telefonski broj |
||
fax |
|
|
e – mail adresa |
|
|
obračunsko razdoblje |
|
|
iznos tražene potpore bez PDV-a |
||
iznos tražene potpore sa PDV-om |
|
naziv banke |
|
broj računa podnositelja zahtjeva (IBAN) |
|
BANKOVNI RAČUN (žiro-račun za isplatu potpore)
PODACI O ŠKOLI
naziv i adresa škole |
|
jedinstveni identifikacijski broj škole |
|
broj djece |
|
PODACI O ISPORUČENIM PROIZVODIMA
PROIZVOD |
KOLIČINA (g) |
mandarina |
|
jabuka |
|
kruška |
|
šljiva |
|
breskva |
|
nektarina |
|
trešnja |
|
jagoda |
|
rajčica |
|
mrkva |
|
PROIZVOD |
KOLIČINA (l) |
mlijeko |
|
troškovi za izračun potpore za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka
trošak isporuke voća i povrća i/ili mlijeka za mjesec*______________
Tablica 1
naziv i adresa škole |
broj učenika u školi koji sudjeluju u Školskoj shemi |
vrsta isporučenog proizvoda |
isporučena količina (kg ili l) |
količina i broj obroka po učeniku / jedinična cijena |
broj računa i pripadajući datumi isporuka |
iznos tražene potpore za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka franco škola |
|
bez PDV-a (u HRK) |
s PDV-om (u HRK) |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
naziv i adresa škole |
broj učenika u školi koji sudjeluju u Školskoj shemi |
vrsta isporučenog proizvoda |
isporučena količina (kg ili l) |
količina i broj obroka po učeniku / jedinična cijena |
broj računa i pripadajući datumi isporuka |
iznos tražene potpore za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka franco škola |
|
bez PDV-a (u HRK) |
s PDV-om (u HRK) |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
*u prilogu dostaviti detaljan tablični prikaz evidencije isporuka po svakoj školi u MS Excelu na e-mail adresu: skolskovoce@apprrr.hr
prilozi
- izvornik ili preslika otpremnice za isporučeno voće i povrće i/ili mlijeko potpisane i ovjerene od škola i dobavljača u kojoj je izražena vrsta i količina isporučenog voća ili povrća i/ili mlijeka, naziv i adresa škola, broj djece koja imaju pravo primati voće i povrće i/ili mlijeko i datum isporuke
mjesto i datum
potpis i pečat podnositelja |
ZAHTJEV ZA POTPORU ZA PRAĆENJE I OCJENJIVANJE, PROMOCIJU ILI PRATEĆE MJERE
Zahtjev se šalje poštom na adresu:
AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI,
RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU
Ulica grada Vukovara 269 d
10 000 ZAGREB
naziv tijela nadležnog za praćenje i ocjenjivanje, promociju ili prateće mjere |
|
naziv banke |
|
broj računa podnositelja zahtjeva (IBAN) |
|
adresa (ulica, kućni broj, poštanski broj, mjesto) |
|
telefonski broj |
|
fax |
|
e – mail adresa |
|
obračunsko razdoblje |
|
iznos tražene potpore bez PDV-a |
|
iznos tražene potpore s PDV-om |
|
Komentari