PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1 OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o inspekcijama u gospodarstvu |
|
1.3. |
Datum: |
24.07.2017. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu tel. 01 6106 937; damir.juzbasic@mingo.hr tel. 01 6106 937; vedrana.filipovicgrcic@mingo.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Da
|
Naziv akta: Nacionalni program reformi 2017. Pod ciljem 4.1. „Jačanje konkurentnosti gospodarstva“, reformskog područja 4.1.1. „Unaprjeđenja poslovnog okruženja“ određena je mjera „Objedinjavanje inspekcijskih službi“, s ciljem rasterećenja gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja ( smanjenje utroška vremena kojim se remeti poslovanje nadzorima, smanjenje učestalosti nadzora kroz koordinirane nadzore te promjena pristupa u slučaju utvrđenih lakših prekršaja).
|
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Ne
|
|
2 ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
U obavljanju inspekcijskih poslova sukladno postojećem zakonskom okviru, uočeni su nedostaci u djelovanju inspekcijskih službi, a koji se u velikom dijelu uvjetovani prevelikom segmentiranosti u radu inspekcija. Posljedično tome, gospodarski subjekti su izloženi stalnim inspekcijskih nadzorima različitih inspekcija koje nadziru njihovo poslovanje nekoordinirano i svaka samo u svom segmentu djelokruga što izaziva veliki pritisak na gospodarske subjekte, stvara pravnu nesigurnost u njihovom poslovanju, te ih izlaže različitim pristupima inspekcija prema njima u pogledu poduzimanja upravnih i kaznenih mjera. Takvo postupanje inspekcija posebice je prisutno u djelatnostima rgovine, ugostiteljstva i turizma. S druge strane, borba protiv sive ekonomije (nadzor legaliteta obavljanja djelatnosti i rada radnika) je područje koje zahtjeva koordinirani i cjeloviti pristup inspekcija kako bi se postigli uvjeti jednakog tržišnog natjecanja za sve poslovne subjekte, što zbog renutne podjele nadležnosti različitih inspekcija u području nadzora legaliteta obavljanja djelatnosti također ne daje učinkovite rezultate. Stoga, cilj zakonskog prijedloga je objediniti srodne inspekcijske službe, jasnim definiranjem djelokruga inspekcijskih poslova, te urediti unutarnje ustrojstvo, dužnosti i ovlasti inspektora te zajednička načela u postupanju, posebice blaže postupanje u slučaju lakših prekršaja počinjenih od strane nadziranih pravnih i fizičkih osoba. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Izrada nacrta prijedloga Zakona je potrebna zbog uređenja inspekcijskih poslova koje obavljaju Inspektorati, uređenja unutarnjeg ustrojstva, dužnosti i ovlasti inspektora u sastavu Inspektorata te druga postupovna pitanja u radu inspektora. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Analiza odredbi zakona kojima se određuje djelokrug inspekcijskih poslova, posebice u djelatnostima trgovine, usluga, ugostiteljstva, turizma, kao i u sprječavanju „ sive ekonomije“ pokazuje preveliku segmentiranost djelokruga te sukladno tome provedba propisa ne rezultira adekvatnom funkcionalnosti i učinkovitosti u obavljanju inspekcijskih poslova. |
3 UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ovim zakonskim prijedlogom ž eli se kroz objedinjavanja inspekcijskih službi postavit temelj za postupno rasterećenje gospodarskih subjekata od učestalih, neujednačenih i nekoordiniranih inspekcijskih nadzora i postupanja. Poduzimanje mjera prema gospodarskim subjektima treba se prvenstveno temeljiti na težini utvrđenih povreda i stupnju ugrožavanja javnog interesa, što je potrebno jasno regulirati kroz odredbe zakona i time postavi zajednička načela u postupanju inspekcija prema gospodarskih subjektima, posebice u slučaju lakših povreda propisa. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Promjene u odnosi na postojeći ustroj inspekcija su: - jednostavnije upravljanje radom inspekcijskim službama uz istodobno povećanje njegove učinkovitosti, - uklanjanje segmentiranosti u radu inspekcija, te učinkovita koordinacija inspekcijskih nadzora unutar istog tijela - smanjenje broja nadzora nad gospodarskim subjektima, te ujednačavanje pristupa inspekcija pri poduzimanju upravnih i kaznenih mjera - zajedničko korištenje materijalno tehničkih sredstava inspekcijskih službi (voznog parka, poslovnih prostora, računalne i druge opreme) i dr. - rasterećenje sudova od procesuiranja u slučaju utvrđenih lakših prekršaja koje nadzirane osobe otklone u određenom roku danom od strane inspektora.
|
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
U 3. kvartalu 2017. mogu se očekivati prvi pozitivni učinci primjene Zakona, te promjene u radu objedinjenih inspekcijskih službi.
|
4 UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja su: novi propis i stavljanje van snage važećih propisa: - Zakona o inspekcijama u gospodarstvu (Narodne novine br. 14/14 i 56/16) - Zakona o turističkoj inspekciji (Narodne novine br. 19/14) - Zakona o Inspektoratu rada (Narodne novine br. 19/14) - Članka 4. stavka 3. točki 9., 10. i 24. Zakona o carinskoj službi (Narodne novine br. 68/13, 30/14 i 115/16).
|
Obrazloženje: Stupanjem na snagu novog Zakona postignut će se osiguranje provedbe reformske mjere Objedinjavanja inspekcijskih poslova.
|
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguće nenormativno rješenje je ne poduzimati normativnu inicijativu.
Nenormativno rješenje nije moguće. |
Obrazloženje: Ne postoji mogućnost da se nenormativnim rješenjem postigne cilj jer bi se time zadržao postojeći nefunkcionalni sustav u obavljanju inspekcijskih poslova koji su predmet uređenja ovog zakonskog prijedloga.
|
5 UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1 UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.2 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
|
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Da |
Ne |
Ne
|
|||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
|
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.3 UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.4 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.5 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Da |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.6 UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6 Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
|
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis ne regulira postupke kojima bi se poduzetnike opteretilo administrativnim troškovima, bilo kroz trošak vremena, plaćanje naknada ili drugih davanja.
|
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis se odnosi na bolju organizaciju inspekcijskih poslova, te veću učinkovitost i funkcionalnost u obavljanju inspekcijskih poslova, te se istim ne nameću bilo kakve prepreke slobodi tržišne konkurencije. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i/ili davanja, e ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Propis regulira obavljanje inspekcijskih poslova odnosno nadzora nad poslovnim subjektima, uključujući mikro poduzetnike, bez posebnog učinka na mikro poduzetnike. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Propisom se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova, unutarnje ustrojstvo, dužnosti i ovlasti inspekcija za provedbu nadzora nad primjenom propisa, bez posebnog reguliranja odnosa prema malim i srednjim poduzetnika. Propis ne nameće prepreke slobodi tržišne konkurencije, niti bilo kakva administrativna i druga davanja ili naknade kojima bi se teretilo male i srednje poduzetnike. |
7 Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
8 SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
DA |
|
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
NE |
|
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9 PRILOZI
|
PRILOZI |
|
NE |
|
---------- |
10 POTPIS ČELNIKA TIJELA
|
Potpis: potpredsjednica Vlade i ministrica dr. sc. Martina Dalić
Datum: 2. 08. 2017. god., Zagreb |
11 Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentari