AŽURIRANI PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE ZA 2022. GODINU
PRILOG 2. OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2022. GODINU
|
|||
Stručni nositelj: |
Ministarstvo poljoprivrede |
||
Redni broj |
Naziv nacrta prijedloga zakona |
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske |
|
1. |
Zakon o gnojidbenim proizvodima (EU) |
I tromjesečje |
|
2. |
Zakon o hrani (EU) |
I tromjesečje |
|
3. |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o morskom ribarstvu (EU) |
II tromjesečje |
|
4. |
Zakon o izmjenama Zakona o poljoprivredi (RM) |
II tromjesečje |
|
5. |
Zakon o izmjenama Zakona o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (RM) |
II tromjesečje |
|
6. |
Zakon o izmjeni Zakona o Hrvatskoj poljoprivrednoj komori (RM) |
II tromjesečje |
|
7. |
Zakon o izmjeni Zakona o Hrvatskoj agronomskoj komori (RM) |
II tromjesečje |
|
8. |
Zakon o veterinarsko medicinskim proizvodima (EU) |
III tromjesečje |
|
9. |
Zakon o veterinarstvu (EU) |
IV tromjesečje |
|
10. |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o šumama |
IV tromjesečje |
|
|
|
|
|
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA |
|||
1. |
Zakon o dopuni Zakona o akvakulturi (EU) |
II tromjesečje |
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||
Potpis: Ministrica poljoprivrede
Marija Vučković
Datum: 13. listopada 2021. |
|||
Uputa: |
|||
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) " Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) " Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) " Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“ Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV) |
Javno savjetovanje za Obrazac prethodne procjene za Zakon o gnojidbenim proizvodima (EU) provedeno je u razdoblju od 17. rujna do 2. listopada 2020. godine:
Poveznica: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=14804
Javno savjetovanje za Obrasce prethodne procjene Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o morskom ribarstvu (EU), Zakon o izmjenama Zakona o poljoprivredi (RM), Zakon o izmjenama Zakona o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (RM), Zakon o izmjeni Zakona o Hrvatskoj poljoprivrednoj komori (RM), Zakon o izmjeni Zakona o Hrvatskoj agronomskoj komori (RM), Zakon o veterinarstvu (EU) i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o šumama provedeno je u razdoblju od 29. rujna do 14. listopada 2021. godine:
Poveznica: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=18658
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga Zakona o hrani
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
||||||||||||||||||||||||||||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo poljoprivrede |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o hrani |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
Datum: |
13. listopada 2021. |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane 01/6443-841, kontakt osoba: Sandra Gutić, Voditeljica službe za sigurnost hrane, veterinarstvo@mps.hr
|
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Ne
|
Naziv akta: -
Opis mjere:- |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da
|
Naziv pravne stečevine EU:
1. Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane (SL L 31, 1. 2. 2002.) kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1381 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o transparentnosti i održivosti procjene rizika EU-a u prehrambenom lancu i o izmjeni uredbi (EZ) br. 178/2002, (EZ) br. 1829/2003, (EZ) br. 1831/2003, (EZ) br. 2065/2003, (EZ) br. 1935/2004, (EZ) br. 1331/2008, (EZ) br. 1107/2009 i (EU) 2015/2283 te Direktive 2001/18/ EZ (SL L 231, 6.9.2019.); 2. Uredba Komisije (EZ) br. 1304/2003 od 23. srpnja 2003. o postupku kojeg primjenjuje Europska agencija za sigurnost hrane prilikom zahtjeva za izdavanje znanstvenih mišljenja (SL L 185, 24. 7. 2003.); 3. Uredba Komisije (EZ) br. 2230/2004 od 23. prosinca 2004. o detaljnim pravilima za provedbu Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća vezano za mrežu organizacija koje djeluju u okviru misije Europske agencije za sigurnost hrane (SL L 379, 24. 12. 2004.);
4.Provedbena Uredba Komisije (EU) 2019/1715 оd 30. rujna 2019. o utvrđivanju pravila za funkcioniranje sustava za upravljanje informacijama za službene kontrole i njegovih sistemskih komponenata kako je posljednji puta izmijenjena Provedbenom Uredbom Komisije (EU) 2021/547 оd 29. ožujka 2021. o izmjeni Provedbene uredbe (EU) 2019/1715 u pogledu postupaka za uspostavu i uporabu sustavâ ADIS i EUROPHYT, izdavanja elektroničkih certifikata o zdravlju životinja, službenih certifikata, certifikata o zdravlju životinja/službenih certifikata i komercijalnih isprava, upotrebe elektroničkih potpisa i funkcioniranja sustava TRACES te o stavljanju izvan snage Odluke 97/152/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 109, 30.3.2021.); 5. Provedbena Uredba Komisije (EU) br. 931/2011 od 19. listopada 2011. o zahtjevima sljedivosti utvrđenim Uredbom (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća za hranu životinjskog podrijetla (SL L 242, 20. 9. 2011.);
6. Provedbena Uredba Komisije (EU) br. 208/2013 od 11. ožujka 2013. o zahtjevima sljedivosti za klice i sjeme namijenjenih za proizvodnju klica (SL L 68, 12. 3. 2013.);
7. Provedbena Oduka Komisije (EU) 2019/300 od 19. veljače 2019. o uspostavi općeg plana upravljanja krizom u području sigurnosti hrane i hrane za životinje (tekst značajan za EGP) (SL L 50, 21.2.2019.);
8. Odluka Komisije 2002/840/EZ od 23. listopada 2002. o donošenju popisa odobrenih objekata za ozračivanje hrane u trećim zemljama (SL L 287, 25.10.2002.) kako je posljednji puta izmijenjena Provedbenom Odlukom Komisije 2012/277/EU od 21. svibnja 2012. o izmjeni Odluke 2002/840/EZ o donošenju popisa odobrenih objekata za ozračivanje hrane u trećim zemljama (priopćena pod brojem dokumenta C(2012) 3179) (Tekst značajan za EGP) (SL L 134, 21.5.2012.);
9. Uredba (EZ) br. 999/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. svibnja 2001. o utvrđivanju pravila za sprečavanje, kontrolu i iskorjenjivanje određenih transmisivnih spongiformnih encefalopatija (SL L 147, 31. 5. 2001.) kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2020/1593 оd 29. listopada 2020. o izmjeni Priloga X. Uredbi (EZ) br. 999/2001 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu daljnjih ispitivanja pozitivnih slučajeva transmisivnih spongiformnih encefalopatija u ovaca i koza (Tekst značajan za EGP) (SL L 360, 30.10. 2020.);
10. Uredba (EZ) br. 1831/2003 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. rujna 2003. o dodacima hrani za životinje (SL L 268, 18. 10. 2003.) kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1381 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o transparentnosti i održivosti procjene rizika EU-a u prehrambenom lancu i o izmjeni uredbi (EZ) br. 178/2002, (EZ) br. 1829/2003, (EZ) br. 1831/2003, (EZ) br. 2065/2003, (EZ) br. 1935/2004, (EZ) br. 1331/2008, (EZ) br. 1107/2009 i (EU) 2015/2283 te Direktive 2001/18/ EZ (SL L 231, 6.9.2019.);
11. Uredba (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. siječnja 2005. o utvrđivanju zahtjeva u pogledu higijene hrane za životinje (SL L 35, 8. 2. 2005), kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1243 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o prilagodbi člancima 290. i 291. Ugovora o funkcioniranju Europske unije niza pravnih akata kojima se predviđa primjena regulatornog postupka s kontrolom (Tekst značajan za EGP) (SL L 198, 25.7.2019.);
12. Uredba Komisije (EZ) br. 141/2007 od 14. veljače 2007. o uvjetima za odobrenje u skladu s Uredbom (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća objekata u poslovanju s hranom za životinje koji proizvode ili stavljaju na tržište dodatke hrani za životinje kategorije »kokcidiostatici i histomonostatici« (SL L 43, 15. 2. 2007.) kako je posljednji puta izmijenjena Provedbenom Uredbom Komisije (EU) br. 1157/2014 оd 29. listopada 2014. o ispravku slovenske inačice Uredbe Komisije (EZ) br. 141/2007 o uvjetima za odobrenje u skladu s Uredbom (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća objekata u poslovanju s hranom za životinje koji proizvode ili stavljaju na tržište dodatke hrani za životinje kategorije „kokcidiostatici i histomonostatici” (Tekst značajan za EGP) (SL L 309, 30.10.2014.);
13. Uredba Komisije (EZ) br. 152/2009 od 27. siječnja 2009. o utvrđivanju metoda uzorkovanja i analize za službenu kontrolu hrane za životinje (SL L 54, 26. 2. 2009.) – kako je posljednji puta izmijenjena Provedbenom Uredbom Komisije (EU) 2020/1560 оd 26. listopada 2020. o izmjeni Priloga VI. Uredbi (EZ) br. 152/2009 u kojem su utvrđene analitičke metode za određivanje sastojaka životinjskog podrijetla u okviru službene kontrole hrane za životinje (Tekst značajan za EGP) (SL L 357, 27.10.2020.);
14 Uredba (EZ) br. 767/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o stavljanju na tržište i korištenju hrane za životinje, izmjeni Uredbe (EZ) br. 1831/2003 Europskog parlamenta i Vijeća i stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 79/373/EEZ, Direktive Komisije 80/511/EEZ, direktiva Vijeća 82/471/EEZ, 83/228/EEZ, 93/74/EEZ, 93/113/EZ i 96/25/EZ te Odluke Komisije 2004/217/EZ (SL L 229, 1. 9. 2009.)kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2018/1903 оd 5. prosinca 2018. o ispravku priloga IV., VI. i VII. Uredbi (EZ) br. 767/2009 Europskog parlamenta i Vijeća o stavljanju na tržište i korištenju hrane za životinje i o ispravku određenih jezičnih verzija priloga II., IV., V. i VI. toj Uredbi (Tekst značajan za EGP) (SL L 310, 6. 12. 2018.);
15. Uredba Komisije (EU) 2015/786 оd 19. svibnja 2015. o utvrđivanju kriterija prihvatljivosti za postupke detoksifikacije koji se primjenjuju na proizvode namijenjene hrani za životinje kako je predviđeno Direktivom 2002/32/EZ Europskog parlamenta i Vijeća (SL L 125, 21.5. 2015.);
16. Uredba Komisije (EU) br. 68/2013 od 16. siječnja 2013. o Katalogu krmiva (SL L 029 30.1.2013.) kako je posljednji puta izmijenjena – Uredbom Komisije (EU) 2020/764 оd 10. lipnja 2020. o ispravku švedske jezične verzije Uredbe (EU) br. 68/2013 o Katalogu krmiva;
17. Uredba (EU) 2019/4 Europskog Parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o proizvodnji, stavljanju na tržište i uporabi ljekovite hrane za životinje, o izmjeni Uredbe (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća i o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 90/167/EEZ;
18. Direktiva 1999/2/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 22. veljače 1999. o usklađivanju zakonodavstava država članica o hrani i sastojcima hrane podvrgnutim ionizirajućem zračenju.
|
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Zakon o hrani („Narodne novine“ br: 81/13, 14/14, 30/15 i 115/18) potrebno je uskladiti s objavljenim Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ broj 52/21) kojim se osigurava provedba Uredbe o službenim kontrolama (EU) 2017/625 i to u dijelu podjele nadležnosti za provođenje službenih kontrola, preraspodjele određenih zadaća nadležnih tijela te potrebe za dodatnim uređivanjem područja koja do sada nisu bila jasno definirana, a i koja je potrebno tek definirati. Preraspodjela određenih aktivnosti odnosi se na činjenicu kako aktivnosti vezane uz provedbu sustava brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje, tzv. RASFF sustav te postupanje u slučaju kriza vezanih uz hranu novim zakonom o hrani više neće biti u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede već će novim zakonom biti u nadležnosti Državnog inspektorata, a za što je dan preduvjet novim Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ broj 52/21). Područja koja do sada nisu bila jasno definirana, a koje je potrebno urediti su postupanja oko suzbijanja prijevara vezanih uz hranu, u odnosu na podjelu nadležnosti i definiranje suradnje te definiranje jedinstvene kontakt točke u odnosu na zahtjev koji se navodi u Uredbi (EU) 2019/1715, budući da se navedeno trenutno ne nalazi niti u jednom zakonskom okviru. Također, uzimajući u obzir novoobjavljeno europsko zakonodavstvo koje se odnosi na proizvodnju, stavljanje na tržište i uporabu ljekovite hrane za životinje potrebno u odredbama nacionalnog zakonodavstva osigurati provedbu Uredbe 2019/4 kojom se to područje regulira. Zaključno, zbog velikog opsega izmjena i dopuna te činjenici kako je trenutno važeći Zakon o hrani do sada imao tri izmjene i dopune, potrebno je pristupiti izradi novog Zakona o hrani. |
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Izrada novog Zakona o hrani je potrebna zato što je, nakon zadnje izmjene Zakona o hrani (Narodne novine broj 115/18), 2019. godine osnovan Državni inspektorat – državna upravna organizacija koja obavlja inspekcijske poslove na području Republike Hrvatske, kao i iz razloga što je stupila na snagu Uredba (EZ) 625/2017 te je objavljen Zakon o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ broj 52/21). Dodatno, postoji potreba da se određeni dio aktivnosti i postupanja nadležnih tijela dodatno ustroji novim prijedlogom Zakona, a što se prvenstveno odnosi na definiranje nadležnosti i procedure postupanja nadležnih tijela kada su u pitanju prijevare vezane uz hranu te definiranje jedinstvene kontakt točke u okviru upravljanja informacijama za službene kontrole. Također, potrebno je osigurati provedbu novoobjavljene Uredbe (EU) 2019/4 Europskog Parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o proizvodnji, stavljanju na tržište i uporabi ljekovite hrane za životinje, o izmjeni Uredbe (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća i o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 90/167/EEZ, a koja će stupiti na snagu 28. siječnja 2022. godine, na način da se definiraju nadležna tijela za provedbu iste, propišu obveze za subjekte u poslovanju s ljekovitom hranom za životinje te odrede prekršajne odredbe. |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Zakon o Državnom inspektoratu (Narodne novine, broj 115/18); Zakon o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ broj 52/21); Uredba (EZ) 625/2017; Uredba (EU) 2019/1715; Uredba (EU) 2019/4 |
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Donošenjem novog Zakona osigurati će se da odredbe o podjeli nadležnosti nadležnih tijela budu usklađene s odredbama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ broj 52/21). U skladu s navedenim doći će do promjene nadležnosti, a što se odnosi na promjenu nadležnog tijela za RASFF sustav i promjenu nadležnosti za krize u području hrane. Novim zakonom urediti će se procedure za postupanje i nadležnost u odnosu na prijevare vezane uz hranu te će se definirati jedinstvena kontakt točka u okviru upravljanja informacijama za službene kontrole. Dodatno, osigurati će se provedba Uredbe (EU) 2019/4 Europskog Parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o proizvodnji, stavljanju na tržište i uporabi ljekovite hrane za životinje, o izmjeni Uredbe (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća i o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 90/167/EEZ, a koja će stupiti na snagu 28. siječnja 2022. godine |
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Osigurat će se jasna podjela nadležnosti za provedbu Zakona i uredbi čija se provedba njime osigurava. Također, jasnije će se definirati procedure za postupanja nadležnih tijela koja sudjeluju u politici provedbe sigurnosti hrane, a biti će dan zakonski temelj za dodatno uređivanje područja u području sigurnosti hrane kako je navedeno pod točkama 2.1. i 3.1. |
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
I. kvartal 2022. |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
- Izrada novog Zakona o hrani |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Potrebna je izrada novog propisa zbog velikog broj prethodnih kao i planiranih izmjena i dopuna važećeg Zakona o hrani u skladu s člankom 48. stavkom 3. Jedinstvenih metodološko-nomotehničkih pravila za izradu akata koje donosi Hrvatski sabor. |
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): NEMA |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:- |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Obrazloženje: |
|||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Prijedlog zakona neće proizvoditi gospodarske učinke. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na tržišno natjecanje. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: - |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Prijedlog zakona neće proizvoditi socijalne učinke. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Nisu utvrđeni adresati za socijalne učinke. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na rad i tržište rada. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. - |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na zaštitu okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. - |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na zaštitu ljudskih prava. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. - |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
Ne |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Prijedlog zakona neće proizvoditi učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Prijedlog zakona ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Prijedlog zakona neće imati učinke na mikro poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Prijedlogom zakona ne uvode se nikakve administrativne obveze za male i srednje poduzetnike, kao ni naknade i davanja koje bi imale učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika. |
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis: Ministrica poljoprivrede
Marija Vučković
Datum: 13. listopada 2021. |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari