E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

PRILOG 1.:

 

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

STRUČNI NOSITELJ

1.

STRUČNI NOSITELJ:

MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o mirovinskom osiguranju (RM)

I. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (u daljnjem tekstu: NPOO), mjere C4.2.R1  - Povećanje adekvatnosti mirovina kroz nastavak mirovinske reforme, predviđeno je osnivanje Radne skupine za analizu stanja mirovinskog sustava (u daljnjem tekstu: Radna skupina) te donošenje novog ili izmijenjenog Zakona o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) na temelju zaključaka Radne skupine. Radna skupina je osnovana u srpnju 2022. godine, a nakon sveobuhvatne analize mirovinskoga sustava do kraja 2024. godine donijet će zaključke, kao podlogu za izmjene zakonskog okvira u svrhu povećanja adekvatnosti mirovina i održivosti mirovinskog sustava. U provedbi navedene mjere iz NPOO-a,  predviđeno je donošenje novog ili izmjena važećeg ZOMO-a u IV. kvartalu 2025. godine. Osim toga, u Programu Vlade Republike Hrvatske 2024.- 2028. planirane su mjere za unapređenje položaja umirovljenika, i to povećanje dodanog staža s šest na 12 mjeseci, promjena formule usklađivanje mirovine te uvođenje godišnjeg dodatka za umirovljenike. Provedba navedenih mjera zahtjeva izmjenu važećeg  zakonskog okvira.  

Cilj izmjena ZOMO-a je dodatno unaprjeđenje mirovinskog sustava generacijske solidarnosti, na način da se osiguraju uvjeti za povećanje razine adekvatnosti mirovina, vodeći računa o financijskoj održivosti mirovinskog sustava u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju. Izmjenom zakonskog okvira, odnosno provedbom mjera predviđenih u Programu Vlade, osigurat će se uvjeti za dodatno povećanje mirovina, a time i poboljšanjem materijalnog položaja sadašnjih i budućih umirovljenika. Planira se povećanje sveukupne prosječne mirovine do kraja mandata ove Vlade na 750 eura mjesečno.

2.2.

Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (EU)

I. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Direktivu (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga moguće je u cijelosti preuzeti u nacionalno zakonodavstvo isključivo donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.

Svrha je Direktive doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.

Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.

Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga namjerava se postići potpuno usklađivanje s Direktivom (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.

Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Ovim zakonom definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe.

 

2.3.

Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja (RM)

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Sukladno Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, broj 85/14 i 95/15) vještačenje se provodi za ostvarivanje konkretnih prava u sustavu mirovinskog osiguranja, socijalne skrbi, zaštite vojnih i civilnih invalida rata, zdravstvenog osiguranja i obrazovanja. Način provođenja vještačenja definiran je Uredbom o metodologijama vještačenja („Narodne novine“, broj 96/23). Postupak vještačenja pri Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom pokreće zahtjevom nadležno tijelo (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za socijalni rad, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo hrvatskih branitelja) koje provodi upravni postupak za priznavanje prava iz pojedinih sustava, a koja se ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja vještaka. Iz navedenog je razvidno da se vještačenje ne može provesti temeljem zahtjeva fizičke osobe, a za svako pravo za koje se traži usluga vještačenja izdaje se nalaz i mišljenje na propisanom obrascu. Nalaz i mišljenje se dostavlja isključivo naručitelju vještačenja i služi kao jedan od dokaza u postupku ostvarivanja prava. Vještačenje se provodi bez pregleda osobe, s tim da je predviđen izuzetak prema kojem se može obaviti i pregled, ako se uvidom u medicinsku i drugu dokumentaciju ne može u potpunosti utvrditi činjenično stanje. Stoga, prema važećem Zakonu potrebno je zatražiti uslugu vještačenja za svako pojedino pravo iz sustava, kao i za svaki sustav pojedinačno, što je otežavajuća okolnost i za stranku i za sustav. Navedeno znači da se stranku šalje na vještačenje više puta, a vještači se sukladno metodologijama ovisno za koje pravo te nalaz i mišljenje ne sadrže kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači.

Novim Zakonom želi se unaprijediti sustav vještačenja uvođenjem jedinstvenog nalaza i mišljenja za sve sustave. Jedinstveni nalaz i mišljenje sadržavat će kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači, a svaki sustav će iz tog nalaza i mišljenja uzeti podatke koji su njemu potrebni za ostvarivanje pojedinog prava stranke. Kako bi navedeno postigli, potrebna je kompletna transformacija cjelokupnog postupka na način da se u fokus stavi osoba koja se vještači. U tom smislu, zahtjev za izvršenje usluge vještačenja,  podnosila bi fizička osoba izravno Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, a Zavod bi izdao nalaz i mišljenje o kompletnoj ocjeni stanja osobe te isti učinio dostupnim za sve sustave u kojima je nalaz i mišljenje vještaka dokaz za ostvarivanje pojedinog prava. To znači da bi se osoba vještačila samo jednom, a jedinstveni nalaz i mišljenje bio bi dostupan korisniku putem sustava e-Građani te nadležnim institucijama putem državne sabirnice.

 

 

 

2.4.

Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU)

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/505 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. veljače 2024. o izmjeni Direktive 2005/36/EZ u pogledu priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara za opću zdravstvenu njegu osposobljenih u Rumunjskoj.

Osnovni cilj novog Zakona je usklađivanje s Direktivom na način da se dorađuju uvjeti priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće njege stečenih u Rumunjskoj, a čije osposobljavanje ne ispunjava minimalne uvjete osposobljavanja. Ovom se Direktivom utvrđuju kriteriji koji se uzimaju u obzir prilikom priznavanja kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće stečenih u Rumunjskoj, na način da se uzimaju u obzir rezultati programa usavršavanja koji se pružaju na razini poslije srednjoškolskog i visokog obrazovanja.

2.5.

Zakon o izmjenama i dopunama zakona o psihološkoj djelatnosti

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

2.6.

Zakon o izmjenama i dopunama zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

2.7.

Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti socijalnog rada

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

2.8.

Zakon o izmjenama i dopunama zakona o socijalnopedagoškoj djelatnosti

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

2.9.

Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti psihoterapije

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 187 Međunarodne organizacije rada -  Promotivni okvir za sigurnost i zdravlje na radu  

II. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ratifikacija/Potvrđivanje ažuriranih radnih standarda

Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva

3.2.

Zakon o potvrđivanju Temeljnog protokola iz 2014. uz Konvenciju o prisilnom radu

II. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda

Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva

3.3.

Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 189 Međunarodne organizacije rada – prava radnica u kućanstvima

III. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda

Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva

3.4.

Zakon o potvrđivanju Revidirane Europske socijalne povelje

IV. kvartal

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ratifikacija/Potvrđivanje međunarodnih ugovora

Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Marin Piletić, ministar

 

Datum: 26. rujna 2024.

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.