Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 INA Industrija nafte d.d. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 36. U članku 36. stavak (1) predložena odredba je suprotna odredbi o stečenim pravima članku 195. Zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika a vezano na članak 3. stavak (1) ovog zakona, naftno rudarski gospodarski subjekt nema utjecaja i kontrole na ispunjavanje ovog uvjeta; također potrebno uskladiti određeni rok sa očekivanim terminom usvajanja Zakona. Nije prihvaćen Naftno–rudarski gospodarski subjekt može i mora utjecati na izradu Izvješća o velikim opasnostima jer se radi o procjeni operaterove sposobnosti da prepozna velike opasnosti, svjesnosti postojanja i analize rizika te primjeni mjera. Naftno–rudarskom gospodarskom subjektu takav je dokument pokazatelj je li njegov operator sposoban i dalje izvršavati svoje obaveze. Na taj se način i investitor se štiti od velikih opasnosti i posljedica neželjenih događaja, kao i mogućih financijskih negativnih učinaka.
2 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 32. Predlažemo u stavku 35. preformulirati stavak (4) na način da glasi: Koordinacija može predložiti nadležnom Ministarstvu ili Državnom inspektoratu donošenje odluke o: Obrazloženje: Koordinacija ima nadležnost u upravnom nadzoru te ne može zabraniti radove, može putem nadležnog Ministarstva ili Državnog inspektorata predložiti zabranu radova ; smatramo korisnim prije zabrane kao konačne mjere omogućiti investitoru izjašnjavanje ili ispravak uočenih nedostatak kada je to primjenjivo. Nije prihvaćen Navedena odredba dodana je u svrhu cjelovitog prijenosa Direktive 2013/30/ EU, koja u članku 18. točci (a) propisuje kako države članice moraju osigurati da nadležno tijelo zabrani djelatnost ili početak djelatnosti na bilo kojem objektu ili bilo kojoj povezanoj infrastrukturi ako smatra da mjere koje su predložene u izvješću o velikim opasnostima za sprečavanje ili ograničavanje posljedica velikih nesreća ili obavijestima o djelatnostima na bušotini ili kombiniranim djelatnostima nisu dovoljne za ispunjavanje zahtjeva koji su određeni u Direktivi 2013/30/ EU. U skladu s navedenim, Koordinaciji kao nadležnom tijelu mora biti osigurana mogućnost donošenja odluke o zabrani obavljanja radova u navedenim slučajevima, a namjera je ostvariti to ovakvom odredbom u Nacrtu prijedloga Zakona. Ova obveza dodatno je naglašena savjetima Europske komisije, koja smatra kako nadležno tijelo mora imati mogućnost zabraniti obavljanje odobalnih radova neovisno od drugih tijela državne uprave te smatra to ključnim elementom usklađenosti s Direktivom 2013/30/EU. U slučaju nepotpunog prenošenja odredbi Direktive 2013/30/EU postoji rizik ponovnog pokretanja postupka Povrede Direktive 2013/30/EU. Napominjemo kako je zabrana obavljanja radova ostavljena kao krajnja mogućnost za slučajeve situacijama kada je narušena sigurnost ljudi, okoliša i imovine, te kada su iscrpljene sve druge mogućnosti stavljanja rizika pod kontrolu.
3 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 32. U članku 35. stavak (2) predlažemo nadopunu stavka (2) na način da predviđa poziv investitoru da ispravi uočene nedostatke u primjerenom roku a prije krajnje mjere zabrane. Nije prihvaćen Radi se težim povredama sigurnosti, koje je nužno otkloniti odmah, kada bi nastavak obavljanja aktivnosti mogao prouzročiti veliku opasnost. Za manje povrede postoje rokovi.
4 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 27. U članku 28. predlažemo dodati novi stavak na način da glasi: "Koordinacija i ostala tijela javne vlasti dužna su primijeniti sve preporuke iz istrage koje su u njihovoj nadležnosti te ih pravovremeno a najkasnije 7 dana od završetka istrage dostaviti operatoru ili vlasniku." Nije prihvaćen Koordinacija ne može tijelu javne vlasti nametnuti obavezu. Nadalje, sukladno članku 28. stavku 2., istraga znači prikupljanje dokaza i podataka, a ne davanje preporuka. Uz navedeno, rezultati koji nisu povjerljivi nalaze se objavljeni na mrežnim stranicama, sukladno članku 28. stavcima 6. i 7.
5 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 23. U članku 23. stavak (4) predlažemo da se propiše rok na način da isti glasi: "Koordinacija je dužna godišnje planove učinkovitog nadzora rizika iz stavka 3. ovoga članka objaviti na mrežnim stranicama Agencije u zadnjem kvartalu godine za narednu godinu." Nije prihvaćen Odredba o zadanim rokovima već postoji u članku 18. stavku 2. Uredbe o Koordinaciji za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, gdje je propisan kraći rok. Rok za objavu planova za narednu godinu je 30 dana prije isteka tekuće godine.
6 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 19. U članku 19. stavak (4) predlažemo usklađenje sa Zakonom o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika na način da glasi: "Koordinacija razmatra obavijest i daje mišljenje temeljem kojeg Ministarstvo izdaje suglasnost za početak radova na kombiniranim simultanim operacijama u roku od 30 dana od zaprimanja urednog Zahtjeva." Nije prihvaćen Ministarstvo izdaje suglasnost na naftno-rudarske projekte koji su sastavni dio dokumentacije koja se dostavlja Koordinaciji. Bez suglasnosti od strane ministarstva, Koordinacija niti neće pristupiti procjeni dokumenata.
7 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 18. Predlažemo članak 18. stavak (9) uskladiti s Direktivom članak 15 stavak (4) na način da isti glasi: "Operator je dužan na tjednoj osnovi, počevši od dana početka radova u bušotini, dostavljati Koordinaciji izvješće o radovima u bušotini." Nije prihvaćen Sukladno praksi, izvješća se rade svakodnevno, a ne tjedno.
8 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 18. Predlažemo preformulirati čalanak 18. stavak (5) na način da isiti glasi: "Koordinacija daje mišljenje a Ministarstvo izdaje suglasnost za početak radova u bušotini temeljem odredaba Zakona koji uređuje istraživanje i eksploataciju ugljikovodika." Nije prihvaćen Ministarstvo izdaje suglasnost na naftno-rudarske projekte koji su sastavni dio dokumentacije koja se dostavlja Koordinaciji. Bez suglasnosti od strane ministarstva, Koordinacija niti neće pristupiti procjeni dokumenata.
9 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 18. U članku 18. stavak (3) predlažemo preformulirati stavak (3) na način da glasi: "Koordinacija razmatra obavijest i daje mišljenje temeljem kojeg Ministarstvo izdaje suglasnost za početak radova u bušotini." Nije prihvaćen Ministarstvo izdaje suglasnost na naftno-rudarske projekte koji su sastavni dio dokumentacije koja se dostavlja Koordinaciji. Bez suglasnosti od strane ministarstva, Koordinacija niti neće pristupiti procjeni dokumenata.
10 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 18. U članku 18. stavak (!) predlažemo formulirati na način da isti glasi: ": Operator je dužan izraditi, u slučaju radova u bušotini, obavijest i informacije o radovima u bušotini i iste dostaviti najmanje 90 dana prije planiranog početka radova Koordinaciji, osim za radove tekućeg održavanja bušotina, bušotinske opreme, alata i uređaja, a temeljem kojih ne dolazi do trajne izmjene konstrukcije i namjene bušotine, kao i radovi mjerenja u kanalu bušotine." Nije prihvaćen 1. Navedeni stavak pod oznakom (!) ne postoji. 2. Ako se radi o pogrešnom navođenju pa se misli na stavak (1) radovi podrazumijevaju radove navedene u članku 4. točki 33.
11 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 17. U članku 17. stavak (8) predlažemo formiulirati stavak na način da glasi: "Operator ili vlasnik je dužan sve izmjene iz stavka 7. ovoga članka u roku ne dužem od 21 dan dostaviti Koordinaciji na prihvaćanje." Nije prihvaćen Radi se o izuzetno važnom dokumentu za sigurnost ljudi, okoliša i imovine, o čijim se izmjenama mora obavijestiti državna tijela.
12 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 16. U članku 16. stavak (9) predlažemo uskladiti isti s Direktivom na način uskladiti sa člankom 13 stavak 7 Direktive 2013/30/EU EU parlamenta i vijeća od 12. lipnja 2013. godine na način da isti glasi: "Operator je dužan najmanje svakih pet godine ili ranije ako isto zatraži pisanim putem Koordinacija, temeljito preispitati izvješće o velikim opasnostima za eksploatacijski objekt i o tome izvijestiti pisanim putem Koordinaciju, u roku ne dužem od 90 dana od dana isteka pet godine ili od dana primitka zahtjeva Koordinacije za ranijim preispitivanjem izvješća o velikim opasnostima." Nije prihvaćen Navedeni članak opisuje dužnosti vlasnika i izvođača za neeksploatacijski objekt, a ne dužnosti operatora.
13 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 16. U članku 16. iza stavka (4) predlažemo dodati stavak (5) na način da isti glasi: "Investitor ima pravo uslijed objektivno opravdanih okolnosti zatražiti produžetak roka od nadležnog tijela." Nije prihvaćen Dokumente predaje vlasnik, dok sam investitor ne sudjeluje u tom procesu.
14 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 15. U članku 15. a predlažemo nadalje brisanje stavka (3). Nije prihvaćen Sukladno članku 117. stavku 5. Zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (NN, br. 52/18 i 52/19), ako prekid izvođenja naftno-rudarskih radova traje duže od 180 uzastopnih dana, osim kada je riječ o višoj sili iz članka 31. Zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, smatra se da je investitor potpuno i trajno obustavio izvođenje naftno-rudarskih radova na eksploatacijskom polju. Slijedom navedenog, potrebno je izvesti sanaciju.
15 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 15. GENERALNO: EU Direktiva ne pozna područje Trajnog napuštanja i uklanjanja eksploatacijskog objekta i povezane infrastrukture; temeljem članka 3. ovog Zakona primjenjuje se propisa kojima se uređuje istraživanje i eksploatacija ugljikovodika već predlažemo uskladiti sa odredbama Zakona o istraživanju i eksploataciji koji uređuju navedeno područje, imajući na umu cilj investitora da kroz optimalan proces i organizaciju aktivnosti trajnog napuštanja iste obavlja u obliku kampanja a ne jedan po jedan. predlažemo preformulirati stavak (1) na način da glasi: "Investitor je dužan ukloniti eksploatacijski objekt i povezanu infrastrukturu kad je na eksploatacijskom polju potpuno i trajno obustavljeno izvođenje naftno-rudarskih radova u skladu s odredbama propisa kojima se uređuje istraživanje i eksploatacija ugljikovodika." Nije prihvaćen Sukladno članku 185. Zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika te zbog specifičnog morskog okoliša u kojem se provodi sanacija stavljen razuman rok kako bi se investitor na vrijeme stigao pripremiti.
16 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 14. Predlažemo dosadašnji stavak 9., koji postaje stavak 10., uskladiti s člankom uskladiti sa člankom 12 stavak 7 Direktive 2013/30/EU EU parlamenta i vijeća od 12. lipnja 2013. godine na način da glasi: Operator je dužan najmanje svakih pet godine ili ranije ako isto zatraži pisanim putem Koordinacija, temeljito preispitati izvješće o velikim opasnostima za eksploatacijski objekt i o tome izvijestiti pisanim putem Koordinaciju, u roku ne dužem od 90 dana od dana isteka pet godine ili od dana primitka zahtjeva Koordinacije za ranijim preispitivanjem izvješća o velikim opasnostima. Nije prihvaćen Rok je razuman s obzirom kako se radi o sigurnosti ljudi, okoliša i imovine.
17 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 14. U dosadašnjem stavku (6)., koji postaje stavak (7) predlažemo rok od 90 dana umjesto 180 dana Prihvaćen Prihvaćeno.
18 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 13. U članku 13. stavak (5) predlažemo preformulirati na način da glasi: "Operator ili vlasnik dužan je pisanim putem obavijestiti Koordinaciju o namjeri premještanja eksploatacijskog odobalnog objekta u sklopu obavijesti o projektu." Nije prihvaćen 1. Citira se krivi stavak i izmjene citiranog nisu predmetom ovog članka. 2. Ako se misli na promjenu članka 14. stavka 5. premještanje se odnosi na plutajuće dinamički pozicionirane brodove za eksploataciju, skladištenje i otpremu ugljikovodika. Skrećemo pažnju na objavljenu Stratešku studiju o vjerojatno značajnom utjecaju na okoliš Okvirnog plana i programa istraživanja i eksploatacije ugljikovodika na Jadranu, gdje se navode razne vrste odobalnih objekata.
19 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 13. U članku 13. predlažmo brisanje stavak (4). Nije prihvaćen Rok je neophodan kako bi se procjena dokumenata obavila pravovremeno.
20 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 13. U članku 14. stavak (3) predlažemo formulirati stavak (3) na način da glasi: "Koordinacija učestvuje i propisanom postupku uvida u glavni projekt građenja." Nije prihvaćen Nadležno ministarstvo mora biti obaviješteno o primjedbama Koordinacije, nadalje predstavnik ministarstva je član Koordinacije.
21 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 12. U članku 13. stavak (11) predlažemo formulirati stavak (11) na način da glasi: "Koordinacija je dužna upute iz stavka 10. ovoga članka imati javno objavljene na mrežnim stranicama agencije." Prihvaćen Prihvaćeno.
22 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 12. U članku 13. stavak (7) predlažemo preformulirati stavak na način da glasi: "Iznimno od odredbi stavka 6. ovoga članka, tehničko-tehnološka dokumentacija koja služi za gradnju odobalnih objekata može biti na stranom jeziku." Nije prihvaćen U Republici Hrvatskoj službeni jezik je hrvatski jezik uz latinično pismo, sukladno članku 12. Ustava Republike Hrvatske. Prijevod je nužan jer ne govore svi sve svjetske jezike, kao što ne čitaju svi sve vrste pisma, primjerice arapsko ili hebrejsko.
23 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 12. U članku 13.stavak (4) predlažemo rok 90 dana. Prihvaćen Prihvaćeno
24 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 11. U članku 12. a stavak (1) predlažemo brisanje pod "c" s obzirom da su sve mjere propisane su u Izvješću o velikim opasnostima na koje je Koordinacija u postupku ishođenja suglasnosti izdala Potvrdu. Nije prihvaćen 1. Mjere se ne propisuju u Izvješću o velikim opasnostima. Mjere može propisati jedino državno tijelo aktom. 2. Sukladno Zakonu, Koordinacija ne izdaje suglasnost kao niti Potvrdu.
25 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 11. Predlažemo izmjenu stavka (1) pod a" na način da glasi: "Zatražiti putem nadležnog tijela (Ministarstvo) poduzimanje aktivnosti zabrane obavljanja radova na bilo kojem odobalnom objektu ili povezanoj infrastrukturi ako drži da mjere, koje su predložene u izvješću o velikim opasnostima za sprečavanje ili ograničavanje posljedica velikih nesreća ili obavijestima o radovima u bušotini ili kombiniranim operacijama koje su dostavljene u skladu s odredbama ovoga Zakona, nisu dovoljne za ispunjavanje zahtjeva koji su određeni ovim Zakonom". Nije prihvaćen Koordinacija je nadležno tijelo sukladno članku 2. točki 16. Izmjena i dopuna Zakona.
26 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 10. U članku 12. stavak (2) pod "a" "b" i "c" predlažemo vraćanje rokova sukladno trenutno važećem Zakonu. Nije prihvaćen Rokovi navedeni u važećem Zakonu odnose se na stupanje na snagu Uredbe o Koordinaciji za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (NN, broj 74/17) koja je stupila na snagu 28.7.2017. te su predmetne radnje iz navedenih stavaka dovršene prije 2 godine. Slijedom toga, za obavljene radove nema roka izvođenja jer su učinjene.
27 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 9. Primjedba se odnosi na članak 11. stavak (3) i stavak (4) predlažemo razmotriti i uskladiti način finaciranja sukladno članku 161. Zakona o općem upravnom postupku. Nije prihvaćen Način financiranja preuzet je iz Direktive 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća o sigurnosti odobalnih naftnih i plinskih djelatnosti i o izmjeni Direktive 2004/35/EZ (SL L 178., 28. 6. 2013.) (u daljnjem tekstu: Direktiva 2013/30/EU).
28 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 8. Predlažemo izmjeniti i stavak (6) na način da glasi: Članove Koordinacije iz stavka 1. ovoga članka imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog tijela iz stavka 1. ovoga članka, a člana kojeg bira Koordinacija predlaže predsjednik Koordinacije iz tijela koje nije zastupljeno u Koordinaciji. Nije prihvaćen Sedmi član Koordinacije se bira temeljem planiranog opsega radova i predviđenih aktivnosti za narednu godinu, te se na taj način bira i kompetencija sedmog člana, točnije njegova stručna znanja.
29 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 8. Predlažemo izmjeniti članak 10. stavak (5) na način da isti glasi: "Koordinacija je dužna na mrežnim stranicama Agencije objaviti opis organizacije s obrazloženjem, te način osiguranja izvršavanja djelatnosti i kompetencije članova Koordinacije". Nije prihvaćen Član Koordinacije je predstavnik tijela javne vlasti kao sporazumne strane, te se ne radi o kompetencijama jedne osobe, već o djelokrugu i nadležnostima propisanim posebnim propisima, odnosno prema podjeli odgovornosti, poslova, ovlasti i nadležnosti tijela javne vlasti koje predlaže člana.
30 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 6. Predlažemo preformulirati u članku 8. stavak (2) na način da glasi: "Odobalni radovi, u području koje je obuhvaćeno dozvolom ne mogu se obavljati dok operator ne dostavi Izvješće o velikim opasnostima. Ne primjenjuje se kod odobalnih radova koji ne uzrokuju bitne promjene." Nije prihvaćen S traženim izmjenama gubi se smisao članka jer postoji bitna razlika između dostave dokumenata i prihvaćanje istih od strane Koordinacije.
31 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 2. Predlažemo izmjene točke (33) na način da ista glasi: "Radovi na bušotini znače sve radove koji se odnose na bušotinu, a koja bi mogla imati za posljedicu ispuštanje materijala koje može dovesti do velike nesreće." Nije prihvaćen Svrha definicije je što točnija specifikacija radova u kojim se sve slučajevima moraju pripremiti dokumenti, kako bi se izbjegli nesporazumi oko situacija u kojima isto nije potrebno.
32 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 2. Predlažemo izmjenutočke (30) na način da ista glasi: Prihvaćanje izvješća o velikim opasnostima znači pisanu potvrdu Koordinacije operatoru ili vlasniku da izvješće, ako se provede kako je u njemu određeno, zadovoljava zahtjeve ovoga Zakona. Prihvaćen Prihvaćeno
33 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 2. U isti članak predlažemo zbog jasnijeg razumijevanja dodati definiciju : "Nebitna odstupanja u slučaju obavijesti o radovima u bušotina znači promjenu ili radove na nekom dijelu odobalnog objekta kao što su: radovi tekućeg održavanja bušotina, radovi održavanja bušotinske opreme, alata i uređaja a temeljem kojih ne dolazi do trajne izmjene konstrukcije i namjene bušotine, kao i radovi mjerenja u kanalu bušotine." Nije prihvaćen Pod radovima se podrazumijeva cijeli niz aktivnosti povezanih s velikim opasnostima, a time i rizicima te stoga takvi radovi predstavljaju i glavne zadaće zbog kojih je i Koordinacija kao nadležno tijelo osnovana.
34 INA Industrija nafte d.d. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA, Članak 2. Predlažemo izmjene u članku 2. prijedloga izmjena i dopuna Zakona na način da glasi (članak 4. točka (2); Bitna promjena znači, u slučaju izvješća o velikim opasnostima, promjenu osnovnih postavki temeljem kojih je prihvaćeno izvorno izvješće, uključujući među ostalim fizičke izmjene, dostupnost novih znanja ili tehnologije, promjenu u operativnom upravljanju i zamjenu jednog odobalnog objekta s drugim odobalnim objektom, u slučaju obavijesti o radovima na bušotini ili obavijesti o kombiniranim operacijama, promjenu osnovnih postavki, uključujući među ostalim fizičke izmjene, dostupnost novih znanja ili tehnologije, promjenu u operativnom upravljanju i zamjenu jednog odobalnog objekta s drugim odobalnim objektom KOMENTAR: npr. talijanska regulativa kaže slijedeće: bitna izmjena: 1) u slučaju izvješća o velikoj opasnosti, mijenja se dio iz izvornog dokumenta, uključujući, između ostalog dijelove koji se odnose na fizičke izmjene, dostupnost novih znanja i tehnologija te izmjene vezane za operativno upravljanje; 2) u slučaju izvješća vezano uz radove na bušotini ili kombiniranih operacija, mijenja se dio iz originalnog dokumenta, uključujući, između ostalog dijelove koji se odnose na fizičke izmjene, zamjena jednog postrojenja s drugim, dostupnost novih znanja ili tehnologija i izmjene koje se odnose na operativno upravljanje; Nije prihvaćen 1. Nema potrebe zamijeniti riječ spoznaja sa znanje jer se smisao ne mijenja. 2. Brisanje aktivnosti i prihvaćanje dokumentacije od strane Koordinacije nije moguće kako se radi se o glavnim zadaćama nadležnog tijela.