Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Pravilniku o godišnjem paušalnom iznosu članarine za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i o obrascima TZ za plaćanje članarine turističkoj zajednici

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 TZG Crikvenice I. OPĆE ODREDBE, Članak 1. Nigdje nije definirano na koji način će se kontrolirati turistička članarina. Sada kada postoje zaduženja barem za paušalni iznos članarine, trebalo bi i članarinu uvrstiti u sustav eVisitor, dok se to ne dogodi, praćenje članarine će i dalje biti komplicirano i gotovo nemoguće za pratiti, kako poreznoj upravi, turističkoj zajednici tako i samim obveznicima plaćanja, koji na dosadašnji način teško prate svoje obveze plaćanja. Nije prihvaćen Sukladno članku 12. stavku 1. Zakona o članarinama u turističkim zajednicama, poslove evidencije, obračuna i naplate članarine od pravnih i fizičkih osoba obavlja Ministarstvo financija, Porezna uprava. Istim člankom stavkom 7. propisano je da Porezna uprava, između ostalog, dostavlja lokalnim turističkim zajednicama jednom mjesečno podatke o obračunu i naplati članarine putem sustava eVisitor. Također, pravna i fizička osoba odgovara prekršajno ako članarinu ne plati u propisanim rokovima (čl. 16. i 18. Zakona).
2 TZG Crikvenice IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 12. Pravilnikom nije definirano što je sa obveznicima koji će rješenje ishoditi npr. 1.8. ili kasnije. Koji iznos oni plaćaju, za cijelu godinu ili? Dali vrijede pravila/umanjenja kao za turističku pristojbu? Nije prihvaćen Navedeno je riješeno u članku 3. i 12. Pravilnika. Ujedno se skreće pozornost da ne postoji mogućnost, kako navodite „umanjenja“ turističke članarine, u slučaju kad iznajmljivač započinje s pružanjem usluga tijekom kalendarske godine, s obzirom da se članarina plaća po krevetu tj. u godišnjem paušalnom iznosu.
3 Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Ove kategorije pružatelja usluge smještaja su već 'kažnjene po svakom krevetu' Zakonom o turističkoj pristojbi i Pravilnikom o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe, koji su im uskratili osnovno pravo i mogućnost da pristojbu plaćaju po ostvarenom noćenju i nametnuli im neshvatljiv 'reket' iskazan visokim paušalnim iznosima po svakom pa čak i pomoćnom ležaju. Ovaj Pravilnik kao da se nadmeće s prethodno spomenutim Pravilnikom u besmislenom kažnjavanju i ponižavanju ovih kategorija smještaja, koje, pogotovo u kontinentalnom dijelu Hrvatske, neće moći podnijeti ovakve iracionalne namete. Smatramo da bi prvenstveni cilj turističkog zakonodavstva trebao biti uvođenje reda, standarda i smisla te poticanje zdravog razvoja turističkog gospodarstva, no, nažalost, konstatiramo da predmetni Pravilnici predstavljaju nešto potpuno suprotno. Nastavno na navedeno, a s ciljem da se ovim kategorijama pružatelja usluge smještaja umanji već nanesena šteta, predlažemo da godišnji paušalni iznos turističke članarine za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na OPG-u iznosi 1,00 kn po ležaju. Nije prihvaćen Članarina je uz turističku pristojbu, jedan od glavnih izvora prihoda iz kojih se financiraju zadaće turističkih zajednica sukladno Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te da gotovo pola od ukupnog broja iznajmljivača, uopće nije plaćalo članarinu turističkim zajednicama, naročito na kontinentu. Skreće se pozornost da je člankom 8. stavkom 4. novog Zakona o članarinama u turističkim zajednicama propisano da pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost na područjima općina i gradova koja se smatraju potpomognutim područjima (I-IV razvojna skupina), plaćaju članarinu umanjenu za 20%.
4 Turistička zajednica Općine Rakovica VI. VISINA GODIŠNJEG PAUŠALNOG IZNOSA ČLANARINE KOJU PLAĆAJU OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU ILI NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU, Članak 7. Poštovani, TZ općine Rakovica ne slaže se sa navedenim iznosom od 55,00 kn po krevetu (koji uključuje i pomoćne krevete) u prijedlogu visine turističke članarine. Budući da je turistička članarina parafiskalni namet te da se unazad nekoliko godina naglašavalo da će se raditi na smanjenju istog ili čak ukidanju, iznos od 55,00 kn po krevetu je prevelik rast i opterećenje za obveznike naročito u godini kad je već izglasan novi i povećani iznos turističke pristojbe. Na konkretnom primjeru; obveznik ima apartman 1/5 + 2, te je ostvario 55.582,70 kn prometa. Za navedeni iznos obveznik je platio 71,81 kn turističke članarine. Prema novom pravilniku taj isti obveznik (neovisno da li će mu prihod biti veći ili manji) mora platiti čak peterostruko više, odnosno 385,00 kn. Predlažemo smanjenje turističke članarine na iznos od 25,00 kn po krevetu, i to samo za glavne krevete, što je puno realnije povećanje nego predloženi iznos od 55,00 kn po krevetu. Lijep pozdrav, TZ OPĆINE RAKOVICA Primljeno na znanje Ujedno se skreće pozornost da je članarina, uz turističku pristojbu, jedan od glavnih izvora prihoda iz kojih se financiraju zadaće turističkih zajednica propisane Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te da gotovo pola od ukupnog broja iznajmljivača, uopće nije plaćalo članarinu turističkim zajednicama.
5 Turistička zajednica Grada Pule VI. VISINA GODIŠNJEG PAUŠALNOG IZNOSA ČLANARINE KOJU PLAĆAJU OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU ILI NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU, Članak 7. Poštovani, smatram da bi trebalo jasnije naglasiti što znači najveći broj kreveta u sobi, apartmanu i kući za odmor tj. da bi trebalo naznačiti da se plaća i za osnovne i pomoćne krevete jer takav opis ne postoji u rješenju za kategorizaciju. Nije prihvaćen Člankom 11. stavkom 1. Zakona, fizička osoba koja pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaća godišnji paušalni iznos članarine za svaki krevet u sobi, apartmanu i kući za odmor, za svaku smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu te prema kapacitetu u objektu za robinzonski smještaj koji se koriste za pružanje usluga smještaja sukladno propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti. Stavkom 5. istog članka Zakona, broj kreveta, broj smještajnih jedinica te kapacitet za objekte za robinzonski smještaj iz stavka 1. ovoga članka određuje se prema podacima iz sustava eVisitor. Bez obzira na eventualno smanjenje broja kreveta utvrđeno rješenjem nadležnog ureda, članarina se plaća prema najvećem broju kreveta, nevezano na eventualno smanjenje broja tih kreveta tijekom godine.
6 turistička zajednica Dugi Rat VI. VISINA GODIŠNJEG PAUŠALNOG IZNOSA ČLANARINE KOJU PLAĆAJU OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU ILI NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU, Članak 7. TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE DUGI RAT Poštovani, Turistička zajednica općine Dugi Rat se ne slaže s visinama godišnjeg paušalnog iznosa članarine navedenima u članku 7. ovog Pravilnika. Vezano za područje naše Turističke zajednice, godišnji paušalni iznos članarine za smještaj u domaćinstvu u visini od 55,00 kuna po krevetu te za smještaj u domaćinstvu u kampu u visini od 90,00 kuna za svaku smještajnu jedinicu je previsok. Previsoki iznosi članarine i turističke pristojbe će izazvati veliko nezadovoljstvo kod iznajmljivača, koje će dovesti do ukidanja rješenja o pružanju ugostiteljskih usluga. S poštovanjem. Turistička zajednica općine Dugi Rat Primljeno na znanje Članarina je uz turističku pristojbu, jedan od glavnih izvora prihoda turističkih zajednica iz kojih se financiraju njihove zadaće sukladno Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te da gotovo pola od ukupnog broja iznajmljivača, uopće nije plaćalo članarinu turističkim zajednicama, naročito na kontinentu.
7 Tatjana Schneider VI. VISINA GODIŠNJEG PAUŠALNOG IZNOSA ČLANARINE KOJU PLAĆAJU OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU ILI NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU, Članak 7. Pomoćni ležajevi i osnovni ležajevi nikako ne bi trebali imati jednak tretman. Kapacitet objekta i broj osoba koji će realno boraviti u objektu ne bi trebalo poistovjećivati. Pomoćni ležajevi su, vrlo često, prazni ili se koristi eventualno jedan. Predlažem da bi se, već ako treba plaćati članarinu, morala umanjiti bar za 50% ako ne i više. Nije prihvaćen Navedeno je propisano novim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama, koji stupa na snagu od 01.01.2020. godine. Člankom 11. stavkom 1. Zakona, fizička osoba koja pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaća godišnji paušalni iznos članarine za svaki krevet u sobi, apartmanu i kući za odmor, za svaku smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu te prema kapacitetu u objektu za robinzonski smještaj koji se koriste za pružanje usluga smještaja sukladno propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti.
8 Tanja Lulić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Godišnji paušalni iznos članarine u visini 55,00 kn za smještaj u domaćinstvu je bitno povećanje u odnosu na 0,1615 % prihoda koliko su pružatelji usluga u domaćinstvu do sada plaćali, a što je trenutna najviša stopa po kojoj članarinu plaćaju pravne osobe. Po ovom Pravilniku, vlasnik apartmana s četiri kreveta (Ap/4 ili Ap/2+2) trebao bi platiti godišnje 220,00 kn članarine, za što mu po stopi od 0,1615% treba prihod tog apartmana u visini 136.322,00 kn ili cca. 18.420,00 €. Bojim se da tih apartmana koji vlasnicima donose 34.000,00 kn godišnje po krevetu - uključujući i pomoćne krevete, u smještaju u domaćinstvu nema ili ima u vrlo malom postotku te svakako ne predstavljaju nikakav prosjek. Godišnji paušal članarine u visini 55,00 kn je još jedan udar na budžet pružatelja usluga smještaja u domaćinstvu. Smatram da bi paušal u visini 25,00-30,00 kn po krevetu godišnje bio puno realniji i bliži članarini koju pružatelji usluga u domaćinstvu trenutno plaćaju, a pravne osobe će plaćati i u budućnosti. Primljeno na znanje Ujedno se skreće pozornost da je članarina uz turističku pristojbu, jedan od glavnih izvora prihoda iz kojih se financiraju zadaće turističkih zajednica sukladno Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te da gotovo pola od ukupnog broja iznajmljivača, uopće nije plaćalo članarinu turističkim zajednicama.
9 Svjetlana Prodanović PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Povećanje iznosa članarine od 55,00 kuna po ležaju je novi, potpuno neopravdani udar na male iznajmljivače. Još jedan u nizu. Imam osjećaj da nas se sustavno pokušava prisiliti na odustajanje jer nameti rastu iz dana u dan. Očito nije bilo dovoljno što je uvedeno da paušal i boravišnu pristojbu moramo plaćati i za pomoćne ležajeve mada su pomoćni ležajevi namjenjeni djeci koja ionako niti ne plaćaju boravišnu pristojbu do 12 godina a od 12 do 18 godina plaćaju 50% ali iznajmljivači je moraju plaćati imali goste (djecu) ili ne, čak iako se pomoćni ležajevi uopće ne koriste. Zaboravlja se činjenica da se velika većina nas iznajmljivanjem bavi isključivo u ljetnim mjesecima. Zbog svega navedenog smatram da koeficijent treba ostati kakav je bio do sada jer je 55,00 kuna po ležaju neopravdano visok. Umjesto da nam pomognete i poduprete nas da poboljšamo svoje usluge na obostrano zadovoljstvo mi nemamo nikakvu pomoć. Želite li puniti državnu blagajnu onda se okrenite onima koji godinama iznajmljuju na crno, koji ne plaćaju nikakve boravišne prostojbe, paušale, članarine itd. Pokrenite se i pročešljajte tržište najma na crno jer na žalost na kraju ispada da mi koji radimo potpuno legalno, u skladu sa svim pravilnicima na kraju bivamo kažnjeni za pošten rad. Primljeno na znanje Plaćanje članarine kao do sada, tj. primjenom stope, ovisno o skupini djelatnosti i o stopi na ukupni prihod neće se primjenjivati od 01.01.2020. g., s obzirom da je novim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama propisano da osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na OPG, članarinu plaćaju u godišnjem paušalnom iznosu.
10 SLOBODAN FRANKIĆ PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Godišnji paušalni iznos članarine koju plaća osoba koja pruža smještaj u domaćinstvu u visini od 55,00 kn po ležaju je previsok. U našem slučaju je to povećanje od gotovo 208 %. Do sada smo plaćali za 14 ležajeva 270,00 kn članarinu, a po novom pravilniku za 14 ležajeva bi to iznosilo 770,00 kn. Ovo je još jedan udar na privatne iznajmljivače koji se konstantno provodi počevši od poreza (na našu sreću lokalna samouprava je do sada bila razumna pa nam je paušalni porez ostao isti) zatim turistička pristojba u kojoj se sada broje i pomoćni ležajevi i najnovije turistička članarina. Ovaj stalni pritisak na privatne iznajmljivače koji su trošili svoja sredstva i podizali kredite i ulagali u svoje apartmane i sobe bez pomoći države rezultirati će odjavljivanjem apartmana i soba za odmor što znači više iznajmljivanja na crno. Isto tako kao i kod turističke pristojbe pomoćni ležajevi ne mogu biti u istom rangu kao i osnovni ležajevi jer pomoćni ležajevi su vrlo često prazni ili ih koriste djeca. Same iznajmljivače stavljate u neravnopravni položaj jer u svim rješenjima nisu naglašeni pomoćni ležajevi pa će se desiti da neki iznajmljivači plaćaju namete na pomoćne ležajeve, a neki ne. Ono što bi trebalo biti u fokusu ministarstva je nelojalna konkurencija i iznajmljivanje na crno, a ne punjenje proračuna preko nas iznajmljivača koji redovito plaćamo sve naše obveze. Ovakvom politikom pogodujete hotelijerima i kampovima (sa „pokretnim kućicama“) koji su u velikoj većini u rukama stranih vlasnika na uštrb nas iznajmljivača koji smo u velikoj većini domicilno stanovništvo. Poradi svega ovoga djeca su nam već otišla, a izgleda da je sada vrijeme za nas. Snježana Frankić Primljeno na znanje Ujedno se napominje da je u fokusu i Ministarstva turizma i Državnog inspektorata “iznajmljivanje na crno“, te da se ne očekuje odjavljivanje apartmana, soba za iznajmljivanje i kuća za odmor. Članarina koja se plaća sustavu turističkih zajednica omogućava financiranje brojnih zadaća turističkih zajednica usmjerenih na razvoj novih turističkih proizvoda kao i na promociju destinacije i hrvatskog turizma općenito.
11 Sanja Pecirep PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Mišljenja sam da je povećanje iznosa članarine od 55,00 kuna po ležaju neopravdani udar na nas male iznajmljivače, a posebno na one koji se iznajmljivanjem bave isključivo u ljetnim mjesecima. U potpunosti se slažem sa onime što je već ranije ovdje netko pametno rekao, a to je da ako želite puniti državnu blagajnu trebali biste se okrenuti onima koji godinama iznajmljuju na crno, koji ne plaćaju nikakve boravišne pristojbe, paušale i članarine. Zaista na kraju ispada da mi koji radimo potpuno legalno bivamo kažnjeni za pošten rad. Primljeno na znanje Ujedno se napominje da se iz sredstava turističke pristojbe i članarine financiraju zadaće turističkih zajednica, koje, između ostalog doprinose poboljšanju uvjeta boravka turista u destinaciji te da se financiraju događanja koja u destinaciji poboljšavaju turističku ponudu u ljetnim mjesecima.
12 Nedjeljko Pinezić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI 1. Prema smjernicama Europske unije, plaćanje članarine ne smije biti zakonski obvezno već propisano statutom organizacije u koju se subjekt učlanjuje. Dakle učlanjenje i plaćanje članarine mora biti dragovoljno. 2. Članstvo u turističkoj zajednici i pravo glasa nije uvjetovano plaćanjem turističke pristojbe već se temelji na obavljanju djelatnosti poslovnih subjekta razvrstanih po NKVDu čiji prihod ovisi o turizmu, i visini plaćane članarine 3. Dosadašnja članarina se plaćala na godišnji bruto promet po stopi od 0,1615% za "A" razred (razreda više nema). To bi značilo da je prosječna članarina za prosječan prihod od 45.000,00 kn,pružatelja usluga smještaja u domaćinstvu do sada iznosila u najrazvijenijim mjestima 72,675 kn. Prema novome prijedlogu sada bi taj prosječni paušal na prosječnih 6 postelja iznosio 55,00 kn x 6 = 330,00 kn za sva mjesta. Znači da bi prema ovome prijedlogu članarine za domaćinstva poskupjele za 4,5 puta ! Hoće li i prava porasti toliko puta ? Hoće li i korist članova biti toliko puta veća ? Primljeno na znanje Također se napominje da je Zakon o članarinama u turističkim zajednicama, koji je temelj za donošenje ovog pravilnika, prošao svu potrebnu proceduru u Hrvatskom saboru.
13 Marijana Franušić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI, OBRAZLOŽENJE Prijedlog novog modela plaćanja turističke u iznosu od 55kn po krevetu je povećanje koje je u odnosu na dosadašnji model neprihvatljivo.Iznos od 20 do 25 kn po krevetu bio bi prihvatljiviji a i primjereniji budući da već imaju povećanje boravišne pristojbe u slijedećoj godini. I iznos od 20 odnosno 25kn bio bi u konačnici povećanje ali ne tako drastišno kao prijedlog od 55kn. Primljeno na znanje Napominje se iz sredstava turističke pristojbe i članarine financiraju zadaće turističkih zajednica usmjerene na podizanje konkurentnosti destinacije, razvoj motiva dolaska u destinaciju, poboljšanje uvjeta boravka turista, promociju i dr.
14 Katarina Sokolić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Promjena modela proračuna je drastično povećanje. Za male iznajmljivače ono će iznositi veliki trošak, a za veće to će biti enorman iznos koji bez opravdanja uzimaju Turističke zajednice. Čini se da se netko bavi smišljanjem načina kako doći do što više novca na lak način. Na primjer ,na bazi 2 apartmana na moru sa 7 ležajeva nešto što je do sada bio trošak oko 50-100 kn, sada bi trebao biti 385,00 kn. Onaj tko ima 20 ležajeva platit će 1100,00 kn. Možda na jednu godinu to ne izgleda puno ali pomnožite to sa 5 ili 10 godina. Neuobičajeno je na takav način povećavati namete i odjednom. To će vjerojatno izazvati smanjenje broja prijavljenih ležajeva i povećanja broja onih koji rade bez registracije. Ionako ih ima previše.Što ne bi trebalo biti cilj. Zar ne? Primljeno na znanje Ujedno se skreće pozornost da se sredstvima članarine kao i turističke pristojbe financiraju zadaće turističkih zajednica koje se odnose, između ostalog, na razvoj turističkog proizvoda, promociju turističke destinacije, kao i za poboljšanje uvjeta boravka turista. Također, Državni inspektorat, koji je započeo s radom 01.04.2019. g., nadležan je, između ostalog za kontrolu neregistriranog obavljanja ugostiteljske djelatnosti i neregistriranog pružanja ugostiteljskih usluga.
15 Hrvoje Akmadžić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Predviđeni iznos od 55,00 kuna po krevetu je previše u odnosu na ono što velika većina iznajmljivača sada plaća. Na temelju čega se odabrao baš taj iznos, a ne neki manji, primjereniji onome što sada plaćamo. Uostalom velika većina iznajmljivača ne plaća uopće turističku članarinu i umjesto da se uvede reda u taj sektor i time povećaju prihodi od turističke članarine uvodi se visoka cijena paušala koju će opet samo dio iznajmljivača plaćati. Primljeno na znanje Obveza plaćanja članarine za iznajmljivače postoji i sada, a od 01.01.2020. g. plaćat će se u godišnjem paušalnom iznosu. Nadzor nad naplatom članarine obavlja Porezna uprava, koja će u tom smislu kontrolirati da li su obveznici plaćanja članarine izvršili svoju obvezu.
16 Goran Parić PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI U potpunosti se slažem s prijedlogom gđe Tanje, da bi trebalo ostaviti dosadašnji koeficijent jer smatram da je to najpoštenije prema onim iznamljivačima koji se bave s tim svega 2-3mjeseca i zašto bi oni platili isto kao i oni koji se bave cijelu godinu s iznamljivanjem. Eventualno ako želite podići koeficijent na 0,20 to ne bi bio toliko drastičan udar na iznamljivaće a povečao bi se traženi prihod u TZ. Primljeno na znanje Sukladno Strategiji razvoja turizma RH do 2020. godine, prihode turističkih zajednica kao DMO-a i dalje čine sredstva boravišne pristojbe, turističkih članarina i donacija te sredstva EU fondova za sufinanciranje projekata. Prikupljena sredstva od boravišne pristojbe i turističkih članarina usmjeravaju se u većoj mjeri nego danas u podizanje konkurentnosti područja na kojem su generirana. Razlog za to proizlazi iz potrebe da se lokalne turističke zajednice pojačano bave razvojem/unapređenjem sustava destinacijskih turističkih doživljaja kroz povezivanje različitih razvojnih dionika (privatnog i javnog sektora). Istodobno, funkcija promidžbe će se, u najvećem dijelu, odvijati na županijskoj i nacionalnoj razini.
17 ESMA HODŽIĆ PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Esma Hodžić Smatram da ovakav način naplate članarine za TZ nije pravedan jer je najveći udar na apartmane ,a zarada apartmana ne prati već par godina namete koji su se počeli gomilati i rasti .Ministarstvo turizma govori o ulaganju i podizanju kvalitete privatnog smještaja. Kad platim sva davanja državi ne ostane mi baš previše novca za ulaganje u smještajne kapacitete na žalost. Sve mi se čini da ću adaptirati samo jedan apartman, dići kategoriju na 4 ili 5 zvjezdica dići cijene a državi davati 3 puta manje poreza jer ću ostale apartmane zatvoriti i di je tu logika. Primljeno na znanje Ujedno se napominje da je Državni inspektorat, koji je započeo s radom 01.04.2019. g., nadležan, između ostalog za kontrolu neregistriranog obavljanja ugostiteljske djelatnosti i neregistriranog pružanja ugostiteljskih usluga.
18 dubravka marčan PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Donošenjem izmjena kroz nekoliko zakona koji reguliraju pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu bitno ste u izrazito nepovoljan položaj doveli iznajmljivače koji su pripadali C i D turističkim razredima mjesta ukinuvši iste. Stavili ste u isti koš visoko razvijena turistička naselja s onima koja nemaju doslovno ništa osim privatnog iznajmljivača i njegov smještaj. Citirajući dio pravilnika o kriterijima za razvrstavanje naselja u turističke razrede, koji od 1.1.2020. odlazi u povijest, na primjeru naselja iz D turističkog razreda, a koje prema dolje navedenim kvalitativnim kriterijima ima za svaku stavku 0 (nula) kriterija "III. KVALITATIVNI KRITERIJI Članak 8. (1) Kvalitativni kriteriji za razvrstavanje naselja u turističke razrede su: 1. turistički i smještajni ugostiteljski kapaciteti odgovarajuće kvalitete, 2. razina izgrađenosti infrastrukture, 3. prirodna i kulturna baština, a naročito: povijesni i umjetnički spomenici i sadržaji, prirodne ljepote, pojave, običaji i tradicija, te druge turističke zanimljivosti, 4. stanje organiziranosti zdravstvene zaštite, 5. uređenost javnih površina te 6. dodatna ponuda: sport, kultura, trgovine i sl." doveli ste nas u situaciju da plaćamo članarinu po svakom krevetu 55kn jednako kao smještaj koji u krugu 1 km za razliku od nas ima plaže, restorane, supermarkete, kulturne i povijesne znamenitosti, javni gradski prijevoz, kavane, sportske sadržaje, pregledne ceste s dva kolinička traka, zdravstvene ustanove..... Ima nas kojima sezona traje doslovno tri mjeseca, a davanja su nam jednaka kao i onima kojima traje puno dulje. Ima nas dakle prema kojima ste s ovim zadnjim izmjenama izrazito nepošteno i drastično poskupili. 55 kn po svakom krevetu je previše! Primljeno na znanje Novim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama napušta se koncepcija razvrstavanja naselja u razrede. Ukidaju se turistički razredi i stope za obračun članarine za iznajmljivače, koji od 1.1.2020. godine članarinu plaćaju u godišnjem paušalnom iznosu.
19 Darko Balog III. OBRAZAC TZ KOJI PODNOSE PRAVNE I FIZIČKE OSOBE KOJE OBAVLJAJU GOSPODARSKU DJELATNOST, Članak 3. Zar je u današnje vrijeme stvarno netko u pravilnik stavio da je potrebno priložiti i dokaz o uplati? Pa danas porezna ima knjiženu uplatu prije nego obveznik stignem doći sa dokazom o uplati. Umjesto da takve, besporebne, arhaične odredbe brišete iz svih zakona i pravilnika vi ih dalje samo prepisujete. Nije prihvaćen Sukladno članku 8. Pravilnika uz Obrazac TZ-1 obveznici plaćanja članarine dužni su priložiti i dokaz o uplati razlike članarine po konačnim obračunu, ako je u vidu predujma uplaćeno manje članarine nego što je obračunato. Dakle, dokaz o uplati prilaže se samo u slučaju ako je u vidu predujma uplaćeno MANJE članarine od obračunate.
20 Dario Ladović PRAVILNIK O GODIŠNJEM PAUŠALNOM IZNOSU ČLANARINE ZA OSOBE KOJE PRUŽAJU UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU I NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU I O OBRASCIMA TZ ZA PLAĆANJE ČLANARINE TURISTIČKOJ ZAJEDNICI Godišnji paušalni iznos članarine u visini 55,00 kn za smještaj u domaćinstvu je bitno povećanje u odnosu na koliko su pružatelji usluga u domaćinstvu do sada plaćali, te je kao takav još jedan udar na budžet pružatelja usluga smještaja u domaćinstvu. Smatram da bi paušal u visini 20,00-25,00 kn po krevetu godišnje bio puno realniji. Primljeno na znanje Sukladno Strategiji razvoja turizma RH do 2020. godine, prihode turističkih zajednica kao DMO-a i dalje čine sredstva boravišne pristojbe, turističkih članarina i donacija te sredstva EU fondova za sufinanciranje projekata. Prikupljena sredstva od boravišne pristojbe i turističkih članarina usmjeravaju se u većoj mjeri u podizanje konkurentnosti područja na kojem su generirana. Razlog za to proizlazi iz potrebe da se lokalne turističke zajednice pojačano bave razvojem/unapređenjem sustava destinacijskih turističkih doživljaja kroz povezivanje različitih razvojnih dionika (privatnog i javnog sektora). Istodobno, funkcija promidžbe će se, u najvećem dijelu, odvijati na županijskoj i nacionalnoj razini.