Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Prijedlogu odluke o osnovici za izračun drugih naknada u sustavu socijalne skrbi

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 MARICA MIKULIĆ ODLUKU Poštovani, Ovim putem izražavam nezadovoljstvo visinom osnovice od 500,00 kn. Naime, zadnjih par mjeseci radilo se na “reformskom” Zakonu o socijalnoj skrbi koji je na kraju I izglasan, koji u konačnici za ovu našu populaciju ( osoba sa invaliditetom te roditelja njegovatelja I ne donosi ništa reformski I ništa značajno. Moramo napomenuti, da cijenimo napore Vlade I da ih vidimo, ali isto tako moramo naglasiti da su ti napori daleko od dovoljnih I potrebnih I uspješnih. Jedna od većih stavki koje su naglašene I prezentirane kao uspjeh novoga Zakona o socijalnoj skrbi su povećanje iznosa naknade osobne invalidnine za 250,00 kn, koji se ovih dana u svjetlu povećanja cijena na tržištu, ponovno predstavlja u ime Vlade kao mjera ublažavanja povećanja cijena na tržišu, što se u konačnici I pokazalo da se u stvarnosti sa novim Zakonom o socijalnoj skrbi za najosjetljiviju kategoriju društva ništa nije ni napravljeno, te da su opet ostavljeni sa strane I zaborevljeni, te prepušteni sami sebi. U prilog svemu tome navedenome govori I to da sva planirana ublažavanja cjenovnih poskupljenja za sektor socijale koje je Vlada iznijela ( a odnosi se I na našu populaciju), ide na ublažavanje a ne na pokrivanje svih poskupljenja koja će se dogoditi I koja se već događaju. Sve to na kraju dovodi do toga da će se spletom događanja na tržištu cijena, kvaliteta život osoba sa invaliditetom te njihovih obitelji , srozati I u konačnici biti lošiji nego što već jesu. Citirajući izjavu premjera Plenkovića od neki dan,koju je izjavio prilikom objave paketa mjera za ublažavanje poskupljenja na tržištu: “Rafalei će biti tu za godinu i nešto dana, Pelješki most će biti u funkciji prije ove sezone, rast BDP-a bit će viši od 10 posto, investicijski kreditni rejting je tu. I neće biti egzistencijalne krize hrvatskih građana. E to sve, uključujući i Schengen i euro i sredstva za sljedećih deset godina, se nije dogodilo slučajno. Dogodilo se jer netko vodi računa, jer netko na tome radi, jer se netko bavi bitnim i važnim za građane i za hrvatsko gospodarstvo, a netko se bavi jedino i isključivo demagogijom i opstrukcijom", vidi se jasno na kraju po rezultatita za ovu populaciju u odnosu na ostale građane, da se o ovoj populaciji uopće ne vodi računa niti ima sluha za njihove osnovne životne potrebe. U prilog tome ide I prijedlog Vlade da osnovica za izračun ostane nepromijenjena I na taj način se propusti prilika da se ispravi ili amortizira sve ono što novi “reformski” Zakon o socijali nije uzeo u obzir. S poštovanjem, Marica Mikulić, roditelj njegovatelj Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje.
2 Udruga nezaposlenih u Kutini ODLUKU Poštovani, ako hoćemo ili jesmo socijalna Država osnovica za izračun drugih naknada trebao bi iznositi minimalno 402%. Tajnik udruge UNUK Zdenko Lončarić Primljeno na znanje Prijedlog u komentaru je nejasan te je primljen na znanje
3 Azim Durmić ODLUKU Poštovani, Kao pružatelj socijalnih usluga,smatram da ova osnovica nije dobra jer se do sad pokazalo da korisnici koji prelaze više od jedne kune od 1.500.00 kuna ne mogu ostvarit socijalne usluge besplatno, a za plaćanje 50% nemaju dovoljno sredstava.Iskreno se nadam da će te razmotrit ove činjenice na koje smo i ranije ukazivali te osnovicu povećat čime bi omogućili da većina starih i nemoćnih svoj ostatak života provede u svom domu uz ove socijalne usluge koje pružamo. S poštovanjem! Azim Durmić Ravnatelj Centar za pomoć u kući Široka Rijeka Primljeno na znanje Komentar je primljen na znanje
4 Udruga "Otac Ante Gabrić" ODLUKU Poštovani, pružatelji smo socijalnih usluga pomoći u kući o 2008.godine. Izmjenom zakona o socijalnoj skrbi 2014. godine korisnici koji imaju prihode manje od 300% osnovice koja je iznosila 500,00 kn (prihod do 1.500,00 kn) bili su oslobođeni plaćanja usluga, a korisnici čija je mirovina bila između 300 % i 400 % (1.500,00 do 2.000,00 kn) sufinancirali su sa 50% cijenu troškova usluge pomoći u kući. Mišljenja smo da je ova kategorija građana stavljena u nepovoljni položaj, budući je na temelju odluke o osnovici za izračun iznosa drugih naknada u sustavu socijalne skrbi vidljivo da se ne mijenja niti iznos niti postotak osnovice iz čl.22. ovoga zakona. Svjesni smo da su u ovih osam godina troškovi života višestruko porasli, a taj rast nisu adekvatno pratile mirovine. Bojimo se da će velika većina dosadašnjih korisnika ostati bez stečenih prava i time će njihov zdravstveni i socijalni status biti ugrožen. Isto tako periodičnim porastom mirovine dio korisnika će preći iz jedne u drugu kategoriju i više neće moći sufinancirati, odnosno u potpunosti financirati cijenu usluge koja im je neophodna za svakidašnji život. Iz ovoga proizlazi da starije i nemoćne osobe i dalje ostaju na margini našega društva. Nadamo se da ćete uvažiti naše primjedbe u svrhu poboljšanja kvalitete života i sprječavanje socijalne isključenosti starijih osoba. S poštovanjem, Andrea Šimunović, mag.act.soc. Udruga "Otac Ante Gabrić" Metković Primljeno na znanje Komentar ne sadrži konkretan prijedlog te je primljen na znanje.
5 Kućna pomoć ODLUKU Poštovani, Aktivni smo pružatelji socijalnih usluga pomoći u kući već punih 16 godina. Trenutno važećim zakonom o socijalnoj skrbi korisnici s manje od 300% osnovice imaju pravo na besplatne usluge pomoći u kući. S obzirom na rast mirovina i na rast raznih dotacija, nekih i privremenih, mnogi korisnici prijeko potrebne pomoći u kući, gube svoj status te samim time i pravo na navedene usluge, a osobito je ta potreba izražena u ruralnom području s kojeg i mi dolazimo. Broj korisnika koji imaju pravo na navedene usluge se iz godine u godinu smanjuje, a korisnici s tim nebitnim prekoračenjima, a i uz svakodnevna poskupljenja osnovnih živptnih uvjeta, gube status primatelja besplatih usluga, a samim time i osnovnih uvjeta za egzistenciju. Prijedlog za navedenu kategoriju korisnika je svakako ili povećanje osnovice za izračun drugih naknada na 800 kuna ili povećanje postotka odnosno s 300 na 500% osnovice kao uvjeta za dobivanje besplatnih usluga pomoći u kući. Ukoliko stvarno želimo deinstitucionalizaciju socijalne skrbi onda je ovo svakako jedan od osnovnih preduvjeta za navedeno. Gledajući izvješća koja polugodišnje i godišnje predajemo ministarstvu kao pružatelji navedenih usluga, izračuni glase da se mjesečno po korisniku za navedenu uslugi izdvaja između 350 i 400 kuna što je deseterostruko manje od cijene samog smještaja korisnika u ustanove. Samim time smatramo da je ovo i te kako goruči problem i prema tome inzistiramo na promjeni navedenog postotka s 300 na 500 % ili promjenu vrijednosti osnovice. Vjerujemo da ćete naše opravdane sugestije itekako uzeti u obzir te pridonijeti stvarnoj deinstitucionalizaciji. S poštovanjem, Damir Hubak, predsjednik udruge Kućna pomoć Nije prihvaćen Postotak svakog pojedinog prava odnosno naknade uređuje se Zakonom i ne može biti predmet uređenja ove odluke. Odlukom se određuje iznos osnovice za druge naknade, osim zajamčene minimalne naknade koja se određuje posebnom odlukom.