PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZU NA DOBIT
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
I. Predlaže se smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost, i to smanjenjem osnovne porezne stope sa 20% na 18%, a za porezne obveznike koji ostvaruju prihode do 3 milijuna kuna na 12 %. Paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti predlaže se širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
II. Predlažu se određene izmjene u načinu oporezivanja, načelno, neprofitnih organizacija koje moguće obavljaju određenu oporezivu gospodarsku djelatnost i to na način da svoju osnovicu poreza na dobit mogu utvrditi u paušalnom iznosu, uz uvjet da ostvaruju godišnje prihode po osnovi obavljanja te djelatnosti do propisanog praga za ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost.
III. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu.
IV. Prijedlogom se propisuje, sukladno Nacionalnom programu reformi 2016., mogućnost jednokratnog otpisa, kao iznimne mjere koja će se primijeniti u 2017. godini, a odnosi se na priznavanje rashoda s osnove otpisa potraživanja od dužnika, izvansudskim postupkom između kreditnih institucija i dužnika, ukoliko je riječ o otpisu teško naplativih i nenaplativih potraživanja utvrđenih na dan 31. prosinca 2015. Pored navedenoga, predlažu se izmjene u načinu priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge koje su primjenjive na sve obveznike poreza na dobit.
V. Predlažu se promjene u načinu priznavanja rashoda s osnove korištenja sredstava za osobni prijevoz i reprezentaciju kako bi se izjednačili iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda obzirom da isti mogu sadržavati dio rashoda koji nisu izravno povezani s povećanjem prihoda. Ovim Prijedlogom zakona proširuju se prekršajne odredbe i to za prekršaj u slučaju ponavljanja određenog prethodno izrečenog prekršaja.
VI. Nadalje se predlaže mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
I. Ovim Prijedlogom zakona doći će do ravnomjernijeg rasporeda poreznog tereta obveznika poreza na dobit, a porezni poticaji za izvršene investicije provodit će se samo putem posebnog propisa o poticanju ulaganja. Zbog relativno malog broja korisnika (0,70%) i velikog utjecaja porezne olakšice za reinvestiranu dobit na državni proračun u iznosu od 520 milijuna kuna u odnosu na ukupan broj poreznih obveznika (120 tisuća), radi poticaja gospodarstvu predlaže se ukidanje porezne olakšice za reinvestiranu dobit i smanjenje stope poreza na dobit sa 20% na 18% i 12%. Zakon o poticanju ulaganja (Narodne novine, broj 102/15) pruža mogućnost, ovisno o visini ulaganja u dugotrajnu imovinu i broju otvorenih radnih mjesta, plaćanje poreza na dobit i primjenom porezne stope od 0% u razdoblju od 10 godina, stoga ukidanje porezne olakšice za reinvestiranu dobit neće negativno utjecati na razvoj investicija. Ovim Prijedlogom zakona doći će do ravnomjernijeg rasporeda poreznog tereta obveznika poreza na dobit te se stoga mijenja način korištenja regionalnih poreznih olakšica, a porezni poticaji za izvršene investicije provodit će se samo putem posebnog propisa o poticanju ulaganja.
II. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu. Porezni obveznici koji su i obveznici poreza na dodanu vrijednost, moći će izabrati predloženi način utvrđivanja porezne osnovice ukoliko su prema propisu o porezu na dodanu vrijednost izabrali plaćanje poreza na dodanu vrijednost prema naplaćenoj realizaciji.
III. Plaćanje poreza na dobit u paušalnom iznosu prema ovom Prijedlogu Zakona ne bi bila obveza, već opcija za određene neprofitne osobe kojima obveza vođenja posebnog knjigovodstvenog praćenja poslovnih događaja vezanih uz obavljanje gospodarske djelatnosti predstavlja značajnu poteškoću. Naime, neprofitne osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost obvezne su, za tu djelatnost, evidentirati poslovne promjene u knjigovodstvu uz primjenu propisa o računovodstvu i računovodstvenim standardima, a s obzirom da iste za cjelokupno poslovanje vode poslovne knjige na način propisan posebnim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija (ili prema drugom propisu), isto predstavlja evidentiranje poslovnih promjena kroz dva sustava. Porez u paušalnom iznosu mogle bi plaćati samo one organizacije koje ne ostvaruju prihode veće od praga za ulazak u sustav PDV-a.
IV. Zbog potrebe usklađivanja s Nacionalnim programom reformi 2016. u dijelu koji se odnosi na ključnu reformsku mjeru „Ubrzanje razduživanja kroz poticanje otpisa potraživanja“ i provodeći Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016. - 2020. prema kojem je cilj smanjiti nelikvidnost i insolventnost privatnog sektora smanjenjem udjela nenaplativih kredita predlažu se izmjene koje bi dodatno potaknule kreditne institucije da u većoj mjeri koriste izvansudske instance u svrhu postizanja djelomičnog ili potpunog otpisa teško naplativih i nenaplativih potraživanja (loših plasmana). Stoga, radi potrebe ubrzavanja postupka razduživanja i smanjenja udjela teško naplativih i nenaplativih plasmana, propisala bi se odredba kojom bi se potaknuo postupak razduživanja i to tijekom 2017. godine, a obuhvatilo bi nenaplativa i teško naplativa potraživanja utvrđena na dan 31. prosinca 2015. godine pri čemu bi se otpis potraživanja, bez pokretanja sudskih ili ovršnih postupaka ili drugih postupaka propisanih Zakonom o porezu na dobit, propisao kao porezno priznati rashod. Dakle, riječ je o jednokratnoj mjeri, kao iznimnoj odredbi u odnosu na porezni tretman ostalih potraživanja, a izvršila bi se paralelno s izmjenama posebnih propisa HNB-a, a koje su sadržane u Nacionalnom programu reformi 2016. zbog iste reformske mjere. Nadalje, predlažu se i izmjene u priznavanju otpisa potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge iskazana u prihodima na način da se pojednostavi postupak utvrđivanja konačne nemogućnosti naplate i utvrđivanja porezno priznatih rashoda, posebice ako je riječ o malim iznosima potraživanja za koja nije svrsishodno pokrenuti određeni postupak naplate. Predlaže se i usklađivanje s određenim odredbama Zakona o stečaju potrošača.
V. Predlažu se promjene u priznavanju troškova reprezentacije na način da bi se 50% troška reprezentacije utvrdilo kao porezno priznati rashod, a ne kao do sada 30%. Dok se za troškove sredstava za osobni prijevoz predlaže smanjenje porezno priznatog rashoda sa 70% na 50%. Na ovaj način izjednačili bi se iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda obzirom da isti mogu sadržavati dio rashoda koji nisu izravno povezani s povećanjem prihoda.
VI. Prateći zadane ciljeve iz porezne reforme i u smislu jačanje pravne sigurnosti predlaže se mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit odnose se na obveznike poreza na dobit.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit.
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Predviđeno je stupanje na snagu Prijedloga propisa dana 1. siječnja 2017. godine.
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
X
Ovim Prijedlogom zakona izvršavaju se izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit (Narodne novine, br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10, 22/12, 148/13, 143/14 i 50/16).
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan financijski učinak na određeni sektor niti će utjecati na tržišno natjecanje.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Prema predloženim izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit istovremeno će doći do povećanja i smanjenja poreznih prihoda na godišnjoj razini, obzirom da dolazi do ukidanja određenih poreznih olakšica i smanjenja stope poreza na dobit. Procijenjeno je da će zbog izmjena Zakona o porezu na dobit doći do smanjenja poreznih prihoda u prvoj godini primjene za 373 milijuna kuna, međutim kako izmjene Zakona o porezu na dobit donose promjene u smislu poboljšanja investicijske klime i gospodarskog rasta, te uzimajući u obzir uočeni trend porasta prihoda obveznika poreza na dobit u proteklim razdobljima, očekuje se da će se negativni utjecaj na prihode proračuna u budućim poreznim razdobljima smanjiti. Ostale izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit neće imati značajan utjecaj na prihode proračuna s osnove poreza na dobit.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovim normativnim rješenjem ne očekuju se značajni učinci na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine kao i društvo u cjelini.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovim propisom se ne očekuju učinci na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi, obzirom da Prijedlog zakona ne sadrži odredbe koje bi mogle imati učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovaj propis ne zahtjeva promjenu u provedbi administrativnih i upravnih postupaka niti će se povećati administrativne prepreke za poslovanje.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
X
Ovaj propis, za postizanje cilja, ne zahtjeva povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
X
Saznanja o određenim aspektima oporezivanja nisu primjenjiva na rješavanje problematike ovoga Prijedloga zakona.
PRETHODNA PROCJENA
ZA
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZU NA DOBIT
Ovaj Obrazac primjenjuje se u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa »DA« odnosno potvrdno.
Red.br.
Ukratko, jasno i sažeto odgovorite na pitanja:
1.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
I. Predlaže se smanjenje poreznog tereta za sve obveznike poreza na dobit uz poseban poticaj razvoju malog poduzetništva i poduzetnika koji započinju poslovnu aktivnost, i to smanjenjem osnovne porezne stope sa 20% na 18%, a za porezne obveznike koji ostvaruju prihode do 3 milijuna kuna na 12 %. Paralelno sa smanjivanjem porezne stope, zbog potrebe očuvanja određene razine prihoda s osnove poreza na dobit odnosno radi fiskalne održivosti predlaže se širenje porezne osnovice ukidanjem porezne olakšice za reinvestiranu dobit i izmjenama u načinu korištenja regionalnih poreznih olakšica.
II. Predlažu se određene izmjene u načinu oporezivanja, načelno, neprofitnih organizacija koje moguće obavljaju određenu oporezivu gospodarsku djelatnost i to na način da svoju osnovicu poreza na dobit mogu utvrditi u paušalnom iznosu, uz uvjet da ostvaruju godišnje prihode po osnovi obavljanja te djelatnosti do propisanog praga za ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost.
III. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu.
IV. Prijedlogom se propisuje, sukladno Nacionalnom programu reformi 2016., mogućnost jednokratnog otpisa, kao iznimne mjere koja će se primijeniti u 2017. godini, a odnosi se na priznavanje rashoda s osnove otpisa potraživanja od dužnika, izvansudskim postupkom između kreditnih institucija i dužnika, ukoliko je riječ o otpisu teško naplativih i nenaplativih potraživanja utvrđenih na dan 31. prosinca 2015. Pored navedenoga, predlažu se izmjene u načinu priznavanja rashoda s osnove otpisa nenaplaćenih potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge koje su primjenjive na sve obveznike poreza na dobit.
V. Predlažu se promjene u načinu priznavanja rashoda s osnove korištenja sredstava za osobni prijevoz i reprezentaciju kako bi se izjednačili iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda obzirom da isti mogu sadržavati dio rashoda koji nisu izravno povezani s povećanjem prihoda. Ovim Prijedlogom zakona proširuju se prekršajne odredbe i to za prekršaj u slučaju ponavljanja određenog prethodno izrečenog prekršaja.
VI. Nadalje se predlaže mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
2.
Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
I. Ovim Prijedlogom zakona doći će do ravnomjernijeg rasporeda poreznog tereta obveznika poreza na dobit, a porezni poticaji za izvršene investicije provodit će se samo putem posebnog propisa o poticanju ulaganja. Zbog relativno malog broja korisnika (0,70%) i velikog utjecaja porezne olakšice za reinvestiranu dobit na državni proračun u iznosu od 520 milijuna kuna u odnosu na ukupan broj poreznih obveznika (120 tisuća), radi poticaja gospodarstvu predlaže se ukidanje porezne olakšice za reinvestiranu dobit i smanjenje stope poreza na dobit sa 20% na 18% i 12%. Zakon o poticanju ulaganja (Narodne novine, broj 102/15) pruža mogućnost, ovisno o visini ulaganja u dugotrajnu imovinu i broju otvorenih radnih mjesta, plaćanje poreza na dobit i primjenom porezne stope od 0% u razdoblju od 10 godina, stoga ukidanje porezne olakšice za reinvestiranu dobit neće negativno utjecati na razvoj investicija. Ovim Prijedlogom zakona doći će do ravnomjernijeg rasporeda poreznog tereta obveznika poreza na dobit te se stoga mijenja način korištenja regionalnih poreznih olakšica, a porezni poticaji za izvršene investicije provodit će se samo putem posebnog propisa o poticanju ulaganja.
II. Za male porezne obveznike koji ostvaruju godišnje prihode do 3 milijuna kuna predlaže se mogućnost utvrđivanja porezne osnovice poreza na dobit prema novčanom načelu. Porezni obveznici koji su i obveznici poreza na dodanu vrijednost, moći će izabrati predloženi način utvrđivanja porezne osnovice ukoliko su prema propisu o porezu na dodanu vrijednost izabrali plaćanje poreza na dodanu vrijednost prema naplaćenoj realizaciji.
III. Plaćanje poreza na dobit u paušalnom iznosu prema ovom Prijedlogu Zakona ne bi bila obveza, već opcija za određene neprofitne osobe kojima obveza vođenja posebnog knjigovodstvenog praćenja poslovnih događaja vezanih uz obavljanje gospodarske djelatnosti predstavlja značajnu poteškoću. Naime, neprofitne osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost obvezne su, za tu djelatnost, evidentirati poslovne promjene u knjigovodstvu uz primjenu propisa o računovodstvu i računovodstvenim standardima, a s obzirom da iste za cjelokupno poslovanje vode poslovne knjige na način propisan posebnim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija (ili prema drugom propisu), isto predstavlja evidentiranje poslovnih promjena kroz dva sustava. Porez u paušalnom iznosu mogle bi plaćati samo one organizacije koje ne ostvaruju prihode veće od praga za ulazak u sustav PDV-a.
IV. Zbog potrebe usklađivanja s Nacionalnim programom reformi 2016. u dijelu koji se odnosi na ključnu reformsku mjeru „Ubrzanje razduživanja kroz poticanje otpisa potraživanja“ i provodeći Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016. - 2020. prema kojem je cilj smanjiti nelikvidnost i insolventnost privatnog sektora smanjenjem udjela nenaplativih kredita predlažu se izmjene koje bi dodatno potaknule kreditne institucije da u većoj mjeri koriste izvansudske instance u svrhu postizanja djelomičnog ili potpunog otpisa teško naplativih i nenaplativih potraživanja (loših plasmana). Stoga, radi potrebe ubrzavanja postupka razduživanja i smanjenja udjela teško naplativih i nenaplativih plasmana, propisala bi se odredba kojom bi se potaknuo postupak razduživanja i to tijekom 2017. godine, a obuhvatilo bi nenaplativa i teško naplativa potraživanja utvrđena na dan 31. prosinca 2015. godine pri čemu bi se otpis potraživanja, bez pokretanja sudskih ili ovršnih postupaka ili drugih postupaka propisanih Zakonom o porezu na dobit, propisao kao porezno priznati rashod. Dakle, riječ je o jednokratnoj mjeri, kao iznimnoj odredbi u odnosu na porezni tretman ostalih potraživanja, a izvršila bi se paralelno s izmjenama posebnih propisa HNB-a, a koje su sadržane u Nacionalnom programu reformi 2016. zbog iste reformske mjere. Nadalje, predlažu se i izmjene u priznavanju otpisa potraživanja za isporučena dobra i obavljene usluge iskazana u prihodima na način da se pojednostavi postupak utvrđivanja konačne nemogućnosti naplate i utvrđivanja porezno priznatih rashoda, posebice ako je riječ o malim iznosima potraživanja za koja nije svrsishodno pokrenuti određeni postupak naplate. Predlaže se i usklađivanje s određenim odredbama Zakona o stečaju potrošača.
V. Predlažu se promjene u priznavanju troškova reprezentacije na način da bi se 50% troška reprezentacije utvrdilo kao porezno priznati rashod, a ne kao do sada 30%. Dok se za troškove sredstava za osobni prijevoz predlaže smanjenje porezno priznatog rashoda sa 70% na 50%. Na ovaj način izjednačili bi se iznosi porezno priznatih i porezno nepriznatih rashoda obzirom da isti mogu sadržavati dio rashoda koji nisu izravno povezani s povećanjem prihoda.
VI. Prateći zadane ciljeve iz porezne reforme i u smislu jačanje pravne sigurnosti predlaže se mogućnost sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama.
3.
Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit odnose se na obveznike poreza na dobit.
4.
Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Izrada Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit.
Nenormativno rješenje: Cilj se ne može postići nenormativnim rješenjem.
5.
Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
Predviđeno je stupanje na snagu Prijedloga propisa dana 1. siječnja 2017. godine.
Na sljedeća pitanja potrebno je odgovoriti sa »DA« odnosno »NE«, uz obvezni sažeti pisani osvrt.
DA
NE
6.
Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
X
Ovim Prijedlogom zakona izvršavaju se izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit (Narodne novine, br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10, 22/12, 148/13, 143/14 i 50/16).
7.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan financijski učinak na određeni sektor niti će utjecati na tržišno natjecanje.
8.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Prema predloženim izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit istovremeno će doći do povećanja i smanjenja poreznih prihoda na godišnjoj razini, obzirom da dolazi do ukidanja određenih poreznih olakšica i smanjenja stope poreza na dobit. Procijenjeno je da će zbog izmjena Zakona o porezu na dobit doći do smanjenja poreznih prihoda u prvoj godini primjene za 373 milijuna kuna, međutim kako izmjene Zakona o porezu na dobit donose promjene u smislu poboljšanja investicijske klime i gospodarskog rasta, te uzimajući u obzir uočeni trend porasta prihoda obveznika poreza na dobit u proteklim razdobljima, očekuje se da će se negativni utjecaj na prihode proračuna u budućim poreznim razdobljima smanjiti. Ostale izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit neće imati značajan utjecaj na prihode proračuna s osnove poreza na dobit.
9.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovim normativnim rješenjem ne očekuju se značajni učinci na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine kao i društvo u cjelini.
10.
Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovim propisom se ne očekuju učinci na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi, obzirom da Prijedlog zakona ne sadrži odredbe koje bi mogle imati učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.
Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
X
Ovaj propis ne zahtjeva promjenu u provedbi administrativnih i upravnih postupaka niti će se povećati administrativne prepreke za poslovanje.
12.
Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
X
Ovaj propis, za postizanje cilja, ne zahtjeva povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
13.
Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
X
Saznanja o određenim aspektima oporezivanja nisu primjenjiva na rješavanje problematike ovoga Prijedloga zakona.