OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo unutarnjih poslova |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o policijskim poslovima i ovlastima |
|
1.3. |
Datum: |
12. prosinca 2018. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za pravne poslove i ljudske potencijale Služba za normativne poslove Tel. 61 22 822 |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:
NE |
Naziv akta: -
Opis mjere: - |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne:
NE |
Naziv pravne stečevine EU:
- |
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Potreba izmjena i dopuna Zakona o policijskim poslovima i ovlastima ogleda se prvenstveno u potrebi njegovoga usklađivanja s izmjenama i dopunama Zakona o kaznenom postupku koje su stupile na snagu 2017. godine kao i potrebi jasnijeg normiranja pojedinih policijskih ovlasti za koje se u praksi utvrdilo da postoje nejasnoće, kao i unošenja novih normativnih rješenja kojima se normira policijsko postupanje i usklađuje s dostignućima na području drugih znanosti, odnosno otklanjaju pravne praznine. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
S obzirom da je Zakon o kaznenom postupku suštinski izmijenio postupanje policije tijekom izvida kaznenih djela inkorporiranjem Direktive 2012/29/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o uspostavi minimalnih standarda za prava, potporu i zaštitu žrtava kaznenih djela te o zamjeni Okvirne odluke Vijeća 2001/220/PUP (SL L 315, 14. 11. 2012.); Direktive 2013/48/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 22. listopada 2013. o pravu na pristup odvjetniku u kaznenom postupku i u postupku na temelju europskog uhidbenog naloga te o pravu na obavješćivanje treće strane u slučaju oduzimanja slobode i na komunikaciju s trećim osobama i konzularnim tijelima (SL L 294, 6. 11. 2013.) i Direktive 2014/42/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 3. travnja 2014. o zamrzavanju i oduzimanju predmeta i imovinske koristi ostvarene kaznenim djelima u Europskoj uniji (SL L 127, 29. 4. 2014.), isto je imalo značajan utjecaj na pojedine policijske ovlasti te postoji potreba za njihovim usklađenjem u Zakonu o policijskim poslovima i ovlastima. Izmjene se odnose i na uvođenje mogućnosti korištenja sredstava prisile ili drugih sredstava za ometanje prema pokretnim uređajima na daljinsko upravljanje. Nadalje, potrebno je izmijeniti odredbu članka 11.b važećeg Zakona o policijskim poslovima i ovlastima kojom su propisani uvjeti za istražitelja koji provodi dokazne radnje, na način da se snizi potrebno osobno policijsko zvanje za istražitelja, čime bi se znatno povećao njihov broj što bi doprinijelo efikasnosti i povećanoj dinamičnosti provedbe kriminalističkog istraživanja. U postojećem Zakonu zaštita policijskog službenika nakon uporabe sredstava prisile normirana je člankom 98. Ovaj Prijedlog zakona navedenu odredbu razrađuje kroz tri odvojene odredbe kojima se preciznije uređuje navedena materije te uređuje isključenje protupravnosti zakonito uporabljenih sredstva prisile sukladno odredbama posebnog zakona. Na ovaj način precizno se uređuje isključenje protupravnosti za zakonitu uporabu sredstava prisile i time se pridonosi zaštiti policijskog službenika, ali i jasnom pravnom definiranju posljedica koje iz uporabe sredstava prisile proizlaze. Ostale izmjene odnose se na otklanjanje nedorečenosti zakonskih odredbi uočenih u praksi. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
S obzirom da naprijed navedena potrebna usklađenja sa Zakonom o kaznenom postupku, uvođenje novih normativnih rješenja kao i poboljšanja zakonskog teksta nije moguće provesti na drugi način, potrebno je pristupiti izradi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o policijskim poslovima i ovlastima. |
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ciljevi koji se namjeravaju postići su: usklađivanje sa Zakonom o kaznenom postupku, efikasnost i povećana dinamičnost provedbe kriminalističkog istraživanja, jasnije i preciznije normiranje pojedinih policijskih ovlasti te otklanjanje uočenih nedorečenosti i nedoumica u primjeni Zakona o policijskim poslovima i ovlastima. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Ishod odnosno promjene koje se očekuju u području koje se namjerava urediti već su sadržani u odgovorima danim na prethodna pitanja. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Očekuje se da će predložena usklađenja i poboljšanja Zakona o policijskim poslovima i ovlastima pokazati željeni ishod odmah po stupanju na snagu predloženih izmjena i dopuna, a što se očekuje u prvoj polovici 2019. godine. |
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o policijskim poslovima i ovlastima |
Obrazloženje:
Predložena rješenja nije moguće realizirati na drugi način, odnosno potrebno je odgovarajuće izmijeniti i dopuniti Zakon o policijskim poslovima i ovlastima. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
- |
Obrazloženje:
Nenormativnim rješenjima nije moguće postići željeni ishod. |
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da se Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima uređuju policijski poslovi i policijske ovlasti njegova primjena nema gospodarske učinke navedene u točkama 5.1.1. do 5.1.14. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
S obzirom na materiju koju uređuje Zakon o policijskim poslovima i ovlastima nije moguće utvrđivati veličinu adresata na koje bi se odnosili gospodarski učinci. |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
S obzirom da se Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima uređuju policijski poslovi i policijske ovlasti njegova primjena nema učinaka na tržišno natjecanje. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
S obzirom na materiju koju uređuje Zakon o policijskim poslovima i ovlastima nije moguće utvrđivati veličinu adresata na koje bi se odnosili učinci u pogledu tržišnog natjecanja. |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima nemaju socijalnih učinaka navedenih u točkama 5.3.1. do 5.3.8. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne
|
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima nemaju socijalnih učinaka na adresate navedene u točkama 5.3.9. do 5.3.20. |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima nemaju učinka na rad i tržište rada. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom na materiju koja se uređuje Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, nema učinaka predloženih izmjena i dopuna na adresate navedene u točkama 5.4.15. do 5.4.26. |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima nemaju učinka na zaštitu okoliša. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima nemaju učinka na adresate navedene u točkama 5.5.12. do 5.5.23. |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
ne |
da |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: S obzirom na predloženu dopunu Zakona o policijskim poslovima i ovlastima u pogledu pravne zaštite policijskog službenika nakon uporabe sredstava prisile, očekuje se mali učinak u pogledu ostvarivanja pravne zaštite. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
Policijski službenici |
ne |
da |
ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Predložene izmjene i dopune Zakona o policijskim poslovima i ovlastima, u pogledu zaštite ljudskih prava nemaju učinka na adresate navedene u točkama 5.6.12. do 5.6.21. već će, u pogledu ostvarivanja pravne zaštite imati mali učinak na policijske službenike. |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis se ne odnosi na male i srednje poduzetnike, ne propisuje administrativne troškove te ne uvodi administrativne obveze, naknade ili davanja. |
|||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis nema učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU. |
|||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i davanja za poduzetnike te neće proizvesti trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis se ne odnosi ma mikro poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: S obzirom na materiju koju uređuje Zakon o policijskim poslovima i ovlastima, isti nema učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
NE |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis: dr.sc. Davor Božinović, ministar
Datum: 12. prosinca 2019. |
||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari