Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga Pravilnika o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 10. | Stavak 2. - stručni smjer: ovlašteni inženjer šumarstva za ekologiju, zaštitu prirode i urbano šumarstvo je jedan od 5 postojećih stručnih smjerova u Komori, unutar Razreda ovlaštenih inženjera šumarstva. | Prihvaćen | Prihvaća se. Stavak se briše. |
2 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | III. MINIMALNI UVJETI ZA IZVOĐENJE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 7. | Stavak 1 - znači da će šumarski tehničari raditi doznaku stabala? Šumarski tehničar vodi šumoposjed? Zar to nije planiranje svih radova i provedba ŠGP-a? Stavak 2. - Nositelj licencije je pravna ili fizička osoba (u smislu registracije). Veza članak 50.ZOŠ-a: šumarske radove obavljaju za te poslove registrirani i licencirani izvođači radova; dakle, obrti ili tvrtke, zadruge,…., a ne fizička osoba u smislu šum.tehničara i slično. Nedostaje registracija, a time i mogućnost izdavanja licencije šum.tehničaru, npr. Stavak 3. - Znači da će jedna tvrtka i obrt imati više licencija? Sada se izdaju licencije tvrtki ili obrtu za sve radove i faze za koje ispunjavaju uvjete. Na ovaj način će jedna tvrtka imati više licencija (svaka poseban broj i rješenje), i tko će se u tome snaći te koja je svrha? | Prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vođenje šumoposjeda je obrazloženo pod rednim brojevima 5., 6., i 24. ovog Izvješća. Stavak 2. će biti preformuliran u skladu sa sugestijama HKIŠDT. Sadržaj rješenja (u ovom slučaju Rješenja o izdavanju licencije) je pitanje Zakona o općem upravnom postupku koji propisuje izdavanja rješenja u nekoj upravnoj stvari. |
3 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | II. VRSTE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 4. | Stavak 2 povezati sa stavkom 1. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
4 | IVAN GRGINČIĆ | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 3. | 3.1. Pridobivanje drva Faza nadzora rada Odredbu: 1 ovlašteni inženjer šumarstva (na svakih 20.000 m3 bruto mase) zamijeniti sa: 1 ovlašteni inženjer šumarstva (na svakih 80.000 m3 bruto mase) Obrazloženje: Ako u fazi izvođenja radova 1 mag. ing. silv. dostatan za količinu radova do 80.000 m3 (što podržavam) onda se svakako može napraviti i nadzor na 80 000 m3 izvršenih radova pridobivanja drva. Ovo su ujedno i okvirne količine pridobivanja drva za godišnji rad tri "harvestera" što smatram dobrom odredbom i omogućit će razvoj poduzetništva. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
5 | IVAN GRGINČIĆ | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 3. | 3.1. Pridobivanje drva faza izvođenja radova - potrebno je odredbu 1 šumarski tehničar na količinu do 8 000 m3 izmijeniti tako da glasi " 1 šumarski tehničar na količinu do 12 000 m3." Ovo je minimum za šumarskog tehničara koji se samozaposlio i radi uslugu privlačenja drvnih sortimenata zglobnim traktorom. Prosječne dnevne norme privlačenja drvnih sortimenata u prebornim šumama su 50 do 60 m3 i uz rad od 220 dana godišnje lako se dođe do izračuna učinka stroja od 12 000 m3 do 13 200 m3. Također ako šumarski tehničar zaposli tri sjekača (ili prima učinak iza tri sjekača) sa dnevnom normom sječe i izrade od 20 m3/radnik, također dolazimo do izračuna da šumarski tehničar treba u fazi izvođenja radova imati odobrenje na količinu radova od 12 000 m3 (3 radnika * 20 m3/radnik * 220 rd/god = 13 200 m3). | Prihvaćen | Prihvaća se. |
6 | Sunčane šume d.o.o. | III. MINIMALNI UVJETI ZA IZVOĐENJE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 5. | U članku 5. stavak 8. prilikom nabrajanja tko može obavljati radove iz članka 3. izostavljeni su diplomirani inženjeri šumarstva i šumarski tehničari | Prihvaćen | Prihvaća se. |
7 | Sunčane šume d.o.o. | II. VRSTE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 3. | Članak 3. stavak 6. isto kao i Članak 2. stavak 6. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
8 | Dubrava Šume | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 6. | 6.3 u fazu pripreme dodati planiranog "bruto" i pod nadzor bi trebalo stajati doznačenog "bruto". | Prihvaćen | Prihvaća se. |
9 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 3. | 3.1. Pridobivanje drva - u fazi izvođenja radova, predlažemo kategorije u financijskim iznosima (kao za radove na šumskoj infrastrukturi). Zbog opsega prijedloga ovdje ne navodimo; prethodno dostavljeno ministarstvu. Također, bez promjene (povećanja) količina u pojedinim fazama radova razmisliti o mogućnosti zapošljavanja ovlaštenoga inženjera šumarstva u statusu umirovljenika na nepuno radno vrijeme (4 sata), uz uvjet da je samo kod jednoga izvođača radova. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Prijedlog da se količine svih šumarskih radova, kako je navedeno u podnesku HKIŠDT koji je dostavljen ovom Ministarstvu, valoriziraju financijskim iznosima nema smisla jer ne postoji jedinstveni cjenik radova u šumarstvu. Jedini smisao takvog sustava bi bio u mogućnosti računanja proporcionalnosti budući da bi sve bilo svedeno istu mjeru. Ovaj Pravilnik više ne propisuje "razmjerno" (proporcionalno) zbrojene količine radova jer ne postoji valjani način niti metoda prema kojoj bi se takva "proporcionalnost" izračunala. |
10 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 2. | 2.2. Šumsko rasadničarstvo - ovi poslovi nisu u području ovlaštenosti stručnoga smjera "ovlašteni inženjer šumarstva za ekologiju, zaštitu prirode i urbano šumarstvo", sukladno Statutu Komore; pripadaju području ovlaštenosti stručnoga smjera: ovlašteni inženjer šumarstva. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Upravo je navod u Pravilniku prijedlog predstavnika Šumarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu koji je sudjelovao na povjerenstvu za donošenje Pravilnika. |
11 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 1. | 1.1. - izrada šumskogospodarskih planova - dodati "i 1 diplomirani inženjer šumarstva" | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Ovdje su propisani minimalni uvjeti. Licencirani izvođač će biti primoran zapošljavati kada shvati da posao ne može završiti s postojećim kapacitetima. Ovaj Pravilnik ide na rasterećenje poduzetništva, a ne na to da poduzetnici imaju zaposlenike kojima ne mogu osigurati posao i plaće (čime istovremeno ugrožavaju svoje poslovanje). Tržišni odnosi, uvjeti i rokovi koje propiše naručitelj radova/posla će "tjerati" poduzetnika na zapošljavanje. |
12 | IVAN GRGINČIĆ | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 1. | 1.2. Izrada lovnogospodarskih planova iza prvog stavka potrebno je dodati 1 diplomirani inženjer šumarstva na svakih 10 lovnogospodarskih planova godišnje Smatram da diplomirani inženjer šumarstva koji je stručna osoba koja obavlja stručne poslove u provedbi lovnogospodarskih planova ili se bavi lovom može kvalitetno izraditi lovnogospodarski plan. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Za izradu lovnogospodarskih planova je potreban ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo. Isto definira i članak 49. važećeg Zakona o lovstvu. U protivnom je ovlaštenje za lovstvo bespredmetno. |
13 | Sunčane šume d.o.o. | III. MINIMALNI UVJETI ZA IZVOĐENJE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 7. | Članak 7. stavak 1. Predlažemo promjenu ovog stavka u dijelu koji se odnosi na radove koji su obuhvaćeni vođenjem šumoposjeda tako da bi ovaj članak trebao glasiti „ Unutar licencije za vođenje šumoposjeda, šumarski tehničar, magistar inženjer šumarstva i/ili ovlašteni inženjer šumarstva općeg smjera obavljaju radove propisane šumskogospodarskim planovima u količinama po fazama radova propisanim u Prilogu 1. ovog Pravilnika | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Navedeno je obrazloženo pod rednim brojem 5. ovog Izvješća. Obavljaju se radovi koji su propisani i/ili potrebni, inače njihovo obavljanje nema smisla. |
14 | Sunčane šume d.o.o. | III. MINIMALNI UVJETI ZA IZVOĐENJE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 5. | Članak 5. stavak 10. Budući da je prilog pravilnika jedna tablica sa propisanim minimalnim uvjetima predlažemo promjenu tako da stavak treba glasiti „ Minimalni uvjeti iz stavka 1. ovog članka prikazani su u Prilogu 1. ovog Pravilnika i njegov su sastavni dio. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Šest je priloga i svaki prilog ima zasebnu tablicu. |
15 | TURKOVIC d.o.o. | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 4. | Prilog 4. Izgradnja i održavanje šumske infrastukture Predlaže se izmjena za fazu Izvođenja radova: a) KATEGORIJA A (vrijednost radova preko 5 mil. kn/bez PDV-a godišnje): 2 mag.ing.silv. ili 2 mag.ing.aeidf. ili 2 struč.spec.aeidf. i 2 šumarska tehničara ili 2 građevinska tehničara b) KATEGORIJA B (vrijednost radova do 5 mil. kn/bez PDV-a godišnje): 1 mag.ing.silv. ili 1 mag.ing.aeidf. ili 1 struč.spec.aeidf. i 1 šumarski tehničar ili 1 građevinski tehničar c) KATEGORIJA C (vrijednost radova održavanja šumske infrastrukture do 1 mil. kn godišnje): 1 šumarski tehničar ili 1 građevinski tehničar – brisati cijelu kategoriju Obrazloženje: Osoba sa obrazovanjem razine SSS šumarskog ili građevinskog smjera u svojstvu odgovorne osobe/nositelj licence, nema dovoljnu razinu stečenog obrazovanja da bi mogla samostalno obavljati poslove vodenja radova i biti odgovorna za cjelovitost i međusobnu usklađenost faza radova na gradilištu, odnosno da nalaže i koordinira primjenu propisa kojima se uređuje sigurnost i zdravlje radnika tijekom izvođenja radova, a posebice: 1) Samostalno vođenje projekta 2) Planiranja, provedbe i kontrole izvođenja radova 3) Upravljanje ugovorom, suradnje sa projektantom, nadzorom, investitorom 4) Koordinacije i vođenje gradilišnog tima 5) Odgovornost za kvalitetu, rok i financijski rezultat povjerenog projekta 6) Vođenje gradilišne dokumentacije (građ.dnevnik, građ.knjiga, građ. Situacija, atestovi) 7) Redovito informiranje i usklađivanje sa svim sudionicima u vezi svih bitnih tehničkih zahtijeva) Stečena razina obrazovanja, vještina i kompetencija u okviru SSS/tehničara, ispunjava uvijete za poslovođu i predradnika na gradilištu i kao takvi su pripomoć inženjeru gradilišta. Slijedom navedenog predlaže se brisati KATEGORIJU C. Nadalje predlaže se dopuna u dijelu: Specifična radna sredstva i oprema, minimalno na raspolaganju: a) KATEGORIJA A: 3 bagera gusjeničara minimalno 90 kW, 2 grejdera minimalno 90 kW, 2 kopača-rovokopaća minimalno 70 kW, 6 kiper kamiona (pogon minimalno na dvije osovine), 2 valjka minimalno 80 kW b) KATEGORIJA B: 1 grejder minimalno 90 kW, 1 kopač-rovokopać minimalno 70 kW, 2 kiper kamiona (pogon minimalno na dvije osovine), 1 valjak minimalno 80 kW Obrazloženje: Obzirom na propisani navod specifična radna sredstva i oprema, nije definirano koja se radna sredstva i oprema traže, za koju kategoriju radova. Slijedom navedenog predlaže se prihvatit minimalno predložena radna sredstva i opremu. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vrijednosti će biti definirane kao iznos bez poreza na dodanu vrijednost. Izostaviti će se kategorija C. Specifična radna sredstva i opremu je teško definirati kroz potrebne količine i vrste radova. Naručitelj poslova je taj koji uvjetuje potrebna radna sredstva i opremu kroz postupak javne nabave (ili na neki drugi način). |
16 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, PRILOG 6. | Općenito: na ovaj način je "nestao" rad vođenje šumoposjeda, jer pretpostavljam da će se licencija izdavati za uzgajanje šuma, zatim doznaku ...odvojeno, ili? Pod 6.3. doznaka stabala - nedostaje uz količinu brutto. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Biti će dodano da se radi o bruto količinama. Rad vođenje šumoposjeda nije "nestao" već je "nastao" u pravom smislu riječi jer obuhvaća većinu poslova koju obavlja jedan šumarski inženjer u revirničkom sustavu. U odgovoru na komentar 5. ovog Izvješća objašnjeno je zbog čega vođenje šumoposjeda ne obuhvaća baš sve radove za koje je šumarski inženjer obrazovan. Vođenje šumoposjeda je definirano samo zato da jedan/isti ovlašteni inženjer šumarstva može obavljati svih pet vrsta/podvrsta radova unutar rada vođenja šumoposjeda, što je prikazano u Prilogu 6. ovog Pravilnika. Na osnovu jednog ovlaštenog inženjera šumarstva dobiva se licencija za vođenje šumoposjeda, odnosno za sve radove iz Priloga 6. ovog Pravilnika u količinama kako je propisano u istom Prilogu. Na osnovu jednog šumarskog tehničara dobiva se licencija za fazu izvođenja rada uzgajanja šuma i fazu izvođenja rada zaštite šuma. Ne može se na osnovu šumarskog tehničara dobiti licencija za doznaku stabala jer isti ne zadovoljava propisane minimalne uvjete. |
17 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | IV. RADOVI KOJE MALI ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO, Članak 9. | Stavak 2 - ovu smo odredbu imali prvih godina provedbe pravilnika; svi su nekomu susjedi ili prijatelji. Na ovaj način se doslovno legalizira rad na crno. Netko tko nema licenciju, a često niti registrirani obrt/tvrtku ovako može raditi bez ograničenja („prijateljski“ – kako će se to utvrditi?), bez plaćanja rada i radnika. Pojedini su bez registracije, a onda i bez licencije, radili stotine prostornih metara drva i time legalnim izvođačima radova konkurirali nižim cijenama, jer nisu izdavali račun niti plaćali PDV nakon prodaje. Na taj način se krši Zakon o PDV-u, porezima, doprinosima itd. Osim toga, ovo nije u skladu s člankom 50.st.2 ZOŠ-a. Ukoliko je ovo dozvoljeno za neke radove, riječ je o radovima koje je lakše kontrolirati i za koje nije određena licencija. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Odnosit će se na susjede i prijatelje koji imaju prebivalište u istom mjestu kao i mali šumoposjednik u čijoj šumi se radovi obavljaju. |
18 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | III. MINIMALNI UVJETI ZA IZVOĐENJE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 5. | Stavak 1. - "...mogu obavljati izvoditelji koji ispunjavaju minimalne uvjete za izvođenje šumarskih radova i koji su prošli postupak licenciranja izvoditelja šumarskih radova." Stavak 6. - I sada su ograničenja godišnja, jer tako piše (npr; 8.000 m3 godišnje). Ovdje je trebalo napisati da se odnose na kalendarsku godinu, a ne na godinu trajanja licencije. Prijedlog: „Uvjet godišnjega ograničenja za pojedinu vrstu ili fazu rada, prema izdanoj licenciji, odnosi se na kalendarsku godinu.“ Stavak 8. - izostavljeni su šumarski tehničari, pa i diplomirani inženjeri šumarstva. Također i diplomirani/magistri inženjeri građevine i građevinski tehničari. Stavak 10.- svi radovi su trebali biti u jednoj tablici, kao i do sada, odnosno pravilnik je mogao imati samo prilog 1. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Ako se radi o licenciranom izvoditelju to pretpostavlja da je prošao postupak licenciranja kod HKIŠDT. Ograničenja su godišnja i ovaj Pravilnik ne ide dalje od toga. Stvar je HKIŠDT kako će urediti praćenje izvršenja. Akademski nazivi su u skladu sa Zakonom o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju (NN 107/2007). Šest je priloga i svaki prilog ima zasebnu tablicu. |
19 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | II. VRSTE ŠUMARSKIH RADOVA, Članak 3. | U odnosu na sve dosadašnje Pravilnike (od 2007. godine) u ovom prijedlogu su "nestali" i nisu prepoznati kao šumarski radovi: uzgajanje šuma; zaštita šuma od štetnih organizama, požara i elementarnih nepogoda; šumarska ekologija i očuvanje bioraznolikosti šuma; doznaka stabala. (ovdje samo kao "podrad" vođenja šumoposjeda"). Vođenje šuma šumoposjednika – kako je definirano u točki 6., obuhvaća radove koje neće moći raditi većina izvoditelja koji rade npr; samo uzgojne radove. Osim toga, kako je navedeno, vođenje šumoposjeda je specifičan rad, koji obuhvaća puno više od ovoga što je prethodno navedeno (trebao bi obuhvaćati stručni posao provedbe šumskogospodarskoga plana za pojedini šumoposjed). Očuvanje bioraznolikosti šuma - u većini EU politika očuvanje bioraznolikosti šuma je vrlo važna tema i cilj (primjer: EU Green Deal). Nakon što je 12 godina ovaj rad bio prepoznat kao šumarski rad, on u ovom prijedlogu nestaje. Trebalo je, kako smo predlagali, definirati što on obuhvaća (slično kako je definirano za pridobivanje drva) te navesti kako je riječ o praćenju i motrenju staništa, praćenju provedbi odredbi Natura 2000 i slično. Šumarski stručnjaci su uvijek svojim radom doprinosili očuvanju bioraznolikosti šumskih ekosustava (rezultati su vidljivi u površini šuma i šumskih zemljišta obuhvaćenih ekološkom mrežom i Naturom), a sada kroz ovo više nije vidljivo da su to radovi koje rade baš šumari. I to sada kada svi prepoznaju i naglašavaju važnost očuvanja bioraznolikosti. Isto se odnosi i na ekologiju šuma. A kada je riječ o radovima zaštite šuma od štetnih organizama te od požara i elementarnih nepogoda (izrada odgovarajućih elaborata, planova i sama provedba), a koji su u ovom prijedlogu brisani, svaki je komentar suvišan. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Šumarska ekologija i očuvanje bioraznolikosti šuma će biti dodani kao "podrad" vođenja šumoposjeda, iako ih članak 23. Zakona o šumama kao takve ne prepoznaje. Slažemo se da su šumarski stručnjaci uvijek svojim radom doprinosili i doprinose očuvanju bioraznolikosti šumskih ekosustava, ali to nije razlog postojanja posebne licencije. Šumarska ekologija i očuvanje bioraznolikosti šuma bit će dio vođenja šumoposjeda jer su šumarski stručnjaci educirani i za šumarsku ekologiju i za očuvanje bioraznolikosti šuma. Uzgajanje šuma je dio vođenja šumoposjeda. Zaštita šuma obuhvaća sve oblike zaštite i nije je potrebno dijeliti na kategorije. Ovim prijedlogom Pravilnika nisu brisani radovi zaštite šuma već su grupirani u cilju rasterećenja licenciranih izvoditelja radova od nepotrebnog zapošljavanja. Tvrdnja da vođenje šumoposjeda obuhvaća radove koje neće moći raditi većina izvoditelja koji rade npr. samo uzgojne radove nije točna, upravo suprotno. Ako fizička ili pravna osoba ima primjerice zaposlenog šumarskog tehničara može dobiti djelomičnu licenciju za vođenje šumoposjeda i to samo za fazu izvođenja radova u podradu uzgajanje šuma i podradu zaštita šuma. Ista osoba nema uvjete za doznaku stabala jer je minimalni uvjet za izvođenje doznake zaposleni sveučilišni prvostupnik inženjer šumarstva. |
20 | TURKOVIC d.o.o. | PRAVILNIK O VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Pravilnik je pisan načelom transparentnosti i pravne sigurnosti te će omogučiti brži razvoj Šumarskog sektora, uz manje korekcije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
21 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | I. OPĆE ODREDBE, Članak 1. | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije obavlja licenciranje izvođača radova, kao javnu ovlast počevši od 01. listopada 2007. godine; do danas je održana 131 sjednica Povjerenstva za licenciranje te je na temelju njihovih odluka izdano više od 1.500 licencija, od kojih je trenutno oko 360 aktivnih (licencije se izdaju na 5 godina). U proteklim godinama, Povjerenstvo je na svim svojim sjednicama razmatralo i pojedine probleme u provedbi postupka licenciranja i primjedbe izvođača radova te je na temelju toga Komora upućivala i prijedloge za izmjenu pravilnika. Objavljeni prijedlog samo djelomično odražava prijedloge i primjedbe, kao i argumente iznesene na sjednicama povjerenstva, odnosno radne skupine koja je izrađivala prijedlog. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
22 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 10. | Stavak 1. - Što ako to ne učini? Što će se dogoditi? Oni imaju rješenja koja su izdana u upravnom postupku, na temelju tada važećih pravilnika i slijedom zahtjeva te dokaza o ispunjavanju uvjeta. Licencije su izdane na 5 godina, kako će se to staviti izvan snage? Uputa o pravnom lijeku upućuje na mogućnost tužbe | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Licencirani izvoditelj šumarskih radova će vjerojatno posegnuti za varijantom otpuštanja zaposlenika i nakon toga će zatražiti novu licenciju po odredbama ovog Pravilnika. To je jedan od izglednijih scenarija. Preporuča se da HKIŠDT obavijesti licencirane izvoditelje o odredbama ovog Pravilnika i njihovim obvezama. |
23 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | U članku 2.tč.6 - prvi dio definicije "vođenja šumoposjeda" nije u skladu s drugim dijelom. Točno je da je to stručni šumarski posao, ali obuhvaća više od ovoga što se ovdje navodi. Također, članak 50.st. 1. ZOŠ-a određuje tko obavlja stručne poslove te prijedlog pravilnika kada je riječ o ovoj vrsti rada nije s tim usklađen. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
24 | IVAN GRGINČIĆ | PRAVILNIK O VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Pravilnik je, uz male izmjene, dobro koncipiran i omogućit će razvoj poduzetništva, a vjerojatno i smanjiti cijenu usluga. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
25 | Sunčane šume d.o.o. | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | U članku 2. stavak 6. navodi se da je vođenje šumoposjeda stručni šumarski posao koji obuhvaća radove uzgajanja šuma, zaštite šuma i doznake stabala. U članku 23. stavak 2. Zakona o šumama navedeno je koje radove obuhvaća gospodarenje šumom i šumskim zemljištem i to: 1. Izrada, obnova i revizija šumskogospodarskih planova; 2. prirodna obnova šuma; 3. umjetna obnova šuma; 4. podizanje novih šuma na neobraslom šumskom zemljištu; 5. konverzija šuma; 6. sanacija i obnova šuma oštećenih biotskim i abiotskim čimbenicima; 7. njega šuma; 8. zaštita šuma od štetnih organizama; 9. doznaka stabala; 10. čuvanje šuma; 11. rasadničarstvo i sjemenarstvo; 12. planiranje, projektiranje, izgradnja, rekonstrukcija i održavanje šumske infrastrukture; 13. održavanje izvora, bunara i cisterni; 14. pridobivanje drvnih šumskih proizvoda; 15. pridobivanje nedrvnih šumskih proizvoda; 16. održavanje neobraslog šumskog zemljišta za potrebe očuvanja bioraznolikosti. Budući da je za vođenje šumskog posjeda potrebno zaposliti jednog ovlaštenog inženjera općeg smjera za šumoposjede veće od 300 ha, a manje od 2000 ha te po jednog ovlaštenog inženjera na svakih sljedećih 2000 ha smatramo da su poslovi vođenja šumoposjeda svi poslovi koje može obavljati ovlašteni inženjer općeg smjera, odnosno svi poslovi koji su propisani šumskogospodarskim planovima osim izrade, obnove i revizije šumskogospodarskih planova i planiranja, projektiranja, rekonstrukcije i održavanja šumske infrastrukture. Iz ovih razloga preporučujemo da se članak 2. stavak 6. mijenja i da se vođenje šumoposjeda definira kao posao koji obuhvaća sve radove gospodarenja šumom i šumskim zemljištem iz članka 23. stavak 2. Zakona o šumama izuzev radova izrade, obnove i revizije šumskogospodarskih planova i planiranja, projektiranja, rekonstrukcije i održavanja šumske infrastrukture. | Primljeno na znanje | Možemo se složiti s napisanim, međutim to podrazumijeva potpuno redefiniranje ovlaštenja, šumskih radova i radova gospodarenja šumama te njihovo međusobno usklađivanje tako da bi, kako navodite, postojala 3 (tri) ovlaštenja vezana na: vođenje šumoposjeda, šumsku infrastrukturu, šumskogospodarske planove. Upravo je zbog gore napisanog vođenje šumoposjeda definirano u smislu provođenja ovog Pravilnika. U ovom trenutku su radovi gospodarenja šumama iz članka 23. Zakona o šumama i šumarski radovi iz članka 50. Zakona o šumama neusklađeni već u samom nazivlju. Njihovo usklađivanje će biti predmetom izmjena i dopuna Zakona o šumama. Također je potrebno istim Zakonom stvoriti mogućnost donošenja "novog" Pravilnika o sadržaju i načinu polaganja stručnih ispita za ovlaštene inženjere šumarstva i drvne industrije. |