Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o uvjetima za prijevoz izvanrednih pošiljaka u željezničkom prometu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HŽ Cargo d.o.o | Određivanje mogućnosti i uvjeta za prijevoz izvanredne pošiljke, Članak 13. | U članku 13. riječ „odrediti“ potrebno je zamijeniti s „ određuje“. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
2 | HŽ Cargo d.o.o | II. IZVANREDNA POŠILJKA, Članak 5. | U članku 5. predlažemo brisanje podstavka k) kao nepotrebnog jer je njegovo značenje sadržano u susjednom podstavku l) | Prihvaćen | Prihvaća se. |
3 | HŽ Cargo d.o.o | Posebni uvjeti za prijevoz izvanrednih pošiljaka na elektrificiranim prugama, Članak 42. | U članku 42. predlažemo uvrštavanje nove rečenice koja bi glasila: „ Postupak, način i izvedbu uzemljenja upravitelj infrastrukture detaljnije uređuje u provedbenoj uputi.“. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 20. stavkom 2. propisano je kako planiranje, objavljivanje, nadzor i praćenje prijevoza izvanredne pošiljke, postupak otpreme i prijevoza izvanredne pošiljke te izdavanja i primopredaje dokumenata, upravitelj infrastrukture detaljnije uređuje internim aktom, što uključuje i postupak, način i izvedbu uzemljenja, dok člankom 43. stavkom 2. navedeni akt upravitelj infrastrukture objavljuje na korisničkom portalu, čime postaje dostupan i željezničkim prijevoznicima. |
4 | HŽ Cargo d.o.o | Praćenje izvanredne pošiljke, Članak 18. | U članku 18. stavku 5. iza riječi infrastrukture predlažemo slijedeći tekst : „i/ili pratitelj željezničkog prijevoznika“, a zadnji dio rečenice (iza zareza) zamijeniti s tekstom: „tada su dužni obavijestiti ovlaštenu mjerodavnu stručnu službu koja bi učinila izmjenu.“ | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Pri prijevozu svake izvanredne pošiljke upravitelj infrastrukture mora odrediti odgovarajuće posebne uvjete prijevoza za sigurno odvijanje i upravljanje prometom, pa ukoliko je potrebno djelomično izmijeniti posebne uvjete prijevoza za sigurno odvijanje i upravljanje prometom prometa u smislu povećanja sigurnosti prometa, nadležna je mjerodavna stručna osoba upravitelja infrastrukture. |
5 | HŽ Cargo d.o.o | Uvjeti koje željeznički prijevoznik mora ispuniti prije prijevoza izvanredne pošiljke, Članak 16. | U članku 16. podstavak k) potrebno je doraditi obzirom da u uvjetima prijevoza rok isporuke za IP ne vrijedi, jedino se uvjeti baziraju na rok valjanosti. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Navedenim stavkom obvezuje se željezničkog prijevoznika da pošiljka bude spremna na prijevoz, međutim ukoliko se zbog opravdanih razloga prijevoz ne može obaviti u predviđenom roku, u dogovoru s upraviteljem infrastrukture će se odrediti novi rok prijevoza, ukoliko rok valjanosti odobrenja nije istekao. |
6 | HŽ Cargo d.o.o | Evidencija izvanrednih pošiljaka, Članak 12. | U članku 12. predlažemo doradu stavka 2. jer je teško imati uvid u završetak prijevoza jer se uvjeti prijevoza obično daju do kraja godine a nije nam ni poznat broj pošiljaka koje prometuju pod istim uvjetima. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Evidenciju izvanrednih pošiljaka vodi upravitelj infrastrukture te je podatak o završetku prijevoza potreban zbog cjelovitosti evidencije. |
7 | HŽ Cargo d.o.o | Zahtjev za prijevoz drugih izvanrednih pošiljaka, Članak 11. | U članku 11. stavku 1. predlažemo uvrštavanje novih podstavaka m) i n) koji bi glasili: „m) težište tereta ili težište svakoga dijela tereta, ako se teretna jedinica sastoji od više dijelova, n) točke oslonaca pošiljke na pod vagona.“ Obrazloženje: Ako težište tereta nije ispravno određeno u određenom momentu može doći do izvanrednog događaja (prevrtanje, iskliznuća itd.) | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Odredba članka 11. stavka 2. omogućuje dostavu i drugih podataka ili dokumenata koji se odnose na izvanrednu pošiljku. Nadalje, u polju 19. obrasca Zahtjeva za prijevoz izvanredne pošiljke, ukoliko postoji potreba, upisuju se podaci o težištu. |
8 | HŽ Cargo d.o.o | Zahtjev za prijevoz izvanredne pošiljke vozila na vlastitim kotačima, Članak 9. | U članak 9. stavku 1. predlažemo novi podstavak n) koji bi glasio: „ n) najmanji polumjer zavoja kroz koji željezničko vozilo može proći.“ Obrazloženje: određena vozila mogu iskliznuti na manjim polumjerima (sporedni kolosijeci npr.) | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Obrazac zahtjeva za prijevoz izvanredne pošiljke nalazi se u prilogu Pravilnika te su člankom 9. propisani podaci koje podnositelj zahtjeva navodi prilikom podnošenja zahtjev za prijevoz izvanredne pošiljke vozila na vlastitim kotačima. Također, članak 9. stavak 2. omogućuje dostavu i drugih podataka ili dokumenata koji se odnose na izvanrednu pošiljku. Na taj način osigurana je i mogućnost upravitelja infrastrukture da zatraži podatak o najmanjem polumjeru zavoja kroz koji željezničko vozilo može proći te dostava traženog podatka o istom od strane podnositelja zahtjeva. |
9 | ANTONIO PINTARIĆ | II. IZVANREDNA POŠILJKA, Članak 5. | Ne znam jesam li dobro shvatio članak 5, točku j). Prema konstrukciji rečenice i pravopisu ovdje su dva nezavisna uvjeta kada se pošiljka smatra izvanrednom: 1. uvjet: teretne jedinice koje se bez pretovara ne mogu prevesti do odredišnoga kolodvora, a masa im je veća od 25 t 2. uvjet: teretne jedinice utovarene na vagone sa spuštenim podom Ako se zadovoljava ili uvjet 1 ili uvjet 2 pošiljka je izvanredna. Prema tome, smatram kako bi trebalo izbaciti točku j) u čl.5. jer je to, po mom mišljenju, direktno pogodovanje cestovnom prijevozu te se ide na štetu željezničkog prijevoza. Također, to je i protivno nastojanju Europske Unije koja potiče prebacivanje tereta na željeznicu. Za primjer imamo teške terete 25-50t (npr. transformatori) koji, ako se utovare na vagone R ili S serije, prekoračuju teretni profil te ih nije moguće prevesti željeznicom osim ako se ne utovare na niskopodni vagon tipa Uais koji i služe za takvu vrstu prijevoza. U tom slučaju pošiljka mora biti redovna jer niti prekoračuje dozvoljeni profil niti nosivost vagona. U slučaju da točka ostane ( i tumači se kao što sam na početku napisao), povećava se cijena prijevoza (30%) te on postaje neisplativ i daje se prednost cestovnom prijevozu. Ovakvog tereta ima dosta jer imamo tvornicu KONČAR (ET,DIST) koji u Hrvatskoj proizvode i izvoze transformatore (a povezani su jako dobro industrijskim kolosijekom) te smatram kako bi se ovime napravio barem mali pozitivan korak prema oživljavanju željezničkog prijevoza u Hrvatskoj. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Točka je izmijenjena sukladno objavi UIC 502-1 Izvanredne pošiljke – Odredbe za planiranje i obradu izvanrednih pošiljaka te sada glasi: teretna jedinica koja se na prijevoznom putu prevozi na različitim širinama kolosijeka i bez pretovara se ne može prevesti do odredišnoga kolodvora, a masa joj je veća od 25 t ili je utovarena na vagone sa spuštenim podom U Poglavlju 1 objave UIC 502-1 Izvanredne pošiljke – Odredbe za planiranje i obradu izvanrednih pošiljaka navedeni su uvjeti u kojim slučajevima se pošiljke smatraju izvanrednim pošiljkama te su navedene odredbe uvrštene u članak 5 Nacrta prijedloga Pravilnika. |