Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ivana miškić | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
2 | Žana Klisović | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
3 | Sindikat hrvatskih učitelja | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa radi čega je bilo potrebno napraviti prethodne posebne analize u najboljem interesu učenika (kako po pitanju zastarjelih kurikuluma, potrebama za svakodnevni život i usklađenosti s tržištem rada do pitanja obveznosti/izbornosti predloženih predmeta inforamtike i stranog jezika, opterećenosti učenika te funkcionalnosti predloženih promjena koje bez sustavne analize ne mogu biti usklađeni s potrebama i mogućnostima). | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
4 | Centar za odgoj i obrazovanje "Šubićevac" | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
5 | IVO BILIĆ | ODLUKU | Mislim da je ovo kozmetička promjena, vrlo parcijalna. Nama, a naročito učenicima koji se školuju trebaju novi kurikulumi koji će oslikavati suvremeni pristup obrazovanju učenika s teškoćama. Osim toga trebalo bi definirati koji su to kadrovski, materijalni i prostorni uvjeti koje bi pojedina ustavnova treba zadovoljiti da bi dobila pravo izvođenja ovakvih programa. Kako osmisliti vrijeme produženog stručnog postupka i koje prostorne uvjete bi trebalo zadovoljiti da bi bili uspješni u postizanju ishoda učenja, koji bi rezultirali potrebnim kompetencijama za tržište rada. Na koji način to postići, trebaju nam suvremena didaktička pomagala, zasigurno ćemo trebati promovirati"igrifikaciju" kao jedan od alata kojima ćemo s učenicima lakše dolaziti do potrebnih ishoda. Evo još jedna dilema vezana za predloženi plan, koje ishode i tko će izvoditi npr. nastavu Domaćinstava ili Čovjek i okolina, pretpostavljam da će odgovor biti rehabilitator, a pitam koliko takvih ima u srednjim školama u RH. Smatram da bi svrsishodnije bilo izraditi nove kurikulume nego raditi na promjeni nastavnog plana postojećih posebnih programa. Ivo Bilić | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danim prijedlozima, no prijedlozi nisu predmet ove Odluke. Traženo definira Državni pedagoški standard srednjoškolskog odgoja i obrazovanja kao i ostali provedbeni propisi u sustavu odgoja i obrazovanja. |
6 | SANJA PRAH | ODLUKU | Poštovani, kao djelatnik u posebnoj odgojno-obrazovnoj ustanovi sa dugogodišnjim iskustvom, podržavam promjene nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu, koje su nužne obzirom na današnji, zahtjevniji i suvremeniji način života. Učenici s teškoćama sporije uče i teže se socijaliziraju u okolinu pa bi bilo dobro da školovanje za njih bude obavezno i produženo na četiri godine što bi im omogućilo bolju socijalizaciju i pripremu za samostalni život i rad. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. |
7 | Magda Poklepović | ODLUKU | Poštovani, učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada.Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
8 | Lucija Matulović | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. Lana Jurišić 08.06.2021 10:210 0 Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
9 | Dorotea Barešić | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na njjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
10 | Lana Jurišić | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
11 | IVANA VRLJAC | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
12 | Nada Vulinović-Zlatan | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
13 | MARIJANA GLADOVIĆ | ODLUKU | Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja u trajanju od minimalno četiri godine, budući da im zbog prirode teškoća treba više vremena za ostvarivanje ishoda, ovladavanje vještinama, sazrijevanje i pripremu za uključivanje u tržište rada. Nastavni plan predviđa povećanje ukupnog opterećenja učenika, posebno u 1. razredu, što je za učenike s teškoćama u razvoju previše. Također, učenici koji se obrazuju za strukovna zanimanja po posebnom programu izrazito su heterogenih sposobnosti, mogućnosti, potreba i interesa. Iz navedenih razloga Informatika i Strani jezik trebali bi biti izborni, a ne obvezni predmeti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
14 | Tihomir Robotić | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Poštovani, podržavam Odluku donošenja Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu te posebno pozdravljam uvođenje nastave informatike u ovaj kurikulum. Smatram da bi sadržaji informatike u ovom kurikulumu trebali biti u potpunosti rasterećeni od teorije i fokusirati se na primijenjena znanja i informatičke vještine. U stjecanju vještina i njihovom uvježbavanju ključan je kontinuitet, a to se jako teško postiže s jednim satom tjedno pa sugeriram da shodno tome razmislite o korekciji satnice. S poštovanjem, Tihomir Robotić | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
15 | Irena Kiss | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Poštovani, podržavam Odluku donošenja Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu, uz napomenu da bi broj sati stručne prakse u završnoj godini (640) trebalo izjednačiti s brojem u drugoj i trećoj (490), a predmet Čovjek i okolina zadržati i kod maturanata. Srdačan pozdrav | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju, no stručna praksa u trećem razredu obuhvaća 640 sati kako bi se učenici što je moguće više osamostalili, uvježbali i automatizirali radne operacije predviđene ishodima zanimanja za koje se školuju. Osim toga, postojećom satnicom stručne prakse omogućuje se uvođenje mladih u svijet rada, jer se učenici završetkom školovanja trebaju zaposliti i biti spremni u radnom okruženju raditi 8 sati dnevno. Obzirom da se učenici školuju u strukovnoj školi strukovni sadržaji među koje ubrajamo i stručnu praksu se ne bi smjeli smanjivati. Također Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje NN 62/2018 je predviđena zastupljenost strukovnih sadržaja i odnos istih prema općeobrazovnim sadržajima, a odredbe istog se odnose i na učenike s teškoćama u razvoju. |
16 | DALIBOR VUKALOVIĆ | ODLUKU | Poštovani, Podržavam namjeru da se napokon ozbiljnije promjene obrazovni kurikulumi učenika s teškoćama. Međutim, smatram da treba napraviti potpunu promjenu dokumenta na kojima se još uvijek temelji rad s učenicima s teškoćama (Nastavni planovi i programi odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju - Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.). Promjena samo okvirnog nastavnog plana i programa /kurikuluma donosi neke dobrodošle promjene i uvodi potrebne sadržaje ali i podiže ukupno zaduženje učenika s teškoćama koje prema ovom planu, u petodnevnom radnom tjednu iznosi 6,4 sata u prvoj godini, 6,2 sata u drugoj godini te 7,2 sata u trećoj godini obrazovanja. (bez ijednog sata produženog stručnog postupka) Ono što nedostaje je više izbornosti (i za školu i svakog učenika ponaosob) kojom bi se osiguralo da učenicima s teškoćama pružimo obrazovanje prilagođenije njihovim individualnim potrebama ali i sektoru zanimanja za koje se obrazuju što je ideja koja je u temelju reforme strukovnog obrazovanja. Dodatni sadržaji (čije uvođenje pozdravljam) kao što su strani jezik, informatika, domaćinstvo/tehnička kultura možda ipak mogu biti dio produženog stručnog postupka koji bi se tada lakše prilagodio potrebama učenika i zahtjevima budućeg zanimanja i ne bi bili predmet „klasičnog“ vrednovanja ocjenama nego aktivnosti gdje bi učenici na jednostavan i praktičan način savladavali osnove važnih vještina potrebnih za kvalitetnije funkcioniranje u društvu i na budućem radnom mjestu. Također, barem meni, nedostaju informacije o konkretnim predmetnim kurikulumima. S poštovanjem, Dalibor Vukalović, ravnatelj Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Ovom Odlukom obuhvaćeno je donošenje Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. Program produženoga stručnog postupka i sadržaj istog definiran je Pravilnikom o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (NN, 24/2015). |
17 | Dubravka Scharmitzer | ODLUKU | Poštovani, iako ne radim u posebnim odjelima, podržavam uvođenje informatike i stranog jezika u nastavni plan posebnih kurikuluma za srednje škole. Također, mislim da je odlično uvođenje domaćinstva ili tehničke kulture jer smatram da se u sklopu tih predmeta mogu vježbati vještine i razvijati gruba i fina motorika koje su ključne za cjelokupan razvoj učenika s poteškoćama u razvoju. Iz dosadašnjeg iskustva u redovitoj nastavi i praćenja učenika na praktičnoj nastavi, smatram da je 640 sati stručne prakse u završnim razredima previše. Maturanti završavaju ranije s nastavom. Smatram da brojka od 490 sati kao u 1. i 2. razredu primjerena i tijekom trećeg razreda. Srdačan pozdrav! | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju, no: stručna praksa u trećem razredu obuhvaća 640 sati kako bi se učenici što je moguće više osamostalili, uvježbali i automatizirali radne operacije predviđene ishodima zanimanja za koje se školuju. Osim toga, postojećom satnicom stručne prakse omogućuje se uvođenje mladih u svijet rada, jer se učenici završetkom školovanja trebaju zaposliti i biti spremni u radnom okruženju raditi 8 sati dnevno. Obzirom da se učenici školuju u strukovnoj školi strukovni sadržaji se ne bi smjeli smanjivati. Također Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje (NN, 62/2018) predviđena je zastupljenost strukovnih sadržaja i odnos prema općeobrazovnim sadržajima, a odredbe istog se odnose i na učenike s teškoćama u razvoju. |
18 | LEA LJUBA KOCIJAN | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Poštovani, podržavam u nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu i uglavnom se slažem s predloženim promjenama. Slažem se da su promjene hitno potrebne i moraju pratiti suvremeni razvoj i tehnologiju stoga smatram nam je da uz predmet Informatike čiji fond sati nije dostatan kako bi odgovorio suvremenim izazovima u nastavi i nije dovoljan za sve sadržaje koje učenici trebaju savladati, nužan i nastavni predmet koji bi pratio nove zahtjeve školovanja i tržišta rada na koji ulazi dio učenika po završetku obrazovanja u srednjoj školi. Potreban nam je nastavni predmet po nazivom Digitalni mediji ( ili sl.) koji bi učenicima predstavljao platforme i mogućnosti rada na njima i na kojem bi se provodili neki od projekata kao što su npr. eTwinning školski projekti u koje je sve više škola uključeno. Lijep pozdrav, Lea Ljuba Kocijan | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i danom prijedlogu, no prijedlog nije predmet ove Odluke. Sadržajima Stranog jezika i Informatike predviđaju se ishodi na najjednostavnijoj razini te su od velike važnosti za školovanje učenika i primjenu istih u svakodnevnom životu i radu. |
19 | MARTINA FELINGER | ODLUKU | Poštovani, smatram da predmet POLITIKA I GOSPODARSTVO ne smije biti zastupljena samo u trećem razredu s obzirom na kompleksnost same građe nastavnog predmeta, a i same težnje da od učenika koji postaju izborno tijelo formiramo mlade informirane glasače i punopravne dionike demokratskih procesa. Smatram da bi trebalo ostati kao i do sada, dakle da se predmet obrađuje kroz drugi i treći razred. Predmet ČOVJEK I OKOLINA ima isto tako kompleksne i općeaktualne teme da je za pojedina područja potrebna i određena doza zrelosti naših učenika kako bi se tema kvalitetno obradila. Tako da smatram da predmet treba biti zastupljen i u programu trećeg razreda. Isto tako praksa trećih razreda ne bi trebala imati tako veliku satnicu (640 sati) već kao i kroz prva dva razreda 490 sati s obzirom na organizaciju rada maturanata koji završavaju ranije s nastavom. Hvala, S poštovanjem Martina Felinger, prof.soc.ped. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju, no stručna praksa u trećem razredu obuhvaća 640 sati kako bi se učenici što je moguće više osamostalili, uvježbali i automatizirali radne operacije predviđene ishodima zanimanja za koje se školuju. Osim toga, postojećom satnicom stručne prakse omogućuje se uvođenje mladih u svijet rada, jer se učenici završetkom školovanja trebaju zaposliti i biti spremni u radnom okruženju raditi 8 sati dnevno. Politika i gospodarstvo je predviđena u trećem razredu zbog preklapanja sa sadržajima predmeta Čovjek i okolina. Obzirom da se učenici školuju u strukovnoj školi strukovni sadržaji se ne bi smjeli smanjivati. Također Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje NN 62/2018 je predviđena zastupljenost strukovnih sadržaja i odnos istih prema općeobrazovnim sadržajima, a odredbe istog se odnose i na učenike s teškoćama u razvoju. |
20 | TAJANA ŠARIĆ | ODLUKU | Poštovani, radim u posebnim odjelima u srednjoj školi 8 godina i podržavam uvođenje informatike i stranog jezika u nastavni plan posebnih kurikuluma za srednje škole. Također, čini mi se odličnim uvođenje domaćinstva ili tehničke kulture jer smatram da se u sklopu tih predmeta mogu vježbati vještine i razvijati gruba i fina motorika koje su ključne za cjelokupan razvoj učenika s poteškoćama u razvoju. Međutim, iz dosadašnjeg rada smatram da je 640 sati stručne prakse u završnim razredima previše. Maturanti završavaju ranije s nastavom, a moraju odraditi više prakse, što je često neizvedivo. Smatram da brojka od 490 sati treba ostati i tijekom trećeg razreda. Lijep pozdrav, Tajana Šarić, mag.soc.ped. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju, no stručna praksa u trećem razredu obuhvaća 640 sati kako bi se učenici što je moguće više osamostalili, uvježbali i automatizirali radne operacije predviđene ishodima zanimanja za koje se školuju. Osim toga, postojećom satnicom stručne prakse omogućuje se uvođenje mladih u svijet rada, jer se učenici završetkom školovanja trebaju zaposliti i biti spremni u radnom okruženju raditi 8 sati dnevno. Obzirom da se učenici školuju u strukovnoj školi strukovni sadržaji među koje ubrajamo i stručnu praksu se ne bi smjeli smanjivati. Također Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje NN 62/2018 je predviđena zastupljenost strukovnih sadržaja i odnos istih prema općeobrazovnim sadržajima, a odredbe istog se odnose i na učenike s teškoćama u razvoju. |
21 | MAJA ZORIĆ | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Poštovani, i dosadašnji plan i program za pomoćna zanimanja imao je predviđeno u završnom razredu 640 sati stručne prakse, što je uvijek bilo vrlo teško realizirati. Smatram da bi se broj sati stručne prakse u završnom razredu trebao smanjiti, ili preraspodijeliti na prvi i drugi razred. Srdačan pozdrav! | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju, no stručna praksa u trećem razredu obuhvaća 640 sati kako bi se učenici što je moguće više osamostalili, uvježbali i automatizirali radne operacije predviđene ishodima zanimanja za koje se školuju. Osim toga, postojećom satnicom stručne prakse omogućuje se uvođenje mladih u svijet rada, jer se učenici završetkom školovanja trebaju zaposliti i biti spremni u radnom okruženju raditi 8 sati dnevno. Obzirom da se učenici školuju u strukovnoj školi strukovni sadržaji među koje ubrajamo i stručnu praksu se ne bi smjeli smanjivati. Također Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje NN 62/2018 je predviđena zastupljenost strukovnih sadržaja i odnos istih prema općeobrazovnim sadržajima, a odredbe istog se odnose i na učenike s teškoćama u razvoju. |
22 | Aleksandra Krampač-Grljušić | ODLUKU, III. | Promjene su nužne, jer je Nastavni plan i program zastario i ne prati suvremene trendove. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
23 | Marija Glibo-Čuljak | ODLUKU | Poštovani, podržavam promjene nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Učenicima s teškoćama u razvoju nužno je omogućiti srednjoškolsko strukovno obrazovanje za pomoćna zanimanja. Lp | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
24 | Vlatka Đido | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Vlatka Đido | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
25 | ANITA VIDOVIĆ | ODLUKU | Poštovani! Podržavam Nacrt odluke o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Posebno podržavam veći broj sati stručne prakse u završnim razredima kako bi se učenike što bolje pripremilo za svijet rada. Lijep pozdrav! Anita Vidović | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
26 | Lorena Žufić | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana kurikuluma za srednju školu iz razloga što su nužne promjene i prilagodba suvremenim zahtjevima i potreba tržišta rada. Srdačan pozdrav, Lorena Žufić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
27 | Ksandra Sinožić | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Lijep pozdrav, | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
28 | LOVORKA ERNOIĆ | ODLUKU | Poštovani, podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Naročito podržavam uvođenje dodatnih sadržaja Domaćinstvo s kojima bi aktivnosti učenika bile usmjerene prema zahtjevima tržišta rada. Lijepi pozdrav. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
29 | DARIO GEC | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam odluku o donošenju plana posebnih kurikuluma za srednju školu. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
30 | Danica Radmanić | ODLUKU | Poštovani, pozdravljam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Naročito podržavam uvođenje dodatnih sadržaja Domaćinstvo / Tehnička kultura u kojima bi aktivnosti učenika bile usmjerene prema zahtjevima tržišta rada. Srdačan pozdrav, Danica Radmanić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
31 | Mirjana Čubaković | ODLUKU | Poštovani, pozdravljam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Nadam se da ćemo uskoro imati mogućnost komentirati i nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana školske knjižnice. Lp | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
32 | JASMINA SUKALIĆ | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
33 | Sanja Jambrovic Posedi | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam Nacrt Odluke o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Srdačno, Sanja Jambrović Posedi | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
34 | Jadranka Jelisavac | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Lijep pozdrav, Jadranka Jelisavac | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
35 | DAMIR ČOLIG | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam Nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednje škole. Smatram da su nužne promjene i da one trebaju pratiti suvremene tehnologije i razvoj, te biti prilagođene kroz nastavni program i sadržaje. Srdačan pozdrav ! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
36 | ANA-MARIJA BOGDANOVIĆ | ODLUKU | Poštovani, sviđa mi se uvođenje novih predmetnih kurilukuluma, a posebno mi se korisnim čini Domaćinstvo / Tehnička kultura kroz koje se može razvijati radne navike kao i finu motoriku učenika. Isto tako, sviđa mi se da je satnica nastave iz Tehnologije zanimanja povećana sa tri sata tjedno na četiri. Srdačan pozdrav, A. Bogdanović | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
37 | KLARA JASNA ŽAGAR | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu, ali predlažem i da se osuvremene Nastavni planovi i programi u skladu s razvojem tehnologija i tržišta. S poštovanjem, Klara Jasna Žagar | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
38 | Melita Ogrinšak | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Melita Ogrinšak | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
39 | Olgica Nikolić | ODLUKU | Poštovani, podržavam u potpunosti nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu i slažem se s predloženim promjenama. Promjene su nužne i moraju pratiti suvremeni razvoj i tehnologiju, pa i prilagoditi nastavne sadržaje i program. Lijep pozdrav, Olgica Nikolić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
40 | Petra Nemet | ODLUKU | Poštovani, podržavam u potpunosti nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu i slažem s promjenama istog. Nužne su promjene koje moraju pratiti i suvremeni razvoj i tehnologiju , pa time i prilagoditi nastavne sadržaje i program . Lijep pozdrav, Petra Nemet | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
41 | Igor Prašnikar | ODLUKU | Poštovani! U potpunosti podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Bilo je potrebito revidirati stari nastavni plan, i mislim da je zatupljenost godišnjeg broja sati po nastavnim predmetima sasvim u redu S poštovanjem Igor Prašnikar prof. mentor | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
42 | Marija Ret | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Poštovani, smatram da ne treba smanjivati broj sati matematike u drugom razredu. S učenicima u posebnim odjeljenjima radim punih 10 godina i kroz matematiku mi prolazimo mnoge stvari koje su im potrebne u svakodnevnom životu kao i u praksi. Smatram da kroz zorni prikaz i konkretne primjere učenici bolje usvajaju gradivo, a takav način rada zahtjeva puno više vremena u redovnim odjeljenjima, a u posebnim tek. Što se tiče uvođenja novih predmeta kao što su informatika i strani jezik na prvu pomislim da; to im svakako treba, a onda kad promislim nisam sigurna, možda bi to isto trebali biti izborni predmeti. Što bi se radilo kroz predmet čovjek i okolina, zašto ne kroz taj predmet provući osnove informatike i stranog jezika, nije li to dio čovjekove okoline? Domaćinstvo i tehnička kultura? Kroz tehnologije zanimanja učenici prolaze (ovisno o svom zanimanju) mnoge teme koje bi se obrađivale unutar ovih predmeta, zašto onda uvoditi nove predmete? Jednostavnije je organizirati da jednom mjesečno djeca različitih struka imaju zajedno tehnologiju zanimanja i da podučavaju jedni druge, time osim što će se učenici osjećati vrijednije jer nekome nešto pokazuju i ponavljaju i usavršavaju svoje vještine, a ima li boljeg načina učenja nego kroz rad? Uvođenjem novih predmeta učenicima se povećava satnica. Djeci s poteškoćama je već sad puno sati tjedno ovo što imaju. Prilikom provođenja bilo kojih reformi unazad par godina dobijamo samo nove nazive, a sadržaj ostane isti, vrijeme je da promijenimo predmete sadržajno i način rada s djecom s poteškoćama. Toliko od mene Lijep pozdrav! Marija Ret | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. Vaša razmišljanja bit će uvaženo prilikom izrade predmetnih kurikuluma. |
43 | SUZANA MATKOVIĆ | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Suzana Matković | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
44 | TAMARA STIPČIĆ JELENOVIĆ | ODLUKU | Poštovani, podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. LP Tamara Stipčić Jelenović | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
45 | Dunja Irha Baričević | ODLUKU | Poštovani! Podržala bih u potpunosti Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Sukladno vremenima u kojima smo trenutno i u brzorastućim promjenama koje nas zateknu potrebno je važno kurikulume mijenjati i nadopunjavati. Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
46 | ZORAN ZELIĆ | ODLUKU | Poštovani! Podržavam u potpunosti Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Lije pozdrav | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
47 | Marija Blažević | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam ovu Odluku. Škole s posebnim programima već su odavno vapile za novih kurikulumom. Stari kurikulum iz 1996. potrebno je analizirati, dopuniti, prilagoditi novim sadržajima u skladu današnjeg vremena, potreba i mogućnosti učenika. U skladu ove Odluke vidljivo je kako će trebati otvoriti nova radna mjesta, između ostalog i radno mjesto informatičara. Na primjer, moja škola uopće nema informatičara te se iskreno nadam kako će nadležno Ministarstvo bez problema odobriti nova radna mjesta. Srdačno, Marija Blažević | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
48 | OLGICA JUKIĆ | IV., NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA SREDNJU ŠKOLU | Podržavam prijedlog Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednje škole, poštovanje, Olgica Jukić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
49 | IVAN KRKA | ODLUKU, I. | Poštovani, slažem se sa prijedlogom odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Srdačan pozdrav, Ivan Krka | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
50 | Gracijela Orobabić | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Gracijela Oobabić, prof. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
51 | SILVIJA KOSEC | ODLUKU | Poštovani, podržavam u potpunosti nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu, te se slažem s promjenama istog. Srdačno, Silvija Kosec | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
52 | Melanija Miodrag | ODLUKU | Poštovani, smatram da je ovaj prijedlog dobar i u potpunosti podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu, lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
53 | Ika Pejanović | ODLUKU | Ovakav prijedlog u potpunosti podržavam, s obzirom na veliku potrebu promjene staroga programa, i temeljem činjenice da obrazujemo učenike i u našoj ustanovi. Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
54 | Tina Težak | ODLUKU | Poštovani, podržavam Odluku o donošenju nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Tina Težak | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
55 | Eva Jurčić | ODLUKU | Poštovani, u potpunosti podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. Srdačan pozdrav, Eva Jurčić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
56 | Svjetlana Bebić | ODLUKU, III. | Poštovani, podržavam odluku. Srdačno | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |
57 | Nada Nekić | ODLUKU | Poštovani, podržavam nacrt Odluke o donošenju Nastavnog plana posebnih kurikuluma za srednju školu. S poštovanjem, Nada Nekić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u javnom savjetovanju i na pozitivnom očitovanju vezano uz Odluku o donošenju Nastavnog plana posebnog kurikuluma za srednje škole. |