Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o prijedlogu Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, s konačnim prijedlogom zakona
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Marija Lovreković | PRIJEDLOG ZAKONA O OGRANIČAVANJU UPORABE DUHANSKIH PROIZVODA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA, I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA | Svatko ima pravo na zdrav život stoji između ostalog u čl.70 Ustava i država osigurava uvjete za zdrav okoliš. Molim da država osigura zdrav okoliš stanarima koji su izloženi nikotinskom dimu s otvorenih terasa ugostiteljskih objekata u svojim stanovima u slučajevima kad su svi prozori stambene jedinice okrenuti na prostor otvorene terase. Molim da se kroz cijeli ovaj zakon ima na umu članak 70. Ustava RH | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se jer u ovom trenutku ne postoje uvjeti za uvođenje zabrane pušenja na javnim mjestima. |
2 | Marija Lovreković | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. Pojmovi | pojam 49. "javni prostor"ovako definiran javni prostor i nadalje izlaže štetnom djelovanju nikotinskog dima sve stanare u stanovima u neposrednoj blizini otvorenih terasa ugostiteljskih objekata. Kako su stanovi najčešće projektirani tako da svi prozori gledaju na istu stranu dolazimo do apsurda da u vrijeme rada otvorene terase ugostiteljskog objekta stanarima nije dozvoljeno, ako se ne žele gušiti u nikotinskom dimu, otvoriti niti jedan prozor u stanu, pa ispada da smo svugdje zaštićeni od štetnih posljedica udisanja nikotinskog dima osim u vlastitom stanu u kojemu usput budi rečeno žive samo nepušači s djecom. Predlažem da u definiciju javnog prostora izrijekom uđe "dvorišta stambenih i stambeno poslovnih zgrada" | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se jer u ovom trenutku ne postoje uvjeti za uvođenje zabrane pušenja na javnim mjestima. |
3 | ORESTES GRUPA D.O.O. | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. Pojmovi | Primjetili smo da Predlagatelj u Članku 2. Pojmovi, nije dao jasnu definiciju što podrazumjeva pod "automatskom napravom" iako u daljnjem tekstu zakona (Čl. 21. točka 8) jasno navodi taj pojam. Stoga predlažemo, kao amandman, da se u Čl. 2. "Pojmovi", doda sljedeća točka: 51. „automatska naprava“ je uređaj, stroj ili slična naprava putem koje potrošač izravno pribavlja duhanske ili srodne proizvode ubacivanjem novca, žetona ili kartice ili tome slično u za to predviđeni otvor, bez posredovanja prodavača, odnosno bilo koje treće osobe. OBRAZLOŽENJE: Člankom 21. st. 8. Zakona zabranjuje se prodaja i kupnja proizvoda iz članka 21. st. 1. Zakona iz automatskih naprava. Automatske naprave u Zakonu nisu definirane. Stoga se predlaže radi preglednosti i jasnoće navedeni pojam definirati u članku 2. „Pojmovi“ te isti uskladiti s člankom 23.a Pravilnika o klasifikaciji prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo (NN 39/09, 46/15), pri čemu navedena odredba glasi: (1) Prodaja robe putem automata, aparata ili drugih sličnih naprava je oblik maloprodaje različitih proizvoda i usluga koja se obavlja putem automata, aparata ili drugih sličnih naprava na način da kupac ubaci u za to predviđeni otvor novac, žeton, posebnu karticu ili tome slično. (2) Prodaja na malo, kao poseban oblik prodaje izvan prodavaonica, smatra se i prodaja putem maloprodajnog sustava (dispenzera) gdje se trgovina na malo obavlja putem prodavača. (3) Asortiman robe koja se nudi na ovakav način obuhvaća pretpakiranu i nepretpakiranu hranu, pretpakiranu i nepretpakiranu hranu za životinje i neprehrambene proizvode prikladne ovakvom načinu prodaje. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog je djelomično prihvaćen te je ugrađen u članak 21. stavak 8. zakonskog prijedloga. |
4 | IVAN ŠPRAJC | PRIJEDLOG ZAKONA O OGRANIČAVANJU UPORABE DUHANSKIH PROIZVODA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA, IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU | Obzirom na rokove za implementaciju onih propisa EU-a koji se citiraju u čl. 1. Konačnog prijedloga ovog zakona - a radi se roku koji istječe u svibnju 2016.g. - smatram da nema potrebe provoditi hitni postupak donošenja ovog zakona. Ne postoji razlog da se ne provede redoviti postupak u najmanje dva čitanja jer za to ima više nego dovoljno vremena. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
5 | Marija Lovreković | Članak 20., Članak 23. | u st.3. navodi se samo ulaz u zdravstvenu ustanovu i čini se da je to jedini prolaz kroz koji ulazi dim, a ako se puši ispod prozora bolesničke sobe koji je udaljen 20 m od ulaza onda takav dim nije štetan. Prozori naime služe i za prozračivanje. Čini mi se prihvatljivijim reći; Zabranjuje se pušenje na javnom prostoru koji je udaljen manje od 20 metara od zgrade zdravstvene ustanove, ustanove za odgoj i obrazovanje, stambene i stambeno poslovne zgrade. Samo na ovaj način učiniti ćete vjerojatnim da vam je zdravlje stanovništva u fokusu ovog propisa. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |