Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o prijedlogu pravilnika o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Faktograf - udruga za informiranu javnost | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 10. | Imajući na umu komentar na članak 2. ovog prijedloga Pravilnika, kao i čl 3. st 27. ZEM-a prema kojem "pružatelj elektroničke publikacije je pravna ili fizička osoba koja pruža uslugu elektroničke publikacije i odgovorna je za njezin sadržaj", ovdje je u članku 10. potrebno zamijeniti riječ "redakcije" s "pružatelja elektroničke publikacije". | Prihvaćen | Prihvaća se. |
2 | Faktograf - udruga za informiranu javnost | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 4. | Potrebno je osmisliti mehanizam dokazivanja ispunjenja ove obaveze koja proizlazi iz Zakona o medijima, najjednostavnije dostavom važećeg statuta medija, kao i podataka o trajanju mandata osoba izabranih na funkcije u skladu s tim statutom. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Ne postoji opravdan razlog za uspostavu posebnih dokaznih mehanizama ili metoda za dokazivanje činjeničnog stanja, pored onih koji se tipično koriste u upravnom postupku kao prikladne metode dokazivanja, tipično ispravama. |
3 | Faktograf - udruga za informiranu javnost | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 2. | S obzirom da ZEM ne definira niti regulira "uredništva" (osim što u čl. 29. st 7. spominje da uredništva čine glavni urednik i urednici pojedinih programa"), a da definira pojmove "pružatelj usluga elektroničkih publikacija" i "pružatelj elektroničke pubikacije" (čl. 3. st. 6. i 27.), u Pravilniku treba uskladiti korištenje tih pojmova te sjedište u Hrvatskoj vezati uz sjedište pravne osobe o kojoj je riječ. K tome, korisno je konzultirati i popis podataka koje, sukladno Zakonu o medijima koji regulira transparentnost vlasništva medija, tiskani mediji trebaju na godišnjoj razini dostavljati Hrvatskoj gospodarskoj komori. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Članak 2. definira adresate obveze u Upisnik. Pojam i sadržaj riječi „uredništvo“ ima stabilno i jasno značenje u medijskoj praksi i praksi Agencije za elektroničke medije. |
4 | Zoran Kovačić | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 10. | Ubaciti u impressum kao obvezu navođenje rednog broja iz upisnika pri AEM-u | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se Redni broj upisnika iz upisnika ne doprinosi identifikaciji pružatelja elektroničke publikacije. To nije jedinstveni identifikator, nego je to naziv, sjedište, adresa i OIB pružatelja elektroničke publikacije. |
5 | Zoran Kovačić | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 5. | Sukladno mojem komentaru izbaciti riječ isključivo iz prijedloga pravilnika | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Vidjeti komentar niže, koji se odnosi na ograničenja elektroničkih publikacija na tekstualni sadržaj. |
6 | Zoran Kovačić | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 11. | Uvesti obvezu pružatelju el. publikacije da ukoliko prestaje s radom/postojati da je obavezan o tome izvjestiti AEM radi ispisa iz Upisnika. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje |
7 | Zoran Kovačić | Pravilnik o uvjetima za upis u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, Članak 5. | Iz kojeg razloga se elektroničke publikacije ograničava na pretežito tekstualni sadržaj? Zašto nije moguće imati podjednak sadržaj teksta, audija i/ili audiovizualnog sadržaja? | Primljeno na znanje | Elektroničke publikacije imaju pretežito tekstualni sadržaj, ali je taj sadržaj moguće dopuniti (kao pomoćnim sredstvima) i drugim vrstama sadržaja – audiovizualnim, audio, i drugim ovisno o napretku tehnoloških rješenja i stalnoj kovergenciji medija. Medij koji pretežito ima audiovizualnu ili audiokomponentu ima sasvim drugu kvalitetu i drugačiji je tip usluge te postaje usluga na zahtjev. Rješenje je usklađeno sa Direktivom (EU) 2018/1808 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. studenoga 2018. o izmjeni Direktive 2010/13/EU o koordinaciji određenih odredaba utvrđenih zakonima i drugim propisima u državama članicama o pružanju audiovizualnih medijskih usluga (Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama) u pogledu promjenjivog stanja na tržištu. |