Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Prijedlogu pravilnika o standardima i postupku licenciranja programa stručnog usavršavanja za stručne radnike i stručne suradnike u sustavu socijalne skrbi
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 15. | Predlažem čalna k15, stavak 1 dodati podake i o provoditeljima programa. Naime, autor i provoditelji ne mora biti ista osoba. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
2 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 16. | Smatram potrebnim dodati i sadržaje obuhvaćene stručnim usavršavanjem | Nije prihvaćen | Sadržaji obuhvaćeni stručnim usavršavanjem sastavni su dio dokumentacije u postupku davanja licence, a u registru iz članka 16. navodi se broj licence. |
3 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 11. | Stavak 2, točka jedan - kako je to u vezi sa Zavodom za socijalni rad i Akademijom koja se planira? Zašto su svi predstavnici samo iz ministarstva, ne bi li trebala biti zastupljena i ta tijela. | Nije prihvaćen | Člankom 263. stavkom 4. Zakona o socijalnoj skrbi (NN broj 18/22) propisano je da postupak licenciranja programa stručnog usavršavanja provodi Ministarstvo. Člankom 11. Pravilnika propisano je da su članovi Povjerenstva za stručnu ocjenu programa predstavnici ministrstva nadležnog za poslove socijalen skrbi te predstavnici iz redova stručnjaka na prijedlog visokoobrazovnih ustanova i strukovnih organizacija. |
4 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 10. | Stavak 6. što je s evaluacijom ishoda u praksi što je ranije navedeno da je to potrebno kao standard licenciranja. Također što je s drugim oblikom provjere znanja nakon edukacije ako je takvo predviđeno | Nije prihvaćen | Evaluacija ishoda u praksi kao i način provjere usvojenosti ishoda učenja na kraju provedenog programa je sastavni dio obrasca LP2-obrazloženje usklađenosti sa standardnima za licenciranje. |
5 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 7. | Stavak (2) nejasno je što se misli pod definiranim postupkom evaluacije učinaka u praksi. Naime, evaluacija učinaka u praksi je vrlo složen konstrukt i nisam sigurna koliko je realistično da će prijavitelji programa stručnog usavršavanja to imati razrađeno. Pitanje od kojeg treba krenuti je što se time želi dobiti? Što ako neko ima kao cilj edukacije senzibilizaciju za neko pitanje kako će se mjeriti taj učinak u praksi ili se misli na stručna usavršavanja koja su podučavanj metoda i tehnika rada (ako da, onda to treba specificirati). | Nije prihvaćen | Potrebno je definirati postupak evaluacije učinka u praksi čime se omogućuje provjera ispunjenosti ciljeva programa kao i poboljšanje istog. |
6 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 6. | članak 6, točka 1- smatram potrebnim specificirati na što se misli pod odgovarajuće kvalifikacije provoditelja - jel se radi o završenom orbrazovanju, godinama iskustva u području za koje se prijavljuje ili što čini odgovarajuće kvalifikacije - odnosno na koji način se to razlikuje od točke 2. Jer kako će se utvrditi taj poteban broj odgovarajućih kvalificiranih provoditelja - po broju sati pa ona koliko treba ljudi ili kako točka 2 - umjesto da stoji iz područja programa navesti za izvođenje sadržaja programa; točka 3 - umjesto tehnikama rada da stoji tehnikama podučavanja odraslih | Nije prihvaćen | U točki 1. navodi se potreban broj provoditelja koji će, ovisno o složenosti programa edukacije i ciljnoj skupini, procjenjivati Povjerenstvo za stručnu ocjenu programa, a u točki 2. navodi se potrebna kvalifikacija autora i provoditelja. U točki 2. izričaj je nomotehnički jasan. Vezano za točku 3. prijedlog se ne prihvaća jer se poštivanjem uvjeta standarda navedenog u točki 3. članka 6. Pravilnika osigurava razvoj kompetencija. |
7 | Vanja Branica | P R A V I L N I K, Članak 5. | Smatram da stavak dva treba prebaciti u stavak jedan i da čini sastavni dio koji treba biti ispunjen da bi se standard sadržaja programa smatrao ispunjenim i predlažem prebaciti u stavak 1. Također, nisam sigurna za riječ odnosno, naime stručne i teorijsko znanstvene spoznaje i praktična iskustva ne moraju nužno biti usklađena što bi riječ odnosno implicirala. Predlažem da stoji da sadržaj programa trebaju činiti suvremene teorijsko-znanstvene i stručne spoznaje u području za koji se predlaže sadržaj programa stručnog usavršavanja. U stavku jedan točka četiri - predlažem da bude navedeno: odgovara na objektivnu utvrđene potrebe u praksi u sustavu socijalne skrbi | Djelomično prihvaćen | Stavak 2. postaje sastavni dio stavka 1., ali se sadržaj ne mijenja jer se očekuje da su stručne i teorijsko znanstvene spoznaje i praktična iskustva na kojima je program utemeljen usklađeni. U stavku 1. točki 4. nije potrebno dodati riječi “u sustavu socijalne skrbi” jer je u nazivu Pravilnika jasno definirano da se radi o sustavu socijalne skrbi. |