Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna i financijskog plana
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | DRŽAVNI URED ZA REVIZIJU | I. OPĆE ODREDBE, Članak 18. | treba definirati što se podrazumijeva pod pojmom "preuzimanje nefinancijske i financijske imovine". | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
2 | DRŽAVNI URED ZA REVIZIJU | I. OPĆE ODREDBE, Članak 54. | stavak 3. - dovoljno je poveznica, nije potrebno u papirnatom obliku. Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su na adresu e-pošte Državnog ureda za reviziju dostaviti link na mrežnu stranicu na kojoj je objavljen godišnji izvještaj o izvršenju proračuna. Drugi komentari na Prijedlog Pravilnika dostavit će se izravno Ministarstvu financija. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
3 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 55. | Članak 55. stavak 1. i 2. propisuju rokove objave polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju na mrežnim stranicama. Smatramo da bi rok za objavu navedenih dokumenata sa predloženih 10 dana trebalo utvrditi u primjerenijem roku od 15 dana od usvajanja. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
4 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 54. | Člankom 54. stavkom 3. propisuje se dostava godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna u strojno čitljivom i papirnatom obliku ovjereno potpisom odgovorne osobe i pečatom. Smatramo da je dostava u papirnatom obliku korak unazad u odnosu dosadašnje postupanje, budući da se već duži niz godina navedeni dokument dostavlja elektronskim putem kako se od nas traži Uputama za izradu proračunu, a sve je veći naglasak na digitalizaciji i e-uredskom poslovanje te smanjenju dokumentacije koja kola u papirnatom obliku. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
5 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 53. | U članku 53. stavku 1. treba brisati riječ „tekuće“. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
6 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 38. | Nakon članka 38. suvišan je naslov „2.1. Posebni dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana“. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
7 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 37. | Nakon članka 37. Pravilnika u naslovu „2. Posebni dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna“ stoji pogrešan naziv „proračuna“ umjesto „financijskog plana“. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
8 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | U članku 14. stavku 2. stoji da se u stupcu 1. između ostalog navodi brojčana oznaka računa ekonomske klasifikacije na razini razreda, skupine, podskupine i odjeljka. Pravilno bi bilo navoditi samo brojčanu oznaku računa na razini skupine (plan) i odjeljka (izvršenje) u skladu s člancima 38. st. 3. i 76. st. 2 Zakona o proračunu. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
9 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 6. | Članak 6. stavak 2. nije logičan jer iz njega proizlazi da sažetak računa prihoda i rashoda sadrži preneseni višak ili manjak samo u slučaju u kojem ostvarenje ukupnih prihoda i primitaka nije jednako izvršenju ukupnih rashoda i izdataka. Smatramo da navedena odreba nije jasna i ne može se razaznati stvarna intencija predlagača. Način na koji je odredba formulirana, bazirajući se na nejednakosti ukupno ostvarenih prihoda i primitaka i izvršenju ukupnih rashoda i izdataka u izvještajnom razdoblju, ne uključuje sve situacije. Primjerice, ukoliko JLPRS nije planirala u proračunu preneseni višak ili manjak, a u polugodišnjem razdoblju ostvari više prihoda i primitaka nad rashodima i izdacima, proizlazi da ista mora iskazati preneseni višak ili manjak. Smatramo da bi navedenu odredbu trebalo detaljnije propisati. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
10 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 18. | Što znači preuzimanje? Jeu li tu i donacije nefinancijske imovine. DEFINICIJA? | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. Navedena odredba Pravilnika je nadopunjena. |
11 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 39. | Člankom 81. stavkom 2. Zakona propisano je da se prihodi i primici, rashodi i izdaci u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana iskazuju na razini odjeljka ekonomske klasifikacije. Stoga u članku 39. stavku 1. treba propisati da se u stupcu 4 izvršenje za izvještajno razdoblje iskazuje na razini odjeljka ekonomske klasifikacije. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
12 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | Člankom 76. stavkom 2. Zakona o proračunu propisano je da se prihodi i primici, rashodi i izdaci u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna iskazuju na razini odjeljka ekonomske klasifikacije. Stoga u članku 14. stavku 2. treba propisati da se u stupcu 4 izvršenje za izvještajno razdoblje iskazuje na razini odjeljka ekonomske klasifikacije. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
13 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 54. | Mišljenja sam da u današnje vrijeme nije uputno propisati obvezu dostave Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u papirnatom obliku. Bilo bi dovoljno, kao i do sada, dostaviti poveznicu na mrežnu stranicu na kojoj je taj izvještaj objavljen. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
14 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 37. | Naslov iznad članka 38. treba glasiti: "2. Posebni dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana" | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
15 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | Ranijim Pravilnikom u Posebnom dijelu izvještaja o izvršenju proračuna osim izvještaja o izvršenju rashoda i izdataka proračuna iskazanih po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata, bio je propisan i izvještaj o izvršenju proračuna po organizacijskoj klasifikaciji. Mišljenja sam da bi trebalo ostaviti taj izvještaj kao sažeti izvještaj o izvršenju rashodaiizdataka. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
16 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | U članku 14. stavku 2. riječi: "iskazanih po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekta" zamijeniti riječima: "iz stavka 1. ovoga članka". Sukladno čl. 8. Pravilnika o proračunskim klasifikacijama glavne programe ima samo državni proračun, nemaju JLP(R)S. U čl. 14. st. 3. riječi: "na razini glave, RKP-a organizacijske klasifikacije" zamijeniti riječima "na razini glave odnosno RKP-a, sukladno organizacijskoj klasifikaciji". U istom članku i stavku brisati riječi "/financijski plan" jer se financijski plan ne donosi po organizacijskoj klasifikaciji. U | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
17 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 6. | U članku 6. stavku 3. ispred riječi: "rebalans" dodati riječi "izvorni plan odnosno" | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
18 | Poslovni edukator za savjetovanje d.o.o. | I. OPĆE ODREDBE, Članak 30. | Članak 30. trebao bi glasiti: Sažetak A. Računa prihoda i rashoda i B. Računa financiranja iz članka 29. stavka 1. podstavka 1. ovoga Pravilnika sadrži prikaz ukupnih ostvarenih prihoda i primitaka te izvršenih rashoda i izdataka na razini razreda ekonomske klasifikacije te razliku između ukupno ostvarenih prihoda i rashoda te primitaka i izdataka. | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
19 | TAMARA MANDIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 54. | Poštovani, U čl. 54. st.3. definira se način dostave godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna. Molim Vas da izmijenite način dostave s obzirom da je počevši s izvještajem za 2017. godinu, nije više bilo potrebno dostavljati izvještaje u papirnatom obliku putem pošte | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
20 | Maja Štargl Ugljar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | Poštovani, čl. 14. st. 2. definira izvršenje posebnog dijela samo na razini skupine ekonomske klasifikacije, dok se opći dio izvršenja iskazuje na razini razreda, skupine, podskupine i odjeljka. Ne bi li, zbog transparentnosti, bilo realno i posebni dio izvršenja izvještavati na istoj razini kao i u općem dijelu?! Hvala | Prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
21 | VALENTINA VITENBERG | I. OPĆE ODREDBE, Članak 34. | U formatu financijskog plana za proračunske korisnike koji je prilog uputama za izradu financijskih planova za razdoblje 2023.-2025. nisu prikazani rashodi prema funkcijskoj klasifikaciji na razini razreda i skupine (list 4 naziva Rashodi prema funkcijskoj klasifikaciji gdje su prikazani rashodi po funkcijskoj klasifikaciji bez razrade na razrede i skupine), stoga nije prikladno niti izvještavati o izvršenju na funkcijskoj klasifikaciji po skupinama i razredima s obzirom da prikazivanje tih podataka nije bilo predviđeno prilikom izrade financijskog plana. | Nije prihvaćen | Poštovani, odredba kojom se propisuje izvještaj po funkcijskoj klasifikaciji je dopunjena na način da jasno definira da se radi o razredima i skupinama funkcijske klasifikacije. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
22 | VALENTINA VITENBERG | I. OPĆE ODREDBE, Članak 33. | Izvještavanje bi trebalo pratiti format financijskog plana koji je dan proračunskim korisnicima za izradu financijskih planova za 2023.-2025. godinu i na temelju kojih su financijski planovi izrađeni i usvojeni od strane upravljačkih tijela. U formatu financijskog plana za proračunske korisnike koji je prilog uputama za izradu financijskih planova za razdoblje 2023.-2025. (objavljen na mrežnim stranicama Ministarstva financija) na listu 2 naziva Račun prihoda i rashoda su prikazani prihodi i rashodi na razini razreda, skupine i izvorima financiranja, dok su na listu 3 naziva Rashodi prema izvorima financiranja prikazani ukupni rashodi prema izvorima financiranja bez razrade na razrade i skupine (prethodni list formata financijskog plana već obuhvaća razrade na razrade i skupine i izvore financiranja). | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju o prihodima i rashodima prema ekonomskoj klasifikaciji iskazuju se prihodi i rashodi na razini razreda, skupine, podskupine i odjeljka ekonomske klasifikacije. U Izvještaju o prihodima i rashodima prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni prihodi i rashodi po izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financiranja. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
23 | VALENTINA VITENBERG | I. OPĆE ODREDBE, Članak 32. | U formatu financijskog plana za proračunske korisnike koji je prilog uputama za izradu financijskih planova za razdoblje 2023.-2025. (objavljen na mrežnim stranicama Ministarstva financija) na drugom listu naziva RAČUN PRIHODA I RASHODA su prikazani rashodi prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja. Izvještavanje bi trebalo pratiti format financijskog plana koji je dan proračunskim korisnicima za izradu financijskih planova za 2023.-2025. godinu i na temelju kojih su financijski planovi izrađeni i usvojeni od strane upravljačkih tijela. Također, u formatu izgleda financijskog plana proračunskog korisnika koji je objavljen na stranicama Ministarstva financija nije prikazana prethodna godina. | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju o prihodima i rashodima prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni prihodi i rashodi po izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financiranja. Izvještaj o prihodima i rashodima prema ekonomskoj klasifikaciji propisan je u predmetnom Pravilniku kao zaseban izvještaj. Proračunski korisnici raspolažu s podacima o izvršenju svog financijskog plana za prethodnu godinu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
24 | Loranda Novosel | I. OPĆE ODREDBE, Članak 25. | Molim propisati ako primjerice proračunski korisnik ima rashode iz EU projekta a prihod evidentira JLS (npr. školska shema), tko radi izvještaj o korištenju sredstava fondova EU - da li proračunski korisnik ili/i JLS? | Nije prihvaćen | Poštovani, U Izvještaju o korištenju sredstava Europske unije daju se podaci propisani odredbama 27. i 48. Pravilnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
25 | Loranda Novosel | I. OPĆE ODREDBE, Članak 20. | Predlažem odredbe: "...zajedno s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva koji se sastoje od pokazatelja učinka i pokazatelja rezultata." uskladiti s odredbom iz čl. 79. st.4. (i čl. 31. st.5.) Zakona o proračunu - pokazatelji uspješnosti, ne učinka: "(4) Obrazloženje posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna temelji se na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sadrži obrazloženje izvršenja programa iz posebnog dijela proračuna s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva." | Nije prihvaćen | Poštovani, Pravilnikom su dodatno pojašnjeni pokazatelji uspješnosti utvrđeni u članku 79. Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
26 | Loranda Novosel | PRAVILNIK | Da li se planira urediti detaljnije izrada godišnjeg izvještaja o provedbi višegodišnjeg plana uravnoteženja - čl. 91. Zakona o proračunu | Nije prihvaćen | Poštovani, Izvještaj o provedbi višegodišnjeg plana uravnoteženja JLP(R)S te njihovih proračunskih i izvanproračunskih korisnika ne uređuje se Pravilnikom o polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna i financijskog plana. Sukladno navedenom, odredbe ovog Pravilnika neće uređivati izradu godišnjeg izvještaja o provedbi višegodišnjeg plana uravnoteženja JLP(R)S te njihovih proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
27 | Loranda Novosel | I. OPĆE ODREDBE, Članak 3. | Tekući plan - da li preraspodjele sukladno Zakonu o proračunu radi samo JLS, a pror. korisnik u tom slučaju radi rebalans i ako je tako, da li to znači da isti plan u izvještaju pror. korisnik iskazuje pod stupcem rebalans, a JLS rebalans i tekući plan..., i uz navedeno da li i proračun i pror. korisnik uključuju i stupac izvorni plan (ako je tijekom godine donesen rebalans i/ili preraspodjela) koji je važna informacija pri izvještavanju i ukazuje dijelom i na realnost planiranja kroz promjene plana proračuna kroz godinu? | Nije prihvaćen | Poštovani, članak 60. Zakona o proračunu uređuje preraspodjelu sredstava proračuna a isti se na odgovarajući način primjenjuje na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. U članku 4. točki 42. Zakona o proračunu propisano je kako proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave je akt koji donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezinih proračunskih korisnika. Također, člankom 28. Zakona o proračunu propisano je da se proračun sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za slijedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračusnkih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje proračuna. Slijedom navedenog, planirani rashodi i izdaci u financijskom planu proračunskog korisnika JLP(R)S mogu se preraspodjeljivati budući da su isti sastavni dio proračuna JLP(R)S. Ako je tijekom izvještajnog razdoblja došlo do izmjena i dopuna proračuna odnosno financijskog plana izvještaj više ne sadrži izvorni plan nego zadnje izmjene i dopune financijskog plana (rebalans). Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
28 | OSNOVNA ŠKOLA ZMAJEVAC | I. OPĆE ODREDBE, Članak 32. | Članak 32 Stupac 2 kod većine proračunskih korisnika neće biti moguće popuniti obzirom da se ne raspolaže sa traženim podacima ove godine Stupac 3 i 4 se odnosi na isto? Tekući plan je, u stvari rebalans (ili izvorni plan, ukoliko neki obveznik izvještaja nije imao rebalans). Jedno od navedenih stupaca izbaciti | Nije prihvaćen | Poštovani, proračunski korisnici raspolažu s podacima o izvršenju svog financijskog plana za prethodnu godinu. Člankom 29. stavcima 2. i 3. propisuje se kada Opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika sadrži izvorni plan kada rebalans odnosno tekući plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
29 | DRŽAVNI URED ZA REVIZIJU | I. OPĆE ODREDBE, Članak 32. | Članak 32, 33, 34, 36, 37 – korisnik nema tekući plan – stupac 4 treba brisati | Nije prihvaćen | Poštovani, članak 60. Zakona o proračunu uređuje preraspodjelu sredstava proračuna a isti se na odgovarajući način primjenjuje na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. U članku 4. točki 9. propisano je kako je državni proračun akt koji donosi Hrvatski sabor, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Republike Hrvatske i proračunskih korisnika državnog proračuna. Nadalje u istom članku, točki 42. propisano je kako je proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave akt koji donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezinih proračunskih korisnika. Također, člankom 28. Zakona o proračunu propisano je da se proračun sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za slijedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračunskih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje proračuna. Slijedom navedenoga, financijski planovi proračunskih korisnika se također mogu preraspodjeljivati te sadržavati tekući plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
30 | DRŽAVNI URED ZA REVIZIJU | I. OPĆE ODREDBE, Članak 5. | U članku 5. Prijedloga Pravilnika, stavcima 2 i 3. te članku 29., stavcima 2. i 3. navodi se da opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna/financijskog plana sadrži izvorni plan ako od donošenja proračuna nije bilo izmjena i dopuna proračuna niti izvršenih preraspodjela odnosno izvorni plan i tekući plan ako je od donošenja proračuna bilo naknadno izvršenih preraspodjela. Opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna/financijskog plana sadrži rebalans ako je od donošenja proračuna bilo izmjena i dopuna proračuna, odnosno rebalans i tekući plan ako je od izmjena i dopuna proračuna bilo naknadno izvršenih preraspodjela. PRIJEDLOG: Prema našem mišljenju, opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna/financijskog plana, bi uvijek trebao sadržavati izvorni plan, bez obzira je li bilo naknadnih izmjena i dopuna. Sukladno tome, u izvještajima o prihodima i rashodima, računu financiranja te posebnom dijelu bi uvijek trebao biti stupac s podacima o izvornom planu bez obzira je li bilo naknadnih izmjena i dopuna. | Nije prihvaćen | Poštovani, proračun odnosno financijski plan se izvršava u skladu sa zadnjim usvojenim proračunom (izvorni plan, rebalans) odnosno financijskim planom koji uključuje provedene preraspodjele (tekući plan) sukladno Zakonu o proračunu. Slijedom navedenog, izvorni plan, a koji nije zadnji usvojeni proračun odnosno financijski plan, nebi dao dodatne podatke za izvještaj o izvršenju proračuna, odnosno financijskog plana već bi samo učinio dokument izvještaja o izvršenju proračuna/financijskog plana opsežnijim i manje preglednim. Međutim, napominjemo kako izmjene i dopune državnog proračuna sadrže prilog koji uvijek sadrži podatak o izvornom planu odnosno prvom planu usvojenom od strane Hrvatskog sabora. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
31 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 49. | Članak 49. treba brisati zato jer navedeni Izvještaj nije izvještaj koji izrađuju proračunski i izvanproračunski korisnici sukladno članku 44. Pravilnika. | Nije prihvaćen | Poštovani, članak 44. Pravilnika glasi: (1) Posebni izvještaj iz članka 28. ovoga Pravilnika u polugodišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika je izvještaj o zaduživanju na domaćem i stranom tržištu novca i kapitala. (2) Posebni izvještaji iz članka 28. ovoga Pravilnika u godišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika su: - izvještaj o korištenju sredstava fondova Europske unije, - izvještaj o zaduživanju na domaćem i stranom tržištu novca i kapitala, - izvještaj o danim zajmovima i potraživanjima po danim zajmovima i - izvještaj o stanju potraživanja i dospjelih obveza te o stanju potencijalnih obveza po osnovi sudskih sporova. (3) Posebni izvještaji iz stavka 1. i 2. ovoga članka mogu sadržavati i Izvještaj o danim jamstvima i plaćanjima po protestiranim jamstvima. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
32 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 47. | Naslov 4.4 kao i cijeli članak 49. treba brisati zato jer navedeni Izvještaj nije izvještaj koji izrađuju proračunski i izvanproračunski korisnici sukladno članku 44. Pravilnika. | Nije prihvaćen | Poštovani, članak 44. Pravilnika glasi: (1) Posebni izvještaj iz članka 28. ovoga Pravilnika u polugodišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika je izvještaj o zaduživanju na domaćem i stranom tržištu novca i kapitala. (2) Posebni izvještaji iz članka 28. ovoga Pravilnika u godišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika su: - izvještaj o korištenju sredstava fondova Europske unije, - izvještaj o zaduživanju na domaćem i stranom tržištu novca i kapitala, - izvještaj o danim zajmovima i potraživanjima po danim zajmovima i - izvještaj o stanju potraživanja i dospjelih obveza te o stanju potencijalnih obveza po osnovi sudskih sporova. (3) Posebni izvještaji iz stavka 1. i 2. ovoga članka mogu sadržavati i Izvještaj o danim jamstvima i plaćanjima po protestiranim jamstvima. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
33 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 40. | Za članak 40. stavak 1. važi ista primjedba kao i za članak 15. stavak 1. da isti nije u skladu s člankom 84. stavkom 1. Zakona o proračunu. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 84. stavkom 3. Zakona o proračunu propisano je da Obrazloženje posebnog dijela godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika sadrži obrazloženje izvršenja aktivnosti i projekata iz posebnog dijela financijskog plana s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
34 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 15. | Člankom 15. stavkom 1. propisano je da se obrazloženje polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proačuna sastoji od obrazloženjeg općeg dijela izvještaja o izvršenju proračuna. Navedeno nije u skladu s člankom 79. stavkom 1. Zakona o proračunu koji propisuje da se obrazloženje polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna sastoji od obrazloženja općeg dijela izvještaja o izvršenju proračuna i obrazloženja posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 79. stavkom 4. Zakona o proračunu propisano je da se obrazloženje posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna temelji na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sadrži obrazloženje izvršenja programa iz posebnog dijela proračuna s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva. Nadalje, člankom 84. stavkom 3. Zakona o proračunu propisano je da Obrazloženje posebnog dijela godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika sadrži obrazloženje izvršenja aktivnosti i projekata iz posebnog dijela financijskog plana s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva. Dakle, iako se člankom 79. stavkom 4. izričito ne navodi da se obrazloženje posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna odnosi na godišnji izvještaj o izvršenju proračuna, navedeno proizlazi iz odredbi članka 84. Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
35 | Branka Roić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 57. | Podaci koji se traže od proračunskih korisnika su preopširni, pogovo za polugodišnji izvještaj. Financijski plan se donosi na drugoj razini a izvšenje se traži na četvrtoj. Polugodišnji izvještaj bi trebao biti jednostavniji, samo po ekonomskoj klasifikaciji i bez obrazloženja. Obrazloženje općeg i posebnog dijela smo već izradili prilikom predaje financijskog plana i mislim da je dovoljno da se prilikom izrade godinjeg izvještaja napravi obrazloženje na izvršeno. Osim toga proračunski korisnici državnog proračuna vode knjige po modificiranom načelu nastanka događaja, a plan i izvršenje plana se traži po novčanom tijeku. Ovo što se sad traži je jako opširan posao za koji nemamo ni ljudstva ni odgovarajuću programsku podršku a rok će očigledno biti jako kratak jer je pravilnik još na e-savjetovanju. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
36 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 41. | vidjeti komentar uz čl. 19. | Nije prihvaćen | Poštovani, navedena odredba preuzeta je iz Zakona o proračunu (članak 84. stavak 2. podstavak 2.). Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
37 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 39. | U stupcu 5. ne ide indeks na tekući plan već na izvorni plan. | Nije prihvaćen | Poštovani, Pravilnikom je definiran tekući plan kao proračun odnosno financijski plan odnosno posljednje izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana s uključenim naknadno izvršenim preraspodjelama u izvještajnom razdoblju. Ukoliko je u odnosu na izvorni plan odnosno rebalans, bilo naknadno izvršenih preraspodjela, korisnik unosi podatak u stupac tekući plan te se indeks izvršenja u navedenom izvještaju iskazuje u odnosu na tekući plan. Ukoliko nije bilo preraspodjela indeks izvršenja iskazuje se u odnosu na rebalans odnosno izvorni plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
38 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 37. | I ovaj izvještaj treba povezati sa gornjim izvještajem prema ekonomskoj klasifikaciji jer koji se podaci unose u ovaj izvještaj? Treba definirati sadržaj za Izvještaj računa financiranja prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju računa financiranja prema ekonomskoj klasifikaciji iskazuju se primici i izdaci po eknomskoj klasifikaciji na razini razreda, skupine, podskupine i odjeljka ekonomske klasifikacije. U Izvještaju računa financiranja prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni primici i izdaci prema izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financiranja. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
39 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 35. | Što ako korisnik nema podatke za račun financiranja. Treba li na usvajanje dati prazne tablice i u obrazloženju navesti da nema podataka za taj izvještaj ili će jednostavno taj dio ignorirati. Proračunski korisnici državnog proračuna su ovdje planirali odnos i donos. Da li se ovdje izvršenje odnosa i donosa prati kroz ove izvještaje ili je potrebno propisati poseban izvještaj? Ako će se u Pravilniku o proračunskim klasifikacijama propisati da je 922…proračunska klasifikacija (što mislim da je nužno zbog lokalaca) onda ovo još može i ostati. Ali ako se ne propiše kao klasifikacija treba staviti dodatni izvještaj! | Nije prihvaćen | Poštovani, ukoliko korisnik nema ostvarenih odnosno izvršenih primitaka i izdataka u izvještaj Račun financiranja treba navedeno iskazati, odnosno iskazati 0,00. Navedenim člankom propisan je sadržaj Računa financiranja a koji je u skladu s odredbama Zakona o proračunu. U općem dijelu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika iskazat će se podaci o prijenosu sredstava iz prethodne godine i prijenosu sredstava u slijedeću godinu/razdoblje odnosno podatak o prenesenom višku odnosno manjku iz prethodne godine i višku odnosno manjku za prijenos u slijedeću godinu/razdoblje. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
40 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 34. | Brisati stupce 4 . i 7. | Nije prihvaćen | Poštovani, Pravilnikom je definiran tekući plan kao proračun odnosno financijski plan odnosno posljednje izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana s uključenim naknadno izvršenim preraspodjelama u izvještajnom razdoblju. Ako je u odnosu na izvorni plan odnosno rebalans, bilo naknadno izvršenih preraspodjela, korisnik će iskazati podatke tekućeg plana. Indeks ostvarenja/izvršenja izračunava se u odnosu na tekući plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
41 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 33. | Izvještaj u naslovu ima prihode i rashode po izvorima! A gdje se u sadržaju izvještaja vide prihodi i rashodi? Ovdje se navode samo izvori financiranja na razini razreda i skupine! Ovaj izvještaj bi trebalo spojiti sa prethodnim Izvještajem o prihodima i rashodima po ekonomskoj klasifikaciji jer su tako i planirani čl. 34. ZOP | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju o prihodima i rashodima prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni prihodi i rashodi po izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financiranja. Izvještaj o prihodima i rashodima prema ekonomskoj klasifikaciji propisan je u predmetnom Pravilniku kao zaseban izvještaj. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
42 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 32. | Stupac 3. maknuti riječi odnosno rebalans Stupac 4. je nepotreban. Korisnik nema preraspodjele. Vidjeti čl. 60. ZOP Za svaku izmjenu pozicija u proračunu korisnika mora raditi izmjene i dopune (rebalans), a svake izmjene i dopune izvornog plana su novi izvorni plan. Zato korisnik ima samo 6 stupaca: oznake, prethodno izvršenje, izvorni plan, izvršenje tekuće godine i indekse stupac 7. nepotrebno | Nije prihvaćen | Poštovani, u članku 3. Pravilnika, između ostalih, definirani su pojmovi: izvorni plan, rebalans i tekući plan. Također, Pravilnikom je propisano ukoliko nije bilo izmjena i dopuna proračuna odnosno financijskog plana niti provedenih preraspodjela, potrebno je dati podatak o izvornom planu. Nadalje, ukoliko je bilo izmjena i dopuna proračuna odnosno financijskog plana, ali nije bilo preraspodjela nakon provedenih izmjena i dopuna, daje se podatak o rebalansu. Članak 60. Zakona o proračunu uređuje preraspodjelu sredstava proračuna a isti se na odgovarajući način primjenjuje na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. U članku 4. točki 9. propisano je kako je državni proračun akt koji donosi Hrvatski sabor, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Republike Hrvatske i proračunskih korisnika državnog proračuna. Nadalje u istom članku, točki 42. propisano je kako je proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprav akt koji donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezinih proračunskih korisnika. Također, člankom 28. Zakona o proračunu propisano je da se proračun sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za slijedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračusnkih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje proračuna. Slijedom navedenoga, financijski planovi proračunskih korisnika se također mogu preraspodjeljivati te sadržavati tekući plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
43 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 30. | Vidi komentar uz čl. 6. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 30. Pravilnika propisan je sadržaj Sažetka Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja a koji je u skladu s odredbama Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
44 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 29. | Čl. 2. i 3. su nepotrebni ili eventualno ostaviti dio iz čl. 2. "Opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana sadrži izvorni plan." Ionako se kod svakog pojedinog izvještaja definira sadržaj! | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 29. stavcima 2. i 3. Pravilnika propisuje se kada Opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika sadrži izvorni plan a kada rebalans. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
45 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 28. | Što je sa podacima za prethodnu godinu kod proračunskih korisnika. Oni službeno nemaju taj podatak jer za 6-2023 prvi puta rade izvještaj po propisanoj metodologiji. Razmišlja li se o izuzetku? | Nije prihvaćen | Poštovani, korisnici raspolažu podacima o izvršenju svog financijskog plana za prethodnu godinu. Sukladno navedenom, ne predviđaju se izuzeća za iskazivanje navedenih podataka. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
46 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 27. | Proračun je akt! Ovdje treba stajati državni proračun i JLPRS. | Nije prihvaćen | Poštovani, prihodi jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave sastavni su dio proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
47 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 19. | Ovo nije prikaz manjka i viška već podatak o planiranom višku koji je iskorišten za pokriće tekućih rashoda i planiranom manjku koji je pokriven iz tekućih prihoda! | Nije prihvaćen | Poštovani, navedena odredba preuzeta je iz Zakona o proračunu (članak 79. stavak 3. podstavk 2.). Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
48 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 15. | Fali obrazloženje posebnog dijela Članak 79. ZOP (1) Obrazloženje polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela izvještaja o izvršenju proračuna i obrazloženja posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 79. stavkom 4. Zakona o proračunu propisano je da se obrazloženje posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna temelji na obrazloženjima financijskih planova proračunskih korisnika, a sadrži obrazloženje izvršenja programa iz posebnog dijela proračuna s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva. Nadalje, člankom 84. stavkom 3. Zakona o proračunu propisano je da Obrazloženje posebnog dijela godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika sadrži obrazloženje izvršenja aktivnosti i projekata iz posebnog dijela financijskog plana s ciljevima koji su ostvareni provedbom programa i pokazateljima uspješnosti realizacije tih ciljeva. Dakle, iako se člankom 79. stavkom 4. izričito ne navodi da se obrazloženje posebnog dijela izvještaja o izvršenju proračuna odnosi na godišnji izvještaj o izvršenju proračuna, navedeno proizlazi iz odredbi članka 84. Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
49 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 13. | I ovaj izvještaj treba povezati sa gornjim izvještajem prema ekonomskoj klasifikaciji jer koji se podaci unose u ovaj izvještaj? „(3) U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji.“ treba definirati sadržaj Izvještaja računa financiranja prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja! | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju računa financiranja prema ekonomskoj klasifikaciji iskazuju se primici i izdaci po eknomskoj klasifikaciji na razini razreda, skupine, podskupine i odjeljka. U Izvještaju računa financiranja prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni primici i izdaci prema izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financirana te je navedeni Izvještaj u predmetnom Pravilniku propisan kao zaseban izvještaj. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
50 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 9. | Izvještaj u naslovu ima prihode i rashode po izvorima! A gdje se u sadržaju izvještaja vide prihodi i rashodi? Ovdje se navode samo izvori financiranja na razini razreda i skupine! Ovaj izvještaj bi trebalo spojiti sa prethodnim Izvještajem o prihodima i rashodima po ekonomskoj klasifikaciji jer su tako i planirani čl. 29. ZOP „(2) Račun prihoda i rashoda proračuna sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji te rashoda iskazanih prema funkcijskoj klasifikaciji“. | Nije prihvaćen | Poštovani, u Izvještaju o prihodima i rashodima prema izvorima financiranja iskazuju se ukupni prihodi i rashodi po izvorima financiranja na razini razreda i skupine izvora financiranja. Izvještaj o prihodima i rashodima prema ekonomskoj klasifikaciji propisan je u predmetnom Pravilniku kao zaseban izvještaj. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
51 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 8. | stupac 3. Svaki rebalans je novi izvorni plan….nepotrebno navoditi rebalans - ovo treba primijeniti kroz cijeli pravilnik gdje se spominje rebalans! | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 3. Pravilnika jasno su utvrđeni i pojašnjeni pojmovi tekućeg plana, izvornog plana i rebalansa. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
52 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 6. | st. 1. i 2. Nisu ovo financijski izvještaji kojima se iskazuje višak i manjak (rezultat) pa da se traži te razlika između ukupno ostvarenih prihoda i rashoda te primitaka i izdataka! Ovdje bi trebalo tražiti podatke o tome koliko je planiranog viška iskorišteno za pokriće tekućih rashoda i koliko je planiranog manjka pokriveno iz tekućih prihoda po izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji. Korištenje viška i pokriće manjka u izvještaju o izvršenju NIJE razlika između prihoda i rashoda! Izvještaj o izvršenju proračuna i financijskog plana prati jesu li se i u kojim iznosima ostvarile planirane pozicije prihoda, primitaka, rashoda, izdataka, viškova i manjkova unutar jedne godine. Izvještaj o izvršenju ne smije se miješati s podacima iz glavne knjige gdje se nalazi stvarni rezultat poslovanja koji uključuje preneseni rezultat i rezultat tekuće godine. Za razliku od plana proračuna financijskog plana izvršenje financijskog plana i proračuna ne mora biti uravnoteženo - primjerice može se naplatiti 100 prihoda uz istovremeno 80 stvorenih rashoda, a razlika nije višak od 20 već manje ili više izvršeni financijski plan i proračun po svakoj od pozicija. Pitanja na koja bi trebao odgovoriti izvještaj o izvršenju jesu: •Ako je planirano X prihoda u godini A. jesu li i koliko stvarno ostvareni? •Ako je na aktivnosti/projektu planiran nastanak X rashoda u godini A. jesu li i koliko nastali? •Ako je planirano kako će se u godini A. pokriti X manjka iz prethodne godine je li i koliko isti pokriven? U izvještaju o izvršenju ne bi trebalo tražiti podatak o UKUPNO NASTALOM MANJKU (taj podatak se nalazi u glavnoj knjizi) već se traži podatak o tome koliko je pokriveno planiranog manjka u toj godini. Primjer: Korisnik od ukupno 500 manjka planirao pokriće 100 ali se manjak povećao pa na kraju iznosi 700. U tom slučaju pozicija ostvarenja planiranog manjka u izvještaju o izvršenju je 0kn, a ne 700! Dakle, nije izvršio plan jer nije ostvario ono što je planirao! Isto tako i kod viška NE TRAŽI SE PODATAK O UKUPNO OSTVARENOM VIŠKU već o tome koliko je od prenesenog viška utrošeno na rashode u tekućoj godini. Primjer: Korisnik od ukupno 500 prenesenog viška planira kupnju opreme u iznosu od 100 . Oprema nije nabavljena u toj godini i pozicija planiranog viška ostvarena je u iznosu od 0. Da je korisnik nabavio opremu u iznosu od 50 to bi bio iznos koji se unosi u ostvarenje viška. Ako je korisnik ostvario i dodatni višak u iznosu od 150 pa nakraju ima ukupno 650 viška taj podatak neće unijeti u izvještaj o izvršenju! Isto je i za korisnike državnog proračuna koji u izvještaj unose podataka koliko su obveza podmirili iz planiranog donosa. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 6. Pravilnika propisan je sadržaj Sažetka Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja a koji je u skladu s odredbama Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
53 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 5. | DODATNI KOMENTAR Prema gore navedenim komentarima izvorni plan onaj prvi doneseni, tekući plan plan je zadnji rebalans s uključenim preraspodjelama, a rebalans izmjenjeni izvorni plan kojeg kroz godinu može biti više (dva, tri.....). Znači li to da će izvještaj o izvršenju u zaglavlju imati i sve rebalanse i indekse izvršenja na svaki rebalans i izvorni plan? Kome ovi podaci trebaju? Napominjem kako pojam rebalans nije dio ZOP. Zašto uvoditi neke nove pojmove i mijenjati zaglavlje izvještaja koji su do sada bili sasvim dostatni. St. 2. Zašto ne modificirati definiciju iz starog Pravilnika „Ako od donošenja proračuna, odnosno posljednjih izmjena i dopuna proračuna nije bilo izvršenih preraspodjela, ne iskazuje se podatak u stupcu tekući plan, a indeks izvršenja za izvještajno razdoblje iskazuje se u odnosu na izvorni plan za proračunsku godinu.“ Točka 3. je nepotrebna | Nije prihvaćen | Poštovani, u članku 3. Pravilnika, između ostalih, definirani su pojmovi: izvorni plan, rebalans i tekući plan. Člankom 5. stavkom 3. Pravilnika je propisano da opći dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna sadrži rebalans ako je od donošenja proračuna bilo izmjena i dopuna proračuna, odnosno rebalans i tekući plan ako je od izmjena i dopuna proračuna bilo naknadno izvršenih preraspodjela. Slijedom navedenog, u slučaju više izmjena i dopuna proračuna izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana sadrži samo zadnje usvojene izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana u izvještajnom razdoblju. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
54 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 3. | Točka 6. Rebalans je kolokvijalni izraz za izmjene i dopune proračuna/financijskog plana. U Zakonu o proračunu propisano je kako se izmjene i dopune (rebalans) rade na isti način kao i plan. Dakle, izmjene i dopune plana su postupak kojim se mijenja izvorni plan. Rezultat izmjena i dopuna (rebalansa) je opet izvorni plan. Definiranje rebalansa kao posebnog pojma nije potrebno. | Nije prihvaćen | Poštovani, u članku 3. Pravilnika, između ostalih, definirani su pojmovi: izvorni plan, rebalans i tekući plan. Izvorni plan deiniran je kao prvi proračun odnosno financijski plan usvojen od Hrvatskog sabora odnosno predstavničkog tijela. Rebalans je definiran kao zadnje izmjene i dopuna proračuna odnosno financijskog plana usvojen od Hrvatskog sabora odnosno predstavničkog tijela u izvještajnom razdoblju. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
55 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 3. | Točka 4. Što je s izvršenjem rezultata i odnosa i donosa? Točka 7. Zašto se ne preuzmu definicije iz čl. 3. starog pravilnika o izvršenju? Temeljem čl. 60. ZOP-a preraspodjele rade samo državi proračun i JLPRS, a ne proračunski korisnici. Stoga tekući plan ima samo državni proračun i proračuni JLPRS, a ne proračunski korisnici. Tekući plan je izvorni plan s uključenim preraspodjelama nema potrebe spominjati izmjene i dopune …vidi gornji komentar što su izmjene i dopune | Nije prihvaćen | Poštovani, podaci o prijenosu sredstava iz prethodne godine i prijenosu sredstava u slijedeću godinu/razdoblje odnosno podaci o prenesenom višku odnosno manjku iz prethodne godine i višku odnosno manjku za prijenos u slijedeću godinu odnosno razdoblje iskazuju se u općem dijelu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana. Što se tiče definiranja pojma tekućeg plana, isti je definiran kao u starom pravilniku, samo je pojam tekući plan definiran i za financijski plan proračunskog korisnika budući da se predmetni Pravilnik odnosi na izvještavanje o izvršenju proračuna i financijskog plana. Članak 60. Zakona o proračunu uređuje preraspodjelu sredstava proračuna a isti se na odgovarajući način primjenjuje na proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. U članku 4. točki 9. propisano je kako je državni proračun akt koji donosi Hrvatski sabor, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Republike Hrvatske i proračunskih korisnika državnog proračuna. Nadalje u istom članku, točki 42. propisano je kako je proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave akt koji donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezinih proračunskih korisnika. Također, člankom 28. Zakona o proračunu propisano je da se proračun sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za slijedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračunskih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje proračuna. Slijedom navedenoga, financijski planovi proračunskih korisnika se također mogu preraspodjeljivati te sadržavati tekući plan. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
56 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Proračun je akt i ne može biti obveznik izrade izvještaja. Kada se utvrđuje obveza izrade i predaje izvještaja umjesto proračun trebalo bi stajati JLPRS U definiciju iz staro pravilnika samo treba dodati proračunske korisnike „Odredbe ovoga Pravilnika odnose se na državni proračun, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. | Nije prihvaćen | Poštovani, članak 2. predmetnog Pravilnika usklađen je sa člankom 5. Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
57 | VALENTINA VITENBERG | I. OPĆE ODREDBE, Članak 57. | S obzirom da je Pravilnik na e-savjetovanju do 11.07.2023., a stupa na snagu osam dana od dana objave u »Narodnim novinama«, te da proračunski korisnici imaju rok za podnošenje prijedloga o polugodišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana za proteklo razdoblje do 31. srpnja 2023., a prethodno tome je potrebno cijeli izvještaj kao i obrazloženje izraditi, potrebno je za proračunske korisnike propisati izuzeće primjene pravilnika za ovo izvještajno razdoblje (od 01. siječnja do 30. lipnja 2023. godine). | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 86. Zakona o proračunu propisane su odredbe koje se odnose na podnošenje polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
58 | Draženka Krajačić | PRAVILNIK | Neki od podataka koji se traže ovim izvještajem dani su već polugodišnjim financijskim izvještajem za razdoblje 01.01-30.06.2023. Također, slične podatke smo u obvezi izraditi i dostaviti uz Prijedloge financijskih planova za narednu proračunsku godinu i projekcije. Smatram da je to nepotrebno, pogotovo za male proračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
59 | MLADENKA KARAČIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 37. | Podnaslov ispred članka 38. treba glasiti: "Posebni dio polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana" | Nije prihvaćen | Poštovani, nije potrebno propisati podnaslov budući da se radi o istom izvještaju. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
60 | Poslovni edukator za savjetovanje d.o.o. | I. OPĆE ODREDBE, Članak 28. | Prema prijedlogu Pravilnika polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana proračunskog korisnika sadrži opći i posebni dio, obrazloženje i posebne izvještaje. Kako je preopterećenost računovodstva, naročito manjih proračunskih korisnika sve veća, tako bi bilo potrebno da se navedeni izvještaji reduciraju, odnosno da izvještaji sadrže samo opći dio. | Nije prihvaćen | Poštovani, obveza izrade polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika na način da sadrže opći i posebni dio, obrazloženje i posebne izvještaje poizlazi iz odredbi članka 81. Zakona o proračunu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
61 | Konto d.o.o. Požega | I. OPĆE ODREDBE, Članak 3. | Može li se "izvršenje rashoda i izdataka" dodatno opisati da se odnosi na plaćene rashode/izdatke s obzirom da se u proračunskom računovodstvu rashod knjiži po primljenim računima - kako bi se prevenirala različita tumačenja? | Nije prihvaćen | Poštovani, prilikom izvještavanja o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana primjenjuje se načelo koje je primjenjeno prilikom izrade proračuna odnosno financijskog plana. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
62 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 50. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike kojima je izrada u obliku i rokovima propisanim predmetnim pravilnikom prezahtjevna. Računovođe u osnovnoj školi rijetko imaju zaposlene računovodstvene referente što znači da sav posao obavlja jedna osoba. Do 10.srpnja potrebno je prvo izraditi plaće, zatim polugodišnji izvještaj te nakon njega i Izvještaj o izvršenju financijskog plana. Rok do 31.7. nije prekratak međutim mi na njega ne možemo računati iz dva razloga. Prvi je što se mora usvojiti na Školskom odboru koji teško da bi imao kvorum u drugoj polovici srpnja. Drugi je što računovođe također koriste godišnji odmor koji im pripada po zakonu a mogu ga koristiti jedino u drugoj polovici srpnja te drugoj polovici kolovoza. Sustavi koji imaju više zaposlenih na poslovima računovodstva, gdje jedna osoba radi plaću, druga račune a treća se bavi izvješćima i planovima, nemaju takav problem. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na Polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
63 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 34. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u članku 31. stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
64 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 33. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u članku 31. stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
65 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 30. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo izvješće prema ekonomskoj klasifikaciji s usporedbom tekući plan i izvršenje. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
66 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike. Nije u redu da škole s jednim zaposlenim računovođom rade izvještaje identične onima koje rade proračuni i veliki proračunski korisnici s puno zaposlenih na računovodstvenim poslovima. Ionako jedva stižemo sve. O godišnjima možemo samo sanjati, a ako i odemo na GO to bude dan/dva. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
67 | Ivana Vrhar | I. OPĆE ODREDBE, Članak 31. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
68 | Mirta Hanzer | I. OPĆE ODREDBE, Članak 14. | ČL. 14, st. 2 nema potrebe za izvornim i tekućim planom za proračunske korisnike. Dovoljan je samo jedan stupac tekući plan. | Nije prihvaćen | Poštovani, Pravilnikom je definiran izvorni plan kao prvi proračun odnosno financijski plan usvojen od Hrvatskog sabora odnosno predstavničkog tijela u izvještajnom razdoblju. Rebalans je definiran kao zadnje izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana usvojenog od Hrvatskog sabora odnosno predstavničkog tijela u izvještajnom razdoblju, dok je tekući plan definiran kao proračun odnosno financijski plan odnosno posljednje izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana s uključenim naknadno izvršenim preraspodjelama u izvještajnom razdoblju. Ukoliko nije bilo izmjena i dopuna proračuna odnosno financijskog plana niti provedenih preraspodjela, potrebno je dati podatak o izvornom planu. Također, ukoliko je bilo izmjena i dopuna proračuna odnosno financijskog plana, ali nije bilo preraspodjela nakon provedenih izmjena i dopuna, daje se podatak o rebalansu. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
69 | Luca2023 | I. OPĆE ODREDBE, Članak 32. | Unos podataka o ostvarenju/izvršenju za izvještajno razdoblje prethodne proračunske godine nije moguć, budući da se sada prvi puta radi ovaj izvještaj po ovom pravilniku. Bilo bi uputno napraviti iznimku da se podaci za prethodnu godinu ne unose jer izvještaja u ovom obliku nije niti bilo prethodne godine. | Nije prihvaćen | Poštovani, proračunski korisnici raspolažu podacima o izvršenju svog financijskog plana za prethodnu godinu. Sukladno navedenom, ne predviđaju se izuzeća za iskazivanje navedenih podataka. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
70 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 34. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u članku 31. stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
71 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 33. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u članku 31. stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
72 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 31. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo kao što je u stavku (2) za izvanproračunske korisnike. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
73 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 30. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike (tipa škole) i propisati im jednostavnije izvještaje. Dovoljno bi bilo izvješće prema ekonomskoj klasifikaciji s usporedbom tekući plan i izvršenje. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
74 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike. Nije u redu da škole s jednim zaposlenim računovođom rade izvještaje identične onima koje rade proračuni i veliki proračunski korisnici s puno zaposlenih na računovodstvenim poslovima. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
75 | Draženka Krajačić | I. OPĆE ODREDBE, Članak 50. | Pravilnik bi trebao razlikovati male proračunske korisnike kojima je izrada u obliku i rokovima propisanim predmetnim pravilnikom prezahtjevna. Računovođe u osnovnoj školi rijetko imaju zaposlene računovodstvene referente što znači da sav posao obavlja jedna osoba. Do 10.srpnja potrebno je prvo izraditi plaće, zatim polugodišnji izvještaj te nakon njega i Izvještaj o izvršenju financijskog plana. Rok do 31.7. nije prekratak međutim mi na njega ne možemo računati iz dva razloga. Prvi je što se mora usvojiti na Školskom odboru koji teško da bi imao kvorum u drugoj polovici srpnja. Drugi je što računovođe također koriste godišnji odmor koji im pripada po zakonu a mogu ga koristiti jedino u drugoj polovici srpnja te drugoj polovici kolovoza. Sustavi koji imaju više zaposlenih na poslovima računovodstva, gdje jedna osoba radi plaću, druga račune a treća se bavi izvješćima i planovima, nemaju takav problem. | Nije prihvaćen | Poštovani, člankom 5. st. 1. Zakona o proračunu propisano je da se odredbe Zakona o proračunu, među kojima su i odredbe koje se odnose na polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna odnosno financijskog plana, odnose na državni proračun i proračune jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te na proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
76 | DRŽAVNI URED ZA REVIZIJU | I. OPĆE ODREDBE, Članak 22. | Predlažemo dodati da izvještaj o korištenju proračunske zalihe sadrži podatke i o korisniku sredstava isplaćenih iz proračunske zalihe. | Djelomično prihvaćen | Poštovani, Pravilnik je dopunjen na način da Izvještaj o korištenju proračunske zalihe sadrži i podatak o primatelju sredstava utvrđeno odlukom odnosno rješenjem o korištenju proračunske zalihe. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
77 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 51. | U članku 51. stavak 2. Pravilnika treba bisati riječ „tekuće“ . U članku 51. je propušteno utvrditi rok i obvezu dostave polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana izvanproračunskog korisnka na usvajanje. | Djelomično prihvaćen | Poštovani, u članku 51. stavku 2. Pravilnika brisana je riječ tekuće. Zakon o proračunu ne propisuje utvrđivanje roka i obveze dostave polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana izvanproračunskog korisnka na usvajanje. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
78 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 50. | U članku 50. stavak 2. Pravilnika treba bisati riječ „tekuće“ . U stavku 3. istog članka nejasna je odredba „ako je primjenjivo“. Naime, ako Pravilnik propisuje rok za dostavu akta onda navedeno ne bi trebalo biti opcija. U stavku 5. istog članka propisuje se dostava prijedloga godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana upravljačkom tijelu, međutim nedostaje da se isti dostavlja „na usvajanje“ kako je slučaj u stavku 3. istog članka (za polugodišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana). | Djelomično prihvaćen | Poštovani, u članku 50. stavku 2. Pravilnika brisana je riječ tekuće. Odredba je izmjenjena na način da jasnije propisuje sadržaj odredbe te ista sada gasi: „Ako proračunski U članku 50. stavku 2. Pravilnika brisana je riječ tekuće. Odredba je izmjenjena na način da jasnije propisuje sadržaj odredbe te ista sada gasi: „Ako proračunski korisnik, sukladno aktima kojima je uređen rad proračunskog korisnika, ima upravljačko tijelo, dužan je upravljačkom tijelu dostaviti na usvajanje prijedlog polugodišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana za proteklo razdoblje do 31. srpnja tekuće proračunske godine nakon čega se dostavlja nadležnom ministarstvu ili drugom državnom tijelu na razini razdjela organizacijske klasifikacije odnosno nadležnom upravnom tijelu. Na isti način preformulirana je odredba koja propisuje dostavu godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
79 | Primorsko-goranska županija | I. OPĆE ODREDBE, Članak 3. | Pojmovi pod rednim brojem 1., 2. i 5. su pojmovi čije je značenje već propisano člankom 4. Zakona o proračunu te smatramo da ih ovim Pravilnikom nije potrebno ponovo definirati. Smatramo da bi pojam pod rednim brojem 6. trebalo preciznije definirati na način da tekst, umjesto „6. rebalans je zadnji proračun odnosno financijski plan…“ glasi „6. rebalans su zadnje izmjene i dopune proračuna odnosno financijskog plana…“. Na ovaj način izbjegla bi se mogućnost da se i izvorni plan tumači kao rebalans. | Djelomično prihvaćen | Poštovani, radi boljeg razumijevanja predmetnog Pravilnika Ministarstvo financija smatra da je spomenute pojmove i obrazloženje njihovog značenje potrebno uključiti i u pravilnik. Pojam pod rednim brojem 6. je preciznije definiran. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
80 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 46. | vidi komentar uz čl. 25. | Djelomično prihvaćen | Poštovani, opis metodologije znači navesti odnosno opisati način iskazivanja podataka o prihodima i primicima te rashodima i izdacima iz fondova Europske unije u Izvještaju o korištenju sredstava iz fondova Europske unije. Odredbe Pravilnika koje se odnose na Izvještaj o korištenju sredstava iz fondova Europske unije su izmijenjene i dopunjene. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
81 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 25. | Što znači "opis metodologije temeljem koje se iskazuju podaci iz stavka 1. ovoga članka. " Ima li negdje propisana metodologija po kojoj se iskazuju sredstva iz EU i gdje? Nisu definirane proračunske klasifikacije po kojima se izvještava? Nema podatka iz kojge izvora financiranja? Nema ni ekonomske klasifikacije? Znači li to da će se u izvještaju za svaki projekt navoditi ukupni rashodi bez razrade bar po razredima (3 i 4) Što znači "od početka provedbe projekta zaključno s izvještajnim razdobljima" ili "ukupno uplaćenim sredstvima doprinosa Republike Hrvatske u proračun Europske unije od početka obveze uplate doprinosa zaključno s izvještajnim razdobljem." Ukupno jedan broj ili po godinama? Što je sa rashodima iz EU projekta za koje nisu primljeni prihodi EU? Traži li izvještaj obrazloženje kako su i iz kojeg izvora financiranja isti pokriveni? Što kada su primljeni prihodi iz EU, a rashodi su nastali u prethodnim godinama i iskazani su u ranijim izvještajima? Kako se to vidi kroz izvještaj o izvršenju? Može li se iskazati minus po jednom izvoru a, istovremeno plus u istom iznosu po drugom izvoru? | Djelomično prihvaćen | Poštovani, opis metodologije znači navesti odnosno opisati način iskazivanja podataka o prihodima i primicima te rashodima i izdacima iz fondova Europske unije u Izvještaju o korištenju sredstava iz fondova Europske unije. Odredbe Pravilnika koje se odnose na Izvještaj o korištenju sredstava iz fondova Europske unije su izmijenjene i dopunjene. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
82 | Gordana Zeba | PRAVILNIK | Vezano uz rokove (konkretno za polugodišnji izvještaj koji će biti prvi puta u 2023.) bitno je napomenuti da su rokovi više nego kratki obzirom da je danas 05.srpnja, savjetovanje još traje, čeka se objava u NN...dakle proračunski korisnici imaju vrlo kratak rok za izradu i dostavu svojih izvještaja svojim nadležnim Ministarstvima. Pravilnikom - koliko mogu vidjeti, nije definirana forma (tabelarni prikaz), pa se mogu samo nadati da je ista u izradi i da će nam biti dostavljena da dodatno ne gubimo vrijeme na samostalno osmišljavanje tabelarnih izvještaja. Isto tako, neki od podataka koji se traže ovim izvještajem dani su već polugodišnjim financijskim izvještajem za razdoblje 01.01-30.06.2023. pa bi bilo uputno razmotriti činjenicu da ponovno ovim izvještajem "dupliramo" podatke. Slične podatke smo u obvezi izraditi i dostaviti uz Prijedloge financijskih planova za narednu proračunsku godinu i projekcije (ne u ovom opsegu), pa zapravo dolazimo do činjenice da smo 3x godišnje u obvezi izraditi vrlo opsežne izvještaje.... molim razmotrite prijedlog da se barem za polugodišnje izvještaje smanji opseg podataka. Hvala. | Djelomično prihvaćen | Poštovani, Ministarstvo financija, sukladno odredbama predmetnog pravilnika, izradit će oglednu formu (tabelarni prikaz) podataka koje sadržava izvještaj o izvršenju financijskog plana. Zakonom o proračunu propisan je sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna i financijskog plana. Slijedom navedenog, nije moguće smanjiti opseg podataka u polugodišnjem izvještaju o izvršenju financijskog plana. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
83 | Loranda Novosel | I. OPĆE ODREDBE, Članak 52. | stavak 3. - Da li termini koji se koriste kod podnošenja i donošenja izvještaja o izvršenju od strane pror. korisnika i JLS "....podnosi....na donošenje prijedlog.....do ...." znače da do tog datuma prijedlog treba uputiti ili već usvojiti na sjednici predstavničkog/upravljačkog tijela? | Primljeno na znanje | Poštovani, odredba članka 52. stavka 3. Pravilnika glasi: ” Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva financija, odnosno načelnik, gradonačelnik, župan podnosi Hrvatskom saboru odnosno predstavničkom tijelu na donošenje prijedlog polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna do 30. rujna tekuće proračunske godine.” Iz navedenog proizlazi kako je načelnik, gradonačelnik, župan dužan uputiti na usvajanje predstavničkom tijelu na donošenje prijedlog polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna do 30. rujna tekuće proračunske godine. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
84 | Loranda Novosel | I. OPĆE ODREDBE, Članak 26. | Ukoliko nije bilo danih zajmova, jamstava i dr. što je propisano Prijedlogom pravilnika, da li se ipak navedu ti izvještaji i napiše da nije bilo takvih poslovnih događaja/napiše iznos nula ili se isti uopće ne navode u izvještaju? | Primljeno na znanje | Poštovani, ukoliko u izvještajnom razdoblju nije bilo danih zajmova i potraživanja po danim zajmovima može se izraditi propisani izvještaj bez podataka iz čega će biti razvidno da u izvještajnom razdoblju nije bilo takvih poslovnih događaja odnosno ukoliko nije bilo takvih poslovnih događaja može se i napisati da u izvještajnom razdoblju nije bilo navedenih poslovnih događaja. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
85 | ANDREJA MILIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 42. | def. preuzete nefinancijske i financijske imovine | Primljeno na znanje | Poštovani, navedena odredba u Pravilniku je izmijenjena. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |