Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 8. | Bravo... zaokružen broj baš onako školski... | Prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 100 eura. |
2 | HOK | , Članak 12. | Obzirom na povećanje praga za nabavku dugotrajne imovine, predlažemo povećanje u članku 142. u istom omjeru - da se iznos 132,72 eura zamjeni riječima 200,00 eura. | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 135,00 eura. |
3 | HOK | , Članak 10. | Predlažemo zamjenu riječima "30,00 eura" | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 22 eura. |
4 | HOK | , Članak 2. | Predlažemo zamjenu riječima "30,00 eura", u sva tri navedena slučaja. | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 22 eura. |
5 | ELEN BAMBIĆ | , Članak 17. | Nije li dogovoren prag od 45.000 eura sa EU? Zašto se to ne iskoristi? | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 40.000,00 eura. Napominje se da 1. siječnja 2025. na snagu stupa Direktiva Vijeća (EU) 2020/285 koja donosi promjene u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike. S tim u vezi tijekom 2024. zbog usklađivanja s Direktivom Vijeća (EU) 2020/285 mijenjat će se odredbe Zakona o porezu na dodanu vrijednost u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike te će se u okviru tih izmjena razmatrati i potreba za promjenom visine praga za upis u registar obveznika PDV-a. |
6 | ELEN BAMBIĆ | , Članak 15. | Možete me uputiti kako će to utjecati na porez na dobit? Naime ukoliko ispravimo poreznu osnovicu u smislu PDV-a, a sve sukladno ovom Prijedlogu pravilnika, da li ćemo moći umanjiti i osnovicu poreza na dobit? Ukoliko primatelj računa (u kojem se umanjuje porezna osnovica) na vrijeme ne primi račun, da li će umanjenje morati prikazati u tekućem mjesecu(kada ga primi) ili će morati ispravljati obrazac u kojemu ga je odobrio izdavatelj računa? Mislim da su se poduzetnici dobro snalazili sa umanjenjima porezne osnovice "po starom", ove nove procedure iziskuju dodatno i još veće administriranje. Pohvaljujem mogućnost ispravka porezne osnovice u slučaju nemogućnosti naplate, iako su i prije mogli birati plaćanje PDV-a po naplaćenoj naknadi. Da li će oni koji plaćaju PDV po naplaćenoj realizaciji morati isto tako poštovati čl.15, jer pretpostavljamo da si pretporez nisu mogli priznati do samog plaćanja. | Nije prihvaćen | Odredbe o ispravku porezne osnovice propisane Zakonom o PDV-u i Pravilnikom o PDV-u ne ograničavaju niti mijenjaju način primjene odredbi propisa o porezu na dobit vezano uz vrijednosna usklađenja i otpis potraživanja. Porezni obveznik primatelj računa bit će obvezan u skladu s člankom 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o PDV-u (NN 114/23) ispraviti odbitak pretporeza korištenog za primljenu isporuku za koju je isporučitelj naknadno ispravio poreznu osnovicu u razdoblju oporezivanja u kojem je od isporučitelja primio obavijest o ispravku porezne osnovice. Obveza ispravka odbitka pretporeza odnosi se na porezne obveznike koji su iskoristili pravo na odbitak. |
7 | Hrvatska udruga stečajnih upravitelja | , Članak 11. | U članku 139. dodaje se stavak 4. koji glasi: (4) Iznimno od stavka 1. ovog članka, u slučaju kada je nad primateljem otvoren stečajni ili predstečajni postupak te isporučitelj za tražbinu koja je nastala prije otvaranja postupka traži ispravak porezne osnovice temeljem članka 33. stavak 8 Zakona i članka 43.b ovoga Pravilnika, tražbina po osnovu ispravka porezne osnovice prelazi na Republiku Hrvatsku koja danom prijenosa preuzima sva procesna prava te obavještava tijela stečajnog postupka o preuzimanju tražbine sukladno stečajnim propisima. Datum prijenosa smatra se posljednji dan u razdoblju za koje je isporučitelj podnio Obrazac PDV-ispravak. Primatelj u ovom slučaju nema obvezu unošenja ispravka porezne osnovice u posebne evidencije – knjige i Obrazac PDV. Obrazloženje: gornje uređenje osigurat će sukladnost sa Stečajnim zakonom i njegovim pravilima namirenja vjerovnika. | Nije prihvaćen | Odredbe o ispravku porezne osnovice propisane Zakonom o PDV-u i Pravilnikom o PDV-u ne ograničavaju niti mijenjaju način primjene odredbi Stečajnog zakona. |
8 | HGK | Sportski klubovi troše velik dio svojih sredstava na financiranje troškova mlađih dobnih skupina (nabava opreme, najam dvorana/sportskih terena, troškovi organizacije utakmica, prijevoz, trošak trenera itd.) Udruženje sportskih klubova HGK predlaže osloboditi sportske klubove plaćanja poreza na dodanu vrijednost pri nabavi sportske opreme za djecu i mlade do 18 godina. | Nije prihvaćen | Pravilnikom o PDV-u nije moguće propisivati oslobođenja koja nisu propisana Zakonom o PDV-u. | |
9 | Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' | , Članak 17. | S obzirom na novonastale situacije, rast cijena usluga i dobara, predlažemo da se prag za ulazak u sustav PDV podigne na 50.000 eura. | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 40.000,00 eura. Napominje se da 1. siječnja 2025. na snagu stupa Direktiva Vijeća (EU) 2020/285 koja donosi promjene u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike. S tim u vezi tijekom 2024. zbog usklađivanja s Direktivom Vijeća (EU) 2020/285 mijenjat će se odredbe Zakona o porezu na dodanu vrijednost u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike te će se u okviru tih izmjena razmatrati i potreba za promjenom visine praga za upis u registar obveznika PDV-a. |
10 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 7. | Bravo... zaokružen broj baš onako školski... | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 100 eura. |
11 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 17. | Po nekoj logici zar ne bi trebalo zaokruživati na manji cijeli broj... to se nekako i poručivalo kad smo prelazili na euro. Logično bi bilo da se zaokružilo na 39.820,00 eura, a ne na 40.000,00 eura. Primjer zaokruživanja brojeva sa decimalnog na cijeli broj: https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/8ca807ad-1e1d-443a-8d79-a2476244e7e2/html/210_zaokruzivanje_decimalnih_brojeva.html | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 40.000,00 eura. |
12 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 16. | Po nekoj logici zar ne bi trebalo zaokruživati na manji cijeli broj... to se nekako i poručivalo kad smo prelazili na euro. Logično bi bilo da se zaokružilo na 106.180,00 eura, a ne na 110.000,00 eura. Primjer zaokruživanja brojeva sa decimalnog na cijeli broj: https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/8ca807ad-1e1d-443a-8d79-a2476244e7e2/html/210_zaokruzivanje_decimalnih_brojeva.html | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 110.000,00 eura. |
13 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 12. | Po nekoj logici zar ne bi trebalo zaokruživati na manji cijeli broj... to se nekako i poručivalo kad smo prelazili na euro. Logično bi bilo da se zaokružilo na 133 eura, a ne na 135. Primjer zaokruživanja brojeva sa decimalnog na cijeli broj: https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/8ca807ad-1e1d-443a-8d79-a2476244e7e2/html/210_zaokruzivanje_decimalnih_brojeva.html | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 135,00 eura. |
14 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 10. | Po nekoj logici zar ne bi trebalo zaokruživati na manji cijeli broj... to se nekako i poručivalo kad smo prelazili na euro. Logično bi bilo da se zaokružilo na 21 euro, a ne na 22. Primjer zaokruživanja brojeva sa decimalnog na cijeli broj: https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/8ca807ad-1e1d-443a-8d79-a2476244e7e2/html/210_zaokruzivanje_decimalnih_brojeva.html | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 22 eura. |
15 | ZORAN LUKIĆ | , Članak 2. | Po nekoj logici zar ne bi trebalo zaokruživati na manji cijeli broj... to se nekako i poručivalo kad smo prelazili na euro. Logično bi bilo da se zaokružilo na 21 euro, a ne na 22. Primjer zaokruživanja brojeva sa decimalnog na cijeli broj: https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/8ca807ad-1e1d-443a-8d79-a2476244e7e2/html/210_zaokruzivanje_decimalnih_brojeva.html | Nije prihvaćen | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 22 eura. |
16 | HOK | , Članak 17. | Sukladno nemogućnosti povećanja praga prije 01.01.2025. godine, možemo li očekivati povećanje praga od 01.01.2025. godine, a sukladno smjernicama EU (prag do 85.000,00 eura)? | Primljeno na znanje | 1. siječnja 2025. na snagu stupa Direktiva Vijeća (EU) 2020/285 koja donosi promjene u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznik. S tim u vezi tijekom 2024. zbog usklađivanja s Direktivom Vijeća (EU) 2020/285 mijenjat će se odredbe Zakona o porezu na dodanu vrijednost u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike te će se u okviru tih izmjena razmatrati i potreba za promjenom visine praga za upis u registar obveznika PDV-a. |
17 | HOK | , Članak 6. | Iz navedenog prijedloga proizlazi da je i dalje potrebna ovjera kupca u slučaju umanjenja zbog različitih vrsta popusta, rabata i sl. Može li se i u ovakvim situacijama pojednostaviti postupak traženja ovjere kupca? Dodatno, u slučaju odobrenja u slučaju nemogućnosti naplate - molimo par odgovora: 1/ umanjenje osnovice u smislu poreza na dobit smatra se porezno priznatim ili nepriznatim troškom? 2/ pretpostavljamo da će PU kontrolirati opcije kada je prodavatelj npr. mjesečni obveznik, a kupac tromjesečni kako se ne bi događala nepotrebna preuranjena zaduženja? 3/ ako kupac naknadno plati dio računa ili u cijelosti (iz čl. 43.b.) obzirom na zastarni rok 3 godine i obzirom na dokaze iz članka 33. stavak 9. Zakona, kojim dokumentom prodavatelj korigira osnovicu i podatak javlja PU? 4/ zašto je propisana kazna ako kupac ne ispravi osnovicu, kad je već propisano da će ga PU zadužiti Rješenjem, ako ne ispravi osnovicu temeljem obavijesti prodavatelja? | Primljeno na znanje | Uvjet za ispravak porezne osnovice u slučaju popusta ili opoziva od 1. siječnja 2024. je da porezni obveznik koji je obavio isporuku obavijesti o provedenom ispravku poreznog obveznika kojemu je isporuka obavljena. Prema tome poreznom obvezniku koji je obavio isporuku nije potrebna ovjera kupca. Odredbe o ispravku porezne osnovice propisane Zakonom o PDV-u i Pravilnikom o PDV-u ne ograničavaju niti mijenjaju način primjene odredbi propisa o porezu na dobit vezano uz vrijednosna usklađenja i otpis potraživanja. Porezni obveznik kojem je isporuka obavljena ispravak odbitka pretporeza obavlja u razdoblju oporezivanja u kojem je od isporučitelja primio obavijest o ispravku porezne osnovice, uz napomenu da razdoblja oporezivanja mogu biti od prvog do posljednjeg dana u mjesecu, odnosno prvog do posljednjeg dana u tromjesečju. Porezni obveznici u svom knjigovodstvu moraju osigurati sve potrebne podatke koji omogućuju ispravno i pravodobno obračunavanje i plaćanje PDV-a, uz napomenu da se bilježenje podataka u poslovne knjige mora temeljiti na urednim i vjerodostojnim knjigovodstvenim ispravama. Kazna propisana člankom 131. stavkom 1. točkom 33. Zakona o PDV-u odnosi se na porezne obveznike koji nisu ispunili porezne obveze koje imaju u skladu s odredbama propisanim Zakonom o PDV-u. |
18 | SAŠA DEBELJAK | , Članak 17. | Čestitam na ovom lijepo okruglom broju. Nekako je ionako previše bilo od vas očekivati da ćete u obzir uzeti sve čimbenike, uključujući i povećanje cijena, plaće, troškova rada, doprinosa čija se osnovica utvrđuje povećanjem prosječne plaće, a i ostalog kod donošenja ovog lijepog broja. A zašto i bi kad vam ovo ide u korist, zar ne ? | Primljeno na znanje | Odredba je usklađena sa Zakonom o PDV-u kojim je propisan iznos od 40.000,00 eura. Napominje se da 1. siječnja 2025. na snagu stupa Direktiva Vijeća (EU) 2020/285 koja donosi promjene u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike. S tim u vezi tijekom 2024. godine zbog usklađivanja s Direktivom Vijeća (EU) 2020/285 mijenjat će se odredbe Zakona o porezu na dodanu vrijednost u vezi posebnog postupka oporezivanja za male porezne obveznike te će se u okviru tih izmjena razmatrati i potreba za promjenom visine praga za upis u registar obveznika PDV-a. |