Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ROZANA VILIBIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Za modul: "Građa ljudskog tijela" u 2.razredu predlažem precizniji naziv "Građa i funkcija ljudskog tijela". Niže ću navesti prijedloge promjena za Skupove ishoda učenja za taj modul. | Prihvaćen | Prihvaća se. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | VALENTINA KUKAS | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Prema navedenom oblici učenja temeljenog na radu za modul Kemija u struci čine 10-20 % što nije dovoljno za stjecanje ishoda učenja nastave kemije. Preporuke su da se provode simulacije stvarnih situacija stoga bi navedeni postotak trebalo povećati. Stjecanje konkretnih praktičnih znanja neophodna su za uspješno razumijevanje i primjenu u struci. Nadalje, navedene ishode učenja, načine i primjere vrednovanja trebalo bi prilagoditi konkretnoj struci čime bi se motiviralo učenike na primjenu znanja za stjecanje svoje kvalifikacije. Potrebno je nastavu provesti na kvalitetan način koji će učenicama i učenicima omogućiti korištenje temeljnih znanja kemije i vještina u kozmetičarskoj struci. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Učenje temeljeno na radu nije isto što i vježbe. Značajan dio ishoda učenja iz modula Kemija u struci realizira se kroz vježbe. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | ZRINKA GREGURIĆ FERENČEK | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Modul Fizika u struci trebao bi upoznati učenike s osnovnim fizikalnim zakonima s naglaskom na poznavanje fizikalna svojstva kože, tijela i njihove okoline. Ishodi navedeni u kurikulumu mogli bi obuhvaćati buduće potrebe kozmetičara no primjeri i razina razrede i vrednovanja navedene u kurukulumu nisu u potpunosti primjenjive u radu kozmetičara, a znanja i vještine potrebne za rad kozmetičara koje bi učenici dobili ovim modulom nisu navedene. Predalažem da se razrada ishoda u potpunosti revidira imajući u vidu svakodnevni rad kozmetičara. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Dosadašnja praksa u dualnom modelu pokazala je da učenici s uspjehom realiziraju navedeni modul. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Za provedbu modula Osnovne kozmetičke masažne tehnike potrebno je poznavanje građe i funkcije ljudskog tijela, pravila prehrane, dermatologije i poznavanje latinskog jezika. U strukovnom kurikulumu za prvi razred ne postoji predmet koji bi učenike pripremio za osnove usvajanja pojmova masaže i još kompleksnije tehnike vezivno tkivne masaže. Također smatram da učenici u prvom razredu nisu ni motorički ni fizički spremni za izvođenje navedenih tehnika. Predlažem da se prebaci u kasnije godine učenja. Predlažem da se u kadrovske uvjete za vezivno tkivnu masažu doda dipl. fizioterapeut isto kao i u medicinskom sektoru. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Sve navedene module nije moguće uvrstiti prije modula Osnovne kozmetičke masažne tehnike. Dosadašnja praksa u dualnom modelu pokazala je da učenici s uspjehom realiziraju navedeni modul. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Predlažem da se modul Komunikacija u vezi sa zapošljavanjem prebaci u 4. razred kada se učenici pripremaju za rad kod poslodavca, a isto tako i pripremaju za izradu završnih radova. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Predloženo se mora odraditi u prvom razredu zbog pisanja motivacijskog pisma. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | ANA KOLETIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Predlažem da se u popis obveznih strukovnih modula uvrsti Latinski jezik u struci koji je potreban za učenje pojmova u strukovnim predmetima iz područja građe ljudskog tijela, dermatologije, kozmetike i ljekovitog bilja. Također predlažem predmet iz područja Mikrobiologije koja je kozmetičarima važna zbog rada s klijentima i prepoznavanju uzroka određenih promjena koje se javljaju na koži, ali isto tako zbog rada sa sirovinama za izradu kozmetike i rada sa kozmetičkim preparatima. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Mikrobiologija s ciljem prepoznavanja simptoma kožnih bolesti, te izrade kozmetike i kozmetičkih preprata kao i Latinski jezik s ciljem učenja pojmova iz područja građe ljudskog tijela, dermatologije, kozmetike i ljekovitog bilja nisu nužni za stjecanje kompetencija za stjecanje kvalifikacije kozmetičar/kozmetičarka. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | SILVIJA VUČKOVIĆ | 3. RAZRADA MODULA, 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI | Vezano za modul Kemija u struci i SIU Osnove kemijskog računa i SIU Otopine povećava se nastavno gradivo za koje nije razvidna poveznica sa ciljevima strukovnog kurikuluma za zanimanje kozmetičar (ciljevi strukovnog kurikuluma:1. pripremiti radno mjesto i klijenta za obavljanje usluge u skladu s higijenskim i estetskim normama i vrstom tretmana 2. koristiti kozmetičke preparate, opremu, pribor, aparate i uređaje u skladu s važećim standardima u radnom prostoru i pravilima struke 3. izraditi plan ciljanog kozmetičkog tretmana ili serije tretmana obzirom na potrebe klijenta 4. prepoznati tip i stanje kože kozmetičkom analizom 5. primijeniti odgovarajuće kozmetičke preparate, pribor, opremu, aparate i uređaje za izvođenje tretmana njege kože lica i tijela 6. provoditi odgovarajući tretman njege kože lica i tijela 7. provoditi tretmane kozmetičke masaže 8. prepoznati stanje normalne dlakavosti od stanja poremećaja dlakavosti 9. provoditi odgovarajući postupak depilacije lica i tijela 10. primijeniti odgovarajuće boje, pribor i dekorativne preparate za šminkanje lica 11. provesti postupak nanošenja šminke na lice u skladu s tipom, stanjem i starošću kože lica te namjenom 12. provoditi odgovarajuće postupke estetskog uređivanja obrva i trepavica 13. primijeniti odgovarajuću preparativnu i dekorativnu kozmetiku za njegu ruku i stopala 14. primijeniti odgovarajuće tehnike oblikovanja tijela 15. poznavati osnovne poslovne evidencije u kozmetičkoj djelatnosti 16. voditi kartoteku klijenata 17. komunicirati s nadređenima i suradnicima u skladu s poslovnim bontonom) S obzirom na to da na e-savjetovanju nije vidljiva satnica u školskim satima nego u CSVET bodovima, niti tjedno opterećenje učenika, nije razvidno hoće li biti dovoljno vremena za uvježbati navedene ishode (npr. opisati primjenu koligativnih svojstava otopine, prikazati organske spojeve Lewisovim strukturnim formulama itd.). Ovi ishodi se čine manje relevantnim za praktičnu primjenu u kozmetici i ukoliko ih se samo površno učenicima predstavlja, može doći do kontraproduktivnosti. Ili ako se temeljito tumači i inzistira na njima, može doći do pada razreda radi nečega što nije u gore citiranim ciljevima strukovnog kurikula. Predlažem smanjenje fokusa na ishode koji se čine manje relevantnim za praktičnu primjenu u kozmetici, a preciznije navesti neke od nastavnih cjelina u npr. Općoj kozmetologiji npr. Aktivne tvari u kozmetičkim proizvodima i pripravcima. S obzirom na nedostatak literature, nastavni modul bi mogao jako ovisiti o preferencijama nastavnika, a time se ne postiže prohodnost i ujednačenost usvajanja ishoda učenja svih učenika na nivou cijele Hrvatske. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Da bi se ostvarili navedeni ciljevi strukovnog kurikuluma, nužna je realizacija SIU Osnove kemijskog računa i SIU Otopine. Ovi SIU preuzimaju se iz općeg dijela. Nastavnik može staviti naglasak na one ishode koji su vezani za struku. Npr: ključni pojmovi za SIU Otopine su: vrste disperznih sustava, dispergirana faza, disperzno sredstvo, sol, gel, emulzija, otopina, otopljena tvar, otapalo, disocijacija, topljivost, vrste otopina, krivulja topljivosti, maseni i volumni udio, množinska i masena koncentracija, priprema i razrjeđivanje otopina, koligativna svojstva otopina, kiseline, baze, oksonijev i hidroksidni ion, disocijacija kiselina i baza, pH-vrijednost otopina, indikatori, jakost kiselina i baza, soli, dobivanje soli, neutralizacija. Navedeno je podloga za razumijevanje SIU Opća kozmetologija, Kozmetički proizvodi 1 i 2, te Prirodna kozmetika.kozmetičkih oblika, njihovog sastava i pripreme. Nastavnik detaljnije obrađuje sadržaje bitne za struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | ROZANA VILIBIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 3. RAZRADA MODULA | Osvrt na Skup Ishoda Učenja (SIU): Stanica – osnovna građevna jedinica živog bića Budući kozmetičar treba biti svjestan da je stanica temeljna jedinica velikog organa – naše kože. Predlažem smanjenje fokusa na ishode poput razlikovanja prokariotske i eukariotske stanice, te domena/carstva kojoj pripadaju organizmi. Ovi ishodi se čine manje relevantnim za praktičnu primjenu u kozmetici. Osvrt na SIU: Životni ciklus stanice Skup ishoda učenja koji obuhvaćaju diobu stanice ulazi previše u detalje mehanizama i faza diobe. Smatram da bi za učenike bilo važnije razumjeti kako koža, kao vanjski plašt tijela, ima svoj mehanizam obnove i što se događa sa stanicama u diobenoj zoni i zoni keratinizacije, što je već pokriveno u modulu Dermatologija. Prijedlog izmjene naziva i sadržaja modula Predlažem da se naslov modula promijeni u "Građa i funkcija ljudskog tijela". Kao početni skup SIU, preporučujem uključivanje modula "Zdravlje i bolest", a kao završni modul "Globalne promjene i utjecaj na ljudsko tijelo". Redoslijed SIU u novom modulu prema mom prijedlogu bio bi: 1. Zdravlje i bolest 2. Lokomotorni sustav 3. Ostali organski sustavi 4. Globalne promjene i utjecaj na ljudsko tijelo Ovi ishodi trebali bi zamijeniti postojeće: 1. Stanica – osnovna građevna jedinica živog bića 2. Životni ciklus stanice 3. Lokomotorni sustav 4. Ostali organski sustavi Ishodi učenja za "Zdravlje i bolest" • Razlikovati pojmove: zdravlje i bolest • Opisati: Cvijet zdravlja/svi aspekti zdravlja • Razlikovati čimbenike koji ugrožavaju zdravlje (nedovoljna tjelesna aktivnost, utjecaj lijekova i sredstava ovisnosti) • Opisati profesionalne bolesti i načine prevencije - Rizici za zdravlje u struci Ishodi učenja za "Globalne promjene i utjecaj na ljudsko tijelo" • Razmotriti narušavanje zdravlja kao posljedicu zagađenja okoliša • Opisati značajna biološka otkrića koja su uvjetovala napredak u medicini (otkriće genoma, autofagije, pametnih lijekova, razvoj estetske kirurgije) • Opisati utjecaj biotehnološke revolucije na produljenje životnog vijeka Osvrt na SIU: Ostali organski sustavi Primjećujem da se obrađuju i uspoređuju svi organski sustavi osim spolnog. Smatram da je važno da se učenici upoznaju s funkcioniranjem organa spolnog sustava i problemima spolnog zdravlja. Kako se radi o ženskoj populaciji, smatram praktičnim i poželjnim uključiti ishode poput razumijevanja spolnosti, ovulacije, plodnih i neplodnih dana, trudnoće i spolno prenosivih bolesti. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Dosadašnja praksa u dualnom modelu pokazala je da učenici s uspjehom realiziraju navedeni modul. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
9 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE | Hrvatska obrtnička komora podržava uvođenje novih kurikuluma u sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te modernizaciju provedbe strukovnog obrazovanja, posebno isticanjem modularnog pristupa te jačanje komponente učenja temeljenog na radu kao ključne komponente kvalitetnog strukovnog obrazovanja. U skladu s navedenim, u nastavku dostavljamo primjedbe na predloženi kurikulum: Predlažemo pod odjeljkom Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa jasno istaknuti da su uvjeti i načini obrazovanja uz navedene zakonske i podzakonske akte određeni i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. Primjer: Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj 140/2009 i 130/2020), kao i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. S obzirom da se pod Uvjetima i načinima obrazovanja u okviru obrazovnog programa ne navodi i potreba posjedovanja Ugovora o naukovanju smatramo da je navedenu napomenu da se provedba naukovanja, a time i posjedovanje Ugovora o naukovanju regulira posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja izrazito bitno istaknuti zbog jasnoće informacija o uvjetima i načinima obrazovanja u takvom modelu. Nadalje, u vezi Oblika učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikuluma predlažemo jasno uvrstiti informaciju da se učenje temeljeno na radu realizira naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt, u ustanovi ili u Regionalnom centru kompetentnosti, ukoliko nije moguće osigurati dostatan broj odgovarajućih mjesta za naukovanje kod licenciranog poslodavaca. Također, u kurikulumu se navodi najmanji mogući broj CSVET bodova koje je potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca kao i postotci provedbe učenja temeljenog na radu ukupno i za svaki modul. Smatramo da je minimalno 50% CSVET bodova ukupnog obujma kvalifikacije potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca. Konačno, predlažemo jasno isticanje informacije o naučničkom ispitu kao dijelu obrane završnog rada, odnosno uvrštavanje informacije da je uvjet za stjecanje kvalifikacije izrađen i obranjen završni rad čiji je sastavni dio naučnički ispit. U skladu s navedenim, ljubazno molimo da razmotrite navedene primjedbe u vezi jasnog i konkretnog isticanja naukovanja kod licenciranih poslodavaca kao dijela učenja temeljenog na radu, pridržavanje optimalnog broja CSVET bodova koje je potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca kao i navođenja naučničkog ispita kao sastavnog dijela završnog rada. Navedene primjedbe dostavljamo s ciljem unaprjeđenja jasnoće i konkretnosti informacija u predloženom kurikulumu što će dovesti do kvalitetnije provedbe strukovnog obrazovanja za navedeno zanimanje. Dodatno za kurikulume frizer i kozmetičar- izrađene na razini 4.2. Napominjemo da je Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore i Upravni odbor Hrvatske obrtničke komore zauzeo stav da se zanimanja frizer i kozmetičar trebaju provoditi u sustavu naukovanja na razini 4.1. budući da se radi o razini koja omogućava veći fond sati učenja temeljenog na radu. Naime kurikuluma na razni 4.2 zbog odrednica Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje, unatoč tome što traju godinu dana dulje, sadrže manji fond sati učenja temeljenog na radu od kurikuluma na razini 4.1. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. U odjeljku Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa stoji: Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj 140/2009 i 130/2020), kao i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. Navedenim su obuhvaćeni svi posebni propisi kojima se regulira provedba naukovanja uključujući i Ugovor o naukovanju kao i naučnički ispit. U odjeljku Oblici učenja temeljenog na radu stoji: Učenje temeljeno na radu realizira se naukovanjem kod licenciranog poslodavca uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt. Ukoliko nije moguće osigurati dostatan broj odgovarajućih mjesta za naukovanje kod licenciranog poslodavaca, učenje temeljeno na radu može se ostvariti kod poslodavca, u Regionalnom centru kompetentnosti ili u ustanovi. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. U navedenom strukovnom kurikulu stoji da je najmanje 70 CSVET bodova potrebno je ostvariti kroz učenje na radnome mjestu što upravo čini najmanje 50% bodova strukovnog dijela kvalifikacije. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | MARIJA BLEČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE | Smatram da novi kurikulum nije dobro koncipiran u stučnom dijelu i nikako još nije spreman za uvođenje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
11 | MARIJA BLEČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, III. | Smatram da nije uopće dobro da se stavlja izvan snage nastavni plan i program za zanimanje kozmetičar koji je dobar te ga je samo potrebno još nadograditi, jer ako se već novim kurikulumom želi podići trogodišnja kvalifikacija na višu razinu, onda bi se isto tako četverogodišnji klasični program također trebao podići na višu razinu. Nismo li obrazovne ustanove ? Zašto obrazovanje kojim se stječe kompetentnost spuštati na nižu razinu ? | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
12 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | Pohvaljujem razradu modula Zdrava prehrana. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
13 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | U modulu Dermatologija (samo 2 CSVET-a) nedostaju Kožni tumori (povećana učestalost karcinoma i melanoma, važnost ranog otkrivanja) i Spolno prenosive bolesti (adolescenti su rizična skupina). Nema tema vezanih uz epidemiologiju zaraznih bolesti (osim kožnih), a brojne se mogu prenijeti u kozmetičkom salonu, osobito uz manjkave metode prevencije (dezinfekcija i sterilizacija). U modulu Građa ljudskog tijela ne spominje se Imunološki sustav. Ne spominje se važnost latinskih izraza, ni u Dermatologiji ni u Građi ljudskog tijela. Prva pomoć je svedena na nastavnu temu Prva pomoć u kozmetičkom salonu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Tumori kože rade se kod eflorescencija kože. Metode prevencije rade se u modulu Primjena radnih procedura u kozmetičkom salonu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
14 | ŽELJKO KRSTANAC | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | U popisu obaveznih strukovnih modula u prvom razredu nedostaju odgojno-obrazovni ishodi iz područja biologije koji su nužni za daljnje razumijevanje sadržaja iz dermatologije i građe ljudskog tijela. U potpunosti izostaju (i u obaveznom i u izbornom dijelu) sadržaji iz ekologije što smatram velikim nedostatkom s obzirom da su utjecaj čovjeka na okoliš i zaštita prirode teme koje su ključne za sve učenice i učenike srednjih škola bez diskriminacije prema obrazovnom usmjerenju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Kurikulumom međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole i Kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole obuhvaćeni su sadržaji koji se tiču zdravlja, prirode i okoliša, uključujući teme kao što su kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje, kronične nezarazne bolesti, zaštita prirode i okoliša, održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša te ovisnosti. Ove međupredmetne teme omogućuju učenicima kontinuirano usvajanje znanja i vještina vezanih uz zdravlje, zdrav život, zaštitu okoliša i održivi razvoj kroz integrirane sadržaje u različitim modulima. Uz to, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava ostvarenje ishoda učenja na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
15 | ZDENKA MIHELJ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Stalno se naglašava kako nastavni program treba osluškivati potrebe tržišta. Iz tih razloga smatram da wellness tretmani i oblikovanje tijela trebaju biti obavezni a ne izborni moduli. Treba svakako napomenuti, podsjetiti i obratiti pažnju da učenice rada u paru jedna na drugoj tako da neki moduli zbog sigurnosti ne mogu biti izvođeni dok se ne stekne potrebna vještina. Što također nije predviđeno u ovim predloženim modulima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Standard zanimanja je rađen na temelju analiza tržišta rada, te je na temelju toga određeno koji modul će biti izborni. Navedeni moduli nisu svrstani u izborne, već u redovne module. Izborni moduli donose jednako vrijedna znanja i vještine kao i redovni. Rad u parovima (na modelu) se podrazumijeva i nije ga potrebno posebno navoditi. Ako polaznik izvodi masažu leđa, logično je da mora imati nekoga na kome to izvodi. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
16 | ZDENKA MIHELJ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE | Poštovani, podržavam uvođenje novih kurikuluma u sustav strukovnog obrazovanja ali smatram da je Nastavni plan i program za zanimanje kozmetičar za koji su donesene izmjene i dopune posebno što se tiče stručnog dijela nisu dovoljno razrađene i da se ne prati potreba na tržištu rada. Iz tog razloga smatram da se ova odluka treba staviti izvan snage dok se ne razjasne ukazane nejasnoće u provođenju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
17 | IVONA MATKOVIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Želim naglasiti da učenice najčešće izvode tretmane u paru jedna na drugoj zbog toga je potrebno u modul Dermatologije dodati ishode vezane uz oštećenja kože. Smatram da je važno da učenici znaju navesti vrste oštećenja, opisati i objasniti razliku između mehaničkih, kemijskih i termičkih oštećenja te naučiti kako reagirati na reakciju koja se može desiti prilikom oštećenja kože u kozmetičkom salonu; | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Mehanička, kemijska i fizička oštećenja kože mogu se obraditi pod ishodom "Razlikovati dermatološke promjene kože". Nastavnik ima slobodu kreiranja nastavnih sadržaja za ostvarivanje odgojno obrazovnih ishoda. Što se tiče reakcije na određene povrede kože u kozmetičkom salonu, to ne spada u SIU Kozmetička procjena stanja kože, već u SIU Zaštitu na radu u kozmetičkom salonu (teme: Sigurnost i zaštita zdravlja pri radu u kozmetičkom salonu, Pružanje prve pomoći u kozmetičkom salonu). Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
18 | IVONA MATKOVIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Prema sadašnjem prijedlogu strukovnih kurikuluma odgojno-obrazovni ishodi biologije će ostati samo i isključivo ovisno o struci. Ovakvo izostavljanje ishoda biologije kao dijela obveznog općeobrazovnog modula, a kojima su sadržaji vezani uz glavne rizične čimbenike koji narušavanju ljudsko zdravlje, rizično spolno ponašanje, problematiku ovisnosti, pružanje prve pomoći, razvijanje odgovornosti za vlastito zdravlje i zdravlje zajednice, smatram neprimjerenim. Sve je veći broj znanstvenih dokaza o snažnome utjecaju ljudske populacije na prirodne sustave. Stoga je nužno da čovjek svoje djelovanje uskladi s mogućnostima prirodnih sustava, odnosno da usvaja načela održivoga razvoja. Predlažem uvrštavanje obaveznog strukovnog modula pod nazivom ODRŽIVI RAZVOJ u sklopu od nekog od viših razreda strukovnog obrazovanja. Kako težište ovog modula leži u odgojno-obrazovnim ishodima predmeta Biologija (područje ekologije), ali je on i mnogo širi od toga te obuhvaća i odgojno-obrazovne ishode vezane uz struku predlažemo formiranje skupa ishoda koji bi uključivao odgojno-obrazovne ishode iz dosad raspisanih modula Ekologija te Održivi razvoj Smatram da jedino ulaganjem u edukaciju strukovnih učenika i učenica o ovim temama možemo stvarati održivo društvo i odgovorne buduće radnike i poslodavce. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Kurikulumom međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole i Kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole obuhvaćeni su sadržaji koji se tiču zdravlja, prirode i okoliša, uključujući teme kao što su kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje, kronične nezarazne bolesti, zaštita prirode i okoliša, održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša te ovisnosti. Ove međupredmetne teme omogućuju učenicima kontinuirano usvajanje znanja i vještina vezanih uz zdravlje, zdrav život, zaštitu okoliša i održivi razvoj kroz integrirane sadržaje u različitim modulima. Uz to, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava ostvarenje ishoda učenja na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
19 | ANA KOLETIĆ | 3.2. IZBORNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | Za provedbu izbornog modula Efekti kazališne i filmske šminke trebalo bi zaposliti više osoba, osobu koja se bavi šminkanjem, izradom maske i frizera. Za ovo interdisciplinarno područje školovani kozmetičar nije kompetentan (osim u iznimnim slučajevima zbog osobnog informalnog učenja). Za realizaciju ovog modula je potreban vrlo skup materijal i boje te prostor koji ne može biti kozmetički praktikum, jer zahtjeva materijal koji može uništiti inventar (boje, ljepila, silikoni, gips). Također je bitno spomenuti kako je teško nabaviti materijal za vlasuljarstvo, a isto tako pronaći osobu koja se bavi izradom vlasulja. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Osiguravanje trajnih materijalnih i financijskih preduvjeta za ostvarivanje zakonom utvrđenih prava i obveza u području srednjeg školstva (Državni pedagoški standard) nije predmet ovog javnog savjetovanja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
20 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 3. RAZRED | U modulu Posebni kozmetički tretmani njege i uljepšavanja za specifična znanja za navedene skupove ishoda Primijenjeno šminkanje, Aroma tretmani lica i tijela predlažem dodatne edukacije za potencijalne predavače (vizažist i aromaterapeut). U skupu ishoda Postupci njege i uljepšavanja ruku i stopala jako je dobro opisan situacijski scenarij koja upućuje na potrebu poznavanja dermatologije i mikrobiologije. Ovaj skup ishoda učenja trebao bi predavati pediker. Također bi specijalizirani praktikum za izvođenje nastave trebao (zbog higijenskih uvjeta) biti odvojen od kozmetičkog praktikuma u kojem se izvode tretmani lica i tijela. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi ističe da se odgoj i obrazovanje u školskoj ustanovi temelji se na visokoj kvaliteti obrazovanja i usavršavanja svih neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti – učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja te ostalih radnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
21 | ANA KOLETIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | U modulu Posebne kozmetičke masažne tehnike i wellness treba uzeti u obzir da je limfna drenaža složena tehnika koja zahtjeva ozbiljan pristup i jako dobro poznavanje anatomije i fizologije ljudskog tijela, dermatologije i nutricionizma. Uči se po stupnjevima, pa je bitno naglasiti da se ovdje jedino i može raditi o baznom znanju limfne drenaže. Vrlo malo kozmetičkih salona provodi tehniku ručne limfne drenaže (obično je u upotrebi aparativna metoda). Osoba koja predaje treba imati licencu edukatora i najčešće su to dipl. fizioterapeuti i liječnici, a ne kozmetičari. Sportska masaža je također specifična tehnika koja se ne može izvoditi na osobi koja nije sportaš. Pa je upitno kako takvu tehniku izvoditi u školi i na kome je vježbati. Zahtjeva ozbiljan pristup i jako dobro poznavanje anatomije i fiziologije ljudskog tijela, dermatologije i nutricionizma. Zahtjeva dipl. fizioterapeuta za predavača. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
22 | ANA KOLETIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Za sektor osobne usluge, podsektor kozmetičar ne postoji Regionalni centar kompetentnosti, a nekim regijama ne postoji dovoljan broj licenciranih salona. Predlažem da se praktični dio nastave može realizirati i u kozmetičkim salonima koji imaju zaposlenu kozmetičarku s minimalno 5 godine radnog iskustva i završenom kozmetičkom školom. Također predlažem da škole mogu kreirati bazu poslodavaca s kojima imaju dobru suradnju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Navedeno je već implementirano u dijelu kurikula koji govori o preporukama za učenje temeljeno na radu. Baza poslodavaca nije dio kurikula. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
23 | IVO BEBEK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, III. | Smatram da je Nastavni plan i program za zanimanje kozmetičar (250204) za koji su donesene Izmjene i dopune posebnog stručnog dijela nastavnog plana i programa odlukom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (KLASA: 602-03/11-05/00060, URBROJ: 533-0911-0009) od 13. lipnja 2011. godine iznimno kvalitetan, te predlažem da se ovom Odlukom ne stavlja izvan snage. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
24 | ROMINA LEVAČIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Poštovani, smatram da bi kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula trebale biti preciznije odnosno jasno naznačeni kadrovski uvjeti nastavnika kako ne bi bilo razlika među školama. Npr. dermatologija najmanja razina 7.1. sv HKO-a odgovarajućeg profila možda doktor medicine ili profesor biologije i tko je u prednosti po kompetentnosti? Slično bi se moglo u svim modulima pitati. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Za svaki modul je jasno naznačena minimalna potrebna kvalifikacija na poveznici. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
25 | ROMINA LEVAČIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Pohvaljujem promjene i modernizaciju strukovnog obrazovanja. Smatram da je velik dio promjene i modernizacije na kvalitetnim nastavnicima. Bilo bi dobro da uz svaki modul budu jasno naznačene kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula, negdje ih uopće nema npr. kemija u struci, a većinom piše dosta općenito poput najmanja razina 7.1. sv HKO-a odgovarajućeg profila, bojim da se izraz odgovarajućeg profila različito tumači u različitim školama. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Za svaki modul je jasno naznačena minimalna potrebna kvalifikacija na poveznici. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
26 | TANJA REBRAČA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 4. ZAVRŠNI RAD | Poštovani , Odlicna ideja. Obrana i praktični dio je najbolji pokazatelj usvojenog. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
27 | TANJA REBRAČA | 3.2. IZBORNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | Poštovani , 4 razred - TRENDOVI U KOZMETICI - odličan model koji potiće samostalnost, suradnju te usmjeravanje .Uz uvjete da im se omogući i učenje tih tehnika. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
28 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 4 godina Kozmetička usluga - otvaranje salona tj moze i traženje modela za makeover - 2 modela jedan za lice , jedan za tremtane tijela . u kojem če kroz 3-5 mj - zadnje polugodište napraviti drastićne pozitivne promjene u njihovom izgledu . | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
29 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 4 godina Kozmetička usluga - otvaranje salona tj moze i traženje modela za makeover - 2 modela jedan za lice , jedan za tremtane tijela . u kojem če kroz 3-5 mj - zadnje polugodište napraviti drastićne pozitivne promjene u njihovom izgledu . | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
30 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 4 razred Tehnike oblikovanja tijela - model u kojem će unutar praktikuma u školama s modelima raditi i odraditi puni plan i program za mršavljenje i oblikovanje tijela kroz naučeno. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
31 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 4 razred Estetsko uređivanje i nadogradnja obrva i trepavica - oblikovanje te bojanje obrva i trepavica bi se trebalo obraditi ranije npr. 1 ili 2 razred . U ovom modulu bi se mogli obraditi aparativne tehnike mikrobladinga ili puder obrva te ugradnje klasičnih trepavica te trepavica za potrebe make up za . | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
32 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 3 razred - Napredne kozmetičke vještine - otvaranje praktikuma za širu javnost uz niže cijene usluga u kojoj klijenti mogu dobiti sve naveden usluge koje su savladali u zadnje 3 godine. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi škola može obavljati vlastitu djelatnost kojom ostvaruje prihode. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
33 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 3 razred Posebni kozmetički tretmani njege i uljepšavanja - u ovaj modul bi trebalo obraditi za lice i tijelo - Radiofrekvenciju, elektrostimulaciju, laser te vakuum masažu. Rad s aparitivnim tehnikama za njegu lica i tijela uz uvijet se se osiguraju sredstva za isto. Barem Njegu ruku i stopala sa trajnim lakiranjem ili ojačavanjem noktiju gel bazama uz to barem naučiti sanirati puknuti nokat uz brzih osnovnih salonskih tehnika nail arta. Primjenjeno sminkanje - uz navedeno malo i face paintinga te savjetovanja oko stila oblačenja koji prati razne poslove te građu tijela. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
34 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 3 razred - Složene kozmetičke vještine bi mogao biti modul u kojem bi uz smanjenu cijemu skolski praktikumi bili otovoreni prema vanjskim korisnicima u kojima bi npr- umirovljenici, studenti ili kolege nastavnici po povojnijim cijenama mogli biti modeli na kojima bi učenici iskusili samostalni rad uz nadzor . | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi škola može obavljati vlastitu djelatnost kojom ostvaruje prihode. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
35 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 2 razred - Posebne kozmetičke masažne tehnike i wellness - bi se trebalo se izvoditi te učiti wellness tehnike masaža poput sportske, Hot Stone masaže, Ayurvedske, Tajlandske , Gestal, Aroma masaže, masaže pindama, Gusha masaže i isto to primijeniti za lice tijelo. Barem one tehnike koje se mogu izvoditi na licu - poput lifting, Gusha masaže. Anitcelulitne tehnike vezivno refleksne -limfne, limfomodeling masaža, madero klasicna i brazilska, anticelulitna itd. Uz to bi se trebalo obraditi isto tako wellness tretmane za tijelo - poput raznih zamatanja u blata-alge-bilje koji mogu imati djelovanje poput detoksa, protiv celulit ali i za mršavljenje, opuštanje mišića nakon treninga i sl. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
36 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 2 razred - specijalna njega lica i tijela bi trebala pratiti novitete u struci (kroz preparativne tretmane te aparativne tehnike), sredstva za kupnju istih osigurati u praktikuma diljem škola. A depilacija lica i tijela bi trebala pratiti metode i tehnike poput depilacije toplim i hladnim voskom na patrone i špatulu, šećernom pastom te koncem (lice) po mogučnostima i IPL - tehnika. Uz to osigurati da se ukombinira i depilacija za muškarce (određene dijelove). | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Osiguravanje trajnih materijalnih i financijskih preduvjeta za ostvarivanje zakonom utvrđenih prava i obveza u području srednjeg školstva (Državni pedagoški standard) nije predmet ovog javnog savjetovanja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
37 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 2 razred - Građa ljudskog tijela - bi trebalo dodatno obraditi anatomiju i fiziologiju tkiva zvanog fascija te miofascijalne veze unutar sustava za kretanje. Isto tako za limfni sustav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Naglasak je na sustavu organa za pokretanje (kosti, mišići i veze među kostima) i koža. Naravno, obrađuju se i ostali organski sustavi. Nastavnik ima slobodu oblikovati scenarij poučavanja u kojemu može govoriti i o fasciji, npr. tkiva. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
38 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 1 razred - Osnovne kozmetičke vještine u primjeni - uz ono što ste sve naveli. Bi se trebao bazirati na osnovnim tretmanima lica poput - upšminjkanje - analiza kože, edukaciju klijenta o osnovnoj njezi lica kod kuće , te tretmanu pilinga kože, apliciranja maske i završne kreme. Ručnog (kroz pračenje modula osnovne kozmetičke masažne tehnike lica) apliciranja ili osnovnog aparativnog (galvanizacije, jontoforeza, ultrazvuk) apliciranja seruma-ampula po tipu i stanju kože. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
39 | TANJA REBRAČA | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Poštovani , 1 razred - Osnovne kozmetičke masažne tehnike lica i tijela - uz ono što ste sve naveli - bi trebale sadržavati osnovne tehnike masaže lica i vlasišta - ručna, limfna, madero, digitopresuru a sto se tiče tijela to su klasična masaža tijela, masaža klasična i refleksoterapija ruku i stopala, masaža vlasišta te više raznih tehnika masaže leđa poput miofascijalne koja će pratiti analizu i dijagnostiku pravilne posture te body readinga, medicinske i sportske . Pod uvjetom da u ovim tehnikama se obradi uvod u anatomiju i fiziologiju tijela i vezivnog tkiva te refleksologijom. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
40 | TANJA REBRAČA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Poštovani, Sve pohvale za "Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i učenicima (samo evaluacija). " samo bi još trebalo uvesti i mogućnost dodatne nagrade/ napredovanja za pozitivne ocijene od strane učenika te i saniranje ukoliko ocijene budu loše. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Nagrađivanje nastavnika već je regulirano Pravilnikom o nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima, a napredovanje nastavnika već je regulirano Pravilnikom o napredovanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
41 | TANJA REBRAČA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Poštovani, Što se tiče "specijalizirane učionice/praktikumi s odgovarajućom opremom za izvođenje specifičnih vježbi i radnih situacija" S obzirom da kozmetika nudi široku paletu usluga krajnjem korisniku - praktikumi u školama bi to trebali pratiti. Poput električnih stolova s rupom za glavu da se oni mogu prilagoditi visini terapeuta / učenika - jer je izrazito teško i naporno raditi na stolovima koji su preniski tj previsoki a da ne pričamo o nepravilnim položajem tijela prilikom masaže od koji dugoročno mogu imati raznih zdravstvenih problema - evo prijedloga za sanirati opterečenje na zdravstveni sustav. U salonima u kojima se radi i u koje učenici idu na praksu, postoje odvojene radne jedinice na kojima se radi. Tako za tretmane njege ruku ili stopala nije praktično a ni funkcionalno da se rade na stolovima za tretmane lice ili masaže - u škole bi onda trebalo uvesti obavezu da se osigura prostor za učenje i podučavanje - njege ruku i stopala kao posebne prostorije u kojima će biti posebne stolice za njegu stopala te posebni stolovi za manikuru te njegu ruku koji su opremljeni s osnovnom opremom s kojima se radi i u salonima. Šminkanje dali se radi o dekorativnom ili kazališnom make-up predmetu se da opremi s posebnim visokim stolicama te ogledalima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Osiguravanje trajnih materijalnih i financijskih preduvjeta za ostvarivanje zakonom utvrđenih prava i obveza u području srednjeg školstva (Državni pedagoški standard) nije predmet ovog javnog savjetovanja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
42 | TANJA REBRAČA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije KOZMETIČAR/KOZMETIČARKA u sektoru OSOBNE, USLUGE ZAŠTITE I DRUGE USLUGE, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Poštovani , Pohvaljujem "Najmanje 70 CSVET bodova potrebno je ostvariti kroz učenje na radnome mjestu kod licenciranog poslodavca " - moj prijedlog za navedeno je da se uvede određeni sustav kontrole u škole za poštivanje navedenog, a u salone da se uvede neki pravilnik o minimalnim uvjetima opreme - edukacija mentora u salonima (cijeloživotno učenje) koji će poštivati i pratiti napredak u struci. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Inspekcijski nadzor i kontrole u sustavu odgoja i obrazovanja provode se u skladu s odredbama Zakona o prosvjetnoj inspekciji pri čemu se utvrđuje, između ostalog, primjenjuje li se Državni pedagoški standard, odnosno drugi standardi i normativi kojima se uređuje odgojno-obrazovna djelatnost. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |