Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 NEVENKA BLAŽEVIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, I. U praksi će biti vrlo teško izvoditi nastavu drugog stranog jezika u okviru strukovnih modula. Svakako bi bilo bolje da se drugi strani jezik izvodi kao predmet u okviru općeobrazovnog modula u kojem bi bili navedeni svi strukovni sadržaji relevantni za komunikaciju na dotičnom jeziku. Ako to nije moguće onda bi učenicima trebalo omogućiti da od prvog do četvrtog razreda uče isti drugi strani jezik u okviru modula u kojima se ostvaruje komunikacija na stranom jeziku. Time bi se postigli bolji ishodi nastave, a i realizacija iste u školskoj praksi bi bila jednostavnija. dr. sc. Nevenka Blažević Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Jezično-komunikacijsko područje općeobrazovnoga dijela srednjoškolskoga strukovnog obrazovanja obuhvaća poučavanje sljedećih stranih jezika: engleski, njemački, francuski, talijanski i španjolski. Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su relevantni za pojedini sektor/podsektor izrađeni su kao skupovi ishoda učenja i grupirani u module prema Metodologiji izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje (Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, 2021.). Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su izrađeni u obliku skupova ishoda učenja grupiranih u module su: Engleski jezik struke, Francuski jezik struke, Njemački jezik struke, Talijanski jezik struke i Španjolski jezik struke. Općeobrazovni moduli i njima pripadajući skupovi ishoda učenja, ovisno o potrebama sektora, zanimanja i kvalifikacije mogu se izvoditi u procesu učenja i poučavanja kao obvezni, izborni ili fakultativni. Odgojno-obrazovni ishodi utemeljeni su na Nacionalnom okvirnom kurikulu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj (NOK, 2011.). Odgojno-obrazovna područja utemeljena su na načelima NOK-a i sadržajno su povezana s predmetnim kurikulima, modulima i skupovima ishoda učenja koji učenicima omogućuju razvoj i ovladavanje temeljnim kompetencijama. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
2 DARIJA ĆERDIĆ VUKUŠIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, ukazala bih na pogrešku sadašnjeg prijedloga dotičnog strukovnog kurikuluma, a to je izostanak ishoda biologije iz skupine obveznih općeobrazovnih modula. Izostavljanje ishoda biologije, čiji su sadržaji vezani uz razvijanje odgovornosti za vlastito zdravlje i zdravlje zajednice, glavne rizične čimbenike koji narušavanju ljudsko zdravlje, rizično spolno ponašanje, problematiku ovisnosti te pružanje prve pomoći, smatram nedopustivim te dajem svoj prijedlog za unaprijeđenje strukture općeobrazovnih modula. Smatram da su navedene odgojno-obrazovne teme KLJUČNE za sve učenike i učenice srednjih škola. Zbog toga predlažem uključivanje OBAVEZNOG OPĆEOBRAZOVNOG MODULA pod nazivom "Čovjek i zdravlje" U SVE SEKTORE srednjih strukovnih škola (4.1 i 4.2 razine kvalifikacije), s opterećenjem od 4 CSVET bodova, i to u sklopu prvog razreda srednje škole, s odgojno-obrazovnim ishodima koji su već predviđeni kurikulumom, ali raspisani u izbornim/fakultativnim modulima pod nazivima "Brinem o svom zdravlju" i "Spolnost", svaki s opterećenjem od po 2 CSVET boda. Vjerujem da samo uz edukaciju učenika/ca i razvijanjem svijesti o važnosti pravilne prehrane, problematici ovisnosti, razvijanjem brige o vlastitom zdravlju, znanju o pružanju prve pomoći i samopomoći odgojno-obrazovni sustav može ispuniti svoje ciljeve koji su, između ostalog, i razvoj zdravih i odgovornih građana koji će biti punopravni članovi našeg društva. U prilog modulu „Čovjek i zdravlje“ idu, nažalost, porazni rezultati GYTS istraživanja (Global Youth Tobacco Survey) u Hrvatskoj o uporabi duhana i duhanskih proizvoda kod mladeži u dobi od 13 do 15 godina koju ukazuju na sve veću upotrebu duhanskih proizvoda i njihove velike posljedice na adolescente; ESPAD istraživanje (Europsko istraživanje o pušenju, pijenju i uzimanju droga) u Hrvatskoj koju pokazuju zabrinjavajuće podatke o pijenju, pušenju i konzumaciji narkotika, posebice uživanju kanabisa među mladima; HBSC istraživanje (Health Behaviour in School-aged Children) u Hrvatskoj o konzumaciji alkohola među djecom i mladima koje je u porastu, pogotovo među djevojčicama/djevojkama. Nažalost, rezultati trećeg kruga CroCOSI istraživanja (Europska incijativa praćenja debljine u djece) pokazuju da u Hrvatskoj 36,1% djece ima prekomjernu tjelesnu masu ili debljinu, a problemi pretilosti se nastavljaju i u odrasloj dobi. Problemi koje debljina/pretilost(/nezdrava prehrana ostavljanju na zdravlje, ali i na zdravstvani sustav su mnogobrojni. Također, kako bi osvijestili učenike o važnosti stila života koji će pridonijeti smanjenju negativnog ljudskog utjecaja na okoliš, očuvanju bioraznolikosti i "zelenom promišljanju", temama koje danas prožimaju svaki aspekt osobnog i profesionalnog poslovnog života, te u cilju što kvalitetnijeg obrazovanja naših učenika predlažem uvrštavanje OPĆEOBRAZOVNOG MODULA "Održivi razvoj" s opterećenjem od 2 CSVET-a KAO OBAVEZNOG modula U SVE SEKTORE na razinama kvalifikacije 4.1 i 4.2. Težište ovog modula leži u odgojno-obrazovnim ishodima predmeta Biologije i predavao bi se modularno u višim razredima obrazovanja u sklopu strukovnog dijela kurikuluma. Smatram da jedino ulaganjem u edukaciju strukovnih učenika i učenica o temama “Utjecaj čovjeka na okoliš” i “Održivi razvoj” možemo stvarati održivo društvo i odgovorne buduće radnike i poslodavce, koji će pomoći da ova naša zemlja bude i ostane "zelena". U prilog uvođenju modula „Održivi razvoj“ kao obavezni je i Direktiva o korporativnom izvještavanju o održivosti (CSRD) u Europskoj uniji koja zahtjeva objavljivanje redovitih izvješća o utjecaju na okoliš i društvo. U Hrvatskoj će to izvješće biti obavezno za velika, srednja i mala poduzeća. Ovaj prijedlog pismenim putem podržale su brojne institucije i udruge (čiji popis je na kraju) a dopisi potpore proslijeđeni su na adrese: MZO-a, ASOO-a i Hrvatski sabor - Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu. Hrvatska liječnička komora Hrvatska gospodarska komora Hrvatski Crveni Križ Hrvatski Crveni Križ Split Hrvatski sabor Odbor za obitelj, mlade i sport Hrvatski sabor Odbor za zaštitu prirode i okoliša Hrvatsko biološko društvo Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu KBC Split - Klinika za dječje bolesti Liga za prevenciju ovisnosti Ministarstvo unutarnjih poslova - Ravnateljstvo policije Nastavni zavod za javno zdravstvo Split Nezavisni sindikat zaposlenih i srednjim školama Hrvatske Prirodoslovno-matematički fakultet Split Prirodoslovno-matematički fakultet Zagreb Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce Ženska soba - SNEP program Darija Ćerdić Vukušić, prof.bio. i kem. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
3 SAŠA PERIČAK ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, Prvo moram napomenuti kako je odnedavno promijenjeno sučelje e-savjetovanja čime je znatno otežano snalaženje i komentiranje. Isprobao sam sučelje na 4 različita računala i na svakome na različitim preglednicima (Mozilla Firefox, Chrome, Edge) i svugdje sam se susreo s problemima u vidu nečitljivosti dijela teksta ili problema s otvaranjem dijela dokumenta. Nadam se da mi zbog toga nisu promakli dijelovi dokumenta - u slučaju da jesu i da se to reflektira na poslane komentare, unaprijed se ispričavam. Smatram da je kurikulum u ovakvoj formi neprihvatljiv i ne slažem se s prijedlogom njegovog uvođenja. Razumijem potrebu za osuvremenjivanjem kurikuluma i uvođenje „reforme“, ali ovakav pristup vodi ka stvaranju ljudi bez opće kulture i znanja i vještina potrebnih za život u suvremenom društvu. U svijetu u kojem živimo sve je više bolesti kardiovaskularnog sustava i dijabetesa uzrokovanih nepravilnom prehranom i nezdravim životnim stilovima; sve je više ovisnosti o različitim opijatima, ali i o kockanju (u pozadini koje su također promjene u radu živčanog sustava - što je biološka tema); sve manje ljudi shvaća važnost cijepljenja kao prevencije epidemija i pandemija, a epidemije i pandemije nam sve više prijete; sve više nam prijeti i zagađenje i onečišćenje okoliša iz raznih ljudskih aktivnosti; natalitet nam se smanjuje, a spolno prenosive bolesti i maloljetničke trudnoće i dalje su prisutne ... kako bi se građanin 21. stoljeća mogao nositi sa svim tim, a i mnogim drugim izazovima koji izlaze izvan okvira ovog komentara, nužna je kvalitetna edukacija u čijoj je srži biologija. Nažalost, svjedok sam kako učenici srednjih škola o tim temama iz generacije u generaciju znaju sve manje. Pojava raka je sve češća, a sve veći broj srednjoškolaca uopće ne zna što je rak (!!), a kamoli kako smanjiti vjerojatnost njegove pojave. Osnovnoškolsko obrazovanje nije dovoljno - potrebno je navedene teme (a uz to svakako i sadržaje o zdravlju spolnog sustava, o trudnoći i kontracepciji) produbljivati i proširivati (a i ponavljati). Tu je ključna i dob učenika - ne može se očekivati da se sva potrebna znanja i vještine usvoje u osnovnoj školi niti se može očekivati da će se navedeni sadržaji (kvalitetno) odraditi kao međupredmetne teme. I kao roditelj i kao učitelj i nastavnik s višegodišnjim iskustvom, smatram kako je predloženi kurikulum štetan za razvoj mladih ljudi u odgovorne i obrazovane ljude 21. stoljeća, spremne uhvatiti se u koštac sa svim izazovima ispred njih - umjesto toga ih pokušava pretvoriti u „fah idiote“ bez temeljnih znanja i vještina potrebnih za kvalitetan život. U kurikulumu nema ključnih sadržaja/ishoda učenja: kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje i imunosni sustav, kronične nezarazne bolesti, druge učestale bolesti organskih sustava, zaštita prirode i okoliša i održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša, ovisnosti... U kurikulum je stoga nužno uvesti obavezne biološke module koji obuhvaćaju navedene sadržaje. Srdačan pozdrav Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
4 VLATKA BENKO 3. RAZRADA MODULA, 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI MODULI Poštovani, potkrala vam se greška u rečenici kod Komunikacijskih vještina: "Skupove ishoda učenja na stranom jeziku moguće je izvoditi na jednom od tri ponuđena strana jezika: Engleski, Njemački, Talijanski i Francuski jezik." Vidljivo je da se radi o četiri strana jezika pa je potrebno riječ "tri" zamijeniti rječju "četiri". Također bih nadodala da se ne slažem da se 3. strani jezik uvodi od 2. razreda. Ukoliko ste za ovo zanimanje predvidjeli 3 strana jezika, potrebno je da se oni uče sve četiri godine, a ne od drugog do četvrtog razreda. Ovo je zanimanje koje daje široku paletu mogućnosti jednoga dana kod budućeg zaposlenja ili nastavka obrazovanja. Ukoliko će učenik raditi npr. na recepciji hotela, mislim da je dobro da kvalitetno barata i trećim stranim jezikom kojega će ovladati bolje u sve četiri godine, a ne u tri. Lijepi pozdrav, Vlatka Benko, prof. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Hvala na ukazanoj omašci predlagatelja. Jezično-komunikacijsko područje općeobrazovnoga dijela srednjoškolskoga strukovnog obrazovanja obuhvaća poučavanje sljedećih stranih jezika: engleski, njemački, francuski, talijanski i španjolski. Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su relevantni za pojedini sektor/podsektor izrađeni su kao skupovi ishoda učenja i grupirani u module prema Metodologiji izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje (Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, 2021.). Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su izrađeni u obliku skupova ishoda učenja grupiranih u module su: Engleski jezik struke, Francuski jezik struke, Njemački jezik struke, Talijanski jezik struke i Španjolski jezik struke. Općeobrazovni moduli i njima pripadajući skupovi ishoda učenja, ovisno o potrebama sektora, zanimanja i kvalifikacije mogu se izvoditi u procesu učenja i poučavanja kao obvezni, izborni ili fakultativni. Odgojno-obrazovni ishodi utemeljeni su na Nacionalnom okvirnom kurikulu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj (NOK, 2011.). Odgojno-obrazovna područja utemeljena su na načelima NOK-a i sadržajno su povezana s predmetnim kurikulima, modulima i skupovima ishoda učenja koji učenicima omogućuju razvoj i ovladavanje temeljnim kompetencijama. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
5 LJUBICA SAVIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, najprije želim izraziti svoje nezadovoljstvo i ogorčenost zbog onemogućavanja pristupu ovom i ostalim dokumentima koje je MZO dalo u e-savjetovanje, čime je onemogućeno komentiranje istih. Svakome od nas vrijeme je vrlo dragocjeno. Također se ne mogu oteti dojmu da je istovremeno stavljanje 148 ključnih dokumenata strukovnog obrazovanja u javnu raspravu u vrijeme završetka nastavne godine imalo isti cilj, a i samo informiranje nastavnika kojih se ova reforma itekako tiče nije bilo dovoljno. Moj komentar odnosi se na status njemačkoga jezika u sektoru Turizam i ugostiteljstvo. Više od 35% stranih gostiju koji dolaze na odmor u Hrvatsku su gosti iz zemalja njemačkog govornog područja i ta bi se činjenica trebala uzeti u obzir pri izradi kurikuluma kvalifikacija u ovom sektoru. Mišljenja sam da bi njemački jezik trebao biti zastupljen kontinuirano od 1. do 4. razreda te da 2 sata nastave tjedno nisu dovoljna. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Jezično-komunikacijsko područje općeobrazovnoga dijela srednjoškolskoga strukovnog obrazovanja obuhvaća poučavanje sljedećih stranih jezika: engleski, njemački, francuski, talijanski i španjolski. Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su relevantni za pojedini sektor/podsektor izrađeni su kao skupovi ishoda učenja i grupirani u module prema Metodologiji izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje (Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, 2021.). Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su izrađeni u obliku skupova ishoda učenja grupiranih u module su: Engleski jezik struke, Francuski jezik struke, Njemački jezik struke, Talijanski jezik struke i Španjolski jezik struke. Općeobrazovni moduli i njima pripadajući skupovi ishoda učenja, ovisno o potrebama sektora, zanimanja i kvalifikacije mogu se izvoditi u procesu učenja i poučavanja kao obvezni, izborni ili fakultativni. Strani jezici i navedeni skupovi ishoda učenja za pojedini strani jezik predloženi su obzirom na razinu skupa ishoda učenja i njegovu složenost, ovisno o godini obrazovanja i potrebama kvalifikacije. Strukovnim kurikulom se daje širok izbor stranih jezika, a njihov odabir ovisi o predznanju učenika i mogućnostima pojedine škole. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
6 MIRJANA FRANIĆ 3. RAZRADA MODULA, 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI MODULI U ovom zanimanju ponuđena su sva četiri strana jezika (E, NJ,T,F) u strukovnim modulima. Jedino u 1. razredu u modulu KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE se mogu birati 2 skupa ishoda učenja što umanjuje sadašnju satnicu za 1 sat tjedno. Od 2.-4. razreda mogu se birati čak dva strana jezika(E,NJ.T,F) ali samo s jednim skupom ishoda učenja ili 2 CSVET-a što je smanjenje sadašnje satnice za pola. Predlažem da se kroz sva 4. razreda u strukovnim modulima uči 2. strani jezik u obimu od bar 4 CSVET-a tj. najmanje 2 skupa ishoda učenja. Svođenje 2. stranog jezika u četverogodišnjem programu na jedan skup ishoda učenja (2 CSVET-a) u turističko-hotelijerskoj struci je nedopustivo i umanjuje sposobnost ovladavanja izabranim jezikom. Mirjana Franić, prof. francuskog jezika Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Jezično-komunikacijsko područje općeobrazovnoga dijela srednjoškolskoga strukovnog obrazovanja obuhvaća poučavanje sljedećih stranih jezika: engleski, njemački, francuski, talijanski i španjolski. Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su relevantni za pojedini sektor/podsektor izrađeni su kao skupovi ishoda učenja i grupirani u module prema Metodologiji izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje (Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, 2021.). Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su izrađeni u obliku skupova ishoda učenja grupiranih u module su: Engleski jezik struke, Francuski jezik struke, Njemački jezik struke, Talijanski jezik struke i Španjolski jezik struke. Općeobrazovni moduli i njima pripadajući skupovi ishoda učenja, ovisno o potrebama sektora, zanimanja i kvalifikacije mogu se izvoditi u procesu učenja i poučavanja kao obvezni, izborni ili fakultativni. U strukovnom kurikulu tehničar za ugostiteljstvo / tehničarka za ugostiteljstvo predviđena su tri strana jezika, jedan općeobrazovni i dva u strukovnom dijelu kurikula. Nadalje, četvrti strani jezik je predviđen u izbornom dijelu strukovnog kurikula u trećoj godini obrazovanja. Strukovnim kurikulom se daje širok izbor stranih jezika, a njihov odabir ovisi o predznanju učenika i mogućnostima pojedine škole. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
7 MIRELA KOŽUL ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, profesorica sam njemačkog jezika koji se u posljednje vrijeme u školama uči uglavnom kao drugi strani jezik, zajedno s talijanskim i eventualno francuskim i španjolskim. Čitajući kurikulume ne mogu se oteti dojmu da će doći do značajnog smanjenja sati učenja drugog stranog jezika koji će se, kako mi čini, učiti kao dio strukovnog dijela kurikuluma i to kao dio nekog drugog modula, a ne kao zaseban predmet. Sve to smatram lošim rješenjem za sve sektore, a osobito za sektor ugostiteljstva i turizma u kojem bi se po mom skromnom mišljenju satnica stranih jezika trebala čak i pojačati, te se iskreno nadam da će u tom dijelu doći do promjene u novim kurikulumovima. Nedostatak dovoljnog broja sati kod učenja drugog stranog jezika će znatno utjecati na izgradnju učenika kao cjelovitih osoba s odgojnim i obrazovnim kompetencijama potrebnim za rad ili nastavak daljnjeg obrazovanja s jedne strane, te određenim viškom profesora stranih jezika, uglavnom njemačkog i talijanskog, s druge strane. Molim vas da svakako uzmete u obzir važnost učenja stranih jezika kod svih zanimanja, a osobito kod zanimanja za sektor ugostiteljstva i turizma. S poštovanjem, Mirela Kožul Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Jezično-komunikacijsko područje općeobrazovnoga dijela srednjoškolskoga strukovnog obrazovanja obuhvaća poučavanje sljedećih stranih jezika: engleski, njemački, francuski, talijanski i španjolski. Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su relevantni za pojedini sektor/podsektor izrađeni su kao skupovi ishoda učenja i grupirani u module prema Metodologiji izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje (Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, 2021.). Kurikuli općeobrazovnih predmeta stranih jezika koji su izrađeni u obliku skupova ishoda učenja grupiranih u module su: Engleski jezik struke, Francuski jezik struke, Njemački jezik struke, Talijanski jezik struke i Španjolski jezik struke. Općeobrazovni moduli i njima pripadajući skupovi ishoda učenja, ovisno o potrebama sektora, zanimanja i kvalifikacije mogu se izvoditi u procesu učenja i poučavanja kao obvezni, izborni ili fakultativni. Strani jezici i navedeni skupovi ishoda učenja za pojedini strani jezik predloženi su obzirom na razinu skupa ishoda učenja i njegovu složenost, ovisno o godini obrazovanja i potrebama kvalifikacije. Strukovnim kurikulom se daje širok izbor stranih jezika, a njihov odabir ovisi o predznanju učenika i mogućnostima pojedine škole. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
8 IVICA BORIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO . U sektoru Turizam i ugostiteljstvo u kojem je do sada Geografija bila općeobrazovni ali i strukovni predmet Geografija nije predviđena kao modul u strukovnom dijelu. Niti jednim dokumentom nisu predviđeni moduli koji bi odgovarali sadašnjem predmetu Turistička geografija. U trogodišnjim zanimanjima u kojima je do sada Geografija bila zastupljena kao strukovni predmet (npr. Konobar) Geografija je kao predmet u potpunosti izbačena. Na javnom savjetovanu predloženi su strukovni kurikuli za stjecanje kvalifikacije turistički tehničar destinacije / turistička tehničarka destinacije i tehničar za ugostiteljstvo / tehničarka za ugostiteljstvo u kojima nema modula koji bi učenicima omogućili stjecanje znanja i vještina iz područja turističke geografije. Radi se o četverogodišnjim zanimanjima (za upise u ta zanimanja obavezan je predmet Geografija) budućim recepcionarima, turističkim agentima, turističkim vodičima koje reforma uskraćuje za temeljna znanja o prostoru u kojem će raditi. Stoga je potrebno u četverogodišnjim zanimanjima u sektoru Turizam i ugostiteljstvo raspisati obavezne module koji bi obuhvatili sadržaje sadašnjih predmeta Turističke geografije svijeta i Turističke geografije Hrvatske. U trogodišnjim zanimanjima u sektoru Turizam i ugostiteljstvo također je potrebno učenicima ponuditi navedene module dijelom obavezne a dijelom izborne. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografije nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
9 IVAN BUJADINOVIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, u turističkoj školi, smjeru koji je ionako imao jedan sat nastave u 3. i jedan sat nastave u 4. razredu, mladim osobama koje će raditi i biti u kontaktu s različitim ljudima, kako iz Hrvatske tako i iz svijeta, nema mjesta niti za jedan sat geografije? Srdačan pozdrav, Ivan Bujadinović, nastavnik geografije Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Geografija se nalazi u općeobrazovnom dijelu. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografije nije predmet ovog savjetovanja. Osim toga, u svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
10 IVAN GAŠPIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, II. Poštovani, zanimaju me koji su kadrovski uvjeti za strukovne učitelje/učiteljice kuharstva pri uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITIELJSTVO u modularnoj nastavi????! Lijep pozdrav! Ivan Gašpić, strukovni učitelj kuharstva Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
11 IVAN GAŠPIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, I. Poštovani, zanimaju me koji su kadrovski uvjeti za strukovne učitelje/učiteljice kuharstva pri uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITIELJSTVO u modularnoj nastavi????! Lijep pozdrav! Ivan Gašpić, strukovni učitelj kuharstva Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
12 IVAN GAŠPIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO Poštovani, zanimaju me koji su kadrovski uvjeti za strukovne učitelje/učiteljice kuharstva pri uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITIELJSTVO u modularnoj nastavi????! Lijep pozdrav! Ivan Gašpić, strukovni učitelj kuharstva Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
13 IVAN GAŠPIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITELJSTVO u sektoru TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, III. Poštovani, zanimaju me koji su kadrovski uvjeti za strukovne učitelje/učiteljice kuharstva pri uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA UGOSTITELJSTVO / TEHNIČARKA ZA UGOSTITIELJSTVO u modularnoj nastavi????! Lijep pozdrav! Ivan Gašpić, strukovni učitelj kuharstva Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.