Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 BARBARA MARAS PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA Poštovani,  učenici strukovnih škola trebaju odraditi velik broj sati prakse, a predviđeno je za to većinom za samo jedan dan u tjednu ili vikend. Potencijalno rješenje bi bilo da im se u sklopu tjedna predvidi dva dana prakse i tri dana nastave kako bi zaista mogli bez dodatnog opterećenja  savladati osnove svoje struke i biti konkurentni na tržištu rada.   Lijep pozdrav! Nije prihvaćen Planiranje i organizacija učenja temeljenog na radu sukladno važećem pravilniku provodi se ovisno o vrsti kurikula i uvjetima okruženja, u pravilu po modelu jedan tjedan teorijske nastave te jedan tjedan praktične nastave ili po modelu dan za dan odnosno za pojedine kvalifikacije sezonski. Ustanova koja ne izvodi nastavu po jednom od navedenih modela dužna je ostvariti planirani godišnji fond sati po predmetima odnosno modulima po modelu koji je najprimjereniji za izvođenje nastave određenog kurikuluma.
2 PRAVOBRANITELJ ZA OSOBE S INVALIDITETOM PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA U cijelokupnom tekstu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama riječi: “polaznici s teškoćama” predlažemo u određenom padežu zamjeniti riječima: “polaznici s teškoćama u razvoju/invaliditetom”. (Članak 3. Stavak 2.; Članak 5. Stavak 2.;Članak 5. Stavak 5.; Članak 6.) OBRAZLOŽENJE: U Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (Narodne novine, broj 24/15) propisuje se da učenici s teškoćama u razvoju ostvaruju pravo na primjerene programe školovanja i primjerene oblike pomoći školovanja. Slijedom toga polaznici posebnih kurikuluma su jedino polaznici s teškoćama u razvoju. Kada govorimo o obrazovanju odraslih koje se također provodi i u strukovnim školama u Zakonu o obrazovanju odraslih navodi se termin osobe s invaliditetom. Nije prihvaćen Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi člankom 65. stavcima 1. I 2. propisano je kako su učenici s teškoćama učenici s teškoćama u razvoju, učenici s teškoćama u učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima i učenici s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim, ekonomskim, kulturalnim i jezičnim čimbenicima. Vrste teškoća iz stavka 1. ovoga članka na temelju kojih učenik ostvaruje pravo na primjerene programe školovanja i primjerene oblike pomoći školovanja propisuje ministar. Navedeno se primjenjuje i na polaznike u strukovnom obrazovanju.
3 JASENKA CELIĆ PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA, Članak 8. Slažem se Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru.
4 IVA ILIĆ STANIĆ PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA Poštovani, slažem se s izmjenama u Pravilniku, ali imam komentar na provedbu praktične nastave u strukovnim školama koji će Vam nadam se pomoći u organiziranju i izvođenju nastave u strukovnim školama. Naime, radim u učeničkom domu koji pohađaju većinom učenici strukovnih škola, te sam dosta dobro upoznata s tematikom. Postoji više problema, prvo smatram da se učenici npr. obrtničke škole, ne bi trebali upućivati na praksu u objektu dok ne usvoje neke osnove znanja i pravila ponašanja. Škole ih odmah na početku prvog razreda šalju u objekte, a oni ne znaju niti reći dobar dan i ponuditi klijentu kavu, a kamoli nešto odraditi. Zbog toga često ulaze u probleme sa mentorima na praksi, koji nemaju vremena njih podučavati osnovama. Po mom mišljenju taj uvodni dio bi prvo trebalo odraditi u školi tek ih onda slati u objekte. Problem je i što neke škole dozvoljavaju samo 3 promjene ugovora za praksu tijekom školovanja, pa neka djeca gube pravo školovanja ako nisu npr. uspostavili dobar odnos s mentorom i prisiljeni su više puta mijenjati mjesto obavljanja prakse. Djeca su također opterećena sa velikom brojem sati koje moraju odraditi, a za to imaju predviđen samo 1 radni dan u tjednu + vikend. Bolje bi bilo da se praksa odrađuje kroz 2 radna dana u tjednu, a klasična nastava u 3. Tako bi učenici imali vikend za odmor i učenje. Srdačan pozdrav. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru vezano uz prvi dio istoga. Vezano uz drugi dio komentara planiranje i organizacija učenja temeljenog na radu sukladno važećem pravilniku provodi se ovisno o vrsti kurikula i uvjetima okruženja, u pravilu po modelu jedan tjedan teorijske nastave te jedan tjedan praktične nastave ili po modelu dan za dan odnosno za pojedine kvalifikacije sezonski. Ustanova koja ne izvodi nastavu po jednom od navedenih modela dužna je ostvariti planirani godišnji fond sati po predmetima odnosno modulima po modelu koji je najprimjereniji za izvođenje nastave određenog kurikuluma.