Izvješće o provedenom savjetovanju - Uredba o visini dodataka na osnovni koeficijent za radna mjesta profesionalnih vatrogasaca

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 JURE PILJ UREDBU,    Tablica 4. Mislimo da nije korektno u tablici pod rednim brojem 1 i 2 u stavci zapovjednik i zamjenik IV kategorije zapovjednicima i zamjenicima ne dodijeliti nikakav postotak na opasnost na život i zdravlje. Pogotovo se to odnosi na zapovjednike manjih postrojbi (dakle minimalno IV kat.vrsta I i II) koji prilikom svih značajnijih,većih i opasnijih intervencija aktivno sudjeluju i u koordinaciji i u direktnoj intervenciji. Stoga mislimo da se skine sa posebnih uvijeta rada 3% i "nadoda" na stavku opasnost po život i zdravlje. Dakle ukupni dodatak se ne bi mijenjao, već bi se postotci samo pravednije raspodijelili, a time bi i spriječili situaciju da se s tim argumentima možda sutra i ukine benificirani staž tim kategorijama. Prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
2 TOMISLAV NAĐ UREDBU, Tablica 2. Donekle mogu razumjeti da voditelj ŽVOC-a i pročelnik nemaju dodatak za opasnost za život i zdravlje, ali da to nemaju ostala radna mjesta kojima je u samom opisu radnog mjesta vođenje vatrogasne intervencije - dakle sami izlazak na mjesto opasnog događaja ili očekujete da oni od sada zapovijedaju samo iz zapovjedno-komunikacijskih vozila? Nije prihvaćen Objavljen je Pravilnik o klasifikaciji postrojbi i koeficijentima složenosti poslova te radnih mjesta i mjerila za utvrđivanje radnih mjesta vatrogasaca („NN“ 85/2024) u kojem su utvrđena zvanja za svako radno mjesto, a slijedi i objava Pravilnikom o uvjetima za stjecanje vatrogasnih zvanja, oznake vatrogasnih zvanja, funkcionalne oznake radnog mjesta, promaknuća i napredovanje kroz vatrogasna zvanja, uvjeti i način prevođenja stečenih vatrogasnih zvanja u nova vatrogasna zvanja.
3 TOMISLAV NAĐ UREDBU,                                                                                                              Tablica 1. Tablica je nepregledna i nije razvidno iz nje za koja točno zvanja je potrebna koja stručna sprema. Nije prihvaćen Potrebno je podignut dokument u Wordu pa bi se sve vidjelo.
4 TOMISLAV NAĐ UREDBU, Članak 3. Gdje je spomenuti Pravilnik objavljen i kada će biti? Nije prihvaćen Pravilnik je bio na e-savjetovanju i objava će biti uskoro dok se urede odredbe sukladno primjedbama na e-savjetovanju.
5 DALIBOR ŽIVOLIĆ UREDBU,    Tablica 4. U tablici 4 Voditelju vatrogasnog odjeljenja dodijeljeno je uvećanje koeficijenta za odgovornost i rukovođenje 5% dok je voditelju vatrogasne smjene dodijeljeno uvećanje koeficijenta 4% što nije pravilno vrednovanje njihovih radnih mjesta kroz odgovornost i rukovođenje. Predlaže se izmjena uvećanja koeficijenta za odgovornost i rukovođenje za dva radna mjesta voditelja vatrogasne smjene sa 4% na 6% (ili barem 5%). Voditelj smjene ima daleko veću odgovornost od voditelja vatrogasnog odjeljenja jer vodi cijelu smjenu te je odgovoran 12 sati smjene za sve događaje u kojima postupa njegova smjena. Istovjetno kao i voditelj vatrogasnog odjeljenja izlazi na intervencije te rukovodi tim istim intervencijama. Izlazi na intervencije kad je jedan od voditelja vatrogasnog odjeljenja na godišnjem odmoru ili bolovanju te kad god postoji neka veća intervencija gdje je za kvalitetno rukovođenje uz voditelja vatrogasnog odjeljenja potreban i voditelj vatrogasne smjene. Nije prihvaćen Voditelj odjeljenja zapovijeda sa odjeljenjem na vatrogasnoj intervenciji u nepoznatim uvjetima događaja i mora voditi brigu o sigurnosti svojih vatrogasaca kojima zapovijeda a i o obavljanju vatrogasne intervencije u najkraćem mogućem vremenu, a voditelj vatrogasne smjene zbog složenosti poslova dobio je veći koeficijent 1,5 dok voditelj vatrogasnog odjeljenja koji ima koeficijent 1,3 te je na ovaj način kompenzirana njegova odgovornost za smjenu koju vodi, pa treba sve ove dodatke gledat u cjelini odnosno kolika je plaća pojedinog radnog mjesta a ne samo gledat jedan dodatak a druge koji utječu na ukupnu plaću ne.
6 BLAŽENKA DIVKOVIĆ UREDBU, Članak 2. Stavak 2. Ako polazimo od definicije plaće iz članka 90. Zakona o radu ("Narodne novine", br. 94/13, 127/17, 98/19, 151/22. i 64/23.) da je "plaća primitak radnika koji poslodavac isplaćuje radniku za obavljeni rad u određenom mjesecu", a dodatak na osobno vatrogasno zvanje je element za izračun plaće, smatram da dodatak za vatrogasno zvanje treba biti povezan s radnim mjestom. Nije prihvaćen Za svako radno mjesto profesionalnog vatrogasca određeno je vatrogasno zvanje (jedno za 7.1. i 6. HKO a dva ili tri za 4.1. ili 4.2. HKO). Profesionalni vatrogasac stječe osobno vatrogasno zvanje polaganjem ispita za zvanje, te je omogućeno da bez obzira na zvanje radnog mjesta profesionalni vatrogasac sa 4.1. i 4.2. može napredovati u zvanju koliko mu dozvoljava njegova stručna sprema, a vatrogasac 6. HKO dva zvanja više od zvanja njegovog radnog mjesta a vatrogasac 7.1. jedno zvanje više od njegovog radnog mjesta. Na ovaj način je omogućeno da profesionalni vatrogasac stekne određeno zvanje koje je potrebno da bi napredovao u sustavu vatrogastva.
7 VITOMIR PINTARIĆ UREDBU, Članak 9. Moram naglasiti kako donošenjem Pravilnika koji je u narodnim novinama izašao 19. srpnja 2024., a na što se nadovezuje predložena Uredba. Odgovorne osobe (zapovjednike vatrogasnih postrojbi) dovodi do ozbiljnog ugroza u povredi radnih i materijalnih prava djelatnika zbog kratkog roka prilagodbe. Pregled vremenskog perioda donošenja ili izmjena internih akata vatrogasnih postrojbi: - stvaranje prijedloga 5-10 dana, - s tim prijedlozima potrebno je napraviti savjetovanje na odluke o donošenju istih s radničkim vijećem, odnosno dati na suglasnost takvom vijeću ili sindikatu. koji treba odgovoriti u 8 dana (18 dana procedure), - u roku od 8 dana ako se dobije odbijenica na zahtjev za suglasnost, idućih 15 dana rok za podnošenje tužbe odnosno tražiti arbitražnu odluku. (33 dana procedure) / (27 dana procedure u slučaju savjetovanja), - nakon toga, ovisno od statuta vatrogasne postrojbe potrebno je sazvati Vatrogasno vijeće za što poslovnikom Vatrogasnog vijeća razlikuje se rok dostave poziva s materijalima za sjednicu 5-8 dana (38 dana procedure) / (32 dana procedure), - zatim s takvom odlukom posebice o Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu potrebno je ići na gradsko vijeće ili vijeće zajedničkih osnivača, ovisno o statutu vatrogasne postrojbe. Ako uzmemo u obzir vrijeme godišnjih odmora. Takvi akti na dnevni red osnivača mogu doći recimo u roku od 10 dana (što smatram vrlo brzo), zamislite postrojbe koje imaju po 5-6 općina u suosnivanju (48 dana procedure) / (42 dana procedure). Sukladno stavak 1., Članak 65. Zakona o ustanovama (NN. 127/19 ...) ("Ako zakonom, kojim se uređuje obavljanje određene djelatnosti, nije drugačije određeno, ravnatelj ustanove dužan je u roku od osam dana od dana donošenja dostaviti statut tijelu iz članka 64. ovoga Zakona. Ravnatelj javne ustanove dužan je u istom roku dostaviti i opći akt kojim se uređuju uvjeti i način obavljanja javne službe.) ako to ne napravite podložni ste kazni temeljem članka 77. istog Zakona (500,00 - 1000,00 €). HVZ kao nadležno tijelo treba obraditi interne akte Vatrogasnih postrojbi. -Tek tada ako je sve uredu od strane HVZ-a akt je primjenjiv!!!! (30+ dana procedure) sukladno Zakonu o općem upravnom postupku (78 dana procedure) / (72 dana procedure). Nije prihvaćen Shvaćamo problematiku kratkih rokova za implementaciju propisa, ali kako su već duže vremena vođeni razgovori sa svim dionicima koji su bitni za implementaciju ovih propisa, te koji su pristali na tako kratke rokove zbog usklađivanja plaća svih profesionalnih vatrogasaca, smatramo da se neki rokovi koji su navedeni mogu smanjiti jer je to u interesu i sindikata i svih zaposlenih profesionalnih vatrogasaca
8 BLAŽENKA DIVKOVIĆ UREDBU, Članak 2. Stavak 1. po mojem mišljenju nije u skladu s člankom 78. stavcima 1. i 4. Zakona o vatrogastvu ("Narodne novine", br. 125/19, 114/22. i 155/23). U stavku 1. piše: Plaću profesionalnog vatrogasca čini umnožak koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta uvećanog za dodatke iz stavka 4. ovog članka i osnovice za izračun plaće, uvećan za 0,5% za svaku navršenu navršenog radnog staža, a u stavku 4. piše: Koeficijent složenosti poslova radnog mjesta profesionalnog vatrogasca uvećava dodacima za: povećanu opasnost za život i zdravlje profesionalnog vatrogasca, osobno vatrogasno zvanje i odgovornost u sustavu hijerarhije rukovođenja. Iz navedenih zakonskih odredbi ne proizlazi da se koeficijent složenosti uvećava za dodatak za rad na poslovima s posebnim uvjetima rada. U članku 78. stavku 10. stoji da visinu dodataka iz stavka 4. te visinu dodataka za rad na poslovima s posebnim uvjetima rada utvrđuje Vlada RH, uredbom. Po mojem mišljenju dodatak za rad na poslovima s posebnim uvjetima rada treba promatrati u kontekstu članka 90. Zakona o radu ("Narodne novine", br. 93/14, 127/*17, 98/19, 151/22. i 64/23-Odluka USRH) , kao općeg propisa, odnosno na način kako se gledaju i drugi dodaci za rad pod određenim uvjetima rada (otežani uvjeti rada, prekovremeni rad, noćni rad..... i sl. , tj. da ovisi o razmjerno odrađenim satima rada (članak 90. stavak 4. Zakona o radu). Nije prihvaćen Uredba koja se donosi je u suglasju sa Zakonom o vatrogastvu jer u članku 78. stavku 10. stoji da visinu dodataka iz stavka 4. te visinu dodataka za rad na poslovima s posebnim uvjetima rada utvrđuje Vlada RH, uredbom. Dakle Vlada RH donosi Uredbu sukladno ovlaštenjima koja su jod dana Zakonom o vatrogastvu. Kako su ovi dodaci na koeficijent složenosti poslova profesionalnih vatrogasaca definirani posebnim Zakonom o vatrogastvu ne mogu se primjenjivati odredbe općeg Zakona o radu. Odredbe Zakona o radu primjenjuju se na one dodatke koji nisu uređeni posebnim Zakonom o vatrogastvu a to je radu turnusu, rad noću, rad subotom, rad nedjeljom, pripravnost, prekovremeni rad i drugi dodaci koji se utvrđuju kolektivnim ugovorom sukladno članku 67. stavku 8. i 9. koji glase: „(8) Uvećanje plaće za rad noću, prekovremeni rad, rad subotom, rad nedjeljom, pripravnost za vatrogasnu intervenciju i druga prava iz radnog odnosa uređuje se kolektivnim ugovorom profesionalnih vatrogasaca i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Gradom Zagrebom. (9) Uvećanje plaće za rad noću, prekovremeni rad, rad subotom, rad nedjeljom, pripravnost za vatrogasnu intervenciju i druga prava iz radnog odnosa profesionalnih vatrogasaca u gospodarstvu uređuje se kolektivnim ugovorom profesionalnih vatrogasaca i poslodavca odnosno pravilnikom o radu odnosno ugovorom o radu.“
9 MONIKA BESTVINA UREDBU, Članak 1. U članak 1. treba nadopisati da se dodaci iz Uredbe plaćaju iz državnog proračuna Republike Hrvatske OBRAZLOŽENJE: Zapovjednici postrojbi bi trebali napraviti tablicu s zaposlenim djelatnicima, njihovim koeficijentima radnog mjesta te taj koeficijent uvećati za Uredbom uvećani postotak za svakog pojedinog djelatnika. Zatim te podatke treba dostaviti Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici koja će ta sredstva zatražiti od Ministarstva financija (državni proračun). Razlog tome je u činjenici da Vlada Republike Hrvatske donosi ovu Uredbu, a sukladno tome bi onda trebala i plaćati te dodatke iz državnog proračuna. Također, zapovjednici postrojbi su upoznati s promjenama, odnosno znaju kada je netko dobio drugo radno mjesto, kada je netko završio obrazovanje ili dobio drugo zvanje itd., odnosno kada se mijenja postotak za uvećanje koeficijenta za svakog djelatnika pa stoga oni trebaju voditi evidenciju o uvećanjima. PRIMJER: Ukoliko je djelatnik na radnom mjestu vatrogasca za rad na poslovima s posebnim uvjetima rada, za povećanu opasnost za život i zdravlje te za odgovornost u sustavu hijerarhije rukovođenja ima dodatak 25%, a završio je, primjerice, 5 godina fakulteta te na zvanje dobio još 10%, ukupno ima dodatak od 35%. Prema tome, ako je koeficijent 1,0 i osnovica iznosi 1000 eura, a uvećanje je 35%, tada je uvećanje plaće jednako 350 eura. Taj dio se isplaćuje iz državnog proračuna. Neophodno je da se država uključi, barem dijelom, u financiranje vatrogasne službe. Gradovima i općinama treba financijskog rasterećenja u vidu vatrogastva. Stoga plaću plaća osnivač, a dodaci iz Uredbe se plaćaju iz državnog proračuna. Nitko nije oštećen, a vatrogasci su dobili povećanje novčanih sredstava. Neovisno o pravilnicima i kolektivnim ugovorima, vatrogascu treba obračunati dodatak na zatečeni koeficijent, jer inače će pojedine općine/gradovi (ako se ne bude financiralo iz državnog proračuna) smanjiti koeficijente i s dodatkom ga vratiti na isto. Tako da vatrogasac u ovom slučaju nije dobio ništa. Iz šupljeg u prazno. Isto tako, ako ne bude obračunat zatečeni koeficijent kada je na snagu stupila Uredba, postrojba može staviti da je odjednom novi koeficijent za vatrogasca npr. 3,6 (a bio je 1,0) te će time vatrogasac dobiti značajni dodatak na plaći, a za viša radna mjesta i veći, što ide na štetu Republike Hrvatske. Također, potraživanja za sredstva bi trebala biti svaki mjesec [jer će se u velikim postrojbama češće događati promjene na dodatak i osnovni koeficijent (npr. zbog unapređenja)], a sredstva iz državnog proračuna bi trebala sjesti na račun postrojbe do 5. dana u tekućem mjesecu za prethodni mjesec, kako bi se sredstva stigla raspodijeliti i plaća isplatiti do 15. u mjesecu kako nalaže Zakon o radu. Nije prihvaćen Javne vatrogasne postrojbe se financiraju iz poreza na dohodak 1% ostvarenog na području osnivača javne vatrogasne postrojbe a razliku do utvrđenog minimalnog financijskog standarda, koji se utvrđuje za svaku kalendarsku godinu, osigurava se u državnom proračunu. Tako za 2024. godinu u državnom proračunu je osigurano 45.322.850 eura, za decentraliziranu funkciji javnih vatrogasnih postrojbi, od kojih je 95% namijenjeno za plaće profesionalnih vatrogasaca.
10 DENIS GAŠČIĆ UREDBU,                                                                                                              Tablica 1. Čini mi se da Prijedlog uredbe nije u skladu s Pravilnikom o uvjetima za stjecanje vatrogasnih zvanja, oznake vatrogasnih zvanja, funkcionalne oznake radnog mjesta, promaknuća i napredovanje kroz vatrogasna zvanja, uvjeti i način prevođenja stečenih vatrogasnih zvanja u nova vatrogasna zvanja, koji je nedavno bio u javnoj raspravi. Pitanje je koja je svrha donošenja Uredbe koja će se, ako Pravilnik bude donesen onako kako je bio predložen, ubrzo morati mijenjati. Nije prihvaćen Objavljen je Pravilnik o klasifikaciji postrojbi i koeficijentima složenosti poslova te radnih mjesta i mjerila za utvrđivanje radnih mjesta vatrogasaca („NN“ 85/2024) u kojem su utvrđena zvanja za svako radno mjesto, a slijedi i objava Pravilnikom o uvjetima za stjecanje vatrogasnih zvanja, oznake vatrogasnih zvanja, funkcionalne oznake radnog mjesta, promaknuća i napredovanje kroz vatrogasna zvanja, uvjeti i način prevođenja stečenih vatrogasnih zvanja u nova vatrogasna zvanja.
11 TOMISLAV NAĐ UREDBU,    Tablica 4. Zašto vatrogasac vozač i vatrogasac imaju isti dodatak? Kojom logikom je isto vrednovano to što netko mora dovesti vozilo do mjesta intervencije i upravljati pumpom (znam što je sve točno posao vozača) i možda ponekad se uključiti u intervenciju i to što netko mora intervenciju i "odraditi" uspješno, a u startu je vatrogasac vozač više plaćen jer ima veći početni koeficijent i umjesto da se sad s ovim dodatkom to donekle izjednačilo, opet ostavljamo tu neravnotežu koja po meni nema prevelike logike. Kojom logikom se vodio autor teksta kada je zapovjedniku smjene 1. kategorije dao ukupno veći dodatak od svih ostalih zapovjednih mjesta, a tek kad uzmemo u obzir činjenicu da je to jedino više zapovjedno radno mjesto koje ima dodatak za opasnost za život i zdravlje? Želite reći da zapovjednik smjene vodi više intervencija od zapovjednika postrojbi ostalih kategorija pa je njemu jedinom ugrožen život i zdravlje, a ostalim zapovjednicima (a pogotovo malih postrojbi za koje kažete da ih je preko 70% u RH) život i zdravlje nisu ugroženi kada vode intervencije? Poznaje li autor stvarno stanje na terenu i činjenicu da u manjim postrojbama zapovjednici često moraju izlaziti s dežurnom smjenom odmah na teren i rukovode intervencijama na samom mjestu? Ako vas toliko svrbe ti postotci da ste ih sada smanjili s postojećih 20 na 18%, dajte budite ljudi pa ih prerasporedite malo uvažavajući stvarno stanje na terenu jer ovo što sami sebi radimo otkako imamo svoje "malo ministarstvo" nisu nam radili ni oni neki drugi koji su nas ovolike godine vodili do relativno nedavno. Zahvaljujem. Djelomično prihvaćen Ne prihvaća se prijedlog za vatrogasca i vatrogasca – vozača jer i jedan i drugi sudjeluju neposredno u vatrogasnoj intervenciji, i jedan i drugi mora nositi osobu zaštitnu opremu na vatrogasnoj intervenciji, te su im jednako ugroženi životi i zdravlje. Nije moguće izjednačit osnovni koeficijent vatrogascu i vatrogascu – vozaču jer ovaj zadnji pored kvalifikacije za vatrogasca razine 4.1. HKO-a mora imati i položen ispit za vozača C kategorije dok vatrogasac ima samo razinu 4.1. HKO-a. Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%. Zapovjednik postrojbe radi u dopodnevnoj smjeni 8 stati i izlazi samo na složenije vatrogasne intervencije ako procjeni da treba, a voditelj smjene radi 12 sati s smjenom i izlazi na sve vatrogasne intervencije koje se dogode u njegovoj smjeni, a pogotovo kada se radi o smjeni od 19 – 07 sati. Nismo smanjili dodatak od 20% na 18% jer u prijašnjim propisima vatrogasci nisu imali dodatak na osobno vatrogasno zvanje koji se za zapovjedni kadar kreće od 8% - 11% pa se ukupni dodatak na koeficijent složenosti za rukovodni kadar kreće od 23,5% do 26,5%.
12 TOMISLAV NAĐ UREDBU, Tablica 3. Donekle mogu razumjeti da voditelj VOC-a nema dodatak za opasnost za život i zdravlje (iako mu je u nazivu radnog mjesta riječ vatrogasac - dakle zahtjeva se posebna zdravstvena sposobnost propisana za radno mjesto vatrogasca koje je radno mjesto s posebnim uvjetima rada), ali da to nemaju ostala radna mjesta kojima je u samom opisu radnog mjesta vođenje vatrogasne intervencije - dakle sami izlazak na mjesto opasnog događaja i to čak i u većem broju situacija nego županijska razina ili očekujete da oni od sada zapovijedaju samo iz zapovjedno-komunikacijskih vozila? Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
13 DENIS BUTURAJAC UREDBU,    Tablica 4. Komentar na Članak 6, Tablica 4. , radno mjesto Vatrogasac operativni dežurni Razina 4.2.i 4.1, visina dodatka: Opasnost za život i zdravlje 0 % Prijedlog je da se za navedeno radno mjesto izmjeni Visina dodatka: Opasnost za život i zdravlje na 5 % Obrazloženje: Osim fizičkih opasnosti po život i zdravlje postoje i psihičke opasnosti, a vatrogasci na radnom mjestu Vatrogasac operativni dežurni izloženi su tim opasnostima koje proizlaze iz zaprimanja, obrade i proslijeđivanja, stresnih informacija vezanih za razne situacije kod vatrogasnih intervencija. Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
14 DENIS BUTURAJAC UREDBU,    Tablica 4. Komentar na Članak 6., Tablica 4, radno mjesto Zapovjednik vatrogasne smjene Razina 6 sv ili 6 st HKO-a, visina dodatka: Opasnost za život i zdravlje 0% Prijedlog je da se za navedeno radno mjesto izmjeni Visina dodatka Opasnost za život i zdravlje na 10 % Obrazloženje: Iz predloženog dodatka 0% može se tumačiti da Zapovjednik vatrogasne smjene ne odrađuje vatrogasne intervencije i ne izlaže se opasnostima za život i zdravlje. U praksi zapovjednici vatrogasnih smjena odrađuju vatrogasne intervencije i izlažu se opasnostima za život i zdravlje, pa se ovakav prijedlog visine dodatka Opasnost za život i zdravlje 0% može smatrati omalovažavanjem radnog mjesta i vatrogasne struke. Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
15 NIKOLA VUČKOVIĆ UREDBU U članku 4; 5; 6. i 7. predlagatelj nije propisao dodatak na koeficjent složenosti radnog mjesta za opasnost za zdravlje i život za cijeli niz operativnih i neoperativnih radnih mjesta u vatrogastvu, iako se radi o poslovima s posebnim uvjetima rada, a što je definirano Zakonom o vatrogastvu (NN 125/19, 114/22, 155/23), Zakonom o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14 , 94/18, 96/18) te Pravilnikom o poslovima s posebnim uvjetima rada (NN 005/1984). Na ovaj način se u nepovoljan i neravnopravan položaj dovode vatrogasni zapovjednici, zamjenici i pomoćnici, vatrogasni instruktori te vatrogasci preventivci kojima je uskraćen dodatak na koeficijent složenosti radnog mjesta za opasnost za život i zdravlje, iako se u svom redovnom radu susreću s raznim opasnostima i za život i zdravlje. Ovakva nepravedna praksa može u budućnosti rezultirati gubitkom i drugih prava koje sada ostvaraju zaposleni na ovim radnim mjestima, poput primjerice prava na staž osiguranja s povećanim trajanjem, tj. beneficirani radni staž. Stoga predlažem, da predlagatelj u Tablicama 2; 3; 4; i 5. uvrsti dodatak na koeficjent složenosti radnog mjesta za opasnost za život i zdravlje za operativna i neoperativna radna mjesta u visini od 5%, umjesto predloženih 0%. Ovaj prijedlog temelji se na činjenici da zaposleni koji povremeno sudjeluju u požarnim ili drugim vatrogasnim intervencijama ili provode preventivnu požarnu djelatnost, također mogu biti izloženi opasnostima po život i zdravlje. U prvom redu tu se radi o mogućoj izloženosti štetnim posljedicama požara, ali i opasnim materijalima i kemikalijama, zatim izloženosti buci ili vibracijama, rizicima povezanim s radnim okruženjem koji uključuju rad na visini, na gradilištima ili na opožarenim objektima na kojima prijete opasnosti kao što su pad s visine, pad u razini, pad u dubinu, pad predmeta na osobu, poskliznuća, spotaknuća, itd. Na temelju ovoga, ali i drugih opasnosti za život i zdravlje i vatrogasci na ovim radnim mjestima koja su izostavljena od dodatka na koeficjent složenosti radnog mjesta za opasnost za život i zdravlje, moraju svako 24 mjeseca obaviti provjeru zdravstvenoga stanja, a svako 48 mjeseci provjeru psihičke sposobnosti, a što dokazuju važećom svjedožbom o zdravstvenoj sposobnosti od strane ovlaštene ordinacije medicine rada. A sve to iz razloga što se radi o radnim mjestima S POSEBNIM UVJETIMA RADA, pa bi shodno tome morali imati i dodatak na koeficjent složenosti radnog mjesta za opasnost za zdravlje i život . Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%. Beneficirani radni staž je definiran člankom 57. stavkom 1. i glasi: „Profesionalnom vatrogascu na radnom mjestu na kojem se obavljaju poslovi s posebnim uvjetima rada staž osiguranja računa se u povećanom trajanju tako da se svakih 12 mjeseci stvarno provedenih u obavljanju vatrogasnih poslova računa kao 15 mjeseci staža osiguranja.“ Prema navedenom svi koji rade na radnom mjestu s posebnim uvjetima rada imaju beneficirani radni staž, a ne kako navodite zbog opasnosti za život i zdravlje koje je uvedeno kao posebni dodatak. Beneficirani radni staž je uveden zato što profesionalni vatrogasac prema članku 51. stavku 1. alineja 2. i 3. mora: – da ima posebno zdravstveno stanje i psihičku sposobnost za obavljanje vatrogasne djelatnosti što dokazuje potvrdom ovlaštene zdravstvene ustanove – ispunjavati posebno propisanu razinu tjelesne i motoričke sposobnosti. Navedene uvjete zbog starenja ljudskog organizma profesionalni vatrogasac teško može zadovoljiti u 65 godini života, te gubi liječničko uvjerenje, a time i osobno uvjetovani otkaz. Iz navedenih razloga je uveden beneficirani radni staž, isto kao i za druga zanimanja npr. balerina.
16 EDI DELIJA UREDBU,    Tablica 4. Mišljenja sam da je neprihvatljivo da za bilo koje radno mjesto profesionalnog vatrogasca dodatak na opasnost za život i zdravlje iznosi 0%. Primjera radi Županijski vatrogasni zapovjednik prilikom veće intervencije mora biti na požarištu da bi rukovodio akcijom i čim se nalazi na takvoj intervenciji postoji opasnost za život i zdravlje. Isto se odnosi i na sve ostale zapovjednike kao i na vatrogasce operativne dežurne. Vatrogasac operativni dežurni također je vatrogasac i osposobljen je za gašenje požara i spašavanje ljudi i imovine a ne samo za primanje dojava. I njih se prilikom većih i složenijih intervencija šalje na teren. Postavlja se pitanje ako taj profesionalni vatrogasac nema dodatak na opasnost za život i zdravlje dali više nije dužan obavljati liječnički pregled i zaduživati zaštitnu opremu? Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
17 VITOMIR PINTARIĆ UREDBU,    Tablica 4. U tablici 4 Pod točkom 1, položaj I. vrste i radnih mjesta I vrste (pretpostavljam da iza rimskog broja 1 (I) fali točka). I tako slijedom u točkama 2.,3.,4., te u tablici ako se ne varam fali točka 5.. U točki 1. položaj vrste i radne mjesta obrnuto su navođeni s obzirom na točke 2., 3. i 4. što dovodi do zbunjivanja. U točki 1., … radna mjesta I. vrste, Zapovjednik vatrogasne postrojbe IV. Kategorije, razine 7.1. sv ili 7.1. st HKO-a, potrebno razlučiti zapovjednike vatrogasnih postrojbi koji povremeno izlaze na intervencije zbog pomaganja u intervenciji te time ugrožavaju svoj život i zdravlje (vatrogasne postrojbe „vrsta I.“ i „vrata II.“), a gotovo je pravilo da zbog sudjelovanja više smjena, zapovjednici navedenih postrojbi koordiniraju vatrogasne intervencije na terenu, te sukladno članku 2. stavka 1. točke 4.,Pravilnika o klasifikaciji postrojbi… (NN. 85/2024) od dana 19.07.2024., treba izmjeniti tekst (predlažem) s 0 na 3 % u stupcu opasnost za život i zdravlje. Zapovjednicima vatrogasnih postrojbi IV. u kojima zapovjednik nema potreba pomaganja u izvršavanja intervencije ali je vrlo velika vjerojatnost koordinacije vatrogasne intervencije na terenu, te time ugrožen život i zdravlje, treba izmijeniti tekst (predlažem) s 0 na 2 % na opasnost za život i zdravlje. Prema zapovjednicima manjih postrojbi koji uz daleko veći obujam poslova zbog ne postojanja određenih stručnih službi ili računovodstvenih odjela u sustavu vatrogasne postrojbe, krajnje je nepravedno, obezvrijediti uz ostale i ovaj dio poslova, koje mora obaviti sukladno svojim odgovornostima. Slijedom ovog navoda isto je potrebno učiniti u točki 2. Radna mjesta I. vrsta i položaj II vrste za radna mjesta „Zamjenik zapovjednika vatrogasne postrojbe IV. kat.“ razine 7.1. sv ili 7.1. st HKO-a, zatim u točki 3., Radna mjesta II. vrste i položaja II vrste za radna mjesta „Zapovjednik vatrogasne postrojbe IV. kat.“, razine 6. sv ili 6. st HKO-a, odnosno za radna mjesta „Zamjenik zapovjednika vatrogasne postrojbe IV. kat., razine 6. sv ili 6. st HKO-a. u točki 4 radna mjesta III vrste i položaja III vrste, kod radnih mjesta „Voditelj vatrogasne grupe“ i Voditelj vatrogasne grupe – vozač“ razinu stručne spreme potrebno uskladiti s stavkom 1. i 2. članka 9. odnosno prilogom 1. , (tablica) pod rednim brojem 4., Radna mjesta III. vraste, za radan mjesta „voditelje vatrogasnih grupa“ i „Voditelje vatrogasnih grupa-vozače“, minimalan razina stručne smjene 4.2. ili 4.1. HKO-a, Pravilnika o klasifikaciji postrojbi… (NN. 85/2024) od dana 19.07.2024. Djelomično prihvaćen Hvala na upozorenju oko postavljanja točki iza rednih brojeva i nedostatka točke 5. što ćemo uredit. Ostale primjedbe se djelomično uvažavaju tako da dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%. Primjedba na u točki 4 radna mjesta III vrste i položaja III vrste, kod radnih mjesta „Voditelj vatrogasne grupe“ i Voditelj vatrogasne grupe – vozač“ razinu stručne spreme potrebno uskladiti s stavkom 1. i 2. članka 9. odnosno prilogom 1., (tablica) pod rednim brojem 4., Radna mjesta III. vraste, za radan mjesta „voditelje vatrogasnih grupa“ i „Voditelje vatrogasnih grupa-vozače“, minimalan razina stručne smjene 4.2. ili 4.1. HKO-a, Pravilnika o klasifikaciji postrojbi… (NN. 85/2024) od dana 19.07.2024. se ne prihvaća jer je u članku 3. stavak 5. točka 3. propisano 4.2. HKO-a za navedena radna mjesta a u članku 9. stavcima 1. i 2. se ne navodi 4.1. ili 4.2. navedenog Pravilnika, a u tabeli koju navodite došlo je do pogreške kod prepisivanja te će u ovoj Uredbi biti ispravno navedeno.
18 BLAŽENKA DIVKOVIĆ UREDBU, Članak 6. U tabelarnom dijelu članaka 4, 5. i 6., za određena radna mjesta, dodatak za opasnost za život i zdravlje određen je nulom. Smatram da to nije u skladu s člankom 78. stavcima 1. i 4. Zakona o vatrogastvu ("Narodne novine", br. 125/19, 114/22. i 155/23.) i da svaki element treba imati određenu vrijednost (veću od nule). Člankom 1. Zakona o stažu s povećanim trajanjem ("Narodne novine". br. 115/18. i 34/21.), kao općim propisom, propisano je da pravo na staž s uvećanim trajanjem imaju osigurani zaposlenici na osobito teškim i za zdravlje i radnu sposobnost štetnim radnim mjestima. Prema članku 4. istoga Zakona, osobito teška i za zdravlje i radnu sposobnost štetna radna mjesta na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem jesu radna mjesta na kojima postoje štetni utjecaji na zdravstveno stanje i radnu sposobnost zaposlenika, unatoč tome što su primijenjene opće i posebne zaštitne mjere utvrđene propisima o zaštiti na radu. Ako se procjenjuje da rad na određenim radnim mjestima, navedenim u tabelarnim dijelovima članaka 4, 5. i 6., nema štetnog utjecaja za život i zdravlje, za ta radna mjesta se otvara pitanje prava na staž s uvećanim trajanjem te drugih prava iz Zakona o vatrogastvu. Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.
19 DENIS GAŠČIĆ UREDBU,    Tablica 4. Budući da je vatrogasni instruktor zadužen za provedbu pa tako i prezentaciju vatrogasnih vježbi, postoji mogućnost da se tijekom istih ozlijedi (npr. da padne s trećeg kata vatrogasnog tornja prilikom izdođenja visnskih vježbi). Smatram kako je za navedeno radno mjesto potrebno dati određen postotak dodatka za opasnost za život i zdravlje, barem u iznosu od pet posto. Djelomično prihvaćen Dodatak na posebne uvjete rada se smanjuje sa 10% na 8% a dodatak za opasnost za život i zdravlje se umjesto 0% stavlja 2% u svim tabelama za sve osim za zapovjednika i njegovog zamjenika IV. kategorije gdje se dodatak za posebne uvjete rada sa 10% smanjuje na 7% a dodatak na opasnost za život i zdravlje se stavlja 3%.