Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog pravilnika o provedbi državne potpore u ribarstvu za štete od zaštićenih morskih sisavaca

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O PROVEDBI DRŽAVNE POTPORE U RIBARSTVU ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA, II. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI I OBVEZE KORISNIKA Poštovani, u nastavku dostavljamo komentar na čl.5. - Uvjeti prihvatljivosti: Članak nije predvidio sve iznimke u uvjetima prihvatljivosti koje bi trebalo uzeti u obzir zbog prijenosa povlastica ili plovila, odnosno u slučaju havarije, kao što se to navelo u članku 5., stavcima 2.-7. Pravilnika o provedbi državne potpore male vrijednosti u ribarstvu i akvakulturi (NN 76/24). Zbog niza restriktivnih propisa i sve težih uvjeta poslovanja smatramo da je izuzetno važno da se ovlaštenicima povlastica kod takvih promjena i kod statusnih promjena ili prijenosa poslovanja omogući korištenje potpora u adekvatnom dijelu. S poštovanjem, Hrvatska obrtnička komora Prihvaćen Pravilnik je dopunjen odredbama koje propisuju iznimke od određenih uvjeta prihvatljivosti u slučaju prijenosa povlastice na drugo plovilo istog ovlaštenika te u slučaju pomorske nesreće ili nezgode ribarskog plovila.
2 MLADEN PANDUR PRAVILNIK O PROVEDBI DRŽAVNE POTPORE U RIBARSTVU ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA, IX. PRAVNI LIJEK Bilo bi izrazito važno da je protiv ovog rješenja dopušten prigovor odnosno žalba zbog izrazittog dugog procesa rješenja upravne tužbe. Nije prihvaćen Ovaj Pravilnik se odnosi na temelju Zakona o morskom ribarstvu, a kojim je propisano da se protiv rješenja Ministarstva ne može uložiti žalba (prigovor) nego samo pokrenuti upravni spor. Drugim riječima, Pravilnikom se ne mogu uvoditi odredbe koje su u suprotnosti sa propisom višeg reda, točnije Zakonom o morskom ribarstvu. Dodatno, predmetna odredba o upravnom sporu je propisana gore spomenutim zakonom na temelju odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 20. listopada 2020. godine, a radi omogućavanja pravne zaštite stranaka u postupku. Slijedom navedenoga, primjedba se ne prihvaća.
3 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O PROVEDBI DRŽAVNE POTPORE U RIBARSTVU ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA, PRILOG I. IZRAČUN POTPORE ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA Poštovani, u nastavku dostavljamo komentare na Prilog I. U prilogu I. kod svih grupa alata u komentaru pod jednom zvjezdicom (* Količina iskrcaja po vrstama podrazumijeva količinu iskrcaja vrsta iz članka 3. stavka…….) pogrešno je upisan članak 3. jer je to sad članak 4. Izračun potpore za grupu Mreže stajačice: različito je za jednostruke ili trostruke mreže stajačice. Za varijabilni dio potpore opisano je da se izračunava s obzirom na iskrcanu količinu ulova tom vrstom alata (jednostrukom ili trostrukom mrežom stajačicom). Međutim, nije navedeno kako se određuje fiksni dio potpore, koji je različit za jednostruke i za trostruke mreže stajačice, a u pravilu se dio ulova odnosi na jedne, a dio na druge mreže. Da li se u tom slučaju obračunavaju oba fiksana dijela u punom iznosu ili drugačije? To obavezno treba biti jasno navedeno u pravilniku. S poštovanjem, Hrvatska obrtnička komora Primljeno na znanje Vezano za pozivanje na pogrešan članak, primjedba se prihvaća te je tekst usklađen sa odgovarajućim pozivanjem na članak 4. Umjesto na članak 3. Što se tiče upita vezanog za izračun, u nastavku je navedeno pojašnjenje. Kako je i navedeno u Prilogu I. Pravilnika (u opisu izračuna i pojašnjenjima pojedinih parametara za izračun), kod svih alata potpora se izračunava kao zbroj varijabilnog dijela i fiksnog dijela, prema parametrima koji su propisani za pojedini alat (točke 1.1., 1.2., 2., 3.1. i 3.2. Priloga I. Pravilnika). Varijabilni dio se izračunava na način da se primjenjuje koeficijent utvrđen za pojedini ribolovni alat (jednak za sva ribarska plovila za alat za koji se potpora izračunava), količina iskrcaja po vrstama relevantnim za pojedini ribolovni alat sukladno članku 4. Pravilnika, ulovljenima plovilom koje je predmet potpore i to ribolovnim alatom za koji se potpora izračunava (alati navedeni u točkama 1.1., 1.2., 2., 3.1. i 3.2. Priloga I. Pravilnika) te prosječna cijena po pojedinim vrstama (prema podacima iz službenih evidencija Uprave ribarstva). Fiksni dio potpore je definiran Prilogom I. Pravilnika za pojedini alat i kao takav se primjenjuje za sva ribarska plovila za izračun potpore za pojedini alat naveden u točkama 1.1., 1.2., 2., 3.1. i 3.2. Priloga I. Pravilnika. Navedeno znači da se, na primjer, kod izračuna potpore za štete na ulovima za jednostruke stajaćice primjenjuje koeficijent za varijabilni dio koji iznosi 0,408, količina iskrcaja vrsta list, oslić, bukva, trlja blatarica, lokarda, orada, muzgavac, ušata i sipa, i to samo iskrcaja koji se odnosi na navedene vrste ulovljene jednostrukom mrežom stajaćicom, te pripadajuća prosječna cijena za predmetne vrste. Na iznos izračunatog varijabilnog dijela se pribraja fiksni dio koji za jednostruke stajaćice uvijek iznosi 798,00 eura, neovisno o iznosu varijabilnog dijela odnosno neovisno o količini iskrcaja ostvarenog jednostrukim stajaćicama i neovisno o prosječnim cijenama. Isti način izračuna se primjenjuje i na druge alate. Drugim riječima, ako ribarsko plovilo ima i jednostruke i trostruke mreže stajaćice, ukupna potpora podrazumijeva zbroj iznosa izračunatog prema točki 1.1. i iznosa izračunatog prema točki 1.2. iz Priloga I. Pravilnika, ali ne više od 15.000,00 eura po plovilu.
4 MLADEN PANDUR PRAVILNIK O PROVEDBI DRŽAVNE POTPORE U RIBARSTVU ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA, PRILOG I. IZRAČUN POTPORE ZA ŠTETE OD ZAŠTIĆENIH MORSKIH SISAVACA Kao korisnik ove potpore smatram da bi bilo transparentno i izrazito važno da se pri svakom rješenju korisniku potpore dostavi tablica sa podacima koje su uzete u obzir za izračuna potpore (broj radnih dana sa pojedinim alatima,količinu ulova po vrstama i podatke o prosječnim cijenama). Na taj način korisnici bi mogli lako usporediti i izračunati potporu. Volio bih napomenuti da mi je ova potpora bila pogrešno izračunata već nekoliko puta. Primljeno na znanje Rješenja iz članka 10. Pravilnika sadrže propisane elemente te se na odgovarajući način navode relevantni podaci.