Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o prijedlogu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE, Članak 7. predlažemo da se članak 7. točka d) definira na način na koji je opisana u GBER-u, a to znači da je predložena alternativna metoda samo jedna mogućnost izračuna, odnosno da se troškovi potrošnog materijala i dalje mogu prikazivati kao stvarno nastali troškovi. Naime, postoji mnogo proizvodnih tvrtki koji su korisnici ovog Zakona, odnosno tvrtke koje razvijaju fizičke prototipove strojeva gdje postoji značajan trošak potrošnog materijale koji znatno premašuje 20% ostalih troškova. Prihvaćen Poštovani/a, zahvaljujemo Vam na sudjelovanju. Navedeno će biti uređeno na precizniji način u pravilniku kako bi bilo jasnije da su moguće obje opcije.
2 PETRA KUTIJA KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE, Članak 6. Poštovani, molimo za detaljnije pojašnjenje članka 6. predloženih izmjena u kontekstu dozvoljenog trajanja projekata jer se iz navedenog može iščitati da će pojedini projekti trajati kraće od tri godine. Ukoliko je tome tako, smatram da se predmetni članak treba preformulirati kako se prijavitelje čiji projekti započinju krajem godine ne bi stavljalo u nepovoljniji položaj. Osim toga, navedeno dodatno potkrjepljuje činjenica da istraživačko-razvojni projekti sufinancirani iz EU sredstava radi svoje kompleksnosti uobičajeno traju 36 mjeseci. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo Vam na sudjelovanju. Okvir Zajednice za državne potpore za istraživanje i razvoj i inovacije (Službeni list Europske unije C 414, 28. listopada 2022.), u dijelu koji se odnosi na fiskalne mjere (točka 87.), uređuje da se intenzitet fiskalne mjere može izračunati na temelju omjera između iznosa ukupne porezne olakšice i zbroja svih prihvatljivih troškova IRI-ja koji su nastali u razdoblju koje nije dulje od tri uzastopne fiskalne godine iz čega proizlazi i trajanje projekta u navedenom razdoblju.
3 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE, Članak 8. Poštovani, molimo pojašnjenje sljedećega: je li došlo do pogreške u kopiranju teksta ili se radi o derogaciji na nacionalnoj razini u Članku 25, stavku 6 Uredbe? Naime, Uredba Komisije (EU) br. 651/2014, kako je izmijenjena Uredbama 2017/1084, 2020/972, 2021/1237 i 2023/1315, a koja uređuje pitanja državnih potpora, između ostalih i državne potpore za istraživanje i razvoj (članak 25. navedene Uredbe), navodi: 6. Intenziteti potpore za industrijsko istraživanje i eksperimentalni razvoj mogu se povećati do maksimalnog intenziteta potpore od 80 % prihvatljivih troškova kako slijedi: (a) za 10 postotnih bodova za srednja poduzeća i za 20 postotnih bodova za mala poduzeća; (b) za 15 postotnih bodova ako je ispunjen jedan od sljedećih uvjeta: i. projekt uključuje učinkovitu suradnju: — među poduzetnicima od kojih je najmanje jedan MSP ili se provodi u najmanje dvije države članice ili u jednoj državi članici i državi koja je ugovorna stranka Sporazuma o EGP-a, a niti jedan poduzetnik sam ne snosi više od 70 % prihvatljivih troškova; ili odnosno na engleskom jeziku (mjerodavno): 6. The aid intensities for industrial research and experimental development may be increased up to a maximum aid intensity of 80 % of the eligible costs as follows: (a) by 10 percentage points for medium-sized enterprises and by 20 percentage points for small enterprises; (b) by 15 percentage points if one of the following conditions is fulfilled: (i) the project involves effective collaboration: — between undertakings among which at least one is an SME, or is carried out in at least two Member States, or in a Member State and in a Contracting Party of the EEA Agreement, and no single undertaking bears more than 70 % of the eligible costs. U ovom konkretnom slučaju prihvatljivi troškovi iz Čl. 25. točka 6. odnose se na troškove navedene u Članku 25, točka 3., a ne na ukupne troškove projekta, stoga je predmetno potrebno tekstualno uskladiti u nacrtu Zakona ILI ukoliko se radi o derogaciji GBERa na nacionalnoj razini, molimo tako navesti/pojasniti. Primljeno na znanje Poštovana, zahvaljujemo Vam na sudjelovanju. Članak 8. uređuje intenzitete potpora za prihvatljive troškove, a ne za ukupne troškove projekta. Intenziteti i prihvatljivi troškovi preuzeti su iz Uredbe 651/2014 kako je izmijenjena Uredbama 2017/1084, 2020/972, 2021/1237 i 2023/1315. Od prihvatljivih troškova navedenih u predmetnoj Uredbi 651/2014 jedino su izuzeti troškovi zgrada i zemljišta, u mjeri i za razdoblje u kojem se upotrebljavaju za projekt.