Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Modernizacija, unaprjeđenje i proširenje infrastrukture studentskog smještaja

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 PRAVOBRANITELJ ZA OSOBE S INVALIDITETOM Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava, 3.Horizontalna načela Vezano za točku 2) predlažemo dodati Promicanje univerzalnog dizajna, info-komunikacijske pristupačnosti i razumne prilagodbe, a kako je to učinjeno u Uputama za prijavitelje i korisnike operativnog programa „KONKURENTNOST I KOHEZIJA” - O PROVEDBI HORIZONTALNIH NAČELA (poveznica: https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/03/Upute-za-prijavitelje-horizontalna.pdf ). Navedeno smo detaljnije obrazložili u općem komentaru ovog e-Savjetovanja. Prihvaćen Navedene aktivnosti se mogu vrednovati u okviru kriterijia za ocjenjivanje kvalitete projektnih prijedloga i na temelju kojeg prijavitelji mogu ostvariti bodove.
2 PRAVOBRANITELJ ZA OSOBE S INVALIDITETOM 2.Pravila Poziva, 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta  Vezano za točku 11. predlažemo dodati Promicanje univerzalnog dizajna, info-komunikacijske pristupačnosti i razumne prilagodbe, a kako je to učinjeno u Uputama za prijavitelje i korisnike operativnog programa „KONKURENTNOST I KOHEZIJA” - O PROVEDBI HORIZONTALNIH NAČELA (poveznica: https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/03/Upute-za-prijavitelje-horizontalna.pdf ). Navedeno smo detaljnije obrazložili u općem komentaru ovog e-Savjetovanja. Prihvaćen Univerzalni dizajn i principi univerzalnog dizajna navedeni kao primjeri prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom koje se mogu vrednovati u okviru ocjenjivanja kvalitete projektnog prijedloga i na temelju kojeg se mogu ostvariti bodovi.
3 PRAVOBRANITELJ ZA OSOBE S INVALIDITETOM Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije Iako se u Nacrtu prijedlog jasno navodi "Osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom, uz osiguravanje rodne ravnopravnosti i zabrana diskriminacije", predlažemo dodati univerzalni dizajn ili principe univerzalnog dizajna budući se radi i o izgradnji novih smještajnih kapaciteta, ne samo preinaci starih pa tu ima prostora da se pri gradnji novih zgrada uzme u obzir univerzalni dizajn. Slično je napravljeno recimo u pozivu za kulturu (Obnova javne kulturne infrastrukture, PK.6.4.01.) gdje je jedno od načela "Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenost", odnosno iz Obrasca za ocjenjivanje kvalitete: 5.2. Promicanje razumne prilagodbe i univerzalnog dizajna, info-komunikacijska pristupačnosti Projektni prijedlog se ocjenjuje planiranim dodatnim mjerama - kojima se omogućava korištenje javne kulturne infrastrukture koja je predmet projekta kao i sudjelovanje u aktivnostima koje se odvijaju u toj infrastrukturi osobama s invaliditetom i to prilagodbom infrastrukture i prostora te korištenjem opreme (razumna prilagodba). - kojima se omogućuje da mjesta postanu pristupačna, atraktivna i značajna za sve, bez obzira na dob, invaliditet i status (univerzalni dizajn). - mjere kojima se osigurava da informacije o projektu kao i informacije i podaci koji se nalaze u javnoj kulturnoj infrastrukturi koja je predmet projekta budu pristupačne osobama s invaliditetom na njima dostupnim formatima, koristeći pritom tehnologije prikladne za različite oblike invaliditeta (informacijsko – komunikacijska pristupačnost) Prihvaćen Univerzalni dizajn i principi univerzalnog dizajna navedeni kao primjeri prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom koje se mogu vrednovati u okviru ocjenjivanja kvalitete projektnog prijedloga i na temelju kojeg se mogu ostvariti bodovi.
4 SVEUČILIŠTE U ZAGREBU - STUDENTSKI CENTAR U ZAGREBU 2.Pravila Poziva, 2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva Predlažemo izmjene dokumentacije Poziva u dokumentu s ciljem prilagodbe postojećoj zakonskoj regulativi : Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava / 2.Pravila poziva 2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva Molimo da se izvorni tekst koji glasi: Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. Partneri na projektu mogu biti: • Pravna osoba registrirana za rad/djelovanje u Republici Hrvatskoj kao javna ustanova Studentski centar (izvor provjere: Sudski registar); Izmjeni sukladno pravilima upisa Studentskih centara u Sudski registar te da novi tekst glasi: Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. Partneri na projektu mogu biti: • Pravna osoba registrirana za rad/djelovanje u Republici Hrvatskoj kao ustanova Studentski centar (izvor provjere: Sudski registar); Prihvaćen Prihvaćeno.
5 SVEUČILIŠTE U SLAVONSKOM BRODU 2.Pravila Poziva, 2.7.Prihvatljivost aktivnosti Sveučilište u Slavonskom Brodu trenutno ima oko 2000 studenata i 104 ležaja u Studentskom domu na postojećoj građevini koja je trenutno u stanju koje nije u potpunosti primjereno za svrhu za koju se koristi te nužna izgradnja novih prostornih kapaciteta. Projekt Rekonstrukcija, dogradnja i nadogradnja zgrade Studentskog doma Studentskog centra u Slavonskom Brodu predviđa ukupno 106 soba sa 183 ležaja u ukupnoj bruto građevinskoj površini od 5849,02 m2. Za projekt je ishođena građevinska dozvola 19. kolovoza 2024. godine. Sjeverno krilo postojeće građevine djelomično se rekonstruira (zadržava se samo nosiva konstrukcija prizemlja i prvog kata, ukupne površine 586,56 m2) te u novoj bruto građevinskoj površini udio tog rekonstruiranog dijela iznosi 10% dok je 90% izgradnja nove zgrade. Dio zgrade koji se rekonstruira imat će 15 ležajeva dok će u novoizgrađenom dijelu biti 168 ležajeva, iako se unutarnje uređenje i opremanje odnosi na sve sobe i na sva 183 ležaja. S obzirom na to Sveučilište planira kandidirati projekt u Poskupinu 1 Izgradnja nove infrastrukture studentskih domova. Po mišljenju svih projektanata koji sudjeluju u projektu ovo je de facto novogradnja s obzirom da se rekonstruira minorni dio postojeće zgrade. S obzirom na navedeno, Sveučilište upućuje sljedeće sugestije: Molimo definirati konkretnije pojam izgradnje u Podskupini 1 - Izgradnja nove infrastrukture studentskih domova Prijedlog pojašnjenja pojma izgradnje: Pod izgradnjom u Podskupini 1 se podrazumijeva više aktivnosti koje obuhvaćaju aktivnost rekonstrukcije, nadogradnje i dogradnje postojećeg studentskog doma ili izgradnja novog studentskog doma Molimo definirati konkretnije pojam Podskupine 2: Rekonstrukcija i modernizacija postojeće infrastrukture studentskih domova Prijedlog pojašnjenje pojma rekonstrukcije: Pod rekonstrukcijom u Podskupini 2 podrazumijeva se samo aktivnost rekonstrukcije i modernizacije postojeće infrastrukture (bez povećanja kapaciteta infrastrukture) Prihvaćen Prihvaćeno.
6 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU 2.8.Prihvatljivost troškova projekta, 2.8.2.Prihvatljive kategorije troškova Predlažemo da se u točku 2 Troškovi usluga doda i projektantski nadzor kao prihvatljiv trošak obzirom na kompleksnost projekta. Nije prihvaćen Propisima koji uređuju upravno područje graditeljstva kao obvezni nadzor je uređen stručni nadzor građenja te istim propisima nije uređena provedba projektantskog nadzora kao obveza investitora.
7 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava, 3.Horizontalna načela Molimo razmisliti i pojasniti način dokazivanja za rekonstrukciju i prenamjenu građevine druge namjene u studentski dom s ishođenom građevinskom dozvolom za koje prema tada važećoj regulativi zahtjev za nZEB nije bio obavezan. Nije prihvaćen Poštivanje uvjeta da je zgrada minimalno za 10% bolja od standarda za nZEB predstavlja aktivnost na temelju koje prijavitelj može ostvariti bodove u okviru ocjenjivanja kvalitete projektnog prijedloga. Ukoliko se u okviru projektnog prijedloga ne može osigurati relevantna građevinska i projektna dokumentacija projektni prijedlog neće ostvariti bodove temeljm ovog kriterija.
8 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU 2.Pravila Poziva, 2.7.Prihvatljivost aktivnosti Predlažemo da se u podskupinu 1 pod b. Izgradnja i opremanje novih studentskih domova doda: „uključivo prenamjenu i rekonstrukciju postojećih građevina druge namjene u studenske domove“ te da se doda i projektantski nadzor kao prihvatljiva aktivnost i trošak obzirom na kompleksnost projekta. Nije prihvaćen Propisima koji uređuju upravno područje graditeljstva kao obvezni nadzor je uređen stručni nadzor građenja te istim propisima nije uređena provedba projektantskog nadzora kao obveza investitora.
9 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU 2.Pravila Poziva, 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta  Vezano uz točku 2.6 Prihvatljivost operacije/projekta, toč.3, st.2 predlažemo izmjenu na način da se doda treća podskupina u kojoj bi maksimalni iznos bespovratnih sredstava po projektu bio do 75.000,00 eura (uključujući PDV) troška po krevetu u slučaju rekonstrukcije i prenamjene postojeće građevine unutar zaštićene kulturno povijesne cjeline ili da se iznos za podskupinu 1 poveća na 75.000,00 eura (uključujući PDV) troška po krevetu u slučaju izgradnje studentskog doma. Nije prihvaćen U Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.definiran je pokazatelj ostvarenja od 1.685 kreveta u izgrađenim/obnovljenim studentskim domovima sredstvima namijenjenim infrastrukturi u tercijarnom obrazovanju u ukupnom iznosu od 47.617.850,00 € te je na temelju tih parametara , kao i stanja na tržištu, određen iznos po krevetu.
10 STUDENTSKI CENTAR KARLOVAC 2.Pravila Poziva, 2.7.Prihvatljivost aktivnosti Pod točku 2.7. b. dodati prenamjenu i rekonstrukciju postojećih građevina unutar zaštićene kulturno - povijesne cjeline u studentski dom. Pod točku 2.7. c. predlažemo dodati aktivnosti projektantskog nadzora obzirom na kompleksnost projekta. Nije prihvaćen Propisima koji uređuju upravno područje graditeljstva kao obvezni nadzor je uređen stručni nadzor građenja te istim propisima nije uređena provedba projektantskog nadzora kao obveza investitora.
11 STUDENTSKI CENTAR KARLOVAC 2.Pravila Poziva, 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta  Vezano uz točku 2.6 Prihvatljivost operacije/projekta, toč.3, st.2 predlažemo dodati - Maksimalni trošak po krevetu u slučaju rekonstrukcije i prenamjene postojećih građevina unutar zaštićene kulturno - povijesne cjeline (Podskupina III) ne prelazi 75.000,00 eura. Nije prihvaćen U Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.definiran je pokazatelj ostvarenja od 1.685 kreveta u izgrađenim/obnovljenim studentskim domovima sredstvima namijenjenim infrastrukturi u tercijarnom obrazovanju u ukupnom iznosu od 47.617.850,00 € te je na temelju tih parametara , kao i stanja na tržištu, određen iznos po krevetu.
12 SVEUČILIŠTE U ZAGREBU - STUDENTSKI CENTAR U ZAGREBU 2.8.Prihvatljivost troškova projekta, 2.8.2.Prihvatljive kategorije troškova Predlažemo dopune dokumentacije Poziva u dokumentu: Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava / 2.8.2. Prihvatljive kategorije troškova 2. Troškovi usluga: Molimo da se iz objektivnih razloga potrebe nazočnosti Projektanata Glavnog projekta za vrijeme izvođenja radova kao ina Tehničkom pregledu u Troškove usluga uključe i - troškovi usluge projektantskog nadzora za vrijeme izvođenja radova; Objektivni razlozi koji zahtijevaju nazočnost Projektanata Glavnog projekta su: - Projektantski nadzor je nadzor u pogledu pojedinosti oblikovanja i izvedbe. - potreba davanja svakodnevnih naputaka kroz pojašnjenja , izradu detalja i ostale potrebne dokumentacije ostalim sudionicima u gradnji kod pitanja koja se postavljaju na gradilištu a proizlaze iz karakteristika rekonstrukcija zgrade kod kojih se događaju situacije koje postaju poznate za vrijeme izvođenja radova a koje pažnjom dobrog gospodara , pravilima struke i uvidom u stanje zgrade prije početka izvođenja radova nisu mogli biti zapaženi. - Kod usvajanja karakteristika radova i opreme koje su raspisane troškovnikom a za koje je uz sudjelovanje stručnog nadzora potrebno i stručno mišljenje projektanata poglavito kod dizajna i završne obrade materijala - Davanja mišljenja o jednakovrijednosti ponuđenih radova i opreme u odnosu na raspise ugovornog troškovnika , u suradnji sa stručnim nadzorom - Davanje pojašnjenja na možebitne pojave više radnji i verifikaciju njihove potrebe izvođenja - Nazočnost za vrijeme tehničkog pregleda sukladno Pravilniku o tehničkom pregledu građevine NN 46/2018 i Pravilniku o izmjenama pravilnika tehničkom pregledu građevine NN 98/2019 Članaka 3 stavka 1 i 2 Izvadak iz Pravilnika o tehničkom pregledu građevine NN 46/2018 Članak 3. (1) Tehničkom pregledu dužni su prisustvovati svi sudionici u gradnji, te voditelju tehničkog pregleda i predstavnicima javnopravnih tijela dati odgovore i objašnjenja koja od njih zatraže, kao i sve podatke, dokumente i izjave potrebne za obavljanje tehničkog pregleda i izdavanje uporabne dozvole. (2) Projektant glavnog projekta dužan je na tehničkom pregledu dati mišljenje o usklađenosti izgrađene građevine ili njezinog dijela s glavnim projektom koji je sastavni dio građevinske dozvole, odnosno s glavnim projektom za građevine 3. skupine i očitovanje o projektantskom nadzoru ako je obavljen. (3) Ako je revident u izvješću o obavljenoj kontroli glavnog projekta zahtijevao kontrolu dijela izvedbenog projekta, odnosno pregled radova u određenoj fazi građenja, dužan je na tehničkom pregledu dati mišljenje o ispunjavanju tih zahtjeva. (4) Ako koji od sudionika u gradnji ne pristupi tehničkom pregledu, voditelj tehničkog pregleda može odgoditi obavljanje tehničkog pregleda ili odrediti provedbu onih radnji koje se po prirodi stvari mogu provoditi bez prisutnosti tog sudionika. (5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, ako to priroda stvari dopušta voditelj tehničkog pregleda može odlučiti da je za provedbu tehničkog pregleda, umjesto sudjelovanja sudionika u gradnji, dostatno njegovo mišljenje ili drugo očitovanje u pisanom obliku. (6) Ako u slučaju iz stavaka 2. i 3. ovoga članka projektant, odnosno revident ne daju mišljenje na tehničkom pregledu ili u ostavljenom roku, smatra se da je mišljenje dano. Tehnička praksa pokazala je da Voditelji tehničkog pregleda ne koriste zakonske mogućnosti iz stavka 4 i 5 nego redovito traže nazočnost svih projektanata Glavnog projekta na tehničkim pregledima. Ukoliko projektant Glavnog projekta nije bio nazočan na gradilištu u ulozi projektantskog nadzora, tada nije u mogućnosti dati mišljenje o usklađenosti izgrađene građevine ili njezinog dijela s Glavnim projektom koji je sastavni dio Građevinske dozvole i očitovanje o projektantskom nadzoru . Usluga projektantskog nadzor u bitnom se sastoji od : - usluge vezane za davanje mišljenja i odobrenja u pogledu izvedbenih projekata izvođača (projekt tehnologije izvedbe, radionički nacrti) - tumačenje i pojašnjenje izvođaču nejasnoća vezanih na projektnu dokumentaciju; - procjenu izvedenih radova i njihove usklađenosti s projektom, dozvolama, i zahtjevima arhitekta tijekom građenja - kontrolu izvedbe radova te provjeru izvode li se u skladu s projektom te ocjenu njihove estetske vrijednosti i prihvatljivosti - tumačenje dodatnih radova potrebnih za izvedbu prema nalogu investitora ili nadzora koji su vezani na projekt; - savjetovanje izvođača tijekom izvedbe u svim slučajevima vezanim na izvođenje radova predviđenih projektom - sudjelovanje u radu komisije za tehnički pregled Projektantski nadzor kao standardnu uslugu ne sadrži tehničku kontrolu kvalitete izvedenih radova kao ni prihvatljivost tehnologije izvedbe radova, prikupljanje dokaza kvalitete, odobrenja za uporabu ili sličnih dokumenata za predviđene materijale i tehnologije. Obveza projektanta za obavljanje projektantskog nadzora traje za vrijeme izvođenja radova do primopredaje zgrade za korištenje odnosno do prihvaćanja završnog izvješća. Projektantski nadzor obuhvaća sljedeće dužnosti: - obilazak gradilišta tijekom izgradnje barem jednom tjedno, obično na dan koordinacionog sastanka, a po potrebi i češće - na dan sastanka treba osigurati da projektantski tim koji nadzire izgradnju bude nazočan i ovlašten za donošenje odluka o pitanjima na dnevnom redu - odmah obavijestiti naručitelja i izvođača radova o svim greškama nastalim tijekom izvedbe, a posebice o onima koje odstupaju od projektne dokumentacije Projektantski nadzor ne pokriva obveze koje se odnose na zakonske obveze investitora o stručnom nadzoru, kao ni npr: praćenje organizacije radova i načina njihove provedbe, izradu i koordinaciju narudžbi, provjeru certifikata i prikupljanje ostale dokumentacije vezane uz odobrenje materijala i proizvoda za ugradbu, preuzimanje, provjeru i tumačenje obračuna i izvođačevih računa. Nije prihvaćen Propisima koji uređuju upravno područje graditeljstva kao obvezni nadzor je uređen stručni nadzor građenja te istim propisima nije uređena provedba projektantskog nadzora kao obveza investitora.
13 SVEUČILIŠTE U ZAGREBU - STUDENTSKI CENTAR U ZAGREBU 2.Pravila Poziva, 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta  Predlažemo dopune dokumentacije Poziva u dokumentu: Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava / 2.6. Prihvatljivost operacije/projekta 13. Operacija (projekt) obuhvaćena područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupka provjere te da je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva Direktive Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, Prijavitelj je dužan dostaviti: o rješenja nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) ili rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene ili u projektnom prijedlogu, objašnjenje po kojoj osnovi je ocijenjeno da projekt (projektne aktivnosti) ne podliježu obavezama vezanim uz procjenu utjecaja zahvata na okoliš (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18) i Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN61/14, 03/17)) i/ili ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18). Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u dostavljena Rješenja i (gdje je primjenjivo) u Prijavni obrazac (rubrika Tehnička/tehnološka analiza - Procjena utjecaja na okoliš). Zamolba za dopunom 1. Operacija (projekt) obuhvaćena područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupka provjere te da je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva Direktive Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, Prijavitelj je dužan dostaviti: o rješenja nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) ili Potvrdu da je na nadležno tijelo predan zahtjev za izdavanje rješenja nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) ili rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene ili Potvrdu da je na nadležno tijelo predan zahtjev za provođenje postupka Glavne ocjene ili u projektnom prijedlogu, objašnjenje po kojoj osnovi je ocijenjeno da projekt (projektne aktivnosti) ne podliježu obavezama vezanim uz procjenu utjecaja zahvata na okoliš (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18) i Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN61/14, 03/17)) i/ili ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18). Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u dostavljena Rješenja i (gdje je primjenjivo) u Prijavni obrazac (rubrika Tehnička/tehnološka analiza - Procjena utjecaja na okoliš). Dostava Rješenja nadležnog tijela uvjet je za potpis Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Razlog ovoj Zamolbi je činjenica da Projektni prijavitelj ne može utjecati na rad nadležnog tijela glede rokova dostave dokumenata izdanih od strane Nadležnog tijela a koji su potrebni za Prijavu projekta. Nije prihvaćen Navedeno predstavlja kriteriji prihvatljivosti operacije koji je usvojen na Odboru za praćenje PKK i ITP-a te ga nije moguće revidirati.
14 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA 2.Pravila Poziva, 2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva Predlažemo da partneri mogu biti i jedinice lokalne ili područne samouprave te regionalni koordinatori. Nije prihvaćen Partneri su studentski centri odnosno organizacije čija je djelatnost studentski smještaj i koji su uz studente definirani u Programu konkurentnost i kohezija kao glavne ciljne skupine specifičnog cilja RSO4.2.
15 DARIJA PELENGIĆ 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovim člankom se dodatno otežava položaj visokih učilišta koja su osnovana od strane lokalnih uprava i samouprava, jer im se ne osiguravaju jednake mogućnosti kao ostalim institucijama u privatnom vlasništvu. Studenti tih učilišta su nepravedno diskriminirani jer nemaju pristup jednakim pogodnostima koje se pružaju studentima drugih učilišta. Kako bi se osigurala pravednost i jednakost, potrebno je omogućiti svim visokim učilištima, bez obzira na osnivača, pristup natječajima i financijskim sredstvima podjednakim uvjetima. Time bi se osiguralo da svi studenti imaju jednaku razinu podrške i pristupa studentskom standardu. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
16 LUCIJA KLJUČEVIĆ 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovim se člankom diskriminiraju sva visoka učilišta koja su osnovana od strane jedinica lokalne uprave i samouprave, a ne privatnih osoba i/ili trgovačkih društva. Posljedica ove diskriminacije je da studenti takvih visokih učilišta nemaju iste pogodnosti kao i ostali studenti. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
17 NOA VUJČIĆ 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovaj članak stavlja u nepovoljan položaj visoka učilišta osnovana od jedinica lokalne uprave i samouprave, a ne od privatnih osoba ili trgovačkih društava, koja su registrirana kao neprofitne organizacije. Time se također neizravno diskriminiraju i studenti tih institucija, jer država ne osigurava jednake studentske pogodnosti. Predloženo rješenje je: omogućiti prijavu na natječaje u visokoškolskim ustanovama čiji su osnivači jedinice lokalne uprave ili samouprave. Na taj način se ukazuje na nepravedan tretman ovih visokom učilišta i njihovih studenata, što dovodi do nejednakosti u pristupu studentskim standardima. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
18 BORIS MILAIS 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovaj članak stavlja visoka učilišta osnovana od strane lokalnih uprava i samouprava, koja su registrirana kao neprofitne organizacije, u nepovoljan položaj u odnosu na ona osnovana od strane privatnih osoba ili trgovačkih društava. Zbog toga su i studenti tih učilišta indirektno diskriminirani jer im država ne osigurava jednaku razinu studentskih pogodnosti. Predloženo rješenje je omogućiti i ovim učilištima, čiji su osnivači jedinice lokalne uprave i samouprave, prijavu na natječaje. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
19 JOSIPA POPOVIĆ 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovaj članak stavlja u neravnopravan položaj visoka učilišta koja su osnovana od strane lokalne uprave i samouprave, a ne privatne osobe ili trgovačka društva, koje su registrirana su kao neprofitne organizacije. Posljedica toga je da studenti tih učilišta nemaju iste pogodnosti koje država pruža drugima. Prijedlog: Omogućiti prijavu na natječaje i visokim učilištima osnovanim od strane lokalnih vlasti. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
20 JAN ULOVEC 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Studenti koji pohađaju visoka učilišta osnovana od strane jedinica lokalne uprave i samouprave, a ne privatnih osoba ili trgovačkih društava, nepravedno su stavljeni u nepovoljan položaj ovim člankom. Budući da su ta učilišta registrirana kao neprofitne organizacije, njihovi studenti nemaju pristup istoj razini studentskog standarda kao njihovi kolege s drugih visokih učilišta. Prijedlog: Omogućiti prijavu na natječaj i učilištima koja su osnovale lokalne jedinice uprave, kako bi se osigurali jednaki uvjeti za sve studente. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
21 VIKTOR KOREN 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ova odredba stavlja visoka učilišta, osnovana od strane lokalnih i regionalnih samoupravnih jedinica, u nepovoljan položaj u odnosu na ona koja su osnovali privatni subjekti ili trgovačka društva, i koja su registrirana kao neprofitne organizacije. Time se posredno diskriminiraju i studenti tih ustanova, jer im država ne pruža istu razinu pogodnosti kao njihovim kolegama na drugim institucijama. Predloženo rješenje: Omogućiti visokim učilištima, čiji su osnivači jedinice lokalne i regionalne samouprave, ravnopravno sudjelovanje u natječajima. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
22 MORANA MÜLLER GRADEČAK 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Predlaže se omogućiti prijavu na natječaj i visokim učilištima čiji je osnivač jedinica lokalne uprave ili samouprave. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
23 IVAN ĆUK 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovaj članak stavlja u nepovoljan položaj visoka učilišta koja su osnovana od strane jedinica lokalne uprave i samouprave, a ne privatnih osoba ili trgovačkih društava, te su registrirana kao neprofitne organizacije. Time se indirektno diskriminiraju i studenti tih učilišta, budući da država ne pruža jednaku razinu studentskih pogodnosti. Predloženo rješenje: Omogućiti prijavu na natječaje i visokim učilištima čiji su osnivači jedinice lokalne uprave ili samouprave. Ivan Ćuk, predsjednik Studentskog zbora Veleučilišta u Bjelovaru Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
24 TATJANA BADROV 2.Pravila Poziva, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) Ovim se člankom diskriminiraju visoka učilišta čiji su osnivači jedinice lokalne uprave i samouprave (a ne privatne osobe ili trgovačka društva) i koje su registrirane kao neprofitne organizacije. Posljedično se diskriminirani i studenti takvih visokih učilišta jer država ne omogućava istu razinu studentskog standarda. Prijedlog: Omogućiti prijavu na natječaj i visokim učilištima čiji je osnivač jedinica lokalne uprave ili samouprave. Nije prihvaćen Poziv je ograničen na osnivače javnih ustanova jer sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti: • visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države; • utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom iz javnih sredstava, a ne od strane studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere; • svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16); • infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. edukacija za odrasle, tečajevi, prekvalifikacije, priprema obroka, smještaj i slične usluge koje se naplaćuju). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama.
25 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Molimo da se dodatno pojasni da se novom infrastrukturom studentskih domova smatra i prenamjena postojećih građevina druge namjene u studentski dom. Predlažemo izmjenu i dopunu Poziva na način da u točci 1. 4. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstava doda: "Podskupina 3 - Rekonstrukcija i prenamjena postojećih građevina unutar zaštićene kulturno povijesne cjeline." Obrazloženje: Troškovi rekonstrukcije i prenamjene postojećih građevina unutar zaštićene kulturno povijesne cjeline puno su veći zbog saniranja postojećih šteta na objektima i zahvata obnove određenih konzervatorskim uvjetima. Nastavno na predloženu novu podskupinu, predlažemo dopuniti Tablicu Dodatni zahtjevi vezani uz iznos bespovratnih sredstava Poziva na način da se doda treća podskupina u kojoj bi maksimalni iznos bespovratnih sredstava po projektu bio do 75.000,00 eura (uključujući PDV) troška po krevetu u slučaju rekonstrukcije i prenamjene postojeće građevine unutar zaštićene kulturno povijesne cjeline. Ili da se u podskupini 1 poveća maksimalni iznos bespovratnih sredstava po projektu do 75.000,00 EUR (uključujući PDV) troška po krevetu u slučaju izgradnje studentskog doma. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene. Vezano uz prijedlog povećavanja iznosa bespovratnih sredstava po krevetu napominjemo daje u Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.definiran pokazatelj ostvarenja od 1.685 kreveta u izgrađenim/obnovljenim studentskim domovima sredstvima namijenjenim infrastrukturi u tercijarnom obrazovanju u ukupnom iznosu od 47.617.850,00 € te je na temelju tih parametara , kao i stanja na tržištu, određen iznos po krevetu.
26 VELEUČILIŠTE U KARLOVCU 1.Opće informacije, 1.1.Predmet i svrha Poziva Predlažemo da se jasno definira da se novom infrastrukturom smatra i prenamjena postojećih građevina drugih namjena u studentski dom Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene.
27 STUDENTSKI CENTAR KARLOVAC 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Predlažemo dodati Podskupinu III - Rekonstrukcija i prenamjena postojećih građevina unutar zaštićene kulturno - povijesne cjeline za koju je predviđeni maksimalni iznos bespovratnih sredstava po krevetu 75.000,00 eura, budući su troškovi rekonstrukcije i prenamjene postojećih građevina unutar zaštićene kulturno - povijesne cjeline puno viši zbog saniranja postojećih šteta na objektima i zahvata obnove određenih konzervatorskim uvjetima. Ukoliko nije moguće dodati Podskupinu III predlažemo unutar Podskupine I diferenciranje cifre ( 75.000,00 eura po krevetu) za predmetne građevine. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene. Vezano uz prijedlog povećavanja iznosa bespovratnih sredstava po krevetu napominjemo daje u Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.definiran pokazatelj ostvarenja od 1.685 kreveta u izgrađenim/obnovljenim studentskim domovima sredstvima namijenjenim infrastrukturi u tercijarnom obrazovanju u ukupnom iznosu od 47.617.850,00 € te je na temelju tih parametara , kao i stanja na tržištu, određen iznos po krevetu.
28 STUDENTSKI CENTAR KARLOVAC 1.Opće informacije, 1.1.Predmet i svrha Poziva Predlažemo definirati da se novom infrastrukturom studentskih domova smatra i prenamjena postojećih građevina u studentski dom. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene.
29 ANITA JOSIPOVIĆ 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta , 2.6.1.Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta Predlažemo dopune dokumentacije Poziva: 2.6.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta Uvjeti vezani za vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja a) Prijavitelj/partner mora biti vlasnik zemljišta lokacije ulaganja odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja. ili b) Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske, a za koju je prijavitelj dobio suglasnost nadležnog tijela državne uprave za realizaciju projekta. Zamolba za dopunom: a) Prijavitelj/partner mora biti vlasnik zemljišta lokacije ulaganja odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja. ili b) Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, a za koju je prijavitelj dobio suglasnost nadležnog tijela državne uprave ili jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, za realizaciju projekta. Sveučilište u Rijeci, Studentski centar Rijeka Djelomično prihvaćen U Posebne uvjete prihvatljivosti dodana je mogućnost da je prijavitelj/partner nositelj prava građenja.
30 SANJA BELOBABA 1.Opće informacije, 1.1.Predmet i svrha Poziva Molimo da se dodatno pojasni da se novom infrastrukturom studentskih domova smatra i prenamjena postojećih građevina u studentski dom. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene.
31 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta , 2.6.1.Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta Predlažemo da predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu jedinice lokalne ili područne samouprave , a za koju je prijavitelj dobio suglasnost jedinice lokalne ili područne samouprave Djelomično prihvaćen U Posebne uvjete prihvatljivosti dodana je mogućnost da je prijavitelj/partner nositelj prava građenja.
32 MORANA MÜLLER GRADEČAK 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta , 2.6.1.Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta Predlaže se da predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina u vlasništvu jedinica lokalne/regionalne samouprave. Djelomično prihvaćen U Posebne uvjete prihvatljivosti dodana je mogućnost da je prijavitelj/partner nositelj prava građenja.
33 MORANA MÜLLER GRADEČAK 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Predlaže se dodati i Podskupnu 3- Rekonstrukcija i modernizacija postojeće građevine druge namjene, po uzoru na Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava PK.6.1.01 - Osiguravanje infrastrukturnih uvjeta za povećanje dostupnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene.
34 MORANA MÜLLER GRADEČAK 1.Opće informacije, 1.1.Predmet i svrha Poziva Modernizacija, unaprjeđenje i proširenje infrastrukture studentskog smještaja može se postići i koristeći postojeće građevine ili zemljište druge namjene. Prijedlog: Omogućiti ulaganja u postojeće građevine druge namjene istovjetno Pozivu na dodjelu bespovratnih sredstava PK.6.1.01 - Osiguravanje infrastrukturnih uvjeta za povećanje dostupnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Djelomično prihvaćen U prihvatljive aktivnosti u Podskupinu 2 dodana je i rekonstrukcija postojeće građevine druge namjene.
35 SVEUČILIŠTE SJEVER 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta , 2.6.1.Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta Vezano uz točku 2.6.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta pod podtočkom b) predlaže se: „Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske ILI JEDINICE LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE…..“. U preostalom dijelu tekst ostaje isti, osim što se u cijelom tekstu obrazloženja dodaje mogućnost da zemljišna lokacija/nekretnina bude u vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Upravo je takva zemljišno-knjižna situacija u manjim sredinama u kojima jedinice lokalne samouprave (prije svega gradovi) žele sudjelovati u projektima unaprjeđenja i proširenja infrastrukture studentskog smještaja. S obzirom na osnivačka prava pojedinih sveučilišnih ustanova kao i činjenicu da ne raspolažu vlastitim zemljištem, jedinice lokalne samouprave mogu sudjelovati s dodjeljivanjem prava građenja na pojedinoj lokaciji, odnosno davanjem na korištenje cijelih nekretnina za potrebe osiguranja smještaja studenata, sve za vrijeme dok se ustanova bavi takvom djelatnošću. Sve je to u skladu s načelima sadržanim u Zakonu o upravljanju državnom imovinom, a u svezi sa Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, čiji je cilj decentralizacija državne imovine, odnosno prijenos državne imovine na jedinice lokalne i područne (regionalne samouprave). To se posebice odnosi na projekte u kojima je izraženo poticanje gospodarskog napretka, socijalne dobrobiti građana i ujednačavanja gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske, a što unaprjeđenje i proširenje kapaciteta studentskog smještaja svakako jest. Djelomično prihvaćen U Posebne uvjete prihvatljivosti dodana je mogućnost da je prijavitelj/partner nositelj prava građenja.
36 ANITA JOSIPOVIĆ 2.Pravila Poziva, 2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva Podržavamo predloženu izmjenu Studentskog centra u Zagrebu. Sveučilište u Rijeci, Studentski centar Rijeka Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
37 ANITA JOSIPOVIĆ 2.Pravila Poziva, 2.6.Prihvatljivost operacije/projekta  Podržavamo predloženu dopunu Studentskog centra u Zagrebu. Sveučilište u Rijeci, Studentski centar Rijeka Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
38 ANITA JOSIPOVIĆ 2.8.Prihvatljivost troškova projekta, 2.8.2.Prihvatljive kategorije troškova Podržavamo predloženu dopunu Studentskog centra u Zagrebu. Sveučilište u Rijeci, Studentski centar Rijeka Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
39 SVEUČILIŠTE U ZAGREBU - STUDENTSKI CENTAR U ZAGREBU 4.Postupak dodjele bespovratnih sredstava , 4.1.Procjena projektnih prijedloga u odnosu na kriterije definirane Pozivom Na stranici 24 dokumenta „Ključni elementi poziva Studentski smještaj“ nalazimo tablicu "6. Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji - 6.1 Doprinos očuvanj i zaštiti okoliša..." Molimo naputak tko ima ovlaštenje za izradu predmetnog „Plana za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala“ odnosno tko ga smije izraditi za potrebe Prijavitelja? Molimo naputak tko ima ovlaštenje za izradu dokumenta koji će dokazati „ trajnost opreme te mogućnost nadogradnje/oporavka „ odnosno tko ga smije izraditi za potrebe Prijavitelja? Primljeno na znanje Plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada i dokument kojim se dokazuje "trajnost opreme te mogućnost nadogradnje/oporavka" je dokument koji prijavitelj može izraditi samostalno.
40 SVEUČILIŠTE U SLAVONSKOM BRODU 4.Postupak dodjele bespovratnih sredstava , 4.1.Procjena projektnih prijedloga u odnosu na kriterije definirane Pozivom Molimo pojasniti polazišnu vrijednost i izvor provjere određivanja trenutnog broja kreveta, broja planiranih obnovljenih kreveta i broja planiranih izgrađenih kreveta. Prijedlog: Navesti metodologiju/izvor provjere za utvrđivanje polazišne i planirane vrijednosti kreveta. Primljeno na znanje U Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.definiran je pokazatelj ostvarenja od 1.685 kreveta u izgrađenim/obnovljenim studentskim domovima sredstvima namijenjenim infrastrukturi u tercijarnom obrazovanju u ukupnom iznosu od 47.617.850,00 € te je na temelju tih parametara , kao i stanja na tržištu, određen iznos po krevetu. Izvor provjere trenutnog broja kreveta su podaci MZOM-a koji će biti objavljeni uz dokumentaciju poziva, a ostvareni pokazatelj u vidu broja kreveta dokazivat će se izjavom projektanta koja se dostavlja uz Završno izvješće projekta.
41 NIKOLINA JELEČEVIĆ Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Podržavam Prijedlog za proširenje infrastrukture studentsko smještaja, jer brojni studenti ne mogu priuštiti boravak u privatnom smještaju, a broj mjesta u studentskim domovima trenutno nije dostatan za zainteresirane studente. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
42 DARIO GEC Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Podržavam prijedlog za dodjelu bespovratnih sredstava, modernizaciju, unaprjeđenje i proširenje infrastrukture studentskog smještaja. Lp. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
43 DALIBORKA LESAR Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Unapređenje i proširenje studentskog smještaja omogućiti će mnogim studentima veliku financijsku potporu.Stanovi koji su u ponudi za najam gotovo je nemoguće financirati,ili ih u nema u ponudi. Proširenjem infrastrukture studentskog smještaja,omogućiti će mnogima bezbrižno studiranje i završetak studija. Slažem se. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.