Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na javnim cestama
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | INA Industrija nafte d.d. | V. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA, Članak 28. | U članku 28. stavak (4) u kojoj se spominje odredba o obvezi korisnika cestovnog zemljišta da za svaki dan zakašnjenja s predajom posjeda cestovnog zemljišta odnosno objekta pravnoj osobi koja upravlja javnom cestom u slučaju isteka roka važenja ugovora, plati iznos predlažemo jasnije definirati ovu obvezu. Predlažemo pojasniti na temelju čega je definiran raspon postotka od 2% do 5%. | Prihvaćen | Obzirom na predviđenost ovršne klauzule za osiguranje ovrhe za predaju posjeda nekretnine u okviru kojeg postupka se primjenjuju sudski penali, primjedba se ocjenjuje opravdanom pa seiz istog razloga odredbe stavka 3. i 4. predmetnog članka brišu iz konačnog teksta Pravilnika, a u skladu s tim se usklađuje i odredba članka 23.stavak 2. Pravilnika. |
2 | INA Industrija nafte d.d. | III. NAKNADA ZA KORIŠTENJE CESTOVNOG ZEMLJIŠTA I OBAVLJANJE PRATEĆIH DJELATNOSTI NA JAVNOJ CESTI, Članak 8. | U članku 8. stavak (3) Pravilnika u tablici je navedeno 6 razreda, dok u formuli u stavku (4) istog članka taj raspon razreda ide do 10. Predlažemo definirati koliko je zapravo razreda. | Prihvaćen | Identičan odgovor kao na primjedbu Bina-Istre za predmetnu odredbu. |
3 | Autocesta Rijeka -Zagreb d.d. | V. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA, Članak 26. | Kako se korištenje cestovnog zemljišta ugovara na dugogodišnji vremenski period s obzirom na amortizaciju izgrađenih sadržaja stoga trebalo omogućiti i zadužnicu kao instrument osiguranja, a ne ograničiti se na garanciju banke i polog novca kao jednine instrumente osiguranja. | Nije prihvaćen | Svrha odredbe o sredstvu osiguranja kao jamstvu za osiguranje izvršenja ugovornih obveza je upravo u osiguranju da to sredstvo bude i dovoljno učinkovito, što se za zadužnicu, na osnovi iskustava u poslovnoj praksi poduzetnika, ne može nedvojbeno tvrditi. Međutim obzirom na visinu jednogodišnje naknade i u svrhu osiguranja ugovorne slobode, u konačnom tekstu se u odredbi članka 26.stavak 1. iza riječi bez prigovora staviti točku, a ostale riječi brisati. |
4 | INA Industrija nafte d.d. | III. NAKNADA ZA KORIŠTENJE CESTOVNOG ZEMLJIŠTA I OBAVLJANJE PRATEĆIH DJELATNOSTI NA JAVNOJ CESTI, Članak 9. | U članku 9. stavak (2) u formuli nedostaje faktor odnosno osnovica za umnožak. | Nije prihvaćen | U članku 9.stavak 2. je navedena formula odnosno izraz “Nac/bc=N*K.U.p”. u kojem su faktori “N” I “K.U.p.” pri čemu je “N” osnovica. Ispod formule je pojašnjenje značenja faktora. |
5 | INA Industrija nafte d.d. | III. NAKNADA ZA KORIŠTENJE CESTOVNOG ZEMLJIŠTA I OBAVLJANJE PRATEĆIH DJELATNOSTI NA JAVNOJ CESTI, Članak 12. | U članku 12. stavak (1) u formuli nedostaje faktor za zbroj, treba dodati naknadu za korištenje cestovnog zemljišta. | Djelomično prihvaćen | Uvažavajući primjedbu, predlagatelj propisa ocjenjuje opravdanim izmjenu predmetnog članka na način da se naknada u predmetnim slučajevima izgrađenih objekata utvrđuje po ovlaštenim vještacima za procjenu nekretnina, na način propisan posebnim zakonom koji regulira procjenu vrijednosti nekretnina. |
6 | INA Industrija nafte d.d. | III. NAKNADA ZA KORIŠTENJE CESTOVNOG ZEMLJIŠTA I OBAVLJANJE PRATEĆIH DJELATNOSTI NA JAVNOJ CESTI, Članak 10. | Članak 2. kaže da su goriva i fosilna i alternativna; općenito pitanje - zašto se onda djelatnost opskrbe vozila bilo kojim energentom razlikuje u koeficijentu (alternativna goriva)? Nadalje ako se alternativna goriva prodaju samo na manjem dijelu čestice, usklađuje li se cijela naknada s koeficijentom 1,8 ili se određuje razmjerni dio koji se odnosi samo na alternativna goriva? Npr. Opskrba gorivom s trgovinom na 5.000 m2, a alternativna goriva na 100 m2 zajedničke površine. Koeficijent 1,8 za alternativna goriva nije stimulativan za razvoj ponude alternativnih goriva i pitanje je je li u skladu s nastojanjima RH i EU za poticanjem razvoja infrastrukture alternativnih goriva. Člankom 15. su definirana djelomična smanjenja naknade, ali koeficijent 1,8 je i dalje gotovo 40% viši od drugog najvišeg koeficijenta. Ovaj koeficijent svakako bi trebao biti manji od koeficijenta za ostala fosilna goriva ako se želi poticati korištenje i razvoj infrastrukture za alternativna goriva u skladu s Direktivom 2014/94/EU o razvoju infrastrukture za alternativna goriva. | Djelomično prihvaćen | Za izračun naknade za obavljanje prateće djelatnosti opskrbe alternativnim gorivom koristi se koeficijent na razmjerni dio površine cestovnog zemljišta na koji se postavljaju uređaji za punjenje Primjedba u odnosu na visinu koeficijenta 1,8 se ocjenjuje opravdanom pa se u konačnom prijedlogu Pravilnika isti iskazuje u vrijednosti 1,3 koji se, obzirom na malu površinu koju takvi uređaju zauzimaju, ocjenjuju opravdanim. Također, u svrhu poticanja razvoja predmetne infrastrukture, predviđena su oslobođenja odnosno umanjenja naknade iz članka 15. Pravilnika. Ovisno o površinama zemljišta koje se redovito koriste za za obavljanje drugih vrsta djelatnosti usklađeni su koeficijenti za izračun naknade za obavljanje pratećih uslužnih djelatnosti. |
7 | Bina-Istra | PRAVILNIK | Koncesionar Bina – Istra, d.d. u nastavku dostavlja prijedloge u odnosu na javnu raspravu vezanu za Pravilnika o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih djelatnosti na javnim cestama 1) U članku 3. stavak 2 predlaže se na kraju teksta dodati riječi „cestovnog zemljišta.“ 2) U članku 5. stavak 2 predlaže se iza riječi „ulaganja korisnika“ dodati riječi „cestovnog zemljišta“. 3) U članku 8. stavak 4, uskladiti formulu prema stvarno predviđenom broju razreda koji sada nema predviđenih 10 (r=10). 4) U članku 19. stavak 1 točke 4 i 6 – uskladiti odnosno pojasniti navedene točke u kojima se navodi „razdoblje korištenja cestovnog zemljišta“ (točka 4) i „rok na koji se daje korištenje cestovnog zemljišta“ (točka 6). 5) U članku 28. stavak 1 na kraju teksta dodati riječi „ i to u stanju koje nije lošije nego u vrijeme stupanja u posjed cestovnog zemljišta.“ 6) U članku 29. stavak 1 predlaže se iza riječi „Ugovori sklopljeni do stupanja na snagu ovoga Pravilnika“ dodati tekst „ostaju na snazi neizmijenjeni prema tada ugovorenim uvjetima, a“. | Djelomično prihvaćen | PRIHVAĆEN: Prijedlozi za članak 3. stavak 2. i članak 5. stavak 2. se odnose na terminološko usklađenje te se ocjenjuju opravdanim. Prijedlog za članak 8. stavak 4. se odnosi na ispravak očigledne greške u pisanju te se ocjenjuje opravdanim. Primjedba na članak 19. stavak 1. točke 4. i 6. odnosi se na uočeno ponavljanje odredbe istovjetnog značenja u navedenim dvijema točkama. “Razdoblje korištenja cestovnog zemljišta” iz točke 4. i “rok na koji se daje korištenje cestovnog zemljišta” iz točke 6.imaju isto značenje pa se primjedba ocjenjuje opravdanom. DJELOMIČNO PRIHVAĆEN: Prijedlog dopune članka 28.stavka 1. riječima: “i to u stanju koje nije lošije nego u vrijeme stupanja u posjed cestovnog zemljišta” mogao bi uključivati i odgovovornost korisnika cestovnog zemljišta za stanje koje nastaje redovitom uporabom stvari, a koja odgovornost je općim propisima isključena. Teško je očekivati da bi objekt mogao biti u istom stanju nakon primjerice 25 godina pa je odredba članka 28. stavka 1. Pravilnika dopunjena riječima “ u neoštećenom stanju” što odgovara odredbi članka 536. Zakona o obveznim odnosima koje propisuju obveze zakupnika kod povrata stvari zakupodavcu. PRIHVAĆEN: Prijedlog dopune članka 29.stavka 1. ocjenjuje se opravdanim. Sve navedene opravdane primjedbe su unesene u konačan tekst Pravilnika. |
8 | Autocesta Rijeka -Zagreb d.d. | III. NAKNADA ZA KORIŠTENJE CESTOVNOG ZEMLJIŠTA I OBAVLJANJE PRATEĆIH DJELATNOSTI NA JAVNOJ CESTI, Članak 11. | S obzirom na postojeću praksu i Ugovore poželjno je ostaviti mogućnost reguliranja početka plaćanja naknade Ugovorom. | Primljeno na znanje | U članku 6. stavku 1. Pravilnika sadržana je odredba da se način plaćanja naknada utvrđuje u ugovoru između pravne osobe koja upravlja javnom cestom i korisnika cestovnog zemljišta. Navedenim je ostavljena sloboda ugovaranja u svrhu prilagodbe konkretnim situacijama. Primjerice, ako se cestovno zemljište povjerava danas za izgradnju objekta koji se treba staviti u funkciju za godinu dana, ugovorom se određuje dan početka obveze plaćanja naknade kada se objekt stavi u funkciju te doista počne korištenje. |