Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Nacrtu prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti od buke

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Zoran Vranjican NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE Trebalo bi u zakon unijeti zabranu lajanja pasa u gusto naseljenim područjima, što bi uključivalo zabranu držanja pasa u dvorištima i kavezima u gusto naseljenim područjima. Također bi trebalo ograničiti glasnoću elektronički generiranih zvukova crkvenih "zvona". Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
2 ŽELIM MIRAN ŽIVOT NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, I.  USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA Donositelji Zakona moraju kvalitetnije regulirati problem susjedske buke. Pritužbi je sve više. Pojednostavniti (i pojeftiniti) postupak. Nije prihvaćen Navedeni prijedlog (susjedska buka) reguliran je člankom 110. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, kojim se reguliraju pitanja imisija koje dolaze od služenja i korištenja nekretninom. Odredbe Zakona o zaštiti od buke primjenjuju se za ocjenu i upravljanje bukom okoliša kojoj su izloženi ljudi, osobito u izgrađenim područjima, u javnim parkovima ili drugim tihim područjima u naseljenim područjima, u tihim područjima u prirodi, pored škola, bolnica i drugih zgrada i područja osjetljivih na buku te na objekte u kojima se obavlja registrirana djelatnost.
3 ŽELIM MIRAN ŽIVOT NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, I.  USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA U članku 1. navodi se da se Zakon ne odnosi na buku neregistrirane djelatnosti. U Zakonu ima toliko iznimki da se postavlja pitanje čemu uopće služi kada su ljudi za većinu stvari prepušteni sami sebi i moraju pokretati sudske parnice. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
4 ŽELIM MIRAN ŽIVOT NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, I.  USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA U članku 1. navodi se da se Zakon ne odnosi na buku koja nastaje zbog uporabe uređaja, opreme, pomorskih objekata i vozila tijekom sportskih aktivnosti. Izuzeće je zanimljivo sve dok ne stanujete u blizini motocross staze (Zabok, Samobor) ili školskog nogometnog igrališta koje se tijekom ljeta svakodnevno (do duboko u noć) koristi za lokalne nogometne turnire. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
5 ŽELIM MIRAN ŽIVOT NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, I.  USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA U članku 1. navodi se da se Zakon ne odnosi na buku koje izazivaju domaće ili divlje životinje. Izuzeće je nejasno. Ukoliko se životinji može utvrditi vlasništvo, za buku je odgovoran vlasnik. Jako veliki problem je susjedska buka kojoj je uzrok upravo buka životinja. U Udrugu je stiglo puno pritužbi na buku životinja. Često se životinje (odnosno buka koju rade) koriste kao sredstvo osvete ili pakosti. Primjera ima zaista mnogo, od jednog psa, više pasa, nelegalne uzgajivačnice pasa, nesocijaliziranih pasa, nesocijaliziranih vlasnika (moj pas može lajati u mojem stanu) do apsurdnih situacija kada susjed susjedu ispod prozora stavi nekoliko "jureka" koji neprestano kukuriču. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
6 ŽELIM MIRAN ŽIVOT NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, I.  USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA U člaku 1. navodi se da se Zakon ne odnosi na "zvučno oglašavanje zvonima ili elektroakustičkim uređajima na/iz vjerskih objekata". Navedeno je NEPRIHVATLJIVO jer se u Hrvatskoj zadnjih godina crkve uguravaju unutar formiranih stambenih naselja, na starijim crkvama zamjenjuju se zvona s (uvijek) većim i glasnijim, a na nove crkve se stavljaju zvona velika (i glasna) koliko tornjevi mogu izdržati. Elektrifikacije zvonika dovode do toga da su određena naselja pod stalnim zagađenjm bukom crkvenih zvona (zvučno označavanje vremena). Pijedlog: Vjersku buku treba zakonski regulirati kao i svaku drugu buku jer trenutno stanje nije prihvatljivo. Potrebno je zabraniti zvučno označavanje vremena. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
7 Žarko Ljubić NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI obzirom na vrlo veliki broj caffe barova itd. u gradovima a koji su locirani uglavnom kao konstruktivni dijelovi višestambenih naseljenih zgrada , a nemaju gotovi nikakvu zvučnu izolaciju prema prvim najugroženijim stambenim jedinicama trebalo bi propisati da je izvođenje glazbe u takvim ugostiteljskim objektima ( caffee barovi) dozvoljeno najdulje do 22,00 h bez obzira na tzv. turističke zone .Dozvoljena glazba bi mogla biti u ugostiteljskim objektima koji zadovoljavaju najstrože uvjete zvučne izolacije prema stanovima kao i u onima koji nisu konstruktivni dijelovi stambenih naseljenih zgrada. Nije prihvaćen Za ishođenje minimalno tehničkih uvjeta za ugostiteljske objekte propisan je način i sadržaj utvrđivanja mjera zaštite od buke, a sukladno odredbama Pravilnika o djelatnostima za koje je potrebno utvrditi provedbu mjera za zaštitu od buke. Radno vrijeme ugostiteljskih objekata određuju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave sukladno ovlastima koje su im zakonom stavljene u nadležnost te su samim time zadužene i za nadzor nad provedbom odluka kojima se određuju radna vremena ugostiteljskih objekata.
8 GRAD ZAGREB NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Članak 2. U stavku 2. predlaže se navesti cjelovitu definiciju repozitorija podataka. Obrazloženje: Smatramo da bi navođenjem definicije, umjesto pozivanja na odredbe Uredbe (EU) 2019/1010, tekst bio jasan i nedvosmislen, a da ne bi prekomjerno opteretio dužinu teksta. Prihvaćen Prihvaćen.
9 GRAD ZAGREB NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Članak 3. U stavku 1. predlaže se točno propisati rok u kojem je potrebno provesti preispitivanje i, prema potrebi, reviziju akcijskih planova. Obrazloženje: Mišljenja smo da je potrebno točno definirati obveze i rokove u kojem obveznici izrade akcijskih planova trebaju izraditi i/ili revidirati akcijske planove upravljanja bukom radi izbjegavanja svake dvojbe i nedoumice koja bi mogla nastati u primjeni Zakona o zaštiti od buke. U stavku 2. predlaže se točno propisati odredbu kojom se definiraju obveze u vezi s informiranjem javnosti o strateškim kartama buke i akcijskim planovima upravljanja bukom. Obrazloženje: Navedeno se predlaže jer je odredba nejasna. Prijedlog teksta upućuje na odredbu koja i sama upućuje na drugu odredbu i stoga proizvodi rizik nesigurnosti u primjeni pravne norme. Naime, u predloženoj dopuni poziva se na članak 2. stavak 3. Uredbe (EU) 2019/1010, kojim se propisuju izmjene članka 9. stavka 1. Direktive 2002/49/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 25. lipnja 2002. godine o procjeni i upravljanju bukom okoliša - Izjava Komisije u Odboru za mirenje o Direktivi o procjeni i upravljanju bukom okoliša (SL 189, 18.07.2002.), a kojima se traži da države članice osiguravaju da strateške karte buke koje su izradile i, prema potrebi, donijele, kao i akcijski planovi koje su izradile, budu dostupni i objavljeni javnosti u skladu s relevantnim zakonodavnim aktima Unije, posebice s Direktivama 2003/4/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2003. o javnom pristupu informacijama o okolišu i stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 90/313/EEZ (SL L 41, 14.2.2003., str. 26.) i 2007/2/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 14. ožujka 2007. o uspostavljanju infrastrukture za prostorne informacije u Europskoj zajednici (INSPIRE) (SL L 108, 25.4.2007., str. 1.). te u skladu s prilozima IV. i V. Direktivi 2002/49/EZ, među ostalim i s pomoću dostupnih informacijskih tehnologija. Stoga smo mišljenja da je tekst odredbe potrebno korigirati na način da isti jasno i nedvosmisleno definira obveze informiranja javnosti u postupcima pripreme strateških karata buke i akcijskih planova, kako bi predložena odredba bila razumljiva i omogućila pravilno postupanje te ispunila svrhu svog donošenja. U stavku 3. predlaže se precizno propisati obveze, rokove i način dostave potrebnih podataka Europskoj komisiji. Obrazloženje: Mišljenja smo da definiranje obveza, rokova i načina dostave propisanih podataka Europskoj komisiji treba biti jasno i nedvosmisleno radi osiguranja pravilnog provođenja pravne norme. Djelomično prihvaćen Rokovi su propisani odredbama navedenoga Zakona. Posebnim propisom kojim je reguliran način izrade i sadržaj karata buke i akcijskih planova te način izračuna dopuštenih indikatora buke određene su obveze u vezi s informiranjem javnosti o strateškim kartama buke i akcijskim planovima. Prilikom izmjena i dopuna navedenog podzakonskog propisa razmotriti će se navedeni prijedlog. Definiranje obveza, rokova i način dostave propisanih podataka nadležnog tijela prema Europskoj komisiji propisan je navedenim Zakonom i njegovim podzakonskim propisom.
10 GRAD ZAGREB NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Članak 5. Predlaže se u stavku 2. definirati na koje konkretne djelatnosti se odredba odnosi. Obrazloženje: Predlažemo da se odredba dopuni kako bi bilo jasno na koje djelatnosti odnosno na koje povjerene poslove državne uprave za koje se izdaju minimalno-tehnički uvjeti se ista odnosi. Nije prihvaćen Zakon o zaštiti od buke i njegovim podzakonskim propisima navedeno je kako se provođenje mjera za zaštitu od buke odnosi na sve djelatnosti koje se koriste izvorima buke, a čija emisija buke može u okolnim boravišnim i/ili radnim prostorima izazvati imisiju buke koja prelazi dopuštene granice.
11 Žarko Ljubić NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Članak 5. Poštovani, Obzirom na minimalni zahvat u Izmjenama Zakona trebalo bi inkorporirati i slijedeće : Okvirno (načelno) glazbu u "coffie lounges" -našim “caffe barovima” ( "kafićima" ) , a prema čl. 14 Pravilnika , bi idućim dopunama i izmjenama Zakona i Pravilnicima trebalo regulirati odprilike kako slijedi : · Trebalo bi izdavati licence za izvođenje ambijentalne glazbe u caffe barovima .Kod nas tih licenci još nema ( po mojim saznanjima) nego se naplaćuje nekakav paušal ZAMPU. · treba uvesti definiciju ( pojmovnik) "ambijentalne glazbe " ( glazbe ugođaja) prema definiciji PPL , London : "Background music is the playing of recorded music to create an atmosphere or ambience that is not a special feature of, or essential to, the main event or is not essential to the operation of a premises." · prijevod : "glazba ugođaja je pozadinska glazba ( ambijentna glazba) koja znači reproduciranje snimljene glazbe sa svrhom stvaranja atmosfere ( ugođaja) koji nije specifikum , ili bitni element, glavne svrhe caffe bara ili nije bitna za poslovanje ugostiteljskog objekta , a najviše do 65 dB(A) vršne glazbene razine " · za njihove "coffie lounges" ( ekvivalnet našem “caffe bar “-u) je dozvoljeno izvođenje samo “background music” (glazba ambijenta, ambijentalna glazba ili glazba ugođaja ( a koja je kod nas po mišljenju Ministarsta Turizma glazba kod koje se može normalno komunicirati ?) bez obzira na tip glazbe ( rock,blues,jazz,latino, narodna,crkvena,itd) ali samo na el.acoustičnim uređajima i to samo do 65dB(A) razine glazbene snage. · Vrsta , model , proizvođač i serijski broj el. akustičkog uređaja za reprodukciju se mora prijaviti i mora se postaviti certificirani limitator tj. elektonski uređaj koji ograničava glazbenu reprodukciju pojačala snage preko zvučnika na max. 65 dB(A) razine , da se ne može prebaciti razina 65dB(A). · Linitator mora biti takve vrste i kvalitete da se ne može zaobići putem digitalnih daljinskih uređaja kad ugostitelj vidi da dolazi sanitarna inspekcija. Također mora biti takve certificirane vrste da se od strane inspekcije može vidjeti da je ugostitelj mijenjao nešto na tom uređaju , a to bi morala biti ozbiljna prekršajna, pa čak i kaznena odgovornost ugostitelja. - Nije dozvoljena "živa" akustična glazba ( glasno pjevanje, akustične gitare , bubnjevi i ostali akustični instrumenti ) jer se na njih ne može postaviti elektronski limitator razine reprodukcije glazbene snage i ograničiti na 65dB (A) razinu . · karaoke, DJ glazba sa DJ operatorom, razglasi itd. nisu uopće dozvoljeni bez obzira na mogućnost priključenja na elektronski limitator i pojačalo snage u objektu jer ta vrstu glazbene reprodukcije nije u duhu svrhe “coffie lounge” ( caffe bara). za tu vrstu glazbe postoje drugi oblici i prostori po zakonu ( npr. noćni klubovi, disko klubovi i td. ) · Naravno sve se to strogo kontrolira od strane inspekcije i to bez najave dolaska inspekcije i na tzv, “undercover” ( tajni) način , a kazne su od 28 dana pljenidbe uređaja za izvođenje, sudskog postupka, velikih novčanih kazni , pa onda i do oduzimanja licence za izvođenje ambijentalne glazbe ili dozvole za rad ugostiteljskog objekta. S poštovanjem Žatko Ljubić Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
12 GRAD ZAGREB NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Članak 8. Potrebno je korigirati naziv propisa na koji se poziva u tekstu, tako da se navede točno Zakon o izmjenama i dopuni Zakona o zaštiti od buke. Predlaže se precizno definirati u kojem slučaju se primjenjuje rok dostave akcijskih planova upravljanja bukom koji se ovim člankom određuje iznimno. Obrazloženje: Zakonom o zaštiti od buke propisano je da su obveznici izrade strateških karata buke i akcijskih planova obvezni dostaviti akcijske planove Ministarstvu zdravstva najkasnije do 18. srpnja 2018. i svakih pet godina nakon toga, dok se prijedlogom odredbe iz članka 8. Nacrta prijedloga zakona određuje da su obveznici izrade akcijskih planova obvezni Ministarstvu dostaviti akcijske planove iznimno najkasnije do 18. srpnja 2024. godine, i svakih pet godina nakon toga. Smatramo da je potrebno jasno odrediti rokove u kojima su obveznici izrade akcijskih planova obvezni nadležnom Ministarstvu dostaviti akcijske planove u ostalim slučajevima, osim iznimno, kako navedena odredba ne bi uzrokovala nesigurnost u primjeni pravne norme. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
13 ANTONIO PETOŠIĆ NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Uz članak 5. Ispitivanje uvjeta da li su provedene mejre zaštite od buke mora biti potvrđeno projektom za industrijska postrojenja, ceste, pruge, zračne luke koje je izradila tvrtka akreditirana prema ISO 17025 za metode modeliranja širenja buke prema ISO 9613-2, NMPB-XPS, CNOSSOS-EU i drugima specijaliziranim za širenje impulsne buke jer to rade tvrtke koje imaju programe a ne znaju unijeti potrebne parametre ni za nulto stanje kada se modelira buka uz postojeće izvore ni kada se unesu izvori buke sa definiranom snagom ili zvučnim tlakom na nekoj udaljenosti od novih izvora buke u industrijskom postrojenju (vjetroelektrane), vozilima na cesti, vlakovima na pruzi ili zrakoplovima u zračnoj luci. Također za projektiranje parametara zvučne izolacije u zgradama i akustike prostora treba imati akreditaciju prema ISO 17025 za metode EN 12354-1,2,3, i ISO 3382-2,3 jer većina projektiranih i izmjerenih pregrada, prostora ne odgovaraju postavljenim zahtijevima za izolaciju (zračnu, udarnu) i vrijeme odjeka. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
14 Žarko Ljubić NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Uz članak 5. ovime nije rješen status postojećih ugostiteljskih objekata koji več imaju nakakvo "rješenje" o minimalnim tehničkim uvjetima , a da uopće nemaju nikakve zvučne izolacije prema stanovima u zgradi , a takvih je ugostiteljskih objekata najviše . Treba provesti nova ispitivanja za postojeće ugostiteljske objekte u svezi zvučne izolacije i temeljem takvih ispitivanja dodjeljivati objektima koji zadovoljavaju uvjete " dozvole za izvođenje glazbe" , a koji ugostiteljski objekti ne zadovoljavaju treba im oduzeti "dozvole" za izvođenje glazbe sve dok sami ne ispune zvučno-izolacijske uvjete i to dokažu atestima certificiranih tvrtki za ispitivanja kao i potvrdama stanara u zgradi. Nije prihvaćen Navedeni prijedlog nije predmet izmjena ovog zakonskog prijedloga. Svi ugostiteljski objekti koji nisu imali ishodili rješenje o minimalno-tehničkim uvjetima nadležnih ureda za gospodarstvo jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, ne mogu započeti s obavljanjem ugostiteljske djelatnosti. Ugostiteljski objekti koji imaju rješenje o provedenim mjerama zaštite od buke morali su obaviti mjerenje buke okoliša, a ako su konstrukcijski vezani na druge prostore u kojima se stanuje/boravi, morali su obaviti i mjerenje zvučne izolacije u najbližim ugroženim stambenim objektima. Sanitarni inspektor Državnog inspektorata u slučaju kada utvrdi kako nisu provedena mjerenja buke okoliša u najugroženijim stambenim/boravišnim prostorima/prostorijama naređuje novo mjerenje buke i zvučne izolacije.
15 Ilija NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, Uz članak 8. Kojim člankom je objašnjeno tko su obveznici izrade akcijskih planova? Potrebno je provesti mjerenja buke uz glavne željezničke pruge u Zagrebu u noćnim satima zbog velikog broja prometa teretnih vlakova koji uzrokuju ogromnu buku. Nije prihvaćen Odredbama članka 7. Zakona o zaštiti od buke određeno je tko su obveznici izrade strateških karata buke i akcijskih planova.
16 ANTONIO PETOŠIĆ NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU Dopuštena vrijednost indikatora buke nije propisana Pravilnik o načinu izrade i sadržaju karata buke i akcijskih planova te o načinu izračuna dopuštenih indikatora buke a ni Pravilnikomo najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave jer su tmao propisane najviše dozvoljne ocjenske razine buke s time da se koriste dva pravila (+1 dBA) i -5 dBa od dozvoljene razine za zonu buke koja nije jasno definirana u GUP-ovima pogotovo manjih gradova. U članku 11. bi trebalo dodati da stručne poslove zaštite od buke (ne samo mjerenja već i i projektiranja) trebaju obavljati osobe koje imaju položeni stručni ispit iz područja akustičkog projektiranja te moraju biti akreditirani za modeliranje prema ISO 9613, CNOSSSOS, XPS-NMPB prema ISO 17025 jer su svakojaki projektri s unošenjem parametara koji nemaju veze s vezom (zvučna snaga i zvučni tlak na 1m u bliskom polju pomiješani) te to daje netočne rezultate projekata kod modeliranja buke različitih izvora (vjetroelektrana, industrijskih postrojenja, cesta, autocesta). Ne znaju da svaka cesta nije linijski izvor, ne razumiju utjecaj prolazaka automobila kao pojedinačnih događaja kod modeliranja buke, utjecaj vremenskih uvjeta (meteoroloških prozora) na razine buke na mjestima imisije. Također kod akustičkog projektiranja parametara zvučne izolacije u građevinama kao i vremena odjeka je osim programa za modeliranja s mnoštvom parametara potrebno imati na neki način kontrolu korištenih programa (validacija) i osoblja koje s njima radi jer su mogući svakojaki rezultati kao kod složenijih pregrada i prostora dobiveni unosom s netočnim ulaznim parametrima. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
17 Žarko Ljubić NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA  I DOPUNAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI OD BUKE, TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU u čl. 2 točka 1. treba unijeti : Buka okoliša jest neželjen ili po ljudsko zdravlje i okoliš štetan zvuk u vanjskome prostoru izazvan ljudskom aktivnošću, uključujući buku koju emitiraju: ... i ELEKTRONIČKI I AKUSTIČKI UREĐAJI I GLAZBALA ZA REPRODUKCIJU GLAZBE Nije prihvaćen Navedeni prijedlog nije u skladu s definicijom „buke okoliša“ koja je propisana Direktivom 2002/48/EZ o procjeni i upravljanju bukom okoliša.