Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Obrtnička komora Zagreb PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Tražimo izmjenu Prijedloga Pravilnika o izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe koji se odnosi na posebne uvjete vezane uz starost osobnih automobila M1 namijenjenih autotaksi prijevozu prema kojem automobil ne smije biti stariji od pet godina iz više razloga. Većina obrtnika u Republici Hrvatskoj u teškoj je ekonomskoj situaciji, pa tako i autotaksi prijevoznici, a u ovim okolnostima primjena ove odredbe dodatno bi otežala njihov položaj. Uz to, u drugim članicama Europske Unije ne postoje odredbe kojima se ograničava starost vozila. Smatramo najbitnijim da vozilo kojim se obavlja autotaksi prijevoz mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete koji se potvrđuju potvrdom o tehničkoj ispravnosti vozila te se u tom smislu može uvesti periodički pregled vozila kojim se obavlja taksi prijevoz u određenim vremenskim intervalima, odnosno od 3 do 6 mjeseci. Radi svega navedenog, tražimo izmjenu dobne starosti vozila na način da vozilo kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
2 HOK PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Prijedlogom Pravilnika o izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, članak 1., predlaže se da se: „u Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (Narodne novine, br. 50/18 i 56/19) u članku 3. stavku 1. podstavku 1. riječi: “1. siječnja 2021.“, zamjenjuju se riječima: „1. siječnja 2022.“ Tražimo izmjenu predmetnog dijela Pravilnika koji se odnosi na posebne uvjete vezane uz starost osobnih automobila M1 namijenjenih za autotaksi prijevoz prema kojem automobil ne smije biti stariji od pet godina. Obrazloženje: Većina autotaksi prijevoznika bilježi smanjenje prihoda kao posljedicu koju korona virus ima na obrtništvo u Republici Hrvatskoj i potrebno je puno mjera za ublažavanje nastalih posljedica, ali mjera koja je trenutno prioritet svih autotaksi prijevoznika u Republici Hrvatskoj je ukidanje, odnosno izmjena odredbe o ograničenju starosti taksi vozila. Druge države članica EU koje ne poznaju sličnu odredu. Jedino je u Velikoj Britaniji prisutno dobno ograničenje za taksi vozila (15 godina). Postoji mnogo mjera koje se preporučuju članicama Europske Unije za omogućavanje sigurnosti i kvalitete prijevoza, a niti jedna nije ograničenje starosti taksi vozila. Smatramo najbitnijim da vozilo kojim se obavlja autotaksi prijevoz mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju potvrdom o tehničkoj ispravnosti vozila te se u tom smislu može uvesti periodički pregled vozila kojim se obavlja taksi prijevoz u određenim vremenskim intervalima (3-6 mjeseci). Zbog svega navedenog, tražimo promjenu dobne starosti vozila na način da vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
3 ALEKSANDAR LOZANOVSKI PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
4 Ivan Jeleč PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
5 Krešimir-Mirko Fiket PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
6 Dean Šimac PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Sporna odredba od 7 pa i 5 godina starosti vozila je toliko duboko diskrimanatorna, neodrživa, nerazumna da je to običnom čovjeku teško povjerovati da je uopće nekom mogla pasti na pamet. Znači od 2010. godine pa na ovamo podvaljuju nam se razni spinovi i objašnjenja kako taxi tržište treba liberalizirati, pa je to omogućilo novim firmama kao taxi Cammeo da uđu u posao, kao najzvučnije ime, a i ostalim tvrtkama koji na tom valu ulaze u taxi posao u Hrvatskoj.Pod devizom jeftino a dobro prodavala se ideja o niskotarifnoj taxi usluzi koja će biti jeftina, sigurna, brza, ma što to značilo.Ta usluga nije niti jedno niti drugo niti treće, što se danas nakon 10. godina poslovanja te tvrtke može lagano zaključiti.Uvidom u broj nesreća prouzročenih od strane vozača tvrtke Cammeo kroz policijske očevidnike, izjavama koji se često čuju o neukosti, nevještosti vozača koji tamo rade, te na kraju cijene koštanja takvih vožnji u vozilima upitne kvalitete(islužena vozila policijskih službenika nekad ,a danas vozila marke Dacia jedne od low budget marki) lako je zaključiti da je ta tvrtka potpuni promašaj na tržištu koju su uzgred budi rečeno morali spašavati predstečajnim nagodbama jel, eto, taxi prijevoz je strateška grana za hrvatsku privredu pa se pošto-poto mora spasiti.Nakon što smo preživjeli taj fijasko od Zakona o liberalizaciji dogodio se još veći salto mortale u vidu tzv. deregulacije taxi tržišta koji je na snazi i kojem smo svjedoci. Dakle iako je onaj Zakon potpuni promašaj i uveo je tvrtke sumnjive kvalitete u posao ovaj novi nadmašio je onaj stari u svemu lošem za tri koplja..Po onom starom zakonu barem nije bila ograničena starost vozila nego se ispravnost dokazivala redovitim periodičkim pregledima, postojala je odredba također o minimalnim tehničkim uvjetima gdje su vozila trebala biti određene klase, mogla moći primiti 4 odrasla putnika sa pripadajućom prtljagom itd., itd.Novim zakonom omogućeno je da vozilo bude niže klase npr. marke Škoda citygo ili Volkswagen up, ili Smart, ali da je starosti do 7 ili 5 godina. Sad, ako mi može neko objasniti kako će u takvo vozilo stati 4 odrasla putnika prosječne visine i antropometrijskih mjera?.Možda neki Houdini ili Copperfield?.Da nije smiješno bilo bi tragično!. Što je najsmješnije u svemu -podcrtavam- nije uopće problem što 4 odrasla čovjeka ne mogu stati u takvo vozilo nego je problem ako se oni voze u marki vozila Mercedes S klase starije od 7 godina!? Jer im je narušena sigurnost i ugroženi su u takvom vozilu, dok su u novoj Dacii Logan ili Duster ili Sandero potpuno sigurni( Euro NCAP testovi dali 3 zvjezdice od 5)!? Posebna kategorija su tzv. stručnjaci ili nadristručnjaci kao na primjer prof. Marušić sa fakulteta Prometnih znanosti koji ponavlja mantru da imamo stari vozni park i da su stara vozila prijetnja sigurnosti u prometu.Kao da stanje kolnika(ceste) i vozač ne igraju nikakvu ulogu!?Ja bi ih prije nazvao PR stučnjaci za razne auto, leasing kuće ili rent-a-car agencije.Istina je da je naš vozni park stariji od prosjeka starosti vozila u EU, ali to je valjda u korelaciji sa BDP-om i platežnoj moći vlasnika automobila.Sigurno nisu svi ljubitelji starih automobila i oldtimera, te bi rado u svom dvorištu parkirali i nešto novijeg datuma.Ovakvim naprasnim zakonom se diskriminira manjina u odnosu na većinu i stavlja ih se u neravnopravan položaj u tržišnoj utakmici. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Starost vozila jedan je od bitnih faktora sigurnosti i kvalitete prijevoza. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
7 Ranko Defrančeski PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Starost vozila kojim se obavlja taksi prijevoz putnika je određena Pravilnikom, a ne Zakonom. Time se zapravo izbjeglo obrazlaganje i odgovor na pitanje saborskog zastupnika : Zašto 5 godina starosti? Ako se cjelovitim Zakonom htjelo povečati sigurnost putnika i udobnost prijevoza, zašto se nisu uveli periodični tehnički pregledi, propisala određena razina sigurnosne opreme u vozilima, pojačana edukacija vozača, rigorozniji zdravstveni pregledi ili npr. minimalni volumen prtljažnika. U tim segmentima novi je Zakon manjkav. Teško je dakle povjerovati da je zakonodavcu primarna bila sigurnost i udobnost prijevoza. Sporna odredba čak onemogučava korištenje tvorničkog jamstva od 7 godina za Kia vozila. U dosadašnjim raspravama nametnuo se logični zaključak da se ograničenjem starosti vozila išlo na ruku trgovcima novim automobilima, renta car agencijama, bankama i leasing kućama. S aspekta zaštite tržišnog natjecanja odredba o ograničenju starosti vozila je neodrživa. Tržište usluga prijevoza putnika je jedinstveno i nedijeljivo. Putnik slobodno odlučuje i odabire uslugu prijevoza: autobusni, tramvajski, željeznički, avionski, brodski ili taksi prijevoz. Pravilnikom je taksi prijevoz diskriminiran u odnosu na gore navedene vidove prijevoza putnika. Narušeni su principi tržišnog natjecanja jer niti jedan od navedenih vidova prijevoza nema odredbu o ograničenju starosti vozila, već samo odredbe koje se odnose na tehničku ispravnost vozila. Nametanje obveze obnavljanja voznog parka svakih 4 do 5 godina samo taksi prijevoznicima onemogučilo je slobodu tržišnog natjecanja te su značajno povećani troškovi poslovanja. Pitanje: Koja je gornja starosna granica za autobuse kojima se prevoze učenici i djeca? Odredbu o starosti vozila u taksi prijevozu treba u potpunosti ukinuti. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Starost vozila jedan je od bitnih faktora sigurnosti i kvalitete prijevoza. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
8 Zenon Ornik PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Koliko znam nigdje u Europi, ili čak i Svijetu nije zakon o staosti Taksi vozila ispod 10 godina. Samo bi Hrvatski taksisti trebali ići sa 7 godina, na 5 godina. To samo pogoduje bankama i leasing kućama. Sa time pravilnikom ćemo samo dobiti aute najniže klase na cestama, a time i aute sa najmanjom razinom sigurnosti za vozače i putnike. To sigurno treba izmijeniti i staviti između 7 godina kako je trenutno, pa sve do12 godina kako je u nekima Europskim razvijenim zemljama. I svakako bi trebalo vratiti zakon o veličini auta jer sada voze i oni koji ne mogu smjestiti tri odrasla čovjeka i jedan kofer. To neka odluči stručni tim. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
9 NIKŠA PASQUALICCHIO PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Objašnjenje: Zakon od 5 godina starosti vozila za taksi vozilo je jedan od najstrožih u EU! Ovakvim zakonom će mo postić da će mo imat taxi vozila mahom niske klase poput Dacie i Citroena C-elysea jer ništa drugo se neće isplatit. Dakle imat će mo jako NESIGURNU Taksi flotu na cestama. Dali to zelimo? Dali Hrvatska zaslužuje takav image jer kao što znamo našim cijenjenim gostima je često prvi susret s državom upravo u Taksi vozilu? Zbog toga a i zbog loše platežne moći i cijene taksi usluge predlazem da maksimalna starost vozila bude 7 godina a za vozila visoke klase i električna vozila 10 godina. Nadalje dali je vrijeme da počnemo mislit na ekologiju? Znamo da su hibridi i Električna vozila skupi pa tko ih može kupit ako je granica 5 godina jednostavno se ne isplati! Primjer Velike Britanije koja već dugo subvencionira hibridna i električna vozila za taksi a sada smanjuju maksimalnu starost sa 16 na 12 godina. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Starost vozila jedan je od bitnih faktora sigurnosti i kvalitete prijevoza. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
10 NIKŠA PASQUALICCHIO PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Članak 3. stavak 1. mijenja se i glasi: ne smije biti stariji od 7 godina a za vozila visoke klase i električna vozila ne smije biti stariji od 10 godina. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
11 Nenad Bebek PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete propisane tehničkim i periodičnim pregledima. Starosna granica nije bitna,ali bi se mogla ugledati na prosječnu starost vozila u RH.. Vozila u javnom gradskom prijevozu nemaju tih ograničenja(autobusi,tramvaji) Novi prijedlog bi bio,da se starost taxi vozila izjednači sa prosječnom starosti vozila u RH,a to je 12 god.,uz važeće propise tehničkog i periodičnog pregleda. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
12 Darko Knežević PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
13 Obrt za auto-taxi prijevoz br. 3623 PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
14 TIN SINKOVIĆ PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom i samim tim starost vozila nije bitna ili u krajnjem slucaju je treba ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Isto tako smo svakodnevno svjedoci sve vecem broju rada na crno u prijevozu putnika zbog zakona o starosti vozila do 5 godina koje nije propisano nigdje u svijetu. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
15 obrt za autotaksi prijevoz PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
16 VEDRAN GRGIĆ PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati slijedeće posebne uvjete: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Naglasak kod donošenja uvjeta koje moraju zadovoljavati vozila kojima se obavlja taksi prijevoz mora biti na osiguravanju tehničkih i sigurnosnih uvjeta (periodički period), a starost vozila ne smije biti ograničena na nerazumne vremenske rokove (koji su trenutno manji od same garancije vozila)! Primjerice za autobuse, tramvaje i neke ostale oblike javnog prijevoza putnika NEMA VREMENSKOG OGRANIČENJA STAROSTI! Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
17 RADIO TAKSI ZAGREB PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati slijedeće posebne uvjete: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Naglasak kod donošenja uvjeta koje moraju zadovoljavati vozila kojima se obavlja taksi prijevoz mora biti na osiguravanju tehničkih i sigurnosnih uvjeta (periodički period), a starost vozila ne smije biti ograničena na nerazumne vremenske rokove (koji su trenutno manji od same garancije vozila)! Primjerice za autobuse, tramvaje i neke ostale oblike javnog prijevoza putnika NEMA VREMENSKOG OGRANIČENJA STAROSTI! Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
18 Željko Lončarek PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: -        mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila -       vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
19 Anica Stočko PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Trebalo bi ostaviti starost vozila na 7 godina, a najbolji slučaj bi bio 10 godina starost vozila uz obavezni periodični pregled za vozila starija od 5 ili 7 godina. Bitna je tehnička ispravnost vozila.. Smisao posla je da si vozači kroz rad otkupe vozilo i zarade za novo koje podliježe pravilima, a da pri tome imaju barem prosječnu Hrvatsku plaću što je na ovaj način nemoguće. Također, uskladiti starost vozila za sve sudionike, bez obzira radi li se o novim ili starim licencijama za prijevoz. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
20 Ivan,obrt PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE U ime većine taksi prijevoznika molimo da donesete izmjenu u Pravilniku da vozila kojima se obavlja taksi prijevoz mogu biti starosti 7 godina(minimalno),a najbolje rješenje bi bilo 10 godina.Opća situacija ,a pogotovo situacija koja je nastala zbog pandemije Covid 19,dovesti će do propasti mali obrtnika i malih poduzeća koja se bave taksi prijevozom.Većina nas radi preko Uber i Bolt aplikacija(gdje su provizije velike,ali nemamo drugog izbora). Posao se smanjio zbog pandemije koja je zaustavila dolazak turista i samim time smanjila se ionako klimava zarada,a mogućnost kupovine novog vozila je samo san većine taksista..Inače je taksi prijevoz grana privrede gdje je vrlo teško ostvariti zaradu pa kupiti novi automobil,a pogotovo svakih 5 godina je praktički nemoguća misija..Molimo da uvažite činjenice da vozilo starije od 5 godina,nije staro vozilo,ako se održava i redovito radi tehnički pregled.Nemojte dozvoliti da se broj radnika na Zavodu za zapošljavanje povećava i samim time traži pomoć od države za nezaposlene,kad se vrlo lako može donošenjem ovih izmjena zadržati puno radnih mjesta.Srdačan pozdrav,Ivan Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
21 Primus Promet j.d.o.o. PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE U najmanju ruku ostaviti starost vozila na 7 godina, a najbolji slučaj bi bio 10 godina starost vozila uz obavezni periodični pregled za vozila starija od 5 ili 7 godina. Smanjivanjem na 5 godina starosti vozila previše se pogoduje rent a car firmama koje imaju kapital za kupiti veliku količinu novih vozila te onda vozačima koji nemaju drugog izbora stavljati visoke cijene najma. Smisao posla je da si vozači kroz rad otkupe vozilo i zarade za novo koje podliježe pravilima, a da pri tome imaju barem prosječnu Hrvatsku plaću što je na ovaj način nemoguće. Također, uskladiti starost vozila za sve sudionike, bez obzira radi li se o novim ili starim licencijama za prijevoz. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
22 Marijo homola PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Minimalna starost vozila u HR. Za taxi prijevoz trebala bi iznositi 10 godina.. financijska situacija, je uzasna u cijeloj HR.,..te ljudi nisu u mogucnosti kupovati vozila svakih 5 godina.. ne stizu ih isplatiti, i zavrsavaju na cesti, kao i u vecini gospodarskih grana zbog loseg vodenja, tumacenja, pisanja, provodenj zakona.. pogodivalo se starijim taxistima da vozila starija i od 20 godina mogu koristiti do 2023..sto je apsolutna nepostena trzisna utakmica..... Republika Hrvatska ima najjlosiji, najjnepostniji, i najjrigorozniji zakon o taxi prometu, koji zbilja nema smisla... Zato ne da bi trebali nego morate godiste vozila staviti minimalno 10 godina.. .. previse se pogoduje odredenima, koji trpaju hrpe novaca u depove na ledima malih ljudi Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
23 Marijo homola PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE Evo moj prijedlog teksta koji sam poslao. Poštovani, Molim Vas u ime većine taksista da zakon o starosti vozila koji bi trebao stupiti na snagu 2021g., a koji ograničava starost vozila za vršenje taksi usluga na pet godina obustavite iz više razloga. 1. Starost vozila nije uvjet da je vozilo tehnički ispravno , stoga svake godine obavljamo teh.pregled vozila da se utvrdi isto. Kako vozila C, D, E kategorije su dužna obaviti periodični pregled vozila (kočionog sustava), tako se može i u taksi vozilima nakon pet godina starosti vozila. 2. Cijene vožnje na platformama Uber, Bolt su na rubu isplativosti, a većina vozača voze preko njihove aplikacije, s toga nisu u materijalnoj mogućnosti obnavljati vozila svakih pet godina. 3. Starost vozila u većini država Europske unije nije tako rigorozan ,dapače postoje subvencije države za taksiste za kupnju električnih ili vozila na LPG (plin), pa pozitivnim trendovima smanjuju starost vozila i pomažu zelenim trendovima u ekonomiji. 4. Korona ,tj.covid-19 je nanijela štetu svim granama gospodarstva, a poslijedično uslužnim djelatnostima ,usluge prijevoza koje su vezane na platežnu moć građana. Turizam, ugostiteljstvo, avio prijevoz, autobusni prijevoz i hotelijerstvo su stali ili rade minimalnim kapacitetom. Taksi prijevoz trpi velike gubitke, a većina taksista nisu niti radili u jeku korona krize jer nije bilo posla. 5. Socijalni karakter ovog zakona je diskriminatoran prema većini vozača taksi vozila jer nisu u materijalnoj mogućnosti za izmjenu vozila te će biti prisiljeni prestati se baviti poslom.Posljedica će biti par tisuća ljudi na Zavodu za zapošljavanje i socijalnoj skrbi. Stoga Vas molimo da predložite i dopunite zakon za starost vozila za obavljanje taksi usluga od minimalno 10 godina uz obavezni periodični pregled vozila svakih šest mjeseci, a nakon pet godina starosti vozila. Unaprijed zahvalan, Srdačan pozdrav, Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
24 HOK PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Prijedlogom Pravilnika o izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, članak 1., predlaže se da se: „u Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (Narodne novine, br. 50/18 i 56/19) u članku 3. stavku 1. podstavku 1. riječi: “1. siječnja 2021.“, zamjenjuju se riječima: „1. siječnja 2022.“ Tražimo izmjenu predmetnog dijela Pravilnika koji se odnosi na posebne uvjete vezane uz starost osobnih automobila M1 namijenjenih za autotaksi prijevoz prema kojem automobil ne smije biti stariji od pet godina. Obrazloženje: Većina autotaksi prijevoznika bilježi smanjenje prihoda kao posljedicu koju korona virus ima na obrtništvo u Republici Hrvatskoj i potrebno je puno mjera za ublažavanje nastalih posljedica, ali mjera koja je trenutno prioritet svih autotaksi prijevoznika u Republici Hrvatskoj je ukidanje, odnosno izmjena odredbe o ograničenju starosti taksi vozila. Druge države članica EU koje ne poznaju sličnu odredu. Jedino je u Velikoj Britaniji prisutno dobno ograničenje za taksi vozila (15 godina). Postoji mnogo mjera koje se preporučuju članicama Europske Unije za omogućavanje sigurnosti i kvalitete prijevoza, a niti jedna nije ograničenje starosti taksi vozila. Smatramo najbitnijim da vozilo kojim se obavlja autotaksi prijevoz mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju potvrdom o tehničkoj ispravnosti vozila te se u tom smislu može uvesti periodički pregled vozila kojim se obavlja taksi prijevoz u određenim vremenskim intervalima (3-6 mjeseci). Zbog svega navedenog, tražimo promjenu dobne starosti vozila na način da vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina. Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
25 Ivan Jeleč PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
26 Laslo Janaček PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Predloženom odgodom od 1 godine se ne postiže nikakva bitna i konkretna pomoć autotaksi djelatnosti. Ovaj zahtjev za starost autotaksi vozila od 5 pa čak i od 7 godina je i inače sam po sebi veliki udar na taksiste, jer se praktički svake 4-4,5 godina mora nabaviti novi automobil (ili češće nabavljati polovno vozilo). U situaciji koronakrize kojoj se pravi kraj još uopće ne nazire (a procjene financijskih analitičara su da će recesija zbog koronakrize biti dublja od one iz 2009. godine), smanjen je obim posla, u jednom trenutku će se dogoditi da veliki broj autotaksi vozača neće biti u mogućnosti zarađivati dovoljno niti za podmirivanje osnovnih troškova i isplatu plaće, a tako ni za uštedu/kredit/investiciju za novo, kamoli neko malo kvalitetnije vozilo. Zato predlažem ili potpuno ukidanje odredbe o starosti autotaksi vozila (na isti način kako ona ne postoji ni za druge vrste vozila u javnom cestovnom prijevozu poput autobusa ili tramvaja), ili odgađanje njezine primjene na nekakvo srednjoročno ili dugoročno razdoblje, a najbolje rješenje bi bilo produljiti dozvoljenu starost vozila. Molim da uvažite činjenicu da vozilo starije od 5 godina nije staro vozilo, ukoliko se održava i redovito obavlja tehnički pregled. Smatram da je najvažnije da taksi vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna odnosno presudna, i zato predlažem da je se u propisu ograniči na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj). Nije prihvaćen Nije prihvaćen- upravo uvažavajući situaciju uzrokovanu ekonomskom krizom nastalom zbog pandemije COVIDA-19, u kojoj su se kao jedna od pogođenih skupina našli i autotaksi prijevoznici, odgađa se početak primjene uvjeta starosti vozila. Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
27 TIN SINKOVIĆ PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom i samim tim starost vozila nije bitna ili u krajnjem slucaju je treba ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Isto tako smo svakodnevno svjedoci sve vecem broju rada na crno u prijevozu putnika zbog zakona o starosti vozila do 5 godina koje nije propisano nigdje u svijetu. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
28 VEDRAN GRGIĆ PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. Osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati slijedeće posebne uvjete: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Naglasak kod donošenja uvjeta koje moraju zadovoljavati vozila kojima se obavlja taksi prijevoz mora biti na osiguravanju tehničkih i sigurnosnih uvjeta (periodički period), a starost vozila ne smije biti ograničena na nerazumne vremenske rokove (koji su trenutno manji od same garancije vozila)! Primjerice za autobuse, tramvaje i neke ostale oblike javnog prijevoza putnika NEMA VREMENSKOG OGRANIČENJA STAROSTI! Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
29 Elvira Vidović PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. ovo je smjesno o cemu mi raspravljamo i tko je donjeo ovaj zakon,u Europi ne postoji ovaj zakon nigdje,a ni u svijetu ,tko ce mi reci da auto npr,Mercedes ili neka visa klasa koja ima 7 ili 8 godina nije dobra i sigurna za taksi prijevoz,a da je dachia sigurna od 3god.ovaj sramotni zakon je donijet znamo kako nekom da se pogoduje,i to ce mo kazniti sada na izborima.... autobusi neki su stari i vise od 30god,koji prijevoze djecu u skolu oni su sigurni a taksi nije.....mislim da automobil mora biti tehnicki ispravan bez obzira na godine jel ovdje u ovoj drzavi je novo auto nemoguce kupiti za taksi jel se ne isplati jer je taksi prijevoz postao dodatni posao i nikako se od njega ne moze kupit novi auto posao je postao totalni ciganluk .....Zapamtite u Europi nema nigdje ovakav zakon kao Sto ga je donijela ova vlada to je sramotno...AUTO ZA TAKSI MORA BITI TEHNICKI ISPRAVAN,ZA TO POSTOJE REDOVNI PERIODICNI PREGLEDI ITD, A NE DA ODREDJUJETE GODINE VOZILA,I POGODUJETE RAZNIM AUTO KUCAMA I RENTA CARIMA DA TAKSISTI OD NJIH IZNAMLJUJU AUTA JER SI NEMOGU PRIUSTITI NOVI AUTO Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.
30 TIN SINKOVIĆ PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 2. Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom i samim tim starost vozila nije bitna ili u krajnjem slucaju je treba ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Isto tako smo svakodnevno svjedoci sve vecem broju rada na crno u prijevozu putnika zbog zakona o starosti vozila do 5 godina koje nije propisano nigdje u svijetu. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) Nije prihvaćen Nije prihvaćen- Novija vozila su sigurnija i manji su zagađivači u gradovima, kao što povećavaju sigurnost na našim prometnicama.