Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HOK | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM | Ponovno Vam se obraćamo sa inicijativom za izmjenom Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom gdje se u čl. 34. do 37. reguliraju obveze obveznika fiskalizacije te postupak dokazivanja u slučajevima nemogućnosti uspostave internetske veze za razmjenu podataka. Naime, obrtnici i ostali poduzetnici koji posluju na otočnim i ruralnim područjima, imaju poteškoće s ispunjavanjem obveza fiskalizacije - na područjima na kojem nema Internet veze, teško je ispoštovati proceduru ishodovanja potvrde o nemogućnosti uspostave internet veze za razmjenu podataka, od strane Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), s rokom važenja od godine dana. Prije podnošenja zahtjeva HAKOM-u potrebno je za poslovni prostor provjeriti dostupnost usluge pristupa internetu, i to kod 3 operatora elektroničkih komunikacija koji te usluge pružaju putem: 1. nepokretne mreže, 2. kabelskih mreža, 3. pokretnih mreža. Uz zahtjev HAKOM-u prilažu se sljedeći dokazi: 1. negativan odgovor na zahtjev za pružanje usluge pristupa internetu putem nepokretnog pristupa od najmanje dva operatora, od kojih je jedan operator univerzalne usluge Hrvatski telekom d.d., 2. negativan odgovor na zahtjev za pružanje usluge pristupa internetu putem kabelskog pristupa od najmanje jednog operatora koji djeluje na području na kojem je poslovni prostor u kojem podnositelj obavlja djelatnost ili dio djelatnosti, 3. izvješće što sadrži dan i točno vrijeme neuspjelog spajanja na internet putem podatkovnog uređaja za mobilni pristup svakog od operatora koji nude uslugu mobilnog pristupa, a to su Hrvatski telekom d.d., Vipnet d.o.o. i Tele2 d.o.o., kojeg je podnositelj uzeo na besplatno dvodnevno testiranje. Ističemo kako, sukladno zakonskim odredbama, prednje opisanu kompliciranu proceduru obrtnici (poduzetnici) moraju ponavljati svakih godinu dana! Smatramo kako je prednje opisana procedura krajnje komplicirana i nepotrebna, zahtjeva utrošak velike količine vremena i financijskih sredstava od strane obrtnika i drugih poduzetnika, a u današnje digitalno doba telekomunikacijski operateri mogu navedeno provesti na puno jednostavniji način, budući posjeduju digitalne karte na kojima je jasno i transparentno označena pokrivenost Internet vezom na području cijele Republike Hrvatske. Kroz e-savjetovanje o Pravilniku o fiskalizaciji u prometu gotovinom, na inicijativu o pojednostavljenju ove procedure, zaprimljen je od strane Ministarstva financija slijedeći odgovor: „Činjenica nemogućnosti uspostave veze dokazuje se potvrdom HAKOM-a te će se u suradnji s HAKOM-om razmotriti pojednostavljenje postupka dokazivanja nemogućnosti uspostave veze. S obzirom na mali broj obveznika, konkretno 6 obveznika fiskalizacije koji su u 2019. godini zatražili potvrdu o nemogućnosti uspostave veze, a koju je HAKOM-a dostavio Poreznoj upravi došlo se do zaključka da za sada ne postoji opravdana potreba za promjenom dosadašnjeg načina rješavanja pitanja razmjene podataka iz postupka fiskalizacije s Poreznom upravom kada nema mogućnosti uspostave veze prema potvrdi HAKOM-a. Ovim putem napominjemo kako Porezna uprava prati razvoj digitalnog tržišta te će i predlagati druga rješenja kada se za to steknu uvjeti.“ Bez obzira na mali broj takvih korisnika koji posluju na području na kojem nemaju mogućnost uspostave internet veze, tražimo za naše obrtnike poboljšanje uvjeta rada i života na otocima - minimalno na način da navedenu proceduru trebaju obavljati jednom u tri (3) godine. | Nije prihvaćen | Nemogućnost uspostave veze za razmjenu podataka propisana je Zakonom o fiskalizaciji u prometu gotovinom s odredbom kojom se propisuje da se isto dokazuje potvrdom Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije s rokom važenja od godine dana. Budući da je navedeni rok propisan navedenim Zakonom, predložena procedura s rokom od tri godine ne može se propisati izmjenama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom. |
2 | Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM | Predlažemo da se obaveza fiskalizacije u prometu gotovinom kod prodaje na malo, na tržnicama, štandovima i sl. uvede kao obaveza i za sve OPG-ove. Nije prihvatljivo da kupac ne dobije račun za kupljenu robu na tržnici, štandu i sl. Istovremeno, puno je 'lažnih' OPG-ova koji pod nazivom OPG-a prodaju trgovačku robu. | Nije prihvaćen | Pravilnik o fiskalizaciji u prometu gotovinom ne propisuje oslobođenje od obveze fiskalizacije te se sukladno navedenom predloženi komentar ne prihvaća. |
3 | Pazinka-Optima d.o.o. | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, Članak 3. | Da li se po izvršenoj fiskalizaciji napojnice, račun sa iskazanom napojnicom iznova treba ispisati i uručiti gostu/kupcu/korisniku usluge? Ukoliko DA, što napraviti ukoliko račun na kojeg se odnosi napojnica nije fiskaliziran (nema JIR-a), kako je to navedeno u stavku 2, članka 30i | Nije prihvaćen | Sukladno Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom i prijedlogu izmjena Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom obveznik fiskalizacije nije u obvezi iznova ispisati i uručiti fiskalizirani račun u kojoj se posebno iskazuje napojnica budući da se sadržaj računa nije mijenjao u okviru navedenih promjena propisa. Međutim obveznik fiskalizacije, ako ima potrebu izdati fiskalizirani račun sa iznosom napojnice takav račun može izdati i uručiti primatelju računa odnosno kupcu. Nadalje, sukladno ovim izmjenama Pravilnika napojnica se može prijaviti u sustav fiskalizacije samo kod izdanog i fiskaliziranog računa. Naime, prema Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisano je da se za račun koji se izdaje i naplaćuje u sredstvima koja se smatraju prometom gotovine mora provesti postupak fiskalizacije izdavanja računa. Samo iznimno, ako je došlo do prekida veze obveznik fiskalizacije dužan je u roku od dva dana, računajući od dana u kojem je došlo do prekida veze, uspostaviti elektroničku vezu te dostaviti sve izdane račune. Kako bi ovo postupanje bilo iznimka obveznik fiskalizacije dužan je osigurati zadovoljavajuću softversku i hardversku podršku za razmjenu odnosno dostavu podataka Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. |
4 | HOK | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, „VII.c PROVEDBA POSTUPKA PRIJAVE PODATAKA O OSTVARENOJ NAGRADI ZA DOBRO OBALJENU USLUGU | U kojem je roku potrebno dostaviti podatak iz članka 30.i, st. 1.? | Primljeno na znanje | Zakonom o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisano je u članku 20.c da obveznik fiskalizacije kod kojeg je ostvaren primitak po osnovi nagrade za dobro obavljenu uslugu (napojnice) primljen od strane trećih osoba, prema odredbama posebnog propisa o porezu na dohodak, uz račun iz članka 15. ovoga Zakona dostavlja Ministarstvu financija, Poreznoj upravi podatak o tom primitku (nagradi za dobro obavljenu uslugu (napojnici)) putem uspostavljene elektroničke veze. Podatak o nagradi za dobro obavljenu uslugu (napojnici) dostavlja se na način i u rokovima koji proizlaze iz članaka 16.a i 17. toga Zakona. Podatak o nagradi za dobro obavljenu uslugu (napojnici) dostavlja se odmah uz fiskalizirani račun odnosno prilikom izdavanja fiskaliziranog računa. Sukladno navedenom isto će se dodati u predmetnoj odredbi. |
5 | elen bambić | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, „VII.c PROVEDBA POSTUPKA PRIJAVE PODATAKA O OSTVARENOJ NAGRADI ZA DOBRO OBALJENU USLUGU | Molim za uputu kako će se moći davati napojnice za račune koji su naplaćeni bezgotovinski i nisu fiskalizirani. Da li možete predvidjeti? | Nije prihvaćen | Sukladno izmjenama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom nagrada za dobro obavljenu uslugu (napojnica) se prijavljuje u sustav fiskalizacije uz izdani i fiskalizirani račun. Obveza fiskalizacije računa postoji za one račune koji se izdaju i naplaćuju u sredstvima koja se smatraju prometom gotovine sukladno Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom pri čemu takva obveza ne postoji za račune koji se naplaćuju transakcijskim putem. Sukladno navedenom, napojnica se može prijaviti u sustav fiskalizacije samo uz izdani i fiskalizirani račun naplaćen u sredstvima koja se smatraju prometom gotovine. |
6 | elen bambić | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, „VII.c PROVEDBA POSTUPKA PRIJAVE PODATAKA O OSTVARENOJ NAGRADI ZA DOBRO OBALJENU USLUGU | Molim da izbacite članak 30j.stavak 3, te da se poruka o neuspješnoj dostavi podataka pojavljuje dok god se greška ne ispravi. Može se greška poslati i na e mail poduzetnika prijavljen u sustavu e porezna. Naime kada je velika gužva na naplatnim uređajima lako se desi da promakne kontrola dolaska poruke o uspješnosti slanja. | Nije prihvaćen | Sukladno odredbama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i pripadajućeg Pravilnika propisano je da su obveznici fiskalizacije dužni osigurati hardversku i softversku podršku za razmjenu poruka s pristupnom točkom centralnog informacijskog sustava Ministarstva financija, Porezne uprave. Isto tako dužni su osigurati hardverske i softverske preduvjete za provedbu postupaka fiskalizacije. Sukladno navedenom obveznici fiskalizacije dužni su osigurati takvo programsko rješenje koje će uspješno zaprimiti i obraditi poruku odgovora servisa što može podrazumijevati i pohranu poruke odgovora o (ne)uspješnoj fiskalizaciji, pregled iste i opciju naknadne fiskalizacije ako je prvotno bila neuspješna. |
7 | HOK | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, Članak 5. | Predlažemo da se riječi "od 700 kuna" zamjenjuju riječima "od 100 eura" | Nije prihvaćen | Pravilnikom o fiskalizaciji u prometu gotovinom u članku 37. propisano je da će se troškovi provođenja mjerenja iz članka 36. stavka 3. toga Pravilnika naplatiti od podnositelja u iznosu od 700 kuna (koji je ovim izmjenama Pravilnika konvertiran u euro po fiksnom tečaju konverzije te je propisan iznos od 92,91 eura), ako rezultati mjerenja pokažu da je njegov zahtjev za izdavanjem potvrde bio neosnovan pri čemu napominjemo kako je za navedeno nadležna Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije kao tijelo koje provodi predmetna mjerenja. |
8 | elen bambić | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, Članak 5. | Molim da zamijenite iznos od 92,91 eur sa 100 eura | Nije prihvaćen | Pravilnikom o fiskalizaciji u prometu gotovinom u članku 37. propisano je da će se troškovi provođenja mjerenja iz članka 36. stavka 3. toga Pravilnika naplatiti od podnositelja u iznosu od 700 kuna (koji je ovim izmjenama Pravilnika konvertiran u euro po fiksnom tečaju konverzije te je propisan iznos od 92,91 eura), ako rezultati mjerenja pokažu da je njegov zahtjev za izdavanjem potvrde bio neosnovan pri čemu napominjemo kako je za navedeno nadležna Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije kao tijelo koje provodi predmetna mjerenja. |
9 | HOK | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, Članak 8. | Predlažemo propisati lakše pamtljive izraze blagajničkog maksimuma u nacionalnoj valuti. Predlažemo iznose, redom prema kategorijama: 2.000,00; 7.000,00 12.000,00 i 15.000,00 eura. | Prihvaćen | Odredbe Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom koje se odnose na određivanje visine iznosa blagajničkog maksimuma zaokružiti će se na predložene iznose. |
10 | elen bambić | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FISKALIZACIJI U PROMETU GOTOVINOM, Članak 8. | molim da se iznos 1.327,23 eura zamijeni sa 3.000 eur, iznos 6.636,14 eura zamijeni iznosom od 15.000eura, te iznos 10.617,82eura i iznos 13.272,28eura zamijeni sa 40.000eura | Nije prihvaćen | Odredbe Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom koje se odnose na određivanje visine iznosa blagajničkog maksimuma zaokružiti će se na razumni iznos vrijednosti predloženog iznosa blagajničkog maksimuma. |
11 | Hrvatska udruga turizma | Članak 9., Privitak 7. | Predlaže se dopuniti tekst Privitka 7, Podatkovnog skupa zahtjeva za dostavu podataka o nagradi za dobro obavljenu uslugu, na način da se omogući obvezniku fiskalizacije da podatak o napojnici, osim s računom i OIB-om operatera koji je izdao račun, može povezati i s pratećim dokumentom i OIB-om operatera koji je izdao prateći dokument, ili s OIB-ovima više različitih operatera. Predložena dopuna je za obveznike fiskalizacije koji posluju unutar turističkog sektora neophodna radi ispravne evidencije podatka o napojnici koju je gost ostavio uz tzv. „račun na sobu“ koji se izdaje kao prateći dokument, a ne kao račun, uzimajući u obzir da obuhvaća usluge koje gost koristi tijekom boravka u hotelu (primjerice usluge hrane, pića, wellnessa i sl.), ali koje gost najčešće plaća tek po odlasku iz hotela. U konkretnom slučaju operater koji izdaje tzv. „račun na sobu“, a kojemu je gost i ostavio napojnicu (primjerice konobar) najčešće nije operater koji po odlasku gosta iz hotela gostu izdaje račun na temelju tzv. „računa na sobu“ kao pratećeg dokumenta (primjerice recepcionar). Iz navedenog proizlazi da bi u konkretnom slučaju prema sadašnjem tekstu Privitka 7 podatak o napojnici bio evidentiran uz pogrešnog operatera, čime bi operater koji je napojnicu od gosta de facto i zaprimio, ali i zaslužio dobrim pružanjem usluge gostu, bio doveden u neravnopravan položaj. Osim toga, potrebno je uzeti u obzir da gost po odlasku iz hotela često ostavlja napojnicu i operateru na recepciji, zbog čega bi bilo potrebno omogućiti obvezniku fiskalizacije povezivanje podatka o napojnici i s više različitih operatera. Slijedom navedenog, predlaže se dopuniti tekst Privitka 7 na iznad opisani način, čime bi se u konkretnim slučajevima spriječile moguće pogrešne evidencije podatka o napojnici, kao i navedena neravnopravnost između operatera koja bi nedvojbeno nastala primjenom sadašnjeg teksta Privitka 7. | Nije prihvaćen | Izmjenama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisan je podatkovni skup za napojnice pri čemu obveznik fiskalizacije mora dostaviti podatke računa na koji se veže napojnica upravo kako bi se ista mogla povezati s računom tog obveznika odmah prilikom fiskalizacije napojnice, a to može biti i račun kojem je prethodio prateći dokument. Tako ostvarena i evidentirana napojnica će se prijavljivati u sklopu poreznog tretmana primitaka ostvarenih u okviru odnosa između poslodavaca i zaposlenih osoba, a što je i propisano izmjenama zakona kojim se uređuje porez na dohodak. Ovim putem se napominje kako se poreznim propisima (Zakon o porezu na dohodak, Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom, Zakon o doprinosima) propisuje porezni tretman napojnice, način prijave podataka o visini ostvarene napojnice te praćenje podataka o napojnici kroz evidencije i knjigovodstvene isprave. Propisane su odredbe nužne za praćenje primitka koji se ostvaruju kod određenog obveznika fiskalizacije, a koje ne nastaju u odnosu poslodavac i posloprimac već kao davanje od strane treće osobe. Stoga se poreznim propisima ne određuju ostali odnosi koji su stvar dogovora između poslodavaca i posloprimca te načina njihova međusobnog odnosa i pravila poslovanja. Prema navedenom, poreznim propisima se ne određuje kada će se i kako iznos ostvarene napojnice isplatiti, već se određuje način njezina evidentiranja kako bi se ostvareni iznos napojnice kao prava osobe mogao odvojeno iskazati i nadzirati od iznosa ostvarenog prometa obveznika fiskalizacije. |