Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o provedbi intervencije 78.01. Potpora prenošenju znanja iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | MARIN KUKOČ | PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.01. POTPORA PRENOŠENJU ZNANJA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027. | Dokument koji je stavljen kao Prilog Pravilnika nosi naziv - Odluka o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za izradu izmjena i dopuna prijedloga Pravilnika o provedbi intervencije 78.01. ,Potpora prenošenju znanja" iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. _ 2027. S obzirom da je u javnom savjetovanju Pravilnik o provedbi, a ne izmjene i dopune, dokument je nepotreban | Primljeno na znanje | Odluka o imenovanju članova Povjerenstva za izradu izmjena i dopuna prijedloga Pravilnika, nastala je jer se za potrebe objave novog natječaja trebao mijenjati i dopuniti Pravilnik o provedbi intervencije 78.01. Potpora prenošenju znanja iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (“Narodne novine” broj 68/23.). Na 1. sjednici Povjerenstva odlučeno je da se zbog velikog broja izmjena i dopuna izrađuje novi Pravilnik zbog bolje i lakše preglednosti za same korisnike. |
2 | BOJAN STIPEŠEVIĆ | DIO DRUGI , Članak 8. | Predlažem mijenjanje točke 14) tako da se poveća mogućnost promjena s dvije na tri, te se izbaci iduća točka 15), gdje se predviđa ta dodatna treća promjena u slučaju izmjene strateškog plana. Obrazloženje sam napisao u komentaru/prijedlogu izmjene članka 35, pa ukratko obrazlažem i ovdje: budući da se prihvatljivom korisniku / savjetodavcu omogućuje pristup bazi SEMIS tek nakon što sklopi ugovor, u pripremi broja i oblika tečajeva nema jasan uvid koliko se koja tema/mjera traži "u narodu" (IAKS, Eko-shema ili PVP), pa SVAKAKO ne može educiranom odlukom sastaviti stvarnosti blizak plan rada/predavanja, a kojega ne bi trebalo mijenjati. Također, moramo imati na umu da su poljoprivrednici vrlo jako vezani za sezone, te prilikom poljskih radova neće prisustvovati tečajima u njima neodgovarajućim terminima, a promjene globalne klime dovode do toga da se bilo kakvi planovi mogu izjaloviti uslijed vremenskih poremećaja. Stoga i mi savjetodavci MORAMO imati mogućnost prilagodbe naših planova predavanja s realnom situacijom, te mogućnosti izmjene/prebacivanja i broja tema i vremenskih termina predavanja iz kvartala u kvartal više od predloženih 2 puta. Također, problem je što neobavezne teme, a koje možda pružaju najviše mogućnosti da prenesemo godine iskustva s terena, znanstevno-istraživačkog i profesionalnog rada, korisnici slabo ili nikako pohađaju, pa nam onda termini propadaju, a u isto vrijeme se neke teme toliko traže da im se mora produžiti rok predavanja iza zakonskog roka (npr ove godine IAKS 2023 se "prebacio" do ožujka 2024. godine!). | Nije prihvaćen | Smatramo da je u razdoblju od jedne godine na koliko se korisnik ugovara sasvim dovoljno imati dvije izmjene Godišnjeg programa osposobljavanja. Provedba programa je podijeljena u IV kvartala pri čemu izmjene nije moguće raditi u posljednjem tromjesečju. Dodatno, nisu prihvatljive izmjene koje obuhvaćaju završene kvartale. Uzimajući u obzir da promjene ne mogu ići u smjeru povećanja broja planiranih tečajeva, a također je broj potencijalnih tečajeva koje je u jednom kvartalu moguće održati konačan smatramo kako je prilikom prijave moguće procijeniti očekivano vrijeme rada odnosno vrijeme provedbe intervencije 78.01 – broj tečajeva u pojedinom kvartalu odnosno godini provedbe. Kako bi olakšali planiranje u trenutku objave natječaja biti će javno dostupan procijenjeni broj korisnika pojedinih intervencija prema županijama temeljem trenutnog stanja obrade Jedinstvenih zahtjeva za 2024. godinu. Nakon ugovaranja kada korisnici intervencije kroz SEMIS sustav dobiju uvid u kompletne registre potencijalnih korisnika može se očekivati da će i Godišnje planove biti potrebno prilagoditi što je moguće i napraviti dva puta. Omogućavanjem velikog broja izmjena postoji opravdan rizik kako bi izmjene Godišnjih planova bile usmjerene na izbjegavanje financijskih korekcija prilagođavanjem plana broju održanih tečajeva čime i sami odvraćajući učinak potencijalni financijske korekcije u slučaju neuredne provedbe izostaje. |
3 | MARIN KUKOČ | DIO DRUGI , Članak 8. | S obzirom na iskustvo prve godine provedbe Intervencije, ukinuti odredbu o najmanje 20% edukacija u učionici, za one koji provode iste putem webinara. Već je u kriterijima odabira predviđen znatno veći broj bodova za one koji održavaju tečajeve u učionici. Održavanje webinara, također je jedan od doprinosa digitalizaciji poljoprivrede. | Nije prihvaćen | Kako bi se uvjet od najmanje 20 % edukacija u učionici jednako primjenjivao na sve korisnike propisan je u uvjetima prihvatljivost korisnika, jer kroz kriterije odabira to ne bi bio uvjet nego odabir korisnika. Ovakvom odredbom omogućeno je održavanja tečajeva putem webinara do 80 % čime se doprinosi digitalizaciji. |
4 | MARIN KUKOČ | DIO DRUGI , Članak 10. | Definirati maksimalni iznos prihvatljivog direktnog troška u slučaju sudjelovanja najmanje dviju stručnih osoba na jednom predavanju. Znači li to npr. 2x(2x6)+20% ili 2x(2x3)+20%. | Primljeno na znanje | Navedeno je definirano člankom 10. stavkom 7. Pravilnika „Najviše dvije stručne osobe koje su zaposlenici korisnika mogu prisustvovati na jednom direktnom satu u slučaju tečajeva i demonstracijskih aktivnosti.” U slučaju da tečaj traje 6 sati to znači 2 stručne osobe po 6 direktnih sati + 20% administrativnih sati. |
5 | MARIN KUKOČ | DIO DRUGI , Članak 13. | Kod kriterija odabira preciznije definirati što znači broj županija u slučaju webinara | Prihvaćen | Naziv kriterija odabira broj 4 „Broj županija u kojima će se održati tečajevi/demonstracijske aktivnosti“ i kriterija odabira broj 5 „Županije u kojima je planirano održavanje tečajeva/demonstracijskih aktivnosti“ je izmijenjen te je dodano pojašnjenje da se u obzir uzimaju samo županije u kojima će se tečajevi održati u učionicama te za demonstracijske aktivnosti . |
6 | MARIN KUKOČ | DIO TREĆI, Članak 30. | S obzirom da će se Godišnji program osposobljavanja odnositi na dvije kalendarske godine, predefinirati rok realizacije obaveznih tema. | Prihvaćen | Rok za realizaciju obveznih tema iz Priloga 1 Pravilnika definiran je člankom 30. stavkom 5. “Za odabrane obvezne teme iz Priloga 1 ovoga Pravilnika krajnji rok za realizaciju propisan je rok propisan Pravilnikom o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za odgovarajuću proizvodnu godinu. |
7 | BOJAN STIPEŠEVIĆ | DIO TREĆI, Članak 31. | Članak 31. stavak 1 točka d) glasi prilično čudno: "jedan (isti) polaznik može prisustvovati jednom na istom tečaju." te nije jasno na koga/što se odnosi: da li bi trebala glasiti (po kontekstu) "Jedan polaznik može prisustvovati samo jednom istom tečaju", ili se krivo upotrijebilo riječ polaznik (koja se odnosi na poljoprivrednike koje se educira), umjesto korisnik (u ovom kontekstu, savjetodavca koji se prijavljuje na ovaj natječaj), pa bi onda točka d glasila "Jedan (isti) korisnik može pristupiti samo jednom (istom) natječaju" što je i ddalje pomalo zbunjujuće. Stoga, Predlažem ispravak teksta u "d) jedan (isti) korisnik može se prijaviti samo na jedan natječaj intervencije 78.01 tijekom tekuće godine." | Nije prihvaćen | Navedena odredba odnosi se na polaznika osposobljavanja (poljoprivrednik, nositelj, član, odgovorna osoba ili zaposlenik poljoprivrednog gospodarstva). |
8 | BOJAN STIPEŠEVIĆ | DIO TREĆI, Članak 33. | Predlažem dodatak Članku 33. točke 13, na kraju postojećeg teksta: "Agencija za plaćanje odluku dostavlja odmah po donošenju korisniku na korisnikovu e-mail poštu" Naime, jednom prilikom sam podnio izmjene plana (u propisanom roku), nakon čega se čeka (u zakonskom roku) da se odluka donese, odluku zatim zaprimam i poštom, moram ju potpisati i vratiti APPRRR (čisti gubitak vremena, jer pošta putuje OS-ZG-OS više nego 2 tjedna, i to preporučeno/povratnicom), nakon čega APPRRR u Agronetu stavi obavijest da mogu podnijeti zahtjev za isplatu, a ne obavijesti me na email da je isplata "otvorena". Tom prilikom sam "živio u neznanju" 4-5 dana da mogu dalje ići s procesom isplate jer sam bio van prebivališta, nisam mogao pristupati Agronetu, te je moglo doći do situacije da prođe i zakonski rok za moju intervenciju/traženje isplate. | Primljeno na znanje | Odluku o rezultatu administrativne kontrole i Odluku o odbijanju korisnik preuzima isključivo putem AGRONET-a. Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte (navedenu u Evidenciji korisnika) da u roku pet dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici »ODLUKE/UGOVORI«. Po prihvaćanju Odluke o rezultatu administrativne kontrole, Agencija započinje s izdavanjem Ugovora. Ugovori se šalju isključivo preporučenom poštom. Po zaprimanju potpisanog Ugovora uzeti ćemo u obzir vaš prijedlog i unaprijediti sustav na način da po učitavanju potpisanog Ugovora sustav šalje korisniku obavijest na mail da može započeti sa sljedećim zahtjevom no trenutno ovakva mogućnost ne postoji. |
9 | MARIN KUKOČ | DIO TREĆI, Članak 34. | S obzirom da je izmjenama propisa Zakona o porezu na dohodak od 1. siječnja 2023. godine, izjednačena valjanost isplata na tekući i žiro račun, izmijeniti u skladu s tim. | Nije prihvaćen | Sukladno Zakonu o poljoprivredi, Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju isplate vrši na žiro račune korisnika. Ako dođe do izmjena Zakona, mijenjat će se i procedura isplata od strane Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. |
10 | BOJAN STIPEŠEVIĆ | DIO TREĆI, Članak 35. | Predlažem izmjenu članka 31. stavak 1. s dvije na tri ukupno promjene, bez dodatka "...,a u slučaju izmjene Strateškog plana izmjena je moguća još jedanput.", jer se prilikom prijave na 78.01 nema stvarni uvid u situaciju "na terenu" (pristup bazi SEMIS odobrava se tek nakon što dobiješ 78.01.), te se ne može znati koji tečaj treba predavati više, a koji manje, te je nužan "manevarski prostor" za prilagodbu potrebama korisnika edukacije/poljoprivrednika kroz barem tri promjene, kao i u ovom prvom ciklusu (2023-2024.). Također, veliki je problem što se na neobavezne teme korisnici edukacija slabo ili gotovo nikako ne prijavljuju, pa ti nepohađani tečajevi nepotrebno propadaju savjetodavcu, te isti mora imati mogućnost moći zamijeniti takve tečajeve s onima koji imaju "tržišnu prođu" kroz svoju uvjetovanost poticajima. | Nije prihvaćen | Smatramo da je u razdoblju od jedne godine na koliko se korisnik ugovara sasvim dovoljno imati dvije izmjene Godišnjeg programa osposobljavanja. Provedba programa je podijeljena u IV kvartala pri čemu izmjene nije moguće raditi u posljednjem tromjesečju. Dodatno, nisu prihvatljive izmjene koje obuhvaćaju završene kvartale. Uzimajući u obzir da promjene ne mogu ići u smjeru povećanja broja planiranih tečajeva, a također je broj potencijalnih tečajeva koje je u jednom kvartalu moguće održati konačan smatramo kako je prilikom prijave moguće procijeniti očekivano vrijeme rada odnosno vrijeme provedbe intervencije 78.01 – broj tečajeva u pojedinom kvartalu odnosno godini provedbe. Kako bi olakšali planiranje u trenutku objave natječaja biti će javno dostupan procijenjeni broj korisnika pojedinih intervencija prema županijama temeljem trenutnog stanja obrade Jedinstvenih zahtjeva za 2024. godinu. Nakon ugovaranja kada korisnici intervencije kroz SEMIS sustav dobiju uvid u kompletne registre potencijalnih korisnika može se očekivati da će i Godišnje planove biti potrebno prilagoditi što je moguće i napraviti dva puta. Omogućavanjem velikog broja izmjena postoji opravdan rizik kako bi izmjene Godišnjih planova bile usmjerene na izbjegavanje financijskih korekcija prilagođavanjem plana broju održanih tečajeva čime i sami odvraćajući učinak potencijalni financijske korekcije u slučaju neuredne provedbe izostaje. |
11 | MARIN KUKOČ | DIO TREĆI, Članak 36. | Prilagoditi prilog 3 Intervenciji 78.01 | Prihvaćen | Prilog 3 prilagođen je intervenciji 78.01. |
12 | ŽELJKO BJELIŠ | DIO ŠESTI, Članak 44. | Predlažem, u kriterijima odabira, Prilog 2, dodatno vrijednovati znanstvene stupnjeve magistar znanosti mr.sc. i doktor znanosti dr.sc. sa 5 bodova. | Primljeno na znanje | Posjedovanje znanja iznad minimalne razine stručnosti propisane Pravilnikom može doprinijeti kvaliteti provedbe samog tečaja ali smatramo da navedeno nije od presudne važnosti niti je u potpunosti moguće specifična stručna znanja o točno određenim temama koje savjetnici steknu kroz poslijediplomske studije i izradu disertacija prenijeti poljoprivrednicima u okvirima grupnog savjetovanja – tečajeva na kojem sudjeluje najmanje 10 poljoprivrednika različitih oblika proizvodnje, različitih potreba i različitih vlastitih znanja. Slijedom navedenog dodatno vrjednovanje znanstvenih stupnjeva magistar znanosti doktor znanosti nije uvrštano u kriterij odabira za intervenciju 78.01 dok je u intervenciji individualnog savjetovanja 78.02 isti naveden jer viša stručnost koju posjeduju savjetnici koji su završili poslijediplomske studije doprinosi kvaliteti individualnog savjetovanja (1 na 1) poljoprivrednika. |