Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Pozivu na dodjelu bespovratnih sredstava: Upute za prijavitelje „Jačanje kompetencija studenata i mladih istraživača za pametnu specijalizaciju i industrijsku tranziciju“

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 GABRIJELA BAGARIĆ POZIV NA DODJELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA U ime Hrvatske akademske i istraživačk mreže – CARNET daju se sljedeći prijedlozi: Prihvatljivost prijavitelja Molimo da izmijenite poziv na način da u prihvatljive prijavitelje i partnere nadodaju visokoškolske ustanove i javne ustanove. Te ustanove uključuju: Hrvatsku akademsku istraživačku mrežu, kliničke bolničke centre, ustanove visokog obrazovanja kojima osnivač nije nužno RH. Kroz ocjenu kvalitete i kapaciteta prijavitelja i partnera projekti se trebaju rangirati po načelu jednakog pristupa, a ne kroz isključivanja na temelju osnivača pojedinih ustanova. U pozivu su predviđene aktivnosti kroz koje mladi stručnjaci mogu razvijati svoje poduzetničke vještine kako bi pokrenuli start-up poduzeća, bilo kao spin-off ili spin-out projekte kroz edukaciju, mentorstvo, savjetovanje, umrežavanje i pristup istraživačkoj opremi. Pokazatelji poziva obuhvaćaju povećanje prijenosa istraživačkih rezultata iz akademske zajednice u poslovni sektor, čime se razvijaju nove vještine i kompetencije potrebne za uspjeh na tržištu. Stoga predlažemo da prijavitelj ili partner koji nosi aktivnosti grupe 3 može biti osim institucija osnovana od strane visokog učilišta (poput inkubatora ili ureda za transfer tehnologije) također i javna ustanova ili poduzetnik, kako bi kroz svaki projekt bio osiguran učinkovit proces prijenosa istraživačkih rezultata, kroz partnerstvo visokih učilišta i drugih ustanova ili poduzeća gdje se realno te vještine i primijenjuju. Za grupu 1 i 2: S obzirom na zahtjeve Grupe 1 i Grupe 2, koji uključuju: pripremu i razvoj studijskih programa i programa obrazovanja odraslih, razvoj novih standarda kvalifikacija i zanimanja te provedbu novo razvijenih studijskih programa i programa obrazovanja odraslih, smatramo da je predviđeni najviši iznos za provedbu aktivnosti unutar ovih grupa iznimno nizak. Iznos je nedovoljan za razvoj programa koji su usklađeni s potrebama i trendovima učenja i poučavanja u doba tehnologija u nastajanju, a koji neizostavno uključuju inovativne obrazovne metode, kombinirane modele učenja i poučavanja te integraciju multimedijalnih elemenata i elemenata umjetne inteligencije. Nadalje, smatramo da s obzirom na ujednačene ciljeve i svrhu Grupe 1 i Grupe 2 nije potrebno definirane aktivnost klasificirati po grupama. Prema procjenama trenutnog stanja na tržištu razvoja i implementacije obrazovnih programa, a specifično za aktivnosti definirane Grupama 1. i 2. predlažemo spajanje te dvije grupe u jednu s najnižim iznosom od 250.000,00 EUR, a najvišim iznosom 1.000.000,00 EUR, zajedno za aktivnosti razvoja programa. Za grupu 3 Prema procjenama trenutnog stanja tržišta, a koje se odnosi na navedene aktivnosti Grupe 3 smatramo da je iznos predviđen za provedbu aktivnosti unutar Grupe 3 znatno viši od potrebnog te predlažemo izmjenu: najniži iznos 200.000,00 EUR, najviši iznos do 300.000,00 EUR. Također, predlažemo da se u okviru poziva propiše obveza razvoja aktivnosti unutar svih triju trenutno raspisanih grupa. Ovaj pristup omogućit će postizanje maksimalnog učinka na razvoj i provedbu programa usmjerenih na razvoj vještina i mentorstvo, kao i dodatnu pripremu studenata i mladih istraživača za sudjelovanje u aktivnostima transfera znanja i tehnologije. Osnivanje spin-off i spin-out poduzeća unutar ovog konteksta poticat će stjecanje ključnih vještina potrebnih za pametnu specijalizaciju i industrijsku tranziciju. Kako bismo osigurali konzistentan pristup u provedbi aktivnosti iz Poziva te omogućili ujednačeno ostvarivanje definiranih ciljeva predlažemo spajanje sve tri grupe u jednu. Ostvarenje svrhe i pokazatelja poziva neće biti moguće bez provedbe istodobne aktivnosti u sve 3 grupe (studijski program, programi obrazovanja odraslih, transfer tehnologije i primjena vještina u poduzetništvu. Smatramo da samostalno razvijanje programa od strane visokog učilišta neće automatizmom dovesti do primjene vještina, kao ni provedba aktivnosti Grupe 3 bez suradnje s visokim učilištem i pristupa studentima neće dovesti do učinkovitog transfera tehnologije i prijenosa vještina. Po tom bi prijedlogu bili projekti 450.000 do 1.300.000 EUR, ovisno o opsegu aktivnosti, što odražava realno stanje na tržištu usluga, usporedivo je s drugim programima sa sličnim aktivnostima (RCK, Internacionalizacija, HKO) i predstavlja poticaj za razvoj novih programa. Primljeno na znanje Poštovana, zahvaljujemo Vam na sudjelovanju. Vaše prijedloge ćemo razmotriti.
2 VEDRAN LAKOVIĆ POZIV NA DODJELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA Poštovani, slažem se s napisanim. Lp. Vedran Laković Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru.
3 VJEKOSLAV SUČIĆ POZIV NA DODJELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA , 1. Opće informacije Poštovani, roditelj sam studenta računarstva na zagrebačkom FER-u. Tijekom studija razvio je aplikaciju koje se može implementirati u gospodarstvu. Može li tijekom studija osnovati spin-off poduzeće ili da se uključi u neki već postojeći projekt u kojem je to rješenje potrebno? Primljeno na znanje Prema pravilima ovog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava fizičke osobe nisu prihvatljivi prijavitelji ili partneri. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih planira do kraja 2024. godine objaviti poziv koji ima za cilj pružiti podršku mladim istraživačima zaposlenim na istraživačkim organizacijama da pokrenu vlastito poduzeće i razviju poslovanje temeljeno na istraživačko-razvojnim aktivnostima i komercijalizaciji njihovih rezultata. Za više informacija molimo pratite mrežne stranice ministarstva.
4 MAJA JAKŠIĆ POZIV NA DODJELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA , 2. Pravila Poziva Uzevši u obzir ciljeve predmetnog poziva (razvoj vještina za pametnu specijalizaciju, industrijsku tranziciju i poduzetništvo), molimo da se omogući partnerstvo sa relevantnim industrijskim partnerima (poduzećima). U sklopu samog poziva je, između ostaloga, navedeno i sljedeće: "Programi imaju za cilj pružiti studentima potrebna znanja i vještine usmjerenim prema potrebama gospodarstva, odnosno prema potrebama zaposlenika za specifičnim znanjima i vještinama kreiranim za stvarne potrebe tržišta rada." Potrebe gospodarstva najbolje mogu uočiti i iskazati poduzetnici koji djeluju na tržištu kao i prikazati stvarne potrebe tržišta rada. Nastavno, nameće se logičan zaključak da je za ispunjenje postavljenih ciljeva predmetnog poziva, kao i stvaranje kvalitetnih obrazovnih programa, potrebna podrška industrijskih partnera, odnosno da bi omogućavanje partnerstva između ustanove u sustavu visokog obrazovanja i znanstvene djelatnosti i industrijskog partnera bila od dodane vrijednosti za kvalitetu projekata. Također, kada je u pitanju transfer tehnologije i znanja, ovakvo partnerstvo je uobičajeno zbog znanja koje industrijski partner donosi u sam projekt, a čime se omogućava ne samo razvoj vještina i znanja već se i povećava stopa uspješnosti projekata. Inputi industrijskih partnera za oblikovanje programa sukladno odredbama predmetnog poziva su od velikog značaja, i to ne samo zbog saznanja o stvarnom stanju na tržištu već i zbog mogućnosti umrežavanja, savjetovanja te mentoriranja čime projekti ostvaruju dodanu vrijednost, umjesto da se cijeli ovaj dio priče prebaci na vanjske usluge pri čemu kvaliteta suradnje i rada nikada neće biti iste kvalitete kao kada je riječ o partnerstvu na projektu. Molimo da se kao prihvatljivi partneri u sklopu Poziva navedu i Poduzetničke potporne institucije. Sukladno Zakonu o unapređenju poduzetničke infrastrukture PPI su subjekti usmjereni na stvaranje kvalitetnog, korisnički orijentiranog poduzetničkog okruženja u RH koje provode programe razvoja poduzetništva te su usmjereni na operativno pružanje podrške poduzetnicima, uključujući i pružanje podrške na ne komercijalnoj osnovi. Iz njihove definicije je razvidno kako bi bilo optimalno za projekte da PPI-jevi mogu biti partneri, što zbog njihovog dosadašnjeg iskustva vezano uz projekte kao i zbog njihovog znanja i iskustva vezanog uz poduzetništvo te mogućnosti da pruže dodanu vrijednost projektima. Nadalje, kao prihvatljive aktivnosti za grupu 3. predmetnog poziva navedeno je organizacija edukacija i radionica, umrežavanje sudionika radionice s mentorima i stručnjacima iz akademije i industrije, pružanje podrške u uspostavi tima, provođenje istraživanja tržišta s ciljem validacije ideje te pojedinačno mentoriranje i podrška u cilju transfera zanja/tehnologije u gospodarstvu. Napomenuli bismo kako upravo PPI-jevi imaju opsežno iskustvo u provedbi navedenih aktivnosti u Hrvatskoj zbog čega se nameće logičan zaključak da se istima omogući partnerstvo na predmetnom pozivu. Primljeno na znanje Poštovana, zahvaljujemo Vam na sudjelovanju. Vaše prijedloge ćemo razmotriti.