Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za 2024. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 TINA MESARIĆ PRAVILNIK, Članak 3. Potrebno je uvesti iznimku za korisnike čija preporuka za gnojidbu stajskim gnojem prelazi 150 kg N/ha. U takvim slučajevima dolazi do gubitka značajne količine dušika (N) kroz volatizaciju, posebno kada se radi o gnojovci. Ovaj proces volatilizacije uzrokuje smanjenje dostupnog dušika u tlu, što dovodi do potrebe za povećanjem unosa organskog gnojiva kako bi se osigurala adekvatna ishrana usjeva. Uzimajući u obzir ove specifične uvjete, opravdano je omogućiti korisnicima primjenu veće količine stajskog gnoja od standardno preporučene, kako bi se nadoknadili gubici dušika i postigla optimalna učinkovitost gnojidbe. Ova iznimka omogućila bi održavanje plodnosti tla i povećanje prinosa usjeva, istovremeno smanjujući rizik od podhranjenosti biljaka. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Sve eko sheme, među kojima i eko shema 31.04. Uporaba stajskog gnoja na oraničnim površinama, su za korisnike dobrovoljne jednogodišnje intervencije, koju korisnici odabiru za provedbu poljoprivrednih praksi korisnih za klimu i okoliš ukoliko su u mogućnosti prihvatiti obveze. Obveza korisnika propisana člankom 41. Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za 2024. godinu kojom se propisuje da je stajski gnoj (kruti ili tekući) dozvoljeno koristiti na oranici u količini koja odgovara primjeni dušika iz stajskog gnoja od najmanje 70 kg N/ha do najviše 150 kg N/ha u skladu s propisanim minimalnim i maksimalnim količinama stajskog gnoja po hektaru je nadstandard na uvjete i mjere propisane III Akcijskim programom zaštite voda od onečišćenja uzrokovanog nitratima poljoprivrednog podrijetla. U skladu s člankom 31. UREDBE (EU) 2021/2115 EUROPSKOG PARLAMETNA I VIJEĆA obveze eko shema nadilaze relevantne propisane zahtjeve upravljanja i GAEC standarde, relevantne minimalne zahtjeve za upotrebu gnojiva i sredstava za zaštitu bilja te druge relevantne obvezne zahtjeve utvrđene nacionalnim pravom i pravom Unije. Korisnici koji imaju preporuku za veće količine N/ha od maksimalno propisanih ovom intervencijom ukoliko se odluče primijeniti te preporuke, nisu prihvatljivi za ovu intervenciju. Ukoliko se ipak odluče prijaviti za ovu intervenciju, ne smiju primijeniti količine dušika veće od 150 kg N/ha. Obveza o primjeni stajskog gnoja na oraničnim površinama u količini koja odgovara primjeni dušika iz stajskog gnoja od najmanje 70 kg N/ha do najviše 150 kg N/ha u okviru eko sheme 31.04. Uporaba stajskog gnoja na oraničnim površinama propisana je Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske za razdoblje 2023. - 2027.
2 TINA MESARIĆ PRAVILNIK, Članak 14. Izmjena obrasca rezultira značajnim povećanjem administrativnog opterećenja za velike farme koje upravljaju s više objekata i različitim skupinama životinja. Ovakva izmjena ne samo da uvodi nepotrebne dodatne administrativne zadatke za pravni subjekt, već također predstavlja izazov i za samu Agenciju. Povećana složenost administrativnih procedura može dovesti do znatnog povećanja troškova za subjekte koji podnose prijave za poticaje. Istovremeno, kompliciranost administrativnih kontrola može uzrokovati kašnjenja u njihovom provođenju, što bi moglo odgoditi isplate poticaja od strane Agencije. Ovakva situacija može imati negativan utjecaj na učinkovitost sustava poticaja te dodatno opteretiti resurse svih uključenih strana. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Izmjenama stavaka 27. i 28. u članku 175. Pravilnika u intervenciji 70.06. Plaćanja za dobrobit životinja kod zahtjeva povećanja podne površine, posebno za kategoriju teladi, jasnije se propisuje način izračuna broja grla za provjeru poštivanja obveze povećanja podne površine. Ova izmjena je napravljena u suradnji s Agencijom za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju i nema utjecaja na administrativno opterećenje korisnika kao ni Agencije za plaćanja.