Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga kurikula nastavnog predmeta Španjolski jezik za kvalifikacije u strukovnom obrazovanju

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 KATA ŠPIKA KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, Želim izraziti svoje neslaganje s prijedlogom o smanjenju sati učenja stranih jezika općenito u srednjim školama, i ujedno zagovaram uvođenje nastave španjolskog jezika u u srednjim strukovnim školama. Uz engleski jezik, španjolski jezik je jedan je od najvažnijih jezika u svijetu, njegova važnost u međunarodnoj komunikaciji je nemjerljiva, a u turističkom sektoru njegova uloga je iznimno važna. Turizam čini značajan dio naše ekonomije, učenje više stranih jezika daje učenicima prednosti na tržištu rada, a poznavanje španjolskog jezika nudi globalnu konkurentnost i mobilnost u međunarodnim poslovima. Na koncu, kada konačno imamo kvalitetne kurikulume stranih jezika, kada smo imali priliku nužno se educirati kako bismo bili u skladu sa trendovima i novim digitalnim alatima kako bismo što kvalitetnije stekli zadane ishode i proveli nove načine vrednovanja, sada dolazi do apsurdnog umanjenja sati nastave stranih jezika, što nikako nije u skladu sa školom za život u koju smo se toliko zaklinjali. Da ne govorim o ostvarenju evropskih referentnih okvira. ( A1, A2, B1, B2, koje smo s uspjehom rješavali sa dosadašnjim fondom sati. Nešto tu nije u redu. Nadam se da je ovo samo prijedlog, a nikako konačna odluka. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
2 SLAVICA FALAMIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, nisam nastavnica španjolskog jezika, no složit ćete se da ne trebamo biti stručnjaci u ovom predmetnom području, kako bismo shvatili koliko je krucijalno poznavanje bilo kojeg stranog jezika za život suvremenog čovjeka. Citirat ću jednu kolegicu: "Smanjenje satnice nastavnog predmeta Španjolski jezik smatram apsurdnim i kontraproduktivnim. Riječ je o drugom najrasprostranjenijem svjetskom jeziku i golemom tržištu čija bi vrata bilo šteta zatvoriti. Umjesto promidžbe i poticanja učenja španjolskog jezika, govori se o njegovom ukidanju u turističko-ugostiteljskim školama u vrijeme kad poznavanje i korištenje što više stranih jezika čini pojedinca znatno konkurentnijim prilikom zapošljavanja i pruža mu daleko veći izbor u izboru posla. Želimo li i dalje biti atraktivna i ozbiljna turistička destinacija, trebamo španjolskom jeziku dati mjesto koje zaslužuje unutar našeg obrazovnog sustava, osobito u obrazovanju budućih turističkih radnika koji će u usporedbi sa svojim kolegama iz zemalja konkurenata ostati zakinuti" Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
3 TIHOMIR HALUŽAN KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, Smatram kako bi valjalo revidirati odluku o smanjenju satnice 1. stranog jezika s tri na dva sata tjedno. Postoji više argumenata koji govore u prilog tome. Općepoznata je činjenica da život na prostorima Europe (i članstvo u Europskoj Uniji) podrazumijeva poznavanje i međusobno uvažavanje kultura i civilizacija. Otvaranjem granica i razmjena radne snage sa sobom povlače pitanje konkurentnosti i kvalitete radne snage te na kraju i kvalitete usluge koju pružaju. Poznavanje barem dva strana jezika osigurava konkurentnost radnika, povećava mogućnosti njegova zapošljavanja i omogućuje mu rast i razvoj vlastitih kompetencija i osobni razvoj. Poznavanje jezika i uvažavanje drugih kultura otvara vrata mogućnostima i pobuđuje prihvaćanje vlastita identiteta u odnosu na druge. Učenje više stranih jezika i njegovo poticanje je izrazito bitno u doba kada opća pismenost nije na zavidnoj razini. Metajezični odnosi i odnosi između materinjih i stranih jezika potiču usporedne procese koji su dobri za diferencijaciju i komparaciju – procese važne za pismenost i poznavanje vlastitog jezika i njegovog sustava. Hrvatska nije samo članica Europske Unije; ona ima dugu tradiciju u turizmu i ugostiteljstvu. Strukovni radnici su izrazito bitni u ovom sektoru, a kvaliteta usluga u današnje vrijeme kada je konkurencija jaka, a cijene rastu je ono po čemu se treba istaknuti. Ovdje posebice treba istaknuti jačanje višejezičnosti. Povratne informacije mnogih djelatnika u turizmu ističu kolika je važnost poznavanja jezika za rad u turizmu i ugostiteljstvuNadalje, dovoljno je samo pogledati stavke u životopisu gdje se navode razine poznavanja stranih jezika (dakle više njih) prema razinama po ZEROJ-u. Poznavanje više stranih jezika (a to dokazuje i pogled u oglase na burzi rada HZZ-a) igra ključnu ulogu u odabiru i donosi prednosti pri zapošljavanju u mnogim sektorima. Rezultati nacionalnih ispita državne mature dokazuju problematičan trend potrebe za pojačavanjem nastave određenih predmeta, pa tako i 1. stranog jezika. Nikako ne valja dopustiti da satnica 1. stranog jezika sa 3 spada na 2 sata tjedno. Ovim će se nadalje produbiti jaz u kompetencijama učenika strukovnih zanimanja i učenika u gimnazijama, što smatram da nikako nije cilj. Učenicima u strukovnim zanimanjima i dalje treba omogućiti nastavak obrazovanja na sveučilištima i dati im adekvatne alate da to postignu. Postizanje viših jezičnih kompetencija i razina prema ZEROJ-u zahtjeva podrobnije bavljenje jezikom i smatram kako dva sata tjedno to ne mogu omogućiti polaznicima. Za kraj valja istaknuti da je dobro poticati promjene i reformirati strukovno obrazovanje u RH koje vapi za promjenama, no one ni u kojem slučaju ne bi trebali utjecati na sveobuhvatnu konkurentnost njegovih dionika (učenika strukovnih zanimanja koji danas igraju itekako važnu ulogu). Iz osobnog rada još mogu samo reći kako upravo brojni dionici nakon završenog strukovnog obrazovanja gdje su učili samo jedan strani jezik sada prepoznaju važnost i potrebu za drugim stranim jezicima za koje smatraju, kao i ja osobno, da im je trebalo biti omogućeno unutar prvobitnog sustava odgoja i obrazovanja. Prijedlog preporuke Vijeća o sveobuhvatnom pristupu i poučavanju jezika (Bruxelles, 2018. COM (2018) 272 final): U Smjernicama za zapošljavanje 2018.22 predlaže se da bi „trebalo promicati mobilnost učenika i radnika kako bi se poboljšale vještine nužne za zapošljavanje i kako bi se iskoristio puni potencijal europskog tržišta rada. Trebalo bi ukloniti prepreke mobilnosti u obrazovanju i osposobljavanju, u strukovnim i osobnim mirovinama i u priznavanju kvalifikacija.” Nedostatak jezičnih kompetencija može se smatrati glavnom preprekom mobilnosti na kojoj se može raditi u okviru obrazovanja i osposobljavanja, uključujući obvezno obrazovanje. Uslijed svega navedenog izričito apeliram na to da se promisli o ulozi (prvog) stranog jezika u svim sferama obrazovanja, pa tako i strukovnog. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
4 DANIELA VDOVIĆ KAMENČIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, smanjenje satnice nastavnog predmeta Španjolski jezik smatram apsurdnim i kontraproduktivnim. Riječ je o drugom najrasprostranjenijem svjetskom jeziku i golemom tržištu čija bi vrata bilo šteta zatvoriti. Umjesto promidžbe i poticanja učenja španjolskog jezika, govori se o njegovom ukidanju u turističko-ugostiteljskim školama u vrijeme kad poznavanje i korištenje što više stranih jezika čini pojedinca znatno konkuretnijim prilikom zapošljavanja i pruža mu daleko veći izbor u izboru posla. Želimo li i dalje biti atraktivna i ozbiljna turistička destinacija, trebamo španjolskom jeziku dati mjesto koje zaslužuje unutar našeg obrazovnog sustava, osobito u obrazovanju budućih turističkih radnika koji će u usporedbi sa svojim kolegama iz zemalja konkurenata ostati zakinuti. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
5 IRIS IVELJA BRKOVIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, nikako se ne slažem sa smanjivanjem satnice predmeta Španjolski jezik u strukovnim školama. Smanjenje satnice negativno će se odraziti na organizaciju nastave - vrednovati sve elemente, ostvariti sve navedene ishode i pritom staviti naglasak na jezik struke nije izvedivo. Smanjenjem satnice smanjuju se mogućnosti za kvalitetan rad nastavnika. Manji broj sati automatski znači manju mogućnost za kreativne metode poučavanja, projektnu nastavu i individualni pristup, što će utjecati na kvalitetu nastave. Također, nepojmljivo je da predložena reforma strukovnog obrazovanja, unatoč najavama, u konačnici ide u suprotnom smjeru od preporuke Europske unije prema kojoj se fokus obrazovanja stavlja upravo na jezične kompetencije, višejezičnost i poticanje učenika na učenje jezika. Smanjivanjem broja sati u strukovnim školama te dodatnom marginalizacijom drugog stranog jezika u jednoj turističkoj zemlji poput naše nanijela bi se velika šteta ne samo kvaliteti strukovnog obrazovanja, već i kvaliteti turističke ponude naše zemlje. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
6 ANA PAVLIČEVIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, S nevjericom čitam prijedlog novog kurikula za strukovne škole koji se odnosi na strane jezike. U državi koja velikim dijelom živi uz turizam i od njega jedan od prioriteta bi trebao biti ulaganje u razvoj kvalitetnog kadra, a jedna od bitnijih vještina koju bi oni trebali posjedovati je poznavanje jezika. S ovakvom satnicom teško će steći te vještine. Posebno me čudi izbacivanje španjolskog jezika imajući na umu kolika je potreba za znanjem tog svjetskog jezika. Ministar kritizira nastavnike koji se bune iskljucivo zbog smanjenja svoje satnice, a ja se pitam tko je i zbog kojih (mozda osobnih) razloga sastavio kurikul u kojem je izbačen upravo španjolski jezik. Pitam se što će strukovnjaci u svojim CV-ima moći napisati u bitnu i uvijek prisutnu rubriku JEZICI? S poštovanjem, Ana Pavličević Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
7 KATIA ŠANGULIN KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, ne slažem se s Nacrtom prijedloga kurikula za španjolski jezik; jedan od najraširenijih svjetskih jezika; štoviše protivim se ukidanju sati bilo kojeg stranog jezika. Smatram da učenicima sektora turizma i ugostiteljstva je neophodno poznavanje stranih jezika kako bi bili konkurentniji na tržištu rada. Mislim da je reforma strukovnog obrazovanja trebala biti odavno napravljena, dobro promišljena i dugoročna. Lijep pozdrav, Katia Šangulin, Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola, Zadar Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
8 VESNA STANIČIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, smanjenje satnice nastavnog predmeta Španjolski jezik smatram apsurdnim i kontraproduktivnim. Riječ je o drugom najrasprostranjenijem svjetskom jeziku i golemom tržištu čija bi vrata bilo šteta zatvoriti. Umjesto promidžbe i poticanja učenja španjolskog jezika, govori se o njegovom ukidanju u turističko-ugostiteljskim školama u vrijeme kad poznavanje i korištenje što više stranih jezika čini pojedinca znatno konkuretnijim prilikom zapošljavanja i pruža mu daleko veći izbor u izboru posla. Želimo li i dalje biti atraktivna i ozbiljna turistička destinacija, trebamo španjolskom jeziku dati mjesto koje zaslužuje unutar našeg obrazovnog sustava, osobito u obrazovanju budućih turističkih radnika koji će u usporedbi sa svojim kolegama iz zemalja konkurenata ostati zakinuti. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
9 LUKA KARLOVIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Predlažem da se ne smanjuje satnica nastavnog predmeta Španjolski jezik jer se kao turistička zemlja moramo ponositi time da naši učenici, koji će nas predstavljati pred turistima, znaju upravo njihov jezik. Također, za učenike koji neće raditi u turizmu, znanje španjolskog jezika je prilika za suradnju s inozemnim kompanijama i kolegama pred kojima će Hrvatsku predstavljati u najboljem svjetlu. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
10 MAJA IVANKOVIĆ POLAK KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, moram izraziti duboko neslaganje s prijedlogom Nacrta kurikula Španjolskog jezika u strukovnom obrazovanju. Iako sam nastavnica engleskog jezika, predajem u školi u kojoj se uci i španjolski, drugi po rasprostranjenosti jezik u svijetu. U našoj školi iznimno popularan i tražen predmet čija je globalna važnost neupitna. Usvajanjem ovog Prijedloga učenici strukovnih škola bili bi stavljeni u puno nepovoljniji položaj u odnosu na učenike gimnazije te bi bilo narušeno pravo na jednaku kvalitetu obrazovanja svih učenika, a temeljno ustavno pravo jednakosti. Nadalje, smanjivanjem broja sati u strukovnim školama te dodatnom marginalizacijom drugog stranog jezika u jednoj turističkoj zemlji poput naše nanijela bi se velika šteta ne samo kvaliteti strukovnog obrazovanja, već i kvaliteti turističke ponude naše zemlje. Vratimo se na početni prijedlog povećanja satnice stranih jezika u struci radi dobrobiti učenika, a i strukovnog obrazovnog sustava!   Maja ivankovic Polak Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
11 DOMINIK RAJAČIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, moram izraziti duboko neslaganje s prijedlogom Nacrta kurikula Španjolskog jezika u strukovnom obrazovanju. Predajem Španjolski jezik u gimnaziji gdje slovi kao jedan od najtraženijih jezika u izbornoj nastavi, a njegovu su globalnu važnost prepoznali učenici i roditelji ne samo u mojoj, već iu školama diljem Hrvatske te se kao jezik poslijednjih godina zasluženo širi kako u osnovnom, tako i srednjem obrazovanju. Usvajanjem ovog Prijedloga učenici strukovnih škola bili bi stavljeni u puno nepovoljniji položaj u odnosu na učenike gimnazije te bi bilo narušeno pravo na jednaku kvalitetu obrazovanja svih učenika. Nadalje, smanjivanjem broja sati u strukovnim školama te dodatnom marginalizacijom drugog stranog jezika u zemlji u kojoj je turizam jedna od najvažnijih grana, a Španjolci sve brojniji gosti, nanijela bi se velika šteta ne samo kvaliteti strukovnog obrazovanja, već i kvaliteti turističke ponude naše zemlje. Molio bih Vas da uzmete u obzir dobrobit učenika, a i strukovnog obrazovnog sustava te te ne dozvolite nazadovanje cijelog strukovnog obrazovanja. Srdačan pozdrav Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
12 ŽELJKA BARUN KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Ideja o smanjenju satnice stranih jezika, a pogotovo španjolskoga jezika kao drugog stranog svjetskog jezika (odmah poslije engleskog) čini mi se upravo nevjerojatnom. Naši mladi, u ovo doba kad je svijet postao zapravo jedno tržište i gotovo jedno društvo, gdje napreduju najkompetentniji i najobrazovaniji, neće imati priliku izboriti se za svoje mjesto pod suncem i zastupati RH ako će biti svedeni na samo jedan strani jezik. S obzirom na velik broj turista sa španjolskoga govornog područja u Hrvatskoj (o čemu se malo zna i malo govori), smatram da je i iz razloga Hrvatske kao turističke i prema turizmu orijentirane zemlje, iznimno važno da njezini mladi uče španjolski, kako bi kasnije bili konkurentniji na tržištu rada, a Hrvatska imala što bolji i što kompletniji turistički proizvod i ponudu. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
13 MAJA HORVATINOVIĆ MATIJEVIĆ KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, želim iskazati neslaganje s prijedlogom kurikula za nastavu španjolskog jezika u strukovnim školama u kojem se predlaže ukidanje španjolskog kao 2 stranog jezika. Mislim da se time naši učenici strukovnih škola stavljaju u nepovoljniji položaj u odnosu na gimnazije. Njima isto treba pružiti mogućnost učenja više stranih jezika,te pružiti jednake šanse za polaganje državne mature i upisa željenog fakulteta.Kao primjer ću navesti svoju učenicu Ekonomske škole Sisak koja je uspjela položiti državnu maturu i uspješno studira španjolski jezik u Zadru.Znači, ništa nije nemoguće, treba samo takvim učenicima pružiti šansu da razviju svoje sposobnosti i poticati ih da ostvare svoje snove jer nisu svi učenici zadovoljni odabirom određene struke već mogu imati različite afinitete. Iskreno se nadam da ćete uzeti u obzir moj komentar jer ugasiti španjolski jezik kao 2 jezik znači i ugasiti nečiji izvor prihoda. Sa štovanjem, Maja Horvatinović Matijević Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
14 ANA MEMED KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, Nikako se ne slažem sa smanjenjem satnice za bilo koji strani jezik u strukovnim školama, a pogotovo NE smanjenju u onim strukovnim školama koje su vezane za turističke djelatnosti. Nisu mi jasni razlozi zbog čega bi do smanjenja uopće došlo i što bi dobro ono donio? Zeroj vrlo precizno definira koje kompetencije učenik treba savladati u pojedinom stupnju . Smanjivanjem broja sati ispada da će učenici u toku svog srednjoškolskog obrazovanja jedva doseći razinu A2. Standard zanimanja Turistički tehničar destinacije predviđa komunikaciju sa stranim gostima i agencijama iz različitih dijelova svijeta, a površno poznavanje jezika u turizmu više nije ni dovoljno niti konkurentno na tržištu rada. Smanjenje satnice negativno će se odraziti na organizaciju nastave, usvajanje ishoda i postizanje kompetentnosti, a nastavnicima onemogućiti kvalitetno i propisano vrednovanje. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
15 IVANA ŠKARICA KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, moj komentar na ovaj Nacrt prijedloga kurikula nastavnog predmeta Španjolski jezik za kvalifikacije u strukovnom obrazovanju odnosi se prvenstveno na činjenicu da je ovim Nacrtom predviđena jednaka satnica od 2 sata tjedno za sve kvalifikacije pa i za one koje su prema dosadašnjem kurikulumu imale 3 odnosno 4 sata nastave prvoga stranoga jezika tjedno upravo zbog važnosti stranog jezika u sektoru turizma i ugostiteljstva. Radi se o kvalifikacijama Hotelijersko-turistički tehničar i Hotelijersko-turistički komercijalist te o drugim „trogodišnjim“ ugostiteljskim zanimanjima koji su imali 3 i više sati nastave prvog stranog jezika tjedno ,kojima je jezik kao komunikacijsko sredstvo presudno u svakodnevnoj komunikaciji te koji svojim radom doprinose najvažnijoj grani Republike Hrvatske, a to je turizam, u kojem su dugogodišnji i vjerni gosti upravo turisti s kojima je sporazumijevanje na stranom jeziku iznimno važno. Smanjenje satnice tih kvalifikacija imalo bi izuzetno negativan utjecaj na njihove jezično-komunikacijske i međukulturne kompetencije, a samim time i na gospodarsku sliku Republike Hrvatske. Osim toga, Erasmus+ program je najfinanciraniji program Europske unije u kojem sudjeluju brojni učenici različitih strukovnih kvalifikacija te je za bolju i uspješniju mobilnost kojoj Hrvatska teži, od izuzetne važnost da učenicima omogući stjecanje jezičnih kompetencija. Sljedeći aspekt koji bi bio ugrožen ovako predloženom satnicom je uspjeh na državnoj maturi. Poznato je da oko 60% pristupnika državne mature dolazi upravo iz strukovnih škola kojima je strani jezik obavezni predmet te oni sa satnicom od 2 sata tjedna vrlo teško mogu doseći razinu gimnazijskih programa u čijem okviru trebaju savladati i strukovne sadržaje, a koje učenici gimnazija ne trebaju savladavati. Učenici strukovnih škola su stoga u nepovoljnijem položaju, a mnogi od njih žele upisati studij. U kurikulu piše da je potreban broj sati za dostizanje jezične kompetencije samostalnog govornika jezika više razine potrebno 400 sati nastave. Prijedlogom od 2 sata tjedno odnosno 70 sati godišnje dostiže se tek 274 sati nastave što je nedovoljno za dostizanje jezične kompetencije samostalnog govornika jezika više razine. Krajem 2022. godine komuniciran je prijedlog od 3 sata nastave stranog jezika jer je očito bila prepoznata činjenica da je u današnjem suvremenom svijetu jezična kompetencija itekako potrebna. Predlaganjem dodatnih sati nastave kroz module smatram da nije ispravan izbor jer on neće biti ujednačen u svim školama, odnosno nije jasno kako će se 2. i 3. strani jezik poučavati kroz njih. Stoga smatram da bi 3 sata nastave općeobrazovnog prvog stranog jezika bilo neophodno, pogotovo stoga što je u većini strukovnih škola to jedini strani jezik koji učenici nastavljaju učiti.kao nastavnik stranoga jezika smatram da su 2 sata nastave tjedno nedovoljna da bi se ostvarili općeobrazovni i strukovni ishodi predmeta. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
16 DINA BUTIJER KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, Želim izraziti svoje neslaganje s prijedlogom o smanjenju sati učenja španjolskog jezika u srednjim strukovnim školama. Turizam čini značajan dio naše ekonomije, a poznavanje španjolskog jezika jezika daje učenicima konkurentske prednosti na tržištu rada. Osim toga, učenje više jezika razvija kognitivne sposobnosti, proširuje horizonte i doprinosi boljoj interkulturalnoj razumijevanju. Smanjenje sati nastave jezika koji igra ključnu ulogu u globalnoj komunikaciji može imati dugoročne negativne posljedice za mlade ljude koji će se u budućnosti baviti turizmom, međunarodnim poslovima i diplomacijom. Umjesto smanjenja, smatram da bi bilo korisno potaknuti povećanje broja jezika koje učenici mogu učiti, čime bi se dodatno osnažile njihove vještine i povećale šanse za uspjeh na tržištu rada. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
17 BARBARA DI CEGLIE KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2 Poštovani, Kao profesor španjolskog jezika u Turističkoj i ugostiteljskoj školi Dubrovnik, želim izraziti svoje duboko nezadovoljstvo zbog smanjenja broja sati španjolskog jezika u strukovnim školama. Ova škola ima iznimnu reputaciju upravo zbog svoje ponude španjolskog jezika, što je jedan od ključnih razloga zašto se učenici odlučuju upisati ovu obrazovnu ustanovu. Španjolski jezik nije samo jedan od najraširenijih svjetskih jezika već ima i izuzetnu vrijednost u turističkoj industriji, posebno u destinaciji poput Dubrovnika, koja privlači posjetitelje iz cijelog svijeta, a osobito goste iz španjolskog govornog područja. Smanjenje broja sati španjolskog jezika direktno ugrožava konkurentnost i kvalitetu obrazovanja naših učenika te im uskraćuje priliku za razvoj jezičnih kompetencija koje su ključne za rad u turizmu i ugostiteljstvu. Ova odluka djeluje kao korak unatrag u obrazovnom sustavu i nije u skladu s potrebama tržišta rada, koje sve više zahtijeva poliglote sposobne za komunikaciju na više jezika. Pozivam vas da preispitate ovu odluku i uvažite stvarne potrebe učenika i turističke industrije. Uvođenjem više sati španjolskog jezika, ne samo da podržavamo učenike u njihovom obrazovnom razvoju već i dugoročno pridonosimo kvaliteti usluga u turizmu, ključnom sektoru našeg gospodarstva. Molim vas da ovaj komentar uzmete u obzir pri donošenju odluka i omogućite učenicima Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik obrazovanje kakvo zaslužuju. S poštovanjem, Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.
18 SANJA JELAKOVIĆ KÜHNER KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA ŠPANJOLSKI JEZIK ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE NA RAZINI 4.1 I NA RAZINI 4.2, G. VREDNOVANJE USVOJENOSTIODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA Ono što nikako nije u redu je smanjenje satnice prvog stranog jezika, bilo kojeg stranog jezika, na svega dva sata. U vrijeme kad EU potiče višejezičnost, Republika Hrvatska smanjuje satnicu prvog stranog jezika i u potpunosti izbacuje drugi i treći strani jezik u strukovnom obrazovanju iz obveznih predmeta, te ga stavlja u module. Umjesto da slijedimo europske smjernice za višejezičnost, jezik odjednom bacamo u drugi plan. Nadalje, satnica matematike i hrvatskog jezika u strukovnim školama se povećava na račun prohodnosti sustava (polaganja državne mature), a treći itekako bitan predmet (strani jezik) doživljava drastično smanjenje satnice (npr. u hotelijersko-turističkim školama s 4 na 2 sata). I za kraj, strani jezik u strukovnim školama oduvijek je bio općeobrazovni predmet i spadao je u ingerenciju AZOO-a uz uvažavanje strukovnih potreba i smatram da bi tako trebalo i ostati, strani jezik ne treba učiti kao dio modula. Nije prihvaćen U najvećem broju važećih nastavnih planova i programa satnica stranog jezika je 2 sata tjedno u sva četiri razreda, a samo u pojedinim sektorima satnica je veća. Predložena satnica stranih jezika u većini novih strukovnih kurikula odgovara postojećoj satnici, a tamo gdje pojedina kvalifikacija zahtijeva veće jezične kompetencije uvedeni su moduli stranog jezika u strukovnom dijelu kurikula. Moduli omogućuju učenicima stjecanje specifičnih jezičnih kompetencija povezanih s njihovom strukom, bilo da se radi o jeziku struke, poslovnom jeziku ili komunikacijskim vještinama, a oni dodatno mogu biti integrirani i u kurikulu ustanove kao izborni ili fakultativni moduli.