Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Nacrtu pravilnika o izmjeni Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Hrvatski savez udruga osoba s tjelesnim invaliditetom | NACRT PRAVILNIKA, Članak 1. | Vezano za članak 1 - Izmjene i dopune Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima čl.7., st.2 Pravilnika o pomoćnicima u nastavi: 1) s obzirom da je izbrisana riječ "škola" i dodaje se riječ sklapa "se" ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o obavljanju studentskog posla, ugovor o volontiranju i dr. podrazumijeva li se to da će ugovore sklapati osnivači osnovnih i srednjih škola ili to mogu biti neke agencije i sl.? Osobno mislim da ugovore s pomoćnicima u nastavi trebaju sklapati osnivači škola koji moraju osigurati i sredstva iz Proračuna ukoliko nema projektnog financiranja 2) nismo za ukidanje riječi "škola" ali se slažemo da uz "školu" ugovore mogu sklapati osnivači škola ili agencije koje angažira osnivač | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u savjetovanju. |
2 | Pravobranitelj za osobe s invaliditetom | NACRT PRAVILNIKA, Članak 1. | Ne nalazimo opravdane i valjane razloge za izmjenu čl. 7 st. 2. na način da se proširuje krug ovlaštenih osoba za sklapanje ugovora s pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima. Predloženom izmjenom se ovisno o izvorima financiranja pomoćnika u nastavi i komunikacijskih posrednika školama u određenim slučajevima, a time i nositelja sklapanja ugovora o radu, otvara mogućnost neujednačenog postupanja, izostanka nadzora, reguliranja ostalih obveza koje proizlaze iz ugovora o radu, što znači da će neke druge pravne osobe preuzeti ulogu poslodavca za poslove koji se obavljaju u školi i za izvršavanje kojih je škola i odgovorna, a u svrhu osiguravanja inkluzivnog obrazovanja. Ne vidi se jasna veza između različitih izvora sredstava koja se osiguravaju za pomoćnike u nastavi i proširivanja kruga osoba ovlaštenih za sklapanja ugovora pogotovo stoga što je to jasno i navedeno u sada važećem čl. 7 Pravilnika koji je stupio na snagu u studenom prošle godine te je proteklih 7 mjeseci bilo vremena da se na drugačiji način definira transfer sredstava iz različitih izvora budući da je ova činjenica bila poznata tijekom dugotrajne javne rasprave. Budući da nam interes učenika s teškoćama u razvoju treba biti u fokusu interesa, smatramo bitnim da sva pitanja u svezi osiguravanja pomoćnika u nastavi i komunikacijskih posrednika uključujući i ugovore s istima budu u isključivoj nadležnosti škola. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u savjetovanju. |
3 | ZAJEDNICA SAVEZA OSOBA S INVALIDITETOM HRVATSKE - SOIH | NACRT PRAVILNIKA | Sukladno teškoćama s kojima se Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske - SOIH susretala kroz brojne godine otkad je uveden institut pomoćnika u nastavi kroz važeći Pravilnik koji je objavljen u NN 102/2018 predstavlja usuglašene stavove članova Radne skupine koji su sukladni članku 24. Konvencije o pravima osoba s invaliditetom. Pomoćnik u nastavi i stručni komunikacijski posrednik u školama zadnjih godina djelovali su tako da poslodavac-udruge nisu imale kontrolu nad izvršenjem radnih zadataka i vrlo često se pojavljivala dvostruka komunikacija s roditeljima/skrbnicima, jedna od strane poslodavca-udruge, a druga od strane školske ustanove. Donošenjem Pravilnika to pitanje je regulirano i svi predstavnici Radne skupine koji su dugo godina djelovali na izradi Pravilnika usuglasili su se da institut pomoćnika u nastavi i stručnog komunikacijskog posrednika mora omogućiti prvenstveno ostvarenje interesa djeteta/djece što je moguće ukoliko ima kontinuirani nadzor poslodavca i mogućnost usuglašavanja nastalih izazova s poslodavcem. Izvori sredstava su i do sada bili različiti i ne vidimo prepreku da se distribuiraju na školske ustanove ma tko im bio osnivač. Također, Pravilnik rješava još jedno iznimno značajno pitanje, a to je pitanje ranijeg uključivanja prevelikog broja djece s teškoćama u razvoju pa čak i odgojno zapuštene djece, što je bila pojava prije njegovog donošenja jer nije postojao detaljno razrađen postupak za ostvarivanje prava na potporu pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika. Stoga smo stava da izmjena Pravilnika treba utvrditi da isključivo škola sklapa ugovore s osobama koje obavljaju poslove pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u savjetovanju. |