Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Pravilniku o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Andreja Mandić Rafaj | Poštovani, Bavim se iznajmljivanjem obiteljskog smještaja u Korenici i apsolutno se protivim povećanju turističke pristojbe! Posebno u trenutku kada je evidentno smanjen broj turista, apsurdno je povisivati BP kada smo već prisiljeni spuštati cijene na granice neisplativosti. Uz već previsoke cijene ulaznica za NP Plitvice postajemo preskupo odredište, što mnogi već ne žele platiti! Veća BP bi vodila ka povisivanju cijena smještaja, za što apsolutno nema prostora. Uvođenjem svih silnih nameta, te poskupljivanjem istih, nije mi sasvim jasno koji je cilj ove vlade! Ako Vam je cilj još ovo malo ljudi što je ostalo u hrvatskoj rastjerati van granica...na dobrom ste putu!! | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
2 | Andreja Škorić | , Članak 2. | Prije nego što ponovo oglobite legalne male iznajmljivače koji Državi plaćaju paušalni porez (koji ste već povisili ove godine), paušalnu boravišnu pristojbu (koju ste već povisili ove godine), turističku članarinu (koju ste također već povisili ove godine), PDV na proviziju, PDV na svu potrošnju tj. kupljenu robu u zemlji (a to je 100% kupljene robe za razliku od hotela koji su pretežno u stranom vlasništvu i koji robu pretežno nabavljaju u inozemstvu), koji na svoj trošak reklamiraju po raznim svjetskim turističkim portalima Hrvatsku kao turističku destinaciju, čiji su gosti, izmeđuostalog, odlični potrošači vanpansionske potrošnje, te kojima se na kraju ne priznaju nikakvi troškovi poslovanja, molila bih da pojasnite javnosti na što namjeravate potrošiti predloženo povećanje boravišne pristojbe tj. kakve će koristi turisti, privatni iznajmljivači i turistički djelatnosti općenito imati od tog povećanja? Isto tako molila bih odgovor da li je moguće legalno iznajmljivati smještajni objekt koji nije upisan u katastar? Hvala. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Od 1. siječnja 2020. godine primjenjuju se novi zakoni kojima se na drugačiji način uređuje sustav turističkih zajednica. Sredstva od turističke pristojbe (i članarine) i njihovo korištenje imaju direktan utjecaj na razvoj samih destinacija, što dodatno treba osnažiti destinacijske i regionalne menadžment organizacije pred kojima su zadaci razvoja novih turističkih proizvoda na lokalnoj i regionalnoj razini. Napominjemo da se članarina nije mijenjala od 2016. godine, kada su smanjeni koeficijenti. Također, skrećemo pozornost da je Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti („Narodne novine“, br. 85/15., 121/16., 99/18. i 25/19.) propisano da građevina, koja je, odnosno u kojoj je ugostiteljski objekt, ispunjava uvjete sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, bez kojih, prema tim propisima, Ministarstvo ili nadležni ured ne može izdati rješenje o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti (članak 24. stavak 1. točka 5.), kao i da građevina – objekt u kojem će se pružati ugostiteljske usluge u domaćinstvu ispunjava uvjete sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, bez kojih, prema tom propisu, nadležni ured ne može izdati rješenje o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti (članak 34. stavak 2. točka 3.). |
3 | Ante Perković | Pošrtovani, U vezi članka 2, kojim se za godišnji paušalni iznos u domaćinstvu po krevetu predlaže raspon iznosa od 350 do 1000 kn, smatram da je previše i da bi trebao ostati u okviru dosadašnjih vrijednosti. Naime, Hrvatska ima ogroman porast broja privatnih apartmana. Već samim time je osigurana značajno veća zarada države po ovoj stavci. S druge strane, zahvaljujući istom tom povećanju broja apartmana, te dosta slabijim rastom broj gostiju i noćenja, prosječna zarada vlasnika apartmana se već drugu godinu zaredom značajno smanjuje. Povećanjem poreznih nameta iznajmljivačima u situaciji dok im zarada opada, dovest ćete ih u situaciji da im se ili ne isplati uopće iznajmljivati ili im se isplati raditi jedino "na crno". Također, poznato je da su Dalmacija i Primorje u demografskom pogledu za sad izbjegli sudbinu Slavonije iz koje se ogroman broj stanovnika iseljava. Ne dopustite da se to dogodi i Dalmaciji! | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
4 | ANTE TIČIĆ | , Članak 1. | Osobno smatram da je omraženi sustav naplate javnih uslugaputem paušala, u ovom slučaju usluge Turističke zajednice, krajnje nepošten, polazeći od odredbe članka 51.Ustava RH kojim je određeno: "Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima. Porezni se sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti" Naime, paušalni iznos plaćaju osobe koje pružaju usluge smještaja u domaćinstvu ..... koji usluge pružaju 60 dana godišnje i čija je turistička pristojba (300/60 dana ) 5,00 kn/usluzi smještaja, od onih koji se nalaze na povoljnijem turističom području - recimo 300,00/180 dana ) pristojba iznosi 1,67 kn/po smještaju. Razlika je očita. Pitam: dali prijedlog paušala turističke pristojbe (i turističkog poreza) osiguarava pravednost iz citirane odredbe Ustava RH. Predlažem, ako se već ne želi prihvatiti financiranje opće društvenih potreba plaća prema ostvarenom noćenju, neka se makar određuje omraženi paušal čiji je godišnji iznos plaća prema broju mjeseci za koje vrijedi odobrenje za obavljanje djelatnosti. Ne sporim da paušal komodno osigurava planirani prihod Turističkoj zajednici, bez potrebe angažiranja odgovarajućih inspekcija, ali morate znati da to ostvarujete na nepošten način - na štetu onih koji se ne nalaze na atraktivnim lokacijama. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
5 | BILJANA JOVANOVIĆ LIOVIĆ | Poštovani, smatram da je povišenje minimalnog iznosa BP napad na male iznajmljivače i podilaženje hotelijerskom sektoru. Male iznajmljivače se zadnjih nekoliko godina kroz medije sustavno prikazuje kao neprijatelje i glavne kočničare razvitka hrvatskog turizma što je naprosto laž. Povećanjem nameta koje mali iznajmljivač mora plaćati smanjujete količinu novca koji će taj isti iznajmljivač, za razliku od vlasnika hotela, potrošiti u Hrvatskoj. Mali iznajmljivač živi ovdje, kupuje od hrvatskih tvrtki, zapošljava hrvatske majstore za preuređenje i izgradnju i bitan je dio cijelog turističkog stroja i donosi novac u Hrvatsku. Problem povišenja BP je i netransparentnost trošenja prikupljenog novca. U mjestu gdje imam apartmane nije se ozbiljnije ulagalo u infrastrukturu zadnjih 30 godina. Prikupljeni novac morao bi se zakonski usmjeriti na ulaganje u lokalnu zajednicu gdje je prikupljen i to da se odredi koji postotak mora biti godišnje uložen u nove projekte i održavanje postojeće infrastrukture. Ovako dolazi još jedno povećanje, a od prikupljenog novca mi koji smo ga platili zapravo nećemo imati nikakve koristi. Upitno je i razdoblje glavne sezone - datum početka, 1. travnja naprosto ne stoji - osim nekoliko većih gradova/popularnih destinacija tipa Dubrovnik, Split, Zadar, Rovinj, za nas ostale glavna sezona su dva ljetna mjeseca, srpanj i kolovoz. Sve van toga je pred i posezona, što se vidi u nižim cijenama smještajnih kapaciteta za ta razdoblja. Osobno iznajmljujem tek od 1.6. jer prije toga nikad nema gostiju. Iznajmljivanje privatnog smještaja nije aktivnost koju netko radi sa strane već socijalna kategorija, odnosno glavni dio zarade bez kojeg većina iznajmljivača ne može preživjeti. Zatvaranjem smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju koji mora nastupiti ako se nastavi dizati visina svih nameta koje smo dužni platiti stvorio bi se novi osiromašeni sloj pučanstva i dodatno potaknulo iseljavanje stanovništva. Nadam se da ćete gledati dugoročnu korist i dobrobit naše zemlje i njenih stanovnika, a ne samo kratkoročno punjenje proračuna. Ekonomija se najbolje razvija i oporavlja kad ljudi imaju veću kupovnu moć. Povećanjem BP ćete je smanjiti. Molim Vas da donesete odluku koja će biti u interesu svih iznajmljivača i za boljitak naše domovine, a to je da ne povisujete ionako visoke troškove poslovanja u Hrvatskoj. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Osim toga, skreće se pozornost da dio turističke pristojbe pripada i jedinici lokalne samouprave koja je ta sredstva dužna trošiti u skladu s namjenom propisanom Zakonom o turističkoj pristojbi, tj. za poboljšanje uvjeta boravka turista. Vezano za razdoblja sezone, napominje se da je isto propisano Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne propisuje se ovim Pravilnikom. Povećanje iznosa turističke pristojbe znači, između ostalog, više sredstava koja će se trošiti u samoj destinaciji kako bi se stvorili uvjeti za razvijanje raznovrsnije ponude sadržaja i doživljaja. Destinacija (i javni i privatni sektor) treba upravljati razvojem na svom području, njegovati kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pružati gostoljubivost, sigurnost i jedinstvenu raznovrsnost autentičnih sadržaja i doživljaja. | |
6 | BRANKO ĆURČIĆ | , Članak 2. | Smatram odličnim prijedlog diferenciranja iznosa turističke pristojbe za smještaj na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu. To je primjer kako se dajući konkretan poticaj u vidu smanjenja davanja, iskazuje jasna vizija oblika turizma koji se želi razvijati. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
7 | BRANKO ĆURČIĆ | , Članak 2. | PRIJEDLOG: Članak 2. stavak (2) najniži godišnji paušalni iznos turističke pristojbe (u kunama): 250 OBRAZLOŽENJE: Sa predloženih 350 kuna stvorilo bi se preveliko opterećenje na pružatelje usluga u područjima kojima bi trebalo najviše pomoći – dosadašnji D i C turistički razredi ANALIZA: Dosadašnji D turistički razred plaćao je godišnje 172,50kn po ležaju – sada bi plaćao (minimalno) 350kn što odgovara povećanju od 103%. Čak da mjesto pripada u potpomognuta područja i da mu se odobri 30% popusta predviđenog zakonom, plaćali bi 245kn što je opet povećanje od 42% u odnosu na 2019. No mnoga područja ne spadaju pod potpomognuta područja: recimo manji otoci u sastavu gradova, pola općina Gorskog kotara, mnoga manja mjesta u Slavoniji itd. te bi za njih nastupilo povećanje od minimalno 103% Povećanje je postotno još i veće, ako je domaćinstvo do sada obračunavalo turističku pristojbu pojedinačno po noćenju, a po novom zakonu je dužno preći na paušalni obračun, a pogotovo ako ga usporedimo sa bruto primanjem gdje D i C razredi sigurno uspiju naplatiti noćenje manje nego smještaj u dosadašnjem A razredu. Dosadašnji C turistički razred plaćao je 241,50kn po ležaju – po prijedlogu plaćao bi (minimalno) 350kn što odgovara povećanju od 45% Znači ta povećanja nikako ne bi mogli izbjeći, ma kako god kasnije odlučile županijske skupštine, Za usporedbu: kad bi se županijske skupštine vodile tim razmjerima i postocima pri određivanju paušalnog iznosa i za smještajne objekte u dosadašnjem A turističkom razredu, to bi značilo da bi za njih proporcionalno trebali izglasati paušalni iznos od 710kn po ležaju!!! (razmjerno povećanju od 103% koje će imati objekti iz D razreda). Ili 507kn (razmjerno povećanju od 45% za C turistički razred). Vjerujem da je to nerealno za očekivati i da će se vjerojatnije, kao i pri određivanju paušalnog iznosa poreza, lokalne samouprave za početak voditi linijom zadržavanja postojećeg stanja i iznosa. Ali ako se donese ovakav Pravilnik sa predviđenim minimalnim iznosom od 350 kuna, to neće moći/smjeti napraviti za dosadašnje D i C turističke razrede, te bi oni pretrpjeli najveće povećanje i opterećenje. Kad bi minimalnim iznos bio 250 kuna, uz eventualni popust od 30%, domaćinstva bi u potpomognutim područjima imala iznos paušalne turističke pristojbe od 175kn što je u liniji sa dosadašnim iznosima. A na lokalnoj zajednici bi bilo da procjeni i eventualno poveća taj iznos u područjima gdje to bude realno moguće. NAPOMENA: Ako se to ne napravi, većina domaćinstava (A turističkog razreda) koja objektivno imaju najviše prihode, imat će u konačnici za 2020. povećanje od 5-10%, a ona iz turistički najslabijih područja 103%. U najmanju ruku nepošteno. Obrnuto proporcionalno logici gdje je svrha postojanja turističke pristojbe baš pomagati najslabije karike u lancu turističke ponude i njihov razvoj. Ako je dilema da bi županijske skupštine to "iskoristile", pa smanjile turističku pristojbu i dosadašnjem A razredu, podsjećam da se ionako 70% prihoda od turističke pristojbe raspoređuje njima i lokalnoj samoupravi, što će oni svakako imati u vidu pri donošenju konačnih odluka | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da je turistička pristojba najvažniji prihod sustava turističkih zajednica te da odluke o visini turističke pristojbe donose županijske skupštine (i Gradska skupština Grada Zagreba), uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica (i Turističke zajednice Grada Zagreba). U tom smislu je za očekivati da će one, koje najbolje poznaju stanje na svom području, donijeti odgovarajuće odluke. Također se napominje da su dosadašnje turističke zajednice općina i gradova, prema novom Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma definirane kao lokalne destinacijske menadžment organizacije. Zadaće koje su im propisane Zakonom, trebaju osigurati djelovanje lokalnih turističkih zajednica po načelu destinacijskog menadžmenta što podrazumijeva redefiniranje dosadašnjih zadaća i odgovornosti lokalnih turističkih zajednica uz poštovanje načela financijske samodostatnosti i to kroz tri grupe zadataka: razvoj proizvoda, informacije i istraživanja te distribucija. Također, propisuje se i mogućnost da lokalne turističke zajednice koje ostvaruju preko 1.000.000,00 komercijalnih noćenja godišnje, mogu izvršavati zadaće koje obuhvaćaju grupu zadataka koje se odnose na marketing (npr. odnosi s javnošću; stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnoj stranici i profilima društvenih mreža; definiranje smjernica i standarda za oblikovanje turističkih promotivnih materijala lokalnih turističkih zajednica, itd.) Isto tako, propisuje se da je lokalna turistička zajednica dužna voditi računa da zadaće koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama regionalne turističke zajednice kao i Hrvatske turističke zajednice. Novim Zakonom, sustav turističkih zajednica revidira se i racionalizira radi provođenja zaključaka Strategije razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine kao i zbog povećanja njegove ukupne učinkovitosti osobito na regionalnoj i lokalnoj (destinacijskoj) razini gdje se turistička aktivnost i događa. Na taj način će se podići konkurentnost turističke destinacije i omogućit će se da se lokalne turističke zajednice pojačano bave razvojem i unapređenjem sustava destinacijskih turističkih doživljaja kroz povezivanje različitih razvojnih projekata privatnog i javnog sektora, kao i korištenje raspoloživih materijalnih i ljudskih potencijala, odnosno jačanje regionalne i lokalne turističke prepoznatljivosti. |
8 | DAVOR POMYKALO | Poštovani, Smatram da je neprihvatljiva mogućnost izmjene visine turističke pristojbe svake godine, kao i paušalnog oporezivanja. S ovakvom politikom, nije moguće planirati ikakvo ozbiljno ulaganje (npr. centralno grijanje i klima uređaje, izmjenu prozora itd), ako ne znamo hoće li nam poskupjeti paušalni porez za 200 ili 300 ili čak 400%, ili turistička pristojba za 100 i 200 %? Na sva ulaganja nema nikakvih poreznih olakšica ni stimulacija. Trebalo bi priznavati troškove svih ulaganja (kupovina uređaja, namještaja, prozora, vrata, obnove prostora) kao osnovu za povrat poreza te posebno stimulirati ulaganja koja ostvaruju uštedu energije, Privatni smještaj sudjeluje u kapacitetima s 38% na razini RH, a i Zagrebu s oko 45%. U konačnici, privatni iznajmljivači su omogućili da Zagreb ostvari prihod od oko 60 milijuna Eura u prvih 6 mjeseci 2018. Privatni smještaj nije konkurencija hotelskom (koji ionako nema dovoljno postelja). Naprotiv, on je nužan dio značajnog segmenta turistčke ponude . Povećanje nameta, natjerat će značajan broj malih iznajmljivača da prestanu raditi, a time i manji broj postelja, a to znači i manji prihod državi u cjelini. Predlažemo brisanje članka 3. Zbog čega bi vlasnik objekta trebao plačati pristojbu na boravak (maksimalno 3 mjeseca godišnje) u svom vlasništvu. Istovremeno, lokalna zajednica uredno naplačuje usluge vlasnik koje ne koristi (odvoz smeća tijekom cijele godine, pitku vodu prema paušalu, a ne prema potrošnji, itd.). Argument TZ Krka da se kod vikendaša već godinama ostvaruje veliki broj nekomercijalnog prometa uz obvezu plaćanja samo paušala za vlasnike i njihove prijatelje (po noćenju), a najvećim dijelom bave se nelegalnim iznajmljivanjem uz neplaćanje niti poreza na krevete niti turističke članarine, a i bez osnovna za inspekcijski nadzora, nije prihvatljiv. Dapače, prilično je bezobrazan. Zbog nelegalnog iznajmljivanja (koje bi trebala kontrolirati lokalna uprava) nemate pravo kažnjavati vikendaše koji uredno plaćaju svoje obveze. Izgleda da su naši sugrađani davno zaboravili da su njihova mjesta uređena i uvedena infrastruktura zahvaljujući brojnim samodoprinosima, u kojima su jednako sudjelovali i vikendaši. Sve ovo pokazuje da ne postoji ozbiljna strategija razvoja turizma, da se ne prate svjetski trendovi, mjere koje poduzimaju konkurentne zemlje. Na djelu je nedopustiv amaterizam, našim ministrima se turizan „naprosto događa“. Željim istaći, da sam dugo živio i radio u zemljama s visoko razvijenim turizmom poput Grčke, Velike Britanije. Švicarske, Francuske, Italije, Mađarske, zemalja Azije itd. Imao sam priliku osobno se uvjeriti kako te zemlje vode turističku politiku i rješavaju probleme (radeći za velike kompanije i surađujući s turističkim djelatnicima – od vlasnika malih hotela do ministara). Odgovorne zemlje pomažu razvitku turizma, kao osjetljive grane privrede. Posebice u kriznim vremenima. | Prihvaćen | Prihvaća se u dijelu koji se odnosi na donošenje odluka o visini turističke pristojbe svake godine, na način da je dodan novi stavak 3. u članku 1. Pravilnika. Ne prihvaća se prijedlog za brisanje članka 3. koji se odnosi na vlasnike kuća, apartmana i stanova za odmor, a polazeći od prihvaćenog pojma turističke pristojbe kao naknade za korištenje općih turističkih usluga i pogodnosti koje se posjetiteljima pružaju u turističkom mjestu, a koje po svom obujmu i kvaliteti prelaze okvire potreba mjesnog stanovništva. Radi podizanja kvalitete turističkih i drugih komplementarnih usluga, turistička mjesta moraju izgrađivati bolju komunalnu infrastrukturu i ulagati u svekoliki razvoj mjesta, a što zahtijeva povećana novčana sredstva. Vezano za nelegalno iznajmljivanje, skreće se pozornost da je kontrola obavljanja djelatnosti i pružanja ugostiteljskih usluga „na crno“ u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata. | |
9 | DAVORIN MEDVED | , Članak 2. | poštovani svi, vidim da je u Vašim poslovima puno skupih i nerazjašnjenih situacija naplate i plačanja prema državi Moram napomenutio da nigdje nije napomenuto "ŠTO JE TO PAUŠAL U KAMPU", pogotovo ako je kamp u vlasništvu države i ako je kamp na privatnim parcelama Strancima naše usluge nisu skupe ili foliraju, to nas ne zanima, ali naš mali građanin RH nema mira ni u toj svojoj kamp kučici na GO - a da ne spominjemo plačanje, malverzacije koncesionara itd Volio bi ovo nekome objasniti, problema je puno - da li e savjetovanje to riješava neznam mali sam građanin lp i ugodan odmor | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da se paušal turističke pristojbe za kampove, odnosi samo na pružanje usluga u domaćinstvu (članak 2. stavak 2. ovoga Pravilnika). Na kampove koji su u vlasništvu pravnih i fizičkih osoba – ugostitelja, primjenjuje se članak 2. stavak 1. ovoga Pravilnika. |
10 | Denis Ivošević | , Članak 3. | TZ Istarske županije u ime sustava svih turističkih zajednica na području Istre PRIJEDLOG: da se najviši iznos za prvog člana povisi na 350 kn, da se za drugog člana najviši iznos povisi na 280 kn, a za svakog slijedećeg člana da se najviši iznos povisi na 140 kn. Na takav način svaka JLS odnosno LTZ imati će pravo povisiti ovisno o stanju na terenu odnosno broju vikendaša i broju turističkog prometa u nekomercijalnom smjestaju, te sumnji na nelegalno iznajmljivanje. Naime, iz godine u godinu broj kreveta u nekomercijalnom smještaju raste, a samim time i turistički promet koji proizlazi iz istoga, a koji sve više opterećuje komunalnu i javnu turističku infrstrukturu. | Djelomično prihvaćen | Prihvaća se u dijelu koji se odnosi na povećanje najvišeg iznosa turističke pristojbe za vlasnike kuća, apartmana i stanova za odmor. Vezano za nelegalno iznajmljivanje, skreće se pozornost da je kontrola obavljanja djelatnosti i pružanja ugostiteljskih usluga „na crno“ u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata. |
11 | DUBRAVKA MARČAN | , Članak 2. | Smatram da su predložene visine paušala previsoke i to iz više razloga, naime ukidanjem razreda zapravo se već za tri skupine bez da uopće dođe do promjene iznosa boravišne ona povećava na onu A razreda, dijeljenjem u samo dvije sezone bez obzira o samom vremenu sezone osudili ste npr. neko malo primorsko mjesto na vječno plaćanje najviših iznosa, dok ste recimo grad Zagreb stavili u položaj da vrhunac sezone oko Adventa plaćaju po nižim, a ljeti višim pristojbama. Obiteljskom smještaju 1000 kn po krevetu je astronomski puno. Ulaganje u smještaj postaje nemoguće ako troškovi stalno rastu . Ovogodišnji maksimum od 345 kn predlažete kao budući minimum. Prihvatljivija su postepena podizanja i ostavljanje postojećih razreda, te definiranje vrhunca sezone u pojedinim Županijama. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Županijskim skupštinama i Gradskoj skupštini Grada Zagreba je dano ovlaštenje da uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica i TZG Zagreba donesu odluku o visini turističke pristojbe vodeći računa o turističkoj razvijenosti pojedine destinacije na njihovom području. Dosadašnji sustav koji se bazirao na četiri turistička razreda, od velikog broja građana pretrpio je brojne primjedbe i kritike, uz obrazloženje da se nisu u obzir uzeli različiti nivoi turističke razvijenosti, što samo četiri turistička razreda ne onemogućavaju. |
12 | Đani Stipković | Poštovani, smatram da su turističke pristojbe već sada nepravedne jer sve stavlja u isti koš, a da ne govorim o ovom novom prijedlogu. Dozvolili ste lokalnim moćnicima da upravljaju životom građana pa tako i uvođenjem i povećanjem raznih nameta. Općina samostalno formira cijene (okvire zadaje država) turističkih pristojbi bez ikakve kontrole države. Zašto ne bih ja plaćao pristojbu po gostu a ne paušalno ! Sve legalne prijave gostiju idu preko "e-Visitora", pa naplaćujte pristojbu po gostu pa će država još i više profitirati bez dizanja paušala, ili uzimajući u obzir prosjećnu popunjenost kapaciteta osnosno lokaciju iste. Općina Karlobag je zaključila !? da su turistički kapaciteti u općini popunjeni 50 dana u godini i da time podliježemo plaćanju paušala a ne po noćenju gosta. A što je sa ostalih 315 dana !? Ovaj dio obale je apsolutno najzaostaliji dio u Hrvatskoj i sa apsolutno najmanje prosjećnih noćenja na godinu, a plaćamo namete kao u npr. Zadru, Splitu, Dubrovniku, Istri itd.itd. Znači nešto gostiju imamo u 7 i 8 mjesecu(možda koji dan u 6 mjesecu) a ostali dio godine apsolutno ništa ! Ove godine možda bude 30 dana popunjenost ! Ovo je nepravda ! Komunalna "Čistoća" nam od ove godine povisila odvoz smeća po gostu na osnovu cijele godine a "službena" procjena popunjenosti gostima je 50 dana ! Još k tome od 01.09-01(15).06 odvoz je 1 puta tjedno ! Ovo je nepravda ! Ja sam vlasnik "studio" apartmana za 4 gostiju i plaćam 4 ležaja jer se pomoćni kreveti samo u slučaju "studia" naplaćuju kao normalni kreveti !! Pa tko je pisao ovaj zakon !! Naplatite mi za 2 kreveta kao u apartmanu 2+2 a ne da plaćamo duplo više za nešto što je manje vrijedno, odnosno po kategorizaciji smještaja "niža kategorija" od apartmana "2+2" !! Ovo je totalna nepravda i neću stati na ovome dopisu !! Sada povećajte boravišnu pristojbu i malo porez i mogu zatvoriti svoj "studio" koji mi je omogućio da ipak nešto zaradim i time financiram amortizaciju apartmana i plaćanje bezobrazno visokih nameta i da tako zadržim svoju teško i pošteno stećenu malu vikendicu. Dali ste Vi svjesni da zakone donosite "napamet" i da većini građana zagorćavate život ! | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da će se u cilju smanjenja razine centraliziranosti, visina turističke pristojbe u najvećem dijelu određivati na regionalnom nivou. Ministar pravilnikom određuje minimum i maksimum turističke pristojbe u okviru kojih će se moći kretati županijske skupštine, odnosno Gradska skupština Grada Zagreba prilikom određivanja visine turističke pristojbe. Jedan od ciljeva Strateškog plana Ministarstva turizma za razdoblje 2018. – 2020. godine podizanje je konkurentnosti hrvatskog turizma uz afirmaciju Hrvatske kao jedne od vodećih međunarodnih turističkih destinacija. U skladu s time, glavni cilj razvoja hrvatskog turizma je povećanje njegove atraktivnosti i konkurentnosti, što će u konačnici rezultirati ulaskom u 20 vodećih turističkih destinacija u svijetu po kriterijima konkurentnosti. Unapređenje turističke kvalitete i sadržaja turističkog proizvoda podrazumijeva razvoj i oblikovanje novih te poboljšanje postojećih turističkih proizvoda i usluga implementirajući inovativnost i održivost u cilju jačanja konkurentnosti hrvatskog turističkog tržišta. Programski kriteriji razvoja na svim razinama trebaju biti usmjereni na stvaranje novih turističkih i ugostiteljskih kapaciteta, podizanju kvalitete, unapređenju dodatne ponude, stvaranju izvornih hrvatskih turističkih proizvoda temeljenim na uključivanju ukupnog prirodnog, povijesnog, kulturnog i dr. nasljeđa u kreiranje različitog i turistički atraktivnog novog proizvoda (razvoj posebnih oblika turizma: seoskog, kulturnog, eno-gastronomskog, ekoturizma, lovnog, ribolovnog, pustolovnog, vjerskog, omladinskog i dr.). | |
13 | Eva Magovac | Članak 2. Za nas svih koji iznajmljujemo u kontinentalnoj Hrvatskoj razdoblje 1.4. do 30.4. nije prihvatljivo kao razdoblje glavne sezone. Nama sezona traje od najranije 1.7. do 31.8., te nije logično nama naplaćivati u tom periodu 10 kn boravišne pristojbe po osobi. Ne možete meni, kontinentalcu iz Mihalić Selo u Dugoj Resi, 15 km od Karlovca naplaćivati boravišnu pristojbu 10 - 20 kn po osobi jednako kao i nekome u Dubrovniku ili Splitu, s tom razlikom što i Split i Dubrovnik imaju čitavu komunalnu infrastrukturu, od vodovoda, kanalizacije, uređene ceste, dostupnost interneta, 3G/4G mreže itd. Do mog objekta u Mihalić Selu vodi makadam, a ne asfaltirana cesta, javne rasvjete nema, kanalizacije nema, a lokalno komunalno poduzeće ima problem s pristupom svoje komunalne cisterne za pražnjenje septičke jame. Vodovod smo uveli tek prije godinu dana. Što se tiče T-COM-a na onome području nema signala i nema optike, tako da smo morali čak uvesti i satelitski internet koji je po infrastrukturi potpuno neovisan o T-COM-u ili bilo kojem tele operateru. Članak 2, stavak 2 - paušalni iznos turističke pristojbe od 350 - 1000 kn po krevetu je naprosto neprihvatljiv. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da se visina turističke pristojbe može odrediti za najviše dva sezonska razdoblja, s tim da jedno sezonsko razdoblje traje od 1. travnja do 30. rujna tekuće godine. Da li će se visina turističke pristojbe odrediti za jedno ili dva sezonska razdoblja, ovisi o odluci županijske skupštine odnosno Gradske skupštine Grada Zagreba, koja se donosi uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica, odnosno Turističke zajednice Grada Zagreba. | |
14 | falling lakes d.o.o. | Falling Lakes Hostel u Korenici je protiv dizanja BP. Dizanje BP će imati loš uticaj na razvoj tržišta i konkurentnost prema ostalim destinacijama južne evrope. Već imamo u Hratskoj najveći PDV u turizmu (restorani 25% i 13% za smještaj), sada i trebamo da imamo i visoku BP? Takodžer u svim zemljama se razlikuje BP prema vrstu smještaja. Kako može hostel ili kamp imati istu BP kao hotel od recimo 4 zvijedice? Konkretni trenutni primjeri (po osobi po noćenju) u Europi: Francuska: 0.20 €(za kampove u nekim regijama) do čak 4 € za luksuzni hotel u Parizu Grčka: kampovi plaćaju 0.5€, luksuzni hoteli do 4€ Portugal: 1€ do 2€ isto ovisi po tipu smještaja i lokacije Slovenija: isto od 0.6€ do 2.5€ isto ovisi po tipu smještaja i lokacije itd. Sve zemlje oko nas se drže razreda po tipu smještaja i po lokaciji. Ili čak uopće nemaju BP, kao Turska, koja je tek sada u procesu implementacije BP. Gosti Hostela u Hrvatskoj troše u prosijeku nekih 110 kuna na smještaj po osobi po noćenju. BP od 10 kuna je čak visoka, jeli je skoro 10% dodatan trošak. Prijedlog od nas, da BP za hostele i kampove se smanje na 5 kuna po osobi po noćenju, da možemo osigurati dugotrajnu konkuretnost i osigurati dolaženja omladine na Plitvice. Naši gosti se već zale da je ulaznica na Plitvice jako skupa, tako dizanje BP-a je rizik. Sa svih strana postajemo jako skupi. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Napominje se da prema informacijama iz 2018. godine, u Španjolskoj turistička pristojba po danu iznosi od 0,45 do 4,5 eura, uz još po dva eura "ekološke takse" u pojedinim rivijerama u špici sezone, u Italiji je od 0,20 do 7 eura po noćenju. U Portugalu se plaća od 1 do 2 eura, u Austriji od 0,15 do 4,5 eura, Francuskoj od 1,50 do 6 eura, u Grčkoj 0,50 do 4 eura, u Sloveniji od 1 do 2,5 eura, kojima se dodaje još 0,8 eura pristojbe za promociju. | |
15 | Gabrijela Kovač-Salopek | Ako je cilj ovog pravilnika uništiti još jedan izvor prihoda građanima RH i potaknuti iseljavanje, uspjeli ste. Ovako visoki nameti potaknut će zatvaranje apartmana, te ste na dobrom putu da ukinete izvor prihoda vrijednim ljudima koji su ostali u RH i bore se da osiguraju dostojan život svojim obiteljima. Turizam će ostati bez nekolicine kvalitetnog smještaja. Ovim mjerama uništavate male i vrijedne ljude, turističku djelatnost i potičete iseljavanje stanovnika RH. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
16 | Jasminka Patrk | Poštovani, Smatram da je ovaj prijedlog povećanja iznosa turističke pristojbe previsok za sve, a posebno za male iznajmljivače. Ne slažem se s predloženim produžetkom trajanja sezone od 01.04.-30.09. jer vi zahvaljujući sustavu e visitor jako dobro znate da to baš i nije slučaj. Da je glavna sezona u većini mjesta srpanj i kolovoz, a da su lipanj i rujan s prilično nižim cijenama predsezona i posezona tek polovično popunjeni , i to ako. Ne slažem se niti s ukidanjem razreda ili zona, kako ih već zovete. Nije isto iznajmljivati tamo gdje je kompletno izgrađena infrastruktura ili tamo gdje to nije slučaj ili je djelomično izgrađena. Govorim o izgrađenoj kanalizaciji, vodovodnoj mreži, optičkim kabelima, plinovodu itd. Znate li koliko su ljudi više financijski opterećeni od onih koji žive u mjestima ili gradovima koji imaju to sve izgrađeno ili uređeno? Kako se onda može jednako naplaćivati i turistička pristojba? Ili npr. udaljenost od mora, kvalitete same destinacije i sadržaja koje ona nudi, kako se može jednako naplaćivati turistička pristojba, na osnovu kojih kriterija? Također je neprihvatljiva mogućnost izmjene visine turističke pristojbe svake godine, kao što je isti slučaj s paušalnim oporezivanjem. To sve skupa je jedna velika neizvjesnost, što vodi nemogućnosti planiranja daljnjeg ulaganja i investiranja, a samim time i poslovanja. Jer kako planirati ikakvo ulaganje, ako ne znamo do kraja tekuće godine hoće li nam poskupjeti 200 ili 300 ili čak 400 % paušalni porez, ili ako će nam poskupjeti turistička pristojba za 100 i 200 %? To su jako velike razlike, jako velike, da bi se ljudi usudili išta ulagati ili renovirati. Ne znam uopće koji je cilj ovako mogućih visokih povećanja nameta i ne znam uopće koji je cilj stavljanja ove odluke za turističku pristojbu na Županije i za paušalno oporezivanje na jedinice lokalne samouprave, umjesto dosadašnjih odluka Sabora? Posebno se ne slažem s izjednačavanjem osnovnih i pomoćnih ležajeva! Ne slažem se da moramo plaćati jednako i za pomoćne ležajeve, za koje sada ne plaćamo ništa, kao i za osnovne krevete. Prvo i osnovno obrazloženje je: Bilo kakvo postojanje pomoćnih ležaja ili njihov broj u apartmanu pri kategorizaciji, ovisio je isključivo o osobi koja je došla u pregled i nekim njezinim kriterijima, ne postoji nikakvo jasno pravilo po kojem netko ima npr. apartman 2+2 ili 2+1 ili A2, to je samo isključivo određivala osoba pri pregledu za kategorizaciju. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Vezano za razdoblja sezone, napominje se da je isto propisano Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne propisuje se ovim Pravilnikom. Također, povećanje iznosa turističke pristojbe znači, između ostalog, više sredstava koja će se trošiti u samoj destinaciji kako bi se stvorili uvjeti za razvijanje raznovrsnije ponude sadržaja i doživljaja. Destinacija (i javni i privatni sektor) treba upravljati razvojem na svom području, njegovati kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pružati gostoljubivost, sigurnost i jedinstvenu raznovrsnost autentičnih sadržaja i doživljaja. I do sada se odluka (Uredba Vlade RH) o visini boravišne pristojbe donosila svake godine za iduću godinu, samo što tu odluku od 2020. godine donose županijske skupštine i Gradska skupština Grada Zagreba. Prihvaća se u dijelu koji se odnosi na donošenje odluka o visini turističke pristojbe svake godine, na način da je dodan novi stavak 3. u članku 1. Pravilnika. | |
17 | Jasna Škorić | Poštovani! Zanima me čime se opravdava produženje razdoblja glavne sezone na razdoblje od 1.4. do 30.9. (članak 2.)? Činjenica je jedino da podizanje iznosa turističke pristojbe za period od 1.4. do 1.7. i od 1.9. do 30. 9. predstavlja preveliki teret u iznosu ukupne cijene boravka turista koja je u tom razdoblju znatno niža nego u razdoblju 1.7. – 31.8. U istom članku 2. se navodi i da je najniži iznos turističke pristojbe onaj koji je do sada bio najviši. Takvo povećanje nije prihvatljivo, pogotovo što je boravišna pristojba za 2019. već porasla u odnosu na prethodnu godinu. Iz ovoga se može jedino zaključiti da će nameti nastavi rasti iz godine u godinu, pa kako možete očekivati da će itko ulagati u turističke objekte, podizati kredite, ne znajući hoće li ih moći vraćati? U članku 5. propisuje se iznos paušalne boravišne pristojbe po krevetu od najmanje 350,00 kn, što je do sada bilo najviše, do maksimalnih 1.000,00 kn po krevetu, što je više nego previsoko pogotovo zato što ga treba platiti i ako turistička sezona zakaže, čemu smo svjedočili 2018., a pokazatelji za 2019. su još gori. U članku 5. su također navedeni paušalni iznosi turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima u odnosu na maksimalni kapacitet putnika. Za svaki razred kapaciteta broda propisana je paušalna pristojba prema gornjoj granici kapaciteta. Ovakav prijedlog nije prihvatljiv jer se turistička pristojba može obračunati samo po stvarnom putniku kao i lučka taksa, a prema listi putnika. Na kraju, što od toga dobivaju uplatitelji turističke pristojbe? Trebamo znati kako se i gdje troši taj novac te koji su rezultati njegovog trošenja. I ti podaci također trebaju biti predmet javne rasprave i javne ocjene. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da su sezonska razdoblja propisana Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne uređuju se ovim Pravilnikom, a županijske skupštine i Gradska skupština Grada Zagreba će, uzimajući sve okolnosti (kao i mišljenje lokalnih turističkih zajednica i TZG Zagreba) donijeti odluke o visini turističke pristojbe, vodeći računa o turističkoj razvijenosti pojedine destinacije na njihovom području. Vezano na plaćanje turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama kada se nalaze na vezu u luci ili sidrištu luke je Ministarstvo turizma je ocijenilo da je predloženi način najjednostavniji i da će se osigurati dostatna sredstva za poboljšanje javne i turističke infrastrukture i za projekte i programe održivog razvoja ukoliko općine i gradovi uvedu plaćanje ove turističke pristojbe. Upravo propisivanje namjene korištenja prikupljenih sredstava ove turističke pristojbe maksimalno će se zaštititi interes odredišta, odnosno destinacije. | |
18 | Juraj Čandrlić | Poštovani, smatram da je turistička pristojba(boravišna taksa) nepravedna i previsoka za nas male iznajmljivače, a pogotovo to smatram za mala mjesta kao što je Senj gdje sezona traje od 10.07.pa do 15.08. ako prije ne zapuše bura i ne rastjera to trun gostiju. Iznos za turističku pristojbu je grad Senj već ovu sezonu povećao za 15% iako je bilo govora da se ove godine neće povećavati,prošle je bilo 300,00 kuna po krevetu, a ove 345,00 kuna po krevetu, poskupljenje je provedeno, a gostiju baš i nema. Turistička pristojba je za sve ista bili Vi "prvi red do mora" ili "prvi red do brda", što smatram da je nepravedno i nepošteno jer trebalo bi napraviti razrede po tipu smještaja, broju zvjezdica i najvažnije po lokaciji objekta jer činjenica je da su objekti uz more bolje i više popunjeni i imaju dužu turističku sezonu od onih što nisu na dobroj lokaciji, a svi se stavljaju u isti cjenovni razred naplate turističke pristojbe. Također smatram da nije realna slika turističke sezone o kojoj se govori o povećanju broja noćenja i dolazaka, jer izlaze sasvim neke druge brojke da to ipak nije tako već puno manje, pa ne znam za koje goste se već povisila turistička pristojba jer istih nema, a takse i cijena vode i smeća samo su veće. Ima puno smještajnih jedinica gdje se smještaju tako zvani prijatelji i rodbina, a ne plaća se niti kuna boravišne takse niti poreza, a pogotovo kod naših europskih vlasnika- susjeda(slovenci, mađari, austrijanci...)što imaju u vlasništvu kuće i stanove za prijatelje i rodbinu( goste),gdje se isti bave turizmom ali samo za svoju korist, a država od toga nema ništa već mi mali iznajmljivači plaćamo samo veće obaveze a što dobivamo ništa. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da je obveza plaćanja turističke pristojbe regulirana člankom 4. Zakona o turističkoj pristojbi. Osobe koje imaju prebivalište na području općine ili grada dužne su u sustav eVisitor prijaviti sve osobe koje borave kod njih, osim članova uže obitelji. Oni ne plaćaju boravišnu pristojbu za članove uže obitelji (niti po važećem Zakonu niti po novom Zakonu o turističkoj pristojbi koji će se u tom dijelu primjenjivati od 1.1.2020. godine). Vlasnik kuće, stana ili apartmana za odmor dužan je plaćati turističku (boravišnu) pristojbu za sebe i članove uže obitelji kao i za sve osobe koje noće u tim objektima. Ujedno se skreće pozornost da je člankom 33. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti („Narodne novine“, br. 85/15., 121/16., 99/18. i 25/19.) propisano da se boravak više od 15 osoba u stanovima, apartmanima i kućama za odmor koje nisu članovi uže obitelji vlasnika stana, apartmana ili kuće za odmor i za koje je on obvezan platiti boravišnu pristojbu po svakom ostvarenom noćenju u punom iznosu, sukladno posebnom propisu kojim se propisuje obveza plaćanja boravišne pristojbe, u turističkim mjestima od 15. lipnja do 15. rujna, smatra pružanjem ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. | |
19 | KARLA GERMANIS | Poštovani, Smatram da je povećanje cijene paušalne pristojbe neopravdano, te da će dodatno otežati posao iznajmljivačima. Naime, iznajmljivači cijelu godinu rade na pripremama za sezonu, budući su zadnjih godina zahtjevi klijenata značajno porasli pojavom Interneta te on-line agencija kao što su Booking.com i AirBNB. Klijenti mogu na fotografijama pregledati ponuđeni smještaj, te je konkurentniji onaj tko ima vizualno atraktivnije uređen smještaj, što noviji, po mogućnosti s dodatnim sadržajima kao što su bazeni, igraonice, saune i slično. Osnovne se stvari danas podrazumijevaju, kao što su udobni ležajevi, uredan prostor, funkcionalne kuhinje i kupaonice, Internet... Za sve se to iznajmljivači moraju poprilično truditi tokom cijele godine, te zaradom u toku sezone moraju moći pokriti te troškove i naravno, zaraditi. Nemojmo zaboraviti također, da je izgraditi zgradu i opremiti apartman također poprično skup zahvat i onaj tko je u mogućnosti iznajmljivati već se za to poprilično naradio. Povećavajući pristojbe, iznajmljivači će morati podignuti cijene smještaja, što bi moglo dodatno ugroziti ionako krhku sezonu. Možda se stanovitim osobama čini da mali iznajmljivači oduzimaju posao velikima - hotelima, no vjerujte mi da eliminacija malih iznajmljivača neće povećati promet hotelima. Onaj klijent kojem je nepovoljan onaj skuplji iznajmljivač (koji će i dalje nastaviti raditi), sigurno se neće odlučiti za hotel, već za Grčku ili Tursku. Umjesto podizanja nameta, trebalo bi poraditi na pojačavanju prometnih veza i uvođenju vinjeta za autoceste, te uvođenju avionskih linija prema i iz zemalja iz kojih u Hrvatsku želimo privući goste - Njemačka, Austrija, Švicarska, Češka, Slovačka, Poljska... Pa čak i Rusija. Čemu upisivanje gostiju imenom i prezimenom na e-Visitoru, nego za izradu statistika odakle nam dolaze gosti, kojih dobnih skupina, i na koliko dugo? Što se tiče novosti o duljini trajanja sezone, turistička sezona u raznim djelovima zemlje ima različito trajanje, a samo u onim najatraktivnijima je tako duga (Dubrovnik, Hvar...). Svođenjem svih djelova pod zajednički nazivnik zapravo se potkopava sezona u manje atraktivnim djelovima zemlje. Duljinu trajanja turističke sezone trebala bi odrediti lokalna turistička zajednica koja ima podatke o postotku noćenja za određeni period. Predlažem također i da se uvede plaćanje pristojbe unutar razdoblja u kojem su iznajmljivači imali popunjen smještaj. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Skreće se pozornost da su sezonska razdoblja propisana Zakonom o turističkoj pristojbi, a visina turističke pristojbe može se odrediti za najviše dva sezonska razdoblja, s tim da jedno sezonsko razdoblje traje od 1. travnja do 30. rujna tekuće godine. Da li će se visina turističke pristojbe odrediti za jedno ili dva sezonska razdoblja, ovisi o odluci županijske skupštine odnosno Gradske skupštine Grada Zagreba, koja se donosi uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica, odnosno Turističke zajednice Grada Zagreba. | |
20 | Luiza Štokovac | Ovaj prijedlog povećanja iznosa turističke pristojbe neprihvatljiv je i previsok za sve. Mali iznajmljivači, osobe koje pružaju smještaj u domaćinstvu (sam naziv kategorije bi vam trebao govoriti o kome se priča) žive od sezone do sezone. Zarađeni novac dalje ulažu u opremanje smještaja, poboljšanje usluge ili otplatu kredita koji su podigli da bi osigurali baš to, kvalitetan smještaj. Povečanjem iznosa turističke pristojbe želi im se oduzeti i ono minimlno što im ostane kada se oduzmu svi realni troškovi. Usluga pružanja smještaja u domaćinstvu nije samo iznajmiti sobu i pokupiti novac od gosta, to je nešto čemu se posvećuješ na razne načine kroz cijelu godinu. Kada bi obračunavali sve te "nematerijalne" troškove, mnogi iznajmljivači bi bili daleko ispod linije minusa. Ne slažem se s predloženim produžetkom trajanja sezone od 01.04.-30.09. jer svi dobro znamo da nam glavna sezona kreće tek početkom lipnja i ako imamo sreće traje do kraja rujna. Sve što je prije ili kasnije samo su kapljice u moru. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da su sezonska razdoblja propisana Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne uređuju se ovim Pravilnikom. | |
21 | MAJDA ŠALE | , Članak 3. | U ime TZ otoka Krka u članku 3. plaćanje najnižeg i najviše turističke takse kod vlasnika za kuće predlažemo povećanje najnižeg iznosa na 100,00 kn a najvišeg na 200,00 kn za prvog člana , a 80,00 kn za drugog člana, odnosno najviše 100,00 kn za drugog člana Obrazloženje: kod vikendaša se već godinama ostvaruje veliki broj nekomercijalnog prometa uz obvezu plaćanja samo paušala za vlasnike i njihove prijatelje (po noćenju), a najvećim dijelom bave se nelegalnim iznajmljivanjem uz neplaćanje niti poreza na krevete niti turističke članarine , a i bez osnovna za inspekcijski nadzor ! | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da se na prijatelje vlasnika vikendice ne odnose odredbe o paušalnom plaćanju boravišne (turističke) pristojbe kao niti odredbe o plaćanju turističke pristojbe umanjene za 70%. Oni boravišnu (turističku) pristojbu plaćaju po noćenju u punom iznosu. Vezano za nelegalno iznajmljivanje, skreće se pozornost da je kontrola obavljanja djelatnosti i pružanja ugostiteljskih usluga „na crno“ u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata. |
22 | MAJDA ŠALE | , Članak 2. | U ime TZ otoka Krka u članku 2. a odnosi se na plaćanje turističke pristojbe u kampovima, predlažemo povećanje najnižeg iznosa pristojbe na 10,00 kn (ka u hotelima), a ostalo razdoblje 7,00 kn , a najviša cijena 20,00 kn , odnosno 14 za ostala razdoblja Obrazloženje: Danas kampovi nisu klasični kampovi, imaju sve više mobilhomova i usluge koje su kao u hotelima, a cjenovno i više za usluge nego u hotelima, pa stoga nema razloga za plaćanjem najniže tarife od 8,00 kn Kod smještaja u domaćinstvu predlažemo da se razmotri plaćanje turističke takse na pomoćne krevete (ili da se barem na pomoćne krevete smanji iznos ) Obrazloženje: Osnovni krevet u domaćinstvu se puni svakim dolaskom, a pomoćni se puni povremeno i naplatom takse na prazan krevet, dovesti će do otkazivanja kreveta i bijega u crno tržište, što dovodi do nesrazmjera, kaosa i poteškoće u kontrolama | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
23 | MAJDA ŠALE | , Članak 2. | U ime TZ otoka Krka predlažemo da se u članku 2. razdoblje sezone odredi na način da jedna sezona bude 01.05.-30.09. i ostalo razdoblje Obrazloženje: Pojedini hoteli (pa i velike hotelske kuće) se otvaraju ovisno o terminu Uskrsa , pa ako Uskrs pada kasnije , krajem travnja hoteli budu u travnju zatvoreni, a predlaže se 10,00 kn boravišne takse | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Ujedno se skreće pozornost da su sezonska razdoblja propisana Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne ovim Pravilnikom. |
24 | Marija Rubčić | Ja sam tek nova u ovim poslovnim vodama i tek sad razumijem dosadašnje prigovaranje hrvatskim zakonima, pravilnicima i propisima. Tek jednu godinu imam jedan mali apartman i već se nameće treća po redu visina paušala. Od otvaranja predlaže se cijena i do 400 posto veća. Naša sezona traje otprilike mjesec i pol do dva, tko će to sve poplaćati? Što će nam ostati? Kolika je cijena moga rada? Nula kuna! Kada se razgovara o visini plaće onda se govori o povećanju maksimalno do 2.5 posto. Stalno se uspoređujemo sa zemljama EU, a nikada nismo usporedili plaće s njima, cijenu rada i odnos prema radniku, odnos prema turizmu i njihovim davanjima. Rasterećenje? Što znači ta riječ? Podizanje paušala i turističke pristojbe!? Mi mali iznajmljivači na ovaj način samo si popunjavamo kućni budžet, ali mislim da ni to neće moguće sa novim davanjima i mijenjanjem zakona kako se tko sjeti. Ministar je spominjao poticajne kredite po vrlo povoljnoj kamati. Tko će se usuditi uzeti takav kredit kad NE zna što ga čeka sutra. Sve mi se čini da će ovo biti još jedna, nažalost, ružna priča, zatvori male iznajmljivače da bi se onda pogodovalo većim igračima jer se zakoni i pravilnici mijenjaju kako kome treba. Bit će apartman prije zatvoren, nego OTVOREN! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje | |
25 | MARIJA SILIĆ | , Članak 2. | Ministar turizma navodi da se prilikom prijedloga povećanja uzelo u obzir da visina te pristojbe bude konkurentna u odnosu na okruženje tj. da Hrvatska spada među zemlje sa najnižim boravišnim pristojbama. Ministarstva prilikom donošenja zakona ne bi smijela tako usko gledati samo ono područje za koje su zaduženi već za napredak zemlje i boljitak stanovništva potrebno je da sva ministarstva surađuju. Možda jesmo među najnižim boravišnim, ali smo zato sa najvećim pdv-om, prirezima i među najnižim plaćama pa valjda težimo k tome da imamo i najveću boravišnu da budemo u svemu "-naj". Prema statistikima u posljednjih 38 godina hrvatska ekonomija stagnirala je 30 godina i sada povećanjem nameta pokušavate iz igre izbacit male iznajmljivače koji bi valjda trebali pronaći drugdje posao tj. okrenuti se nekoj drugoj grani, a pitamo se kojoj kada drugo ništa ne funkcionira. Svoju imovinu koja im više neće donositi prihode za dostojanstven život očito bi trebali prodati strancima i odseliti se, ako ostanu, onda slobodno dižite još malo namete jer ćete imati sve više socijalnih slučajeva kojima će biti potrebna Vaša "pomoć". Ne treba niti spominjat da ste ove godine izbacili iz igre one koji pružaju smještaj u domaćinstvu sa uslugom prehrane te tim potezom izbrisali smještaj sa "dušom"...to su bili domaćini u punom smislu te riječi te nije bilo turista koji ovakvu uslugu nije smatrao iznimno kvalitetnom. Navodite da će povećanje boravišne pristojbe imati izravni utjecaj na razvoj samih destinacija, budući da raspodjelom većina naplaćenih sredstava od boravišne pristojbe ostaje u destinaciji gdje je i ostvarena. Već je i sada upitan način na koji se sredstva troše, a ne razmišljate da je bolje ostaviti novac narodu da mogu dizati kvalitetu smještaja i naravno imat od čega živjeti...Svi mi mali iznajmljivači novac trošimo unutar granica RH dok Vam strani investitori taj novac odnose vani,a uporno pokušavate "opstati" računajući na novac hotelijera. Novac za razvoj destinacija možete preusmjeriti iz drugih izvora, a ne da Vaše greške kao npr. dugovanje Hrvatskom nogometnom savezu u iznosu od 56,5 milijuna kuna idu preko leđa građana...Konstatno svojim greškama bacate državni proračun u minus i sad se hvatate za jedinu granu koja je već na rubu održivosti. Privatnih iznajmljivača je sve više jer ljudi nemaju od čega živjeti s obzirom da niste u zadnjih 25 godina ništa poduzeli kako bi se i druge grane razvijale. Ukratko. Ekonomija kojoj je temelj otimačina kroz visoke poreze i namete ne može se zvati ekonomija. Sami pali, sami se razbili. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da u Španjolskoj turistička pristojba po danu iznosi od 0,45 do 4,5 eura, uz još po dva eura "ekološke takse" u pojedinim rivijerama u špici sezone, u Italiji je od 0,20 do 7 eura pristojbe po noćenju. U Portugalu se plaća od 1 do 2 eura, u Austriji od 0,15 do 4,5 eura, Francuskoj od 1,50 do 6 eura, u Grčkoj 0,50 do 4 eura, u Sloveniji od 1 do 2,5 eura, kojima se dodaje još 0,8 eura pristojbe za promociju. Novim Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, uspostavlja se sustav turističkih zajednica po načelu destinacijskog menadžmenta. U tom smislu se sustav turističkih zajednica preustrojava kroz udruživanje i racionalizaciju unutar sustava uz primjenu načela financijske samodostatnosti, na način da se potiče udruživanje turističkih zajednica kao i osnivanje turističkih zajednica za područje više jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave kroz dodjeljivanje financijskih sredstava. Redefiniraju se zadaće turističkih zajednica uz poštivanje načela samodostatnosti kako bi im se omogućilo normativno, organizacijsko i financijsko obavljanje funkcija po načelu destinacijskog menadžmenta, pa se sukladno tome definiraju i ciljevi turističkih zajednica prema načelu destinacijskog menadžmenta. Osim toga, dio sredstava turističke pristojbe koji pripada Hrvatskoj turističkoj zajednici za promociju hrvatskog turizma usmjeravat će se na niz aktivnosti usmjerenih na nova turistička tržišta i privlačenje novih tržišnih segmenata kupaca različitih demografskih i psihografskih profila. |
26 | Marijeta Matijaš | , Članak 2. | S obzirom na povećanje svih troškova - od režijskih, komunalnih do poreza i boravišne od ove godine, malim iznajmljivačima, naročito onima koji imaju samo jedan objekt i do 10 kreveta predloženi iznosi (i najmanji i najveći) novi su teret na već ionako opterećen budžet. Predlažem da najniži iznos bude i dalje 150 kn po krevetu, a najviši do 500 kn po krevetu te da se turistička pristojba plaća samo za stalne krevete, ne i za pomoćne koji realno nisu uvijek korišteni, odnosno njihova svrha jest da budu pomoćni. Također smatram da trebaju ostati sva 4 turistička razreda i da se turistička pristojba određuje u skladu s njima. Nadalje, predlažem da se suštinski analizira stanje u privatnom smještaju, da su uzmu u obzir svi parametri - od lokacije objekta, kapaciteta, broja ležajeva, razvijenosti destinacije, prihoda koje objekt ostvaruje, je li objekt u vlasništvu fizičke ili pravne osobe i dr. Tek kada se svi parametri uzmu u obzir, uključujući i stvarnu duljinu glavne sezone a koja nije u svim mjestima jednako duga niti sva mjesta imaju mogućnost za razvoj cjelogodišnjeg turizma, može se pristupiti određivanju visine kako turističke pristojbe, tako i svih ostalih nameta. Uz navedeno, kada se već odluka o visini turističke pristojbe spušta na županijsku razinu u pogledu donošenja konačne odluke, smatram da bi trebalo postojati ograničenje u vezi s promjenom te odluke. Da pojasnim - smatram da tijelo koje će donositi konačnu odluku o visini turističke pristojbe treba ju donijeti za naredno petogodišnje razdoblje te da je tom tijelu ovim Pravilnikom potrebno ograničiti broj izmjena odluke u petogodišnjem razdoblju na jednu izmjenu odnosno korekciju. Time su mali iznajmljivači djelomično zaštićeni u pogledu neprestanih izmjena visine troškova s obzirom na to da je i svaka sezona promjenjiva i nemoguće je planirati poslovanje i ulaganja ako se parametri poput visine paušalnog poreza i turističke pristojbe (dva najveća nameta, uz komunalnu naknadu, koje iznajmljivači plaćaju) neprestano mijenjaju i to u srcu booking sezone. | Prihvaćen | Prihvaća se u dijelu koji se odnosi na donošenje odluka o visini turističke pristojbe svake godine, na način da je dodan novi stavak 3. u članku 1. Pravilnika. Ujedno se napominje da je plaćanje turističke pristojbe za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu u godišnjem paušalnom iznosu prema broju kreveta i turistički razredi propisano Zakonom o turističkoj pristojbi, turistički razredi Zakonom o članarinama, a ne ovim Pravilnikom. Također se skreće pozornost da odluku o visini turističke pristojbe donose županijske skupštine i Gradska skupština Grada Zagreba i to uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica, odnosno mišljenje Turističke zajednice Grada Zagreba. U ostalom dijelu, prima se na znanje. |
27 | Marko Župan | , Članak 2. | Smatram dizanje turističke pristojbe prihvatljivim prvenstveno iz pogleda opstojnosti turističkih zajednica. Iznosi se čine visoki na prvu, ali same Županijske skupštine navedene iznose mogu spustiti za maksimalno 30% (što vraća iznose u rang razreda C-što smatram prihvatljivim). Smatram također da razdoblja trebaju ostati definirana kao i u prošlom pravilniku, tako da se daje mogućnost županijama da same definiraju razdoblje sezone.... Hvala. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
28 | Martin Kristić | , Članak 1. | Uvođenjem Zakona o turistickoj pristojbi 30.05.2019., od 2020. godine prestat će postojati dosadašnji termin BORAVIŠNA PRISTOJBA, te se uvodi novi termin TURISTIČKA PRISTOJBA. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
29 | Martin Kristić | , Članak 2. | Eventualnim podizanjem paušalne pristojbe po krevetu dodatno se smanjuju prihodi iznajmljivača, te nakon podmirivanja tekućih troškova koji su ionako ogromni, nakon renoviranja i ulaganja u postojeći smještaj na kraju sezone ne ostaje gotovo nikakva dobit. To se posebno odnosi na male iznajmljivače kao što sam sam (4+2 ležaja). | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
30 | Mate Donadić | Svako povećanje cijene državnog nameta u turizmu je nepristojno naročito kada se zna da je već prošle godine broj gostiju bio manji, naročito u privatnom smještaju, a ove godine će biti još manji. Uništavate nas s tečajem, pokušavate podići sve namete. Zašto? Dok sam gradio kuću, a gradio sam ju 40 godina, na svaku vreću cementa platio sam porez, na svaku ciglu, - apsolutno na sve. Što još hoćete? Umjesto da se potrudite da nam sezona bude malo duža - da stvarate turističku infrastrukturu, vi razmišljate o povećanju nameta - svih vrsta. Zašto pričate kako je naša pristojba najmanja od zemalja u okruženju. Zaboravili ste da neki dijelovi npr. Itzalije ne poznaju namet koji se zove boravišna taksa, a oni koji su to uveli, uveli su tek prije nekoliko godina. Zanimljivo je da s ministrom turizma putuje bespravni graditelj, vlasnik nogometnog kluba Rijeka gospodin Mišković, koji niti ne taji da bi trebalo povećati taksu za 500%, a od povećanja, njemu dati razliku, pa će on razvijati sport i djeca se neće drogirati. Zar medije nije sram takvu ponudu uopće objaviti, a da ona nije popraćena prijezirom. Ministarstvo turizma ne želi razumijeti običnu matematiku, a to je da ako su se kapaciteti povećali za 10%, a broj gostiju je manji za 10%, onda svi iznajmljivači u prosjeku imaju manje gostiju 20%. Zašto povećavati namete? Na temelju koje logike? Inače normalne zemlje u turizmu računaju i prihode - koliko su zaradili od turizma, ali i rashode - koliko su njihovi građani potrošili za turistička putovanja u inozemstvu, pa onda dobiju realnu sliku prihoda u turizmu. Umjesto da Ministarstvo turizma štiti turistički sektor, kako bi svi, uključujući i državu bolje živjeli, Ministarstvo smišla povećanje nameta, a da za to ništa ne dobivamo. Nadalje moram naglasiti da jedan od nameta, iako je protuzakonit provode poduzeća Čistoća naplaćujući dodatno odvoz smeća prema krevetu koji se iznajmljuje gostima. Umjesto da Ministarstvo žestoko reagira, njima je svejedno. Sram vas bilo! Mate Donadić ovo pišem u svoje ime i u ime Udruge iznajmljivača apartmana i soba Grada Paga koju nisam mogao registrirati na ovim stranicama jer ste sve zakomplicirali | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. U dijelu koji se odnosi na Pravilnik i visinu turističke pristojbe, napominje se da u Španjolskoj turistička pristojba po danu iznosi od 0,45 do 4,5 eura, uz još po dva eura "ekološke takse" u pojedinim rivijerama u špici sezone, u Italiji je od 0,20 do 7 eura po noćenju. U Portugalu se plaća od 1 do 2 eura, u Austriji od 0,15 do 4,5 eura, Francuskoj od 1,50 do 6 eura, u Grčkoj 0,50 do 4 eura, u Sloveniji od 1 do 2,5 eura, kojima se dodaje još 0,8 eura pristojbe za promociju. | |
31 | Petar kerekes | Sram vas moze biti, zaduzili smo se svi od reda kako bi ulozili u turizam, placamo najvise kamate na svijetu za kredite zbog kojih ste vi odgovorni i uz sve to jos dizete pausal a jedva sklapamo kraj s krajem. Ove godine zakazala je i promocija turizma u svijetu, pogotovo u evropskim zemljama. Uzeli ste nam milione kako bi nahranili svoja grla, a niste ulozili u promociju ni priblizno kao sto se ulagalo zadnjih godina. Najlosiji ste menađeri ikada i sad zbog svojih manjkova pokrivate gubitke opet nasim novcem. Protiv sam otimacine i zelim da se nameti u ovoj zemlji s najvecim nametima u svijetu smanje, a ne da se povecaju. Ovako nesto smatram da ce dodatno unistit gospodarstvo i otjerat jos sacicu ljudi u inozemstvo. Lp | Prihvaćen | Primljeno na znanje | |
32 | ROMANA ZORINIĆ-SMRKULJ | Poštovani, slažem se sa svim dosadašnjim komentarima koji su dosta različiti ali su u suštini svi isti, a to je da se svi protivimo povećanju boravišne odnosno turističke pristojbe (ne znam baš da je neka razlika). Ne znam zašto se svake godine baš u tom ljetnom periodu rješavaju tako važne odluke za dobar dio turističkih radnika (jer to mi svi i jesmo) a posebno se udar usmjerio na tzv. male iznajmljivače. Protivim se povećanju paušala turističke pristojbe jer smatram da je ona i sada dosta visoka i neprimjerena. Turistička ili boravišna pristojba bi se po mom mišljenju trebala plaćati za gosta koji boravi u smještajnoj jedinici, a ne za krevete koji ne moraju biti popunjeni kao što je kod mene slučaj. Osim toga naši gosti su i djeca koja su oslobođena plaćanja ili djelomično oslobođena plaćanja boravišne pristojbe. Članak 2. Trajanje sezone od 01.04. do 30.09. Totalno promašeno. Svaka čast mjestima i gradovima gdje sezona traje toliko dugo. Ja znam da moja sezona traje cca mjesec dana. Pogrešno je i da se ukinu razredi turističkih mjesta jer slažem se sa svim ranijim komentarima, a to je zaista istinita tvrdnja jer se ne mogu sva mjesta tretirati jednako obzirom na razvijenost, popunjenost, lokaciju i sl. Već i najniži propisani paušalni iznos turističke pristojbe u iznosu od 350,00 kn po krevetu bio bi veliki izdatak za mnoge male iznajmljivače, a da ne govorim o najvišem propisanom iznosu od 1.000,00 kn po krevetu. Mišljenja sam također da se pomoćni ležajevi ne smiju ubrajati u krevete na koje se plaća turistička pristojba jer oni su u većini slučajeva, barem kod mene "prazni". Moram se i osvrnuti na povećanje plaćanja boravišne pristojbe za vlasnike kuća za odmor. Smatram da se taj namet ne bi trebao povećavati, jer vlasnici kuća ionako imaju previše davanja na nekretninu koju posjeduju. Nitko ne pita kolika su ti godišnja ulaganja za održavanje nekretnine, ali kad se treba uvesti neko novo opterećenje za građane to se jednostavno podrazumijeva. Bilo bi mi izrazito drago kad bi netko od nadležnih barem pročitao naše komentare, iako mi je jasno da kod nas sve prolazi, bez obzira na mogućnosti javne rasprave. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da je plaćanje turističke pristojbe za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu u godišnjem paušalnom iznosu prema broju kreveta propisano Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne ovim Pravilnikom. Skreće se pozornost da su sezonska razdoblja propisana Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne ovim Pravilnikom.Dosadašnji sustav koji se bazirao na četiri turistička razreda, od velikog broja građana pretrpio je brojne primjedbe i kritike, uz obrazloženje da se nisu u obzir uzeli različiti nivoi turističke razvijenosti, što samo četiri turistička razreda ne onemogućavaju. Turistički razredi bili su propisani Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama, a od 1.1.2020. godine više nema turističkih razreda. Ovim Pravilnikom se ne uređuju pitanja turističkih razreda. Vezano uz plaćanje turističke pristojbe za vlasnike kuća, apartmana i stanova za odmor, napominje se da je turistička pristojba naknada za korištenje općih turističkih usluga i pogodnosti koje se posjetiteljima pružaju u turističkom mjestu, a koje po svom obujmu i kvaliteti prelaze okvire potreba mjesnog stanovništva. Radi podizanja kvalitete turističkih i drugih komplementarnih usluga, turistička mjesta moraju izgrađivati bolju komunalnu infrastrukturu i ulagati u svekoliki razvoj mjesta, a što zahtijeva povećana novčana sredstva. Tako se sredstva turističke pristojbe, između ostalog, koriste za unapređenje općih uvjeta boravka turista u turističkom mjestu. | |
33 | Sportska udruga gluhih Splitsko- dalmatinska županija | Poštovani, Javlamo Vam da prijedlog gluhi osoba i gluhih sportaša treba osloboditi plaćanja za Boravišna pristojba ili Turistička pristojba zbog invalida osoba. Treba uvesti stavka osloboditi plaćanja boravišna pristojba ili turistička pristojba preko interneta booking . Treba uvesti dokaz iskaznica za osloboditi plaćanja boravišna pristojba ili turistička pristojba jer agencija, apartman, hotel zeli vidjeti iskaznica kao dokaz.... Pozdrav | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da je materija oslobođenja od plaćanja turističke pristojbe regulirana Zakonom o turističkoj pristojbi, prema kojem, turističku pristojbu, između ostalih, ne plaćaju invalidi s invalidnošću od 70% i većom i jedan njihov pratitelj. Kao dokaz o pravu na oslobođenje od plaćanja turističke pristojbe, prilažu se odgovarajući dokumenti (isprave, potvrde i sl.). Napominjemo da se od države do države razlikuju dokumenti kojima se dokazuje invaliditet. | |
34 | TONĆI SKVRCE | Poštovani, umjesto da se prati što po pitanju poreznih rasterećenja u turizmu rade konkurentske države te da se reagira u skladu s tim, umjesto da se donesu mjere i uvede reda u tržište rada koje je u kaosu, umjesto da se poradi na kvaliteti usluge umjesto bjesomučne potrage za bilo kakvim kadrom, sve u svrhu popune brojnog stanja izvršitelja kako bi se " odradila " sezona, umjesto da se izađe sa mjerama vezanim uz prilagodbu klimatskim promjenama, umjesto da se spriječi sustavna devastacija prostora, umjesto da se radi na mjerama koje će spriječiti onečišćenje mora u kojem se gotovo više ne može kupati, a koje će posljedično dovesti do zaobilaženja Hrvatske kao poželjnog turističkog odredišta u skoroj budućnosti, okreće se prokušanoj metodi - povećanju nameta, udarivši ovaj put po privatnim iznajmljivačima. Strateški, nema što. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
35 | TONĆI SKVRCE | , Članak 5. | Ukoliko ne dođe do korekcije i izmjene prijedloga u članku 5. koji se odnosi na visinu turističke pristojbe, u prilog mojoj prethodnoj tezi se tada mora uzeti u obzir naplata po putniku, a ne brodu u paušalnom iznosu, govori i slijedeća kalkulacija bazirana na dva datuma uplovljavanja brodova za kružna putovanja u Dubrovnik u 2020. godini : 02.05.2020 Broj putnika Prihod od naplate po brodu ( Pravilnik ) Prihod od napl. po putniku ( 2 €/15 Kn) Costa Luminosa, 2826 30000 42390 Carnival Radiance 3873 30000 58095 UKUPAN PRIHOD 60000 100485 02.07.2020 Broj putnika Prihod od naplate po brodu ( Pravilnik ) Prihod od napl. po putniku ( 2 €/15 Kn) Marella Celebration 1254 20000 1880 MSC Magnifica 3605 30000 54075 La Belle Adriatique 197 2000 2955 Viking Sea 930 10000 13950 MSC Simfonia 2679 30000 40185 UKUPAN PRIHOD 92000 129975 Dakle, ovdje se prvenstveno mora zaštiti interes odredišta, uz osnaživanje financijskog dijela priče koji je, prema navedenoj simulaciji, u korist naplate turističke pristojbe po putniku u odnosu na predloženu paušalnu naplatu pristojbe po brodu. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Osim toga, kao što je navedeno u odgovoru pod 1. i 2., sredstva turističke pristojbe za ovu kategoriju obveznika, Zakonom o turističkoj pristojbi je propisana namjena tih sredstava. Ona se mogu trošiti za poboljšanje javne i turističke infrastrukture i za projekte i programe održivog razvoja. |
36 | TONĆI SKVRCE | , Članak 5. | Ukoliko se ne napravi novi, objektivniji i po odredište financijski povoljniji izračun iznosa turističke pristojbe po brodu od predloženog u članku 5. ovog Pravilnika, preostaje da se najviši iznos pristojbe u ovom članku računa po putniku, a ne po brodu u paušalnom iznosu. Naime, ova vrsta prihoda će u budućnosti biti vrlo važna za jedinice lokalne samouprave, pogotovo za one koje trpe najveći pritisak brodova za kružna putovanja, poput Dubrovnika, a koji bi se ciljano koristili za poboljšanje preduvjeta za što ugodniji boravak gostiju u odredištu. Prijedlog od dva ( 2 ) EURA po putniku bi tada bio " fair deal " i za cruise kompanije i za jedinice lokalne samouprave, neovisno o veličini broda. U tom slučaju razrada tabelarnog prikaza KAPACITET PUTNIKA PO BRODU bi bila nepotrebna, tim više što su, prema predloženom, u istu kategoriju svrstani brodovi kapaciteta, recimo, 2001 putnika i 3950 putnika, što uopće nije isto i nikako ne može biti prihvatljivo. Takvi brodovi , kapacitetom putnika najveći, bi plaćali isti iznos, najviše 30.000 kuna po brodu. Međutim, prijedlog Pravilnika spominje najviše 30.000, ali taj iznos može biti i manji, barem se tako može iščitati iz prijedloga Pravilnika. Prihvaćanjem će ovakvog prijedloga , zapravo, najveći benefit imati velike cruise kompanije, koji imaju najveće brodove s najvećim brojem putnika po brodu, te koji su najveći zagađivači, a koji bi u slučaju prihvaćanja ovog prijedloga, iz njihove perspektive, plaćali smiješne iznose jedinicama lokalne samouprave kada su na vezu u luci. Držim da ovdje, kada je riječ o naplati turističke pristojbe, u prvi plan treba staviti interes, financijsku opstojnost i održivost odredišta u koja pristaju najveći brodovi za kružna putovanja | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
37 | Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije | U pogledu razdoblja sezona trebamo razjašnjenje o slijedećem: A) može li županijska skupština u svojoj odluci donijeti razdoblje sezona za svaku jedinicu lokalne samouprave posebno ili se razdoblje sezona određuje za cijelo područje županije? B) može li razdoblje sezone biti određeno u drugačijem rasponu npr. od 1. travnja do 31.listopada ili se mora primjeniti razdoblje od 1. travnja do 30. rujna? | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da županijska skupština može donijeti odluku o razdobljima sezona za svaku jedinicu lokalne samouprave posebno, uzimajući u obzir zakonsku odredbu kojom su propisana sezonska razdoblja. | |
38 | Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije | Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma propisuje da županijske skupštine donose odluku o visini turističke pristojbe do kraja siječnja tekuće godine za iduću godinu (iznimno do 15.9.2019. za 2020. godinu), a ako se odluka ne donese primjenjuje se najniži iznos određen Pravilnikom o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe. Predlažem da se u ovom Pravilniku preciznije uredi ovo pitanje u smislu da se odluke na županijskim skupštinama donose samo kada se mjenja iznos turističke pristojbe, a ne da se svake godine donosi doluka sa istim iznosima. Dakle, treba odgovoriti na pitanje može li županijska skupština u siječnju 2020. godine donijeti odluku za slijedećih nekoliko godina (ne samo za 2021. godinu), odnosno može li u odluci stajati odredba da odluka vrijedi do opoziva. Ovo pitanje zaslužuje jasan odgovor kako bi se eventualno otklonila moguća različita tumačenja i pristupi kod obračuna i kontrole naplate turističke pristojbe. | Prihvaćen | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da je člankom 15. stavkom 3. Zakona o turističkoj pristojbi propisano da se odluka o visini turističke pristojbe iz stavka 1. toga članka mora donijeti i objaviti na mrežnim stranicama županije odnosno Grada Zagreba do 31. siječnja tekuće godine za sljedeću godinu. Prihvaća se u dijelu koji se odnosi na donošenje odluka o visini turističke pristojbe svake godine, na način da je dodan novi stavak 3. u članku 1. Pravilnika. | |
39 | Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije | , Članak 5. | Predložene iznose turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima treba UDVOSTRUČITI i time ih izjednačiti sa najvišim iznosom turističke pristojbe iz članka 2. ovog Pravilnika kada se preračunaju po putniku (najvši broj putnika) na brodu. Općinska i gradska vijeća bi time dobila šire mogućnosti za određivanje iznosa turističke pristojbe, a u okviru svoje odluke mogli bi imati i razrađene iznose po veličinama brodova i time favorizirali primjerice manje brodove nižim iznosima turističke pristojbe, a destimulirali veće brodove višim iznosom. Svakako treba imati u vidu trend porasta broja velikih brodova na kružnim putovanjima uz činjenicu da atrakcije i infrastrukturu koju ti brodovi i njihovi gosti koriste u destinaciji nije moguće povećati, niti dograditi. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća, na način da se u članku 5. Pravilnika dodaje još jedna kategorija brodova na kružnim putovanjima u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke, tako da se dodaju brodovi kapaciteta 3001 putnika i više, a najviši iznos turističke pristojbe koji se može odrediti je 40.000,00 kn. |
40 | turistička zajednica Dugi Rat | TURISTIČKO VIJEĆE TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE DUGI RAT Poštovani, U odnosu na prijedlog Pravilnika o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe, Turistička zajednica Općine Dugi Rat ovim putem iskazuje protivljenje osnovanosti i opravdanosti prijedloga najnižeg iznosa turističke pristojbe. 1. Zbog aktivnog nastojanja u razvoju turizma, poticanja ulaganja i obogaćivanja turističke ponude kako bi se privukao što veći broj gostiju i ostvario što veći broj noćenja, najniži iznos turističke pristojbe po pojedinim kategorijama smještaja i razredima određen i važeći u 2019. godini primjeren je i prihvatljiv kako Turističkoj zajednici tako i pružateljima turističkih usluga smještaja. Povećanjem najnižeg iznosa turističke pristojbe koji doseže i do 100% u odnosu na trenutno određene iznose, dolazi do znatnog financijskog opterećenja pružateljima turističkih usluga smještaja, a što će izgledno izazvati izniman revolt i nezadovoljstvo kod istih i negativne posljedice po razvoj Turističke zajednice i same turističke destinacije, uslijed očekivanog odustanka od pružanja registriranih turističkih usluga smještaja. 2. Pregledom predloženog Pravilnika i Obrazloženja uz isti, ostalo je nejasno mogu li se propisati, odnosno odrediti različite visine turističke pristojbe unutar jedne općine ili grada, a sve uvažavajući činjenicu kako se pojedina naselja nalaze na različito atraktivnim i turistički razvijenim položajima pa se stoga moli dostaviti odgovor i u odnosu na navedeno. Slijedom navedenog, Turistička zajednica općine Dugi Rat predlaže izmijeniti prijedlog Pravilnika na način da se zadrži najniže određeni iznos turističke pristojbe po svim kategorijama smještajnih usluga važeći u 2019. godini, obzirom da je isti svrsishodan i opravdan te poticajan za razvoj turizma u općini Dugi Rat. Turističko vijeće | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Skreće se pozornost da je novim Zakonom o turističkoj pristojbi propisan u potpunosti drugačiji koncept propisivanja turističke pristojbe. O visini turističke pristojbe više ne odlučuje Vlada Republike Hrvatske nego županijske skupštine, odnosno Gradska skupština Grada Zagreba, uzimajući u obzir najniži i najviši iznos visine turističke pristojbe koje propisuje ministar turizma. Kako više nema turističkih razreda, nije moguće odrediti visinu turističke pristojbe za 2020. godinu, kako ste naveli, „po svim kategorijama smještajnih usluga važećim u 2019. godini. Visina turističke pristojbe određuje se, sukladno Zakonu o turističkoj pristojbi za cijelo područje jedinice lokalne samouprave kao turističke destinacije. | |
41 | Turistička zajednica Grada Korčule | , Članak 5. | Prijedlog za članak 5. Dvostruko povećanje najvišeg iznos turističke pristojbe koju plaćaju brodovi na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke, koji mogu donijeti općinska ili gradska vijeća. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |
42 | Turistička zajednica Grada Ploča | Kao TZG Ploča u kojima je turizam tek u povojima, moramo se osvrnuti na Pravilnik o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe. Ne možemo se složiti sa predloženim produžetkom trajanja sezone od 1.4. do 30.09. Ukidanjem razreda, mali se iznajmljivači dovode u nezavidan položaj te stoga ne podržavamo predloženo povećanje iznosa paušalne turističke pristojbe kao ni izjednačavanje osnovnih i pomoćnih ležajeva prema prijedlogu Pravilnika. Većini iznajmljivača koji djeluju na području grada Ploča ti iznosi znače povećanje opterećenja u prosjeku za 142%. Isto tako ne podržavamo povećanje turističke pristojbe po noćenju. U Pravilniku pozdravljamo predloženi paušalni iznos turističke pristojbe koji plaćaju osobe koje pružaju uslugu smještaja na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (OPG-u) koji ide na ruku iznajmljivačima u vidu smanjenja davanja. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
43 | TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA SENJA | Poštovani, ovim putem Turistička zajednica grada Senja ulaže primjedbu na Prijedlog Pravilnika o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe. Najniži iznos turističke pristojbe od 350,00 kuna za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge smještaja u domaćinstvu je naprosto neprihvatljiv i neopravdan. Naime, taj iznos je viši i od iznosa koji se u 2019. godini plaća za dosadašnji A razred turističkog mjesta. Time boravišna pristojba za sva mjesta koja su do sada bila u B, C i D razredima drastično poskupljuje, i to pod pretpostavkom da će županijska skupština izglasati najniži mogući iznos. Izjednačiti iznos turističke pristojbe najrazvijenijih mjesta i onih koji nemaju ni osnovnu komunalnu infrastrukturu kao niti javnu turističku infrastrukturu u najmanju ruku je neozbiljno, a uvelike stoga što je dosadašnji Pravilnik tu problematiku prilično dobro regulirao i razgraničavao. U vrijeme kada sva turistička područja bilježe pad broja dolazaka i noćenja u srpnju gdje i najmanji postotak poništava rezultate prvih šest mjeseci donositi ovakve prijedloge neodgovorno je prema svima onima koji višak prihoda ulažu u podizanje kvalitete kojom pokušavaju konkurirali stranim tržištima. Što se tiče razdoblja glavne sezone za koju se u predloženom pravilniku navodi period od 1.4.do 30.9. isti je potpuno neopravdan obzirom da smo svi svjesni koliko uistinu traje glavna sezona u većini turističkih mjesta u Hrvatskoj. Donošenjem ovakvih pravilnika i drugih akata svjesno se povećavaju troškovi, smanjuje konkurentnost, sprječavaju investicije i osim udara na turizam usporavamo rast i ostalih gospodarskih grana. Osim navedenog, u slučaju prihvaćanja ovog prijedloga povećat će se broj odjavljenih objekata koji će zasigurno nastaviti raditi bez rješenja nadležnog ureda i time dodatno opteretiti inspekcijske službe uz smanjenje prihoda od strane turističke pristojbe za pružanje usluga smještaja u domaćinstvu. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se napominje da je jedinica lokalne samouprave dužna voditi računa o komunalnoj infrastrukturi, kao i o drugoj javnoj i turističkoj infrastrukturi. Dio turističke pristojbe pripada i jedinici lokalne samouprave koja je ta sredstva dužna trošiti u skladu s namjenom propisanom Zakonom o turističkoj pristojbi, tj. za poboljšanje uvjeta boravka turista. Vezano za razdoblja sezone, napominje se da je isto propisano Zakonom o turističkoj pristojbi, a ne propisuje se ovim Pravilnikom. Također se skreće pozornost da eventualno povećanje turističke pristojbe ne mora nužno dovesti do odjavljivanja objekata kao i da turistička inspekcija Državnog inspektorata obavlja inspekcijski nadzor koji se odnosi na neregistrirano obavljanje ugostiteljske djelatnosti ili neregistrirano pružanje ugostiteljskih usluga. | |
44 | TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE BAŠKA | Prema zaključku sa 6. sjednice Turističkog vijeća TZO Baška koja se održala u petak, 12. srpnja 2019., a na kojoj je razmotren Prijedlog pravilnik o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe, zaključak Turističkog vijeća TZO Baška je da predlaže: - kod članka 2: različitu cijenu godišnjeg paušalnog iznosa turističke pristojbe za glavne i pomoćne krevete za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu odnosno da se za pomoćne ležajeve plaća 50% manji iznos od konačno utvrđenog paušalnog iznosa turističke pristojbe - kod članka 3: Povećanje najnižeg i najvišeg iznos turističke pristojbe koju plaća vlasnik kuće, apartmana ili stana za odmor u godišnjem paušalnom iznosu, za sebe i članove uže obitelji kako slijedi: za prvog člana – najniži iznos turističke pristojbe 100,00 kn i najviši iznos turističke pristojbe – 200 kn Turističko vijeće Turističke zajednice općine Baška | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
45 | Turistička zajednica Općine Rakovica | , Članak 2. | Poštovani, TZ općine Rakovica na Prijedlog Pravilnika o najnižem i najvišem iznosu turističke pristojbe, ulaže primjedbu na najniži iznos turističke pristojbe za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu, jer smatramo da ovogodišnji maksimum od 345 kn kojeg predlažete kao budući minimum je za privatne iznajmljivače prevelik i nerealan rast u kratkom vremenu (uzmimo u obzir da su obveznici iz D razreda u 2018. Plaćali 150,00 kn po krevetu, a da bi po Prijedlogu u 2020. trebali plaćati čak 350,00 kn po krevetu) te predlažemo da se iznos od 350,00 kn po krevetu zamjeni sa „250,00 kuna po krevetu“ . Sa smanjenim iznosom ne bi došlo do znatnih povećanja turističke pristojbe. Privatni iznajmljivači već sada plaćaju velike namete – porez i prirez, boravišna pristojba, rtv pristojba, turistička članarina, provizija na rad agencija itd., pa smatramo da bi povećanje boravišne pristojbe dovelo i do porasta „rada na crno“ te bi se napravio kontra efekt rasta i razvoja turizma u Hrvatskoj, ali isto tako onemogućilo ulaganje u smještaj zbog prevelikih troškova samog iznajmljivača. Također, proučavanjem Prijedloga Pravilnika ostaje nejasno kako će se definirati turističke sezone, konkretno TZ Rakovica do sada nije imala podjelu prema sezonama, da li će se to od sada mijenjati isključivo na prijedlog Županijske skupštine? Slijedom navedenog, Turistička zajednica općine Rakovica predlaže izmijeniti prijedlog Pravilnika na način da najniži iznos turističke pristojbe iznosi 250,00 kuna po krevetu kako bi ostala u okvirima dosadašnjih iznosa. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se, glede sezone, skreće pozornost da je člankom 15. stavkom 5. Zakona o turističkoj pristojbi propisano da se visina turističke pristojbe može odrediti za najviše dva sezonska razdoblja, s tim da jedno sezonsko razdoblje traje od 1. travnja do 30. rujna tekuće godine. To znači da Skupština Karlovačke županije može za Rakovicu odrediti samo jedno sezonsko razdoblje. |
46 | Valerija Spicijarić Fumić | Poštovani (iako to niste) jer donosite pravilnike, zakone PROTIV hrvatskog iznajmljivača. Sve šta su kolege već napisali prije mene dobrim dijelom potpisujem ali kao i ovaj moj prigovor nažalost nitko neće uvažiti jer vi NE SLUŠATE malog iznajmljivača. Sustavno uništavate turizam, a ne kao šta kažete da ga razvijate, režete tako reći jedinu granu na kojoj Hrvatska sjedi već neko vrijeme prilično labavo.. Bravo još kratko.. A čime ćete onda puniti budžet? Zagovarate kvalitetu. Koju? Nameti su sve viši u svim segmentima koji su povezani sa ugostiteljstvom i turizmom. Pozivate se na druge države pa onda se i napokon ugledajte na njih. Oni potiču, subvencioniraju, spuštaju namete jer znaju da će im se duplo vratiti jer sa time postaju konkurentniji šta znači veći broj turista, potrošača, a sukladno s time rastu i prihodi, na zadovoljstvo malog iznajmljivača i države. Podizanjem nameta šta mi mali iznajmljivači dobivamo? Ništa kao i do sada.. Vrhunac su Vam par turističkih sajmova di se i onako reklamiraju samo pojedini hotelski lanci. Ti hotelski lanci nije da nisu dobro došli u Hrvatskoj ali oprostite tko su ono vlasnici.. a da stranci... Zagovarajte i dalje hotele, a vanpansionska potrošnja će sve više i više padat sa ovim nametima jer gosti od privatnih iznajmljivača troše van objekta dok hotelski nema potrebe jer mu je sve u hotelu.. A sa višim nametima neće biti više malog iznajmljivača, tako ni potrošnje... Prihodi će padati u svim segmentima koji su povezani sa turizmon... Sve je to povezano.. zar tako usko gledate.. ?! Zar ne možete vidjeti širu sliku, na šta sve utječete sa vašim nametima?! Di su reklame za Hrvatsku? Bilo u stranim novinama, televizijama, panoima? Nema ih! Na šta trošite onda NAŠ novac..????? S čime opravdavate dizanje nameta i svega ostaloga..?! S obzirom da u svemu želite biti najviši, najjači i brojka nezaposlenih u Republici Hrvatskoj će se sa ovim pravilnikom brzo narasti kao i brojka ljudi koji će nažalost napustiti Hrvatsku koja je predivna, ima mogućnosti za puno toga, ali ne sa Vama na čelu. Izabrani ste ne našom voljom, ali obavezali ste se da ćete raditi za narod, a ne protiv naroda! | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. | |
47 | Vilma Lukanović | Poštovani, žalosna je činjenica da hrvatski građanin svoja ministarstva ne doživljava kao institucije koje služe njemu, građaninu, nego kao tijela koja isključivo nameću nove namete, bez ikakva sluha i razumijevanja onih radi kojih su uopće i osnovana. I ovaj je zakon samo podloga još jednom takvom nametu koji ne možemo dočekati kao pravičan, već ga, bar mi - mali privatni iznajmljivači, doživljavamo kao samo još jednu nepravdu u nizu. Registrirana sam kao iznajmljivač sa 6 kreveta u malom podgorskom selu s neuređenom i opasnom cestom, bez trgovine niti bilo kakve uslužne djelatnosti. Obveznik sam paušalnog plaćanja boravišne pristojbe, iako mi jedan od dvaju prijavljenih objekata godinama ne donosi nikakve prihode. Kad bih ga željela odjaviti, čekala bi me nova kategorizacija po tko zna kakvim novim pravilima i standardima i, naravno, davanjima. Davanja koja već sada imam posve su dostatna, ako ne i neprimjerena u odnosu na to što država pruža meni i svim drugim iznajmljivačima u mjestu u kojem se nalaze naši objekti. A pritom, sigurno nismo usamljen primjer. Iznos pristojbe određen nacrtom Pravilnika neprimjeren je ne samo visinom, već i ukidanjem razreda. Ne može se u isti rang stavljati neko podgorsko ili slavonsko selo s najvećim turističkim centrima, a istovremeno naša mala zapuštena mjesta državu, a ni lokalnu zajednicu u investicijskom smislu nimalo ne zanimaju. Pitam se dokad građanin treba samo davati, a da mu država zauzvrat ne nudi baš ništa? Problem je, možda, negdje drugdje. Dok mi uredno registrirani iznajmljivači plaćamo poreze, boravišne pristojbe (čak i za sebe i svoju obitelj, iako ju i za turiste plaćamo paušalno, pa zašto taj paušal ne bi pokrio i onih 15-ak dana boravka nas, svojih na svome?), članarine turističkim zajednicama, povećane sezonske račune za odvoz smeća i sve drugo... mnogi se istom djelatnošću bave bez ikakvih troškova iz jednostavnog razloga što rade "na crno". E, time neka se pozabavi resorno ministarstvo, ako nakon posljednjih primjera poštivanja zakona nekih naših ministara, uopće ima moralne snage za takvošto. Ili bismo se svi mi, registrirani, trebali odjaviti i pridružiti ovima maločas spomenutima koji su, čini se, uvelike pametniji od nas??? Uz neprimjereno visok PDV (u turizmu), je li ovo još jedan namet sa svrhom što skorijeg dokidanja i posljednje gospodarske grane koja donosi prihode ovoj zemlji? | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. Ujedno se skreće pozornost da su se razredi propisivali Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama, te da se od 1.1.2020. godine više nema turističkih razreda, što znači da ovaj Pravilnik ne uređuje pitanja turističkih razreda.Također se skreće pozornost da je kontrola obavljanja djelatnosti i pružanja ugostiteljskih usluga „na crno“ u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata. | |
48 | Vives Ende-Pozzecco | , Članak 2. | Predloženom visinom paušala stavljate nas male iznajmljivače, koji se nalazimo na neatraktivnim lokacijama, u vrlo nezavidan položaj. I to u vrijeme kada se borimo za goste, koji nam kao što znate odlaze u povoljnije destinacije. Predlažete nam podizanje kvalitete, koju ne možemo naplatiti, jer se nalazimo na neatraktivnim lokacijama. A onda nam još dignete i paušal na iznos koji je neprihvatljiv. Ako je cilj osiromašivanje malog iznajmljivača, koji će u konačnici zatvoriti svoj smještaj, onda razumijem prijedloge. | Primljeno na znanje | Prima se na znanje. |